PDA

Volledige versie bekijken : Wie heeft er nog probs met update v1.01

M@MU
23 mei 2004, 16:36
Na het installeren van update v1.01 slaagt het spel vast wanneer je op Internet duwt voor de lijst van servers te krijgen. Is deze update alleen voor UK only?? Graag wat uitleg van iemand over dit voorvalletje, dank u

:angry:

Razzie
23 mei 2004, 17:05
ik heb er geen probleme mee... knappe guns en plains :D

zal u pc'ke zijn

moet wel zegge dat het zwaarder en zwaarder word op gebied van hardware te kunnen draaien

en btw ge zijt derdes met deze post
KIJK HIER (http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=217294)

t481542
23 mei 2004, 18:16
Tzal aan telenet liggen, :)

ElSenilo
23 mei 2004, 18:50
en waarom blijft heel da spel shokken en wikkeln to en met ???waarom heb ik eerst ne ping van 25 en toen 500 ?????

en vortduurend CONNECTION PROBLEMS

MUSTIE
23 mei 2004, 20:36
hebt ge ne firewall?
ik had da me zonealarm ook voor en dan moest ek gwn bfv nekeer terug bij mijn lijst toevoege en alles groen aanvinke

EagleEye
23 mei 2004, 22:22
en waarom blijft heel da spel shokken en wikkeln to en met ???waarom heb ik eerst ne ping van 25 en toen 500 ?????

en vortduurend CONNECTION PROBLEMS
ping verhoging --> kazaa/ander uplaodprogramma staat aan of een ander gezinslid is aan het uploaden op een andere computer

ElSenilo
23 mei 2004, 22:44
Nee sorry hoor,niks draait daar nog ....alles in de taakbeheer uitgezet.Geen style XP,geen winamp agent ...geen weet-ik-wat-nog .Hardware is zeker nie het prob want op SP en LAN gaat het perfect
Mss naar Belgacom ADSL ?? :sad:

cram
23 mei 2004, 23:04
Keb geen probleem met die patch.In tegen deel tga beter nu.Online ook geen probleem.Keb ADSL maar dat heeft er nixs mee te maken denk ik.

oberon_sedai
23 mei 2004, 23:12
dat "vastlopen" terwijl je in game browser update, lijkt me een probleem dat in BF1942 ook is voorgekomen.

lag dat toen niet aan gamespy zelf ?

anyhowz, connect via ASE tot er een oplossing is.

ps: hier geen problemen. spel loopt wel vlotter. het bungie effect is zeker weg.

stelly
23 mei 2004, 23:35
ja ik heb het ook dat het vast loopt, maar via ase gaat het nog altijd en de serverlijst in ase is geupdate dus geen probleem eigenlijk

sypro9000
23 mei 2004, 23:37
dat "vastlopen" terwijl je in game browser update, lijkt me een probleem dat in BF1942 ook is voorgekomen.

ps: hier geen problemen. spel loopt wel vlotter. het bungie effect is zeker weg.

zeker weete no bungie effect :p en dat ownd .
dat was wat stoorde aan het spel :D :applause: :applause:

voor mij dan toch

brammes
24 mei 2004, 00:08

ja dat lag idd aan gamespy zelf, aan hun master server die uitlag, heb daar toen nog naar bfhq@ea.com voor gemaild en zelfs antwoord op gekregen de dag zelf :)

maar dan zouden er meerdere, als in 4/10 minstens dit probleem moeten ervaren?

sypro9000
24 mei 2004, 00:56
dus effe kort

als je je serverlist vernieuwd dan maakt hij eerst een omewegetje langs de masterserver .

dus die ping times komen niet direct van de server .
of hoe zit dat ?

EagleEye
24 mei 2004, 06:48
dus effe kort

als je je serverlist vernieuwd dan maakt hij eerst een omewegetje langs de masterserver .

dus die ping times komen niet direct van de server .
of hoe zit dat ?
nee die pings zouden normaal direct van de server moeten komen en niet van (via) de master server hoor

brammes
24 mei 2004, 09:13
nee die pings zouden normaal direct van de server moeten komen en niet van (via) de master server hoor

de pings komen normaal rechtstreeks van de servers, maar de hele server lijst, dus alle servers uit alle landen die beschikbaar zijn, die vraag je op bij een 'master' server. ik ben daar geen expert in, maar ik dacht dat het zo in zijn werk ging

Bengie
24 mei 2004, 11:56
met 1.01 heb ik nu regelmatig crashes to desktop , dit had ik vroeger NOOIT, en nu plots, BOEM

nog iemand hier opvallend meer last mee ?

vishnusixclix
24 mei 2004, 12:27
met 1.01 heb ik nu regelmatig crashes to desktop , dit had ik vroeger NOOIT, en nu plots, BOEM

Me!

Mijn broer heeft een AMD 1700+ met GeForce4Mx440 & 765MB SDRAM.
Daarbij nog een propere (doch volledige up-to-date) WindowsXP & drivers.

Vroeger speelde hij dat zonder al te veel problemen (op slechte visability na), maar nu ervaart hij wel erg regelmatig een crash na het spelen van een korte periode. The dude is seriously stressed :(

stefanmiler
25 mei 2004, 12:31
Ik heb na de patch ook regelmatig last van crashes naar desktop of wisselende pings (25-400). :angry: En dat ligt niet aan de hardware of andere programma's ze. :doh:

brammes
25 mei 2004, 12:42
het zou te maken hebben met mobiele spawn punten.
gelijk de tunnel (NVA) en crate (US), als iemand deze vernietigd, loopt er iets mis op server niveau en crashen een hoop players.
het zou ook map related zijn: irving, landing zone albany, khe san ...
dus blijkbaar alle maps met mobiele spawn punten

misschien kunnen sommige onder ons dit even testen?
DICE noch EA hebben hier een statement opgegeven, heb het zelfs al via de linux mailinglijst doorgegeven, geen reply

Bengie
25 mei 2004, 13:40
voorlopige oplossing hiervoor is het ingebouwde refresh force tool bij de nvidia drivers NIET te gebruiken.

heb gisteren hierdoor op de war, geen enkel probleem gehad, terwijl anderen wel disconnecten

oberon_sedai
25 mei 2004, 17:16
gebruik dat nooit niet.

powerstrip all ze way.

waar is dat hout nu weer ?

PACOMAN
25 mei 2004, 23:46
:cry: 't is nie normaal ; om het half uur freezed mijn beeld en mag ik herstarten ; nochtans doe ik alles volgens de " regels" ( geen programma's op de achtergrond, laatste drivers etc )

DigitalOverdose
26 mei 2004, 02:29
IMO is dees ne zeer slechte patch. 'k Heb zelf ni echt ergens last van sindsdien mor 'k heb der nog mor weinig goeds van gehoord ook. Vandaag tijdens ne clanwar nog voorgehad: een paar man dat gewoonweg om de 5 botten gedisconnected werd (of ze moesten hebbe zitte cheaten :p ). En diejen M60 daar moest wa aan gedaan worre, mor nu is't weer zo dat'm totaal gene zak meer waard is...

EagleEye
26 mei 2004, 07:17
IMO is dees ne zeer slechte patch. 'k Heb zelf ni echt ergens last van sindsdien mor 'k heb der nog mor weinig goeds van gehoord ook. Vandaag tijdens ne clanwar nog voorgehad: een paar man dat gewoonweg om de 5 botten gedisconnected werd (of ze moesten hebbe zitte cheaten :p ). En diejen M60 daar moest wa aan gedaan worre, mor nu is't weer zo dat'm totaal gene zak meer waard is...
ni waar, M60 is nu een goed support wapen

als u troepen aant aanvallen zijn, ga er achter liggen, beetje verschuild, en haal alle aanvallende vijanden neer

zo kunde veel kills maken ze me de M60 én ge helpt het spel nog

RAMBO style is em geene zak waard maar daar gaan we nu nie om huilen he :ironic:

>P>Rushbunny
26 mei 2004, 07:58

Same here, as et geen connect probkes en skyhigh ping zen ist gewoon CTD, en firewall en anti-virus staat er ni oep, dus daar kant oek al ni aan liggen :sad:

Qua gameplay ist een serieuse verbetering vink, ge moet nu tenminste wa moeite doen oem iemand te poppen. :niceone:

marie12
26 mei 2004, 11:18

ja dat is echt niet te doen nooit geen problemen gehad met bf 42 of voor
patch van bfv en het moet aan iets liggen want andere hebben dan weer
geen problemen

>P>Rushbunny
26 mei 2004, 14:08
Zegt genoeg vink
http://www.forumplanet.com/planetbattlefield/topic.asp?fid=6341&tid=1377655

Oplossing staat der spijteg genoeg ni bij :sad:

Damn you EA :tongue:

Locus
26 mei 2004, 14:39
geen crashes of zo, maar wel nog altijd het probleem dat de eerste keer ik connect met een server na een tijdje (5 tot 15min) altijd connectie verlies. als ik dan opnieuw connect met een server is alles goed voor uren.

raar...

The Zen Master
26 mei 2004, 16:06
Telkens als ik op een server connect of gewoon SP spel opstart, kank niemer lope schiete of niks, alleen ma rondkijke :confused: kwee nie of het aan de patch ligt want ik heb eerst nog gewoon kunnen spelen na gepatched te hebbe, ma nu dus nie meer. Heeft er iemand nog dit probleem, of weet er iemand wak daar aan kan doen?

Mooze
26 mei 2004, 17:44
heb er ook een redelijk probleem mee,
kan zelfs niet gewoon updaten
(heb de patch gedownload van de telenet server 16,6 Mb)
Dan -->extracting files-->language selection-->next-->installeert (vind wel raar geen folderkeuze)& dan komt de error "component transfer error"
"component: patch"
:wtf: "file group:
"file:
"eror:onherstelbare fout"
heb ook in de gamefolder zelf proberen uitpakken -->zelfde fout
-->heb al verschillende keren gedownload op verschillende servers

wat kan dit zijn ? :doh:

k verstaat nie & or is it me :crazy:

greetz mooze

oberon_sedai
26 mei 2004, 17:49
is geen extractor persé maar installer. zoekt in reg (of op andere manier) uw install dir en doet het nodige.
uw nederlaad prolly corrupt.

Mooze
26 mei 2004, 17:59
installer indeed
Install dir -->folder waar game zich bevindt
-->het nodige "installer ?"
&uw nederlaad prolly corrupt
=....?..... probably corrupt :wtf:

za nog keer proberen maar kan het anders iets duidelijker :unsure:

greetz moose

Bengie
26 mei 2004, 18:04
installer indeed
Install dir -->folder waar game zich bevindt
-->het nodige "installer ?"
&uw nederlaad prolly corrupt
=....?..... probably corrupt :wtf:

za nog keer proberen maar kan het anders iets duidelijker :unsure:

greetz moose

nederlaad = nederlands voor DOWNLOAD :crazy:

grapje van oberon :D

download hem ies ne keer vanop een andere locatie, gebruik geen downloadversnellers en installer de patch met virusscanner AF

Mooze
27 mei 2004, 00:45
nope het probleem blijft , nog steeds de melding
Heb het nu al van 3 verschillende plaatsen gedownload-->steeds dezelfde melding :doh: :doh:
aan wat kan dit nu in hemelsnaam liggen? :help:

straks kan ik geen enkele server meer (chance dat telenet nog 1.0 draait :applause: )

brammes
27 mei 2004, 10:33
nope het probleem blijft , nog steeds de melding
Heb het nu al van 3 verschillende plaatsen gedownload-->steeds dezelfde melding :doh: :doh:
aan wat kan dit nu in hemelsnaam liggen? :help:

straks kan ik geen enkele server meer (chance dat telenet nog 1.0 draait :applause: )

volledige unistall van het game doen, daarna je registry CLEANEN, met een stuk software: www.zdnet.be dan zoeken op regcleaner.
downloaden en installeren.

elke verwijziging naar EA of battlefield vietnam vink je aan en remove je, DE REST LAAT JE STAAN :)

ook even checken of al je maps(vietnam files) weg zijn, daarna spel opnieuw installeren, daarna patchen.

ofwel is er iets corrupt met je windows, kan je andere installers starten?
bv software installeren? andere games patchen etc?

Pol de Crossmol
27 mei 2004, 12:56
elke verwijziging naar EA of battlefield vietnam vink je aan en remove je, DE REST LAAT JE STAAN :)

Brammes bedoelt natuurlijk elke verwijzing die met battlefield vietnam kan te maken hebben, of al uw andere EA games zijn ook naar de zak :D

Pol de Crossmol
27 mei 2004, 12:58
:cry: 't is nie normaal ; om het half uur freezed mijn beeld en mag ik herstarten ; nochtans doe ik alles volgens de " regels" ( geen programma's op de achtergrond, laatste drivers etc )

Da ligt aan uw pc dan. Lijkt me eerder op een instabiel systeem door hardware incompatibiliteit of overclocken als dat het geval is. Een cold reboot door die patch is imo niet mogelijk.

PACOMAN
27 mei 2004, 13:56
ik vrees er ook voor, maar dat dit door de nieuwe patch veregerd is, is niet normaal; dus die heeft er veel mee te maken
Kheb op de officiële site dit gelezen ;

After loading the 1.01 patch (last Friday) I like a lot of people had problems with my computer crashing when loading maps on both single and multi player modes. AE tech support responded to my question yesterday. Here is their response:

There is most likely due to a corruption of your profile data. In your main Battlefield Vietnam folder (most likely C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield Vietnam\Mods\BFVietnam) there is a folder called "Settings". In the Settings folder, there is a sub-folder named "Profiles", and in this folder your personal data is kept. Deleting this folder should resolve the issue that you are experiencing.

I deleted this folder as they suggested and since then my BV game is back to normal. It was a frustrating 5 days waiting for response, but was glad to be back playing BV last evening. I hope this post helps others.

:) kga da subiet eens doen zie

Bengie
27 mei 2004, 14:19
ik vrees er ook voor, maar dat dit door de nieuwe patch veregerd is, is niet normaal; dus die heeft er veel mee te maken
Kheb op de officiële site dit gelezen ;

After loading the 1.01 patch (last Friday) I like a lot of people had problems with my computer crashing when loading maps on both single and multi player modes. AE tech support responded to my question yesterday. Here is their response:

There is most likely due to a corruption of your profile data. In your main Battlefield Vietnam folder (most likely C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield Vietnam\Mods\BFVietnam) there is a folder called "Settings". In the Settings folder, there is a sub-folder named "Profiles", and in this folder your personal data is kept. Deleting this folder should resolve the issue that you are experiencing.

I deleted this folder as they suggested and since then my BV game is back to normal. It was a frustrating 5 days waiting for response, but was glad to be back playing BV last evening. I hope this post helps others.

:) kga da subiet eens doen zie

goeie tip ;
laat ons weten of het helpt......... vooraleer ik het op de Bengaz site zet

PACOMAN
27 mei 2004, 14:58
:( nope, heb het wijselijk teruggezet
kan niet eens connecten via ase blijkbaar...
sorry voor het posten, maar meestal helpen die tips op de message boards wel...volgende keer test ik eerst wel uit

Bengie
27 mei 2004, 15:59
volgens mij moet ge niet de folder "Profiles" deleten MAAR wel je persoonlijke profiel IN die folder. Zodoende blijven enkel nog die default dingen over.

Ga dan trug in BFv menu en maak een nieuw profiel aan.

Hoewel dit simpeler moet kunnen ,...is er geen delete button in de profiles in de menu van BFv ?????

zo moet het ook wel lukken denk ik

(kan dit niet testen omdak op t werk zit)

brammes
27 mei 2004, 16:53
volgens mij moet ge niet de folder "Profiles" deleten MAAR wel je persoonlijke profiel IN die folder. Zodoende blijven enkel nog die default dingen over.

Ga dan trug in BFv menu en maak een nieuw profiel aan.

Hoewel dit simpeler moet kunnen ,...is er geen delete button in de profiles in de menu van BFv ?????

zo moet het ook wel lukken denk ik

(kan dit niet testen omdak op t werk zit)

mmm niemand kan toch zo *** zijn dat hij de map profiles verwijdert?
je moet idd de maps IN profiles verwijderen.

blijkbaar toch veel problemen met deze patch, erg eigenlijk

m_kosten
27 mei 2004, 21:00
Ik heb nog niet geprobeerd of het echt werkt, maar it's worth a shot!

http://www.forumplanet.com/planetbattlefield/topic.asp?fid=6341&tid=1379381

Grtz,
=RV= DUTCH

Bengie
27 mei 2004, 21:13
op dat forum staat ondermeer ook een bug/probleem vermeld dat ik ook heb en miss sommigen onder jullie ook ?

..I could not even see the map loading screen and send me back to the bF: menu.

ik heb dit ook regelmatig dat ik connect met een server, ik krijg het 'connnect screen' redelijk lang te zien.... precies of mijn BFv is vastgelopen......en plots krijg ik toch het welkomscreen te zien met daaronder nog een stukje maploadingbalk. Ben ik toch ingame en kan ik een team kiezen.

Das wel verschieten, wetende dat ik onlangs inet problemen had en dus regelmatig mijn "server connect" screen zag en BFv vastliep....ik d8 ff tis weer vanda....ik aan het vloeken.....en plots zit ik op de server :wtf:

[be]Oxcap
29 mei 2004, 07:40
ik connect op een server (die al wel 1.01 is) en ineens krijg ik een klein vensterke : INVALID CD KEY (mijn BFv is gekocht dus daar is nix mis mee)
heb me 1.00 nooit een probleem gehad :help:

Bengie
29 mei 2004, 09:39
Oxcap']ik connect op een server (die al wel 1.01 is) en ineens krijg ik een klein vensterke : INVALID CD KEY (mijn BFv is gekocht dus daar is nix mis mee)
heb me 1.00 nooit een probleem gehad :help:

gans de boel van BFv uninstallen, ook de map "c:/prog fil/ea games/battlefield vietnam" deleten en desnoods met regcleaner in het register alle BFv sporen wissen

dan opnief installen met virusscanner AF en patch 1.01 er opzwieren

[be]Oxcap
29 mei 2004, 10:43
gans de boel van BFv uninstallen, ook de map "c:/prog fil/ea games/battlefield vietnam" deleten en desnoods met regcleaner in het register alle BFv sporen wissen

dan opnief installen met virusscanner AF en patch 1.01 er opzwieren

hetgeen wa de regcleaner nu vindt wa moet ge daarmee doen? (sry nog nooit mee gewerkt)

[be]Oxcap
29 mei 2004, 11:36
k kheb gewoon wa rondgeneust op cd1 en ik heb geklickt op een icoon van EA iets van reg, da was gewoon terug de cd key ingeve , nu heb 'ek geen problemen meer, maar van die regcleaner snap ik de balle :)

oberon_sedai
29 mei 2004, 15:43
die folder staat ook in uw bf/bfV installatie.

M@MU
29 mei 2004, 15:49
Het was inderdaar mijn firewall, ik heb Zone-alarm en dat blokkeerde BF Vietnam. In ieder THX, deze forum Rulez (vind ik toch persoonlijk)
Nogmaals bedankt! :niceone:

Bengie
29 mei 2004, 16:02
Oxcap']k kheb gewoon wa rondgeneust op cd1 en ik heb geklickt op een icoon van EA iets van reg, da was gewoon terug de cd key ingeve , nu heb 'ek geen problemen meer, maar van die regcleaner snap ik de balle :)

Regcleaner ;
een proggie om alles wat in het register zit te verwijderen.

bvb je installert een proggie en achteraf uninstall je dit ,of nog erger, je delete het gewoon.
Met gevolg in je register zitten de gegevens van dat proggie nog in,dus in je software lijst staat dit proggie er nog tussen en je kan dit niet verwijderen want hij vindt sommige bestanden niet.
Met een slechte uninstaller kan je dit ook voorhebben

Met Regcleaner kan je die gegevens in je register verwijderen en zo je pc opkuisen.

Installeer Reglceaner en laat het lopen, kies dan de tab "software" of "program list" en vink de proggies aan die je wilt verwijderen.
Klik dan rechtsonderaan op DELETE.
Voila, je pc is opgeruimt en je kan opnief uninstallen/installen.

oberon_sedai
29 mei 2004, 16:09
pas daar geweldig mee op aub.

je kan zo veel zaken deleten die je niet mocht deleten.
je bent tenslotte in de Registry bezig, welke uw Operating systeem NIET zonder kan.

anders, bangelijk tooltje.