PDA

Volledige versie bekijken : Vraagje voor powertrainers/sportievelingen

SideShow
2 juni 2004, 11:46
Hi

Ik ben al een tijdje bezig met powertraining, en doe enkel mn bovenlichaam. Ik ben een mager manneke, maar ge begint toch wel wa te zien dak een beetje spieren krijg dus aan mn borst enzo ... nu als ik mn benen nie train ga ik na verloop van tijd vanboven gespierd zijn en vanonder nog altijd even magere beentjes hebben ... :rofl: Voor de moment doe ik dus geen powertraining voor de beenspieren; ik moet voor mn sport (basketbal) rap kunnen lopen, wat ik wel goe kan nu, en ik vrees dat ik door powertraining de quickness in mn benen ga verliezen, of ben ik verkeerd ? Hoe trainen "100m spurt" mensen hun benen ? Toch niet alleen door te spurten ? :) :unsure:
Dus als ge zo denkt aan van die echte bodybuilders ... da zijn meestal hele zwakke lopers é ... :unsure:

greets

Deletos
2 juni 2004, 11:49
is allemaal te zien welk deel je van uw benen traint
en om spieren te kweken moet je echt verdikken en dan mooi aftrainen

lloerdy
2 juni 2004, 12:15
Hi

Ik ben al een tijdje bezig met powertraining, en doe enkel mn bovenlichaam. Ik ben een mager manneke, maar ge begint toch wel wa te zien dak een beetje spieren krijg dus aan mn borst enzo ... nu als ik mn benen nie train ga ik na verloop van tijd vanboven gespierd zijn en vanonder nog altijd even magere beentjes hebben ... :rofl: Voor de moment doe ik dus geen powertraining voor de beenspieren; ik moet voor mn sport (basketbal) rap kunnen lopen, wat ik wel goe kan nu, en ik vrees dat ik door powertraining de quickness in mn benen ga verliezen, of ben ik verkeerd ? Hoe trainen "100m spurt" mensen hun benen ? Toch niet alleen door te spurten ? :) :unsure:
Dus als ge zo denkt aan van die echte bodybuilders ... da zijn meestal hele zwakke lopers é ... :unsure:

greets
uhm lopers (niet lange afstandslopers, sprinters), basketters, footballers, voetballers gaan allemaal hun benen trainen in een gym ze :\
of dat ge snel kunt lopen of gewoon erg lang hangt af van het soort spieren dat je in uw benen hebt (korte voor snelheid, lange voor afstand)
dus zoek op inet, via google op hoe ge best uw benen kunt trainen voor uw bepaalde sport.

en als ge fitness of powertraining doet is het wel best dat je al uw spieren train ja :p

zaffah
2 juni 2004, 12:27
vraagt da is aan uwen fitnessinstructeur ofzo? :p

likes to kill
2 juni 2004, 14:11
wat lloerdy zegt is juist als je snel wilt gaan lopen moet je korte spieren gaan trainen , dit kan je doen door met veel gewicht weining herhalingen te doen(tot acht) vergeet zeker niet te strechten maar als je zal willen bnlijven basketten moet je toch oppassen want korte spieren zuipen echt wel brandstof en zuurstof + ze maken je zwaar en log

Druckz
2 juni 2004, 14:12
Nope ge ga helemaal nie tragen worden, in tegendeel
kijk eens naar de benen van een 100 wk spurtloper... die zijn fokking groot.

likes to kill
2 juni 2004, 15:12
^ik bedoel als je teveel gaat doen (vooral bovenlichaam)

DBK
2 juni 2004, 15:44
Gewoon de beentjes trainen hé, spieren gaan u zeker helpen met spurten enz. Vraag anders wat informatie in de gym zelf (alst daar geen amateurs zijn natuurlijk )

Drossie
2 juni 2004, 15:47
Als je naar een iet of wat deftige zaal gaat, zullen er wel mensen zijn die er iets van kennen he.
Wij gaan ook met de volleybal.

Wanneer het de eerste keer is, krijg je een adaptatieschema.
Daarna moet je tests afleggen en krijg je oefeningen op maat.