PDA

Volledige versie bekijken : Internet-probleem! Dringend!

Silent Thunder
21 mei 2004, 23:28
Probleem: internet (Telenet) werkt hier ni meer. Alsek de modem uittrek en wat later weer insteek, dan werkt het een kwartiertje, en dan kan ik er weer ni meer op. Er brandt dan een oranje lampje op de modem naast "TEST"...

Waaraan ligt dat en wat kan ik eraan doen?

Plz :help: !

Forza
21 mei 2004, 23:33
Den helpdesk belle ? :)

Silent Thunder
21 mei 2004, 23:35
Den helpdesk belle ? :)
Die zijn ni open in't weekend he :doh:

(of zaterdag wel? :wtf: )

ByT3 Me
21 mei 2004, 23:56
kan ook zijn dat uw netwerkkaart niet meer goe werkt, heb dat ook al een paar keer gehad.

Silent Thunder
22 mei 2004, 15:05
kan ook zijn dat uw netwerkkaart niet meer goe werkt, heb dat ook al een paar keer gehad.
Bij "apparaatbeheer" staat nochtans dat die correct werkt...

Nog andere mogelijkheden? Of een bevestiging van't vorige?

marcel
22 mei 2004, 15:17
helpdesk standaard-antwoord is: het (miniscule) zwarte topje vanachter een 10-tal seconden ingedrukt houden. mij heeft het eerlijk gezegd nooit geholpen, maar je weet maar nooit

Silent Thunder
22 mei 2004, 15:34
helpdesk standaard-antwoord is: het (miniscule) zwarte topje vanachter een 10-tal seconden ingedrukt houden. mij heeft het eerlijk gezegd nooit geholpen, maar je weet maar nooit
Aan de modem? Kzal eens naar dat knopje zoeken ;)

sQueal
22 mei 2004, 17:41
heb dat ook tijd gehad, bleek uiteindelijk dat mijn voeding defect was...

Silent Thunder
23 mei 2004, 22:26
Nu is alles weer normaal; internet valt ni meer uit :wtf:

Silent Thunder
24 mei 2004, 22:49
Khad weer beter niks gezegd; het probleem is terug...

En oh ja, er zit helemaal geen knopje vanachter op mijn modem (keb een vrij nieuw model (rechtstaand), niet het oude liggende model)...

Deletos
25 mei 2004, 10:29

En oh ja, er zit helemaal geen knopje vanachter op mijn modem (keb een vrij nieuw model (rechtstaand), niet het oude liggende model)...

normaal moet er ergens een reset knop opstaan
kan soms een gaatje zijn waar je een naald moet insteken
allemaal te zien welke modem dat het is

KN-StrideR
25 mei 2004, 13:39
bekijk u voeding is...

heb da ook nen tijd gehad, bleek da men voeding ni volledig instak en dus onregelmatige stroom gaf ofzoiets, ik duw men kabeleke fatsoendelijk en alles werkt perfect :)

marcel
25 mei 2004, 13:46

tip: het weekend is voorbij. ik denk dat ge nu wel naar de helpdesk kunt bellen. zij gaan u beter kunnen helpen. trouwens, als het uw voeding is die kapot is, moet ge toch zowiezo bellen...

Silent Thunder
25 mei 2004, 23:01
tip: het weekend is voorbij. ik denk dat ge nu wel naar de helpdesk kunt bellen. zij gaan u beter kunnen helpen. trouwens, als het uw voeding is die kapot is, moet ge toch zowiezo bellen...
Jep kzal maar eens bellen... Maar da haddek dus ni gedaan omdat het eerst weekend was, en na het weekend werkte het terug! Nu valt het precies zo om den dag eens uit, zonder dat de pc opstaat ofzo.

Silent Thunder
26 mei 2004, 17:20
Kheb gebeld, ze wisten ni wat het was, hebben dan nen technieker gestuurd. De modem was blijkbaar gewoon kapot, dus nieuwe modem gekregen en twas opgelost! En allemaal op kosten van Telenet! :niceone:

Deletos
26 mei 2004, 17:22
Kheb gebeld, ze wisten ni wat het was, hebben dan nen technieker gestuurd. De modem was blijkbaar gewoon kapot, dus nieuwe modem gekregen en twas opgelost! En allemaal op kosten van Telenet! :niceone:

wat vind je van die nieuwe modem? goede ping?

Silent Thunder
26 mei 2004, 20:53
wat vind je van die nieuwe modem? goede ping?
Die technieker heeft die direct getest, en hij zei da'k geen verlies had, dus tzal wel tzelfde zijn zeker...

Hij ZIET er wel iets goedkoper uit dan de vorige (en is dat prolly ook), maar zolang als 'em even goed werkt is't voor mij in orde.

BART_SIMPSON416
26 mei 2004, 20:57
Is et geen blauw knopje?
Met standby op?
Of trek gewoon alle kabels er uit (die je er kan uittrekken) en laat je modem eens uurtje liggen zonder stroom enz...
En check lankabel.
En kijk eens hoe snel je verbinding nog is.
( via http://speedtest.telenet.be/ )

marcel
26 mei 2004, 22:15

wow, direct dezelfde dag nen technieker of zo? als ik bel, moet ik altijd minstens een week wachten :sad:

Silent Thunder
26 mei 2004, 22:52
Is et geen blauw knopje?
Met standby op?
Of trek gewoon alle kabels er uit (die je er kan uittrekken) en laat je modem eens uurtje liggen zonder stroom enz...
En check lankabel.
En kijk eens hoe snel je verbinding nog is.
( via http://speedtest.telenet.be/ )
Zoals ge hierboven kon lezen, is't al opgelost he ;) De modem was gewoon kapot, dus resetten zou toch ni helpen.

En btw: op da resetknopke drukken is hetzelfde als gewoon de kabel uittrekken. En dat hielp dus ook maar tijdelijk bij mij. En ja, kben er zeker van dat er geen resetknopke op die modem stond; keb hem langs alle kanten bekeken :p

Maar nu hebbek dus ne nieuwe modem, en alles werkt :niceone:

Silent Thunder
26 mei 2004, 22:53
wow, direct dezelfde dag nen technieker of zo? als ik bel, moet ik altijd minstens een week wachten :sad:
Ja, kverschoot er ook van. Ik belde, en een uur later stond die hier al. :eek:

Rakettechnieker :D

Pee
27 mei 2004, 12:48
Ik wil geen nieuwe thread opstarten, maar ik vraag me af:

Hoe kan ik aan een nieuw IP-adres geraken?

Ik heb op sommige sites met dit adres problemen, waar ik die vroeger niet had. Daarom wil ik een nieuw adres, maar weet niet hoe ik dit moet doen.

Iemand?

Citanul
27 mei 2004, 13:03
ergens geband ofzo? :p

btw zag hier da iemand zei da helpdesk in 't weekend gesloten is...
die is 7/7 open zenne :p