PDA

Volledige versie bekijken : off topic: Trouwen :p

Trixken
25 mei 2004, 21:31
Yo keb dus een eindwerk van godsdienst en nu is er dus 1 vraag waar ik nie echt op kan antwoorden :p

Wat verwachten JULLIE van trouwen ? ik moet daar dus genoeg meningen over vinden zodat ik dat kan samenvoegen in een mooie tekst :p

dus zeg eens .. wat verwachten jullie als jullie trouwen ? Degene die liever niet trouwen, wa verwachten jullie ? tnx !

scorpion007
25 mei 2004, 21:34
Yo keb dus een eindwerk van godsdienst en nu is er dus 1 vraag waar ik nie echt op kan antwoorden :p

Wat verwachten JULLIE van trouwen ? ik moet daar dus genoeg meningen over vinden zodat ik dat kan samenvoegen in een mooie tekst :p

dus zeg eens .. wat verwachten jullie als jullie trouwen ? Degene die liever niet trouwen, wa verwachten jullie ? tnx !

ik verwacht een preister die een hoop bullshit uitkraamt terwijl em toch weet da em ..€ per uur betaald word. Woorden die geen enkele betekenis hebben want na de mis hedde nix meer :s . Huwelijk voor de staat alleen is meer als genoeg :p

TiBasco
25 mei 2004, 21:35
Ik ga absoluut nooit trouwen. Ik verwacht eigenlijk niks van een samenwonende relatie, zal wel zien wat er van komt.
Is't goe: cava
Is't ni goe: ook cava

P|tt@
25 mei 2004, 21:37
Op zwam stond daar iets van onlangs dachtek
Wat verwacht je er van? Het ideaalbeeld zeker, have a long and happy life together with your wife ^^

en ben pro trouwen ja.

Flemish_Broncho
25 mei 2004, 21:40
Ik ben ook wel pro trouwen, zo lang mijn vrouw geen sex heeft met beesten is alles rits

Inspector Monkfish
25 mei 2004, 21:42
ik ben iet tegen het huwelijk als instituut, maar zelf zal ik het nooit doen. Dit om de simpele reden omdat ik er van uitga dat een huwelijk mijn vrijheid teveel zal beknotten. Bovendien zijn de nadelen voor de man bij een eventuele scheiding veel groter en dat risico neem ik niet.

Trixken
25 mei 2004, 21:47
zelf weet ik niet echt hoe ik naar het huwelijk allesins naar de verwachtingen moet opkijken.

maar eerlijk gezegd moet ik toegeven dat ik "geruster" zou zijn moest ik trouwen ivb het verlaten van de partner ... ik weet ook da er zoiets als scheidingen bestaan maarja, dat ben ik dan weeral

ray
25 mei 2004, 21:51
getrouwde mensen worden fiscaal (zwaar) gediscrimineerd tov samenwonende mensen

Stimpy
25 mei 2004, 21:54
pro trouwen

cant wait :love:

konohamaru
25 mei 2004, 21:57
trouwen is een ongedwongen relatie opgeven voor een meer striktere vorm van samenleven - een ring die je eraan herinnert dat je gebonden bent in goede als in slechte tijden aan één iemand.

edit: gree verkeerde knop gedrukt - bad post ipv new post :p

Stimpy
25 mei 2004, 22:00
raar dat er zich dan mense minder vrij voelen

als ge van uw partner houdt wilt ge toch nimeer "vrij" zijn, ma juist lief en leed met 1 iemand delen

P|tt@
25 mei 2004, 22:05
zelf weet ik niet echt hoe ik naar het huwelijk allesins naar de verwachtingen moet opkijken.

maar eerlijk gezegd moet ik toegeven dat ik "geruster" zou zijn moest ik trouwen ivb het verlaten van de partner ... ik weet ook da er zoiets als scheidingen bestaan maarja, dat ben ik dan weeral

idd, 'k denk er ook zowa over eerlijk gezegd, bij een relatie staat er nix vast. Ja samenlevingscontract juist, voelt toch niet hetzelfde aan bij mij

er steekt nog altijd een symboliek achter ring>trouwen > rond geen begin geen einde eeuwige trouw. Klinkt mss belachelijk deze tijd, maar is voor mij eigenlijk nog 1 van de weinige "vaste waarden" die ik in alleen maar samenwonen, niet echt terugvind, moest mn vriendin per se niet willen trouwen zou'k haar begrijpen en dan ook niet trouwen.

J-man
25 mei 2004, 22:07
Trouwen is wel fijn als der niemand onder lijdt denk ik dus zorg ervoor da ge me de goede trouwt.
Want stel da ge kinderen krijgt gaan die er onder lijden als ge schijt :lol:

Arifiene
25 mei 2004, 22:07
kwil nooit trouwen omdak mij ni aan 1 iemand wil binden, en k heb dan ook geen verantwoordelijkheid genoeg dervoor

devilface
25 mei 2004, 22:08
ik ben iet tegen het huwelijk als instituut, maar zelf zal ik het nooit doen. Dit om de simpele reden omdat ik er van uitga dat een huwelijk mijn vrijheid teveel zal beknotten. Bovendien zijn de nadelen voor de man bij een eventuele scheiding veel groter en dat risico neem ik niet.

Da snap kik dus ni he. Kweet ook wel da der tegenwoordig veel koppels scheiden, maar ik dacht altijd da ge trouwt met het idee van: "Ik ga hier mijn leven delen me iemand". Dan moete imo ni denken aan nadelige echtscheidingen en zo zelle.

ONTOPIC: Huwelijk is voor mij een soort van bekroning op een relatie. Is extra in de verf zetten da ge elkaar graag ziet, waar en wanneer dan ook.

Burny
25 mei 2004, 22:18
Da snap kik dus ni he. Kweet ook wel da der tegenwoordig veel koppels scheiden, maar ik dacht altijd da ge trouwt met het idee van: "Ik ga hier mijn leven delen me iemand". Dan moete imo ni denken aan nadelige echtscheidingen en zo zelle.

ONTOPIC: Huwelijk is voor mij een soort van bekroning op een relatie. Is extra in de verf zetten da ge elkaar graag ziet, waar en wanneer dan ook.

Times change, people change.... De meeste die trouwen denken dat het 4ever is, maar ik denk da uiteindelijk nog nie de helft samenblijft, en van diegene die er wel samenblijven, zulle da er ook wel tegen hun goesting doen :p

imo is de mens nie voortbestemd om zen leven te delen met 1 andere persoon. Je kan wel ne soulmate hebben, maar das iet anders volgens mij.

Ik zie mezelf niet trouwen.. wel samenleven, en alles vrij strikt geregeld ;-) qua bezittingen en sh*t.

Het valt me op dat de meeste die hier nog ideologische ideën hebbe over trouwen ook nog redelijk jong zijn. Ik denk da jullie nog wel van gedacht veranderen :D

Trixken
25 mei 2004, 22:18
Hmmm ik lees hier intressante dingen :)

ik ga het morgen nie afgeven ik wil meer kunnen verwerken :] ik ga jullie men punten nog is weten mee te delen :]

anyway keep on goïng folks ! (y)

kga nu wel slapen ! dada :p

Inspector Monkfish
25 mei 2004, 22:21

Ik ben nu éénmaal een pessimist. En ge kunt even goed uw leven delen met iemand zonder te trouwen.

Dafference
25 mei 2004, 22:27
As je trouwt zeg je aan elkaar dat je WIL SAMEBLIJVE, no matter what! Dat dit in de helft van de relaties uiteindelijk niet gebeurt kan goed zijn.. maar door te trouwen geef je elkaar ook een soort zekerheid. En door te trouwen gaan koppels in mijn ogen toch meer moeite doen om de relatie in stand te houden.. moest niemand meer trouwen denk dat er nog weinig mensen hun hele leven lang samenblijven.

Dafference
25 mei 2004, 22:32
Wil niet offtopic gaan hiermee maar bekijk het als een ouders-kinderen band! Moesten ouders op papier of nergens niet een soort verwantschap (zoals trouwen) hebben met die personen die hun kinderen zijn, en kinderen hun ouders zomaar zonder problemen zouden kunnen vervangen.. zou geen enkel kind zijn hele jeugd met dezelfde ouders doen! Echt! En dat zou ni goed zijn!

Terwijl nu bij de geboorte(erkenning) er echt van uit wordt gegaan dat de ouders voor de kinderen tot hun 18 jaar zorgen. Ookal gebeurt dit niet altijd.. het blijft net hetzelfde. Heb je zo'n belofte gedaan als trouwen of kinderen krijgen, dan wordt er dit en dat van je verwacht en dan ga je meer moeite doen dan dat je er zomaar zou kunnen uitstappen. En daardoor vind ik trouwen de moeite, ookal kan het in geval van scheiden moeilijk zijn.

ByT3 Me
25 mei 2004, 23:13
bwa trouwen, zal ni zeggen dat ik het nooit doe, als dat een financieel/administratief voordeel heeft zullen we dat wel doen.
we zijn nu 8jaar samen en wonen 1.5jaar tesamen, maar we staan er niet echt voor te springen, 't zou dan toch gewoon naar het gemeentehuis gaan zijn voor ff onze kribbel te zetten.
voor de kerk doen we het al helemaal niet, zo'n schijnheiligheid.
en voor een feest te geven waar ge toch liever van hebt dat er sommige niet komen opdagen, maar dat ge moeilijk kunt van hun niet uit te nodigen, dan liever het geld houden en er onder ons twee of met een beperkt groepke vrienden er ene van gaan drinken.

en de rest wat over is schieten we gewoon weg :D (sig)

bollie69
26 mei 2004, 13:17
ik trouw nooit:

i citeer:

verliefdheid moet blijven duren.

kwee ni meer van wie het komt ma ik geef em groot gelijk.
trouwen, daarna wordt het een saaie zaak peisk wel ze, kijk ma eens na u grootouders :p

*~Lientjeuhhh~*
26 mei 2004, 13:23
wil absoluut NI trouwen.

Ten eerste is da voor mij een grote geldverspilling, met de geld gaat ge beter is goed op reis, of steekt ge da in een huis.

Ten tweede: ik ben ni echt gelovig, dus een huwelijk voor de kerk zal zeker al ni lukken (vindet dan wel hypocriet van die mensen die wel trouwens voor de kerk 'omda hun vriendin het wilt'. Ge trouwt ni in een kerk vo de show, ma omda ge gelooft)

Ten derde: ik heb geen papierke nodig om iedereen te laten weten dak mijn vriend graag zie :)

Ten vrierde: Volgens mij zien veel mensen nog altijd als een 'garantie' dat hun partner vanaf nu voor altijd bij hen zal blijven.

KN-StrideR
26 mei 2004, 13:27
wil absoluut NI trouwen.

Ten eerste is da voor mij een grote geldverspilling, met de geld gaat ge beter is goed op reis, of steekt ge da in een huis.

Ten tweede: ik ben ni echt gelovig, dus een huwelijk voor de kerk zal zeker al ni lukken (vindet dan wel hypocriet van die mensen die wel trouwens voor de kerk 'omda hun vriendin het wilt'. Ge trouwt ni in een kerk vo de show, ma omda ge gelooft)

Ten derde: ik heb geen papierke nodig om iedereen te laten weten dak mijn vriend graag zie :)

Ten vrierde: Volgens mij zien veel mensen nog altijd als een 'garantie' dat hun partner vanaf nu voor altijd bij hen zal blijven.

hear hear :niceone:

max da ik zou doen is zo ne kribbel in't gemeentehuis, maar zolang da samenwonen fiscaal aantrekkelijker is... PHOEH! :D

gerto
26 mei 2004, 13:55
tenzij mijn vrouwtje dat niet wilt zou'k wel willen trouwen,
het kost mss wel veel geld , ma geef nu toe , is toch mooi als je zo 2 mensen ziet trouwen :')
en als ik kijk naar mijn (over)grootouders dan zie ik daar ook nog ware liefde :D
:love:

Hellrabbit
26 mei 2004, 14:12
ik trouw nooit:

i citeer:

trouwen, daarna wordt het een saaie zaak peisk wel ze, kijk ma eens na u grootouders :p

ermz, verliefdheid duurt maximum drie jaar voor zover ek weet :s

en precies of uw grootouders nie gelukkig me elkaar zijn :s

[F6]BetaV1.25
26 mei 2004, 14:27
ik ben vorig jaar getrouwd, en ik ben heel blij da kik da gedaan heb :)
Wel alleen voor de gemeente

een paar voordelen:
-Een huis kopen gaat een pak gemakkelijker (lening/schuldsaldo/notaris)
-Als der nu kinderen zouden komen is da ook gemakkelijker (geen erkenning nodig/ik heb nu ook rechten)
-Als der iets me mij/haar gebeurt is alles veel beter geregeld (levensverzekeringen/erfenis rechten)
-overall is da gewoon gemakkelijker

nadelen:

belasting aangifte is momenteel nog iets duurder maar daar ga verandering in komen.

anyway ik zou het onmiddelijk opnief doen

KN-StrideR
26 mei 2004, 16:00
BetaV1.25']ik ben vorig jaar getrouwd, en ik ben heel blij da kik da gedaan heb :)
Wel alleen voor de gemeente

een paar voordelen:
-Een huis kopen gaat een pak gemakkelijker (lening/schuldsaldo/notaris)
-Als der nu kinderen zouden komen is da ook gemakkelijker (geen erkenning nodig/ik heb nu ook rechten)
-Als der iets me mij/haar gebeurt is alles veel beter geregeld (levensverzekeringen/erfenis rechten)
-overall is da gewoon gemakkelijker

nadelen:

belasting aangifte is momenteel nog iets duurder maar daar ga verandering in komen.

anyway ik zou het onmiddelijk opnief doen
goe om weten :)

en hoe lang waart ge samen voor ge de stap zette?

btw.. proficiat ;)
'kmoe 7 augustus nor nen trouw van de nicht van men vriendin :p

pit24
26 mei 2004, 16:20
dit is een moelijke.

ik denk da ik wel zal trouwen ja...maar als mijn vrouw het ni zou willen (om voorgenoemde redenen, zou ik het ook niet erg vinden)

:offtopic: net zoals met kinderen, dat ligt allemaal nog zo ver voor je dat ik er moelijk op kan antwoorden.

Inspector Monkfish
26 mei 2004, 17:00
wil absoluut NI trouwen.

Goe gezegd. Waren er maar meer gelijk gij :applause:

Dan zouden ze mij nu niet zo nen ongevoelligaard vinden :unsure:

joyrider
26 mei 2004, 17:06
ik trouw nooit van men leven, reden is simpel :
as ge rond u kijkt hoeveel mense van uw directe omgeving zijn nog altijd samen en niet gescheiden ? Ast ooit misloopt de man mag altijd alles afdokke en tis meer last as wat anders. Waarom trouwen as samenwonen ook ga das meer as genoeg da trouwe is ene bullshit imo en voor niks nodig.

Inch
26 mei 2004, 17:25
Ik denk wel dat mijn vriendin en ik gaan trouwen. Zit er wel dik in. Niet dat ik iets daarop tegen heb.

a. geldverspilling. Bwoah, ik denk niet dat het een geldverspilling is. Dan kan je even goed zeggen dat een communiefeest, doop, etc. ook geldverspilling is. Overigens, je kan zoiets imho zo duur of zo goedkoop maken als je zelf wil.
Het is trouwens maar logisch dat je een bijdrage 'voor de service' betaalt.

b. gelovig: ge kunt nog altijd voor de staat trouwen hé. Hoeft niet per sé in de kerk. Dat gasten zo volgzaam zijn in de geloofsovertuiging van hun vriendin, daar heb ik ook wel wat moeite mee. Zelf zou ik trouwen in de Kerk, niet zozeer omdat ik in hun dogma's geloof of naar hun standpunten leef (integendeel zelfs!! hoe kan zoiets als bv. abortus/voorbehoedsmiddelen verbieden!!), wel omwille van de essentie nl. dat er iets daarboven is. Da's natuurlijk een theologische/filosofische discussie. Stel dat ik absoluut niet gelovig was, dan zou ik dat toch zeker laten merken tov mijn vriendin dak er nie mee gediend zou zijn in een Kerk te trouwen.

Anyway: over uw gelovigheid, daar heb je een punt!

c. Da papierke staat wel voor heel wat meer. Het garandeert uw rechtszekerheid over uw goederen, uw kinderen, etc. tov uw vriend/in en de maatschappij. Da's een heel krachtig statuut dat ge krijgt door te trouwen. Stel dat uw vriend komt te overlijden, dan kan je niet zomaar aanspraak maken op evt. erfenisrechten, etc. dacht ik. Dat heeft dus wel dégelijk een praktisch nut.

Staat ge trouwens ook zo tegenover een samenlevingscontract??

d. Er zijn idd mensen die niet goed de essentie van een huwelijk inzien. Tegenwoordig lijk meer dan vroeger. Dat heeft te maken met een zekere mentaliteit van de mensen en een zekere verdraagzaamheid tegenover elkaar. Trouwen is idd geen excuus om opeens helemaal niks nie meer te doen en je wederhelft gelijk het vuil der aarde te behandelen. Toch gebeurt het.

Enfin, er bestaat daar pakken literatuur over of het al dan niet nuttig is om te trouwen.

Inspector Monkfish
26 mei 2004, 19:11
Enfin, er bestaat daar pakken literatuur over of het al dan niet nuttig is om te trouwen.

...

meer info graag;)

downset818
26 mei 2004, 19:53
ik ben zeker van plan te trouwen, al ligt het nog ni echt in het zicht.

het is waar da veel huwelijken verkeerd gaan, maar kheb daar eens een interessant artikel over gelezen, waar ik echt kon in komen:

veel mensen trouwen omdat ze gewoon reageren op hun gevoelens van verliefdheid... de soort die ge gewoon krijgt bij elke relatie. dan kunt ge eigenlijk wel bevriend zijn met uwe partner, maar zodra die gevoelens zijn uitgewerkt, is alles er wel af.

er zijn echter lang ni zo veel mensen die iemand vinden die ni gewoon die gevoelens veroorzaken, voor wie ge zowiezo van respect en vriendschap overloopt omwille van zijn/haar eigenschappen die ge altijd weet te waarderen, voor wie ge zelfs als ge ni verliefd bent uzelf zou achterstellen.

wel, er zullen misschien mensen zijn die mij van waanbeelden beschuldigen, maar ik wil zeker zo iemand vinden als in de tweede situatie. het is natuurlijk ni makkelijk om dat onderscheid te maken, maar ik hoop dat ik door eerlijk te zijn tegen mijzelf het wel zal kunnen. dan zou ik het nooit als een beknotting van vrijheid zien.

>P>Barney
26 mei 2004, 19:57
ik trouw nooit:

i citeer:

En hij denkt, als ge niet trouwt dat de verliefdheid ga blijven duren :ironic: :ironic:

I don't think so. De verliefdheid ga zoiezo weg .

>P>Barney
26 mei 2004, 20:07
a. geldverspilling. Bwoah, ik denk niet dat het een geldverspilling is. Dan kan je even goed zeggen dat een communiefeest, doop, etc. ook geldverspilling is.
.

Om over die communiefeesten maar te zwijgen. Ik vind dat dus de grootste b*llsh*t die der is.
Vorige week naar een eerste communie geweest van een kozijn.
Awel hoe dat ze die mannen gebrainwashed hebben amai mijnen frak se.

Die hadden daar ballonen met Hoera voor jezus alhier en hoera voor jezus aldaar. Ik vind het erg dat je je kind zoiets aandoet. Tuurlijk voor die mannekes is het fijn, al die aandacht en kadootjes.
Maar als je goed kijkt, is het allemaal dikken b*llsh*t. Ik heb ook mijn eerste communie gedaan omdat ik moest en ik heb mij ook zo belachelijk gemaakt (ik besefte het toen wel niet).

Het probleem is dat alles gebeurd in de school. Tuurlijk als den enen zijn communie doet wil de andere dat ook en zo is het heel de klas. Als ge uw kinderen wil een communie geven, al goed en wel maar doe dat dan appart en laat ze niet voor zottekes aap optreden in de kerk.

Inspector Monkfish
26 mei 2004, 20:09
Die hadden daar ballonen met Hoera voor jezus alhier en hoera voor jezus aldaar. .

:rofl: :rofl: Ja sorry, maar dat is toch wel grappig :lol:

GhO$T
26 mei 2004, 20:28
allemaal redelijk egoïstisch ingesteld lijkt het :tongue:

ik bedoel, in mijn ogen is dat echt wel ongelooflijk egoïstisch om zomaar te zeggen 'ik ga nooit trouwen' ; alleen al omdat je dan al van tevoren zegt; gelijk wie mijn partner wordt, die moet zich daar maar naar schikken;

en geloof het of nie, volgens mij zijn er toch nog velen die wel geloven dat het huwelijk iets betekent, en die dat echt wel als de ultieme liefdesverklaring zien of whatever, en die je dus ferm zeer gaat doen door zomaar te stellen, ik trouw nooit... als je daarom een relatie op't spel voor zou zetten?

Dat je zegt niet voor de kerk want ik ben niet gelovig, ok tot daar, maar helemaal niet trouwen vindt ik zelfs zielig als je een partner hebt die het wel wil!
en dan nog vooral door sommige redenen die ik hier zie... "als getrouwde zedde zo fiscaal benadeeld" ... wtf man, de liefde van je leven betekent nog altijd minder dan wat centjes die je mogelijks kan uitsparen... vertelt al veel over hoelang de relatie zal standhouden waarschijnlijk
of "ik wil mij mijnen vrijheid nie laten afpakke" :doh: ; mooi standpunt om een relatie aan te gaan; ik wil wel verder doen met u, maar begin niet over officiële bindingen zulle want ik wil op ieder moment zo snel mogelijk kunnen weglopen als ik het zelf wil :crazy:

so what heb ik geen realiteitsbesef of whatever da gelle nu allemaal mee gaat afkomen :p , ik geloof nog in trouwen en andere van die waarden, en laat ons hopen dat ik iem van het andere geslacht vindt die het met mij eens is :) ; is ze dat niet, dan zal ik ook mijn best doen om dat gewoon te aanvaarden; hoewel ik altijd de neiging heb om dan meteen te denken dat die persoon bang is van een levenslange binding en mij dus vroeger of later in de steek zal laten... en nee ik geloof niet in het huwelijk om mij te beschermen tegen een partner die er vandoor gaat, maar 't is gewoon 'het ultieme' in een relatie voor mij... zo denk ik er nu toch (nog :p ) over...

26 mei 2004, 20:44
ik ben pro trouwen,
waarom: gewoon omdat het er allemaal bij hoort vind ik
kerk, witte jurk, feest, huwelijksreis, erna gaan samenwonen etc...
ik ben nogal klassiek op de gebied.