PDA

Volledige versie bekijken : Leger VS schrapt milieumaatregelen

Dark_ParaSite
27 mei 2004, 16:57
Amerikaanse legercommandanten in heel de wereld krijgen te horen dat zij milieubeschermende maatregelen moeten laten varen moeten ontslaan, zodat het bespaarde geld kan worden gebruikt voor de strijd tegen het terrorisme.
De programma's die op de schop gaan regelen de verwerking van schadelijk afval, beschermen bedreigde diersoorten, controleren de kwaliteit van het grondwater, voorkomen botsingen van vliegtuigen met vogels en houden de verspreiding van niet-inheemse dieren in toom.

In een memo van 11 mei waarop het persbureau Associated Press beslag kon leggen, schrijft generaal-majoor Anders Aadland dat het leger "bijkomende risico's in milieuprogramma's moet nemen en milieucontracten opzeggen" tot het begin van het nieuwe belastingjaar dat in oktober begint. Ook mag er in de komende zomer niemand meer worden aangeworven en kan er minder materieel worden besteld.

Het Amerikaanse leger spendeert jaarlijks zo'n vier miljard dollar aan milieumaatregelen. Volgens de milieuverening PEER (Public Employees for Environmental Responsibility) Is het onverantwoord om te besparen op het verminderen van vervuiling en het beschermen van de natuur. "Het beschermen van de Amerikaanse grond, lucht en water is geen tweederangsmissie die geschrapt mag worden als de begroting krap wordt", aldus de organisatie

bron: www.hbvl.be

Dit is dus echt wel schandalig, dat ze op deze enorm belangrijke punten gaan besparen. The world is going from sick to hell...

Preske
27 mei 2004, 17:48
Laten we allemaal een bedank briefje sturen naar bush om de wereld naar de klote te helpen.

Eerst de kyoto normen, nu dees... :ironic:

bloodyboy
27 mei 2004, 17:51
en nu dat day after tomorrow uitkomt da kan geen toeval zijn :ironic:

QplQyer
27 mei 2004, 17:59
ze spenderen maar 4 miljard dollar aan de natuur en ze gaan er nog op besparen? ja allo, en hoeveel hebben ze nie gespendeerd aan the patriot act, oorlog in irak en toestanden.

zucht zucht, hopelijk een betere regering na de verkiezeingen.

Apocalypse_Now
27 mei 2004, 18:08
dat ze bush in een olievat steken :love:

Machiaveli
27 mei 2004, 18:09
may the best self serving son of a bitch win ;)

=(uFo)=KaMiKaSe
27 mei 2004, 18:10
Die gasten verkloten heel de natuur al vanaf ze bestaan..

Eigenlijk zouden ze zichzelf moeten afmaken... want het zijn zelf terroristen

Europa gaat weer niets zeggen daartegen (schijtluizen)

ipv den amerikaan eens op de vingers te tikken ....

Yasutoko
27 mei 2004, 19:01
Djeeeeeeeeeeezesssss, nu dat der nog ma een minieme kans is om de natuur bijna volledig naar zijn mooie zelf te brengen, wat niet echt telt omdat men al VEEL mooie evolutie's van dieren hebben liggen uitroeien, & ook planten.

Gaat Amerika dit nog is uitflikkere? Djeezes, kunt ge Amerika is ni aan een raket binde en naar de maan schiete nee? :|

2 many soldiers
27 mei 2004, 19:26
tje c'est typique pour l'Amerique :lol:

Grayfox
27 mei 2004, 19:31
ochja, de amerikanen hebben toch al altijd al hun afval (schepen, helikopters, etc...) in de oceaan gegooid

J-man
27 mei 2004, 19:36
Belachelijk :doh:
Abnormaal veel geld uitgeve aan stoem rakette om mensen te vermoorden terwijl ze me al da geld veeeeeeel goeie dingen kunnen doen zodat ze die rakketjes nie eens meer nodig hebbe ik haat Bush :angry:

simpele duif
27 mei 2004, 19:38
bush kon allang de hongersnood opgelost hebben, maar nee hij speelt liever oorlogje :ironic:

DaMasta
27 mei 2004, 19:39
Schandalig

[MJ]
27 mei 2004, 19:49
Kortzichtig, en op lange termijn kan dat zelfs militair een blunder zijn... wat doe je als in the long run uw lucht te sterk vervuild is om vrij te ademen, als uw water niet meer drinkbaar is?

Nuja, als t van Bush afhangt, valt m dan gewoon een regio aan waar de terroristen vuil en het water wel nog proper is.

Anti-flag
27 mei 2004, 21:15
het ga echt de verkeerde kant uit e :(

bloodyboy
27 mei 2004, 21:59
het probleem is als de aardtemperatuur nog 2 graden stijgt (al dan niet door broeikaseffect) beginen de methaanvoorraden onder de zee naar boven te komen (en methaangas is heel schadelijk voor de ozonlaag) zorgt het ervoor dat de temperatuur nog wat graden stijgt en dan nog meer methaan enz
en tegen dan zijn we allemaal dood maar misschien heeft bush dan al een colonie op mars waar we naar kunnen verhuizen :niceone:

Sgt.fruitsla
27 mei 2004, 22:04
dan toch mor ni mé bush als "perfect neighbor"

-RuFio-
27 mei 2004, 22:08
kutbush...

Ollie
27 mei 2004, 22:11
Zoveelste Bush bashing topic. Begint dat niet saai te worden of hebben jullie echt niets beters te doen?

Cueb@ll
27 mei 2004, 22:16
Zoveelste Bush bashing topic. Begint dat niet saai te worden of hebben jullie echt niets beters te doen?

In vele gevallen hebt ge gelijk maar hier geef ik het gelijk aan de meerderheid hoor

Preske
27 mei 2004, 22:17

jawel ze, maar tis plezant. (en hij moet maar zo debiel ni zijn)

zie ne keer naar clinton. da was een zeer goeie leider en buiten zijn klein misstapke heeft die maar weinig van bashing geweten

Cueb@ll
27 mei 2004, 22:25
Waar ik persoonlijk echt niet aan uit kan , dat is hoe in godshemelsnaam die gekozen is . Ik meen mij te herinneren dat er toen 2 grote kandidaten waren, nl. hij en Al Gore ? De amerikanen zijn conservatief , ok, maar moeten ze daarom zo een extreem geval kiezen ? Al Gore leek mij toch de meest moderne , progressieve kandidaat. Alleen al afgaand op het uiterlijk zou ik gewoon op al gore stemmen :p
Tis nie dak hier iets weet van politiek he, maar kzou graag wel eens verduidelijking hebben, dus alsek mis ben, correct me ;)

Preske
27 mei 2004, 22:27
Waar ik persoonlijk echt niet aan uit kan , dat is hoe in godshemelsnaam die gekozen is . Ik meen mij te herinneren dat er toen 2 grote kandidaten waren, nl. hij en Al Gore ? De amerikanen zijn conservatief , ok, maar moeten ze daarom zo een extreem geval kiezen ? Al Gore leek mij toch de meest moderne , progressieve kandidaat. Alleen al afgaand op het uiterlijk zou ik gewoon op al gore stemmen :p
Tis nie dak hier iets weet van politiek he, maar kzou graag wel eens verduidelijking hebben, dus alsek mis ben, correct me ;)

der is serieus gefoefeld geweest.

enneuh, Al "ik heb het internet uitgevonden" gore is ook ni bepaald de meest slimste keus

Tengu
27 mei 2004, 23:25
Bwa sommige replies zijn zo idioot dat ze grappig zijn. En dan durven ze iets van bush te zeggen hehe. Klagen is dan ook de enige macht die ze hebben terwijl wij altijd onze zin krijgen :woohoo: . I'm happy.

Deus ex Machina
27 mei 2004, 23:50
Bwa sommige replies zijn zo idioot dat ze grappig zijn. En dan durven ze iets van bush te zeggen hehe. Klagen is dan ook de enige macht die ze hebben terwijl wij altijd onze zin krijgen :woohoo: . I'm happy.

Wij die onze zin krijgen? wie is wij?

n no offense, maar Bush is het nie waard om een kantoor met 2 man erin te leiden

Dekon7
27 mei 2004, 23:58
Die gasten verkloten heel de natuur al vanaf ze bestaan..

Eigenlijk zouden ze zichzelf moeten afmaken... want het zijn zelf terroristen

Europa gaat weer niets zeggen daartegen (schijtluizen)

ipv den amerikaan eens op de vingers te tikken ....

Leg jij dan ff uit hoe dat wij de Amerikaan eens op zijn vingers gaan tikken ?
Weet je nog Irak ? ze hebben ook niet bepaald zitten te wachten tot de NATO forfait gaf om Irak binnen te vallen. Het interesseert die mannen allemaal niet (Bush toch).

MJ!
28 mei 2004, 01:00

Komaan Tengu, ik heb respect voor uw mening over Amerika (al ga ik er totaal nie met akkoord), maar als het op die schrapping van milieumaatregelen aankomt kunt ge toch moeilijk pro-vs zijn? Dit is een handeling die gevolgen heeft voor de ganse wereld, de regering Bush heeft het recht nie om de levens van iedere aardbewoner zo te beïnvloeden...

[MNEU]Poncho
28 mei 2004, 01:20

kerel. Je bent echt retarded ofzo e?
In welke zin krijg jij nu je zin?
Ik snap dat je pro-amerika etc kunt zin... i don't give a fuck anymore.
Maar dat je hier dan nog met een feestsmillie zit te zeggen ... juij, we geven minder geld uit aan de natuur... hooray.
Allé ja, dat mag je toch wel is verduidelijken.
De waarheid ligt dikwijls in het midden en jij bent zo Extreem als het maar kan zijn. Soms denk ik dat je een gastje bent van 10j dat forums afschuimt naar amerika topics om dan altijd mensen op stang te jagen.

Shyheim
28 mei 2004, 02:17

Hey kijk, een neanderthaler op het internet.

Bedankt trouwens, om je eigen punt voor ons eens te bevestigen, jij hebt hier zeker en vast de idiootste reply uit de hele thread geplaatst. Proficiat.

Ollie
28 mei 2004, 07:19
Poncho']Soms denk ik dat je een gastje bent van 10j dat forums afschuimt naar amerika topics om dan altijd mensen op stang te jagen.

En ik denk dat het overgrote deel van de posters in deze thread gastjes zijn van 10 jaar die zoveel mogelijk anti-Bush threads starten om hun dagelijkse quota te halen.

Bush is dom.
Bush vernielt de aarde.
Bush is een terrorist.

Hee, ik voel mij opeens al véél beter!

WoDkA
28 mei 2004, 09:59
Leg jij dan ff uit hoe dat wij de Amerikaan eens op zijn vingers gaan tikken ?
Weet je nog Irak ? ze hebben ook niet bepaald zitten te wachten tot de NATO forfait gaf om Irak binnen te vallen. Het interesseert die mannen allemaal niet (Bush toch).

i know what i'm gonna do

een brief richten aan de premier ^^

9 kanse op 10 dat er zelfs niet naar gekeken zal worden,
maar ik kan dan toch met gerust hart slapen da ik toch ne poging heb gedaan om er iets aan te doen ..

Tengu
28 mei 2004, 10:00
@ al diegene die reageren op mijn reply; sry moest er ff uit na al die zever, kan eens goed doen om het erin te wrijven. En welke zin?? Mijn zin natuurlijk.

En dan ff on topic: Dit is niet het enige programma waar men in snoeit. Er zijn veel betere programma's geneuveld zoals het commanche programma :cry: .

Bush is dom.
Bush vernielt de aarde.
Bush is een terrorist.
Hehe yeah, dat zijn nu eenmaal de anti bushers. Maar ik kan u zeggen dat ze veel grappiger zijn irl.

[MNEU]Poncho
28 mei 2004, 12:19
En ik denk dat het overgrote deel van de posters in deze thread gastjes zijn van 10 jaar die zoveel mogelijk anti-Bush threads starten om hun dagelijkse quota te halen.

Bush is dom.
Bush vernielt de aarde.
Bush is een terrorist.

uhu, ik schuim totaal niet alle threads af, dat interesseert me nog niet meer.
Maar dit vond ik schandalig, dus reageer ik erop.
Maar jullie, pro-amerika, doen net hetzelfde hoor, en zeker zo extreem. Dus ik kan uw verzekeren dat ik met jullie zeker zo hard kan lachen....

Trouwens tengu je bent maar wazig met je uitleg...je vind het eerder grappig...

Tengu
28 mei 2004, 13:07
ik lach niet met het feit dat er minder geld gaat naar milieu, enkel de opmerkingen van sommige forumleden.

Beramode
28 mei 2004, 14:20
ik lach niet met het feit dat er minder geld gaat naar milieu, enkel de opmerkingen van sommige forumleden.

praat wa duidelijker int vervolg :tongue:

wa is da me die zever over anti-bush, ge ziet toch zo wel da da ne dikke debiel is en wij kunne er idd nie veel aan doen dus mogen we nog even onze mening geven? :ironic:

Tengu
28 mei 2004, 15:17
Sure, maar dingen zeggen zoals "bush is dom" zijn belachelijk.

DeMoN
28 mei 2004, 16:52
Bush is allesbehalve dom, k'denk ni da ge als domme mens een land als amerika kunt runnen.
die mense staan enorm hard onder druk, maken beslissingen allesbehalve alleen.

k em doe van tijd wel serieus domme dingen, maar wa wilde zelf.. ze doen efkes een aanslag op het WTC, hoe zoude zelf reageren moesten ze ier bv. ne bom smijte op de kathedraal van antwerpen of een of ander drukbezocht gebouw met betekenis.. alé dno ze.
ik zeg hierbij zeker ni da bush alles goe doet, maar em heeft goeie punten.
terrorisme is zoiezo een groot probleem, ok k'ga der ni mee akkoord dat ze daarom moeten besparen op milieubescherming maar da negeren kan ook ni zomaar é..

clinton was idd ne betere leider, maar tijdens zijn dienst werd er genen aanslag gepleegd op't WTC, k'denk ni da hij da gewoon zou negeren ofzo ze :D
amerika is zo een dno.. voorbeeld, voor dienen aanslag had iedereen zo het gedacht van daar kan niks enorm mislopen ofzo da's zo de best georganiseerde land etc.
t'was ni alleen een slag op hun land ma ook op hun eer, k'vind al goe da ze der iets aan doen ma de manier waarop is allesbehalve.

Ollie
28 mei 2004, 17:00
Poncho']uhu, ik schuim totaal niet alle threads af, dat interesseert me nog niet meer.
Maar dit vond ik schandalig, dus reageer ik erop.
Maar jullie, pro-amerika, doen net hetzelfde hoor, en zeker zo extreem. Dus ik kan uw verzekeren dat ik met jullie zeker zo hard kan lachen....

Ik ben NIET pro-Amerika (voor of tegen een land zijn is zowiezo een belachelijk iets). Ik krijg gewoon het schijt van die kinderachtige reacties die ik dagelijks 'mag' aanschouwen of -horen. Is het niet op een inernetforum dan is het op de radio. Is het niet op de radio dan is het op TV of in de krant. Dat misplaatste Europese superioriteitsgevoel ben ik zo beu als koude pap.

[.::@petros::.]
28 mei 2004, 17:12

Bush is dom.
Bush vernielt de aarde.
Bush is een terrorist.

De waarheid komt uit een kindermond. :p

Shade
28 mei 2004, 17:18
enkel hier om m'n dagelijkse +1 te krijgen :p

En dan ff on topic: Dit is niet het enige programma waar men in snoeit. Er zijn veel betere programma's geneuveld zoals het commanche programma :cry: .

aangezien hier toch niet echt iets zinnig wordt gezegd, kunt ge iets meer zeggen over(desnoods in PM).

I say let the bashing continue :applause:

Shade

[MNEU]Poncho
28 mei 2004, 17:26
Ik ben NIET pro-Amerika (voor of tegen een land zijn is zowiezo een belachelijk iets). Ik krijg gewoon het schijt van die kinderachtige reacties die ik dagelijks 'mag' aanschouwen of -horen. Is het niet op een inernetforum dan is het op de radio. Is het niet op de radio dan is het op TV of in de krant. Dat misplaatste Europese superioriteitsgevoel ben ik zo beu als koude pap.

mja, gelijk nu die jongen uit gent die daar in cannes iets gewonnen had. Ik weet dat ik toch een wel wat tegen amerika ben, maar om de een of andere reden storen zo'n uitspraken mij ook. ma soit. Ik probeer objectief te blijven.

-I-
28 mei 2004, 17:30
nee post dat hier dan kan ik ook mijn quota halen :p

btw : tanks, vlieguitgen, boten , ... in zee dumpen is veel milieu vriendelijker dan ze te ontmantelen ==> remember shell met hun olieplatform ...

mja, gelijk nu die jongen uit gent die daar in cannes iets gewonnen had. Ik weet dat ik toch een wel wat tegen amerika ben, maar om de een of andere reden storen zo'n uitspraken mij ook. ma soit. Ik probeer objectief te blijven.
idd wa zou iedereen gezegd hebben als peter jackson op de oscar uitreiking zou gezegd hebben BUSH IS THE BEST PRESIDENT WE HAVE EVER HAD
isda dan geen propaganda of werkt het maar in 1 richting

Ollie
28 mei 2004, 17:37
idd wa zou iedereen gezegd hebben als peter jackson op de oscar uitreiking zou gezegd hebben BUSH IS THE BEST PRESIDENT WE HAVE EVER HAD

Ik persoonlijk zou hem eraan herineren dat hij Nieuw Zeelander is. :p

-I-
28 mei 2004, 17:43
ja quinten tarantino dan (ok hij is anti-bush en mss heeft hij geen oscar gewonnen)

Wietblaadje
28 mei 2004, 18:10
dat ze bush in een olievat steken :love:

kziet al voor me en em dan in brand steken..
dan gaat em zeggen steek et olie nie in fik het is belangrijk voor de Amerikanen djeez

Cin
28 mei 2004, 18:11
Sure, maar dingen zeggen zoals "bush is dom" zijn belachelijk.

Welke fatsoenlijke europeaan kan nu zeggen dat de Bush een goeie president is? ik word zo woest als iemand dat zegt. het is verdomme de stoemste en idiootste president die ze ooit gehad hebben!

Hij doet niks anders dan zijn EIGEN zakken vullen en het milieu aan zijn laars lappen, soms wil ik gewoon dat die man sterft, en JA Bush is dom, hij is de DOMSTE president allertijden, jij leest zeker nooit iets anti-amerikaans eh? die man heeft een EQ van 98, ik heb al boeken gelezen van die man waar hij zegt 'my children is very happy'...

Zeg nu zelf, 'zoiets' mag toch gewoon niet president worden? hij denkt alleen maar aan geld & oorlog voeren. en het ergste is dat er nog mensen zijn die zijn politiek volgen ffs... Irak vormde geen enkel gevaar voor de internationale gemeenschap, geen enkel! kijk maar naar Israël en Noord-Korea, die zijn veel gevaarlijker als dat Irak waar ze notabene geen WMD gevonden hebben...

maar natuurlijk komen ze nu af van dat het een 'goede zaak was voor de bevolking' Ga jij nu maar eens naar Irak, elke dag een nieuwe aanslag, is leuk he?

"God bless the USA!"

Preske
28 mei 2004, 18:42
Poncho']mja, gelijk nu die jongen uit gent die daar in cannes iets gewonnen had. Ik weet dat ik toch een wel wat tegen amerika ben, maar om de een of andere reden storen zo'n uitspraken mij ook. ma soit. Ik probeer objectief te blijven.

we zitten hier al die moeite te doen om de brokken met de US te lijmen, en dan gaat da pipo'ke het nog es verbrodden. :ironic:

Ollie
28 mei 2004, 18:49
we zitten hier al die moeite te doen om de brokken met de US te lijmen, en dan gaat da pipo'ke het nog es verbrodden. :ironic:

Powell heeft al een paar dagen niet kunnen slapen het schijnt.

Preske
28 mei 2004, 18:57
:ironic:

Zulke uitspraken zijn ZEER explosief, zeker in deze diplomatieke moeilijke tijden.