PDA

Volledige versie bekijken : Defragmenteren

Scout
20 mei 2004, 13:30
Is dit eigelijk nodig?
Bv bij mij ,heb nieuwe pc al ongeveer 2maand en ik gebruik nu al zo een
17giga van mijn 120gb schijf.
Is dit nodig dat ik al defragmenteer? (bestandssysteem is ntfs OS= XP).
En om de hoeveel dagen defragmenteren jullie je hd eigelijk en welke proggie gebruiken de meeste onder jullie daarvoor,de standaard tool in xp of iets anders?

Ranzy
20 mei 2004, 14:14
Naturlijk is dit af en toe nodig, fragmenteren doet iedere harde schijf, bij veel gedownload en geïnstalleer zal dit sneller gebeuren dan wanneer je enkel wat surft, data geraakt verspreid over de hele parttitie en de leeskop van je harde schijf moet dan heel hard werken om de gefragmenteerde bestanden die jij wil bekijken of bewerken te gaan zoeken, wat resulteert in een lagere levensverwachting van je harde schijf. Dus het is aan te raden maandelijks eens te defragmenteren, liefst nog met Norton Speeddisk (wat in Norton Utilities zit) of Diskeeper, beide programma's zijn beter dan de standaard defragger van Windows.

cooly
20 mei 2004, 16:49
veel plaats zult ge daar nie door bijkrijgen pijs ik,et zal wel een stuk sneller gaan(ikzelf heb daar nog niets van gemerkt maar ze zeggen da :angry: )
... :)

tfluppe
20 mei 2004, 18:40
Plaats bijkrijgen doe je dus niet, he cooly! Wat defragmenteren doet is alle losse clusters op je HD in plaats van verspreid over je HD, mooi netjes na elkaar te schrijven, wat een prestatiewinst kan opleveren.

Skratz
21 mei 2004, 03:40
het is nooit echt nodig, het scheelt wel een stuk in snelheid als je het wel doet (afhankelijk van hoe erg de fragmentatie is)
ik gebruik altijd "perfect disk" het absoluut beste programa daarvoor.

gebruik nooit tools van norton, zijn hun geld en moeite absoluut niet waard. die norton toestanden compromiteren uw system, dat is iets wat een deftig programma niet hoort te doen. ik kan dan ook absoluut niet begrijpen waarom dat die brol zo populair is, ik kom het regelmatig tegen. :/

Ranzy
21 mei 2004, 15:36
Perfect disk, is dat niet Diskeeper? Anyway, Norton heeft wel zeker degelijke producten hoor, maar ik zou die Utilities suite of Internet Security ook nooit installeren, gewoon omdat ze zo veel resources nodig hebben, op een game-pc is deze software dan ook af te raden, voor een normale gebruiker is dat heel goede software. En je kan trouwens ook enkel Speeddisk installeren, dan draait er niets op de achtergrond of zo, dat start je dan op wanneer je wil.

tfluppe
21 mei 2004, 15:39
Ik persoonlijk gebruik O&O defrag Professional, en heb daar geen klachten van.

cooly
21 mei 2004, 17:43
ik gebruik altijd gewoon de windows defragmentatie,is er dan zo veel verschil bij andere programma's?

darkassassin
23 mei 2004, 12:56
Ik gebruik lekker norton systemworks. Is massas goed en duurt slechts een 15 minuten (120gig). Geen problemen met norton s. Maar windows defrag doet niet alles. Laat altijd dingen staan. Vooral ambetant als je gaat gamen vanaf je hdd. Je moet dan lekker lang wachten tot hij alle files heeft. USE DEFRAG, but not windows

Scout
25 mei 2004, 16:12
Ok mannen nogmaals bedankt voor de reacties.
Ik heb nu Diskeeper geinstaleerd en het doet zijn werk goed ,
in enkele minuten is alles al gebeurt ;)

Heb diskeeper nu ingesteld dat hij dit doet telkens wanneer het nodig moest zijn. :niceone: