PDA

Volledige versie bekijken : Lichaamsversiering

Verivalta
23 mei 2004, 17:41
mja kben een benieuwd wat iedereen zn standpunten zijn over lichaamsversiering (piercing , tattoo , scarification , etc ) en wat jullie al hebben of nog willen laten doen...

ikzelf :

piercing int midden van rechter wenkbrauw
(ziet ge toch nie tegoei op foto :) )

piercing ringske in lip
(http://users.pandora.be/verivalta/Verivalta3.jpg)

piercing links van mn navel(http://users.pandora.be/verivalta/piercing/buik1.jpg )

en da maakt deel uit van een 'projectje' op mn buik waarbij er nog 2 piercings bijkomen , onder en rechts van mn navel , en dan alles verbonden wordt met een tattoo

standpunt over al dingen : doe met uw lichaam wat ge wilt , hoe extreem ook voor mijn part , maar hou er rekening mee dat ge werk zult moeten hebben ooit dus zorg dat ge het altijd kunt bedekken of uitdoen , dus geen tattoo's op handen of nek enzo :)

V.

RaZoR^911
23 mei 2004, 17:44
ik eb da nie nodig, tis toch u karakter da telt. Ma als ge u per sé wil verneuken:p

ikzelf wil later een tatoo op men bovenarm (men naam in japans ofzo)

Dekon7
23 mei 2004, 17:47
ikzelf wil later een tatoo op men bovenarm (men naam in japans ofzo)
Pas er maar mee op (weet je nog die thread een tijd geleden ?) , al je er niks van kent kunnen ze er vanalles opschrijven.

Hellrabbit
23 mei 2004, 17:49
dan moet ge al geluk hebben da uwe naam fatsoenlijk omvormbaar is, anders krijgde zo een verbastering D:=

-RuFio-
23 mei 2004, 18:07
Pas er maar mee op (weet je nog die thread een tijd geleden ?) , al je er niks van kent kunnen ze er vanalles opschrijven.
zoude is een link naar die threat kunne geve ? :D

Dekon7
23 mei 2004, 18:14
zoude is een link naar die threat kunne geve ? :D

http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=213077&highlight=chinese

TiBasco
23 mei 2004, 19:32
Ik heb een tattoo van een salamander op mijn been.
Als iemand foto wilt ofzo; mail of pm me maar.

2 many soldiers
23 mei 2004, 19:47
ik vind tattoo's maar dom eigenlijk. Vroeger vond ik dat ook cool enzo maar nu denk ik er helemaal anders over. Wat heb je eraan. Als je later oud en kaal bent en je kleinzoon vraagt naar je tattoo en je laat zo iets verimpeld zien :wtf:

Laat op je lichaam niets zetten werk er gewoon aan ;)

ray
23 mei 2004, 19:50
ik heb een piercing in mijn linker wenkbrauw. Een ringske, geen staafke. Wel de kleinste maat van ring. :) Ik zou wel graag 1 in mijn lip hebben, maar mijn lippen drogen teveel uit in de winter, dus dat zal niet echt gaan :)

kvind piercings die niet TE neig opvallen mooi, maar overdreven piercen vind ik niet schoon. bvb 2 wekbrauwpiercingen in elke wenkbrauw + lip + kin vind ik niet mooi.

bij meisjes vind ik eentje in de neus vree schoon. Das ook zo subtiel :) wenkbrauw bij vrouwen is meestal lelijk

TiBasco
23 mei 2004, 19:55
Ik persoonlijk zie navelpercings niet zo graag. IEDEREEN heeft er eentje.
Zelfde voor tattoos eigenlijk, 4 meisjes in mijn klas hebben zo'n typische tatto-boven-reet-tribal. Pfffrt; niet echt origineel.
En over mijn tattoo: ik heb er enkel nog maar positieve reacties op gekregen, enkel conservatieve katholieken storen zich er aan (en daar ben ik blij om).

Vampire
23 mei 2004, 20:06
Ik heb er geen probleem mee dat mensen zich laten piercen en tatoëren...

Maar zelf zou ik nooit gene willen hebben...

Elk zijn ding zeg ik zo :)

Shady
23 mei 2004, 20:12
navelpiercing vinnek nog geil ( Bij meisjes en als ze geen pens hebben :tongue: )

tatoo bwa ni echt mijn ding :D

Irtimid2001
23 mei 2004, 20:14
Kheb zelf ook een lip-piercing en kheb daar nix op tegen als mensen gepierced rondlopen. Nen tatoo zouk ook nog willen ma op een plek dak het kan wegsteken, mijnen bovenarm ofzow. Ma tzijn mensen die piercings direct veroordelen al krapuleus, alhoewel da da al serieus gemindert is. Ik vind dage me u lichaam doe wa ge wilt, tis ten slote u lichaam eh.

Feignasse
23 mei 2004, 20:18
Geen piercings en geen tattoo's hier. Ik heb er geen bezwaar tegen maar zeker ook geen behoefte aan. Tattoo's schijnen bovendien ook niet echt gezond te zijn.

TiBasco
23 mei 2004, 20:21
Tattoo's schijnen bovendien ook niet echt gezond te zijn.Dat is omdat er van die kleine voze tattooshops zijn die slechte inkt gebruiken. Zo waren er tattooshops die autolak (jawel autolak) gebruikten om tattoo's te zetten.
Als je een tattoo zet laat je dat best doen bij een tattooshop die een certificaat heeft, dan ben je zeker dat je tattoo propertjes gezet wordt.

Hmgrwngd
23 mei 2004, 20:23
Al tienduizenden jaren versieren allerlei soorten volkeren hun lichaam.

Kvind het eigenlijk maar zeer jammer dat deze gebruiken bij ons zeer sterk afgenomen zijn.
En dat dragers van een piercing/tattoo vaak afgedaan worden als freaks/marginalen.
-> What's up with that? Who wants to be normal and mediocre anyway?

dêsh'
23 mei 2004, 20:32

Een normaal persoon zoekt dan ook eerst op wat hij/zij wil laten tatoëren.. :unsure: ;)

^^VooDoo^^
23 mei 2004, 20:37
sexy buikje veri :p

Mening:
Het is mooi als je er mee staat, en er niet mee overdrijft.

V_i_n_e_D
23 mei 2004, 20:38
Persoonlijk vind ik een tattoo wel mooi maar soms is teveel, teveel..

Zelf zou 'k ook wel eentje willen en nog liefst een korte uitspraak maar heb momenteel wat te weinig inspiraties om op eentje te komen.

Weet er niemand zo ne site met allerlei uitspraken uit de geschiedenis?

Greetz

edit: Nog een vraagje voor degene die een tattoo hebben; doet het eigenlijk zoveel zeer als da ze zeggen? Wa,t da's zo wa het enige dat mij tegenhoud om ene te late zette.

En moede nog altijd 18 zijn om ene te late zette of is da al verandert?

slash
23 mei 2004, 20:38
kheb ter geen en ben ter ook nie tege
ge doet bij uw lichaam wa ge wilt he :)

Darkness
23 mei 2004, 20:40
tis zoals met alles, te veel is nooit goed!

piercings kunnen mooi zijn maar ze mogen niet geen sletterigheid uitstralen...

zaffah
23 mei 2004, 20:41
soms vinnek tattoos schoon, en navel-piercings vink prachtig.

ma ge kunt ook overdrijven, zo gans u lichaam volzetten met tattoos das gewoon ronduit belachelijk en lelijk (en kbetwijfel of ze aan werk gerake :))

en piercings in het aangezicht vink ook ni schoon (kin,neus,wenkbrouw,...)

mah ik stoor er mij ni aan elk zijn leven eh

gStar
23 mei 2004, 20:42
Een Piercing heb ik nog ni. Mss als ik 18 ben ofzo.

Een Tattoo mss deze zomer als ik mag :cool:

=Phoenix=
23 mei 2004, 20:55
ik voel geen enkele drang om mijn lichaam toe te brengen die blijvend zijn

TiBasco
23 mei 2004, 21:08
Voor een tattoo moet je 18 jaar zijn. Ik was wel 17 toen ik de mijne kreeg, maar dat was waarschijnlijk omdat ik er wat ouder uitzag (baardje you know ;)) Voor de rest valt de pijn best wel mee. De omranding van de tekening gebeurt met 1 naald, en de opvulling gebeurt met meerdere naalden. Ik persoonlijk vond de omranding wel vrij pijnlijk, maar dat went wel. Goede raad; laat de tattoo niet zetten in de zomer, want je mag er voor een tijdje niet mee in water, en zeker niet in de zon zitten.

V_i_n_e_D
23 mei 2004, 21:20
Maakt toestemming van ouder iets uit?

Dekon7
23 mei 2004, 21:25
Maakt toestemming van ouder iets uit?
Zolang je onder hun dak woont wel :D

V_i_n_e_D
23 mei 2004, 21:32
En hoe worden prijzen berekend?

'k Had graag een zinneke vanboven op mijne rug late zette ma eerst es informere naar de prijzen van die dingen want naar 't schijnt is da een dure bedoeling :sad:

Greetz

Verivalta
23 mei 2004, 21:34
hij zal bedoelen of ge met toestemming van uw ouders eentje moogt laten zetten onder 18
en ik denk dat da ook weldegelijk zo is , natuurlijk nie als ge 12 zijt (ik hoop dat die tattoeerder u dan buiten stampt :P)

TiBasco
23 mei 2004, 21:35
Maakt toestemming van ouder iets uit?Nopez, onder je 18 krijg je er geen.
En de prijzen. Hangt af per tattooshop. De ene vraagt schandalige prijzen, de andere heeft redelijke prijzen. Ik heb voor die van mij 125€ betaald, en dat valt goed mee als ik zie dat er meisjes uit mijn klas voor kleinere (en aartslelijke) tatoos soms tot over de 300, zelfs tot 400€ betalen :eek:

roltrap
23 mei 2004, 21:43
ik heb een tongpiercing en ben daar content mee.

m'n vriendin heeft 8 piercings en 1 tattoo.

en ik heb ook nog ne sticker :unsure:

dêsh'
23 mei 2004, 22:02
Wat zijn zo de meest pijnlijke plaatsen om een tatoe te laten zetten?

freeza
23 mei 2004, 22:11
da kun je zelf wat testen é, prik hier en daar eens met een naald, sommige plekken zijn minder gevoelig dan andere...

mmja ik zou graag tatoo willen maarja mag niet van ouders :p
nja ik wil hier toch nog een paar jaar wonen dus ja het maakt wel uit :)

binnen een jaartje misschien :p

Stimpy
23 mei 2004, 22:25
En hoe worden prijzen berekend?

'k Had graag een zinneke vanboven op mijne rug late zette ma eerst es informere naar de prijzen van die dingen want naar 't schijnt is da een dure bedoeling :sad:

Greetz

zo een zinneke al la dit is de achterkant, voorkant staat aan andere kant? :p

en kvind dat piercings bij meiskes zogoed als altijd sletterigheid uitstralen :/
oorbellen zijn nog mooi, ma de rest nee dank u

Daikatana
23 mei 2004, 22:37
tonpiercing en/of navelpiercing bij meisjes
geen tattoos en bij jongens geen van beiden
but that's just my opinion,is inderdaad waar da een tattoo en serieuze beslissing is, das voor de rest van uw leven da da derop staat
vooral als da een ... loves .... tattoo is, dan kunde serieus afgaan als da uit is ze ... :p :bow:

V_i_n_e_D
23 mei 2004, 22:38
Héhé,

Heb al wat verder dan dat gedacht..

Zou meer gaan voor een of ander citaat over liefde zoals:

Love is blind, but friendship closes it's eyes..

Maar 'k ga der ni achter beginne zoeke want anders is maar een tattoo zette gwn om der ene te hebben.

Liefst ne zin waar geen discussie over mogelijk is maar over moet nagedacht worden voor ge hem snapt.

Greetz

Zelete
23 mei 2004, 22:47
ik heb een piercing in mijn linker oor (bovenkant). voor de rest wil ik later misschien wel een tattoo rond mijn arm ofzo. het is allemaal schoon voor mij zolang het niet overdreven is.

ik heb mijn piercing in spanje laten zetten (niet laten schieten, gewoon naald erdoor) voor 20 € (inclusief ringetje) en ik moet wel zeggen dat ge nadien wel even pijn hebt. ik ben even nadien zelfs gewoon flauwgevallen, waarschijnlijk een combinatie van verschillende factoren (niet al te veel gegeten, warm weer, verdoving wat uitgewerkt).

ook krijgt ge daar gratis (hier in België denk ik ook) zo van die tegen-infecties-flesjes mee. maar nu heb ik er echt niks last meer van.

dêsh'
23 mei 2004, 23:09
... maar nu heb ik er echt niks last meer van.

Zoveel jaren later... :unsure: ;) :lol:

Deletos
23 mei 2004, 23:31
http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=213077&highlight=chinese

omg hahahaha :rofl:

$!t_n_DucK
24 mei 2004, 00:56
Nopez, onder je 18 krijg je er geen.
En de prijzen. Hangt af per tattooshop. De ene vraagt schandalige prijzen, de andere heeft redelijke prijzen. Ik heb voor die van mij 125€ betaald, en dat valt goed mee als ik zie dat er meisjes uit mijn klas voor kleinere (en aartslelijke) tatoos soms tot over de 300, zelfs tot 400€ betalen :eek:

tiens hier loopt veel volk rond da nog geen 18 is en toch al met tattoo's rondloopt en das ook gedaan bij een erkende zaak hier in de buurt.

SuiCiDe_kOnIJn
24 mei 2004, 01:10
Zo'n tribal op men schouder of schouderblad zou'k nog wel zien zitten. :)

SIO
24 mei 2004, 01:49
Maakt toestemming van ouder iets uit?[waterboy-mode]what mamma dont know, mamma won't hurt :p[/waterboy-mode]

Logicritus
24 mei 2004, 08:05
Tattoes zijn wel ok :niceone:

BongZrGooD
24 mei 2004, 11:26
tiens hier loopt veel volk rond da nog geen 18 is en toch al met tattoo's rondloopt en das ook gedaan bij een erkende zaak hier in de buurt.
Hmmm, er is geen enkele zichzelf respecterende tattoo artist die mensen onder de 18 tattoeert hoor...zou niet mogen zijn.
Vergeet niet dat een tattoo voor het leven is, in tegenstelling tot een piercing. De beslissing om een tattoo te laten zetten moet goed overwogen worden, en mag nooit in een bevlieging genomen worden. Het laten weghalen kost vele malen meer dan ze laten zetten. Ook is het heel belangrijk waar je gaat, "erkende" tattoo shops in Belgie zijn momenteel niet meer dan shops waar men hygienisch werkt. Het zegt niets over de artistieke vaardigheden van de tattooeerder in kwestie. Er bestaat nog steeds weinig controle, de enige schrik was/is de verspreiding van AIDS. Er bestaat wel een bond, een overkoepelend orgaan van de tattoo artists zelf en die ziet wel toe op het respecteren van de regels. En mensen onder de 18 tattooeren, dat riskeer je toch niet? Wat als de ouders een klacht indienen voor bv opzettelijke slagen en verwondingen? Wees maar zeker dat die ontvankelijk verklaard wordt, ook hier in Belgie.
Wil je er toch één, bezint eer ge begint. Probeer op zijn minst origineel te zijn, teken ze zelf; laat ze ontwerpen, moet allemaal niks kosten.
De prijs van een "erkende" (bij de bond aangesloten) tattoo artist zal een 100€ per uur kosten, per tattoo rekenen gebeurt niet veel meer. Er zullen ook fotoboeken liggen met reeds geleverd werk. Ken je mensen met goed gezette tattoos, vraag waar ze die hebben laten zetten. De pijn heeft alles te maken met het soort, grootte en plaats van de tattoo, volledig zwarte tattoos zijn bv pijnlijker omdat de kleurdichtheid groter moet zijn en er dus statischer en dieper moet gewerkt worden. Een tattoo van 5 op 5 cm op de bovenarm zal natuurlijk minder pijnlijk zijn dan een tribal van 30 op 40 cm op de rug.
En de pijngrens speelt ook wel mee...
Ik vind het één van de mooiste dingen die je met je lichaam kan doen, maar dan moet je wel genoeg respect voor je lichaam kunnen opbrengen. Een slecht gezette tattoo op een bierpens...tja.
Het is met alle kunstvormen zo, als het een fenomeen wordt en in "massaproductie" komt loopt er vanalles mis. Vergeet niet dat een tattoo nooit oud wordt, je lichaam verrimpelt en zelfs dat heb je redelijk in de hand door onderhoud. Ook dat blauw worden van zwarte tattoos is verleden tijd, chinese inkt wordt blauw, en is niet echt gezond. Nu wordt er met speciale inkt gewerkt, die niet giftig is en niet verkleurt. En menig tattoo artist maakt zijn inkt zelf, bv volgens de Maori traditie...met natuurlijke producten.
Zelf heb ik 3 tattoos, tribals. Zelf getekend. De eerste heb ik laten zetten in 1990 op mijn rechter bovenarm, geen "armband". De tweede was in 1991 staat op mijn linker bovenarm, geen armband.
Derde stamt uit 1994 en bedekt mijn rug. Nog steeds niet het minste greintje spijt, maar een vierde komt er niet, een ei is een ei. (enough is enough)
Ze hebben nog niets aan kleur of diepte verloren. En ik ben nog lang niet verrimpeld, dus...

Groetjes,
BongZ

roltrap
24 mei 2004, 11:57
Ook is het heel belangrijk waar je gaat, "erkende" tattoo shops in Belgie zijn momenteel niet meer dan shops waar men hygienisch werkt.
"erkende" tattooshops zijn niet perse hygiënischer dan andere, integendeel. Waarom zijn ze minder te vertrouwen? Omdat tattooeerders die aangesloten zijn op de Bond gewoonweg elkaar moeten controlleren. Er wordt redelijk wat gefoefeld want als 1 zaakvoerder op controle komt bij een andere en die geeft een negatieve score dan krijgt deze zaakvoerder ook een negatieve controle als het zijn beurt is, bij wijze van wraak.
Maw die mensen geven elkaar constant positieve scores...

Het zegt niets over de artistieke vaardigheden van de tattooeerder in kwestie.

Dat is waar!

Er bestaat nog steeds weinig controle, de enige schrik was/is de verspreiding van AIDS.
Er bestaat wel een bond, een overkoepelend orgaan van de tattoo artists zelf en die ziet wel toe op het respecteren van de regels.
zie mijn bovenstaande comment over die Bond.

laat ze ontwerpen, moet allemaal niks kosten.
laten ontwerpen door een ontwerper kost bijna meer dan uw tattoo laten zetten :)

De prijs van een "erkende" (bij de bond aangesloten) tattoo artist zal een 100€ per uur kosten, per tattoo rekenen gebeurt niet veel meer.
De meeste tattooeerders rekenen toch nog aan op basis van de grootte van de tattoo imo. Das traditie hé en traditie is moeilijk weg te slaan uit de kunstenaarswereld. Bovendien stel je eens voor dat je een tattoo laat zetten waar ongeveer 8 uur aan gewerkt wordt. (daar kom je al snel aan voor een ingewikkelde, middelgrote tattoo) dan betaal je 800 euro??!!
Sorry maar mijn tattooeerder doet het voor de helft dan.

Irtimid2001
24 mei 2004, 12:27
Kosten de kleuren feitelijk veel, kzou deze (http://bigbadwolf.kicks-ass.org/dimi/tattoo.jpg) tattoo willen laten zetten na deze zomer maar ben nog niet zeker, serieus aant overwegen, kga eerst zo nog eens rondzien en kmoent echt zeker weten, kan zijn dak het uiteindelijk toch ni doe. deze (http://bigbadwolf.kicks-ass.org/dimi/kirk.jpg) zouk mss in de plaats van dien eerste willen ma kdenk da die nooit zo mooi ga worden. Mij voorkeur gaat naar den eersten tattoo. Den tattoo zou voor op den bovenarm zijn, dak het nog kan wegsteken of op het schouderblad, daar zenk ook nog aant over twijfelen, ma kmoen echt wel zeker zijn.

(srr als de server het ni doet ma is van ne kameraat en dien zet soms zijne pc ees uit)

roltrap
24 mei 2004, 13:21
Kosten de kleuren feitelijk veel, kzou deze (http://bigbadwolf.kicks-ass.org/dimi/tattoo.jpg) tattoo willen laten zetten na deze zomer maar ben nog niet zeker, serieus aant overwegen, kga eerst zo nog eens rondzien en kmoent echt zeker weten, kan zijn dak het uiteindelijk toch ni doe. deze (http://bigbadwolf.kicks-ass.org/dimi/kirk.jpg) zouk mss in de plaats van dien eerste willen ma kdenk da die nooit zo mooi ga worden. Mij voorkeur gaat naar den eersten tattoo. Den tattoo zou voor op den bovenarm zijn, dak het nog kan wegsteken of op het schouderblad, daar zenk ook nog aant over twijfelen, ma kmoen echt wel zeker zijn.

(srr als de server het ni doet ma is van ne kameraat en dien zet soms zijne pc ees uit)
Da zal dan geen goeikope worden hoor!
Kleuren tekenen is 1 ding, diepte en uitzinnig detail creëren in een tattoo is andere koek...
Bezoek verschillende tattoozaken en luister naar wat ze te zeggen hebben over die tattoo. Afhankelijk van wat ze zeggen kunde nog beslissen hé...

$!t_n_DucK
24 mei 2004, 14:33
thx bongz en andere voor den uitleg :)
(tging over 3 meiskes van toen net 17 met zo ne lelijke(mijn mening) tribal in de onderrug, zullen wel zien of ze er ooit spijt van krijgen)

Quazythian
24 mei 2004, 14:38
Heb zelf geen tattoes of piercings en heb er eigenlijk geen behoefte aan.

Mij stoort het ook totaal niet dat anderen dat hebben. De ene mens staat daar toch ook wel beter mee dan de ander.

Heb ooit eens in een reportage denk ik iets gezien van body-modification en scarification. Damn als ik dat zag dacht ik toch wel ff van WTF. :wtf:

Ijzeren pinnen op hun kop die in hun schedel vastgezet werd, allerhande versieringen die ze onderhuids aanbrachten, en ook zo dingen letterlijk in hun vel branden. :eek:

Dat zag er toch pijnlijk uit.

Beramode
24 mei 2004, 15:14
Tattoos vind ik wel vet, hangt er natuurlijk wel vanaf wa ze erop zwieren. Tribals ben k nie zo zot van maja ieder zn ding he. Iets verregaand als scarification of whatever is toch mar weird imo but who am I to judge :D

Da gezeik van iedereen "ge krijgt er spijt van, later als ge oud zijt blablablaa..." bullshit as gij het nie moet hemme ok voor u he, voor andere kan ne tattoo heel veel betekene en die idiote die er dan toch spijt van hemme hadde ma wa beter moete nadenke :p

Verivalta
24 mei 2004, 16:05
da van die bollekes onder de huid inplanten kan er nochtans echt mooi uitzien :]

KN-StrideR
24 mei 2004, 16:42
Ja maar stel nu dit:

Ge hebt een piercing ergens op uw aangezicht (lip, neus, wenkbrauw, ...) en ge gaat later op zoek naar werk in bijvoorbeeld de vertegenwoordiger sector, of u job vereist dagge onder de mensen komt.

Welnu, dan gaan de mensen heel hard letten op hoe ge voorkomt en zo'n zwart puntje op uwe neus of zo'n gat in uw wenkbrauw, lip, tong, ... komt ni echt super over... gewoon u piercing evemin natuurlijk.

En ne plakker overplakken is geen optie nimmeer he, da werkt enkel in't school!

Maw, it all seems so very cool when you're young... maar later zijde der niks mee :rofl:
Zelf zou ik wel men schouder durven laten tattoeren in een gekke bui, maar heb er atm niet echt behoefte aan :cool:

Beramode
24 mei 2004, 16:48
Hmm wie zegt da da later niemer cool is hmm :p as gij er mar content mee zijt. Job kan prob zijn ja, ma nie iedereen wordt vertegenwoordiger he :D

dêsh'
24 mei 2004, 16:51
Conclusie: pearcings zijn voor de ruige zeelieden. :rofl:

j/k :crazy:

TiBasco
24 mei 2004, 16:58
Misschien kunnen zij die er eentje hebben eens een fotootje posten?
(en kan er dan iemand mijn foto uploaden?)

Verivalta
24 mei 2004, 17:51
kzal die wel uploaden voor u

irc : #untitled
msn : hermans_jeroen@hotmail.com

pit24
24 mei 2004, 17:54
piercings en tatoos, niet aan mij besteed ;)

ook al vind ik sommige tatoos bij MANNEN soms wel mooi (tatoos bij vrouwen zijn altijd zo aarslelijk hé )

Verivalta
24 mei 2004, 18:48
en hier is weasel zn tattoo dan http://users.pandora.be/verivalta/salamander.bmp

very nice btw , zoiets wil ik ook nog wel

gStar
24 mei 2004, 18:52
Voor een tattoo moet je 18 jaar zijn. Ik was wel 17 toen ik de mijne kreeg, maar dat was waarschijnlijk omdat ik er wat ouder uitzag (baardje you know ;)) Voor de rest valt de pijn best wel mee. De omranding van de tekening gebeurt met 1 naald, en de opvulling gebeurt met meerdere naalden. Ik persoonlijk vond de omranding wel vrij pijnlijk, maar dat went wel. Goede raad; laat de tattoo niet zetten in de zomer, want je mag er voor een tijdje niet mee in water, en zeker niet in de zon zitten.

Uw uitleg is dikke Bullshit.
Mijn zus heeft haar tattoo van haar 16. Enze hebben der niks van gezegt. 't is een tattoo da 5 jaar blijft

TiBasco
24 mei 2004, 18:52
en hier is weasel zn tattoo dan http://users.pandora.be/verivalta/salamander.bmp

very nice btw , zoiets wil ik ook nog welwaarom van *.jpg een *bmp maken?

TiBasco
24 mei 2004, 18:55
Mijn zus heeft haar tattoo van haar 16. Enze hebben der niks van gezegt. 't is een tattoo da 5 jaar blijftNeen, gij zijt dikken bullshit. Voor een 'echte' tattoo moet je 18 jaar zijn. Punt Uit!
Als uw zus bij één of andere kerel een tattoo laat zetten en die zegt er niks van dan is dat goed voor haar hé.
Letterlijk van de site van tattoobond gehaald:
Voor een tattoo moet je voortaan 18 jaar zijn. Piercings kunnen wel vanaf 16 jaar.

Hatchetman
24 mei 2004, 19:03
Neen, gij zijt dikken bullshit. Voor een 'echte' tattoo moet je 18 jaar zijn. Punt Uit!
Als uw zus bij één of andere kerel een tattoo laat zetten en die zegt er niks van dan is dat goed voor haar hé.
Letterlijk van de site van tattoobond gehaald:
Voor een tattoo moet je voortaan 18 jaar zijn. Piercings kunnen wel vanaf 16 jaar.

De wet en de realiteit liggen soms ver uitmekaar :)
En het is wel algemeen bekend dat erkende zaken ook onder de 18 tattoo's zetten.
maar kzou zeggen begin er niet te vroeg mee kben bijna ne plakboek en heb van sommige toch wel spijt ja.

TiBasco
24 mei 2004, 19:06
De wet en de realiteit liggen soms ver uitmekaar :) tuurlijk is dat zo, maar dan moet die flapdrol me niet verwijten dat ik bullshit uitkraam.

Verivalta
die zat als bmp in mn mailbox hoor =p

PolletPoulet
Later wil ik een tatoo op mijn onderarm met de naam van zoon of dochter erop. Ik heb het lettertype al zelf getekent op papier.

Nu nog iemand vinden voor een kindje :p

dea
24 mei 2004, 19:08
ik vind zo'n pinneke onder uw lip wel cool, al zou ik het zelf nie late zetten

Verivalta
24 mei 2004, 19:16
http://users.pandora.be/verivalta/shades.JPG zoiets dus ?

BlisteringByte
24 mei 2004, 19:23
ik vind zo'n pinneke onder uw lip wel cool, al zou ik het zelf nie late zetten

awel daan da vind ik nu ook se :applause:

0n3Liner
24 mei 2004, 19:31
jaja en voor mij zon opdruk tatoe me nen dino derop manne :p

Grayfox
24 mei 2004, 21:23
kheb daar helemaal niets tegen, is meestal wel sexy, maar sommige piercings zijn echt kiezig, vooral sommige int gezicht zoals zo rond de mond gelijk die op jimtv...

Acra
25 mei 2004, 14:22
ik heb een tongpiercing ( kheb de meiskes toch nog ni horen klagen :p )
kheb ook een tepelpiercing ( de meiskes worden daar heet van :p )
en khad vroeger ook piercing in mijn oor, maar die draag ik al jaren niet meer

*~Lientjeuhhh~*
25 mei 2004, 14:28
heb zelf geen tattoo's, ma ben in de zomer meegegaan met ne vriend die een sjieke tattoo heeft laten zetten en da geluid alleen al :eek:

ooit es ene gezien met een tattoo in z'n nek en liep zo door achter z'n oor. Heel opvallend, ma wel vrij sexy :D

Ook geslaagd vond ik ene met een supermooie uitgewerkte Vlaamse Leeuw op z'n kuit. Was op werchter dacht ik dak die gezien heb.

Het enige domme vind ik die tribals, lelijk en onorigineel :p

Deletos
25 mei 2004, 14:48
heb zelf geen tattoo's, ma ben in de zomer meegegaan met ne vriend die een sjieke tattoo heeft laten zetten en da geluid alleen al :eek:

ooit es ene gezien met een tattoo in z'n nek en liep zo door achter z'n oor. Heel opvallend, ma wel vrij sexy :D

Ook geslaagd vond ik ene met een supermooie uitgewerkte Vlaamse Leeuw op z'n kuit. Was op werchter dacht ik dak die gezien heb.

je hebt ook originele tribals, het zijn nie allemaal een paar krulletjes
is mijn mening, ik zoek geen geflame ;)

BraveHeart
25 mei 2004, 15:01
Geen piercings en geen tattoo's hier. Ik heb er geen bezwaar tegen maar zeker ook geen behoefte aan. Tattoo's schijnen bovendien ook niet echt gezond te zijn.

Tuurlijk is dat ongezond, pure verminking tot en met.
Vee dat gemerkt moet worden is normaal, maar dat ge als mens u zo moet verknoeien ?
Of dat dit tegenwoordig een noodzaak is om gezien te worden.
En ge hebt er die kunnen wel overdrijven.
Tot er eens een plek gaat onsteken, dan gaat de fun echt losbarsten, een hoop :doc: bezoeken, veel geld kwijt en het dient allemaal tot niks.
Ge hebt er soms gevallen lopen van denkt, de ijzerman is iets vergeten op te laden of de veeboer is zijn beesten kwijt.
Totoo's & piercings zijn mooi zolang ge er niet mee overdrijft (dat ge er uitziet als een op los gelopen vee met ringenkermis en vol tekeningskes).
Ge kunt er ook zwaar in overdrijven en dan vraag ik mij af of dit wel echt nodig is om ergens bij te horen.

[MNEU]Poncho
25 mei 2004, 15:27

very nice btw , zoiets wil ik ook nog wel

Ne maat van mij heeft ong. hetzelfde.. idd nice !

Ooit heb ik eens een draak willen zetten aan men onderbeen tot op men voet. (maar das ondertussen al een paar jaar geleden).
En dat vind ik nu ook nog wel mooi. Ne andere maat heeft een vlaamse leeuw op zen "borst".

Ik vind tattoes wel schoon enzo, ma zelf één zetten zal er niet van komen denk ik zo.

BongZrGooD
25 mei 2004, 17:23

Tja, dat heb je met rages hé...
Mijn tribals stammen nog uit de periode voor de rage, zelf ontworpen dus origineel. Ik vind dan die Oosterse tekens weer onorigineel, en draken...

Mijn zus heeft haar tattoo van haar 16. Enze hebben der niks van gezegt. 't is een tattoo da 5 jaar blijft
Eerst en vooral, een tattoo met een levensduur van 5 jaar is een sticker, geen tattoo.
Ten tweede, omdat een tattoo voor het leven is (bij wijze van spreken, je kan ze laten weghalen) mogen minderjarigen mits toestemming van hun ouders geen tattoo laten zetten.
En nog eens, geen enkele zichzelf respecterende tattooeur zet een tattoo bij een minderjarige, of het nu wet is of niet.
Voor je iemands uitleg bullshit noemt weet dan eerst waar je het over hebt, aub.

De meeste tattooeerders rekenen toch nog aan op basis van de grootte van de tattoo imo. Das traditie hé en traditie is moeilijk weg te slaan uit de kunstenaarswereld. Bovendien stel je eens voor dat je een tattoo laat zetten waar ongeveer 8 uur aan gewerkt wordt. (daar kom je al snel aan voor een ingewikkelde, middelgrote tattoo) dan betaal je 800 euro??!!
Sorry maar mijn tattooeerder doet het voor de helft dan.
WOOOW, my mistake...25€ per uur, sorry. :)
Tuurlijk zal er nog verschil van tattooeur tot tattooeur zijn, dat is waar.
En over dat ontwerp, het moet niet ontworpen zijn door een professional he...
Maat van mij heeft al voor meerdere mensen tattoos ontworpen, en dit voor nen bak bier, bij wijze van spreken...Hij zal toch niet de enige zijn die dit doet hoop ik?

Tuurlijk is dat ongezond, pure verminking tot en met.
Vee dat gemerkt moet worden is normaal, maar dat ge als mens u zo moet verknoeien ?
Of dat dit tegenwoordig een noodzaak is om gezien te worden.
En ge hebt er die kunnen wel overdrijven.
Tot er eens een plek gaat onsteken, dan gaat de fun echt losbarsten, een hoop :doc: bezoeken, veel geld kwijt en het dient allemaal tot niks.
Ge hebt er soms gevallen lopen van denkt, de ijzerman is iets vergeten op te laden of de veeboer is zijn beesten kwijt.
Totoo's & piercings zijn mooi zolang ge er niet mee overdrijft (dat ge er uitziet als een op los gelopen vee met ringenkermis en vol tekeningskes).
Ge kunt er ook zwaar in overdrijven en dan vraag ik mij af of dit wel echt nodig is om ergens bij te horen.
Het is helemaal niet zo ongezond, en vee wordt gebrandmerkt.
Het is niet omdat jij het niet mooi vindt dat mensen die tattoos hebben er de artistieke waarde niet van mogen inschatten. Ik besteed liever 500€ aan een mooie tattoo dan aan een paar stickers op mijn auto. Of aan een schilderij dat in de living hangt. Tattoos kunnen echte body art, en een opwaardering van je lichaam zijn.
Dat er mensen bij zijn die overdrijven is maar normaal, dat fenomeen kom je overal tegen. En dat van ontsteken, als een tattoo door en bekwaam iemand is gezet, die de regels inzake de hygiene volgt, en JIJ volgt dan de instructies voor het verzorgen van die tattoo, zal ze niet ontsteken. Uiteindelijk is het niet meer dan een schaafwond.
Misschien willen die overdrijvers juist nergens bij horen, vandaar hun "verminking"...

Groetjes,
BongZ

Nessaja
25 mei 2004, 17:42
tatoo's van 5 jaar zijn geen stickers, er is geen enkele sticker die 5 jaar op uw lichaam kan blijven plakken (huid wordt continu vervangen enzo) ze worden gewoon met een ander soort inkt gezet die afbreekt na verloop van tijd. Eigenlijk zijn zulke tatoo's nog dommer dan een echte (als je niet zeker bent of je een wilt neem er dan geen), aangezien die tijdelijke tatoo's soms maar half weggaan en dan zit je daar met een tatoo van stukken en beetjes.

Ikzelf ga na de zomer een nieuwe laten zetten, maar ik moet eerst geld hebben :p (en tongpiercing ook) vind zo'n "sleeve" wel cool eigenlijk \o/ maar liever toch niet op de onderarm vanwege de reacties van sommige mensen daarop, hoewel mijn volgende mss toch twee sterren worden op binnekant van mijn polsen maar mss toch op mijn kuit uiteindelijk aangezien dat makkelijker te bedekken is. Afijn er komen er zeker nog twee of drie bij, maar kweet nog ni waar

BongZrGooD
25 mei 2004, 18:31
tatoo's van 5 jaar zijn geen stickers, er is geen enkele sticker die 5 jaar op uw lichaam kan blijven plakken (huid wordt continu vervangen enzo) ze worden gewoon met een ander soort inkt gezet die afbreekt na verloop van tijd. Eigenlijk zijn zulke tatoo's nog dommer dan een echte (als je niet zeker bent of je een wilt neem er dan geen), aangezien die tijdelijke tatoo's soms maar half weggaan en dan zit je daar met een tatoo van stukken en beetjes.
Je hebt de ironie blijkbaar gemist, was misschien ook niet duidelijk genoeg maar je hebt mooi verwoord wat ik eigenlijk bedoelde, dank.
Maar als een tijdelijke tattoo nog dommer is dan een echte, insinuerend dat een tattoo dom is, waarom laat je er dan één zetten? Dom? j/k :p

Groetjes,
BongZ

Erinyes
25 mei 2004, 18:46
Navelpiercings zijn lelijk. Vooral nog als dat onderste stukje kan bewegen :wtf: Je ziet ze bij elk meisje tegenwoordig. Sla een willekeurige P open en 9/10 kans dat de babe van de week een navelpiercing heeft. Ook de tattoos op de onderrug bij meisjes vind ik niet mooi. Je ziet een mooi meisje, en plots bukt ze zich zodat een stuk van haar rug ontbloot wordt. Dan zie je zo de helft of nog niet van de tattoo :(

Ik heb altijd een tattoo gewild, maar nu zou ik dat toch niet meer doen. Te duur, te permanent, en als je ze weg wil: mogelijk een litteken en nog meer kosten.

Anderzijds kan ik het wel mooi vinden als het niet te overdreven is. Ook piercings kunnen mooi zijn, een bolletje onder de lip of een kleine neuspiercing (geen ring). Heb zelf ooit een piercing gehad bovenaan mijn oor, maar noodgedwongen uitgedaan omdat het maar bleef ontsteken, ondanks alles wat ik er aan gedaan heb om dat te voorkomen.

Mijn broer had trouwens een tongpiercing, maar heeft die ook noodgedwongen uitgedaan omdat er stukken van zijn tanden kwamen... :naughty:

Nessaja
25 mei 2004, 18:56
ik bedoel mensen die niet zeker zijn of ze er een willen (en dus een tijdelijke overwegen "om het eens te proberen") zouden er geen moeten nemen tout court.
Indien ze het wel doen zou het dom zijn, vandaar de tatoo's zijn dom (specifiek voor de mensen die twijfelen dus) maar nog dommer zou zijn om een tijdelijke te nemen.

Verivalta
25 mei 2004, 19:45
zow juist terug van de piercer , heb er nog 2 laten zetten en nu is het genoeg voor ffkes :P

eentje bijgezet in de buik -> http://users.pandora.be/verivalta/piercing/finalbuik2.jpg

en eentje in de linkerpols -> http://users.pandora.be/verivalta/piercing/pols1.jpg

Erinyes
25 mei 2004, 19:53
http://www.pureesoiree.be/Post/?P_ID=4289 freaks sommige...

En Verivalta: ik wil u nie persoonlijk aanvallen eh ;) maar ik vind de piercings in je buik niet mooi en op je pols eigenlijk ook niet... Echt niet.

Maar dat ben ik natuurlijk :crazy:

TiBasco
25 mei 2004, 19:59
http://www.pureesoiree.be/Post/?P_ID=4289 freaks sommige...sorry hé, maar zoiets stoort me absoluut niet. Ikzelf heb nog een lief gehad die ook vele piercings had, en ik vond dat best wel knap.

Verivalta
25 mei 2004, 20:00
tzou maar saai zijn moest iedereen dezelfde smaak hebben
ik vind het mooi en dat is genoeg voor mij

dont like it dont look at me =)

Erinyes
25 mei 2004, 20:02
Tja iedereen draagt wat hij wilt natuurlijk en ik zou mij er ook nie aan storen of ze anders behandelen omdat ze zoveel piercings hebben... Maar ze moeten zelf wel goed weten dat ze wel anders behandeld gaan worden in de samenleving. Vind maar eens een job? Hoewel ik al gehoord heb van mensen met piercings die hun piercings uitdoen bij een sollicitatie...

Verivalta
25 mei 2004, 20:07
ik heb nochtans al 3 keer zonder probleem een job gevonden met al mn piercings aan (magazijn)

ook in alle interimkantoors waar ik ben ingeschreven (en het zijn er veel) hebben ze me nooit gevraagd om ze uit te doen

en da meiske ziet er echt supermooi uit , prachtig gewoon :x

Irtimid2001
25 mei 2004, 20:18
http://www.pureesoiree.be/Post/?P_ID=4289 freaks sommige...

En Verivalta: ik wil u nie persoonlijk aanvallen eh ;) maar ik vind de piercings in je buik niet mooi en op je pols eigenlijk ook niet... Echt niet.

Maar dat ben ik natuurlijk :crazy:

die eerste foto vanop pureesoiree vink wel ni freaky zelle, da vink sjiek.

TiBasco
25 mei 2004, 20:21
da meiske ziet er echt supermooi uit , prachtig gewoon :xecht hé :love:

Erinyes
25 mei 2004, 21:51
Het eerste meisje valt nog mee, maar ik had het meer op die man met zijn rood stekelig haar...

Het is ook te zien waar je piercings steken eh. En ik zei ook niet dat ze hem hadden gevraagd om die uit te doen, hij besefte gewoon dat hij misschien minder kans maakte op de job met zijn piercings, hij deed het uit zichzelf.