PDA

Volledige versie bekijken : mening superboetes?

Da nemesis
27 mei 2004, 17:35
Wa is jullie mening over de superboetes van tegenwoordig?
Kheb ze nodig voor men vriendin, tis voor een verhandeling voort exaam en ze zou wa meningen moeten hebben :) .

Greetz

Forza
27 mei 2004, 17:37
Scooter ergens verkeerd parkeren : 150 euro

Vrachtwagen die op de autostrade rechtsomkeer maakt en een botsing veroorzaakt en miljoenen schade: boete voor rechtsomkeer : 100 euro

Do you know what i mean ? :ironic:

RaZoR^911
27 mei 2004, 17:40
tzou mij nie verbazen moest ge op u 4 jaar zo een bericht in u brievenbus krijgt:

Aagezien u de gewenste leeftijd hebt bereikt, zou ik u aanraden om te beginnen studeren voor u rij examen met de fiets, doet u dit examen niet, kost u dit een boete van 150 Euro en mag u nooit met de fiets rijden.

De federale politie

Ik zie ze dat echt nog invoeren :unsure:

Preske
27 mei 2004, 17:45
bertje en steve'ke hebben geld nodig hé

me hun gratispolitiek :tongue:
They gonna crash and burn.

Zij moeten geen schrik hebben voor een boete :ironic:

Apocalypse_Now
27 mei 2004, 18:09
dan gaan we toch allemaal te voet

:ironic: :ironic: :ironic: :ironic:

Preske
27 mei 2004, 18:15
Opgepast, u gaat te snel. U mag slechts 3km/u doen op het voetpad... :unsure:

Ok, ferm overdreven, maar ik zie die pipo's er nog toe in staat.

Nu hebben ze het bij ons in de straat zodanig geflikt dat ge wel verplicht een overtreding moet doen.

zal wel eens een tekeningske uploaden want ik kan het niet echt uitleggen.

marcel
27 mei 2004, 18:16
persoonlijk: die superboetes voor te snel rijden: heb ik helemaal geen probleem mee. integendeel. ik ben een autosport-fanaat, maar ik ben van mening: laat de snelheid voor de autosport op circuit of afgesloten weg. dat die boetes te duur zijn, voor mij een simpele oplossing: rij gewoon niet te snel. als je je aan de snelheidslimiet houdt, zijn die boetes gratis, want je krijgt er geen.
wat die parkeer-boetes betreft... daar ga ik mij niet over uitlaten. fout parkeren is meestal niet nefast voor de veiligheid, maar meestal mag je op bepaalde plaatsen niet parkeren voor een reden. en de belg laat nu eenmaal zijn auto graag achter op het eerste het beste beschikbare plaatsje...

Pee
27 mei 2004, 18:18
Hier gaan we weer.

Lets sit back and enjoy the show! (damn, is het nu lets of let's?)

Feignasse
27 mei 2004, 18:21
Ik zie ze dat echt nog invoeren :unsure:
Een fietsexamen of op zijn minst een cursus zou ni slecht zijn als ge ziet hoe veel kleuters zich veel te roekeloos gedragen op hun veloke. Overal de stoere kerel uithangen, misbruik maken van het statuut van zwakke weggebruiker en als het dan eens slecht afloopt is het meestal nog de automobilist of de vrachtwagenchauffeur die de boter heeft opgegeten. Velen rijden dan nog met hun discman aan zodat ze helemaal niet horen wat er rondom hen gebeurt. Idem voor de johnny's met hun installaties van duizenden watt => hoe kunnen die zich nu in godsnaam nog concentreren op het verkeer, laat staan dat ze een ambulance of iets dergelijks horen aankomen.

En over de superboetes: belachelijke maatregel, ook al beginnen ze toch hun 'nut' te bewijzen. De superboetes zijn bovendien sociaal onverantwoord, aangezien dergelijke straffen minder zwaar doorwegen op de meer begunstigden. Persoonlijk ben ik meer te vinden voor een verhoging van de pakkans, met enkel superboetes voor hardnekkige overtreders. En ohja: _geen_ flitspalen op de snelweg!

:offtopic: Is 't nu zo moeilijk om daarover een mening te vormen???

Feignasse
27 mei 2004, 18:22
Hier gaan we weer.

Lets sit back and enjoy the show! (damn, is het nu lets of let's?)
let's ("let us", nee?) :unsure:

dêsh'
27 mei 2004, 18:26
Volg gewoon de regels en niemand moet een superboete betalen.. :unsure:

Juist hetzelfde zoals sommigen verkondigen:

"Die boetes moeten progressief opgesteld worden, een arme kan onmogelijk een boete van €1200+ betalen.."

Dan is mijn antwoord daarop: Niets heeft die arme verplicht om te snel te rijden..dat men zich aan de regels houdt zoniet moet men beboet worden. Zo simpel is het!

Time
27 mei 2004, 18:33
vind die superboetes geen slecht idee, zou een mooie inkomst voor de overheid zijn moesten ze zich niet zoveel bezig houden met "alles gratis" :ironic:

is op sommige punten idd wel belachelijk maar da wordt door de jaren heen wel weggewerkt. Iemand die een paar hodnerd euro boete krijgt zal de volgende keer wel opletten

=(uFo)=KaMiKaSe
27 mei 2004, 18:37
huh ne scooter verkeerd parkere O_o wat bedoelen ze daarmee ?

Eigenlijk zouden ze de mensen beter al die nieuwe wetjes eens duidelijk maken want da veranderd om de 5 botte en niemand weet dan van iets .

stoffer
27 mei 2004, 18:44
Overbodig en nutteloos
Dat ge niet met alle auto's boven de 120 gaat rijden kan ik verstaan, mor der zijn auto's die even rap remmen als ze 160 rijden dan andere auto's die 120 rijden.
Laat het verkeer gewoon vlot verlopen, zet tussen bepaalde uren en op bepaalde plaatsen geen snelheidslimiet -> Duitsland

Vandaag in de auto naar Gent, ochtendspits, zeer druk verkeer
Vrachtwagen wijkt plots van de meeste rechtse rijstrook uit naar middenste baanvak om in te halen, maar er was een auto op die palats aan het rijden -> auto moet uitwijken naar linkse baanvak maar wij waren just die auto aant inhalen -> resultaat wij moeten remmen om die andere auto niet te moeten raken
Auto's achter ons moeten ook plots remmen...
Zo ontstaan er accidenten, had er ene in ons gat gezeten zou de schuld weer bij overdreven snelheid gelegen hebben of zou de middelste wagen de controle over het stuur verloren hebben, terwijl het gewoon die domme vrachtwagenchauffeur is die zonder te kijken naar het middelste baanvak gaat.
Doe die vrachtwagens van de banen en het verkeer zal stukken veiliger zijn.
Zo'n systeem moeten ze maken voor transport: http://www.popsci.com/popsci/science/article/0,12543,599827-2,00.html :)

Forza
27 mei 2004, 18:45
huh ne scooter verkeerd parkere O_o wat bedoelen ze daarmee ?

Eigenlijk zouden ze de mensen beter al die nieuwe wetjes eens duidelijk maken want da veranderd om de 5 botte en niemand weet dan van iets .

@ aarschot city

Kebab int straaat, nergens parkeerplek, wel voetpad voor kebab.

Scooter zo dicht mogelijk tegen muur gezet, nog kleine meter over op voetpad

/me gaat binnen en pakt zen kebabke me cocktail
/me komt buite, meneer de agent met zen snor staat daar

Ela manneke, gij moogt ier ni staan, ier neemt da maar mee se, dan zulde da wel afleren :ironic:

Dezemorgen men maat, komt met de fiets naart school.

Zonder handen aant rijden, meneer de agent met zen snor houwt hem tegen op zenne flikkescooter.

Ela manneke, gij kunt goe rijden, ierse een papierke waar opstaat da ge 25 eurolingers moogt betalen :ironic:

Inspector Monkfish
27 mei 2004, 18:48
Sommige boetes zijn weer goed en andere zijn weer dik gescheten.
50€ als ge de deur van uw auto niet op slot hebt gedaan. Dit zegt al genoeg zeker?

Bovendien is het over het algemeen een slechte maatregel. In de ons omringende landen hebben ze al bewezen dat je de verkeersveiligheid het beste aanpakt door de pakkans te verhogen. Maar hier moeten ze het toch weer eerst eens anders aanpakken hé.

Feignasse
27 mei 2004, 18:50
Doe die vrachtwagens van de banen en het verkeer zal stukken veiliger zijn.

Byebye verse groentjes in de supermarkt :p

De vrachtwagenchauffeurs worden al te gemakkelijk met de vinger gewezen. Uiteraard zit er onverantwoord krapuul tussen, maar dat heb je zo mogelijk nog meer bij de automobilisten. Sommigen maken er een plezier van om op het allerlaatste nippertje nog voor een vrachtwagen in te voegen (gisteren nog gezien) => als zo een vrachtwagen alles moet dichtgooien, dàn gebeuren er pas ongelukken. 't Zelfde met hardnekkige tweedebandrijders. Ze halen niemand in, maar blijven toch lekker in het midden rijden => irritant en gevaarlijk.

Slayerbe
27 mei 2004, 18:52
steek het maar op de vrachtwagens :ironic:
ge moest eens weten hoe moelijk die mensen het soms hebben

mja tijdens de spitsuren misschien maar helemaan niet overdag is gewoon zot

simpele duif
27 mei 2004, 18:56
gewoonweg overdreven:

België:57 km/u met brommer , terwijl ze beboeten vanaf 55km/u:
brommer 1 maand kwijt en tot 1000 euro boete...

Nederland: zelfde situatie: 30 euro boete :ironic:

Fuzetsu
27 mei 2004, 18:57
Kvind het overdreven...

De politici moeten de boetes ook betalen mochten ze te snel rijden, maar met hun superloon kunnen ze dit toch veroorloven. De gewone mens moet er echter zware gevolgen van dragen.

http://users.skynet.be/anthr4x/superboete.jpg

stoffer
27 mei 2004, 19:00
Byebye verse groentjes in de supermarkt :p

De vrachtwagenchauffeurs worden al te gemakkelijk met de vinger gewezen. Uiteraard zit er onverantwoord krapuul tussen, maar dat heb je zo mogelijk nog meer bij de automobilisten. Sommigen maken er een plezier van om op het allerlaatste nippertje nog voor een vrachtwagen in te voegen (gisteren nog gezien) => als zo een vrachtwagen alles moet dichtgooien, dàn gebeuren er pas ongelukken. 't Zelfde met hardnekkige tweedebandrijders. Ze halen niemand in, maar blijven toch lekker in het midden rijden => irritant en gevaarlijk.

Goederentreinen aanmoedigen
Tol betalen voor het gebruik van onze autostrades
Via treinen -> gratis
enz...

We hebben de mogelijkheid om grotere projecten te realiseren, we hoeven niet zozeer alles kleinschalig te organiseren maar kunnen sommige zaken al op Europees niveau bekijken.
Die url dat ik gegeven heb is een toekomstplan, maar iets gelijkaardigs kunnen we voor goederen transport organiseren.
Kilometers lange buizen waar containers doorvliegen, klinkt futuristisch maar is haalbaar. Helaas begint Europa nooit zelf iets maar nemen ze het altijd over van Amerika. :(
We maken ons druk om zaken zoals Vlaanderen & Wallonië te scheiden terwijl we bezig zouden kunnen zijn projecten op wereldschaal te ontwerpen & te realiseren. :sad:

Slayerbe
27 mei 2004, 19:01
gewoonweg overdreven:

omg da meende ni :eek:

da ze trouwens die 45km/u is optrekken tot 60km/u ofzo der zullen heel wat minder klachten zijn

sommige nieuwe brommers rijden na ronadge meer dan 55km u zonder iets te veranderen enzo hé echt man ik krijg er het schijt van

ma mij gaan ze ni liggen hebbe ze ksteek wel begrenzer als ik brommer heb :unsure:

killgore
27 mei 2004, 19:09
imho: boetes aanpassen aan uw inkomen, enige slachtoffer van deze superboetes zijn de 'gewone' mensen.

P2K-
27 mei 2004, 19:09
Idem voor de johnny's met hun installaties van duizenden watt => hoe kunnen die zich nu in godsnaam nog concentreren op het verkeer, laat staan dat ze een ambulance of iets dergelijks horen aankomen.

een geluidsinstallatie in nen lada gaat luid genoeg om uw concentratie weg te nemen, dus cut the drap. Gaat ge elke radio in nen auto laten begrenzen op volume ?

killgore
27 mei 2004, 19:11
een geluidsinstallatie in nen lada gaat luid genoeg om uw concentratie weg te nemen, dus cut the drap. Gaat ge elke radio in nen auto laten begrenzen op volume ?
ik denk dat hij het meer had op het feit dat zij ook enorm veel de omringende auto's uit hun concentratie halen en hinderen (geluidsoverlast)

QplQyer
27 mei 2004, 19:27
Ik vind het niet zo slecht alleen moeten de flikken hun eens deftig opstellen qua beboeting.
Klein voorbeeld: ik rij met fiets naar 't station, in de fietsenstalling van 't station staat er een bord: fietsers hier afstappen, nu ik stapte nie af (voor die vijf meter) zet mijn fiets in 't fietsenrek, komt er tot mijn verbazing een flik op mij af die dan nog eens the piss out of me zat te nemen door zijn idioot gedrag (em deed echt niet normaal) en dan mijn naam opschreef, zonder iets verder te zeggen, ik trein op.

Enkele dagen later: boete van 50 euro wegens het negeren van bord C30 of welk nr is het juist.

Dus die kerel stond een hele dag te controleren in een fietsenstalling of er geen fietsers naar benejen rijden voorbij dat bord (en er zijn nog genoeg opgeschreven i've heard)
Dat gaat er dus niet in bij mij, op welke manier draagt dit bij tot verkeersveiligheid? De fietsers die met het openbaar vervoer zich vervoeren doen dus het meeste kwaad in 't verkeer hmmz, en dan rijd ik naar school en zie talloze auto's op het fietspad staan, dubbelgeparkeerd met vier pinklichten aan naar de bakker gaan, fietsers bijna omverrijden aan rond punt.

Da is het grote probleem, ze moeten weten waar ze moeten controleren en nie op idiote plekken gaan staan om gewoon zoveel mogelijk boetes te hebben (ondertussen weet ik waarom em daar stond, een week ervoor was er een man omver gereden door een brommer die daar reed, tsja, vijgen na pasen ..)

En flitspalen, wat is daar nu mis mee? Ze flitsen nie iedereen, enkel diegene die te snel rijden op drukke kruispunten dus wat is daar het grote probleem mee?

simpele duif
27 mei 2004, 19:42
Ik vind het niet zo slecht alleen moeten de flikken hun eens deftig opstellen qua beboeting.
Klein voorbeeld: ik rij met fiets naar 't station, in de fietsenstalling van 't station staat er een bord: fietsers hier afstappen, nu ik stapte nie af (voor die vijf meter) zet mijn fiets in 't fietsenrek, komt er tot mijn verbazing een flik op mij af die dan nog eens the piss out of me zat te nemen door zijn idioot gedrag (em deed echt niet normaal) en dan mijn naam opschreef, zonder iets verder te zeggen, ik trein op.

Enkele dagen later: boete van 50 euro wegens het negeren van bord C30 of welk nr is het juist.

en jij bent zo dom geweest om je echte naam te zeggen :p

QplQyer
27 mei 2004, 19:43

Ik had geen vals paspoort bij hoor :)
(da vroeg em)

Inspector Monkfish
27 mei 2004, 19:44

mja, stel nu dat ze daarna zijn pas vragen.

killgore
27 mei 2004, 19:46
En flitspalen, wat is daar nu mis mee? Ze flitsen nie iedereen, enkel diegene die te snel rijden op drukke kruispunten dus wat is daar het grote probleem mee?
Met de meeste niks, maar hier in aalst hebben ze tijdje probs gehad met flitspalen aan een kruispunt waar een ziekenhuis gelegen was, meer bepaald met de ambulances die daar geregeld een boete kregen :p.

Voor de rest was er ook een flitspaal die vlak achter een bord stond waar er stond waar je maar 50 (of 70) mocht, hoewel je tot daarvoor steeds meer mocht rijden, zonder eerdere waarschuwing.

simpele duif
27 mei 2004, 19:48
mja, stel nu dat ze daarna zijn pas vragen.

dan tast ge naar uw portefeuille en roept: GODVERDOMME kben mijn portefeuille thuis vergeten, jammer hé meneer agent :ironic:

of ge roept: kijk daar een foutgeparkeerd brommer
en je loopt weg :)

simpele duif
27 mei 2004, 19:50
Voor de rest was er ook een flitspaal die vlak achter een bord stond waar er stond waar je maar 50 (of 70) mocht, hoewel je tot daarvoor steeds meer mocht rijden, zonder eerdere waarschuwing.

soms nog erger: eerst ene bord van 70, 100 meter erna een bord van 90 en jawel, 100 meter daarna weer een bord van 70...
met bijhorende flitspalen natuurlijk :ironic:

>P>Barney
27 mei 2004, 19:55
Ik ben ook tegen de superboetes, het is dikken zever :tongue:

Maar als ge 3 keer geflitst zijt in een week tijd en 3 x 150 euro mag betalen, :doh: zou je je wel aan de snelheid houden.

Tuurlijk de gewone man, de rijken zullen wel nen keer in hun vuistje lachen :naughty:

Feignasse
27 mei 2004, 22:44
een geluidsinstallatie in nen lada gaat luid genoeg om uw concentratie weg te nemen, dus cut the drap. Gaat ge elke radio in nen auto laten begrenzen op volume ? Ja waarom niet, nen auto is ten slotte geen discotheek. Al te luide muziek in de wagen leidt volgens mij de bestuurder af en zoals ik al zei: hoe kan je anders voertuigen met noodopdrachten horen aankomen? De zwaailichten zie je immers niet altijd...

dêsh'
27 mei 2004, 22:50
imho: boetes aanpassen aan uw inkomen, enige slachtoffer van deze superboetes zijn de 'gewone' mensen.

Naar mijn mening een vrij bekrompen mening.. :unsure: Iedereen gelijk voor de wet, niemand verplicht de 'gewone' mensen om 90km/u te rijden waar men maar 50-70 km/u mag. Regels zijn regels..

Feignasse
27 mei 2004, 22:54
Iedereen gelijk voor de wet.Welja da kunt ge ook anders bekijken. Iedereen een evenredige strafmaat. Als den ene 75% en den andere slechts 25% procent van zijn geld moet afstaan voor dezelfde overtreding, dan zie ik daar geen gelijke behandeling in, aangezien de ene persoon zwaarder gestraft wordt dan de andere.

Of om het nog anders te zeggen: de rijke mag de wet aan zijn laars lappen want hij koopt zich toch makkelijk vrij.

simpele duif
27 mei 2004, 22:56
Naar mijn mening een vrij bekrompen mening.. :unsure: Iedereen gelijk voor de wet, niemand verplicht de 'gewone' mensen om 90km/u te rijden waar men maar 50-70 km/u mag. Regels zijn regels..

ik vermoed dat ge stinkend rijk zijt?

als da nie zo is, wacht dan tot ge ne keer een boete krijgt en kom dan eens terug: uw mening zal zeker veranderen ;)

dêsh'
27 mei 2004, 23:14
Of om het nog anders te zeggen: de rijke mag de wet aan zijn laars lappen want hij koopt zich toch makkelijk vrij.

En die rijke kan er iets aan doen dat hij 'rijk' is? Hij zal er waarschijnlijk hard voor werken, of een hoge diploma hebben. Omdat hij meer zou verdienen zou hij meer moeten betalen? .. Sorry, maar daar zie ik de logica niet in.

@ Simpele Duif:

Integendeel, ik moet zeer hard werken voor mijn centjes..als student is het helemaal niet goedkoop dat zul je zelf wel weten ;) En ja, ik heb zelf ook al zo'n 'superboete' moeten betalen..maarja ik was in fout dus aanvaard ik de straf .. zoals ik al zei; zo simpel is het.

simpele duif
27 mei 2004, 23:30
En die rijke kan er iets aan doen dat hij 'rijk' is? Hij zal er waarschijnlijk hard voor werken, of een hoge diploma hebben. Omdat hij meer zou verdienen zou hij meer moeten betalen? .. Sorry, maar daar zie ik de logica niet in.

het gaat erom dat de straf even zwaar OVERKOMT bij iedereen
een boete van 200 euro bij iemand met een inkomen van 600 euro is bij wijze van spreken even zwaar als een boete van 500 euro bij iemand met een inkomen van 1500 euro?

begrijp je? :p

Feignasse
27 mei 2004, 23:38

Ik gun iedereen zijn rijkdom, maar zoals simpele duif zegt: de straf moet voor iedereen even zwaar wegen.

Ofwel moeten ze ipv superboetes maar alternatieve maatregelen treffen, bvb rijbewijs intrekken, hogere verkeersbelasting, ik zeg zomaar iets. Straffen die elke persoon even zwaar treffen, ongeacht zijn sociale status.

skully25
27 mei 2004, 23:48
omg da meende ni :eek:

da ze trouwens die 45km/u is optrekken tot 60km/u ofzo der zullen heel wat minder klachten zijn

sommige nieuwe brommers rijden na ronadge meer dan 55km u zonder iets te veranderen enzo hé echt man ik krijg er het schijt van

ma mij gaan ze ni liggen hebbe ze ksteek wel begrenzer als ik brommer heb :unsure:

in nederland werken ze met het 2 kw systeem
2 kw is voor hun gelijk aan 80 kmh
en ze mogen maximum 0,8 kw halen (vraag me ook niet hoe ze dat berekenen 80/2 = 40 terwijl ge 45 moogt, dus vraag me niet hoe ze aan die 0,8 komen :unsure: )

belangrijkste punt hier is dat zolang ge onder de 80 kmh blijft ge gewoon een boete krijgt en uw brommer niet in beslag wordt genomen of iets in die aard, gewoon een boete die nog niet eens zo hoog oploopt
pas als ze over de 2 kw gaan wordt hun brommer in beslag genomen en de stukken eraf gehaald, zelfde wat hier gebeurt maar dan moet ge hier maar 5 kmh over de limit zitten en ge zijde uwen brommer al kwijt :doh:
ik zit op het debri forum waar ook heel wat nederlanders op zitten en ze posten vaak topics ivm hun boetes
der was er een die 96 kmh op de rollen deed, trok dus vlot over de 2 kw, bromer in beslag voor een week, uitlaat kwijt en maar een boete van 169 euro, was ondertussen al z'n derde boete
moest dat hier in belgië zïjn zou ge een boete van om en bij de 2000 euro krijgen en wordt uw brommer waarschijnlijk permanent in beslag genomen

wou ff het verschil aanduiden....

Cheshire Cat
27 mei 2004, 23:58
Pff begin me nie over boetes met de fiets en vanal.

Zo'n goed jaar geleden, toen ik nog met men fietske iedere dag naar de bushalte ging, hielden ze me op ne vroege morgen tegen! Ale tegenhouden, 't ging meer zoals dit -->>
Ik was zo'n 3 meter van het kruispunt, zag zo'n combi rijden .. 'k steek rustig over opeens zet da buske zen lampen en sirene aan! 'k Verschiet me bekan een ongeluk. 'k Vond het eerlijk gezegd al een beetje raar. 'k Dacht die heeft ene iets verkeerds zien doen en wilt da ocharm mens achterna. De combi reed redelijk abnormaal, reed nl effe door de kiezel van ene zenne oprit etc .., tegen de tijd dat da buske weer fatsoenlijk op de weg stond was ik al overgestoken. Dus die mannen konden helemaal omrijden (zeker ne kilometer). 'k Had ondertussen men fietske al ergens vastgemaakt en naar men halte gegaan. Die blo's komen daar gelijk zotte aangereden alsof ik just een bank heb overvallen, vliegen uit da buske en vragen om menne pas!

Rede: Met één hand fietsen ..
Mijn verklaring: Ik had een vliegske in men ogen gekregen (wat eigenlijk waar was voor ne keer)

Ze trokken zich er weinig van aan, efkes naam gevraagd etc .. (had ook nog benna men bus gemist, als de chauffeur nie vriendelijk genoeg was om te wachten!) Twee weken erna, boete van 50 euro op men bos! Abnormale zakke man .. jeezes. Hoort ge van de buschauffeur da één van die flikke regelmatig zuipt en rijdt .. jaja .. BEN IK VET MEE! :angry:

Zo ziet ge maar .. die manne van de politie zijn voor weinig goed .. :evil:

Dekon7
28 mei 2004, 00:01
Bwa .... als ze mijn loon met 75% opslaan heb ik niks tegen superboetes, maar ze slaan mijn loon niet op dus heb ik er wel iets tegen :evil:

Anendel
28 mei 2004, 10:08
Ben grote voorstander van het scandinavisch systeem waar boetes worden aangepast aan het loon dat iemand verdient. Overlaatst moest een mulimiljonair enkele miljoenen euro betalen omdat hij te snel had gereden. Dat lijkt me ook het eerlijkst.
1000 euro boete is voor mij superveel, maar voor mijn directeur is dat slechts een peulschil, waarschijnlijk lacht hij het zo weg (en betaalt hij het onmiddellijk cash).
Wie is er dus slachtoffer van superboetes? De 'gewone' werkmens die hard moet werken en het niet makkelijk heeft. Wie trekt er zich geen bal van aan? De rijke mensjes met hun dikke bmw's die verder blijven vlammen over de snelweg.

Soit, er zijn veel dingen waar ik niet mee eens ben, of waar k mij aan erger. Bvb: 120 km/u max snelheid op snelweg. Dat zou ten eerste al variabel moeten zijn. Bij regenweer of mist moet dat lager. 's Nachts, bij weinig verkeer mag het gerust omhoog. 120 km/u is enkele tientallen jaren geleden opgesteld, maar is sindsdien niet meer aangepast.

En die mietjesflikken hebben mij ook al es tegengehouden: voorste licht fiets werkte niet. Ik reed constant langs op een vaartdijk (waar politie in principe geen bevoegdheid heeft -> privé-eigendom nv zeekanaal) maar ergens was er een stukje (10 meter) openbare weg... waar stonden die flikkers denk je? Kwam er gelukkig nog met een waarschuwing vanaf.

-Cheshire Cat: met één hand rijden mag niet?? Wa voor zever is dat?? En als je je arm moet uitsteken als je van richting verandert, wat is dat dan?? Grrr, hatelijke flikken..

Cheshire Cat
28 mei 2004, 11:18
Inderdaad .. die mannen zoeken af en toe gewoon iemand om te kunne kl*ten.

Een paar jaar terug was 't van hetzelfde. 'k Moet toegeven, toen had ik redelijk wat gedronken maar dat was niet echt te zien. Ik reed terug naar huis, denk dat het 3 uur 's nachts was. En ik was redelijk gehaast .. dus fietste ik sneller zonder op men zadel te zitten. Zo'n kleinere wagen reed achter me, wat ik wel door had, dus ging ik terug op men zadel zitten zodat ik "rechter" reed dan voordien. Men grote fout toen was dat ik zonder handen fietste.

Die mannen in dat autoke versnelde en lieten me effe stoppen. Toen begonnen ze de meest ambetante vragen te stellen gelijk: "We zagen dat je redelijk snel was aan't fietsen zonder op je zadel te zitten. Zouden we dat zadel niet gewoon eraf draaien, aangezien je het toch niet gebruikt? Daarna zag je ons en ging je zitten maar toen liet je je stuur los. Als je het stuur zo vervelend vind kunnen we het er voor je af halen hoor." Ik stond daar zo van "WTF" .. daarna zeide die mannen dat ze me in de gaten gingen houden :ironic: .. 'k ging gewoon naar huis zonder me er iets van aan te trekken.

Mah bon .. 't komt erop neer dat die politie maar es wat ECHT werk zoeken ipv burgers te ambeteren .. zo'n vervelende typekes zijn da meestal!

Greets

Dekon7
28 mei 2004, 11:20
-Cheshire Cat: met één hand rijden mag niet?? Wa voor zever is dat?? En als je je arm moet uitsteken als je van richting verandert, wat is dat dan?? Grrr, hatelijke flikken..

Idd, stoer doen en machtsmisbruik vertonen doen ze zo graag t.o. een gewone burger . Maar als ze ne zware gangster tegenkomen kruipen ze weg in hun combi. :angry:

Lagoas
28 mei 2004, 12:14
Superboetes mogen er zijn
ik ben zelf slachtoffer geworden van een té snel rijgedrag
hobby kwijt enzo

moesten die superboetes er niet zijn
zou iedereen zo snel rijden als hij maar wil
en dit is soms niet toelaatbaar

snel rijden => te laat remmen => ongeval

sorry maar als men de mens niet afschikt met zulke boetes gaan
we gemakkelijk 85 rijden op een baan van 50
en gaan we gemakkelijk 160 rijden op de autostrade

doe dit constant zodanig dat het een gewoonte wordt
en we zitten met een probleem.

Just my opinion.

Demonneken
28 mei 2004, 13:04
Idd, stoer doen en machtsmisbruik vertonen doen ze zo graag t.o. een gewone burger . Maar als ze ne zware gangster tegenkomen kruipen ze weg in hun combi. :angry:

Zulke agenten zullen er altijd zijn, juist zoals er altijd mensen in een bedrijf hoger dan u zullen staan en hun "macht" misbruiken. En er zullen er ook altijd zijn die dat niet doen en u proberen te helpen, maarja, alsde iets positief doet in deze maatschappij hoor je het niet...

Pee
28 mei 2004, 13:46
Zulke agenten zullen er altijd zijn, juist zoals er altijd mensen in een bedrijf hoger dan u zullen staan en hun "macht" misbruiken. En er zullen er ook altijd zijn die dat niet doen en u proberen te helpen, maarja, alsde iets positief doet in deze maatschappij hoor je het niet...
So true.

Alle agenten zijn slecht, omdat ik ooit een boete heb gekregen! En ik reed maar 10/uur te snel!! De klootzakken!!!!

KN-StrideR
28 mei 2004, 13:47
Simpel rij ni te rap...

al ga ik wel akkoord dat zo 'snachts om 3u op een verlaten snelweg ge wel eens nekeer op uwe gas moogt stampen... anders ebde niks aan da rijden...

maar als ik iemand tege 70-80 door de bebouwde kom zie vliegen (waar ge maar 50 moogt) iemand zie afdraaien OVER de volle witte lijn, bellen met zijn/haar gsm achter het stuur, dan is voor mij geen enkele boete hoog genoeg!!!

gewoon rijbewijs afpakken en gedaan met de pret!

------
Heb is 1 keer last gehad met een "overdreve flik" 'twas een vrouw trouwens... in Mortsel kicken die der wel is op.
ik reed zo is 3meter (lees: met 1 voet op de pedaal om al af te stappen voortbollen) over een voetpad van 2,5 meter breed (helemaal tege de autozijde) en da mens vond het nogal leuk om daar in't midden van't straat tegen mij wa te staan roepen da da onverantwoord en levensgevaarlijk en weetikveel wa nog was :sleep:

'kheb haar toen is goed (maar beleefd - da moet - ) mijn gedacht gezegd en daar heeft ze het maar bij gelaten toen.

Cheshire Cat
28 mei 2004, 14:07

Inderdaad. Dat doet me denken aan iets wat menne nonkel overkomen was. 's Nachts werd die wakker omdat het alarm van de auto opeens afging. Hij dacht dat 't wel niks was tot het voor de 2e keer afging. Menne nonk dus naar den auto gaan kijken wat er mee mis was. Totaal niks, hij ging terug naar binne en just en effe later het alarm weer af. Toen begon hij het wel vreemd te vinden en belde de politie, denkende dat er ene den auto probeerde te pikken. Goed .. effe wachten en daar waren de mannen van de wet. Menne nonk deed dus de garage poort open .. en zei: Ga maar es zien wat da daar is. Waarop die flikken antwoorden dat menne nonk maar eerst moest gaan en zei juist achter hem waren. Goed, menne nonkel nogmaals de garage in .. de twee heren van de politie bleven buiten de garage staan. (ze hadden zelfs een geweer op zak, mah kom) 't Was dus duidelijk dat de heren te bang waren om te gaan kijken .. dus moest menne nonk het maar oplossen.

Uiteindelijk bleek dat het gene dief was maar menne andere nonk. Die was de sleutels van het huis vergeten en was redelijk bezopen dus had die zich maar in de auto gelegd voor de nacht.

Zo ziet ge maar waar die mannen goed voor zijn .. jaja.

Greets

Wietblaadje
28 mei 2004, 16:19
gewoonweg overdreven:

yep :unsure:

Knightvision
28 mei 2004, 19:47
Goederentreinen aanmoedigen
Tol betalen voor het gebruik van onze autostrades
Via treinen -> gratis
enz...

We hebben de mogelijkheid om grotere projecten te realiseren, we hoeven niet zozeer alles kleinschalig te organiseren maar kunnen sommige zaken al op Europees niveau bekijken.
Die url dat ik gegeven heb is een toekomstplan, maar iets gelijkaardigs kunnen we voor goederen transport organiseren.
Kilometers lange buizen waar containers doorvliegen, klinkt futuristisch maar is haalbaar. Helaas begint Europa nooit zelf iets maar nemen ze het altijd over van Amerika. :(
We maken ons druk om zaken zoals Vlaanderen & Wallonië te scheiden terwijl we bezig zouden kunnen zijn projecten op wereldschaal te ontwerpen & te realiseren. :sad:

Wat er ook wordt uitgevonden vrachtwagens zullen altijd noodzakelijk blijven,gelukkig maar anders zat ik zonder werk.En alle autobestuurders moeten zwijgen over vrachtwagenchauffeurs,ge zou maar is nen dag moeten meerijden en ge zult zien hoeveel dommerikken er niet op de baan rondhangen met hun auto.

Elke dag kom ik minnimum 5 mensen tegen die hun of andere mensen hun leven wagen om niet achter mij te moeten rijden:vb.ik kom aan een rond punt en er komt een auto van links aan het rond punt,hoewel ik al korter ben en bijna het rond punt oprij geeft hij/zij gas bij->scheurt over het rond punt voor mijn neus uit schrik om achter mij te moeten rijden.Ik met mijn 10 tonner moet dan maar kunnen remmen.

Elke dag zie ik autobestuurders uit een straat komen en ipv naar links kijken die naar rechts en rijden bijna tot int midden vant straat voor ze hun kop naar links draaien en dan verschieten ze hun een bult als ze mij zien naderen.

Een paar dagen geleden nog in Gosselies was ik op een baan met twee rijvakken(in elke richting met vaste middenberm) aan het rijden(ik mag daar 90) en daar was iemand aan het fietsen en ik wijk uit om hem in te halen,plots zie ik achter mij een auto naderen tegen meer dan 130 km/h zeker(en er staan borden van 90)en die probeert mij langs rechts in te halen,ik ben links bijna op de berm moeten vlammen om meneer door te laten anders had hij gewoon die fietser meeghad want hij had hem niet op tijd gezien om nog te remmen,als ik dan op de berm zou rijden en kantelen kom ik in het nieuws.Maar wie is hier den echte zot?

Ik ken iemand die internationaal rijdt naar Zweden en daar gebeuren veel minder ongevallen met vrachwagens.Waarom? Omdat de mensen de vrachtwagens daar respecteren en er plaats voor maken,omdat de mensen zich daar niet gelijk halve gare zotten voor de vrachtwagens hun neus komen gevlamd.Dat respect is hier in Belgie niet.Integendeel mensen rijden elkaar hier liever dood dan een plaatsje te moeten afgeven en meer dan de helft van de autobestuurders rijden rond met deze mentaliteit.

Kijk maar is in files hoe mensen in elkaars kont gaan plakken als iemand wil invoegen.Belachelijk gewoon.

=CID=Drone
28 mei 2004, 19:55
hoe veroorzaak ik ongevallen met de 'zwakke' weggebruiker te st-niklaas :

http://users.pandora.be/unicore/klacht1.1.jpg

das dus vlak tegenover mijn huis getrokken, over een lengte van +/- 2.5 km hebben ze de parkeer plaats voor voertuigen en fietsers ( en brommers en co ) verlegt. Waar vroeger de auto's en monovolume wagens plaats ( lees breedte ) genoeg hadden , hebben ze dit nu tot een belachelijk smal strookje herleidt ( blauw gedeelte was vroeger waar het fietspad lag )

sinds die werken heb ik de 'zwakke weggebruikers' al op alle mogelijke manieren zien rijden ( aangeduid door de groene pijle )

zijn de 'zwakke weggebruikers' onzichtbaar voor de mense die op hunne oprit wille rijden ( punto die zogezegd wilt afslagen )

dat van die fiat multipla is voorbeeld hoe mijn vader ( als hij der nog durft staan ) zich moet parkeren ( multipla = monovolume, breed geval ; kan mijn vader niks aan doen )

nice going stad st-niklaas , en das nie de enige loctatie ( alhoewel mijn strat een 'provinciebaan is ) waar ze zulke stunts hebben uitgehaald :ironic:

http://users.pandora.be/unicore/klacht3.jpg

kunt ge wel denken hoe belachelijk smal da parkeerstrookje is :niceone:

[B]Rocketeer
28 mei 2004, 19:58
Ja waarom niet, nen auto is ten slotte geen discotheek. Al te luide muziek in de wagen leidt volgens mij de bestuurder af en zoals ik al zei: hoe kan je anders voertuigen met noodopdrachten horen aankomen? De zwaailichten zie je immers niet altijd...

Manman, als gij uw radioke opzet en desnoods naar het nieuws luistert, leidt da u ook af hoor. Zolang ge met iets anders bezig zijt, zijde afgeleid.
Naar de maskes kijken kunde ook al ni, de leidt af.
Als ge nen kleine ziet en ge let er op of em ni over straat plots zou lopen achter zijnen bal, zijde afgeleid, want ge let ni meer op het verkeer dat zich voor u bevind.

En over mensen met duizenden wattages. Gijle weet ni over wa ge klapt jongens. Weete gij wat 1000W RMS doet als ge in uw autoke zit. Da houde ni uit in het verkeer hoor.

Scooterkes, da stoort mij meer dan een installatie. Da gejank van al die scooters, da klinkt als een grasmachien.

In nen auto zijde rap afgeleid hoor. En ja zelf heb ik ook een installatie zitten in den auto. Ma ik heb toch elken ambulance gezien zenne. Als die ambulance voorzien is van een deftige sirene hoorde die erdoor hoor. Ge hebt er ook die hun sirene precies kapot is zodat zelf nen standaard autoradio erover gaat.

Trouwens als je af en toe eens in je achteruitkijkspiegel kijkt, heb je hem ook wel gezien hoor. En op kruispunten moeten ze zelf opletten, daar mogen ze geen 120km/u doorrijden.

Ge moogt den beste chauffeur ter wereld zijn. Een fractie van een seconde niet opletten kan fataal zijn.

[B]Rocketeer
28 mei 2004, 20:06
De ergste fietsers zijn degene da denken da ze alles mogen als zwakke weggebruiker. Zonder kijken oversteken, om toch mar te denken "ik ben toch zwakke weggebruiker, ze zullen wel remmen".

In mijn straat is een middelbare school. Als die uit is rij ik hier 30 hoor, en dan nog moetek goe opletten, want der zijn er veel da denken da ze zomaar ff mogen oversteken.

Passeer ook in dendermonde (voor naar station te gaan ginder) en in st-gillis zijn der altijd wel gastjes da voor uwen auto met hun veloke komen rijden als ge mooi voor da rood licht staat (ze komen van zowel links als rechts van den auto). Het word groen, wa doede: ahja die fietsers voorbij rijden. Tot aan het volgende rood licht. Dan komen ze weer voor uwen auto staan. Zo da ge zegt, ma idioten ik steek u sebiet terug vorbij. Wordt groen en hopla, ge rijdt ze weer voorbij.

Da is ergerlijk zenne. Ginder ist ook al zo smal, ma toch met 2 of 3 naast elkaar rijden tegen zo een slakkentempo da ge er u bijna bij enerveerd. Terwijl ze goe genoeg weten da het ginder gevaarlijk is voor fietsers.

demon326
28 mei 2004, 21:07
ik vind die boetes ook overdreven heb gehoord als nu door het oranje gaat is boete van 150euro

Dekon7
28 mei 2004, 21:13
ik vind die boetes ook overdreven heb gehoord als nu door het oranje gaat is boete van 150euro

:offtopic: en dat zijn heel wat pintjes.
( En neen,ik rij niet als ik gedronken heb )

beware
28 mei 2004, 21:56
's ochtends aant fietse vo wa conditie bij te krijge :)
dus gewoon in sportieve outfit , twas al vrij licht dus ik dacht ik zet mn licht nie op...
ja natuurlijk gepakt , krijg ik er nog een boete bij omda ik mn pas nie bij had (asof ik overal mijn pas meeneem as ik ga sporten :ironic: )

:angry:

Preske
28 mei 2004, 22:10
straat (http://users.pandora.be/halsebikers/extra/straat.JPG)

hier is de tekening (don't mind the bad drawing)
rood : fietspad
groen : zichtsveld

- de auto is dus verplicht op het fietspad te staan wilt hij kunnen zien.
- gezien er dikwijls auto's staan op aangetoonde plaatsen, is het nog moeilijker om een goed zichtsveld te hebben, het word zelfs nog erger als de jeep en/of camionette der staan.

pasop, ze hebben deze werken gedaan om het te "verbeteren" :ironic:

Dekon7
28 mei 2004, 22:18
's ochtends aant fietse vo wa conditie bij te krijge :)
dus gewoon in sportieve outfit , twas al vrij licht dus ik dacht ik zet mn licht nie op...
ja natuurlijk gepakt , krijg ik er nog een boete bij omda ik mn pas nie bij had (asof ik overal mijn pas meeneem as ik ga sporten :ironic: )

:angry:

Die manne waren hun waarschijnlijk aan't vervelen (en hadden nog niet genoeg geld in het laaitje gebracht :D )

dJeez
28 mei 2004, 22:47
Hou je aan de verkeersregels, dan heb je er geen last van. Of overtreed de regels enkel *euhm* geen verdere commentaar ;).

Over de hoogte van sommige van de boetes valt idd wel te discussiëren, zeker als je ze vergelijkt met andere zaken, maar er is wèl een mentaliteitswijziging nodig voor een deel van de automobilisten èn fietsers (rijden zonder licht in 't donker - echte donker dan wel - op een slecht verlichte weg is zowat het domste wat je kan doen als fietser, zeker als je leven je lief is).

Anderzijds is het ook wel zo dat de wegeninfrastructuur hier dikwijls nogal te wensen overlaat, zeker wat de veiligheid betreft. Als 't geld dat die boetes opbrengen daaraan gespendeerd zou worden, dan hebben we er nog allemaal baat bij op de lange duur :p.

Fuzetsu
28 mei 2004, 22:48
Tis ook ooit belachelijk.

Ik woon in Neerpelt. En in zowel Neerpelt als in de buurgemeenten zijn er van die belachelijk geplaatste stopstrepen :/

Ze zetten de stopstreep 2 meter voor het einde van de weg. Hoe de fuck moet ik dan zien als er ne auto afkomt :x

Echt irritant, zeker als ge nog mer pas bezig zijt met uw rijbewijs te halen :s

28 mei 2004, 23:52
ms betalen we nu voor meer overtredingen wat meer maar voor echt te snel te rijden is het soepeler geworden.

je moet maar es de reglementering naast elkaar leggen

nu werken ze meer met % zo mag je bv 141 rijden eer je geflitst wordt op de autosnelweg waar dit vroeger maar 135 en de boete voor de echt zware overtredingen is lichter.
Keb dit even opgezocht en dit is zo.
voor de lichtere overtredingen is er idd een kleine stijging maar niet echt om daar zo een discussies over te maken, het zijn vooral de flitspalen dat ik erover vind

brammes
29 mei 2004, 10:45
die boeten moeten blijven, hou je gewoon aan de regels, zo simpel is het.

hard rijden doe je maar op een circuit en niet op de openbare weg.

ik wil wel je reactie eens zien tot ze je kinderen of gewoon een vriendin doodrijden , een of andere gek die té snel reed, grijpt ze/haar mee en gedaan met de pret.
dan denk je wel even anders na over die boetes.

in de eerste plaats dient het om MENSENLEVENS te redden! als men elk jaar 250 GEZINNEN van de miserie kan besparen dat ze een gezinslid verliezen. Vind ik het de moeite om als chauffeur wat minder hard te rijden!

men kan énkel nog HARD optreden door bij de mensen in hun geldbuidel te tasten want dat raakt hen nog écht, triestig vind je niet?
het gedachte dat je 250 gezinnen miserie bespaart, dat raakt geen kat.

door het oranje rijden 150 euro? nee, als je door het oranje rijdt en je KAN nog stoppen + ze moeten je gezien hebben, is het 150 euro.
als je een auto achter je hebt die op je kont rijdt en je drukt dan op je rem omdat je 'MOET' stoppen voor het oranje, euh .... denk eens goed na? :)

brommertjes tot 65 laten rijden? komaan seg, 70% van die gasten kunnen nog niets eens fatsoenlijk rijden met zo een ding, laat staat dat je ze nog sneller laat gaan.

en boetes betalen naar gelang de lonen? je vergelijkt het met scandinavië, maar je moet niet enkel daar de vergelijking trekken, heel hun systeem zit anders in elkaar en dan moet je hier in belgië ook heel wat gaan veranderen.

simpele duif
29 mei 2004, 11:59
in de eerste plaats dient het om MENSENLEVENS te redden! als men elk jaar 250 GEZINNEN van de miserie kan besparen dat ze een gezinslid verliezen. Vind ik het de moeite om als chauffeur wat minder hard te rijden!

men kan énkel nog HARD optreden door bij de mensen in hun geldbuidel te tasten want dat raakt hen nog écht, triestig vind je niet?
het gedachte dat je 250 gezinnen miserie bespaart, dat raakt geen kat.

men redt mss wel 250 gezinnen van miserie, maar wie weet hoeveel gezinnen er nu miserie krijgen omdat ze de touwtjes niet meer aan elkaar kunnen knopen omdat ze een boete gekregen hebben :confused:

brammes
29 mei 2004, 12:05
men redt mss wel 250 gezinnen van miserie, maar wie weet hoeveel gezinnen er nu miserie krijgen omdat ze de touwtjes niet meer aan elkaar kunnen knopen omdat ze een boete gekregen hebben :confused:

euhm? en waarom hebben ze een boete? omdat ze de regels NIET volgden!
seg komaan hé, ik vind dat echt bekrompen. als er een bord staat, spring niet in de put, spring je dan wel in de put?

als er staat 50 per uur, moet je 50 rijden, als er staat 70, rij je 70.
en ja soms staat er 70 op wegen waarvan ik ook denk, komaan seg 70.
zelfs in de buurt van scholen 30 vind ik prima.
en ja op autostrade zou er s'nachts ook een "soepeler" beleid moeten komen.

maar dan klagen dat sommige gezinnen de touwtjes niet aan elkaar kunnen knopen omdat ze ZELF in de fout zijn door een boete op te lopen, dat is de omgekeerde wereld.

simpele duif
29 mei 2004, 12:27
[QUOTE=brammes]euhm? en waarom hebben ze een boete? omdat ze de regels NIET volgden!
[QUOTE]

denk jij nu echt dat mensen zich er altijd bewust van zijn als ze een overtreding begaan? :ironic:

>P>Barney
29 mei 2004, 12:36
[QUOTE=brammes]euhm? en waarom hebben ze een boete? omdat ze de regels NIET volgden!
[QUOTE]

denk jij nu echt dat mensen zich er altijd bewust van zijn als ze een overtreding begaan? :ironic:

Da is idd waar, vorige week een toerke gedaan met den auto, op plaatsen geweest waar ik nog niet geweest was.
In een dorpke, 50 rijden (bebouwde kom) Zie ik plots een bord, zone 30 gedaan. Ik had nog nooit da bord zien staan waar zone 30 begon.

DUS moest ik geflitst geweest zijn, was ik zwaar gesjarelt en ik zou het nooit geweten hebben.

marcel
29 mei 2004, 12:45
dan tast ge naar uw portefeuille en roept: GODVERDOMME kben mijn portefeuille thuis vergeten, jammer hé meneer agent :ironic:

da's een heel goeie oplossing, zeker met die verplichting om uw pas altijd bij te hebben :ironic:

Knightvision
29 mei 2004, 16:36
Iemand zei hier eens iets over boetes volgens uw loon.Awel dat is een goed idee want arme mensen worden hard gestraft terwijl rijken nog kunnen rondracen zonder er zich iets van aan te trekken.Dus met superboetes komen we in een klassesysteem,alleen rijken kunnen racen.

Kijk maar naar die illegale rally die regelmatig in Europa wordt gehouden,mannen met ferraris,porchen,dure mercedessen vlammen door Europa tegen snelheden tot over 300 km/h.Die krijgen soms boetes van 2 a 3000€,die pakken hun portomonee betalen dat effe en vlammen voor de flikken hun neus er weer vandoor door het rode licht tegen 300 km/h.

Nen arme mens dat effe verstrooid is en ineens 1000€ moet ophoesten zal maanden nodig hebben om dat te boven te komen,maw die is 100 keer harder gestraft dan die rijke racekikkers.En dan nog die boetes zijn er alleen om geld in de staatskas te krijgen anders zouden ze de auto's laten begrenzen.Hetzelfde met sigaretten,altijd duurder maken om meer geld binnen te rijven terwijl als ze het verbieden de mensen niet anders kunnen dan stoppen met roken.

brammes
30 mei 2004, 00:16
Iemand zei hier eens iets over boetes volgens uw loon.Awel dat is een goed idee want arme mensen worden hard gestraft terwijl rijken nog kunnen rondracen zonder er zich iets van aan te trekken.Dus met superboetes komen we in een klassesysteem,alleen rijken kunnen racen.

Kijk maar naar die illegale rally die regelmatig in Europa wordt gehouden,mannen met ferraris,porchen,dure mercedessen vlammen door Europa tegen snelheden tot over 300 km/h.Die krijgen soms boetes van 2 a 3000€,die pakken hun portomonee betalen dat effe en vlammen voor de flikken hun neus er weer vandoor door het rode licht tegen 300 km/h.

geloof jij nu echt dat de 'flikken' iemand die tegen 300 km/h :wtf: (lijkt me al onmogelijk op de meeste autostrades, ma soit) voorbijzoeft, zijn rijbewijs + auto NIET in beslag gaan nemen?

skully25
30 mei 2004, 00:41
geloof jij nu echt dat de 'flikken' iemand die tegen 300 km/h :wtf: (lijkt me al onmogelijk op de meeste autostrades, ma soit) voorbijzoeft, zijn rijbewijs + auto NIET in beslag gaan nemen?

juist het tegenovergestelde, ze nemen uw rijbewijs al af voor een scheet die verdraaid zit om het schone te zeggen

ik was mijn rijbewijs bijna kwijt omdat mijn achterlicht van mijn brommer defect was, mijn stoplicht ging wel, gewoon achterlicht liet het afweten
leuk voor mij, vooral omdat ik het niet eens door had dat dat licht wel degelijk kapot was
akkoord het was idd levensgevaarlijk snachts, zeker omdat m'n brommer dan nog es zwart is
heb daar nen uitbrander gehad van je welste, dreigementen van ik ga je rijbewijs inhouden, gelukkig dat het daar bij gebleven is omdat ik die flik nog heb kunnen overtuigen van dat ik er echt niet van af wist, wel een boete van 75 euro voor gehad maarya toch blij dak m'n rijbewijs nog had
:unsure:

DigitalOverdose
30 mei 2004, 08:20
Enerzijds ben ik wel te vinne voor het principe van die hogere boetes. Anderzijds ligt het er vaak veel te dik op dat het gewoonweg is om geld in het laatje te brengen waardoor er nen hoop middelen worden verspild ipv ze te gebruiken voor het doel waarvoor ze bedoeld zijn.

Paar voorbeelden:

1. De ring van Turnhout: 2 vakken in beide richtingen met daartussen ne middenberm. Vroeger mocht ge daar 90km/h en toegeven: vaak zagt ge daar wel ene die een pakske harder ging. De weg nodigt er daar dan ook wel vaak toe uit, zeker als er weinig verkeer is.
Nu hebbe ze daar nen hoop camera's gezet. Geen probleem zoudt ge denken, ware het niet dat ze de maximum snelheid ook nog eens naar 70km/h hebben verlaagd wat op die baan zelfs voor de gewone bestuurder een belachelijk lage snelheid is. Trust me, ik ben sinds die hoge boetes ook op m'n snelheid gaan letten maar daar laat ik me daar toch nog dikwijls vangen met het idee van 'damn das juist, ik mag hier maar 70' terwijl ik dan al ff nietsvermoedend 90 aan't rijden ben omdat alles er gewoon op wijst dat ge u op een baan van 90km/h zit. voor chaufeurs die da totaal ni weten maar toch verantwoordelijk willen rijden kan ik best aannemen dat ze daar op die manier toch gepakt worden. Sorry maar die situatie is daar echt ni realistisch...

2. E34 Turnhout-Antwerpen. Tijdens de week een vrij drukke autostrade met nogal wa vrachtverkeer wat een gematigde snelheid des te meer aanraadt. Tijdens de week echter zelden ne flitsauto die slalommende waaghalzen zou aanpakken in de middenberm te zien.
Weekend, E34: verkeer meestal een pak rustiger met zo goed als geen vrachtverkeer. Een beetje harder dan in de week is dus best mogelijk en zeker ni onveiliger. Toch staat er dan zo goed als ieder weekend wel op een of anderen doorsteek een flitskar. Meer chaufeurs achten het immers veiliger(en dat is het ook) dan in de week om es ietsje harder te rijden. Kassa voor de flik, maar tijdens de week als er nen hoop vrachtverkeer bijkomt laten ze maar betijen...

3. Wijnegem centrum, Merksemsebaan. m'n vrouw stopt nog gauw ff bij den beenhouwer in't straat alvorens thuis te komen en parkeert den auto een paar meter voorbij de etalage. Aangezien we met nogal ne langen auto rijden (Volvo 740) komt hare sneut voor +/- 1 meter over de gele zone die op de stoeprand geschilderd staat (verboden parkeren en laden en lossen). Ze gaat 5 minuten binnen, komt buiten met als resultaat een papierke onder de ruitenwisser met 50€ boete voor fout parkeren en 50€ boete omdat den auto ni op slot is.

4. Antwerpse baan St-Antonius - Schilde, Schilde. De dorpskom (50km/h) begint daar een pak eerder voor ge van een dorpskom kunt spreken. Ge spreekt dan over een baan met 1 rijstrook in beide richtingen + ne middenstrook voor afslaand verkeer.

5. Idem dito voor de Antwerpse baan Oostmalle-Westmalle in Westmalle...

Knightvision
30 mei 2004, 08:25

Gij kent dus alle autostrades in Europa neem ik aan,er zijn er genoeg hoor.En die mannen rijden dat niet constant en worden ook niet altijd aan zo een hoge snelheid geflitst(soms wel en er worden er soms opgepakt,en soms geven ze de flikken een paar duizend € en rijden ze gewoon door terwijl de flikken weten dat ze gewoon verder racen)maar ge wijkt volledig af van wat ik bedoelde,zelf al worden die opgepakt die trekken zich dat niet aan,een dagske cel en een voor hun kleine boete dat zijn die direkt vergeten,ik heb dit voorbeeld van die rally aangehaald om duidelijk te maken dat op die mannier alleen armen het slachtoffer zijn van zulke boetes en dit zorgt voor een klassesysteem,voor mensen die van het minimumloon leven die ineens 1000€ moeten betalen is dit rampzalig terwijl iemand die veel verdiend er minder of zelf geen last van heeft,hoe rijker ge zijt hoe meer overtredingen ge kunt maken en men kan dit oplossen door boetes volgen het inkomen.Snaptet nu?of moetek er een tekeningske bijmaken?

revengeslayer
30 mei 2004, 09:41
superboetes zijn naar mijn gedacht zeer belachelijk. als ge een boete krijgt omdat ge bvb meer dan 140km/u rijdt, daar kan ik op inkomen, maar een superboete hiervoor krijgen is compleet belachelijk. hetzelfde geldt voor de flitspalen, ze gaan deze binnekort plaatsen op de autosnelweg, ronduit belachelijk! (nog meer files).

de regering moet de OCMW-kas, en allerhandse sociale voorzieningen bijsturen, want elders kunnen ze geen geld krijgen. 't zelfde als met de fiscale amnestie, allemaal om de mensen te *kloten*. :sad:

FoRCe
30 mei 2004, 09:44
benieuwd ofda het openbaar vervoer ook boetes krijgen :p

Ik zie dagelijks lijn-bussen die door het rood licht rijden, maarja, zij mogen dat eh ...