PDA

Volledige versie bekijken : vraag: Linux Red Hat 8.0 installeren

Blue Thunder
24 mei 2004, 11:37
Ik zou graag red hat 8.0 installeren op een systeem waar al windows 98 opstaat, maar die windows 98 is één partitie, er is geen tweede. Maar da is ni het probleem wat red hat 8.0 kan nog zelf een partitie aanmaken. Maar wat ik graag zou willen weten is hoe groot zou die partitie ongeveer moeten zijn, het is maar om gewoon wat op te werken, geen grote bestanden op te slagen enzo, kom ik dan met een partitie van 5 GB toe, om linux goe te laten draaien.

greetz en thx
Yves

Inch
24 mei 2004, 11:56
Normaal wel.

Hangt er natuurlijk vanaf wat je wil installeren. Als je alle toeters en bellen erop zet ga je uiteraard meer ruimte nodig hebben dan wanneer je je beperkt tot de desktop omgeving en wat basispakketten. Reken ook op een swappartitie die normaal 2 x hoeveelheid RAM in uw pc moet zijn indien uw ram < 512Mb.

Akroma
24 mei 2004, 12:31
als je de beide cds volledig installeert zit je aan rond de 3gig.. plus de swap en home zou 5gig dus wel genoeg moeten zijn.. Maar als je van alle nieuwe dingen begint te installeren dan zou 1 of 2 gig erbij wel goed zijn..

Blue Thunder
24 mei 2004, 12:45
ja ik kan de partitie altijd wat ruimer nemen, t'is een schijf van 30 GB, pc wordt ni meer gebruikt eigenlijk wat heb nieuwe, maar heb hem toch bij gehouden omdat ik informatica ging studeren en ge zie heb hem al nodig, voor linux, kan natuurlijk ook dien 98 der af doen en volledig linux installeren, maarja ga het toch maar zo doen. K'zal 10 gig pakken der voor dan zen ik zeker dat hem goe draait.

en beide bedankt voor de info :niceone: