PDA

Volledige versie bekijken : Beoordeling Forum + Crew 2004 ...

Logicritus
2 juni 2004, 18:20
Want vindt je van het telenet.games forumbeleid en zijn crew ? :p

[MJ]
2 juni 2004, 18:21
Je bent de poll vergeten... :ironic:

Logicritus
2 juni 2004, 18:23
']Je bent de poll vergeten... :ironic:

Neen, domme aap die kan je pas maken nadat je uw f*cking bericht hebt gepost ... AAP !! :angry: :ironic:

Time
2 juni 2004, 18:26
mogen zo'n polls wel? :unsure:

en crew doet het goed, er is ALTIJD wel ene online en da volstaat al voor mij...

beware
2 juni 2004, 18:26
zeer goed :niceone:

ray
2 juni 2004, 18:27
Neen, domme aap die kan je pas maken nadat je uw f*cking bericht hebt gepost ... AAP !! :angry: :ironic:

zouden we niet beter een poll over u doen?

[MJ]

Volwassen, zoals steeds...
Ik zal het er de volgende keer bijzetten als ik iets sarcastisch zeg, zodat iedereen mee kan... :doh:

JanVH
'k vind dat de mods hun werk hier goed doen, alleen jammer van die politieke threads die gesloten werden, 'k vond het heel intressant, met al die links enzo...

drostof
2 juni 2004, 18:28
Bwa mij maakt het niet zo uit, maar vind dergelijk topic direct na het sluiten van enkele belangrijke topics met vuur spelen. Mijn 'censuur?' was al op't randje, dit vind ik niet nodig.

Trouwens ge flamed al in uw eerste reply, mooi zo!

Logicritus
zouden we niet beter een poll over u doen?

JA EEN POLL MET ENKEL MAAR DE OPTIE "LOGICRITUS = COOL"
JA DAT DOEN WE ... :niceone:

Deus ex Machina
Wij hebben niks te vinden het is hier een dictatuur :(

drostof
2 juni 2004, 18:29
Gooi Maar Terug Dicht Deze Thread

zaffah
2 juni 2004, 18:29
ze doen under werk goe :)

russian
2 juni 2004, 18:30
Wij hebben niks te vinden het is hier een dictatuur :(
Idem :(.

byter
no complaints -_-
reageren altijd wel snel :niceone:

Logicritus
Gooi Maar Terug Dicht Deze Thread

Het is niet omdat uw topics niet aanslaan en gesloten worden,
dat de mijne ook gesloten moeten worden :p

Kid_C
2 juni 2004, 18:31
Ze doen het goed hier :)

Enkel die dahmer van TO forum :wtf:

j/k still lof joe hunneh :love:

like it or not
2 juni 2004, 18:43
ik vind het al goe da ier tenminste deftig gemod word.
die mense doen da allemaal vrijwillig ma ze doen het toch zeer goed.
ik kan me inbeelden dat het in de vakantie voor de zwammods geen pretje moet blijven.
maar toch heb ik nog geen moderatur zien uitvliegen.

keep up the work, y0u ar3 1337 :p

gerto
2 juni 2004, 18:50
ik heb gestemd op goed maar euh ,
maar geen verkiezingsthreads???????? :eek:
kheb't nog maar juist gezien , dus zeg mij alstublieft dat'k mij vergis want da kan toch nie zo ? :confused:

russian
2 juni 2004, 18:52
ik heb gestemd op goed maar euh ,
maar geen verkiezingsthreads???????? :eek:
kheb't nog maar juist gezien , dus zeg mij alstublieft dat'k mij vergis want da kan toch nie zo ? :confused:

Too sad, but it's true :sad:.

stoica_dva
2 juni 2004, 18:53

Neen, domma aap waarom moet jij direct op die kerel beginnen te schelden ... AAP !! :angry: :ironic:

Man man kvraag mij af hoeveel mensen er eigenlijk op dit forum zitten die nog volwassen kunnen reageren.

zweebee
2 juni 2004, 18:55
ik vind ray zijn attitude tijdens politieke polemieken onder alles ! :angry:

Logicritus
2 juni 2004, 18:56
Neen, domma aap waarom moet jij direct op die kerel beginnen te schelden ... AAP !! :angry: :ironic:

Man man kvraag mij af hoeveel mensen er eigenlijk op dit forum zitten die nog volwassen kunnen reageren.

BAKKES SNOTJONG !!

tis allemaal maar voor te lachen he ;)

Quazythian
2 juni 2004, 18:56
ik vind ray zijn attitude tijdens politieke polemieken onder alles ! :angry:

Een crew member mag dat. :niceone:

murdoc
2 juni 2004, 19:00
over de crew nix dan goeds :niceone:

over de too busy message daarentegen ...

ZoidBerg
2 juni 2004, 19:05
over de too busy message daarentegen ... kan crew ni echt veel aan doen, is door al die slimmerds die 50 keer op refresh button drukke as ze message krijge, die make alles traaaager

Warlock
2 juni 2004, 19:06
oerslecht :tongue:

murdoc
2 juni 2004, 19:08
kan crew ni echt veel aan doen, is door al die slimmerds die 50 keer op refresh button drukke as ze message krijge, die make alles traaaager

ik weet dat ze er nix aan kunne doen lol

daarom over de crew nix dan goeds :cool:

drxero
2 juni 2004, 19:11
dit forum vind ik toch 1 van de beste van België maar ge moogt niets uitspoken of ge krijgt een warning of een ban :sad:

]HT[Simon
2 juni 2004, 19:16
Streng maar rechtvaardig imo :)

Drizzt
2 juni 2004, 19:19
Heel goed !! :niceone:

*FiReStOnE^-*
2 juni 2004, 19:28
HT[Simon']Streng maar rechtvaardig imo :)

volledig mee eens

Ether
2 juni 2004, 19:35
Qua crew mogen we zeker nie klagen, kheb nog nooit slechte problemen gehad me de crew, enig minpuntje is da ik nog geen crew ben ;) :ironic:

over et forum jah, de snelheid liet een paar maanden geleten wel te wensen over, maar et forum op zich is best wel geestig, anders zouek ier nie meer zitten e! Op een paar individuen na dan :p

Thurman
2 juni 2004, 19:42
BAKKES SNOTJONG !!

tis allemaal maar voor te lachen he ;)

hahahahaha................. NOT :ironic:
let maar een beetje op met uw dwaas geflame.

Logicritus
2 juni 2004, 19:47
hahahahaha................. NOT :ironic:
let maar een beetje op met uw dwaas geflame.

Mja, ze zeggen altijd dat tollerantie en verdraagzaamheid een meter is voor een persoon zijn volwassenheid. In dat opzicht denk ik, dat ik misschien wel wat te oud ben; met als gevolg dat ik sommigen op hun tenen trap, terwijl de verantwoordelijkheid voor hun verkeerde interpretatie enkel te wijten is aan hun onbegrip, wat op zijn beurt een gevolg is van een lagere of geblokkeerde sociale ontwikkeling.

Binnenkort examen cognitivistische gedragspsychologie :niceone:

EDIT: Als je niet zo'n persoon was met een geblokkeerde sociale ontwikkeling, dan besefte je natuurlijk ook dat dit geen persoonlijk verwijt was in uw richting maar eerder een descriptieve (of misschien normatieve) verklaring van mijn gedrag (fake geflame).

Mvg
de vredelievende en sufgeleerde Logicritus :|

Interficio
2 juni 2004, 19:48

Ik ken u enkel als ne zware cheater in mohaa, en daarom vind ik u nen onnozelaar.

Dit geheel terzijde,

ik denk dat de mods op dit forum goed hun werk doen, ze zijn streng maar rechtvaardig, zoals reeds gezegd.
Ik denk dat de mensen die hier niet graag zijn liegen, wie hier immers niet graag is bolt het toch af, dat denk ik toch :)

kaby
2 juni 2004, 19:54
Dit is een dictatuur, we hebben niets te zeggen.

Wat volstrekt normaal is hoor, het is een gratis forum met vrijwilligers, mensen zouden dat meer moeten beseffen.

Wat niet wegneemt dat als je vrijwilligt voor crew member je imho niet topics moet gaan sluiten omdat die teveel moeite vergen.

Er werd op een beschaafde manieren gediscussieerd in die topics (praetorian, zara (\o/ :p), wlibaers, ray, ...), en de mods moeten de zaken die niet door de beugel kunnen er maar uitfilteren.

Maja, het zijn examens voor iedereen en hun houding is wel te begrijpen, maar echt goed keuren kan niemand het, denk ik.

(en dat het hier een games forum is, ow plz, als het hier over Oneill posters mag gaan dan ook over politiek hee, het waren 3 threads op de eerste pagina, ni echt een woekering hee)

Hmgrwngd
2 juni 2004, 19:55
Absoluut niet tevreden over de crew hier;

- Eerst en vooral die 3 topics die gesloten worden; Ik blijf erbij dat dat soort van censuur echt schandalig is; ongeacht de speech over "het is hier geen democratie"; er was beter een goeie waarschuwing gegeven ipv direct tot sluiting over te gaan.
Pak de relschoppers aan, niet alle bezoekers die hun mening niet meer mogen zeggen.

- De crewmembers zelf; O Lordy, der zitten der echt bij die van zichzelf genieten hoor, maw: EEN DIKKE NEK!
Ik veralgemeen hier niet bij, wens geen namen te noemen, maar zo nu en dan vind ik sommige crewmembers echt storend in topics; het gaat er dus niet om dat ze hun mening (radicaal of niet) verkondigen, maar dat ze zelf een loopje nemen met de regels; en lustig beginnen te flamen, de discussie laten verwateren in een scheldpartijtje.

Ik zeg niet dat ze niks goeds doen, integendeel; maar het kan toch nog een stuk beter volgens mij; en die 3 topics sluiten vind ik alweer een stap in de verkeerde richting.
Btw: klachten van bovenaf? Sinds wanneer is dat opeens aanvaardbaar als reden om een topic te sluiten? Straf de individuele rotte appels, maar schaf geen politieke discussies af FFS !

Nuja, voor mij hoeft het niet meer.

mvg, Hmgrwngd :)

Blue Thunder
2 juni 2004, 19:56
keep up the good work, da's het enige wa ik kan zeggen

WHiSPy
2 juni 2004, 20:03
Kleine sidenote: ge vraagt de mensen de hele crew te beoordelen, maar eigenlijk feitelijk kunnen 95% van de mensen enkel oordelen over de mods op het forumonderdeel waar zij komen. Een objectieve studie ga je dus met andere woorden nooit kunnen maken.

Plus het feit dat als iemand niet akkoord is met 1 crew-lid kan stemmen dat de crew niet voldoet, zodus de hele crew krijgt dan een slechte naam.

Waar zijt ge nu met uw examen cognitivistische gedragspsychologie ? :)

Hmgrwngd
2 juni 2004, 20:09
Waar zijt ge nu met uw examen cognitivistische gedragspsychologie ? :)

The horror!

Je hebt me net herinnerd aan een buis die ik nog moet behalen... :sad:

killgore
2 juni 2004, 20:18
imho heeft heel de crew goed gewerkt en onderhouden ze deze community zo goed mogelijk. Ik ben wel minder tevreden over de server :(, imho zouden ze het forum een volledig aparte server moeten geven en de mainpage weer volledig scheiden.

keep up the good work people :niceone:

Irtimid2001
2 juni 2004, 20:18
kvind dees e zalig forum, kzit ier bijna dagelijks op, alleen spijtig da sommige kleine kinderen het forum wa komen verzieken, ma voor de rest:niceone:, crew doet zijn werk ook goe, ma soms worden der iets te rap threats geclosed, spijtig, ma toch, keep up the good work:applause:

SilentSpring
2 juni 2004, 20:30
'k vind dat de mods hun werk hier goed doen, alleen jammer van die politieke threads die gesloten werden, 'k vond het heel intressant, met al die links enzo...
tis ier dan ook ne gamesforum e

Evil Banana
2 juni 2004, 20:34
streng maar rechtvaardig niet te zachtaardig :music:

[Jup]war-ass
2 juni 2004, 20:35
djees
alst under ier ni aanstaat ga weg
met wat geluk hebben wij dan die server is to busy berichten nimeer ...

Time
2 juni 2004, 20:35
niet te zachtaardig :music:

wanneer komen ze terug? :offtopic: kmis da :cry:

Evil Banana
2 juni 2004, 20:38
wanneer komen ze terug? :offtopic: kmis da :cry: ge zijt ni alleen :cry:
khoop da ze rap terugkomen :)

NemesisBE
2 juni 2004, 20:41
kwee ni, kvind de mods wel fijn, vooral dan de van Diablo II, W3 (en nog friendjes van mij), en sommige van zwam, maar me sommigen heb ik toch wel moeite over hun eerlijkheid bij het lokken van threads...
daarom heb ik dus niet op dictatuur maar op middelmatig gestemd ;)

amdr
2 juni 2004, 20:42
Goed buiten enkele dinge

-die Server... (u know :p)
-enkele mods

Dekon7
2 juni 2004, 20:54
'K heb optie 2 gekozen.

Forum doet goed maar met een paar kleine nadelen.
Zoals een paar crewmembers die altijd gelijk willen krijgen in discussies en als ze niets meer kunnen verzinnen de thread gaan sluiten.

Dekon7
2 juni 2004, 20:57
Goed buiten enkele dinge

-die Server... (u know :p)
-enkele mods

Mods= oké
je bedoeld crewmembers?

Jimmy T. Turtle
2 juni 2004, 21:56
This hier ooit beter geweest... toffer...

my 2 cents

=[PraetoriaN]=
2 juni 2004, 22:12
'K heb optie 2 gekozen.

Forum doet goed maar met een paar kleine nadelen.
Zoals een paar crewmembers die altijd gelijk willen krijgen in discussies en als ze niets meer kunnen verzinnen de thread gaan sluiten.Als een member mij beschuldigt van pathologische afwijkingen, dan ben ik inderdaad enorm pissed. Je hebt grenzen van fatsoenlijkheid, dit was er duidelijk over. En zijn bewijs is tekortkomend, ik heb nog de moeite gedaan om op zijn fouten te wijzen. Dus breng geen argumenten aan, die niet kloppen. De laatste reply was 1 grote flame, waardoor een verderzetting van de discussie niet meer hoeft. Of gaat u beweren dat die reply mooi binnen de lijntjes van de conventie te duiden zijn? Ik vind alleszins van niet.

visual_bAstArd
2 juni 2004, 22:14
:sad: it is sad

Geen server to calm dinges vroeger

=Phoenix=
2 juni 2004, 22:35
is dezen topic nog ni toe? :p

=(uFo)=KaMiKaSe
2 juni 2004, 22:39
:niceone: your doing fine guy's

En euh mense stopt nu met dat kinderachtig gedoe over die politieke topics .. het is al duidelijk gemaakt houd je er gewoon aan ;)
(das precies of der zijn er weer die hun goesting nie krijgen dus maar lekker doordrammen op andere topics... don't ... pls )

mijn muis heeft nog steeds de neiging om op telenet games te klikke dus tis hier goe :p

Quazythian
2 juni 2004, 22:52
=']Als een member mij beschuldigt van pathologische afwijkingen, dan ben ik inderdaad enorm pissed. Je hebt grenzen van fatsoenlijkheid, dit was er duidelijk over. En zijn bewijs is tekortkomend, ik heb nog de moeite gedaan om op zijn fouten te wijzen. Dus breng geen argumenten aan, die niet kloppen. De laatste reply was 1 grote flame, waardoor een verderzetting van de discussie niet meer hoeft. Of gaat u beweren dat die reply mooi binnen de lijntjes van de conventie te duiden zijn? Ik vind alleszins van niet.

Lekker het heilige slachtoffer uithangen. :niceone:

Wie kreeg ook alweer het verwijt van het slachtoffer uit te hangen (nee ik niet :p)?

De pot verwijt de ketel... :applause:

=[PraetoriaN]=
2 juni 2004, 22:57
Lekker het heilige slachtoffer uithangen. :niceone:

Wie kreeg ook alweer het verwijt van het slachtoffer uit te hangen (nee ik niet :p)?

De pot verwijt de ketel... :applause:Is geen kwestie van het slachtoffer uit te hangen, is kwestie van binnen de conventies van een normale discussie te blijven. U kan toch de forumregels lezen? Geen flames! Daarom was de sluiting van de thread ook volledig gerechtvaardigd, het liep uit de hand. Het zijn personen zoals u die ervoor zorgen dat er momenteel geen politieke discussies meer kunnen worden gehouden. Ik hoop dat u er genoegen in schept. Ofwel laten we de threads open en is er zero tolerance (dus met meer bans als gevolg), ofwel worden ze afgeschaft. En u, niet ik, bent 1 van de schuldigen van deze situatie. Dan nog het lef hebben om mij te beschuldigen van subjectiviteit over de sluiting van de thread, je moet echt wel geen scrupules hebben voor zulke zaken te doen.

=(uFo)=KaMiKaSe
2 juni 2004, 22:57
Mja als ge zo op elkaar gaat liggen kappen..dan eindigd het ook weer op persoonlijke flame... mense kweet het tis slecht weer... ksen al kontent dat er volk op zit dat regels toepast anders wast nu al een mesthoop ;)

keep cool !
Anders kunnen ze deze ook sluiten ;)

(PS: hoe kunde eigenlijk de crew gaan beoordelen als je niet de volledige achtergrond ervan weet... er zit meer achter als maar posts nakijken hoor :)
)

Boris Barowski
2 juni 2004, 23:00
ze zijn goed bezig. en 't is ni gemakkelijk denk ik :niceone:

mss moet er een nieuw gedeelte komen dat men kan afhuren om op mekaar te flamen :p (zo heeft niemand der last van)

Boris.

Quazythian
2 juni 2004, 23:01
=']Is geen kwestie van het slachtoffer uit te hangen, is kwestie van binnen de conventies van een normale discussie te blijven. U kan toch de forumregels lezen? Geen flames! Daarom was de sluiting van de thread ook volledig gerechtvaardigd, het liep uit de hand. Het zijn personen zoals u die ervoor zorgen dat er momenteel geen politieke discussies meer kunnen worden gehouden. Ik hoop dat u er genoegen in schept.

Tuurlijk en het grote orakel flamet nooit en lokt het ook nooit uit. Ja tuurlijk personen als ik vepesten alles terwijl allomwetenden als uzelf toch zo'n mooie aanwinst zijn voor dit forum. :bow:

=[PraetoriaN]=
2 juni 2004, 23:03
Tuurlijk en het grote orakel flamet nooit en lokt het ook nooit uit. Ja tuurlijk personen als ik vepesten alles terwijl allomwetenden als uzelf toch zo'n mooie aanwinst zijn voor dit forum. :bow:
Wie is er opnieuw bezig met de zaak te verpesten door zulke posts ... :ironic: Ik hoef niets meer aan toe te voegen, u toont zelf welk karakter u bezit

=(uFo)=KaMiKaSe
2 juni 2004, 23:05
@Quazythian

Idd dat zijn ze ook ... maar blijven doordrammen zoals je nu doet kunnen de meeste ook wel missen hier.

Het forum heeft zijn mods en regels .. mods zijn ook mensen. En ze moeten meer slikken dan je denkt. (ik spreek uit ervaring ...long time ago :D)

Dus kap ermee als het je niet aanstaat en laat de mensen voor wat ze zijn...

Als ze echt zo slecht zouden zijn had je al gebannen geweest.,, je kan hier redelijk ver gaan in dit fora dus hoe meer gekap hoe minder mogelijkheden.. snap je ? je maakt de grens zelf strenger !

Quazythian
2 juni 2004, 23:12
Van dictatoriale crew members als Praetorian laat ik mij de les niet lezen.

Btw Praetorian ik heb u dreigende reply in één van de locked topics wel gelezen hoor, vlug deleten is makkelijk natuurlijk. :niceone:

Go ahead, ontken het nu maar aan de hand van een reply van 100 regels.

Voor uw superieur intellect moet dat geen probleem vormen. :sleep:

=(uFo)=KaMiKaSe
2 juni 2004, 23:15
Regel dat dan persoonlijk met de persoon zelve via IRC of PM maar ge gaat toch niet hier op een forum liggen argumenteren over jou mening tegenover een mod zijn mening ? allee stop it gewoon... zo moeilijk is dat toch niet of wel ?

Jimmy T. Turtle
2 juni 2004, 23:15
@Quazythian

Idd dat zijn ze ook ... maar blijven doordrammen zoals je nu doet kunnen de meeste ook wel missen hier.

Het forum heeft zijn mods en regels .. mods zijn ook mensen. En ze moeten meer slikken dan je denkt. (ik spreek uit ervaring ...long time ago :D)

Dus kap ermee als het je niet aanstaat en laat de mensen voor wat ze zijn...

Als ze echt zo slecht zouden zijn had je al gebannen geweest.,, je kan hier redelijk ver gaan in dit fora dus hoe meer gekap hoe minder mogelijkheden.. snap je ? je maakt de grens zelf strenger !

Kijk hé, men laatste post over het onderwerp:

Ik beoordeel geen Mods/crew... Ik vind het gewoon fucked up dat men politieke discussies verbiedt, omdat enkele individuen zich gewoon niet kunnen neerleggen bij een standpunt van een ander.

(Klinkt vrij hypocriet van mij omdat te zeggen, ik kan me ook niet neerleggen bij een beslissing)

Enfin, laten we nu terug fijn in ons happy game wereldje terugtrekken, en niets meer aantrekken van de harde boze wereld :ironic:

=[PraetoriaN]=
2 juni 2004, 23:19

Btw Praetorian ik heb u dreigende reply in één van de locked topics wel gelezen hoor, vlug deleten is makkelijk natuurlijk. :niceone:

Voor uw superieur intellect moet dat geen probleem vormen. :sleep:Omdat andere crewleden mij hadden aangeraden dat via irc of pm te regelen. Uw ongegronde aanval tegen mij persoonlijk kan ik hier evengoed verder in het openbaar afhandelen, er is niets dat me tegenhoudt. Maar het is wenselijk dat ik het niet doe, dus respecteer ik dat advies.

=(uFo)=KaMiKaSe
2 juni 2004, 23:20
Kijk er word de laatste week niks anders gedaan dan politieke zever gepost (niet altijd zever natuurlijk) en dat eindigd bijna... altijd op flames.. en het spijtige ervan is dat het gewoon niet bij te houden word... moeten dan die mods iedere txt gaan doorlezen en afwegen ? neen het probleem is dat je hier niet alleen op een fora zit en dat je politiek best kan mijden aangezien het een redelijk uiteenlopend onderwerp is dat van een goede discussie ineens een flamewar kan maken. als ge die personen iedere keer appart moet gaan aanpakken dan gaat daar ook weer zever over komen want dan moet die moderator heel dienen topic doorgaan om te zorgen dat hij de verkeerde niet bant.. snap je ?

mja.. kvin nog altijd dat dit een gamefora is en af en toe kan het wel eens ..maar niet een hele maand door eh !!

nog effe dit als je goed volgt zie je ook dat die politieke topics bijna hetzelfde als onderwerp hebben en dus afgezaagd werden.

Het was de ene politieke topic achter de andere.. en het werd gewoon erger daarom moesten ze ook eriets aan gaan doen.

Poll: Verkiezingen
MDP (partij Abou JahJah ( 1 2 3 4 5 6 ... Last Page )
drostof Today 17:44
by Thurman 593 6,092
Groen! of Groen?
drostof Today 17:39
Weer 'Vlaams Blok incident' ( 1 2 3 4 5 6 ... Last Page )

Pee
2 juni 2004, 23:27
Er gaat er hier eentje gesloten worden...

Ben het eens met de mods. Veel gezever en in cirkeltjes lopen, ge zou van minder het op uw heupen krijgen.

Cyberkef
2 juni 2004, 23:28
Er gaat er hier eentje gesloten worden...
Dan klagen ze dat we censureren :sad:

It ain't easy bein' a mod... :cry:

=(uFo)=KaMiKaSe
2 juni 2004, 23:30
hahahaha :rofl: das eigenlijk ook weer juist lol

maja niks van aantrekke .. het forum is nog altij een plezier ! allee voor mij toch :p

:niceone:

WHiSPy
2 juni 2004, 23:30
Dan klagen ze dat we censureren :sad:

It ain't easy bein' a mod... :cry:

Voor zover ik kan zien doet gij uw job hier meer dan behoorlijk, hoor. :)

Ik kan niet om met de mentaliteit van enkele mods op het forum, maar daarom ga ik de andere mods/admins niet slecht beoordelen. Er zijn blijkbaar sommige mensen die dat wel doen. Dat getuigt enkel maar van kortzichtig denken.

Jimmy T. Turtle
2 juni 2004, 23:33
Kijk er word de laatste week niks anders gedaan dan politieke zever gepost (niet altijd zever natuurlijk) en dat eindigd bijna... altijd op flames.. en het spijtige ervan is dat het gewoon niet bij te houden word... moeten dan die mods iedere txt gaan doorlezen en afwegen ? neen het probleem is dat je hier niet alleen op een fora zit en dat je politiek best kan mijden aangezien het een redelijk uiteenlopend onderwerp is dat van een goede discussie ineens een flamewar kan maken. als ge die personen iedere keer appart moet gaan aanpakken dan gaat daar ook weer zever over komen want dan moet die moderator heel dienen topic doorgaan om te zorgen dat hij de verkeerde niet bant.. snap je ?

mja.. kvin nog altijd dat dit een gamefora is en af en toe kan het wel eens ..maar niet een hele maand door eh !!

Mja, kga me ff duidelijk maken waarom ik hier zo hard van stapel loop.

This hier dus een vrij populair forum (geen twijfel aan), en hier komen heel veel jongeren (well duh), Jongeren die normaal politiek als ver van hun bed show bezien. Ik veronderstel dat wanneer er een politiek programma op tv komt, ze er weinig interesse in tonen, en wegzappen naar één of ander muziek channel (ik veralgemeen, ze kunnen ook zappen naar VT4).

Nu, die jongeren worden ooit ook 18. En die kennen dan niets van politiek, buiten de enkele argumenten van een bepaalde partij (geen namen). En ze denken dat die partij de enigste partij is die iets wil veranderen aan de huidige maatschappij. (enigste partijd die zo duidelijke standpunten inneemt, en die standpunten ook laat merken). Nu voor welke partij gaan die stemmen?

Ironisch genoeg is een politieke thread op een gameforum dan wel weer iets wat jongeren aanspreekt. En als ze daar zouden kunnen discussieren over onderwerpen van politieke partijen, en het zou kunnen dat de standpunten van andere partijen ook duidelijk worden voor hen. Dan zou hun visie misschien al heel anders zijn dan als ze dit niet zouden doen.

Kheb het dus wel over discussieren (en niet over flamen, wat ik nu dus zelf het doen ben)

Sorry, vind het gewoon spijtig

=(uFo)=KaMiKaSe
2 juni 2004, 23:54
Yep daar heb je idd wel een punt dat klopt.. tis geen simpele situatie natuurlijk.

DustBug
3 juni 2004, 00:06
Yep daar heb je idd wel een punt dat klopt.. tis geen simpele situatie natuurlijk.
Het zullen ook examens zijn voor de admins zeker? :unsure:

Het zijn wel véél en grote (ingewikkelde) reply's, en om dat allemaal te lezen/mee te volgen... :unsure:

Ik zou niet graag in hun plaats zijn om eerlijk te zijn...

Zij doen dat goed, zeker voor mensen die dat volledig vrijwillig doen :niceone:

wlibaers
3 juni 2004, 01:20
Absoluut niet tevreden over de crew hier;

- Eerst en vooral die 3 topics die gesloten worden; Ik blijf erbij dat dat soort van censuur echt schandalig is; ongeacht de speech over "het is hier geen democratie"; er was beter een goeie waarschuwing gegeven ipv direct tot sluiting over te gaan.
Pak de relschoppers aan, niet alle bezoekers die hun mening niet meer mogen zeggen.

Wel, ze kunnen doen wat ze willen. Ze hebben geen plicht om iedereen aan het woord te laten. Trouwens, als het nu holebi-threads, of Marrokkaanse-cultuur threads, of vrijgezellenthreads, of... waren die gesloten werden, dan zou je de crew misschien wel achter de tralies kunnen krijgen. Discrimineren op basis van politieke overtuiging is echter één van de weinige vormen van discriminatie die niet verboden zijn. De crew zou zelfs de poll over politieke partijen kunnen bekijken, en de mensen die voor een bepaalde partij gestemd hebben bannen (niet zeker hoe het hier werkt, maar bij vele fora zijn die stemmen identificeerbaar), en daar zou wettelijk niets op aan te merken zijn, omdat het over politieke ideeën gaat.

Ik zeg niet dat ze niks goeds doen, integendeel; maar het kan toch nog een stuk beter volgens mij; en die 3 topics sluiten vind ik alweer een stap in de verkeerde richting.
Btw: klachten van bovenaf? Sinds wanneer is dat opeens aanvaardbaar als reden om een topic te sluiten? Straf de individuele rotte appels, maar schaf geen politieke discussies af FFS !

Tja, bovenaf = de mensen die de servers betalen. Daar moet je wel rekening mee houden.

Voor uw superieur intellect moet dat geen probleem vormen. :sleep:

Het probleem in dergelijke gevallen is niet dat bepaalde mensen de intentie hebben dictatoriaal te zijn. Wel dat ze meningen die afwijken van hun eigen mening niet als een mening maar als een misdaad beschouwen (waarin ze niet alleen staan, een groot deel van onze politici denkt blijkbaar zo). Als je daar geen rekening mee houdt kunnen veel van die reacties nogal onlogisch lijken. Wat meteen ook verklaart dat ze zich van geen kwaad bewust zijn als ze daar met grof geschut tegeningaan. Wie is er nu tegen het bestrijden van misdaden?

Een verzachtende omstandigheid is dat de wet hen daar zelfs toe aanspoort. Ik veronderstel dat de crew niet echt graag zou ontdekken in welke mate een rechtbank hen aansprakelijk stelt voor wat anderen hier neerzetten. Medeplichtigheid aan persmisdrijven of zo...

Een ongemakkelijke positie voor hen, vooral omdat het wel sluiten van een thread met wettelijk twijfelachtige opinies ook tot problemen zou kunnen leiden als dat een thread vooral ten behoeve van bepaalde minderheden is. Al wat je daarvoor nodig hebt is iemand die zwaar genoeg op z'n teen getrapt is om de CGKR-kliklijn op de hoogte te brengen.

Ik zou zelf nooit moderator willen worden op een niet strikt technisch forum.

Om het over dit specifieke geval te hebben, ik beschouw die antwoorden aan Praetorian eerder als open brieven. Ik weet dat hij toch niet van idee zal veranderen, de berichten zijn eerder ten behoeve van anderen die dat misschien wel doen. Hij (of zij? geen idee eigenlijk) is gewoon een goede kapstok om een bericht aan op te hangen.

Daarom ook dat ik niet de minste neiging heb om dergelijke zaken via PM te regelen. In dit geval valt er toch niets te regelen. En bovendien is de grootte van een PM nogal restrictief, een antwoord op een groot bericht past gewoon niet.

Ik ben trouwens niet van plan hier heel frequent rond te hangen, hooguit 1 keer per dag. Examens...

En nu hoop ik dat, voor de verandering, deze thread niet 5 seconden voordat ik op "reply" druk gesloten werd. :p

L.E.D.
3 juni 2004, 01:51
Ik vermoed dat de crew veel meer tijd steekt in dit alles dan de meeste beseffen. Als er dan eens iets misloopt, is het 9/10 door gebrek aan respect voor de crew. De mensen vergeten nog al eens rap dat er vrije tijd wordt ingestoken, vaak met veel plezier, maar ge moet het er toch maar voor over hebben.

PS wij worden NIET betaldd hiervoor zoals sommige soms ook wel eens denken :p

=[PraetoriaN]=
3 juni 2004, 02:20
1. Het lijkt mij wijs dat de threads gesloten worden tot na de verkiezingen. De verhitting is duidelijk te merken, waardoor er dingen worden gezegd, die buiten alle proporties gaan. Iedereen is schuldig aan die polarisering, maar in het specifiek geval met wlibaers was ik serieus op mijn tenen getrapt door zijn welbepaald woordgebruik over mijn geestelijke conditie. Ik blijf erbij dat dit niet de goede manier van debateren is, het toont alleen aan dat de tegenpartij machteloos is, en uit gebrek aan argumenten moet overgaan naar minder relevante zaken (zoals het aanvallen van iemands integriteit).
2. Wlibaers vergeet wel 1 ding: dat er een overlapping en wisselwerking is van democratische waarden, politieke meningen, ethische normen (ze zijn niet relatief als je ze in een contemporaire, sociale context plaatst), etc ...Veel keer wordt er misbruik gemaakt van deze schemerzone, waardoor sommige personen ten onrechte denken dat ze worden uitgesloten voor hun politieke overtuiging. Een politieke overtuiging kan nog altijd niet een basisnorm verdrukken en misbruiken om een bepaalde doelstelling te halen, daarom is het in zeer extreme gevallen gerechtvaardigd om deze kwetsbare normen te beschermen tegen secundaire politieke motieven (cfr. vrije meningsuiting tegenover politiek/ideologisch gemotiveerd racisme). Een slachtofferrol aanmeten in deze specifieke situatie is dan ook gewoonweg ridicuul, vermits er een waarschijnlijkheid is (aan de hand van precedenten zoals stormfront) dat de politieke motieven de ethische normen zal wegvagen. En dan mag er, zoals sommige het uitdrukken als dictatoriaal (het is maar uit welke ideologische visie je het bekijkt), opgetreden worden om excessen te voorkomen.

drostof
3 juni 2004, 11:01
=']1. Het lijkt mij wijs dat de threads gesloten worden tot na de verkiezingen. De verhitting is duidelijk te merken, waardoor er dingen worden gezegd, die buiten alle proporties gaan. Iedereen is schuldig aan die polarisering, maar in het specifiek geval met wlibaers was ik serieus op mijn tenen getrapt door zijn welbepaald woordgebruik over mijn geestelijke conditie. Ik blijf erbij dat dit niet de goede manier van debateren is, het toont alleen aan dat de tegenpartij machteloos is, en uit gebrek aan argumenten moet overgaan naar minder relevante zaken (zoals het aanvallen van iemands integriteit).
2. Wlibaers vergeet wel 1 ding: dat er een overlapping en wisselwerking is van democratische waarden, politieke meningen, ethische normen (ze zijn niet relatief als je ze in een contemporaire, sociale context plaatst), etc ...Veel keer wordt er misbruik gemaakt van deze schemerzone, waardoor sommige personen ten onrechte denken dat ze worden uitgesloten voor hun politieke overtuiging. Een politieke overtuiging kan nog altijd niet een basisnorm verdrukken en misbruiken om een bepaalde doelstelling te halen, daarom is het in zeer extreme gevallen gerechtvaardigd om deze kwetsbare normen te beschermen tegen secundaire politieke motieven (cfr. vrije meningsuiting tegenover politiek/ideologisch gemotiveerd racisme). Een slachtofferrol aanmeten in deze specifieke situatie is dan ook gewoonweg ridicuul, vermits er een waarschijnlijkheid is (aan de hand van precedenten zoals stormfront) dat de politieke motieven de ethische normen zal wegvagen. En dan mag er, zoals sommige het uitdrukken als dictatoriaal (het is maar uit welke ideologische visie je het bekijkt), opgetreden worden om excessen te voorkomen.

Vertaling: Wlibaers heeft mij op mijn tenen getrapt en daar kan ik niet mee lachen.

Verder begint hij weer opnieuw een politieke discussie terwijl dit niet kon dacht ik (cfr zijn vernoeming en verwijzing naar stormfront, etc.) Ik weet dat hij deel uit maakt van de crew, maar dan hoort zeker hij zich eveneens aan de regels te houden!

Cyberkef
3 juni 2004, 11:08
Verder begint hij weer opnieuw een politieke discussie terwijl dit niet kon dacht ik (cfr zijn vernoeming en verwijzing naar stormfront, etc.) Ik weet dat hij deel uit maakt van de crew, maar dan hoort zeker hij zich eveneens aan de regels te houden!
Idd, daarom: lock! (voordat het weeral uit de hand begint lopen... Kzie het al beeldig voor me :ironic: )

Besides, kvinnet toch maar ne zwaar subjectieve poll, had ge die nie gepost in al die commotie van gisteren, ging het er imho wel anders uitgezien hebben :tongue:
Onze crew doet dat goed, en als ze dat niet doen, moet ge maar bij Thurman (ombudsman) gaan om dat te melden, dan bekijkt die dat zo objectief mogelijk!

Now go and play some gamez, my children :D