PDA

Volledige versie bekijken : Telenet = LAGnet

6(sic)6_BE
21 mei 2004, 11:38
Hallo

Naar aanleiding van de vele telenetgamers met lagstoten / lagspikes spelen, wil ik deze petitie opstarten. Iedere keer als ik online een spel speel, krijg ik na een paar minuten lagstoten, waardoor het niet aangenaam gamen is. Die lagstoten worden steeds maar erger en duren alsmaar langer. Ik heb telenet hieromtrent al een mail getuurd, maar die is gewoon genegeerd.

Met deze enquête wil ik zoveel mogelijk medegamers verzamelen met dezelfde problemen, en dit dan voorleggen aan telenet. Dat ze dan toch eens die problemen oplossen en het bekend maken dat ze die problemen hebben. Indien ze dit dan negeren, stuur ik dit op naar testaankoop.

Met vriendelijke groeten

Sicz0r

Would you like to sign my petition ? (http://www.enquete.be/enquetes/show.php?u=siczor&e=telenet)

Ik heb eens wat screens genomen, in 2 SW rondes van 2 minuten elk en met 6 personen op de TN1 server. Ik had verschillende keren lagstoten, kijk zelf maar. Rechts zie je de lagometer (rood is dus niet goed hé), vanboven ziet ge mijn fps (1-2 is zeer slecht, normaal heb ik 50-70 fps).

zelfs lag op telenet (http://users.pandora.be/skatesic/wolf/)

Drag0n
21 mei 2004, 11:42
Ik vrees dat dit geen zin heeft :unsure:

Want niet iedereen heeft last van lag.

Cyberkef
21 mei 2004, 11:43
Met deze enquête wil ik zoveel mogelijk medegamers verzamelen met dezelfde problemen, en dit dan voorleggen aan telenet. Dat ze dan toch eens die problemen oplossen en het bekend maken dat ze die problemen hebben. Indien ze dit dan negeren, stuur ik dit op naar testaankoop.[/URL]
De zoveelste actie, de zoveelste topic...

Zoals al zoveel gezegd: dit is NIET de plaats om zoiets te gaan verkondigen, ga naar de fora van PUB of Breedband!

Trouwens, zo'n petitie gaat nie veel uithalen imho... Telenet weer er al van, test aankoop weet daar zeker ook iets van, ...

Het is vechten tegen de bierkaai :)

murdoc
21 mei 2004, 11:47
zal idd niet veel uithalen

maar we kunnen toch 's zien wie nog met dat probleem zit

ik heb er dus ook véél last van :(

Light
21 mei 2004, 11:48
ik ook
verdomme telenet
stoem lag
:(:(

Shibby
21 mei 2004, 11:51
omG, stop daar nu es mee!

zaffah
ge moet dieje jonge ni afbreken ofzo eh :p
wie niet waagt niet wint !

kvin het zeker al een goeie stap om iets te ondernemen in plaats van er gewoon over te zitten zagen.

6(sic)6_BE
Ik weet wel dat niet iedereen er last van heeft, dan zou het pas erg zijn. Het zijn vooral de mensen die in de kleinere dorpjes wonen die er last van hebben, de minderbevolkte steden, waar er dus minder klanten zitten, denk ik.

Time
21 mei 2004, 11:53
tis wel regioafhankelijk zene, op d2 forum heeft zowa 90% er last van met verschillende providers en ik niet, en ik zit ook op telenet, dacht dat het iets te maken had met een bepaalde schakel in de routing die ergens tegenwerkt

SkateDivision
21 mei 2004, 12:03
ik heb er hier totaal geen last van, maar ik merk wel dat tov vorig jaar mijn ping wel iets omhoog gegaan is, maar van lag nog steeds geen last. Het IS regio afhankelijk, ik woon hier in noord-limburg waar niet zo heel veel telenet gebruikers wonen dus -> geen groot verbruik van de lijn ed ...

Black Death
21 mei 2004, 12:12
FPS is toch hardware related ?

byter
21 mei 2004, 12:21
rood op lagometer = timeout
niet "lag"

anubiss
21 mei 2004, 12:21
ja, maar ge moest naar de netgraph zien denk ek :)

Shorty87
21 mei 2004, 12:36
hoe weete ook alweer wat u ping is? :unsure:

Sephiroth
21 mei 2004, 12:39
ik woon in ne boerengat dus ik heb telenet @ fullspeed

Morbus
21 mei 2004, 12:51
Ik ook, maar sinds gisteren heb ik hoge pings meestal hoger dan 150 tot soms zelfs 900 :s
Ik hoop dat ze hier ergens aan het netwerk aan het werken zijn en dat het prob maar tijdelijk is.

WoDkA
21 mei 2004, 13:05

ik in centrum stad en heb ook fullspeed :woohoo:

2 many soldiers
21 mei 2004, 13:24
Ik woon ook afgelegen en ik heb hier niet zo snel internet
en mijn ping schiet vaak de hoogte in bij de onozelste dingen.

SIO
21 mei 2004, 14:05
Would you like to sign my petition ? (http://www.enquete.be/enquetes/show.php?u=siczor&e=telenet)
neen :) tis ma dajet weet he :D
(heb geen last)

zombie
21 mei 2004, 14:24
Hallo

Naar aanleiding van de vele telenetgamers met lagstoten / lagspikes spelen, wil ik deze petitie opstarten. Iedere keer als ik online een spel speel, krijg ik na een paar minuten lagstoten, waardoor het niet aangenaam gamen is. Die lagstoten worden steeds maar erger en duren alsmaar langer. Ik heb telenet hieromtrent al een mail getuurd, maar die is gewoon genegeerd.

Met deze enquête wil ik zoveel mogelijk medegamers verzamelen met dezelfde problemen, en dit dan voorleggen aan telenet. Dat ze dan toch eens die problemen oplossen en het bekend maken dat ze die problemen hebben. Indien ze dit dan negeren, stuur ik dit op naar testaankoop.

Met vriendelijke groeten

Sicz0r

Ik heb eens wat screens genomen, in 2 SW rondes van 2 minuten elk en met 6 personen op de TN1 server. Ik had verschillende keren lagstoten, kijk zelf maar. Rechts zie je de lagometer (rood is dus niet goed hé), vanboven ziet ge mijn fps (1-2 is zeer slecht, normaal heb ik 50-70 fps).

zelfs lag op telenet (http://users.pandora.be/skatesic/wolf/)

uw framerate ga toch ni evenredig me uwe lag he :wtf:

want op 1 of 2 fps ? :confused:

t kan zijn da uwe lag gewoon aan uwe pc ligt ook ze

6(sic)6_BE
21 mei 2004, 15:37
Mijn lag is wel evenredig met mijn frame rate, iedere keer ik die lagspikes heb daalt mijn framerate naar 1-2 fps. En mijn pc zal het ook niet liggen. Ik heb mijn pc volledig gecontroleerd, op spyware met ad-aware en spy-bot, virus scan gedaan, met norton antivirus en die online scanner (housecall), norton diskdoctor, norton windoctor, norton cleansweep, norton web clean up, norton speed disk en norton one button check up, allemaal gedaan. En mijn pc is minder 6 maand geleden nog eens geformateerd.

En ik vraag niet aan iedereen om die petitie te tekenen, das gewoon voor de mensen dat er ook last van hebben.

byter
21 mei 2004, 15:40
netcode heeft idd invloed op fps
maar van 50-70 -> 1-2 ff nie :/

en zoals ik al zei rood op lagometer = timeout
timeout != lag

6(sic)6_BE
21 mei 2004, 15:43
Mja of dat nu lag noemt of niet, ik heb nog altijd die problemen hé. En ik ben niet de enige ...

Frustos
21 mei 2004, 15:59
ik heb er ook veel last van, meestal stop ik na een kwartier spelen omdat er gewoon teveel lag is
En het is niet alleen in kleine dorpjes, ik woon in A'pen.
Ik heb ook al een mail gestuurd naar telenet maar die klootzakken antwoorden zelfs niet, gewoon frustrerend

6(sic)6_BE
21 mei 2004, 16:12
Dat bedoel ik nu juist, Telenet negeert dat probleem gewoon, ook al zijn er veel die er last van hebben.

FlameDB
21 mei 2004, 17:00
telenet VERSCHRIKKELIJK achteruitgegaan sinds een jaar, verschrikkelijk gewoon :evil:

6(sic)6_BE
21 mei 2004, 17:12
Toevallig, ik heb telenet bijna 1 jaar :doh: :cry:

Light
23 mei 2004, 16:41
blijven zeuren :applause:
als er nu is een provider was die even snel download of beter en even (duur) =) dan stapte ik direkt over
die geen last heeft van pingstoten that is

FoRCe
23 mei 2004, 16:53
ik heb er ook veel last van, meestal stop ik na een kwartier spelen omdat er gewoon teveel lag is
En het is niet alleen in kleine dorpjes, ik woon in A'pen.
Ik heb ook al een mail gestuurd naar telenet maar die klootzakken antwoorden zelfs niet, gewoon frustrerend

men heeft sinds een paar jaar de telefoon uitgevonden, naart schijnt werkt da nog goe :wtf:

mabukay
23 mei 2004, 17:20
Ik woon ook op den buiten en heb er eigenlijk nooit last van, meestal ping van 20 - 50 en bijna nooit hoger. Ook andere mensen die ik ken met Telenet zie ik niet klagen. Het is misschien idd. te wijten aan slechte routing op bepaalde punten.

exploder
23 mei 2004, 17:26
ja de laatste tijd stinkt telenet echt wel gvd klote zoveel lag :angry: :angry: :angry:

Deletos
24 mei 2004, 04:15
kheb ook last van hoge pings en lag :(
heb telenet al 4 jaar en heb nu maar problemen
het is nu 4u14 en heb nog last van hoge pings en lag en niemand in mijn straat is online
khoop dat het snel verbeterd

cibv0ql
24 mei 2004, 07:51
Heb 3 jaar telenet gehad in herent zonder ook maar één probleem. Ben sinds 1 mei vehuisd naar wilsele ( 5 straten verder dan waar ik woonde) en heb nu niks anders dan lag of timeouts, noem het hoe je wilt. Het is echt verschrikkelijk. Mijn brief ligt al klaar om naar telenet te sturen. Als ze het tegen het eind van de week het niet opgelost hebben, bye bye telenet. Iedereen die er last van heeft zou dat moeten doen. Telenet steekt de laatste tijd precies liever zijn geld in reclame dan in service voor zijn klanten!

greets cib :sad:

slash
24 mei 2004, 10:33
LOL wa ne dikke zever kheb da toch nie
kzit altijd rond 20 ping

m4nTiS
24 mei 2004, 10:57
Kheb da probleem ook in Battlefield...maar da komt door Punkbuster die regelmatig moet updaten, en blijkbaar loopt da ni echt smooth.

RTCW heeft ook punkbuster...dus neem ik aan dat die ook moet updaten...en vandaar dus prolly uw lagstoten.

Bij andere games die geen punkbuster hebben, heb ik er ook geen last van.

-Vipr-
24 mei 2004, 14:49
lol over ping gesproken ik heb soms dagen 500 - 1500 :s
ik heb naar telenet hieromtrent iets gestuurd.. ze moeten nog reageren :)

Shenron
24 mei 2004, 15:03
Ik heb de laatste tijd ook enorme lagspikes

het ene moment 50 - 60, en dan plots 1000 of zelfs meer voor 5-10 seconden
is enorm vervelend tijdens online fps

bull-Ox
24 mei 2004, 15:14
als ge beziet hoe slecht sommige hunne windows onderhouden en wa voor spyware en resourcezuipende shit daarop staat... kzou eerst maar eens zien of het daar niet aan ligt.. firewall fantsoenlijk instellen is ook geen slecht gedacht...

Slim_Shady
24 mei 2004, 15:21
normaal geen last van , aleen gisteren tijdens een bf1942 war ,
alle tn'ers ping bove 100 - 200

trouwens ging telenet niet binne een jaar of 2 hun netwerk upgraden ?
iets van een 50mbps down en 30 up ? stond is op de telenet site maar ben de link kwijt

zaffah
24 mei 2004, 16:20
kheb ut2004 een paar dagen geleden gekocht, goed spel enz. en ik wil er is mee online wat zie ik 200 ping ....
echt ni grappig ze, en ik krijg zelfs constant 'speed hack detected' puur door de lag.

das wel beu ze na nen tijd. telenet time to do something about it

KN-StrideR
24 mei 2004, 16:29
We zullen terloops ook eens vragen waar al uw schaduws enzo zijn?
laatste keer dat ik in competitie een fps gespeeld heb, was het verwijderen van schaduwen een oneerlijk voordeel en werd dus beschouwd als cheaten...

:rofl: :rofl: :rofl:

en nee... niet iedereen doet het, dus waarom zou ik het ook ni doen :rofl:

mijn ping lag altijd rond de 30-50 en dit zonder al die cfg "tweaks" die de ronde deden :applause:

Wijsheid
25 mei 2004, 20:44
henb daar ook soms lag probleem

|) ][ |V| ][
25 mei 2004, 23:08
ik heb nooit lag problemen :applause:
kwoon op de boerebuiten en in een straal van 2 km rondom heeft niemand internet :)