PDA

Volledige versie bekijken : Mac onvriendelijk

t451737
20 mei 2004, 00:43
De telenet games zijn blijkbaar niet toegankelijk voor Mac-gebruikers , al de downloads en tips die gegeven worden zijn gericht naar Windows-gebruiker.
Al is de Mac veel beter geschikt om games te draaien ( grafisch 10 jaar voorsprong op PC )

Dirkxke
20 mei 2004, 00:48
maar omdat een grote minderheid mac heeft komen der ook nieveel mac games uit omda der nu eenmaal meer geld te verdienen is met windows gestuurde games...

drxero
20 mei 2004, 00:49
weinig gamers hebben een mac pc dus ik zie ni in waarom ze da voor 1 gamer zouden veranderen

tis ni alleen voor de windows gebruikers meer ook voor linux :)

greetz Dr. XERO

Dirkxke
20 mei 2004, 00:51
weinig gamers hebben een mac pc dus ik zie ni in waarom ze da voor 1 gamer zouden veranderen

tis ni alleen voor de windows gebruikers meer ook voor linux :)

greetz Dr. XERO

idd linux vergeten, maar der valt al bij al toch nog het meeste geld te rapen in windows based games, omdat nu eenmaal 80% (als het nie meer is) met windows werkt

td2004
20 mei 2004, 00:53
zou mac nog lang blijven bestaan?
ik denk da microsoft met longhorn erg hoog zal scoren

Dirkxke
20 mei 2004, 00:58

ik heb eigenlijk geen idee hoe een mac os eruit ziet, heb het nog nooit gezien. linux wel al eens bij een kameraad maar mac nog nie.

Preske
20 mei 2004, 01:08

longhorn met hun paladingens systeem? ik dacht het niet.

mac zal zeker nog lang bestaan, dat word nog altijd gebruikt voor bepaalde proffesionele doeleinden.
vooral voor grafisch georienteerde zaken is de mac zeer goed (ligt meer aan de infrastructuur, maar kom) hoewel de pc's ook verdomd dichtbij komen. (het nu enkel nog stabiel kunnen houden)

ray
20 mei 2004, 01:27
De telenet games zijn blijkbaar niet toegankelijk voor Mac-gebruikers , al de downloads en tips die gegeven worden zijn gericht naar Windows-gebruiker.
Al is de Mac veel beter geschikt om games te draaien ( grafisch 10 jaar voorsprong op PC ):rofl: ge moet het grafische aspect van games niet vergelijken met het grafische aspecht in de grafische industrie...en dan nog, PC komt op gelijke voet met mac op vlak van dtp, beeldverwerking etc... het enige waar mac op voor staat is hun ongelooflijke design, dat is om duimen en vingers v af te likken

-=BYE=-RiptoR
20 mei 2004, 01:39
Zoals ray al zei, verwar grafische kracht niet met de voorsprong op gebied van beeldbewerking (voor zover er nog een voorsprong is). Ook het feit dat er voor de mac bitter weinig games gereleased worden, toont aan dat het weinig zin heeft veel werk te stoppen in een mac sectie.

Niets tegen de Mac hoor, maar de mac is nu eenmaal niet echt geschikt als game-platform.

Malkavian
20 mei 2004, 04:13
true, mac is meer een werk pc dan een games platform
maar tegen woordig komen alle grote games ook op mac uit
en meestal zelfs tegelijk met de pc release.

Longhorn zal osX nooit van tafel vegen
omdat osX gewoon super zalig is.
Mac is in principe een "tragere" pc, maar door
de super osX kan het hetzelfde aan als een gewone PC.
Alles zit gewoon in het OS, daar staat of ligt een platform
mee. En osX is opt het ogenblik nog altijd het beste os dat ik ken.
En ik ben een Multi gebruiker hé
Window en osX.
XP is een grote stap vooruit, maar procentueel is osX nog altijd
stabieler. En ja mag niet vergeten dat osX een Unix based os is.
Dus elke linux manoever dat je wilt doen, kan je ook op osX in de console.
Zalige nie ;)

GuntherDW
20 mei 2004, 09:02
idd linux vergeten, maar der valt al bij al toch nog het meeste geld te rapen in windows based games, omdat nu eenmaal 80% (als het nie meer is) met windows werkt

*kuch*...

voor diegene die het ni verstaan : ik gebruik linux en toch kan ik de meeste games spele, reason : wine :applause:

joyraider
20 mei 2004, 10:15
:rofl: ge moet het grafische aspect van games niet vergelijken met het grafische aspecht in de grafische industrie...en dan nog, PC komt op gelijke voet met mac op vlak van dtp, beeldverwerking etc... het enige waar mac op voor staat is hun ongelooflijke design, dat is om duimen en vingers v af te likken

ni alleen design ze.. als je een PowerMac G5 met Dual 2GHz ga vergelijken met een P4 3.4 800FSB, dan zou je je pc snel uit t raam flikkeren :) mac is in feite gewoon 'tig keer beter dan pc, maar ook 'tig keer duurder, en dr is veel te f0kking weinig software voor

[Jup]war-ass
20 mei 2004, 10:56
ni alleen design ze.. als je een PowerMac G5 met Dual 2GHz ga vergelijken met een P4 3.4 800FSB, jah
zeg
geen dual systems met single CPU systems vergelijken AUB
iedereen weet dat da ni fair is gewoon omdat 2 keer zoveel pipes en zo is
...

en tis ni omdat een PC 800fsb heeft met HT dat em tzelfde presteert als een 2CPU systeem ze, want das gewoon trukske waarmee ge maklijker meerdere processen kunt berekenen alsof ge 2 CPUs hebt, maar ge hebt nog altijd maar 1ne CPU

Conqie
20 mei 2004, 11:11
mac is gwn veel te duur voor de gewone gamer

dJeez
20 mei 2004, 11:40
Als je vragen/problemen hebt of links wil naar nuttige sites verwijs ik u graag door naar het Operating Systems forum (http://games.telenet.be/forum/forumdisplay.php?f=23).

Al is de Mac veel beter geschikt om games te draaien ( grafisch 10 jaar voorsprong op PC )
Euhm, neen. Wat grafische vormgeving (design) en video-/audiobewerking betreft misschien wel.

Wat de pure specs betreft zit er hetzelfde in qua grafische hardware, dus indien er op IBM compatible PC volledig geoptimaliseerd zou worden voor bepaalde grafische kaarten (nVidia krijgt gamesdevelopers al zover), dan is er echt geen verschil meer. Apple heeft het voordeel dat ZIJ bepalen welke hardware er in de machine terechtkomt, daardoor weten developers welke HW ze mogen verwachten en gaan ze daar dus voor optimaliseren.

BTW Hou u maar vast als Sun zijn Looking Glass (http://wwws.sun.com/software/looking_glass/) uitbrengt (mid 2004 zou de developersrelease er zijn), dan staat Mac wat UI innovatie betreft ineens 10 jaar achter :p.

Preske
20 mei 2004, 13:50
op het eerste zicht, echt handig vind ik die 3d interface niet :unsure:
het lijkt me nogal storend over te komen. dan minimaliseer ik m'n venstertjes toch liever, zo stan ze ook niet in de weg.
maar moestek de kans krijgen, ik zou het zeker wel es willen uitproberen

skully25
20 mei 2004, 14:06

hetgeen ge daar zegt is goe genoeg om de zoveelste wac vs pc flamewar in gang te steken :p

ge weet nu toch ook wel dat da geen waar is hé, tot een paar jaar geleden dachten de meeste developpers er zelfs niet aan om bekende games te draaien op mac

eigenlijk worden er weinig tot geen games ontwikkeld voor mac, PC games worden geport door bedrijven zoals macplay, macsoft en aspyr zodat ge ze op mac kunt spelen, ze passen de code van het spel zodanig aan dat het werkt met opengl (zoals ge weet werkt pc met directX en werken die games dus nie op mac, vandaar da ze geport worden)
het nadeel aan opengl op mac is dat het nog niet echt 100% geoptimaliseert is voor games, waardoor ge vaak nogal lage performance krijgt in games, het hangt ook af van hoeveel moeite die programmeurs hebben gedaan om het game te porten, slechte performance in een game is meestal te wijten aan het slecht coderen van een spel
wel rekening houden dat als uw hardware niet voldoet aan de recommended systeemeisen moet ge et natuurlijk niet op de developpers steken dat het spel nie goed of vlot draait op uw mac hé ;)

een voorbeeld daarvan was de uitbreiding voor MOHAA spearhead, in het ardennes level waar je op een gegeven moment in een vrachtwagen met een kanon terecht kwam en een vrachtwagen moest beschermen was er ee enorme drop in fps, het maakte niet uit of alles op low stond in 640*480, alles vertraagde tot miss 5 fps, en om toch zeker te zijn dat het niet aan mijn comp lag heb ik geinformeerd bij andere spelers en die hadden hetzelfde probleem, oorzaak, slechte codering en porting van dat level
oorzaak van slechte codering, programmeurs moeten hun deadline halen, en als er tijdsgebrek is laten ze soms wat steken vallen

nuja ge kunt blijven argumenten verzinnen van dit of dat is beter, maar voor mij is er geen beter OS, elk van de bestaande OS'en heeft z'n flaws
ik werk dan wel 90% van de tijd op nen macintosh maarik heb niks tegen pc's

maar wees blij, voor mij word de zomer een leuke periode
call of duty is onlangs gereleased voor mac, en begin juni mogen we de deluxe editie van BF 1942 verwachten (incl desert combat mod),black hawk down en splinter cell (weliswaar (weer:p) wat laat maar dat geeft niks voor mij, zolang ik het maar kan spelen) dus ik heb alvast geen klagen

Daikatana
20 mei 2004, 14:21
mss de gelegenheid om het mac...bad filmpje nog es boven te halen?
dunno mijn ervaring met mac viel wel mee, kvond da nog nie mis ze, maar om games op te spelen en daar alle dagen mee bezig te zijn liever nie ze, kben meer aan pc, mss is da iets persoonlijks ofzo? maar tis en blijft een feit da grafische dingen enz da ge da best met mac doet eh
maar als ge echt iets voor gamez zoekt moede eiglik pc kopen, dan ebde al die zever nie vindek
btw nog iemand die die standaard muis van een mac zo ongelooflijk klote vind? ik krijg daar kramp van...

Malkavian
20 mei 2004, 14:34
dunno mijn ervaring met mac viel wel mee, kvond da nog nie mis ze, maar om games op te spelen en daar alle dagen mee bezig te zijn liever nie ze, kben meer aan pc, mss is da iets persoonlijks ofzo? maar tis en blijft een feit da grafische dingen enz da ge da best met mac doet eh
maar als ge echt iets voor gamez zoekt moede eiglik pc kopen, dan ebde al die zever nie vindek
btw nog iemand die die standaard muis van een mac zo ongelooflijk klote vind? ik krijg daar kramp van...

Haal dat Bad filmpke maar eens boven ;)
Alles wat hij daarin zegt is puur een gewoonte.
Zoals je een gewoonte hebt aangekweekt bij de pc moet je dat
ook doen op mac.
Over de standaard muis van Mac, ja ok die zen klein.
Maar als je een normale computer koop in de winkel krijgde er ook een
crappie muis bij. Dus wat doet een normale mens dan? Juist een nieuwe
kopen ;)

grungywout
20 mei 2004, 14:40

is da da filmke van die kerel met die hele rant over mac, zo ja, post da nog eens, da roelde :p

slash
20 mei 2004, 14:42
mac is meer voor grafische bewerkingen enzo omda die programma's nogal zwaar zijn en ne mac sneller is den ene gewone pc. Kvind eigelijk ook da ze veel schone design hebbe dan gewoon pc

Malkavian
20 mei 2004, 14:43
is da da filmke van die kerel met die hele rant over mac, zo ja, post da nog eens, da roelde :p

Pfff, kunde zo hard allemaal naast je leggen alles wat hij zegt.
Je kan zonder veel moeite een maken over Windows die vele harder
is.

-=BYE=-RiptoR
20 mei 2004, 14:49
mac is meer voor grafische bewerkingen enzo omda die programma's nogal zwaar zijn en ne mac sneller is den ene gewone pc. Kvind eigelijk ook da ze veel schone design hebbe dan gewoon pc

Der is maar 1 bedrijf da Mac's maakt é, en honderen die pc's in elkaar steken. Nie moeilijk dat design dan beter is bij de mac. Alhoewel ge ook zalige cases kunt kopen voor pc.

grungywout
20 mei 2004, 14:50
Pfff, kunde zo hard allemaal naast je leggen alles wat hij zegt.
Je kan zonder veel moeite een maken over Windows die vele harder
is.

kweet, maar twas gewoon mega phunneh, zelf vind ik mac os best ook wel roelen ^^

slash
20 mei 2004, 14:55
Der is maar 1 bedrijf da Mac's maakt é, en honderen die pc's in elkaar steken. Nie moeilijk dat design dan beter is bij de mac. Alhoewel ge ook zalige cases kunt kopen voor pc.

idd is wel waar

Tweak37
20 mei 2004, 15:00

Sinds wanneer is mac sneller?? De G5 is al vergeleken met qua configuratie vergelijkbare dual xeon machines, en de mac is echt niet sneller, om nog maar te zwijgen over de opteron... En zelfs dan is de pc nog goedkoper... Natuurlijk is de G5 sneller dan een simpele PIV 3 ghz, maar die mag je toch niet vergelijken, das precies alsof je een Athlon 2000+ gaat vergelijken met een P IV 3,2 EE met HT en al, dan kun je ook zeggen, zie je wel, intel is sneller...

0n3Liner
20 mei 2004, 15:20
weet niet hoor linux en windows word binnekort ene grooten hoop ****, ze gaan samenwerken, dus ik stap ms wel over nr mac :unsure:

Mich
20 mei 2004, 15:30
Sinds wanneer is mac sneller?? De G5 is al vergeleken met qua configuratie vergelijkbare dual xeon machines, en de mac is echt niet sneller, om nog maar te zwijgen over de opteron... En zelfs dan is de pc nog goedkoper... Natuurlijk is de G5 sneller dan een simpele PIV 3 ghz, maar die mag je toch niet vergelijken, das precies alsof je een Athlon 2000+ gaat vergelijken met een P IV 3,2 EE met HT en al, dan kun je ook zeggen, zie je wel, intel is sneller...

kmeende nochtans ergens gelezen te hebben da ne G5 met 2 processoren van 2Ghz sneller was dan dual xeons van 3.0 ghz :unsure:
btw mac vink redelijk goe, alleen voor gamers is er niet echt veel keuze qua games imo.

Malkavian
20 mei 2004, 15:35
G5 is een 64bit processor zover ik mij kan herinneren

AMD 64 < G5 < Intel 64
zo blijkt uit de tests

Enneu nog eens MAC zijn werk pc's, geen game pc's.

QplQyer
20 mei 2004, 16:43

Ben ik nu de enige die deze kanjer van een fout opmerkt? :)

weet niet hoor linux en windows word binnekort ene grooten hoop ****, ze gaan samenwerken, dus ik stap ms wel over nr mac

Linux en Windows samenwerken? in welk opzicht, dat denk ik dat haast nooit zal gebeuren, tenzij het over .NET support voor linux gaat, maar dat is dan ook een goeie zaak voor linux want zo komt er meer software beschikbaar voor Linux.
Bron voor die zogezegde samenwerking (want geloof er niet echt iets van).

Malkavian
20 mei 2004, 16:46
Ben ik nu de enige die deze kanjer van een fout opmerkt? :)

Linux en Windows samenwerken? in welk opzicht, dat denk ik dat haast nooit zal gebeuren, tenzij het over .NET support voor linux gaat, maar dat is dan ook een goeie zaak voor linux want zo komt er meer software beschikbaar voor Linux.
Bron voor die zogezegde samenwerking (want geloof er niet echt iets van).

Waar is er een fout?? PC is niet meer dan de afkorting voor Personal Computer
en zover ik weet is een MAC een Personal Computer, dus niets fout dus ;)

Enneu die samenwerking, zoals ik al zei is osX Unix based, dus alle linux
toestanden kan je ook op osX doen :)

QplQyer
20 mei 2004, 16:56
Waar is er een fout?? PC is niet meer dan de afkorting voor Personal Computer
en zover ik weet is een MAC een Personal Computer, dus niets fout dus ;)

Enneu die samenwerking, zoals ik al zei is osX Unix based, dus alle linux
toestanden kan je ook op osX doen :)

pc wordt globaal gebruikt voor intel-based of amd-based systemen, ma soit er valt over te discussieren waarschijnlijk.

Jah inderdaad zulk een samenwerking zou ook op os X terechtkomen, ma er was iemand die zei dat er een samenwerking tussen linux en windows ging komen en dat zie ik toch niet rap gebeuren :S

Logicritus
20 mei 2004, 18:20
Mac zuigt vergelijken bij windows.

Ik kan ervan meespreken :p

GuntherDW
20 mei 2004, 18:32

ja?
ik veel redene opnoeme waarom ik liever mac dan windows em ze (ik gebruik atm linux)

skully25
20 mei 2004, 18:44

toch altijd mooi wanneer mensen hun stelling verantwoorden :crazy:

Undeadhunter
20 mei 2004, 19:27
vergeet ni da mac van plan is om een OS te maken voor PC dus hopenlijk binne kort een Mac OS voor PC waar dan wel games voor zijn :D :applause:

slash
20 mei 2004, 19:32

waarom vergelijkt ge hardware bij software????

t451737
21 mei 2004, 17:47
Het kan me geen reet schelen welke computer het snelste , mooiste , ... is .
1 ding blijft ik betaal elke maand evenveel aan Telenet maar ik krijg er zeker niet evenveel terug zoals een Pc-gebruiker met Windows . Telenet gebruikt wel geregeld een Mac om een rol te spelen in hun reclame op TV ( G4 powerbook , I-mac , ...) Maar daar houdt hun respect op !
Mijn mening is : al wie betaalt moet evenveel service krijgen , al surf je met een Commodore 64 !

grungywout
21 mei 2004, 22:57
1 ding blijft ik betaal elke maand evenveel aan Telenet maar ik krijg er zeker niet evenveel terug zoals een Pc-gebruiker met Windows . Telenet gebruikt wel geregeld een Mac om een rol te spelen in hun reclame op TV ( G4 powerbook , I-mac , ...) Maar daar houdt hun respect op !
Mijn mening is : al wie betaalt moet evenveel service krijgen , al surf je met een Commodore 64 !

ow, sorry, telenet zal morgen meteen beginnen met het porten van demo's naar mac

:ironic:

Internet is een isp ffs, geen games distributeur. Werkt uw internet, melk dan niet want dat is het enige waar ge voor betaald. Games.telenet is een extratje en als het u niet aanstaat dan gaat ge maar op een ander.

scorpion007
21 mei 2004, 23:57

ge moet voor gamezone betalen , dus daarvoor kunde nie klage
vergeet nie da telenet internet en telenet games volledig los ston van mekaar... De adsl gebruikers betalen ook eveveel en die hemme bijna nix van gratis gamesite , ge hebt er zelf voor gekoze om ne mac te kopen , dus leer er mee leve é. Als ik mij volgende week een exotisch pctje gon hale wer bijna gen software voor bestaat , moet ik ten gon klage bij telenet , kdacht et nie ...

skully25
22 mei 2004, 00:12

zo kunde op alles vitten hé
ik zit hier met adsl en da draait maar op den helft van de normale snelheid (omdat ik juist te ver van een centrale zit), ik kan ook beginnen vitten van ik betaal de volle pot, ik wil de volle snelheid, zet daar es nen repeater tussen of weet ik veel, maar dat doe ik niet omdat ik weet dat ge al een maand moogt zitten wachten tot er goe en wel enen es komt kijken van belgacom

mijn internet marcheert en ik kan deftig gamen zonder lag problemen, dus das goe genoeg voor mij
daarbij, hoe zou een bepaald type computers gebruiken in reclame nu respect tonen voor die firma die die computers levert, dat is gewoon puur commercieel, da heeft niks te maken met respect
mac wordt nu eenmaal minder gebruikt dus zullen we ook minder support krijgen, vandaar dat mac users ook meer op zichzelf moeten kunnen rekenen om hun miserie op te lossen omdat er bijna geen enkele helpdesk met apple computers ervaring heeft (heb zo eens moeten bellen daar de helpdesk van ING homebank omdat de mac OS X versie van hun programma niet werkte, was me dat iets vent :eek: , heb et dan achteraf zelf mogen oplossen ), maar goed het is nu eenmaal zo en ik ben da al gewend van me problemen zelf op te lossen, dan aan de andere kant ben ik blij dat ik geen problemen tegenkom die ge dan op bij het gebruik van windows wel vaak tegenkomt

zijt blij met hetgeen ge werkt, en als ge echt da respect wilt da ge zogezegd wel krijgt als ge nen PC user zijt, ewel koopt dan simpelweg een PC, punt andere lijn

dJeez
22 mei 2004, 10:28
daarbij, hoe zou een bepaald type computers gebruiken in reclame nu respect tonen voor die firma die die computers levert, dat is gewoon puur commercieel, da heeft niks te maken met respect

:offtopic: Dat heeft waarschijnlijk nog meer te maken met het feit dat Paul Van Cotthem in een vorig leven bij Apple aan de slag was.

Zijn CV, voor de liefhebbers : http://www.vacature.com/scripts/indexpage.asp?headingID=4732 :p.

@t451737:

Wie betaalt moet evenveel service krijgen
Dat is ook zo, ik kan hier nl. probleemloos gebruik maken van mijn Telenet verbinding met de Powerbook op mijn schoot, dus wat is nu eigenlijk uw probleem? Zagen ja, dat kunnen de Mac zealots echt wel...

BraveHeart
22 mei 2004, 16:01

Commodore 64 ownz, kunde daar ook op pingen, of blijft het bij Pong :rofl:

Jammer genoeg dat dit niet mac.telenet.games.be heet.
Ge kunt het draaien gelijk ge wilt...

PC is een platform wat door een groot schaal aan gebruikers gekend is.
Mac is een platform dat door een klein schaal gebruikers gekend is en gebruikt wordt.

Er moeten idd demo's komen voor MAC, maar er bestaan toch wel genoeg internet sites voor MAC waar ge Demokes kunt downloaden ?
Zelfs de trailers die ge tegenwoordig download zijn in het MOV formaat en zijn QT afhankelijk, ne mac gebruiker is op dat punt voor terwijl een PC gebruiker nog een player mag installeren om die filmkes te zien.
Zo MAC-loos is telenet games nu ook weer niet.

Moest er nu meer vraag zijn achter mac en meer mac gekocht en gebruikt worden dan zou telenet games ook nog een MAC onderdeel in de site inlassen voor mac downloads.
Echter zijn de mac gebruikers tegenover pc gebruikers met de hand te tellen.
Ge kunt dat nu draaien gelijk ge wilt, PC is het meest gebruikte platform, Mac komt op 2de plaats.
Mac wordt gebruikt in bedrijven, ne pc is meer iets voor thuis, niet dat ge met ne Mac nie thuis kunt werken/gamen, maar het software aanbod is beter verdeeld bij de PC dan bij MAC.
Vraag eens aan een gamer wat hij zou kopen voor gaming.
PC of MAC ?

Kostprijs van de computer
Het aanbod aan software
Support
De meeste gamers zijn ook nog eens tweakers, en niet zo gebeten op die look.
Die zijn tevreden met een lompe bak, als ze maar kunnen prutsen in de kast en met de software voor een frame meer in een spel, zijn die al content.

Ontwerp komt op 2de plaats, prestaties op 1ste.
Zo ben ik dus ook, wat heb ik aan een chic design als ge met die pc niet kunt doen wat ge zelf wilt (uitbreiden, tweaken, oc....., ander OS opsmijten enz)
Niks dus.

the maniak
22 mei 2004, 17:14
op ne mac kunt ge dus wel Linux instaleren he, dus wa BraveHeart daar zegt van OS installeren is nie direct waar :)

Mac is mss minder uitbreidbaar enzo, maar voor de meeste mensen is da toch nie erg. Nu moet ge is zeggen hoeveel mensen hun pc tweaken en uitbreiden....das ook een minderheid zenne

Ter zijn veel mensen die zeggen ik koop ne HP ofzo iets zoda ze ter niks aan moeten doen om die te doen werken. Die kunnen even goed ne Mac kopen in feite want die bollen direct as ge ze koopt.

Alleen is Mac hier nie zo bekend bij de pc leken, daarom heeft iedereen bijna na pc staan....In amerika is Mac veel populairder als hier zenne

WoDkA
22 mei 2004, 17:51
http://users.pandora.be/wodka2/mac.wmv

da filmpje ? ( 3.5 mb )

skully25
22 mei 2004, 18:31
http://users.pandora.be/wodka2/mac.wmv

da filmpje ? ( 3.5 mb )

lol, ok dat is wel grappig, maar ik hoop toch dat dit niet serieus genomen word

het is hetgeen ge gewoon zijt van mee te werken hé
zo kan ik zeggen dat windows het enige OS da ge moet afsluiten door op start te duwen en dat soort dingen :p

the maniak
22 mei 2004, 18:48
da filmke kende ik al langer, is wel grappig. Maar in feite is het wel overdreven zenne
het beste van da filmke is wanneer hem zegt van: alles wa ge gezien hebt, heb ik geedit op een Mac :d

grungywout
22 mei 2004, 19:00
da filmke kende ik al langer, is wel grappig. Maar in feite is het wel overdreven zenne
het beste van da filmke is wanneer hem zegt van: alles wa ge gezien hebt, heb ik geedit op een Mac :d

"Why does this thing has a handle in the middle? So you can use it as a fucking boat anchor!!!!"

:D

snuffel
22 mei 2004, 20:16
hej kijk heft heeft maar 1 muisknop. zou ik die nu binden om te schieten of om te springen. :ironic:

Undeadhunter
22 mei 2004, 20:28
hej kijk heft heeft maar 1 muisknop. zou ik die nu binden om te schieten of om te springen. :ironic:

ik begrijp het dus ni da mensen met hun muis springe: IT SUCKS
gebruik u fucking toetsenbord toch.

[Jup]war-ass
22 mei 2004, 23:26
ik begrijp het dus ni da mensen met hun muis springe: IT SUCKS
gebruik u fucking toetsenbord toch.
als da nu goe uitkomt in een bepaald spel
waarom niet?
ikzelf gebruik het niet
maar u middle mousebutton bv
waarom ni springne maar bv wel inzoomen ofzo?

Daikatana
22 mei 2004, 23:32
wahahaha ja da filmke zo zot eh
btw van die muis kbedoelde zo das met sensors ofzo das zoo klote
da doe op den duur zeer an u hand
ofwel addek een rare muis in men anden die niemand anders eeft :sad:

[Jup]war-ass
22 mei 2004, 23:50
wahahaha ja da filmke zo zot eh
btw van die muis kbedoelde zo das met sensors ofzo das zoo klote
da doe op den duur zeer an u hand
ofwel addek een rare muis in men anden die niemand anders eeft :sad:
of ge hebt rare handen ;)

j/k eh

Seu PeRMaNN
23 mei 2004, 00:27
mss grafish meer voorsprong

maar probeer eens een mac evenrap te laten draaien als

en goei pc

Mistic
23 mei 2004, 09:36
Seu PeRMaNN euhm ne MAC werkt sneller dan ne gewone PC, grotendeels dankzij het OS (zoals malky al aanhaalde) Het belangrijkste is niet zozeer de hardware, wel het OS.

Ik em nen XP 1700 @ 1601 Mhz met Linux
Undergod (mijn appartementsgenoot) eeft nen XP 2600 @ 2205 Mhz met Win XP Pro

en in UT2004 laad bij mij veel sneller (10 - 20 sec voorsprong) dan bij hem (en tligt nie aan de andere hardware want w'emme identiek dezelfde graka en evenveel RAM en van die shit)

Bij mij zelf zag ik het ook door timedemo's te doen in Q3 met identieke configs enzo zoda het écht hetzelfde was, linux versloeg mijn windows met ongeveer 80 Fps (en da's VEEEEEEEEEEEL) (btw twaren 2 fresh installs dus daar lig et nie aan)

MacOS is Unix-based net zoals linux, mor tziet er echt wel FUCKING sweet uit en het werkt ook vree aangenaam (op school al redelijk wa met MAC zitten klooien). Mijn volgende aankoop zal prolly ne MAC zijn, k tis ewa duurder, mor hun hardware OWNED gewoon en Linux draait er MEGA-goe oep dus...

Kben zo'n tijdje geweest van ALLES EN IEDEREEN LINUX, mo khem dan ingezien da da nie gaat, simpelweg omda 80% van de windows gebruikers nog niet klaar is voor Linux. Voor mij persoonlijk is Linux het beste, hardware maakt geen fuck uit (khem ier laptopke draaien in linux met p166 en da gebruik ik dagelijks). Voor anderen is MAC het beste en voor nog anderen is windows het beste. Wat ik wel vind is da ge het minstens een moet proberen voor ge het afschrijft, wat bij mij begon als een probeersel (kwilde gewoon is zien wat linux was) is uitgedraaid op een totale overstap naar linux (kdraai ier alles in linux buiten de shit veurt school), wie weet misschien vind ge het ook wel leuk ;-) en ALS ge de kans hebt, PROBEER NE MAC, tis echt een cool OS met leuke features en eye-candy en UT2004 draait er btw gewoon geil op ...

my 2 cents
Mistic