PDA

Volledige versie bekijken : Drugs & Alcohol op school

S. Demon
3 juni 2004, 17:15
Drugs en alcohol op school.

We moeten voor school een debat houden en dat is het onderwerp. Ikzelf ben er tegen maar kmag geen mening hebben want ik ben de moderator.

Nu vragek aan jullie of ge er voor zijt of tegen + waarom.

ray
3 juni 2004, 17:20
hebde gij zin om les te geven voor een klas dat

- stinkt naar den drank
- dronken gedrag vertoont
- stoned zijn
- niet bij hun volle bewustzijn zijn om informatie te weten waarover ge praat?

nogal logisch dat dat niet mag...

p.s. drugs is sowieso al illegaal voor mensen onder de 18, ik veronderstel toch niet dat illegale stuff toegelaten is op school

jongtan
3 juni 2004, 17:21
wie kan daar nu voor zijn :ironic: ?

tis al erg genoeg dat ik belaagd wordt door dronken en stoned 15-year-olds als ik uitga :/

Thurman
3 juni 2004, 17:22
Hoe kunt ge nu op een serieuze manier voor drugs en alcohol op school zijn?
ik begijp niet eens dat die leraar met zo'n dwaas debat afkomt.

like it or not
3 juni 2004, 17:24
drugs kan zoiezo niet.

da ge een pintje drinkt bij u eten kan ik verstaan, maar ge moet ook halve liters beginne kappen.
getuigt echt van geen respect tov leerkracht imo.

john de non
3 juni 2004, 17:26
Birthday:
28/05/86

Wtf, welke school is dat?

Thurman
3 juni 2004, 17:26
drugs kan zoiezo niet.

da ge een pintje drinkt bij u eten kan ik verstaan, maar ge moet ook halve liters beginne kappen.
getuigt echt van geen respect tov leerkracht imo.

en uw medeleerlingen.

amdr
3 juni 2004, 17:28
Alcohol en drugs zeker niet maar ik vind wel dat ze roken moeten toelaten tbh

Zeta Reticula
3 juni 2004, 17:28
Zat/gedrogeerd zijn is voor in uw vrije tijd.

Op school/werk/... zijde liefst nuchter !

bollie69
3 juni 2004, 17:29
een school is om te leren en niet om u te amuseren.
en dat weet iedereen wel hé, niet da ik graag naar school ga hoor, integendeel ik HAAT het.

ray
3 juni 2004, 17:29
Alcohol en drugs zeker niet maar ik vind wel dat ze roken moeten toelaten tbh

toch niet, op een trein, in een bib, museum etc...bvb mag er ook niet gerookt worden

warchicken
3 juni 2004, 17:30
Natuurlijk niet , kunt toch ni in school zitten met uw zatte kloten, en roken vind ik ook niet kunnen op school, ge trekt een hele hoop anderen die niet roken mee in uw verslaving :unsure:

Inch
3 juni 2004, 17:30
drugs mogen al niet en alcohol is überhaupt verboten voor jonger dan 16.

Dus spreken we hier over pakweg het 5e en 6e middelbaar als we het hebben over alcohol op school. Ik ben tegen omwille van de gekende
redenen.

Ook niet 1 pintje bij het eten. Waarom? Kwestie van consequent te zijn.

Tenzij je als leraar kickt op ondergekotste toetsen edm.

S. Demon
3 juni 2004, 17:31

Kijk zij geven onderwerp, wij moetn er maar iet van maken
Waarom komt gij met mijn geboortedatum af? :wtf:

=[PraetoriaN]=
3 juni 2004, 17:31
Geheel de dag les krijgen zonder te roken = kweken van zeer geïrriteerde mensen.

Thurman
3 juni 2004, 17:32
=']Geheel de dag les krijgen zonder te roken = kweken van zeer geïrriteerde mensen.

Ik vind dat roken op school, met toelating van de ouders (rookpasje zoals sommige scholen dat hebben) ook nog wel moet kunnen.
Buiten dan wel te verstaan. Niks zo vervelend als in die mottige stank te zitten.

Preske
3 juni 2004, 17:36
=']Geheel de dag les krijgen zonder te roken = kweken van zeer geïrriteerde mensen.

oplossing : niet beginnen met roken.

wat moeten de niet-rokers dan wel niet zeggen?

grungywout
3 juni 2004, 17:39
tjeezes, was dat nu voor een onderwerp, daar moet ge al goed gek voor zijn om daar een pro argument voor te kunnen bedenken

Flemish_Broncho
3 juni 2004, 17:40
Kmoet zeggen dat ik dit zelf geen te bespreken kwestie vindt. Ik heb al gezegd: ik sta zelf ook in het onderwijs en als een leerling met dat voorstel zou afkomen zou ik toch wel vragen of hij op zijn kop gevallen is...

Stel u nu eens voor dat je moet lesgeven aan een klas die aan het kotsen/flippen is?

En daarover een debat houden... ik ben eens curieus wat de voorstanders gaan zeggen!
En u leerkracht heeft zeker ook niet te veel inspiratie? Als er nu is iets dat ik haar zijn het cliché-debatten. En in het secundair kunnen ze daar iets van, dat is een vaststaand feit: het is altijd drugs, abortus, holebi en de superboetes :baard:

S. Demon
3 juni 2004, 17:41
Kmoet zeggen dat ik dit zelf geen te bespreken kwestie vindt. Ik heb al gezegd: ik sta zelf ook in het onderwijs en als een leerling met dat voorstel zou afkomen zou ik toch wel vragen of hij op zijn kop gevallen is...

Stel u nu eens voor dat je moet lesgeven aan een klas die aan het kotsen/flippen is?

En daarover een debat houden... ik ben eens curieus wat de voorstanders gaan zeggen!
En u leerkracht heeft zeker ook niet te veel inspiratie? Als er nu is iets dat ik haar zijn het cliché-debatten. En in het secundair kunnen ze daar iets van, dat is een vaststaand feit: het is altijd drugs, abortus, holebi en de superboetes :baard:

ge vergeet nog discriminatie ....

RaDa
3 juni 2004, 17:44
Drugs en alcohol op school.

We moeten voor school een debat houden en dat is het onderwerp. Ikzelf ben er tegen maar kmag geen mening hebben want ik ben de moderator.

Nu vragek aan jullie of ge er voor zijt of tegen + waarom.

offtopic

cool iemand da op net dezelfde dag als ik geboren is :p

en ivm dat roken,

in mijn school (KA Oudenaarde) mag er gerookt worden, der is daar een aparte rokerszone voor beschikbaar

S. Demon
3 juni 2004, 17:49
offtopic

cool iemand da op net dezelfde dag als ik geboren is :p

en ivm dat roken,

in mijn school (KA Oudenaarde) mag er gerookt worden, der is daar een aparte rokerszone voor beschikbaar

OFF-topic: der zulle wel nog zulke mense zijn zekers :)

ON-topic : diegene die pro stemmen , magk ule mening dan is horen? (aleja lezen :crazy: )

Jimmy T. Turtle
3 juni 2004, 17:54
Hoe kun je nu over zoiets een debat voeren?

Rokers zullen wel pro sigaretten op school zijn... kwestie om gewoon hun verslaving goed te praten.

enkele argumenten waarom niet:

- Drugs/alcohol/sigaretten gaan niet samen met gezond leven
- ze vertonen weinig respect tov de school
- op de werkvloer later is het helemaal verboden
- je irriteert de niet rokers/drinkers/gebruikers
- je toont weinig zelfdiscipline
- het kost allemaal veel te veel <-> je spaart er veel geld mee uit om in de dag niet te consumeren
- je stinkt minder hard

Yuksel
3 juni 2004, 18:09
over dat roken op school

Als ge het toch niet kunt laten vraagt dan toestemming toestemming om smiddags buiten te gaan. :p 4 uurkes kunde toch wachten he...
En zoals Jimmy T. Turtle het zegt, ik moet het me ook niet permitteren om int fabriek of op nen werf een sigaret op te steken.

just me 2 sosissen me patten

grungywout
3 juni 2004, 18:37
OFF-topic: der zulle wel nog zulke mense zijn zekers :)

ON-topic : diegene die pro stemmen , magk ule mening dan is horen? (aleja lezen :crazy: )

ik ben pro want ik ben nen echte player

NEN ECHTE PLAYER VERDOMME >_<

Preske
3 juni 2004, 18:41

hij zou 17-18 jaar zijn, wat een meer dan geschikte leeftijd is om over zo'n zaken te discussieren.

Nu, het onderwerp zelf vind ik gewoon debiel. alez, wie wilt er nu les geven aan een bende zatlappen en stoners, of wie wilt er naast zitten.

trouwens, de scholen zijn tijdens de schooluren verantwoordelijk voor de leerlingen.
De verzekeringen zullen lachen als der weer eens ne leerling met zen zatte botten van de trap is gevallen en iet gebroken heeft.

(om het nu direct naar het extreme te trekken)

DBK
3 juni 2004, 18:43
drugs en drank ga ni samen me concentratie :)

Oblivion
3 juni 2004, 18:44
:wtf:

hoe kunde in godsnaam voorzijn
drugs mogen al normaal gezien nergens... dus horen zeker ni op school
en tzou een schoon zicht zijn, zat als een kanon lessen volgen...

kinderen moeten leren, niet de zatlap uithangen

coap
3 juni 2004, 18:54
over dat roken op school

Als ge het toch niet kunt laten vraagt dan toestemming toestemming om smiddags buiten te gaan. :p 4 uurkes kunde toch wachten he...

hmmz dat mag zelfs niet! ge moogt bij ons alleen maar buiten als ge in tildonk zelf woont (mijn school's dorp)

ont : wa een belachelijk onderwerp , niemand kan toch pro zijn? ik ken er zoon ja die beginne te kotse in de wasbakken van de fysica localen (=labo) om da ze bolle gepakt hebbe... .

S. Demon
3 juni 2004, 19:10
hij zou 18 jaar zijn, wat een meer dan geschikte leeftijd is om over zo'n zaken te discussieren.

Nu, het onderwerp zelf vind ik gewoon debiel. alez, wie wilt er nu les geven aan een bende zatlappen en stoners, of wie wilt er naast zitten.

Mja ge kunt het niet controleren dan. Maar het geen ze bedoelen is dus ook met mate drinken/roken/... dus er voor zorgen da ze niet zat zijn , alleen daar is het dan wel tprobleem met drugs ....

Hoe kunt ge da dan met mate gebruiken :wtf:

bollie69
3 juni 2004, 19:13
ik ben pro want ik ben nen echte player

NEN ECHTE PLAYER VERDOMME >_<

stoer, heel stoer.
drugs op school vind ik imo zeer slecht, zoals al aangehaald, ge moet naar school gaan om te leren, ni om daar scheel te zitten, doe da buiten school, zoal ik.
maar toch ni binnen het school.
en dan het ding met drank, wtf is daar nu aan, om de 5 min zou der ene van zijnen stoel donderen, de boel onderkotsen of dergelijke

Trixken
3 juni 2004, 19:19
mja kga nie zeggen elke dag ....

maar soms meestal de vrijdag (ook nie elke week) gaan we samen me wa maten voor den andere zen verjaardag, voor een vakantie, ... is op cafe gaan zitten ... we zuipe ons daar nie te pletter maar er worde wel halve litters gekapt ... en soms zitte we een beteke teut .... maar we gaan da ook nie doen als we vb in de namiddag theorie zoude hebbe, we hebbe namenlijk 4 uur praktijk vrijdagnamiddag en de leraar geeft ook toe hij deed het ook in zenne tijd dus erg vint em nie ... maar we gaan daar nu ook nie elke week zat rondlope é ... en tis ook nie zattigheid van nie op u bene meer te kunne staan.

zelf ben ik er ook tegen op drugs en alcohol gebruik op school, maar voor 1 maal in de maand is een pint te veel op te hebben tijdes de middag ofzo zie ik daar geen kwaad in.

Hmgrwngd
3 juni 2004, 19:26
Hmmm; jullie mogen zeggen wat jullie willen, maar nagenoeg elke leerkracht staat onder invloed voor de klas:

het gaat meestal om de middelen:
- caffeïne
- nicotine

Drugs verslechteren de concentratie?
Waarom nemen zoveel studenten tijdens de blok pillen en kruiden om energie te scheppen of wakker te blijven?

Bekijk het fenomeen niet teveel van 1 kant maw.

Zou wel nog geinig zijn; een leerkracht die ladderzat probeert les te geven :p

Shady
3 juni 2004, 19:30
Zou wel nog geinig zijn; een leerkracht die ladderzat probeert les te geven :p

wij hebben zo een lerares van aardrijkskunde :applause:

die begint int midden van den toets u vragen uit te legen :rofl:

en we hebben die voort school is 5 halve liters wijn zien trekken in de jordys :bow:

jongtan
3 juni 2004, 19:30
Drugs verslechteren de concentratie?
Waarom nemen zoveel studenten tijdens de blok pillen en kruiden om energie te scheppen of wakker te blijven?

Sorry maar als je in het middelbaar zo'n dingen moet nemen om te kunnen blokken, zou ik me toch wel es de vraag stellen of ik uberhaupt wel in de juiste richting zit...

Doe je da in het hoger onderwijs : ok. Maar voor middelbaar vind ik da overdreven zen

[-BlackHawk-]
3 juni 2004, 19:31
zeer zeker tegen
Voor wie wilt, tijd genoeg na schooltijd

Hellrabbit
3 juni 2004, 19:33
stoer, heel stoer.
drugs op school vind ik imo zeer slecht, zoals al aangehaald, ge moet naar school gaan om te leren, ni om daar scheel te zitten, doe da buiten school, zoal ik.

stoer, heel stoer :p

[-BlackHawk-]
3 juni 2004, 19:33
Sorry maar als je in het middelbaar zo'n dingen moet nemen om te kunnen blokken, zou ik me toch wel es de vraag stellen of ik uberhaupt wel in de juiste richting zit...

Doe je da in het hoger onderwijs : ok. Maar voor middelbaar vind ik da overdreven zen
Op middelbaar moeten velen ook wel veel leren, natuurlijk niet te vergelijken met hoger onderwijs. Nu om concentratie te verbeteren ( er zijn er genoeg die hun concentratie niet kunnen houden) en onder medisch toezicht moet het gebruik van vitaminen wel mogelijk zijn

jongtan
3 juni 2004, 19:39
vitaminen zou ik nu ook niet direct drugs noemen eh ;)

pit24
3 juni 2004, 19:40
ik heb tegen gestemd

maar het kan me eigenlijk de klote schelen als er weer is een of andere grapjas stoned in de klas zit (is oneindig grappig, vooral als de leraar gewoon denkt dat ze weer stom zijn aant doen )

zelf zou ik nooit stoned/dronken in de klas zitten.

^^VooDoo^^
3 juni 2004, 19:42
Een pintje bij het eten, why not. Nuja ik ga wel soms is een pintje drinke op het terras van da cafe, 's middags, maar ik weet men limieten, bij sommigen is dat niet zo.

2 many soldiers
3 juni 2004, 19:52
wie kan daar nie voor zijn :ironic: ?

tis al erg genoeg dat ik belaagd wordt door dronken en stoned 15-year-olds als ik uitga :/

Nochtans ben ik u nog nooit tegengekomen :D :D

2 many soldiers
3 juni 2004, 19:55
hmmz dat mag zelfs niet! ge moogt bij ons alleen maar buiten als ge in tildonk zelf woont (mijn school's dorp)

ont : wa een belachelijk onderwerp , niemand kan toch pro zijn? ik ken er zoon ja die beginne te kotse in de wasbakken van de fysica localen (=labo) om da ze bolle gepakt hebbe... .

OmG da's den eerste gamer die ik tegenkom uit Tildonk. En dan nog uit dezelfde school ook :applause: :applause: jeeeeeeEEeeeeeej

Apocalypse_Now
3 juni 2004, 19:58
de titel van de poll alleen al slaat op niks
drugs is uit den boze
1 pintje kan geen kwaad

SpLaTbOY
3 juni 2004, 20:01

en als ge toevallig wel verslaafd bent? :|
Ik kan u zeggen , in ons school mag de 3de graad tijdens de speeltijd roken, maar ik zie daar enorm mee af, ze zitte int school te klagen van te vuile toiletten (door peuken) ma tbh ist hun eigen schuld, als ze het toelaten voor de 3de graad, dat ze dan ook meteen heel de school laten roken, of met rokerspassen werken.

Mvg,

Poewni
3 juni 2004, 20:08
in ons school mag de 3de graad tijdens de speeltijd roken
Bij ons mag da ook, ma ook alleen de derde graad eh. Maareuh regelmatig riekte toch da et ni altijd gewoon sigaretten zijn... mja ik ben der ook tegen, zoiet moede gewoon ni op school doen :)

Preske
3 juni 2004, 20:16
Mja ge kunt het niet controleren dan. Maar het geen ze bedoelen is dus ook met mate drinken/roken/... dus er voor zorgen da ze niet zat zijn , alleen daar is het dan wel tprobleem met drugs ....

Hoe kunt ge da dan met mate gebruiken :wtf:

wat is dan met mate drinken? de ene is al ladderzat na 1 pilske, de andere pas na 5 duvels.
Hoe wil je er dan voor zorgen dat ze niet te zat zijn? Bij elke leerling ne leerkracht zetten is al niet praktisch :)

Als de school dan zegt "iedereen 1 bierke" zullen er wel ventjes zijn die klagen over dat het maar 1 biertje is. andere zullen dan weer biertjes afluizen van andere die niet drinken, en ga zo maar door.

en als ge toevallig wel verslaafd bent? :|
Ik kan u zeggen , in ons school mag de 3de graad tijdens de speeltijd roken, maar ik zie daar enorm mee af, ze zitte int school te klagen van te vuile toiletten (door peuken) ma tbh ist hun eigen schuld, als ze het toelaten voor de 3de graad, dat ze dan ook meteen heel de school laten roken, of met rokerspassen werken.

Mvg,

ge moet er maar tegen kunnen om die paar uurtjes zonder safkes te zitten.
tis ni alsof ge er van doodgaat. :unsure:
In m'n ouwe school STONK het in de wc's. het was zelfs zo erg dat ik naar de wc's van de leerkrachten ging. Vele properder, het stonk er ni, (er was papier) en der werd ni alle 5 voet op de deur geramd omdat ze anders niet konden roken. (ik bleef dan zitten tot de bel ging, just om hun te kloten)

beetje oftopic. Ben zelfs eens tegengehouden geweest bij de gewone wc's door een stagair'ke dak naar de rook stonk en dak dus wel gerookt moest hebben. Gelukkig kenden de meeste leerkrachten en de directie mij om te weten dat ik niet rook. (ik zie het mij al doen met anderhalve long :ironic: ) maja da kon zij nu ni weten.

SilentSpring
3 juni 2004, 20:21

yep, as ze wille smoren, moen ze ma wachten totdat schole gedaan is, van ne paar uurkes zonder gaat ne mens nie dood zeker. ofwel er nooit mee beginne, believe me, tzal nog stoerder zijn om niet te roken dan wel te roken.

S. Demon
3 juni 2004, 21:24
de titel van de poll alleen al slaat op niks
drugs is uit den boze
1 pintje kan geen kwaad

oe moek ik et dan noemen?
daar gaat het over dusja ....

(damn kmoen stoppe me altij die punte te zette :doh: )

RoXoR
3 juni 2004, 21:45
Welkne nutteloze kutpoll is da ier eigenlijk :doh:
da is maar doodnormaal zeker dat da nie toegelaten is :wtf:

grungywout
3 juni 2004, 22:04
stoer, heel stoer.
maar toch ni binnen het school.
en dan het ding met drank, wtf is daar nu aan, om de 5 min zou der ene van zijnen stoel donderen, de boel onderkotsen of dergelijke

misschien dat het concept sarcasme een beetje aan u verloren gaat

ray
3 juni 2004, 22:35
roken moet in de mate vh mogelijke aan banden gelegd worden vind ik.
en die mannen dat spreken over 1 pintje tijdens de middag:

- ge hebt dan mannekes die dan hun 1e druppel alcohol drinken op school. Echt mooi, een voorbeeldfunctie... :ironic: ge kunt ermee lachen, maar na 1 pint hebben sommige mensen het al ewa in hun kop ze.

- 1 pint worden er 2 en meer. Gecombineerd nog met de pubermentaliteit van het middelbaar onderwijs: ze dagen elkaar dan uit om nog een pint de drinken, en nog een en nog een... en ze maken er een spelletje van om ongezien meer an 1 pint te krijgen, of ze bestellen elk 1 pint, en ze geven het dan aan 1 persoon.

Zoonlief ziek, en de mama ontdekt dan dat zoonlief alochol mocht drinken op school. De rest vh verhaal zal wel duidelijk zijn denk ik...

Master P
4 juni 2004, 01:32
Spreken we hier over kleuter- of basisonderwijs?

Dekon7
4 juni 2004, 02:13
Wat een vraag drugs en drank op school ? :ironic:
Je had er dan ook van de eerste keer "wapens" bij mogen vermelden waarvan ge antwoord ook wel zult weten. :tongue:

DeMoN
4 juni 2004, 03:31
wa voor een domme topic is dees nu.. enkel wa kinders gaan ier voor stemmen.
doe ff normaal, educatie is geen grap.. als gij zat/stoned u exames wilt afleggen cava, maar moete achteraf ni komen zagen.

roken cava, geen problemen mee maar nu ook ni in de hallen ofzo.. enkel op speelplaatsen (alhoewel da ook meer mensen gaat aanzetten tot dus dno)

EagleEye
4 juni 2004, 07:00
idioot gewoon, drugs en alcohol op school toelaten

ps hier zit precies niemand 's morgens op 't forum

zwep
4 juni 2004, 15:06
Ik ben voor alcohol en drugs op school

grungywout
4 juni 2004, 15:24
breezers en bollen op school verdomme

dan kan ik lekker goooaaaaaaaaaaaan

* boenke * boenke * its * its *

dan kank aan iedereen laten zien wa ne gangster ik wel nie ben

NE ECHTE GANGSTA VERDOMME >_<

voor alle duidelijkheid aangezien niet iedereen het de vorige keer had begrepen: :ironic:

Hmgrwngd
4 juni 2004, 21:14
breezers en bollen op school verdomme

dan kan ik lekker goooaaaaaaaaaaaan

Naaaaaaah;

een goeie shot heroïne in de klas:

"Zeer interessant meester !! "
aaaaah, life's sweet :p

Disclaimer; I'm not to be held responsable of any so called actions which may or may not occur on behalf of my expressions...

Infected-dog
4 juni 2004, 23:22
drugs neen en personen boven de 16j mogen toch zoveel zuipden da ze wille zeker, als ge nu bier naar uw werk meepakt da mag toch ook

Darth-Falcon
4 juni 2004, 23:26
nee bier meepakke naat werk mag niet :ironic: .
ik vind die stelling dus compleet belachelijk drugs en alcohol op school :ironic:, ten eerste zijn drugs verboden en ten tweede is alcohol in openbare instelling verboden, enige da misschien nog zou kunnen is roken.
In mijn vroegere school (afgestudeerd ondertussen) mocht er onder bepaalde voorwaarden gerookt worden. alleen 4de tem 6de en alleen in een afgebakend deel van de speelplaats, waar nix van peukjes ofzo op de grond mocht liggen, stonden assebakken, als er toch wa lag volgende speeltijd niet roken.

Master P
4 juni 2004, 23:31
Alleen voor de leerkrachten! ha!

sneax
5 juni 2004, 11:00
das echt een discussie waar geen discusse over mogelijk is want iedereen gaat akkoord dagge int school ni zat of onder invloed moet zitten

Hmgrwngd
5 juni 2004, 11:11
das echt een discussie waar geen discusse over mogelijk is want iedereen gaat akkoord dagge int school ni zat of onder invloed moet zitten

Maar zoals er al sommigen vermeld hebben;
er is niet echt een groot probleem met 1 pintje, of sigaretten of koffie...

Ik vraag me af moest er nu aangetoond worden dat door 1 klein snuifje amfetamines de concentratiegraad met 40% verbeterd wordt, hoe uw standpunt dan nog zal zijn.

Want ik weet niet of de games jullie zin voor werkelijkheid verstoord hebben; maar de laatste keer da ik nog int middelbaar zat, zat de meerderheid van de klas te slapen met de ogen open.
Maw; veel leerden ze niet; denken ook niet; als er een vraag gesteld werd, werd die opgelost door 4-5 mensen die altijd opletten... (dit is echter totaal omgekeerd als er een goeie leerkracht is, maar die waren in de minderheid :( )

BILLY MC.
5 juni 2004, 11:38
WTF?!Ik dacht da et bij ons al belachelijke discussies waren (waarda iedereen etzelfe standpunt ad)ma tees is nog veel erger!Die leraars (alle 7/10) kunne tog geen goeie discussies nimmer voeren ge!En mijn standpunt :
Drugs en alcohol : Nee behalve dan als uitzondering in examens voor te blokken als ge vitamines al drugs kunt noemen...
Want wij gingen 2 maand geleden op schoolreis naar italie enja...zoals bijna altijd wast er wel iemand mee me drugs,namelijk bollen,ze ad er 2 gepakt op den bus en na 3-4uur ad ze al uitdrogingsverschijnselen!Enja we zijn da dan maar gaan melden bij de leraars(ik nie,want langs de ene kant ad ek beloofd om te zwijgen ma langs den andere kant was et beste voor haar om et te zeggen)en die leerkrachten zaten zo me haar in enal,er was zelfs 1 leraar bij die zich de hele tijd over haar ontfermde tot ze terug in belgie was (wa ik ook nie zou doen want et is haar eige fout)en zo was ook een deel van hun vakantie verbrot!
En roken : Beste oplossing rokerspasjes => buiten dan wel,en zo wete ook da ze de toelating krijgen van thuis maar ook ik ben van de mening da ze kunne wachten tot na school
En ik ben dan zelfs nog een gelegenheidsroker :ironic:

downset818
5 juni 2004, 12:44
ik ben gewoon tegen drugs en alcohol in het algemeen (en ook roken, maar das wat off-topic), want ge gaat er totaal kapot aan. wat ik erover vind op school hoeft ge dus al ni meer te vragen.

en hmgrwngd, ik zou het idee om amfetamines te gebruiken om beter te leren walgelijk vinden. dat getuigt toch van geen zelfrespect of zelfbeheersing. ge moet uit uzelf concentratie kunnen opbrengen en informatie kunnen verwerken.

Hmgrwngd
5 juni 2004, 12:52
ik ben gewoon tegen drugs en alcohol in het algemeen (en ook roken, maar das wat off-topic), want ge gaat er totaal kapot aan. wat ik erover vind op school hoeft ge dus al ni meer te vragen.

en hmgrwngd, ik zou het idee om amfetamines te gebruiken om beter te leren walgelijk vinden. dat getuigt toch van geen zelfrespect of zelfbeheersing. ge moet uit uzelf concentratie kunnen opbrengen en informatie kunnen verwerken.

Wanneer iemand mij vertelt "Ik ben tegen drugs", moet ik altijd lachen, want dat is hetzelfe als zeggen "Ik ben tegen de maan" of "Ik ben tegen de zee". Je kan niet tegen drugs zijn omdat genotmiddelen fundamenteel menselijk zijn (en zelfs in het dierenrijk frequent voorkomen). je kan wel zeggen: "Die producten zeggen mij niets en voor mij hoeft niemand die te gebruiken.. ik heb mijn eigen genotmiddelen".
(van een doctor agogische wetenschappen die zich 6 jaar met drugs beziggehouden heeft)

Wijsheid
5 juni 2004, 13:42
rok of drink na school maar tochg nie in school , de punte , zulle nog al omlaag gaan