PDA

Volledige versie bekijken : Big brother?

[MJ]
28 mei 2004, 22:44
http://www.expatica.com/source/site_article.asp?subchannel_id=48&story_id=6708

Tsss schandalig gewoon :sad: als je dat leest lijkt het hier meer en meer een halve politiestaat te worden... en te zeggen dat enkele jaren geleden zo'n ophef gemaakt werd door het Amerikaanse Echelon systeem.
Het is het eerste wat ik hier van lees, ik kan mij niet herinneren daar vandeweek iets op t nieuws over gezien te hebben... :unsure: dat zijn geen dingen dat ge aan de grote klok wilt gaan hangen veronderstel ik.
Op die manier wordt het hier binnen 10 jaar een waar paradijs :ironic: en dat allemaal onder het mom van "veiligheid", hell, misschien krijgen we wel onze eigen Patriot Act door de strot geramd... :angry:

MeTa-
28 mei 2004, 22:46
OMG, dat telenet da maar nie doet, alsof da tegen de "terroristen" zou zijn, da is schending aan de privicy

wa zouden terroristen erges in nen metro station met hun laptop zitten mails versturen van waar ze zichzelf gaan ontploffen
:ironic:

Phil
28 mei 2004, 22:47
zou best wel schandalig zijn moesten ze dit grootschalig gaan toepassen.

Eigenlijk al schandalig dat ze het testen ...

(ok, als het enkel intern is, en dan nog ... )

[MJ]
28 mei 2004, 22:53
(ok, als het enkel intern is, en dan nog ... )

Wie dat gelooft mag dringend s zijn oogkleppen afzetten. Enkel intern testen zou hen niet zoveel leren, ge moet toch testen in realistische omgevingen... Op een min of meer geuniformeerd netwerk zou best andere en onverwachte resultaten kunnen opleveren dan testen op het publieke internet, waar een veel grotere diversiteit is...

Unholy_2.0
28 mei 2004, 22:59
Wow , nu ga ik er wakker van liggen dat iemand kan zien wat ik bezoek op het internet. :ironic:

Quazythian
28 mei 2004, 23:00
Privacy is slechts een illusie, als ze je echt viseren voor één of andere reden kunnen ze gewoon alles van je te weten komen. Met of zonder zo'n systeem. Nooit heb je echte privacy.

MeTa-
28 mei 2004, 23:01
Privacy is slechts een illusie, als ze je echt viseren voor één of andere reden kunnen ze gewoon alles van je te weten komen. Met of zonder zo'n systeem. Nooit heb je echte privacy.

ja, vooral dat warez zo illigaal is, en downloaden etc, tes dat dat der hier heledagen flikken aan men kot staan :ironic:

/care

Quazythian
28 mei 2004, 23:05
ja, vooral dat warez zo illigaal is, en downloaden etc, tes dat dat der hier heledagen flikken aan men kot staan :ironic:

/care

Tuurlijk niet maar als ze echt willen komen ze alles wat ze maar willen te weten over je.

Niet dat ik er mijn slaap voor laat zenne.

flanger
28 mei 2004, 23:08

Wacht maar op RFID chips, dan wordt het helemaal prettig :)

MeTa-
28 mei 2004, 23:12
Tuurlijk niet maar als ze echt willen komen ze alles wat ze maar willen te weten over je.

Niet dat ik er mijn slaap voor laat zenne.

dan zijn zij eigelijk in fout, dan zitten zij hun te bemoeien in mijn leven, zonder enige reden, zonder klachten of lasten van anderen,

Radiance
28 mei 2004, 23:25
ik dacht dat dit soort systeem al langer bestond eigenlijk
maar bon idd, dit kon dacht ik zowieso al langer, als ze u voor gelijk welke reden in 't oog hebben kan de politie zonder probleem aan een soort huiszoekingsbevel om bv bij telenet uw logs op te vragen
dewelke ze iirc verplicht zijn een jaar ofzoiet bij te houden

privacy op het internet is idd een illusie, net als in het echte leven overigens
maar voor ze zoiets legaal kunnen is er nog altijd een bevelschrift nodig, dacht ik

[MJ]
28 mei 2004, 23:27
Wacht maar op RFID chips, dan wordt het helemaal prettig :)

Deze? http://www.adsx.com/prodservpart/verichip.html
In de States (waar anders) loopt al een heuse campagne, incl. tv-spotjes... Een dancing in Spanje ziet zelfs al commerciële voordelen in die ondingen: je kan een implant ter plaatse laten uitvoeren, waarmee je je niet meer hoeft te identificeren voor de VIP ruimte, je hoeft geen drankjes te betalen... gaat allemaal automatisch via de implant... handig toch? :ironic:

MeTa-
28 mei 2004, 23:29
is da de bedoeling om het leven makkelijker te maken ofzo, :ironic:

we gaan allicht niks meer moeten doen, we gaan alicht aangesloten zijn gelijk in the matrix, en leven in een droomwereld... ffs

Shorty87
28 mei 2004, 23:34
pfffft niks gade hier in europa nog kunnen doen ffs

kga in brazillie gaan wonen zenne...

snel wijven en mindere controle :p

flanger
28 mei 2004, 23:46
']Deze? http://www.adsx.com/prodservpart/verichip.html
In de States (waar anders) loopt al een heuse campagne, incl. tv-spotjes... Een dancing in Spanje ziet zelfs al commerciële voordelen in die ondingen: je kan een implant ter plaatse laten uitvoeren, waarmee je je niet meer hoeft te identificeren voor de VIP ruimte, je hoeft geen drankjes te betalen... gaat allemaal automatisch via de implant... handig toch? :ironic:

De hoofdbedoeling achter het idee is nochtans niet slecht, zal in eerste plaats gebruikt worden om de streepkescode te vervangen. Beeld u maar in, geen werk meer met streepkescodes in te scannen, al uw inkopen door ne scanner en ne seconde later hebte uw factuur.

Feit blijft dat het systeem stevig kan misbruikt worden. Op de duur kunde een wandelende database worden die voor iedereen en alles ter inzage staat.

Preske
28 mei 2004, 23:49
']...en te zeggen dat enkele jaren geleden zo'n ophef gemaakt werd door het Amerikaanse Echelon systeem. ...

is echelon niet europees?

ik moe zeggen dat het nog vrij lang geduurd heeft eer ze der hier mee voor de proppen kwamen.

Belgie int algemeen voelt zich meestal geroepen om als een der eerste met belachelijke systemen te beginnen.

Shorty87
28 mei 2004, 23:57
Belgie int algemeen voelt zich meestal geroepen om als een der eerste met belachelijke systemen te beginnen.jama, hier verdienen ze geen eh :ironic:

Fuzetsu
29 mei 2004, 00:04
De hoofdbedoeling achter het idee is nochtans niet slecht, zal in eerste plaats gebruikt worden om de streepkescode te vervangen. Beeld u maar in, geen werk meer met streepkescodes in te scannen, al uw inkopen door ne scanner en ne seconde later hebte uw factuur.

Feit blijft dat het systeem stevig kan misbruikt worden. Op de duur kunde een wandelende database worden die voor iedereen en alles ter inzage staat.

Om nog maar te zwijgen over de risico's die men loopt op vervalsing. Men zegt op de site wel: not counterfitable...

Sure, alles is vervalsbaar. Stel u voor dat ze aan internationale mensensmokkel doen om hoogstaande criminelen te voorzien van "onschuldige chips" (ff sneetje maken in huid en dag dag stoute chip :] ).

Kzie er toch nie bepaald toekomst in zuh :x

warchicken
29 mei 2004, 00:22
oud nieuws

Teknoman
29 mei 2004, 00:58
1984 here we come :sad:

Dat is toch maar al te zot dat ze dat kunnen? En natuurlijk is het weer in België dat het moet gebeuren, het land van de onnozele wetten en regelingen.

Reedsh
29 mei 2004, 01:24
die basisideeën van veiligheid enzo zijn allemaal goed he, ook van die chips
maar da wordt dan zo geforceerd en misbruikt da ge idd in een politiestaat terechtkomt da ge echt nix meer kunt doen of ze hebben u
da is dan zo van "ja das kei handig, dan kunde dit en dat doen, en dan moete da ni meer doen, dan worden u hersencapaciteiten vergroot enz enz"
op den duur heeft iedereen da dan en wordt da bij de geboorte ingeplant..
idd 1984 here we come :/

2 many soldiers
29 mei 2004, 10:48
haha alleen maar voor adsl :lol:

roltrap
29 mei 2004, 10:52
ipv te mekkeren zoude misschien beter PGP installeren en gebruiken :)
Is lichtjes meer werk maar zelfs als ze het onderscheppen dan zijn ze er niks mee want alleen jij en de uiteindelijk bedoelde ontvanger heeft de juiste sleutel.

PGP staat voor Pretty Good Privacy en is een encryptie voor email ed...

MeTa-
29 mei 2004, 10:56
1984 here we come ..

:wtf: uitleg aub

roltrap
29 mei 2004, 11:01
1984 here we come ..

:wtf: uitleg aub
naar het boek '1984' van G. Orwell over de Big Brother-maatschappij.
vous êtes un barbare de culture :)

MeTa-
29 mei 2004, 11:01
boek, gelijk, letterkes, en lezen :eek:

:cry:

grungywout
29 mei 2004, 11:06
Nuja, aan de ene kant kan ik het wel begrijpen dat ze met zoiets beginnen, België is altijd al een voorname draaischijf geweest in het internationaal terrorisme. Veel gezochte terroristen hebben hier een paspoort verkregen en verbleven hier voor een bepaalde tijd.

Maar aan de andere kant zie ik het nut eigenlijk niet in van deze maatregel. Kdenk niet dat terroristen meteen aangewezen zijn op email adressen van belgische isp's. Die zullen voornamelijk wel andere middelen van communicatie hebben. En voor degene die bang zijn dat hun warez activiteiten in het gevaar komen: rustig maar. Zover is het nog niet. Eer ze uw emails en dergelijken daarvoor mogen onderscheppen hebben ze toestemming nodig van de RC en vooralleer die zich met dergelijke zakan gaat bezighouden met het wel al heel grootschalig zijn.

Bubbling Zombie
29 mei 2004, 11:47
met hoeveel inwoners zijn we in België? Gaat veel werk zijn om die allemaal te wiren... niet? ze kunnen nu al amper volgen met hun 'computerdienst'...

Preske
29 mei 2004, 12:11
met hoeveel inwoners zijn we in België? Gaat veel werk zijn om die allemaal te wiren... niet? ze kunnen nu al amper volgen met hun 'computerdienst'...

een 10M ergens.

Had telenet enige tijd geen mails rondgestuurd naar "zware downloaders" om te waarschuwen dat ze ni echt legaal bezig waren? :unsure:

maar heb der nooit verder iet van gehoord eigenlijk.

edit:
10M belgen, migranten e.d.
maar ge moet het zien op het aantal gezinnen.