PDA

Volledige versie bekijken : vrt vs cnn

Racemaniac
26 mei 2004, 13:48
m'n moeder wees me net op een straf staaltje berichtgeving
2 teletekst paginas... een op CNN, een op VRT
CNN: blair gaat akkoord met bush over irak
VRT: net het tegenovergestelde
da's toch straf vind ik....

geo
26 mei 2004, 13:51
cnn verdraait nogal wel es nieuws...

zie aanslagen 9/11, die beelden van die "feestende palestijnen" etc...

Racemaniac
26 mei 2004, 13:54

en vrt ni? die zijn zo anti irak en usa als maar zijn kan hoor....

Hanterzon
26 mei 2004, 13:56

verdraaien is niet correct, ze bekijken het gewoon anders.
Ge moogt nooit vergeten dat alle zenders en uitgevers (van film, boeken, magazines, kranten) allemaal (op enkele na) gebonden zijn aan een groter bedrijf en dat die allemaal netjes luisteren naar het gezegde "bijt niet in de hand die u eten geeft". Het klinkt allemaal heel raar hier in het "vrije" Europa, maar zo is het. En eigenlijk zijn er behoorlijk wat Amerikanen die er niet van wakker liggen, bekijk het een beetje zoals "The Matrix" ge maakt u geen zorgen zolang ge niet echt weet wat er aan de gang is. Natuurlijk speelt de kinderlijke naïviteit van de Amerikaanse cultuur een rol, maar zij die zonder zonde is werpe de eerste steen

geo
26 mei 2004, 13:56
wat bedoel je met anti irak en usa?

tegen alle2 ofzo?

Als je moet kiezen wat te geloven van nieuwsberichten tussen CNN & VRT lijkt de VRT mij toch wel wat betrouwbaarder dan CNN?

hanterzon:
in dat geval was het wél totaal verdraaid, want dat waren beelden van gebeurtenissen van 4 jaar daarvoor dat ze toen getoond hebben.
Er is daar nog een heel schandaal rond geweest enzo.

Racemaniac
26 mei 2004, 13:58
wat bedoel je met anti irak en usa?

tegen alle2 ofzo?

Als je moet kiezen wat te geloven van nieuwsberichten tussen CNN & VRT lijkt de VRT mij toch wel wat betrouwbaarder dan CNN?

hanterzon:
in dat geval was het wél totaal verdraaid, want dat waren beelden van gebeurtenissen van 4 jaar daarvoor dat ze toen getoond hebben.
anti oorlog daar bedoel ik natuurlijk, en dusdanig anti usa

dJeez
26 mei 2004, 14:04
Het gaat dan ook over 2 verschillende zaken, nl. Blair is het wèl eens met het feit dat er een machtsoverdracht moet komen naar de Irakezen. Waar de britten het echter niet mee eens zijn/waren (is nogal onduidelijk) is onder welk bevel de troepen daar gaan vallen nà de machtsoverdracht.

On Tuesday, Blair said the interim Iraqi government due to run the country from July will have a veto over the military operations of multinational troops.

But within hours U.S. Secretary of State Colin Powell contradicted him, saying that although American troops would remain in Iraq under the consent of the new Iraq government, "U.S. forces remain under U.S. command, and will do what is necessary to protect themselves."

Bron: http://www.cnn.com/2004/WORLD/europe/05/26/uk.iraq.blair/index.html

Je moet dus meer lezen dan alleen de titels hé :p.

Hanterzon
26 mei 2004, 14:16
hanterzon:
leef niet in een zak en weet wat je wil zeggen :p
maar dat slaat dan weer op die manier van berichtgeven in de vs :)

dee
26 mei 2004, 14:29
Spijtig dat we Fox niet kunnen ontvangen.
Die gasten zijn pas grappig. Die vinden elke dag nog WMD in Iraq. :rofl:

Tengu
26 mei 2004, 14:32
djeez bracht weer eens duidelijkheid :applause:

2 many soldiers
26 mei 2004, 14:47
vrt is belgisch dus belgië

Rapturo
26 mei 2004, 15:15
gisteren in de Metro stond toch iets van dat Amerikaanse journalisten vinden dat ze niet kritisch genoeg zijn tov Bush mor idd de journalistiek van de grote zenders, ABC, CNN, fox ... is er nie op gericht kritiek te geven op Bush.

moloko
26 mei 2004, 20:26
VRT teletekst is wel ondertussen aangepast.CNN speelt zeer kort op de bal.Blair was eerst tegen,maar is nadien teruggekomen op zijn uitspraak.Ne echte hielenlikker van de Amerikanen.

Reptiel
26 mei 2004, 20:33
VRT teletekst is wel ondertussen aangepast.CNN speelt zeer kort op de bal.Blair was eerst tegen,maar is nadien teruggekomen op zijn uitspraak.Ne echte hielenlikker van de Amerikanen.
idd :d

Yasutoko
27 mei 2004, 12:33

Algoe da ze da dan ni emme gehad me de WTC Torens daar.. Kzie et al.

'WTC torens vliegen in vliegers' :unsure:

MJ!
27 mei 2004, 13:56
en vrt ni? die zijn zo anti irak en usa als maar zijn kan hoor....

ja juist ja, de vrt is volledig anti-irak en anti-usa... In hun hoofden misschien wel, maar de verslaggeving is bij mijn weten steeds objectief. Ge moet nie afkomen met die 'iedereen is hier tegen USA'-zever want ik heb nog geen enkel verslag gezien waar de journalist in kwestie zijn haat/afkeer tegen de VS uitspreekt.