PDA

Volledige versie bekijken : probleem met cd brander of nero?

cooly
19 mei 2004, 15:18
ik wou overlaatst een paar bestandjes op een cd zetten maar als ik in nero wil 40x aanduiden dan gaat dat niet,ik kan alleen 16x 12x 8x en 4x aanduiden
ligt dit probleem nu aan nero?of is het mijn cd brander?normaal ging hij altijd toch 40x en op de cd staat 48x en op een ander merk cd met ook 48x snelheid gaat hij ook maar tot 16x
maar als het nero is is het niet erg maar ook al installeer ik da drivers opnieuw het lukt nog niet...
en dan heb ik nog een probleem met mijn cd speler,hij leest geen enkele cd meer,en vroeger valde hij zelfs gewoon uit en moest ik mijn pc opnieuw opstarten.
mijn cd-schrijver is van het merk MSI en is 40x12x48
en mijn cd lezer van LG en leest 52x

darkassassin
20 mei 2004, 14:52
Je moet es goed kijken wat op je drive van je cd writer staat. Zie ik daarjuist dat er bij jou als laatste cijfer x48 staat wil dat zeggn dat je maar tot aan 48 speed kan schrijven. Als je dit niet haalt ligt het waarschijnlijk aan een innerlijk defect van je brander of in een fout van nero. Zou nero eens herinstallen

cooly
20 mei 2004, 16:05
ok,kzal da eens proberen

eniac
20 mei 2004, 16:35
Je moet es goed kijken wat op je drive van je cd writer staat. Zie ik daarjuist dat er bij jou als laatste cijfer x48 staat wil dat zeggn dat je maar tot aan 48 speed kan schrijven.

48 speed lezen, 40 speed schrijven.

Maar idd, nero herinstalleren kan geen kwaad. Is het een nero versie die je kreeg bij je CD-writer? Nieuwere versie eropzetten kan ook helpen.

cooly
20 mei 2004, 16:43
48 speed lezen, 40 speed schrijven.

Maar idd, nero herinstalleren kan geen kwaad. Is het een nero versie die je kreeg bij je CD-writer? Nieuwere versie eropzetten kan ook helpen.
ik heb et opnieuw geinstalleerd maar het helpt niet,het max is nog steeds 16x
ik weet nie of da da erbij zat ik denk et wel,maar hij is samengesteld en mijn vader heeft hem gekocht en dat zat gewoon bij alle cd'tjes en drivers

eniac
20 mei 2004, 19:47
Hmm toch wel vreemd. Het lijkt alsof je writer niet standaard wordt ondersteund door nero. Download eens van www.nero.com de nieuwste versie (demo editie dan wel) en kijk eens welke snelheid deze ondersteunt.

edit: http://www.nero.com/en/download_nero.php?pak=1

cooly
20 mei 2004, 21:25
ik zal het eens proberen,maar het rare is dat het daarvoor wel ging,
maar nu we toch over cd dingens bezig zijn,ik heb nog een probleem met mijn gewone cdrom drive,die leest geen enkele cd meer,kan dit zijn door een vuile lens?of gewoon de cd speler?voor info kijk naar eerste post