PDA

Volledige versie bekijken : da houdt ge toch ni voor mogelijk....

Racemaniac
24 mei 2004, 21:31
we kwamen juist teruggereden van leuven (naar antwerpen), en op een stuk stonden daar grote borden met file, waarschuwing dat een tunnel was afgesloten, en dat men op 1 rijstrookj moest rijden, iedereen op 1 rijstrook, en rustig da stukske aanschuiven (ging nog redelijk vooruit)
op vele automobilisten na die da ni nodig achtten, en gewoon al pinkend naar die ene rijstrook voorbij schoten om op de laatste moment in te voegen.... (ze waren elkander zelfs aan't inhalen...)

nu dat dat gebeurt, normaal, ge hebt nu eenmaal van die eikels die zich te goed voelen, of die die ene minuut aanschuiven (als't da al was) echt ni kunnen tolereren, maar dat daar geen agent of zo stond begrijp ik dus ni hé... te pas en te onpas staan agenten op de meest debiele plaatsen te flitsen, met als enig doel zoveel mogelijk mensen op de bon te zwieren, en dan op zo'n plaats, waar ze minstens even hoge trefkans hebben (er kwamen er veel langs het rijtje door hoor, ni enkelen), en waar het er wel toe doet (die gingen ni bepaald traag hoor, als die ff ni opletten konden ze fameus het invoegpunt missen, of daar botsen) staan ze ni, wa kan nu in godsnaam de moeite zijn daar een agent of zo te zetten die ni meer moet doen dan daar de nummerplaten opschrijven, en dan die mensen een fikse boete geven....

Logicritus
24 mei 2004, 21:33
Dat ze me maar een fikse boete geven, i don't care :tongue:

SilentSpring
24 mei 2004, 21:41
Dat ze me maar een fikse boete geven, i don't care :tongue:
i don't care :music: (van milk inc ft sylvie ofzo vo diegene diet nie dooremme)

m4nTiS
24 mei 2004, 21:41
soz, maar dak daar van moet wakkerliggen?

Ik leef, ik ben gezond, heb een toffe vriendin en een goede familie en ik verdien nog goed m'n kost ook + ik ben content met wat ik heb.

Als er iets slecht is zal ik da zo wel oplossen...mor om daar m'n slaap over te laten of er nen topic over te beginnen...no thnx...der zen plezanter zaken te doen. ;)

Pemphigus
24 mei 2004, 21:46
Ge hebt wel gelijk

Maar de politie staat enkel op zo'n debiele plek omdat die quota moeten halen (voor onze lieve regering)
dus staan ze te flitsen op plaatsen waar snelheid niet aangepast is en waar mensen te snel rijden.

Veiligheid?? Dat kan de regering toch niet schelen, geld wel.

Ollie
24 mei 2004, 21:46
In principe MOET je door rijden tot het einde om daar pas in te voegen (ritsen). Ik snap jou ongenoegen dus helemaal niet.

Asserti
24 mei 2004, 21:48
iedereen zou da moeten doen, op de 2 rijstroken aanschuiven tot op het laatste moment en dan ritsen, in duitsland doen ze het daar ook zo, en geloof me, het verkeer draait daar veeel vlotter en hoffelijker dan hier in belgie (mss is er ook nog mentaliteitsverandering nodig ook ;) )

wel grappig eigenlijk, tis al den 3e thread ier van u da'k hier lees over u en het verkeer :)

let maar op da ge op nen dag geen verkeersagressor wordt :naughty:

*edit* lol, ik had de post boven mij dus nog niet gezien voor ik dit hier typte :)

*~Lientjeuhhh~*
24 mei 2004, 22:06
idd moest iedereen nekeer blijven doorrijden, ipv gelijk ne zot direct op 1 rijstrook te rijden, tzou vele beter zijn.

spijtig genoeg krijgde boze blikken en opgestoken vingers toegeworpen als ge da durft doen

Anendel
24 mei 2004, 22:15
wel, het verkeer, ge hebt gelijk... ik stoor me er ook elke keer aan. Daarom da ik liever met de trein rij.
Zoals gisteren avond op de E19 van Antwerpen naar Brussel. Het was nog niet zo laat: 22.30u ongeveer en er was nog redelijk veel verkeer. Ikke, braaf als ik ben, mij mooi aan de maximum snelheid houden. Ik had toch geen behoefte vroeg thuis te zijn.
Ik zal u zeggen, op de +- 45 kilometer heb ik welgeteld zelf 5 wagens voorbij gestoken die de 120 niet haalden. Voor de rest werd ik constant ingehaald vaak tegen redelijk hoge snelheid. Type auto's: zware BMW's, porsche, mercedes (P-nummerplaat ook weer) en golfkes... Enkele waren op enkele seconden volledig uit het zicht verdwenen.
Daarbovenop kwam ik nog een Poolse vrachtwagen tegen zonder achterlichten en een aftands wrak dat volgens mij al 10 jaar niet meer door een keuring is geraakt.

Soms zou ik enorm graag politie in burger willen zijn. De dingen die ik heb meegemaakt met arrogante chauffeurs de laatste tijd. Ik weet niet hoe het komt, maar het valt me nu veel meer op dan vroeger (pakweg een jaar geleden).

Tah_b00nz0r
24 mei 2004, 22:23
wel, het verkeer, ge hebt gelijk... ik stoor me er ook elke keer aan. Daarom da ik liever met de trein rij.
Zoals gisteren avond op de E19 van Antwerpen naar Brussel. Het was nog niet zo laat: 22.30u ongeveer en er was nog redelijk veel verkeer. Ikke, braaf als ik ben, mij mooi aan de maximum snelheid houden. Ik had toch geen behoefte vroeg thuis te zijn.
Ik zal u zeggen, op de +- 45 kilometer heb ik welgeteld zelf 5 wagens voorbij gestoken die de 120 niet haalden. Voor de rest werd ik constant ingehaald vaak tegen redelijk hoge snelheid. Type auto's: zware BMW's, porsche, mercedes (P-nummerplaat ook weer) en golfkes... Enkele waren op enkele seconden volledig uit het zicht verdwenen.
Daarbovenop kwam ik nog een Poolse vrachtwagen tegen zonder achterlichten en een aftands wrak dat volgens mij al 10 jaar niet meer door een keuring is geraakt.

Soms zou ik enorm graag politie in burger willen zijn. De dingen die ik heb meegemaakt met arrogante chauffeurs de laatste tijd. Ik weet niet hoe het komt, maar het valt me nu veel meer op dan vroeger (pakweg een jaar geleden).

ik denk da ook ooit als ik op men fietske zit en aan het trainen ben en kzie zo al die mensen me hun gsm bellen, mij gelijk zot voorbij vliegen enz... dan is da ook van zo, hmmz kon ik die nu ma flitsen.

en jah er zullen altijd personen zijn die er onderuit kunnen kruipen. Gij houdt u schoon aan de snelheid op die baan en ge passeert er 10x en het kan goe zen da ze u den 11de keer als ge 1x eens te hard rijdt flitst, terwijl die paljasse mé hun goflkes er 12x voorbij sjezen en geen ene keer geflitst worden! mja das nu eenmaal iets waar ge imo nix aan kunt doen :)

Darkness
24 mei 2004, 22:31
de regering gaat eerst superboetes opleggen en dàn verhogen ze pas drastisch de pakkans. zo hebben ze geld te over binnen en klagen de mensen niet meer over de pakkans :niceone:

teringregering, denken ze nu echt dat we hen niet doorhebben :ironic:
|
|
|
V
dat rijmt :unsure:

stoffer
24 mei 2004, 22:46
In principe MOET je door rijden tot het einde om daar pas in te voegen (ritsen). Ik snap jou ongenoegen dus helemaal niet.

inderdaad
:)

Racemaniac
24 mei 2004, 22:47
ten eerste stond ar al heel lang ervoor aangeduid dat ge op 1 rijstrook moest
ten 2e stonden op die stukke nwaar zij vol doorreden rode kruisen boven de rijstrook, moet ge dus ni meer rijden.... ten 3e op een lastige plaats waar ge der weinig aan kunt doen heeft m'n moeder al wel eens een boete voor zoiets gekregen....

trouwens nog straffer heb ik gezien in een tunnel waar 1 rijstrook gebruikt werd (werken), iedereen op 1 strook, de strook erlangs enkelen die da ni doorhadden, en die rustig probeerden in te ritsen, en dan nog een strook erlangs ene die blijkbaar haast had en met motor op volle toeren er voorbij vloog, als die ni had opgelet zou hij tegen 120 op de werken zijn gevlogen, en weer geen politie te bespeuren

Demonium
24 mei 2004, 23:15
pf waar maak je je druk om! bij u is dan één keer en ge maakt een drama van hier tot ginder, de mensen die je voorbij reden staan mss elke dag in de file denk daar maar eens over na! dan bent ge dat op den duur ook spuugzat en dan rij je door en je bent een vrij mens! ga buiten spelen en maak u er ni druk om dat zeg ik

NemesisBE
24 mei 2004, 23:26
ehehehe, lol da hebben wij gisteren ook gedaan :D
in de craeybeckxtunnel altijd fun!

konohamaru
24 mei 2004, 23:29
wat is er mis met te ritsen op de meest geschikte plek?

het zijn tenminste geen zotten die 500m op voorhand 30km/u op de snelweg doen om 'ergens' tussen te geraken :cool:

als ge u kwaad maakt op zulke dingen pak dan het openbaar vervoer :tongue:

[MNEU]Jonasis
24 mei 2004, 23:55
klopt volledig, dit is voor 100% de correcte en wettige manier :)

Block
25 mei 2004, 07:11
Idd Racemaniac, ik geef u volledig gelijk. Als er miserie is op het verkeer zie je dus geen politie. Het is niet dat ze dan moeten werken, als ze er gewoon zouden staan, zou geen hond dat meer durven doen. Als er een verkeersongeval is gebeurd, en die mannen zien lichtjes van de politie, dan doen ze dat al niet meer.

Hetzelfde als het file is en mensen toch doorrijden op het kruispunt als ze weten dat ze heel het kruispunt gaan blokkeren.

Maar ge kunt echt de eisen t.o.v. de politie niet te hoog stellen. Als Bart van Big Brother de gemiddelde flik moet voorstellen, dan mag je daar echt ni te veel van verwachten ;)

Racemaniac
25 mei 2004, 08:13
wat is er mis met te ritsen op de meest geschikte plek?

het zijn tenminste geen zotten die 500m op voorhand 30km/u op de snelweg doen om 'ergens' tussen te geraken :cool:

als ge u kwaad maakt op zulke dingen pak dan het openbaar vervoer :tongue:
zotten? stond kilometers op voorhand aangeduid, er stond dat ge daar moest aanschuiven (groene pijlen volgen iemand? rode kruisen vermijden iemand? ) veruit de meesten deden dat ook, en zo hoort het ook, alle signalisatie zegt dat het zo moet.... anders is da ene chaos aan da punt...

stoffer
25 mei 2004, 08:17
zotten? stond kilometers op voorhand aangeduid, er stond dat ge daar moest aanschuiven (groene pijlen volgen iemand? rode kruisen vermijden iemand? ) veruit de meesten deden dat ook, en zo hoort het ook, alle signalisatie zegt dat het zo moet.... anders is da ene chaos aan da punt...

Racemaniac nu zeg je het zelf: signalisatie
Das het teken, een waarschuwing dat het gaat moeten gebeuren, zodat mensen die zich veiliger voelen als ze snel inschuiven dat ook ruim op voorhand gaan doen, mensen die daarentegen meer ervaren chauffeurs zijn hoeven dat daarom toch niet per sé direct te doen, want zo worden er files gemaakt. En is de volgende topic: "Waarom iedere dag file?".

Racemaniac
25 mei 2004, 08:23
Racemaniac nu zeg je het zelf: signalisatie
Das het teken, een waarschuwing dat het gaat moeten gebeuren, zodat mensen die zich veiliger voelen als ze snel inschuiven dat ook ruim op voorhand gaan doen, mensen die daarentegen meer ervaren chauffeurs zijn hoeven dat daarom toch niet per sé direct te doen, want zo worden er files gemaakt. En is de volgende topic: "Waarom iedere dag file?".
ow, het was uitgerekend een halve minuut aanschuiven, en elke elementaire beleefdheid is ook veel gevraagd? trouwens snelheid aanpassen kan dan toch op z'n minst, want da ging plots volledig op 1 strook hoor, zou me ni verbazen dat er zich daar een paar aa nverschoten hebben.... hoe denkt ge dat ongevallen gebeuren?

stoffer
25 mei 2004, 16:47
ow, het was uitgerekend een halve minuut aanschuiven, en elke elementaire beleefdheid is ook veel gevraagd? trouwens snelheid aanpassen kan dan toch op z'n minst, want da ging plots volledig op 1 strook hoor, zou me ni verbazen dat er zich daar een paar aa nverschoten hebben.... hoe denkt ge dat ongevallen gebeuren?

Heeft niet echt iets met beleefdheid te maken, als de ene 115 rijdt en de andere 120, dan gaat die van 115 echt niet veel moeten vertragen om die van 120 voor te laten schuiven.
Ongevallen gaan gaan gebeuren door mensen die plots bang worden en remmen en het volledige verkeer vertragen->file->kettingbotsing

Moto
25 mei 2004, 17:08
Mja Belgen kunnnen over het algemeen inderdaad niet ritsen.
Nu als iedereen bijvoorbeeld 200m dervoor rits, rits ik daar ook, belangrijkste is dat maar op 1 plaats echt gerits wordt.
Ze zouden zoals in Nederland op sommige plaatsen een bordje moeten zetten vanaf waar ze pas mogen ritsen, zou dat sneller opgelost zijn