PDA

Volledige versie bekijken : Q: info over hoge school limburg

Tah_b00nz0r
31 mei 2004, 18:02
ok, ik d8 dus al da ik naar de phl ging maar khad me dus hard vergist en nu word het dus hoge school limburg! nu die school zegt me in feite ni zo echt veel ipv de phl ma toch ik moe er heen :D !

nu heb ik e paar vragen over die school indien er hier mensen zijn die persone kenne daar of er zelf studere, gelieve te antwoorde aub :)

1. kunde daar ook laptops kopen? na wa checken op de site precies ni echt
2. is daar ook een draadloos netwerk of zo waar ge dan via uw laptop online kunt?
3. indien ge uw laptop kunt aansluiten, is da dan een l33t Inet verbinding?

tnx in advance

DaWizard
31 mei 2004, 20:08
ok, ik d8 dus al da ik naar de phl ging maar khad me dus hard vergist en nu word het dus hoge school limburg! nu die school zegt me in feite ni zo echt veel ipv de phl ma toch ik moe er heen :D !

nu heb ik e paar vragen over die school indien er hier mensen zijn die persone kenne daar of er zelf studere, gelieve te antwoorde aub :)

1. kunde daar ook laptops kopen? na wa checken op de site precies ni echt
2. is daar ook een draadloos netwerk of zo waar ge dan via uw laptop online kunt?
3. indien ge uw laptop kunt aansluiten, is da dan een l33t Inet verbinding?

tnx in advance
ik zit daar.

1.Nope kunde geen laptops kopen. Ge hebt da daar trouwens ni nodig want daar staan genoeg pc's waar ge aan kunt werken.

2.Nee want da is voor niks nodig zo een draadloos netwerk aangezien da niemand daar ne laptop meepakt.

3.Ge moogt geen laptops aansluiten op het netwerk. Tis wel mogelijk(kabelke uit desktoppc in uwe laptop, laptop op DHCP zette proxy instellen en ge kunt surfen), maar als ze u pakke zijde wel vies gekloot.

BlueBear
31 mei 2004, 20:12
Toffe school, da verzeker ik u :ironic:
Ze laten u zelfs een contract tekenen waarin ge verklaart geen spelletjes te spelen op de school-PC's, geen externe opslagmedia aan te sluiten zonder toestemming van de lectoren, .... :doh:

Ik heb me het afgelopen jaar rot geamuseerd daar :ironic:

MeRCeNaRy
31 mei 2004, 20:25
Ik zou zeggen, ga toch maar naar PHL :)

Tah_b00nz0r
31 mei 2004, 22:45
omfg lijkt er me ma kut uit ze zien :| pfff phl is nat schijnt 10x beter zoals kik toch zie met da ict gedoe

Hanterzon
31 mei 2004, 22:53
wil niet moeilijk doen en ook gene muggenzifter zijn maar ehm als ge naar het post-secundair wilt gaan raad ik u aan van op zijn minst hogeschool juist te schrijven

Tah_b00nz0r
31 mei 2004, 22:56
wil niet moeilijk doen en ook gene muggenzifter zijn maar ehm als ge naar het post-secundair wilt gaan raad ik u aan van op zijn minst hogeschool juist te schrijven

pff knoem da muggezifte :P tis ier e forum eh geen AN dictee gedoe eh :)

Hanterzon
31 mei 2004, 23:04
't slaagt gewoon op het feit of ge al dan niet de moeite moet doen :p

WoDkA
31 mei 2004, 23:24
lol allé, ne Hogeschool heeft normaal altijd ne "1337" i-net verbinding ^^

soms ettelijke mb's/sec download

q3_Frigo
31 mei 2004, 23:33
ff vraagske tussedoor:

weet er iemand of ge op de PHL industrieel ingenieur of industriele wetenschappen kunt volgen?
kvind er nix van terug op de website dus ...

MeRCeNaRy
31 mei 2004, 23:58
ff vraagske tussedoor:

weet er iemand of ge op de PHL industrieel ingenieur of industriele wetenschappen kunt volgen?
kvind er nix van terug op de website dus ...
Daar zult ge op een unief voor moeten zijn denk ik :)

wietn
1 juni 2004, 00:01
:niceone: peis da ook ze das enkel maar aan unief da ge da kunt volgen

Sibi
1 juni 2004, 00:58
:niceone: peis da ook ze das enkel maar aan unief da ge da kunt volgen

Industriëel ingenieur is hogeschool en burgelijk ingenieur is universitair

Industriëel is dan ook maar vier jaar, itt de vijf jaar voor burgelijk.

Burny
1 juni 2004, 12:29
lol allé, ne Hogeschool heeft normaal altijd ne "1337" i-net verbinding ^^

soms ettelijke mb's/sec download

Ze hebbe een goei verbinding, maar als daar opeens 5000 man begint te leechen, online gamen, weet-ik-veel-wat allemaal, dan geraakt ne brave student amper op blackboard :p

Nog 1 verdedigingske gaan doen op de PHL en ik zen daar weg. (spijtig genoeg, fijne school)

Tah_b00nz0r
1 juni 2004, 12:41
Ze hebbe een goei verbinding, maar als daar opeens 5000 man begint te leechen, online gamen, weet-ik-veel-wat allemaal, dan geraakt ne brave student amper op blackboard :p

Nog 1 verdedigingske gaan doen op de PHL en ik zen daar weg. (spijtig genoeg, fijne school)

kheb gehoord da ge op de PHL ne up haalt van 1mb/s djeez da moe zalig zen :D mja als ze op de HL nogeens ni toestemming geven om ne laptop opt netwerk te pluggen dan kan ik men leeche wel vergete :sad:

Burny
1 juni 2004, 12:46
kheb gehoord da ge op de PHL ne up haalt van 1mb/s djeez da moe zalig zen :D mja als ze op de HL nogeens ni toestemming geven om ne laptop opt netwerk te pluggen dan kan ik men leeche wel vergete :sad:
Ja, scholen, bedrijven etc hebbe meestal een straffe huurlijn. Maar op drukke momenten krijgt zelfs die lijn het moeilijk.

Dit jaar af en toe redelijk laat aan groepswerkskes gewerkt int school, en zo na half 6 heb je daar een super verbinding idd :D De studenten die in de toren op kot zitte kunne 's avonds en 's nachts dus enorm goe leeche :)
Maar het schijfke van men laptop is ma 15 gig, dus veel kon ik nie leeche haha.

Maar ik heb ne mail gehad vant school (gericht aan alle studenten hé) dat het beleid is veranderd, en dat leechen en online gamen niet meer mogelijk is ofzoiets. Ik heb de details nie geleze, omdak al op stage zit en nimeer int school kom normaal.

Tah_b00nz0r
1 juni 2004, 12:48
Ja, scholen, bedrijven etc hebbe meestal een straffe huurlijn. Maar op drukke momenten krijgt zelfs die lijn het moeilijk.

Dit jaar af en toe redelijk laat aan groepswerkskes gewerkt int school, en zo na half 6 heb je daar een super verbinding idd :D De studenten die in de toren op kot zitte kunne 's avonds en 's nachts dus enorm goe leeche :)

Maar ik heb ne mail gehad vant school (gericht aan alle studenten hé) dat het beleid is veranderd, en dat leechen en online gamen niet meer mogelijk is ofzoiets. Ik heb de details nie geleze, omdak al op stage zit en nimeer int school kom normaal.

ah dju toch ma kom eh, das te gek als ge snel zou kunne leeche, als ge van 100mbit servers downt tege bv 1mb/s dan ebde ne divx in 700sec = 12 minute = :love:

Burny
1 juni 2004, 12:53
Die 1 Mbit upload is trouwens intern via wireless ;-) Extern is volgens mij minder (omda je er met zoveel opzit, en de upload van die lijn weet ik nie).
Intern haalden we gewoonlijk toch rond 500 Kb/s tot 1 MB/s als we films ofzo doorstuurden. (=intern is 10 Mbit d8 ik)

Tah_b00nz0r
1 juni 2004, 12:56
lolz l33t gewoon, kga es overwegen om mss toch een andere richting die een beke in mijn richting ligt te kiezen en na de phl te gaan ipv naar de HL :D

TitaTovenaartje
1 juni 2004, 12:57

Ik zit er op school en we gamen (call of duty; age of empires II, SOFII,...) nog altijd tegen elkaar in de les of in de bokaal (via lan of ip)
Wat er in die mail stond is precies nie goed door gegaan. Alleen tijdens de middag uren gaat het trager. En zo online gamen gaat al lang nie meer. Maar als je soms mensen ziet met een routerke en kabels en dan tegen elkaar gamen (soort minilan zeker :p) goeie ping...

Kzou toch nog es nadenken over uwe keuze om naar khl te gaan

Burny
1 juni 2004, 12:58
lolz l33t gewoon, kga es overwegen om mss toch een andere richting die een beke in mijn richting ligt te kiezen en na de phl te gaan ipv naar de HL :D

Wa voor richting zoek je?

Tah_b00nz0r
1 juni 2004, 12:59
hmmz gek :D idd nog es goed nadenke ^^

Tah_b00nz0r
1 juni 2004, 13:00
Wa voor richting zoek je?

kben van plan om op de HL communicatie management gaan te doen, maar kdoe nu onthaal en PR en PR komt voor in comm management! mja misschien da ik ook voor marketing kan gaan. heel misschien secretariaat talen ma daar zit zoveeeeeeeel talen in omg 85u duits op een jaar :| en duits is ni echt men favo ze

anyway, ben naar school terug nu :D lees strak de comments wel ;)

BlueBear
1 juni 2004, 13:02
kheb gehoord da ge op de PHL ne up haalt van 1mb/s
Op de HL moogt ge blij zijn als ge een server vindt waarnaar ge KUNT uploaden. zo goed als alle poorten zijn geblokkeerd...

En als ge op het netwerk zoudt geraken met een laptop, en ge begint volle bak te leechen, zullen ze u rap hebben denk ik. Die admins onderbreken zelfs een les als ge wat met net send aan het spelen zijt ;)

btw, ook niet alles geloven wat ge hoort over de PHL...
Ik hoor toch niet al te veel goeds over die school.
Ik heb gekozen voor "the lesser of 2 evils" ;)

Burny
1 juni 2004, 13:03
@ TitaTovenaartje : Da was te denken, die hebbe dringend ne fatsoenlijke IT manager nodig daar :p Want die ouwe heeft iedereen altijd ambras mee :s

TitaTovenaartje
1 juni 2004, 13:16
@ TitaTovenaartje : Da was te denken, die hebbe dringend ne fatsoenlijke IT manager nodig daar :p Want die ouwe heeft iedereen altijd ambras mee :s
Ik heb er toch gene last meer van. Ik ben gestopt na het 2° trim. Als ik nu naar school ga (af en toe) is het om te leechen of om te game met die van mijn klas

Tita

visemmer
1 juni 2004, 13:47
kzit ook op de hl, ma van die regelkes da ge nie op't netwerk moogt, daar heb'k toch nieveel last van... Plug ook regelmatig laptop in op netwerk, en heb daar nog nooit probleme mee gehad. (Ge moet wel basiskennis tcp/ip hebbe :p )
't Enige nadeel is dat downloade in't begin snel gaat, en vanaf da firewall, router of ander evil device :tongue: da doorheeft, da 't 'n grote file is, gaat 'm vanzelf langzamer :sad:
nuja, daarvoor zit ge normaal nie op school hé :naughty:
Over de PHL heb'k wel al gehoord da 't netwerk (wifi) voor geen meter werkt, omdat de verbindingssnelheid gedeeld wordt door het aantal studenten op 'n access point. Of da waar is, kan'k natuurlijk nie controlere... Als'k u was zou 'k toch voor andere redenen 'n school kiezen dan leeche en die laptop, ge moet er uiteindelijk ook (minstens) 3 jaar schoolgaan... 'n laptop koopt ge imho zowiezo beter zelf :niceone:

Burny
1 juni 2004, 14:07
@ visemmer : da klopt ;)

Tah_b00nz0r
1 juni 2004, 17:05
kzit ook op de hl, ma van die regelkes da ge nie op't netwerk moogt, daar heb'k toch nieveel last van... Plug ook regelmatig laptop in op netwerk, en heb daar nog nooit probleme mee gehad. (Ge moet wel basiskennis tcp/ip hebbe :p )
't Enige nadeel is dat downloade in't begin snel gaat, en vanaf da firewall, router of ander evil device :tongue: da doorheeft, da 't 'n grote file is, gaat 'm vanzelf langzamer :sad:
nuja, daarvoor zit ge normaal nie op school hé :naughty:
Over de PHL heb'k wel al gehoord da 't netwerk (wifi) voor geen meter werkt, omdat de verbindingssnelheid gedeeld wordt door het aantal studenten op 'n access point. Of da waar is, kan'k natuurlijk nie controlere... Als'k u was zou 'k toch voor andere redenen 'n school kiezen dan leeche en die laptop, ge moet er uiteindelijk ook (minstens) 3 jaar schoolgaan... 'n laptop koopt ge imho zowiezo beter zelf :niceone:

jah kweet hoor da ge da in feite ni enkel een school moet kiezen om te leechen als hell ma toch das schoon meegenomen ze :D anders ga die Inet verbinding op men kot roodgloeiend staan :) en jah altijd tege die bij ons thuis zeggen via msn van download dit ma en da ma, da zou ma dom zen dus tis altijd schoon meegenome da ge kunt leechen.

ma hebde in feite ne laptop nodig voor de lessen op de HL? want kheb op die site gezien da er ICT lokalen zijn waar ge pc's kunt gebruiken enz

Emerxill
1 juni 2004, 17:11
Nope, ge hebt gene laptop nodig op HL (ik zit daar ook, allez, eig niemeer :p). Pc's genoeg daar. Maar ik heb gehoord da LUC, PHL en HL samengegaan zijn door da BaMa akkoord. Dus kan zijn dat die scholen de manier van PHL gaan overnemen... maar dat is ook maar een gissing. :unsure:

Tah_b00nz0r
1 juni 2004, 17:15
Nope, ge hebt gene laptop nodig op HL (ik zit daar ook, allez, eig niemeer :p). Pc's genoeg daar. Maar ik heb gehoord da LUC, PHL en HL samengegaan zijn door da BaMa akkoord. Dus kan zijn dat die scholen de manier van PHL gaan overnemen... maar dat is ook maar een gissing. :unsure:

jah dacht da ook ja da die samen zijn gegaan :)

btw, is er ier soms iemand die iets meer weet over de richting marketing? iemand die mate, vriendinne kent die da opt moment volge?

TitaTovenaartje
1 juni 2004, 17:24
Een vriendin van mij zit op de phl en doet daar marketing...

Tah_b00nz0r
1 juni 2004, 17:31
Een vriendin van mij zit op de phl en doet daar marketing...

welke richting heeft die gedaan int secundair? kweet ni ma da intereseert mij feitelek ook wel wa en kweet ni zekers of dak da ga aankunne want kdoe dus nu onthaal en PR en jah der zit economie en marketing en dus weet ik ni zekers of dak da ga aankunnen, daarom zou ik willen weten welke richting die gedaan heeft int secundair :)

slash
1 juni 2004, 17:50
kmoet wel zegge da het HL moeilijker is als ge toegepaste informatica wilt gaan doen en de bedrijve wete da. Als ze moete kieze tusse iemand van phl en hl neme ze die van hl.

Tah_b00nz0r
1 juni 2004, 17:57
kmoet wel zegge da het HL moeilijker is als ge toegepaste informatica wilt gaan doen en de bedrijve wete da. Als ze moete kieze tusse iemand van phl en hl neme ze die van hl.

als het blijft gelijk et nu is ga ik voor communicatie management

Drizzt
1 juni 2004, 18:16
als het blijft gelijk et nu is ga ik voor communicatie management
dat volg ik atm op de hl :)

en voor volgend jaar ga ik journalistiek kiezen (als ik er door geraak toch :x )

Emerxill
1 juni 2004, 18:44

Moeilijker nie zo echt, maar we krijgen "interessantere" dingen voor grotere bedrijven als op de PHL. Office, Cobol en surfen met IE zijn nu nie bepaald skillz waar grotere bedrijven iets mee zijn :p

Tah_b00nz0r
1 juni 2004, 20:42
Moeilijker nie zo echt, maar we krijgen "interessantere" dingen voor grotere bedrijven als op de PHL. Office, Cobol en surfen met IE zijn nu nie bepaald skillz waar grotere bedrijven iets mee zijn :p

mja ict ga ik toch ni doen, daar is menne wisk iets te slecht voor :help:

Tah_b00nz0r
2 juni 2004, 15:42
nog mensne die persone kenne die marketing doen, zoja welke richting hadde die int secundair gedan?

Tah_b00nz0r
26 juni 2004, 16:35
men topic is uppen: zen er hier mensen die iemand kenne die marketing studeert aan den phl in hasselt?

Lucian
26 juni 2004, 16:49
kben van plan naar khlim te gaan, ist daar beter of meer vant zelfde?

Tah_b00nz0r
26 juni 2004, 17:29
kweet ni :s ik ga mss ook naar de khlim als ik comm management wilt doen, anders als het marketing word, phl :D

Lucian
26 juni 2004, 17:56
ma opde khlim hebde ne toch ne laptop nodig he, das belangrijk (in verband met da aan ons ma haar verstand te krijgen :))