PDA

Volledige versie bekijken : Job: Politie

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

dêsh'
17 mei 2004, 21:18
Hallo allemaal,

Ik studeer nu Accountancy - Fiscaliteit aan de KHLeuven. (Departement ECHO) Mijn cijfers zijn allemaal goed en normaal zal ik ook wel zonder problemen slagen maar toch voel ik mij niet zó goed in die richting en zie ik mijzelf later niet echt als accountant door het leven gaan.

Nu, een tijdje geleden zag ik een campagne van de Politie op tv en dat stond me echt wel aan. Natuurlijk heb ik wel een paar vraagjes en ik ben er zeker van dat er hier op het forum wel een paar zijn die mij kunnen antwoorden ;)

Wat & hoe gaat het allemaal in zijn werk? Zijn het lange studies? Moet je studies volgen? Toelatingsexamens? Slaagkansen? Wat is jullie ervaring als politieagent? Zware fysieke opleidingen? enzoverder..

Daarbij komt nog de vraag. Zouden jullie het mij aanraden te stoppen met de richting die ik nu volg..toch wel een richting met een goede toekomst qua werkgelegenheid. Of zou ik gewoon de richting moeten afmaken en na de opleiding zien ofdat het beroep mij nu eigelijk ligt ja of nee?

Ik zit in het 1e jaar btw.

Alleen volwassen reply's danku ;)

Mvg,
Dêsh'

Rapturo
17 mei 2004, 21:28
damn freaky

'k studeer net hetzelfde maar dan in de Mercator hogeschool Gent en geloof het of niet... ook overwogen om eventueel bij de politie te gaan, heb nu wel besloten mijn studies eerste proberen verder te zetten en nadien te kijken.

Op de site van de politie (http://www.jobpol.be/default.asp?id=14&sub=3&et=5) kunde veel vinden.

Stimpy
17 mei 2004, 21:32
interessante vraag, ik heb ook getwijfeld om politie te doen of een "normale" studeerrichting
en als men punten dit jaar tegenvallen wie weet.. hopelijk krijg je snel interessante replies ;)

Tengu
17 mei 2004, 21:39
Naar politiekantoor gaan, inschrijvingsforumulier halen en opsturen, eerste test is theorie (logische reeksen, spelling, video bekijken en daarna vragen oplossen en beschrijving van de video geven) + sport proeven ( evenwichtsbalk, zo snel mogelijk heen en weer lopen en 2200 meter lopen in 12 minuten)

Psychologische testen: meerkeuze vragen op comp en op papier, problemen oplossen in een groep, gesprek met psycholoog.

Medische test (als er iets fout is kan je eventueel in beroep gaan en dit zou ik zeker doen )

Gesprek met 3 personen, iemand van de politieschool, federale politie en psychiater.

Dit zijn dus 4 aparte dagen die verspreid zijn over een dikke 6 maand.

Stimpy
17 mei 2004, 21:45
precies nog ni zo moeilijk da ingangsexamen :)

allé elke normale mens raakt daar toch binne

nitrokorn
17 mei 2004, 21:49

en af en toe ook minder normale mensen :)

dêsh'
17 mei 2004, 21:51
Medische test (als er iets fout is kan je eventueel in beroep gaan en dit zou ik zeker doen )

Alvast bedankt voor je vlugge en goede reactie!

Maar ivm die medische test heb ik nog een vraagje. Ik heb namelijk Diabetes (Suikerziekte) :( . Zou dat een probleem vormen denk je?

Tengu
17 mei 2004, 21:56
Maar ivm die medische test heb ik nog een vraagje. Ik heb namelijk Diabetes (Suikerziekte) :( . Zou dat een probleem vormen denk je?
Kan ik niet met zekerheid zeggen sry.

dêsh'
17 mei 2004, 22:05
Ik weet dat dit vroeger een probleem was. Maar dat is ondertussen toch al wel verscheidene jaren (zo'n 5 à 6) geleden. Normaal gezien zou dat nu toch geen al te grote problemen mogen opleveren. Ik zal mij eens gaan informeren bij het lokale politiekantoor.

Bedankt voor je antwoorden Tengu.

Mensen met nog positieve/negatieve ervaringen in de "politie-wereld" mogen die hier ook altijd posten!

Dirkxke
17 mei 2004, 22:08
ik moet de 23ste van deze maand voor mijn eerste testreeks gaan. khoop da het mij lukt. ziet er mij een interessante job uit met veel door groei mogelijkheden.

maar voor de rest is het zoals hierboven beschreven staat

dêsh'
17 mei 2004, 22:09
Laat je zeker iets weten hoe het gegaan is? ;) :scream:

TooTall
17 mei 2004, 22:20
ik moet de 23ste van deze maand voor mijn eerste testreeks gaan. khoop da het mij lukt.
Succes, maar bedenk wel dat de wachttijd voor de politieschool in Zwartberg 18 maand is, het is zeer moeilijk om nog binnen te geraken, ik was niet geslaagt op 2de testen, en mijne contactpersoon (die ik toevallig ken) zei dat alles zo vol zat dat ze niemand mochten toelatenvoor een bepaalde periode, of het waar is of niet weet ik niet maar feit is dat van de 10 mensen die ik ken die gelijk zijn begonnen er 0 personen door waren.

Die promotiecampagne 3-4 jaar geleden heeft een vloedgolf aan kandidaten voortgebracht en daardoor zijn er meer dan genoeg kandidaten.

dêsh'
17 mei 2004, 22:36
Zijn er nog mensen die dit probleem kennen? Maw dat de politie eenheden momenteel met genoeg wn zitten? Ik had nochtans gehoord dat er een tekort was :confused:

TooTall
17 mei 2004, 23:09
Tis een beetje een jojo-effect, ze nemen weinig mensen aan als de wervingsreserve vol zit, en veel mensen als die kleiner is.

Ik ken wel iemand die zijn testen deed, 3 maand voor mijn, die was geslaagd op ne woensdag, vrijdag bellen ze of hij maandag kan beginnen, er was iemand weggevallen, die heeft nog 1 maand te gaan en hij is inspecteur...

Talk about luck.

Nuja, ge kunt altijd es sjans hebbe, ma ik waarschuw U alleen zet nie alles op dees he, zorg voor minstens 2 alternatieve plannen.

dêsh'
17 mei 2004, 23:30
Daar wringt dus zowat het schoentje. Mijn studies stopzetten om dan te weten te komen dat de politie geen werkvolk meer aanneemt zou dom zijn.. :unsure: Maar om die 3 jaar dan verder AF te studeren aan de KHL om dan uiteindelijk te weten te komen dat het totaal niet mijn ding is..lijkt me ook zo dom..

Ik ga zeker & vast is informeren hoe het zit bij het politiekantoor hier in mijn gemeente..en een familielid van mij zit ook bij de politie dus daar kan ik eventueel ook wat informatie krijgen.

Bedankt voor jullie reacties alvast! ;) En @ dirkxke laat iets weten hoe het gegaan is hé. :)

TitaTovenaartje
17 mei 2004, 23:30
hey

Ik heb mijn inschrijvings formulier op de site van jobpol.be afgehaald, ingevuld, en de nodige papieren (diploma, goed zede en gedrag, geboorteakte) bijgevoegd en toen opgestuurd (23 of 24/04/04).
Ik kreeg een eerste brief terug de 28/04/04.
met beetje info of die testen.

Op 04/05/04 kreeg ik een tweede brief met de datum in wanneer ik mijn selectieproeven mocht gaan afleggen. Die is op 15/06/04 om 13:00 uur in het Limburgs Opleidingscentrum voor Politie, Marcel Habetslaan 7 3600 GENK (Zwartberg)

Die allereerste test houdt in:

- Een evaluatie van uw potentieel om de basisopleiding te kunnen.
Deze schriftelijke proef bevat een reeks psychotechnische testen. Deze meten onder andere uw abstract redeneervermogen, uw vermogen om te redeneren met cijfers en om informatie te verwerken,...

- Een evaluatie van uw kennis betreffende uw moedertaal.
Deze schriftelijke proef is samengesteld uit testen die uw kennis van de spelling en van de frammatica meten.

- Een peiling naar uw rapportagevaardigheden.
Deze schriftelijke proef omvat het opstellen van een verslag dat de essentiële elementen weergeeft van een voorheen vertoonde video.

Voila, ik hoop dat je er nog iets mee bent

peace

TooTall
17 mei 2004, 23:44
Eeehm...

Uw studies stopzetten voor de politie? dan zijdde nie door :)

- Een evaluatie van uw potentieel om de basisopleiding te kunnen.
Deze schriftelijke proef bevat een reeks psychotechnische testen. Deze meten onder andere uw abstract redeneervermogen, uw vermogen om te redeneren met cijfers en om informatie te verwerken,...

=> standaart IQ test

- Een evaluatie van uw kennis betreffende uw moedertaal.
Deze schriftelijke proef is samengesteld uit testen die uw kennis van de spelling en van de frammatica meten.

=> Zinnetjes aanvullen

Peiling naar uw rapportagevaardigheden.
Deze schriftelijke proef omvat het opstellen van een verslag dat de essentiële elementen weergeeft van een voorheen vertoonde video.

= 8 minuten, man komt aan op luchthaven met aktetas, geeft die door aan andere, enz, ongeveer 10 mensen in totaal, allemaal kunnen beschrijven, kleding, uiterlijk, voertuigen, nrrplaat, eeeenz...

TitaTovenaartje
17 mei 2004, 23:47
ruulleezz']
Peiling naar uw rapportagevaardigheden.

= 8 minuten, man komt aan op luchthaven met aktetas, geeft die door aan andere, enz, ongeveer 10 mensen in totaal, allemaal kunnen beschrijven, kleding, uiterlijk, voertuigen, nrrplaat, eeeenz...

Bij die video he, is daar de gelegenheid om tijdens da filmke notities te nemen of niet?

En stoppen met school zou ik ook niet doen. Ik zit nu ook op school en ga die proef doen, als je slaagt, slaag je en anders kan je altijd terug vallen op je studies, en zeker als je zegt dat je punten niet zwak zijn.

die van mij wel

dêsh'
18 mei 2004, 00:04
Mja, het is niet dat ik van de domste ben hoor.. (wil helemaal niet stoeferig overkomen hoor). Ik heb met succes mijn middelbare studies beëindigd en zit nu op de Hogeschool in Leuven, studie Accountancy - Fiscaliteit wat zeker niet min is! Dus qua niveau zou het mij 'normalitair' wel moeten lukken. ...hoop ik

TooTall
18 mei 2004, 02:42
"Bij die video he, is daar de gelegenheid om tijdens da filmke notities te nemen of niet?"

Zeker niet :) en veel tijd om uw verslag te schijven hebt ge ook niet, een kladblaadje (onmiddelijk als ge moogt beginnen schema schrijven) en dan een A4-blad aan beide kanten volschrijven.

"En stoppen met school zou ik ook niet doen. Ik zit nu ook op school en ga die proef doen, als je slaagt, slaag je en anders kan je altijd terug vallen op je studies, en zeker als je zegt dat je punten niet zwak zijn."

Ik bedoel maar als je de indruk wekt dat je aant studeren bent, en Politie ffe probeert dat je dan niet door bent. Ze verkiezen altijd om U verder te laten leren.

"Mja, het is niet dat ik van de domste ben hoor.. (wil helemaal niet stoeferig overkomen hoor). Ik heb met succes mijn middelbare studies beëindigd en zit nu op de Hogeschool in Leuven, studie Accountancy - Fiscaliteit wat zeker niet min is! Dus qua niveau zou het mij 'normalitair' wel moeten lukken. ...hoop ik"

Mja het blijkt dat de grootste boosdoener verveling is, zeker bij de 2de testen, niet denken van "ffe snel", zorg dadde goe slaapt ervoor en alert blijven! En het kan erger, bij het leger waren het 500+ vragen :eek: ma daar was ik wel vlotjes op door :p

EDIT:

ffe textdoc gemaakt van de 2de proeven, de psychologische dus in Brussel. Zodat ge weet wa ge kunt verwachten. BEREID U VOOR

http://users.pandora.be/Crossroads/PsychTest.txt

Niet verantwoordelijk voor eventuele wijzigingen

dêsh'
18 mei 2004, 11:53
Hartelijk bedankt voor die txt file. Ik heb er nu toch al een beter beeld van, van wat mij te wachten staat!

Ik ga vandaag of morgen nog eens informeren bij het lokale politiekantoor en dan zie ik wel. Maar hoogstwaarschijnlijk zal ik wel proberen om mijn studies van nu af te werken.. :unsure: En daarna een aanvraag te doen bij de politie. Kzal zien wat de toekomst mij brengt..

Ik heb ook een mailtje gestuurd naar jobpol voor te vragen hoe het nu zit met personen die Diabetes hebben. Ben benieuwd naar het antwoord.

Dêsh'

Dirkxke
18 mei 2004, 12:12
Laat je zeker iets weten hoe het gegaan is? ;) :scream:

np ;)

byter
18 mei 2004, 14:15
de periodes tssn de testen kan ook oplopen tot paar maanden :s
nja bij mijn 2de test was het al over & out

khad wel goe gevoel enzo maar der was echt veel volk

"]En het kan erger, bij het leger waren het 500+ vragen ma daar was ik wel vlotjes op door

bedoelt ge die vragen @ defensiehuis achter pc of stellen ze op DOO weer zoveel vragen ?
volgende week moe'k naar DOO voor de rest

Tengu
18 mei 2004, 14:27

Een dikke 6 maand ja :)

FF eraan toevoegen indien je de eerste test in gent moet dan zal je ook uw sportproeven moeten doen maar indien je de eerste test in brussel moet doen zal je uw sportproeven tijdens het medisch onderzoek moeten doen.
Grappig feit over de medische testen; sommige vielen bijna flauw van een naald :wtf:

dêsh'
18 mei 2004, 15:18
Dit heb ik gevonden op de website van jobpol.be:

7. Metabole aandoeningen

Leiden tot ongeschiktheid :

Elke vorm van diabetes mellitus (zowel insuline-dependente als niet insuline-dependente ) ;

Dus dat ziet er niet zo goed uit, ik heb een telefoonnummer gekregen waar ik naar kan bellen voor meer details maar ja..het echte "politiewerk" zal ik dan spijtig genoeg niet mogen doen..? :cry: En dat terwijl ik vrij goed geregeld sta .. domme ziekte :( !

Inspector Monkfish
18 mei 2004, 15:24
Dit heb ik gevonden op de website van jobpol.be:

7. Metabole aandoeningen

Leiden tot ongeschiktheid :

Elke vorm van diabetes mellitus (zowel insuline-dependente als niet insuline-dependente ) ;

Dus dat ziet er niet zo goed uit, ik heb een telefoonnummer gekregen waar ik naar kan bellen voor meer details maar ja..het echte "politiewerk" zal ik dan spijtig genoeg niet mogen doen..? :cry: En dat terwijl ik vrij goed geregeld sta .. domme ziekte :( !

Ge kunt nog altijd als burger aan de slag bij de politie. Tis een schrale troost, maar tis toch iets.

Drag0n
18 mei 2004, 15:56
De meeste mensen die gaan voor politeman/vrouw, zijn mensen die hogestudies niet aankunnen en fan zijn van één of ander politiereeks. Geen wonder dat meer dan de helft van die flikken domme en bekrompen mensen zijn die misbruik maken van hun badge.

Wat zijn de voordelen eigenlijk bij de politie? Ik zie meer nadelen dan voordelen tbh :doc:

TooTall
18 mei 2004, 16:03
Dragon hoepel op, er zijn mensen die graag een job hebben waar ge afwisselend werk hebt, gij gaat misschien graag een jaarke of 5 verder leren en de grote man uithangen, en geloof mij, zo simpel is het allemaal niet. -reported-

"bedoelt ge die vragen @ defensiehuis achter pc of stellen ze op DOO weer zoveel vragen ? volgende week moe'k naar DOO voor de rest"

DOO. Zorg dadde met ne man of 5 zijt daar; dagge nooit alleen iet moet gaan zoeken, nie bang zijn om iets te vragen aan de mensen daar, en uwen tijd pakken voor alle testen. Voor de rest laat ge U maar heen en weer duwen naar waar ge moet zijn :)

jefkepeeters
18 mei 2004, 16:04
Wat zijn de voordelen eigenlijk bij de politie? Ik zie meer nadelen dan voordelen tbh :doc:

- ge moogt doort rood rijden.
- ge kunt u vijanden ne kloot aftrekken
- wa ge afneemt, kunde eventueel bijhouden
- ge moet ni in de file staan
- een lekkere griet kunt ge "aanhouden" :p
- ge krijgt een dienstwapen, dus nu hoeft ge ni meer naar uwe lokale kermis te gaan
......
Trouwens, hebt ge als flik ook geen financiele voordelen???

TooTall
18 mei 2004, 16:06
:ironic: Dit gaat weer gezellig worden

dêsh'
18 mei 2004, 16:06
Bwa, ik volg nu hogeschool en dat is toch geen probleem qua niveau voor mij. Dus daar zit je wel mis. Voor een hogere functie bij de politie heb je zelfs een hoger diploma nodig.

Wat mij zo aantrekt in politiewerk is de mensen helpen, verkeer regelen die zaken..maar ja zoals in de vorige posts bleek zal dat niet voor mij bestemd zijn.

En als burgerpersoneel..tja dat is ook gewoon boekhouder of administratief werk. Dat kan ik dan eigelijk veel beter doen bij een accountancy-bedrijf waar het loon toch wel hoger zal liggen dan bij de politie..

EvilTwin
18 mei 2004, 16:22
Yo,

Kzen nu al enkele jaren accountant en ik kan u zeggen, ik verdien goed mijnen boterham en het werk is toch wel redelijk afwisselend zenne. Ik ga regelmatig naar onze verschillende site’s, soms vergadering met de leveranciers of met gewoon mensen van hier, en das altijd een losse sfeer, soms eens gaan eten, … Ik ben onlangs gepromoveerd tot Cost accountant en als ik nog eens kan promoveren krijg ik een auto onder mijn gat. Bovendien regel ik zelf mijn werk en zelfs mijn uren (met bepaalde beperkingen off course). Ik kan evengoed om 7 uur smorgens beginnen als om 10 uur. Kheb met mijn overuren erbij gemakkelijk 40-50 dagen verlof per jaar.

Ik weet niet exact wat gij ziet als een “accountant”, maar ga het zeker eens bekijken wat die mensen doen in het echte leven, in het bedrijf. Tis nie de gansen vanalles uitrekenen of zo zelle.

In elk geval, wat ge ook wilt doen laters, ik kan u ten zeerste aanraden om dat diploma te halen, zelfs al gade bij de politie. Tis een diploma waar ge nog kunt op terugvallen eh.

Greets,

EviL.

Dirkxke
18 mei 2004, 16:29
- ge krijgt een dienstwapen, dus nu hoeft ge ni meer naar uwe lokale kermis te gaan
......

beter pensioen en ook minder belastingen geloof ik...

Inspector Monkfish
18 mei 2004, 16:59
nja bij mijn 2de test was het al over & out

khad wel goe gevoel enzo maar der was echt veel volk

bedoelt ge die vragen @ defensiehuis achter pc of stellen ze op DOO weer zoveel vragen ?
volgende week moe'k naar DOO voor de rest

wanneer moet ge gaan? Ik moet volgende week dinsdag ginder zijn.

Het zijn 500 vragen die handelen over jezelf. Zo kunnen die mannne een psychologisch profiel van je opstellen. Maar ze zijn easypeasy :D

Unholy_2.0
18 mei 2004, 17:05
De meeste mensen die gaan voor politeman/vrouw, zijn mensen die hogestudies niet aankunnen en fan zijn van één of ander politiereeks. Geen wonder dat meer dan de helft van die flikken domme en bekrompen mensen zijn die misbruik maken van hun badge.

aanschouw een dommerik beste mensen , niet te lang blijven stilstaan of langdurige domheid kan optreden.

- kijken op eigen risico

Inspector Monkfish
18 mei 2004, 17:08
aanschouw een dommerik beste mensen , niet te lang blijven stilstaan of langdurige domheid kan optreden.

- kijken op eigen risico

Misschien spreekt hij uit eigen ervaring:unsure:

byter
18 mei 2004, 17:09
wanneer moet ge gaan? Ik moet volgende week dinsdag ginder zijn.

Het zijn 500 vragen die handelen over jezelf. Zo kunnen die mannne een psychologisch profiel van je opstellen. Maar ze zijn easypeasy :D

de vrijdag :)

jefkepeeters
18 mei 2004, 17:13

- kijken op eigen risico

Misschien spreekt hij uit eigen ervaring:unsure:

ze kunnen misschien beide politie agent worden :rofl: :rofl: :rofl:

n/o

succes aan diegene die volgende week mogen gaan :niceone:

Inspector Monkfish
18 mei 2004, 17:15
de vrijdag :)

Dan zijt ge dik gescheten. Op vrijdag willen ze allemaal zo rap mogelijk thuis zijn en keuren ze iedereen af :D :p

Waar wilt ge eigenlijk voor gaan?

Dirkxke
18 mei 2004, 17:21

hoge studies??? interesseren mij geen aars

fan van politieseries??? als ge miami vice met die dikke tettn meerekent :unsure:

Ik ga (proberen) om agent te worden om te helpen krapoel nog iets van hun leven te maken (als ze jong genoeg zijn) zijn ze te oud het kachot in en dan kunnen ze ook geen jongere kerels aansporen tot misdrijven.

ik help nu ook eenmaal graag mensen, denk da da bij de politie toch ook wel veel gebeurt :)

financieel is het ook nie slecht hoor, nog maar te zwijgen van de lagere belastingen en goed pensioen.

en dragon, hoe oud zijt gij in godsnaam??? als gij ook zo reageert tegen mannen die bij de vuilkar werken :ironic: moogt ge int vervolg uwe stinkende groene container zelf met uwe fiets, auto, te voet weg brengen naar het containerpark. Of is het mss da ge eens wa gepikt hebt en da ze u bij u noten gehad hebben? Tja waart ge zelf bij en ze zeggen nog altijd: EIGEN SCHULD DIKKE BULT!

Trixken
18 mei 2004, 17:24
et enigste wa mij in de politie zou aanspreken zou bij de motards zitten ..

wa moet ge dor infeite voor volgen om "zwaantje" te worden ?

Drag0n
18 mei 2004, 17:24

- kijken op eigen risico

aanschouw een forumheld beste mensen :ironic:

......

- Wat doe je als je een vriend betrapt op een misdaad?
- Stress met gevolg op zelfmoordneigingen ( aantal mensen die zelfmoord plegen bij de politie is bijna niet meer bij te houden).
- om de zoveel weken weekendshift of de nachtshift.
- lage loon.
- een flik blijft een flik zelfs na zijn diensturen.
- en al de andere risico's zoals vuurgevecht, vechtpartijen, rellen etcetera..
- enz...

Wat mij zo aantrekt in politiewerk is de mensen helpen, verkeer regelen die zaken..maar ja zoals in de vorige posts bleek zal dat niet voor mij bestemd zijn.

Als je mensen wilt helpen en je nuttig maken in de maatschappij ga dan voor maatschappelijke werker, verpleger of cipier :) waar ze trouwens een grotere tekort aan hebben.

Tengu
18 mei 2004, 17:26
ignorance is bliss dragon

Dirkxke
18 mei 2004, 17:32
aanschouw een forumheld beste mensen :ironic:

- Wat doe je als je een vriend betrapt op een misdaad?
- Stress met gevolg op zelfmoordneigingen ( aantal mensen die zelfmoord plegen bij de politie is bijna niet meer bij te houden).
- om de zoveel weken weekendshift of de nachtshift.
- lage loon.
- een flik blijft een flik zelfs na zijn diensturen.
- en al de andere risico's zoals vuurgevecht, vechtpartijen, rellen etcetera..
- enz...

Als je mensen wilt helpen en je nuttig maken in de maatschappij ga dan voor maatschappelijke werker, verpleger of cipier :) waar ze trouwens een grotere tekort aan hebben.

vriend die misdrijf pleegt? inrekenen, had het maar nie moeten doen, hij was er zelf bij.

stress, kom maar eens 1 week hier thuis leven nu mijn ouders aant scheiden zijn. ben dit al meer als 6 maanden aant uithouden...

went ge aan, hebt ge bij veel andere werken ook...

laag loon? lol ge verdient meer als in de meeste bedrijven + minder belastingen en beter pensioen achteraf + opgroeimogelijkheden wa ge in 90% van bedrijven nie heb

so? als der iets na de uren gebeurt kunt ge nog altijd de mensen helpen (accident, overval etc...) nie te vergeten da agenten ook een hele zooi recht moeten leren eer ze agent worden, dus ze komen nie alleen voor acties handig uit na de uren maar ook voor mensen te helpen op gebied van recht...

rellen enz, das het risico van het vak en daar kiest ge ook voor, ge moet der zelfs papieren voor tekenen da ge de risico's begrijpt en dermee akkoord gaat

imho verkopt gij hier allemaal argumenten die op gene zak trekken

mss een groot nadeel gaat zijn da uw vrienden zich heel anders gaan gedragen in uw omgeving, zoals geen jointje meer durven roken, geen kattenkwaad meer uithalen...

EvilTwin
18 mei 2004, 18:25
laag loon? lol ge verdient meer als in de meeste bedrijven + minder belastingen en beter pensioen achteraf + opgroeimogelijkheden wa ge in 90% van bedrijven nie heb

Euh ... de laatste keer dat ik gechecked heb (staat er altijd bij) was het nettoloon ergens een 1100 Euro. Das toch nogal weinig eh. En in een bedrijf krijgde doorgaans vrij veel doorgroeimogelijkheden en opslag.

Nen maat van mij is al 5 jaar flik en zit nu 250 Eur bruto achter op mij (om nog maar te zwijgen van weekendwerk + avonduren en shit). Misschien als ge geen diploma hebt ja, maar met een diploma accountancy-fiscaliteit verdient ge snel meer als nen flik zelle.

En da pensioen. Hangt af van het bedrijf eh. Als ik tot men 65e doorwerk aan het loon dat ik nu verdien krijg ik als (zelfgespaard met bijdrage van het bedrijf) 60 k als afscheidscadeau.

Geen sprookskes vertellen eh. Flikken verdienen nu eenmaal minder als in de privé

Dirkxke
18 mei 2004, 18:43
Euh ... de laatste keer dat ik gechecked heb (staat er altijd bij) was het nettoloon ergens een 1100 Euro. Das toch nogal weinig eh. En in een bedrijf krijgde doorgaans vrij veel doorgroeimogelijkheden en opslag.

Nen maat van mij is al 5 jaar flik en zit nu 250 Eur bruto achter op mij (om nog maar te zwijgen van weekendwerk + avonduren en shit). Misschien als ge geen diploma hebt ja, maar met een diploma accountancy-fiscaliteit verdient ge snel meer als nen flik zelle.

En da pensioen. Hangt af van het bedrijf eh. Als ik tot men 65e doorwerk aan het loon dat ik nu verdien krijg ik als (zelfgespaard met bijdrage van het bedrijf) 60 k als afscheidscadeau.

Geen sprookskes vertellen eh. Flikken verdienen nu eenmaal minder als in de privé

mss allemaal waar maar hoeveel flikken zijn er met een hogeschool diploma??? juist ja, nieveel buiten de hogere gelijk de rechercheurs enz. meestal criminologie diplom.

meeste agenten zijn mensen met een middelbaar diploma, die ofwel nie graag leren (en zeker geen 3 of 4 jaar gelijk mij), nie kunnen verder leren (niet slim genoeg of geen geld), maar buiten dit alles toch nog uitstekende agenten zijn die durven te vechten voor een beter leven buiten hunne bureau

waarom zijn er veel mensen die uit de bedrijven weg vluchten voor een job bij de politie of andere overheidsinstellingen, juist ja zekerheid. een bedrijf kan bij wijze van spreken van de ene dag op de andere op de fles gaan, zie ik toch nog nie gebeuren bij de politie :unsure:

en met bedrijf bedoel ik nie boekhouder of een andere "papier"-job, maar iemand die aan de band staat, garage werkt, of alleen maar met de handen moet werken.

en ik heb niks tegen op die "papier"-jobs, die mensen moeten er ook zijn juist gelijk de mannen van de vuilkar, engineers en de mannen die het ineen draaien. evenveel respect voor iedereen

Fix0r
18 mei 2004, 18:49
pff flik worre, zoon saai job voor mij dan hé :sleep:

Dirkxke
18 mei 2004, 18:51
pff flik worre, zoon saai job voor mij dan hé :sleep:

en natuurlijk heeft iedereen zijn mening over alles :D

Inspector Monkfish
18 mei 2004, 18:52
mss allemaal waar maar hoeveel flikken zijn er met een hogeschool diploma??? juist ja, nieveel buiten de hogere gelijk de rechercheurs enz. meestal criminologie diplom.

meeste agenten zijn mensen met een middelbaar diploma, die ofwel nie graag leren (en zeker geen 3 of 4 jaar gelijk mij), nie kunnen verder leren (niet slim genoeg of geen geld), maar buiten dit alles toch nog uitstekende agenten zijn die durven te vechten voor een beter leven buiten hunne bureau

waarom zijn er veel mensen die uit de bedrijven weg vluchten voor een job bij de politie of andere overheidsinstellingen, juist ja zekerheid. een bedrijf kan bij wijze van spreken van de ene dag op de andere op de fles gaan, zie ik toch nog nie gebeuren bij de politie :unsure:

en met bedrijf bedoel ik nie boekhouder of een andere "papier"-job, maar iemand die aan de band staat, garage werkt, of alleen maar met de handen moet werken.

en ik heb niks tegen op die "papier"-jobs, die mensen moeten er ook zijn juist gelijk de mannen van de vuilkar, engineers en de mannen die het ineen draaien. evenveel respect voor iedereen

Die hoge salaris die ge hebt gezien zal waarschijnlijk het loon zijn van de flikken die in Brussel werken. Als ge in Brussel werkt dan krijgt ge een bonus omdat ze daar volk tekort hebben.
Ik denk toch dat het zo is.

dêsh'
18 mei 2004, 18:53
Bwa ik weet niet Fix0r.. Volgens mij is het 'echte' politiewerk toch wel niet zo saai in steden als Leuven,Brussel, Antwerpen.. enzo hoor. Ok, als je tewerkgesteld wordt in een 'boerengat' kan het misschien wat saai zijn maarja.. :unsure:

Het gaat bij mij om het feit dat je elke dag wel iemand hebt geholpen door bv. een dief te klissen, een zaak op te lossen of eender wat..

Wat zijn volgens jou dan 'interessante' jobs?

Dirkxke
18 mei 2004, 18:54
en raad eens waar alle agenten naartoe worden gestuurd die wa nu afstuderen, juist ja. 5jaar brussel :doh:

daar in de achterbuurten rondlopen. kameraad van mij heeft het ook aan zijn broek. contract van 5 jaar in brussel en daarna kan hem terug in de omgeving van genk komen

Inspector Monkfish
18 mei 2004, 19:00
Is het al 5 jaar?? Ik dacht dat het 1 tot 3 jaar was.
Maar het was al langer dan vandaag een 'regel' dat de rookies naar Brussel werden gestuurd.

TooTall
18 mei 2004, 19:13
70% van alle vacatures zijn in Brussel, is niet meer als normaal en dit is ook geweten, dus daar niet over zagen, ge weet het op voorhand.

Ik ken de persoon die die Vlaams Blok politiecus heeft opgepakt, die drugs dealde, en ik kan U ook mededelen dat hij daarna 4 dagen lang typwerk heeft mogen doen. So you know :p

VDCNathan
18 mei 2004, 19:16
et enigste wa mij in de politie zou aanspreken zou bij de motards zitten ..

wa moet ge dor infeite voor volgen om "zwaantje" te worden ?
eerst gewone flikke opleiding lek de anderen,
daarnaa nog opleiding (+ examens) voor de zwaantjes)

(M'n zus zit bij de flikken en wilt nu zwaantje worden:p)

Dirkxke
18 mei 2004, 19:16
ruulleezz']70% van alle vacatures zijn in Brussel, is niet meer als normaal en dit is ook geweten, dus daar niet over zagen, ge weet het op voorhand.

Ik ken de persoon die die Vlaams Blok politiecus heeft opgepakt, die drugs dealde, en ik kan U ook mededelen dat hij daarna 4 dagen lang typwerk heeft mogen doen. So you know :p

ik klaag nie, is juist hetzelfde met die risico's van politie werk. ge weet da voor ge van de politieschool afkomt.

Inspector Monkfish
18 mei 2004, 19:17
ruulleezz']70% van alle vacatures zijn in Brussel, is niet meer als normaal en dit is ook geweten, dus daar niet over zagen, ge weet het op voorhand.

tja, tpapierwerk moet ge er maar bijnemen hé ;)

Drag0n
18 mei 2004, 19:23
ignorance is bliss dragon

zucht, weer zo'n enen die stoer is achter z'n pc :s

ik zeg hier alleen maar mijn mening eh het is tenslotte een discussie fora ffs

imho verkopt gij hier allemaal argumenten die op gene zak trekken

als mijn argumenten op gene zak trekken waarom ga je dan akkoord met EvilTwin? :unsure:

Het is hier weer alles of niets :s natuurlijk zijn er in de meeste bedrijven geen doorgroeimogelijkheden, maar welke bedrijven zijn dat dan inpakbedrijven, bandwerk enzovoort maar voor een dergelijk baan moet je geen diploma hebben (zelfs geen lageronderwijs getuigschrift). En wat je pensioen betreft wees daar niet zo zeker van wie zegt dat ze de pensioenen nog gaan kunnen uitbetalen binnen hier en 40 jaar :scream:

Dirkxke
18 mei 2004, 19:30

als mijn argumenten op gene zak trekken waarom ga je dan akkoord met EvilTwin? :unsure:

Het is hier weer alles of niets :s natuurlijk zijn er in de meeste bedrijven geen doorgroeimogelijkheden, maar welke bedrijven zijn dat dan inpakbedrijven, bandwerk enzovoort maar voor een dergelijk baan moet je geen diploma hebben (zelfs geen lageronderwijs getuigschrift). En wat je pensioen betreft wees daar niet zo zeker van wie zegt dat ze de pensioenen nog gaan kunnen uitbetalen binnen hier en 40 jaar :scream:

mja dan kunnen ze da vna u ook nie uitbetalen.

mja moogt gij hier in de omgeving van genk eens werk komen zoeken zonder diploma, ik met diploma vind nog geen werk en ben ingeschreven van Genk tot maaseik in 6 of 7 verschillende interims en nie 6 verschillende randstad kantoren maar 6 verschillende namen, vedior, randstad,creyfs, man....

awel, normaalz ou ik zoiets als dit nie zeggen maar khoop da gij eens werk moet gaan zoeken zonder een A2 diploma. daarna moet ge mij na een jaar maar eens zeggen als ge fatsoenlijk werk gehad heb. durf erop te wedden van nie

Tengu
18 mei 2004, 20:32

aan uw zever te zien weet ge niet waarover je het hebt

Drag0n
18 mei 2004, 21:23
idd ik weet dat niet :ironic: nu goed? Kruip weer onder je steen nu ciao.

volpetrolski
18 mei 2004, 21:39
ignorance is blEss. :niceone:

de ironie, de ironie...

TooTall
18 mei 2004, 21:47
bless?

LOL nee toch niet, bliss

volpetrolski
18 mei 2004, 21:51
ruulleezz']bless?

LOL nee toch niet, bliss

woopsie daisies... you've got me there. :doh:

dêsh'
18 mei 2004, 21:52
Laten we on-topic blijven. ;) :crazy:

EvilTwin
18 mei 2004, 22:05

Als ge het zo bedoelt hebt ge inderdaad gelijk. Maar in dees geval spreken we over iemand die blijkbaar toch zijn diploma gaat halen. No matter what you do, ga eerst dat diploma halen.

Hij zal content zijn dat em het heeft. Als achteraf blijkt dat flik zijn toch niks voor hem is kan em er nog op terugvallen eh. Mensen die met mij afstudeerden zijn meestal boekhouders, maar er zitten ook vertegenwoordigers tussen, verkopers, gerant in nen Colruyt, flik (jaja idd), ... Kwil maar zeggen : als ge dan voor iets anders gaat solliciteren kunde adhv uw diploma bewijzen dat ge over een minimum aan verstand beschikt eh :)

[C]NightRaver
18 mei 2004, 22:25
Heb zelf vorig jaar in april de eerste test afgelegd en in november de laatste. Geslaagd op de 4 testen. Toen laten weten dat mijn voorkeur uitging naar de politieschool in Zwartberg aangezien dat de enige school is die hier in de buurt ligt. Heb toen ook eens gebeld wanneer ik ongeveer zou kunnen beginnen aan de politieschool. Heb toen als antwoord mei gekregen maar het duurt dus langer aangezien ik er niet bij ben. Heb onlangs opnieuw bericht gekregen waar ik een keuze van politieschool moest maken, heb toen verschillende scholen aangeduid om vlugger te kunnen beginnen. Er stond ook in de brief dat de mensen die minstens 3 jaar in Brussel willen werken voorrang kregen. Heb dus ook aangeduid dat ik bereid ben om in Brussel te werken. Wacht nu op nieuwe informatie...

En eviltwin heeft gelijk, voor het geld moet je het zeker niet doen...

TitaTovenaartje
18 mei 2004, 23:48
Ik kijk dus nooit politie-series bah! :kots:
Hoofdzakelijk is dat het me een interessante job lijkt, zelfs relex.

Hier zei iemand dat je kameraden anders gaan doen. denk dat dit afhankelijk is van vriendenkring tot vriendenkring.
Ik ken btw 2 flikken (allebei van de voetbal waar ik speel) De ene kan niemand hebbe, met de andere zijn er geen problemen
Waarom? --> de ene is zo laf om na een feestje met ne combi langs de weg te gaan staan en iedereen te laten blazen.
De andere drinkt graag ene mee
Zie je het verschil...

maar ja, mijn weg is nog lang.
Ik persoonlijk denk dat als ik de selectieproef door ben, dat ik de rest ook haal. Maar dien selectieproef....

peace

Dirkxke
19 mei 2004, 01:26
Als ge het zo bedoelt hebt ge inderdaad gelijk. Maar in dees geval spreken we over iemand die blijkbaar toch zijn diploma gaat halen. No matter what you do, ga eerst dat diploma halen.

Hij zal content zijn dat em het heeft. Als achteraf blijkt dat flik zijn toch niks voor hem is kan em er nog op terugvallen eh. Mensen die met mij afstudeerden zijn meestal boekhouders, maar er zitten ook vertegenwoordigers tussen, verkopers, gerant in nen Colruyt, flik (jaja idd), ... Kwil maar zeggen : als ge dan voor iets anders gaat solliciteren kunde adhv uw diploma bewijzen dat ge over een minimum aan verstand beschikt eh :)

en een technisch A2 diploma is nie goed genoeg om te bewijzen da ge verstand hebt, kerel en ik ben der zeker van da iedereen da hier onderschat, maar ga eens een TECHNISCH diploma automechanica halen. ge zou u nog serieus verschieten van wa ge moet kennen en kunnen.

volledig onderstel en werking van alles, airco, elektriciteit, elektronica, slijtage leer, materialen leer, en ge moet serieus kunnen logisch nadenken. Dan nog nie vergeten lassen, braseren, beginselen van carrosserie. en trust me das gvd gene prul allemaal.

dus kom nie af met da ge een hoger diploma moet hebben, ze hebben mij een paar dagen geleden buiten gegooid op een vdab vergadering omda ik van mijn klote maakte over de waarde van mijn diploma. Zij moeten mij eerst testen op algemene kennis voor da ze mij beginnen te veroordelen op "hij heeft meer een automechanica diploma, wa komt gij hier eigenlijk doen?" zelfde woorden als wa uit da mens haar mond kwam. toen heb ik met de vuist op tafel geklopt en van mijn kloten gemaakt en toen hebben 2 dikke italianen mij daar buiten gegooid. gewoon omda ze het nie kon halen puur op argumenten waarom da ik nie geschikt was om de testen van de opleiding te doen.

dus dont give me that bullshit van beetje verstand. Wie weet is mijn iq hoger als 70% van wa hier zit (wa dus eigenlijk wel kan zijn, en kwil nie stoefen hierover) maar ik had nooit geen klote goesting omda die lessen mij nooit aanstonden, buiten dan auto's

:: Dr00py ::
19 mei 2004, 03:34
ik von de eerste test toch wel heel goe meevalle ze:)

EvilTwin
19 mei 2004, 07:54
en een technisch A2 diploma is nie goed genoeg om te bewijzen da ge verstand hebt, kerel en ik ben der zeker van da iedereen da hier onderschat, maar ga eens een TECHNISCH diploma automechanica halen. ge zou u nog serieus verschieten van wa ge moet kennen en kunnen.

Dat zeg ik ook niet he. Ik bedoel niet dat iemand met een A2 niet genoeg verstand heeft of zo. Der zijn genoeg redenen om geen diploma te halen. Iemand met een IQ van 150 die extreem lui is gaat ook nie ver geraken he :)

Sla maar eens de krant open en kijk naar de vereisten. De bedrijven eisen tegenwoordig minimum een A1, het liefst een universitair diploma. Daar staat ge dan met uw A2. Dat is wat ik bedoel !

dêsh'
19 mei 2004, 11:40
Eviltwin, heb jij een bachelor of een master diploma in Accountancy - Fiscaliteit?

@ Dirkxke: Uw redenering kan ik maar al te goed volgen. Er zijn genoeg van mijn vrienden niet toegelaten voor een bepaalde job, gewoon omdat ze dat stukje 'papier' niet hebben.. en volgens mij wel bekwaam genoeg zijn voor de job.

Ikzelf heb al verschillende keren vakantiewerk gedaan en weekendwerk. Zowel administratief als het 'vuile werk' :unsure: (vuilniswagen, afwaskot, bandwerk) en ik moet zeggen chapeau voor die laatste groep. Het is ondankbaar werk, maar het moet gedaan worden en die mensen doen het dan nog met plezier ook. De groepssfeer was daar dan ook meestal bangelijk goed. :crazy: Het zijn 2 aparte 'werelden' maar ik heb voor beiden minstens even veel respect ;) :niceone:

Ben deze morgen eens gaan horen bij het politiekantoor hier in't dorp en het echte 'politiewerk' op de baan zal ik nooit mogen doen..wegens diabetes dan. :( Voor burgerpersoneel (zoals hier al iemand zei) ben ik wel "geschikt" :unsure: . Dus ik denk wel dat het het beste is om gewoon verder te studeren met wat ik nu doe, want voor burgerpersoneel heb je toch best een hogere diploma heb ik me laten vertellen. Spijtig wel.. ik wou nog zo graag al die boeven vangen ;)

EvilTwin
19 mei 2004, 11:45
Eviltwin, heb jij een bachelor of een master diploma in Accountancy - Fiscaliteit?

Goeie vraag, toen ik afstudeerde was die indeling er nog nie :)

Kheb drie jaar gestudeerd, tegenwoordig is da bachelor zeker?

dêsh'
19 mei 2004, 11:46
3 Jaar is inderdaad een bachelor diploma :) Voor een master moet je 1 jaartje extra studeren.

EvilTwin
19 mei 2004, 11:51
Zo nen master is ook iets meer waard zenne. Kzen na 4 jaar gepromoveerd en een maand geleden is er eene bijgekomen die een master heeft (op hetzelfde niveau waar ik 4 jaar heb voor moeten werken). Verder ligt zijn startersloon ook een stukske hoger (250 eur) dan mijn startersloon in den tijd. Had ik het geweten had ik ook 4 jaar gestudeerd ipv 3 zenne.

0n3Liner
19 mei 2004, 14:05
Hartelijk bedankt voor die txt file. Ik heb er nu toch al een beter beeld van, van wat mij te wachten staat!

Ik ga vandaag of morgen nog eens informeren bij het lokale politiekantoor en dan zie ik wel. Maar hoogstwaarschijnlijk zal ik wel proberen om mijn studies van nu af te werken.. :unsure: En daarna een aanvraag te doen bij de politie. Kzal zien wat de toekomst mij brengt..

Ik heb ook een mailtje gestuurd naar jobpol voor te vragen hoe het nu zit met personen die Diabetes hebben. Ben benieuwd naar het antwoord.

Dêsh'

mja, heeft een heel week bij mij geduurd voor ze antwoorden op een simpel vraagsken, anyway, ik ga der voor, bij de politie:), lijkt me zeer fijn job, goed betaald, geen werk na de uren etc.
en dan af en toe nog een projectjen he:)

anyway,ik begin met gewoon te trainen deze zomer, bereid u maar al zeker voor op de fysieke proeven de medische zullen neit zon groot probleem zijn denk ik...
hoop ik...

mar ik raad u toch aan als ge u studies aankunt en verder kunt zetten, DOE DAT DAN, het is altijd goed om iets als backup te hebben.

Ciao

0n3Liner
19 mei 2004, 14:08
Waarom? --> de ene is zo laf om na een feestje met ne combi langs de weg te gaan staan en iedereen te laten blazen.

laf? het is u job, en oooh, ik zal me daarmee amuseren, jah, tzal aan mij liggen he:)

moja soms is het ook wel weer echt nodig da ge uwe combi der zet voor da ze weer op mekander te beginne rakke of tegen nen boom rijden,,,,

King_Albert
19 mei 2004, 14:36
Wou/wil ook bij de politie gaan werken en ben er 2 jaar geleden terug voor beginnen studeren om een diploma te halen zodat ik bij de recherche kan soliciteren. Maar die selecties zijn naar het schijnt nie van de poes. (zeer veel kandidaten - zeer weinig plaatsen)

Een verre kennis heeft het geprobeerd, had reeds een stage als advocaat (drie jaar) gelopen, was geslaagd op alle testen, maar ze vonden hem een te 'labiele' persoonlijkheid. (whatever that may be).

Jaja bij de polis weken is precies populair.

TitaTovenaartje
20 mei 2004, 00:58
laf? het is u job, en oooh, ik zal me daarmee amuseren, jah, tzal aan mij liggen he:)

moja soms is het ook wel weer echt nodig da ge uwe combi der zet voor da ze weer op mekander te beginne rakke of tegen nen boom rijden,,,,
Ik bedoel het anders dan dat het bij jou overkomt heb ik de indruk.

Van tegen ne boom rijden enzo heb je gelijk, maar hij doet het wel gewoon om u te pakken. Hij hoort iets en hij staat der he... allez nu. Ik vindt wat je hoort buiten je uren en binnen je uren staat los. (hoe ik het voor mij zie toch)
Als je iets ziet gebeuren,... dat is dan weer iets anders.

Maarja, moeilijk om typent dit uit te leggen

Knightvision
20 mei 2004, 09:52
Dat zeg ik ook niet he. Ik bedoel niet dat iemand met een A2 niet genoeg verstand heeft of zo. Der zijn genoeg redenen om geen diploma te halen. Iemand met een IQ van 150 die extreem lui is gaat ook nie ver geraken he :)

Sla maar eens de krant open en kijk naar de vereisten. De bedrijven eisen tegenwoordig minimum een A1, het liefst een universitair diploma. Daar staat ge dan met uw A2. Dat is wat ik bedoel !

Dikke zever jong,een A2 diploma is heel gewaardeerd en daar vindt ge vast en zeker werk mee.Ik heb een A2 diploma Elektro Mechanica en kan u verzekeren dat ge om dat te halen echt wel verstand moet hebben(nie om te stoefen he) en bedrijven weten dat.Ik heb vroeger ook in ASO gezeten en daar moest ik heel veel leren en bijna niet nadenken terwijl ik in EM niets anders deed dan nadenken,redeneren,op een logische manier oplossingen zoeken van problemen.Maw:echt mijn verstand gebruiken.Ik ben geen technieker geworden maar ben wel blij dat ik hiervoor gekozen heb omdat deze richting mij inzichten gegeven heeft die ik anders mischien niet zou gehad hebben.En voor eender welke job ik ga solliciteren als ze zien staan A2 EM neemt de intresse van hun in mij altijd toe.

Van die kakbedrijven die echt veel eisen stellen zijn soms wel een jaar op zoek naar iemand en dat terwijl er zoveel werklozen zijn.Welk diploma(tenzij ge echt op een bepaalde job aast die veel hoge studie vereist) ge hebt is minder belangrijk dan er gewoon een hebben en als ge laat zien dat ge iets kunt dan gaat ge er echt wel komen ze.

TitaTovenaartje
20 mei 2004, 13:21
hoe komt dat ik altijd de search functie moet gebruiken om naar deze thread te komen??
hij staat bij mij niet meer in de gewone lijst :crazy:

maar ja, tis hier toch aant sterven

TitaTovenaartje
15 juni 2004, 16:50
ff deze onder het stof gehaald...

Ik ben vandaag moeten gaan voor mijn eerste proef. Binnen een maand of 2 weet ik den uitslag. Khoop dat ik geslaagd ben, maar kweet het dus echt niet.
Der zaten rare gevallen tussen.

Er waren hier nog in deze thread die exaam moesten gaan afleggen. Iemand al iets ervan gehoord en hoe was het u/jullie toen meegevallen?

Tita

TooTall
16 juni 2004, 00:04
De eerste test is over het algemeen wreed makkelijk. Was ik ook vlot op door. Helaas mocht het niet zijn voor andere testen en ik moet 5 Juli beginnen aan basisopleiding in Leopoldsburg ;) Succes!

Dirkxke
16 juni 2004, 02:26
ik was weer zo lomp geweest om ne dag te vreog naar brussel te rijden :doh:

heb dag erop papier in gevuld moet nu de 28ste van volgende maand terug gaan.

begrijp nog altijd nie hoe ik op 4 verschilllende kalenders die datum verkeerd heb kunnen invullen :doh:

TitaTovenaartje
22 juni 2004, 15:32
Vandaag brief gekregen.
U hebt de minimumdrempel behaald voor het onderzoek naar uw cognitieve vaardigheden

Op naar de volgende :cool:

Demonneken
22 juni 2004, 16:49
Proficiat :)

Ben er zelf aan het denken om deeltenemen aan de proeven... (dat of het leger nog is...)

TitaTovenaartje
22 juni 2004, 22:35
merci :woohoo:

Tengu
22 juni 2004, 22:37
gratz

TitaTovenaartje
16 november 2004, 12:33
Hupla, deze nog es naar boventoe stampen

Kheb in de week brief gehad met informatie voor mijn 2° test

29/11/2004 mag ik naar brussel rijden voor het persoonlijkheidsonderzoek.

Deze proef omvat het invullen van een biografische lijst, een persoonlijkheidstest, een groepsproef en een gestructureerd interview.

Als iemand nog meer informatie weet ivm deze proef, let me know :)

Tita

byter
16 november 2004, 16:32
Hupla, deze nog es naar boventoe stampen

Kheb in de week brief gehad met informatie voor mijn 2° test

29/11/2004 mag ik naar brussel rijden voor het persoonlijkheidsonderzoek.

Deze proef omvat het invullen van een biografische lijst, een persoonlijkheidstest, een groepsproef en een gestructureerd interview.

Als iemand nog meer informatie weet ivm deze proef, let me know :)

Tita

moeilijkste van de 4 proeven (imo)
indeling dag bij mij was :

kom er aan, werd in groepen ingedeeld en dan begonnen proeven

eerst had ik groepopdracht : een kaart van een gemeente en iedereen kreeg een faciliteit ( zwembad, rusthuis, winkelcentrum, parking ...) en enkele voorwaarden waaraan dat moeten doen (ligging bij bos / centrum / centrum; niet in buurt van x of y etctera)
en dan moest je een optimale indeling van je stad maken & dan voorstellen

op pc multiple choice vragen; komt regelmatig dezelfde vraag terug maar anders gesteld ....probeer jezelf niet tegen te spreken (persoonlijkheid)

daarna een groepsproef; iedereen kreeg een artikel ..ff lezen ..dan het kort vertellen aan de groep (zodat iedereen weet over wat het gaat) en wat bespreken

biografisch gedeelte; simpele vragen over jezelf en je moet papier tekenen dat je bereid bent om een wapen te dragen
waarom wil je bij de politie? welke functie/taak/onderdeel ..beetje motivatie

krijg je ook een aantal zinnen die je moet aanvullen
ik ben ...
mijn vrienden vinden dat ik ...
mijn slechtste eigenschap is ...
etc.

dan roepen ze je apart en wordt je geïnterviewed; de standard vragen van stel je voor; wat heb je zoal gedaan; etc

pr!tcorr3ctor
16 november 2004, 17:02
Alvast bedankt voor je vlugge en goede reactie!

nope mag normaal gezien geen probleem vormen want anders plegen ze discriminatie

Freke23
16 november 2004, 17:56
nope mag normaal gezien geen probleem vormen want anders plegen ze discriminatie

Yup mag wel, spijtiggenoeg voor die jongen mag je geen suikerziekte hebben als je bij de politie wil.
Tijdens de medische tests in Brussel controleren ze uw urine en doen ze een uitgebreid bloedonderzoek. En als daaruit blijkt dat je suiker hebt, keuren ze u af maar kan je bij uw huisarts nog een tegenonderzoek doen. Maar meestal is het resultaat wel hetzelfde hé.

@TitaTovenaartje: Congratz, en zorgen dat de volgende ook zo goed gaat hé. Ik vond die tweede echt wel te doen. Ik ben gewoon mezelf gebleven en was geslaagd.

Die opdracht met die kaart is helemaal niet zo moeilijk. Gewoon goeie argumenten geven voor uw eigen project. En probeer vooral niet een haantje de voorste te zijn...Uw eigen project verdedigen maar intss zeker luisteren naar de anderen en bereidt zijn om toegevingen te doen. Ga dus zeker geen baas spelen in het groepsgesprek :)

Pc multiple choice vragen zijn ook niet zo heel moeilijk. En zoals hierboven gezegd, probeer jezelf niet tegen te spreken.

Die groepsproef met het artikel is ook niet zo moeilijk vond ik. Perfect te doen.

Het moeilijkste en struikelblok van die dag is vooral de laatste proef, namelijk het individuele gesprek met een psychologe. Daar moet je wel sterk in uw schoenen staan. Gaat vooral over uw motivatie op bij de politie te gaan, omschrijf uzelf, enz enz.

Ik heb dus ook een A1 diploma. Bedrijfsbeheer optie Marketing maar heb toch de beslissing genomen om mijn kans bij de politie te wagen. Ik heb nu drie jaar in de privé gewerkt en ben er niet zo heel enthousiast over eerlijkgezegd. Maar ik moet er wel bijzeggen dat ik op mn 18e al interesse had om bij de rijkswacht te gaan, maar ben dan toch maar eerst voor mijn hoger diploma gegaan. Waar ik totaal geen spijt van heb. Het was een mooie tijd :woohoo: En nu heb ik toch mijn A1 diploma achter de hand. Wat me, mss niet rechtstreeks, wel zal helpen als ik wil doorgroeien.

Ik heb mijn eerste test eind januari 2004 gedaan en ik wist begin augustus de uitslag van mijn vierde en laatste test. En als ik wou mocht ik 4 october beginnen aan de opleiding maar ik kon niet zo snel weg op mijn huidig werk. Dus nu kan ik kiezen om te beginnen op 4 februari in gent ofwel op 4 juni in brugge...Ben nog aant twijfelen :) :help:

Greetz
FrE

Gamb|t
16 november 2004, 20:36
Ik ben 4 oktober 2004 begonnen aan mijn opleiding als inspecteur in Antwerpen. Het is vrij zwaar qua leerstof en legerstijl (appel en peloton).

Het wil niet zeggen dat mensen die uit het BSO geen kans maken, want anders zatk er ook niet bij, ik ken genoeg personen met A1 die voor de selecties niet geslaagd zijn. De selecties draaien gewoon om je karakter en redeneringsvermogen.

Als je met de gesprekken niet zelfzeker overkomt, dan kan je het best vergeten en elk weekend strontzat da mag je ook vergeten

Je kan je ook het best voorbereiden op de selectiecommissie.

Wanneer al je selectieproeven gedaan zijn dan mag je een jaar rekenen voor je binnen bent.

Gamb|t
16 november 2004, 20:42
en raad eens waar alle agenten naartoe worden gestuurd die wa nu afstuderen, juist ja. 5jaar brussel :doh:

daar in de achterbuurten rondlopen. kameraad van mij heeft het ook aan zijn broek. contract van 5 jaar in brussel en daarna kan hem terug in de omgeving van genk komen

Als ik van u was zou ik eerst beter informeren, want wa hier boven staat is dikke zever.

Enkel als je hebt getekend voor Brussel dan sta je daar 3 jaar anders ga je naar de algemene reserves (Antwerpen) of eender welke provincie.

dêsh'
16 november 2004, 21:22
Yup mag wel, spijtiggenoeg voor die jongen mag je geen suikerziekte hebben als je bij de politie wil.
Tijdens de medische tests in Brussel controleren ze uw urine en doen ze een uitgebreid bloedonderzoek. En als daaruit blijkt dat je suiker hebt, keuren ze u af maar kan je bij uw huisarts nog een tegenonderzoek doen. Maar meestal is het resultaat wel hetzelfde hé.

Idd, ik had toen een mailjte gestuurd naar de afdeling vd politie die hierover bevoegd is. En inderdaad, suikerziekte wordt niet toegelaten.. :(

Freke23
16 november 2004, 21:24
@ Gamb|t: Heb een klein vraagje, mijn vriendin vraagt zich af of we op reis gaan kunnen gaan in Juli of Augustus. Heb je verlof in dat jaar dat je opleiding hebt?

Greetz

Gamb|t
16 november 2004, 21:27
wij hebben in juli en augustus stage = geen verlof
wij hebben wel 2 weken tussen kerst en nieuwjaar, paasvakantie 1 week
maar in de grote vakantie school als je in februari start. Das nen tegenvaller voor veel AINP's

Freke23
16 november 2004, 21:33
"maar in de grote vakantie school als je in februari start. Das nen tegenvaller voor veel AINP's"

Snap die zin niet echt ...

Dus je hebt in dat jaar drie weken verlof? Dus dan zal ik dat ook wel hebben zeker, maar dan op een ander tijdstip.

Greetz

Gamb|t
16 november 2004, 21:36
"maar in de grote vakantie school als je in februari start. Das nen tegenvaller voor veel AINP's"

Snap die zin niet echt ...

Dus je hebt in dat jaar drie weken verlof? Dus dan zal ik dat ook wel hebben zeker, maar dan op een ander tijdstip.

Greetz

Wij wiste da ook maar pas toen we startte, veel van de ainp's (aspirant inspecteurs) hebben hun verlof moeten opzeggen. In juli en augustus gaan de lessen door.
Ik ken de vakanties nie van de mensen die februari nie, maar je zal nooit 2 maand thuis zijn.

TitaTovenaartje
16 november 2004, 21:54
Merci byterage en Freke.
Kan ik al wat mee doen :)
Ik hoop echt dat het gaat lukken. Waarom? Politie in het algemeen boeit me gewoon.
Nie alleen dingen oplossen, mensen helpen, zelfs die pv's opmaken enzo.

Vragen ze trouwens ook dingen in deze proef over de hervorming vd politie enzo?

Gamb|t, wat bedoel je met voorbereiden?

Tita

Gamb|t
16 november 2004, 21:57
ze vragen vragen ivm de structuur, ervaring in hulpzaamheid bij personen, voorleggen van situaties,.. en als ge nie voorbereidt bent dan is da gesprek snel afgelopen

TitaTovenaartje
16 november 2004, 22:04
uhm, kunt ge da wat beter uitleggen adhv voorbeelden ofzo. :)
Als ge nie wilt, gewoon zeggen: "Ik wil da nie zeggen"

Merci of toch bedankt :p

Gamb|t
16 november 2004, 22:10
Help jij mensen : ja geef eens een voorbeeld
Ge staat op de voetbal en tis rel er komt 10 man op je afgestormt wat doe je
Geef de structuur van de federale politie
Een oud vrouwtje vraag of je voor haar naar de bakker wil gaan ( ze kent niemand en woont helemaal alleen) doe je dat ?waarom wel waarom niet

Je vrouw staat verkeerd geparkeerd: schrijf je die op?
Hoeveel politiezones zijn er?
Waar heb je informatie gehaald om dit gesprek voor te bereiden
,..

paar vragen die ze bij mij hebben gesteld bij de selectie

TitaTovenaartje
16 november 2004, 23:24
1. Help jij mensen : ja geef eens een voorbeeld
2. Ge staat op de voetbal en tis rel er komt 10 man op je afgestormt wat doe je
3. Geef de structuur van de federale politie
4. Een oud vrouwtje vraag of je voor haar naar de bakker wil gaan ( ze kent niemand en woont helemaal alleen) doe je dat ?waarom wel waarom niet

5. Je vrouw staat verkeerd geparkeerd: schrijf je die op?
6. Hoeveel politiezones zijn er?
7. Waar heb je informatie gehaald om dit gesprek voor te bereiden
,..

paar vragen die ze bij mij hebben gesteld bij de selectie
1. ja, soms ga ik uit vrije wil werken bij familie, khelp de buurman als hij dat vraagt. Ook een voorbeeldje van vorige week, kwas naar de garage gegaan met vriendin. Der was een voorlicht kapot van haar auto, zij da binnen regelen en ik wachtte buiten. Opeens was daar een Mechaniseer en een turk die een auto de garage aant binnen duwen waren, maar da was op een helling omhoog, en ik ben die toen even gaan helpen.

2. Ik probeer ze temmen. En ik vraag om versterking.

3. Aan het hoofd staat een commissaris-generaal, die wordt geholpen voor de algemene leiding door vijf Algemene Directies

4. Als ik op dat moment niet ergens dringend moet zijn, en de bakker is toch in de buurt zou ik dat doen. En daarna eens bij de buren gaan zien als zij niet af en toe eens voor haar iets kunnen doen. Zoniet, haar verder helpen via ocmw (of wat daar gespecialiseerd in is)

5. Ik schrijf haar niet op, ik zou haar eerst snel bellen en zeggen dat ze onmiddelijk naar haar auto moet komen om die te verplaatsen en ik zou daar dan even blijven wachten.

6. 196 :D (maar ik zou zeggen: er zijn bijna 200 politie zones)

7. Mijn informatie komt hoofdzakelijk van op internet (jobpol.be), vriendenkring, andere politieagent waarmee ik bevriend ben vanop de voetbal

Zoiets zou ik dan ongeveer antwoorden
Is da goed?

[T-RAW]Freak
16 november 2004, 23:49
Dat alleen is niet goed, maar je sig klopt ook al ! ;)

Peugeotfiel
16 november 2004, 23:50
ik ben aan het wachten op de uitnodiging voor mijn eerste test te gaan doen en mijn vriendin is aan het wachten op de uitslag van haar laatste proef...

ik ben bezig met mijn studies van toegepaste informatica, ik zit in het tweede jaar, maar heb er niet echt te veel hoop meer op
ik was er in mijn eerste jaar niet door, maar ik dacht dat ik er te weinig voor had gedaan, dus jaar opnieuw gedaan, met zeer veel zwoegen er doorgeraakt en nu uiteindelijk met veel moeite aan mijn volgend jaar begonnen, maar bleek al snel dat de richting uiteindelijk toch wat te hoog is gegrepen en de latere job niet echt zoals ik aanvankelijk had gehoopt

nu mijn kans wagen, ik kan de proeven maar proberen meedoen (ik wil wel al sinds mijn 17 à 18 jaar bij de politie, maar werd ontgoocheld omdat ik zag dat je ogen daarvoor vrij goed moesten zijn, nu door mijn vriendin weer moed gekregen omdat er mensen met gezichtsproblemen meededen aan de medische proeven, want als ze slaagden voor alles konden ze toch beginnen bij de politie mits het uitvoeren van oogcorrectie)

TitaTovenaartje
16 november 2004, 23:52
Freak']Dat alleen is niet goed, maar je sig klopt ook al ! ;)
Wat zou jij daar dan op antwoorden?

Freke23
16 november 2004, 23:54
Ik vind het zeker niet slecht, integendeel zelfs. Alleen heb ik mijn twijfels bij 4 en 5. Als ik me niet vergis mag je geen brood kopen als je in dienst bent. Ik ken iemand die een gelijkaardige vraag gekregen heeft. Men vroeg: stel je ziet langs de weg tijdens een patrouille een man met een lekke band. Wat doe je? En die persoon zei "als het kalm is neem ik hem en zijn fiets mee in de combi en rij ik naar de fietshandelaar... Op het eerste zicht goed antwoord , maar toch niet, want dit is uw job niet hé? Kan mis zijn , maar ik denk dat het beetje een gelijkaardige vraag is die ivm dat oud vrouwke.

En die vraag van die boete vind ik ook een moeilijke, maar ik denk niet dat je mag tonen dat je bepaalde mensen bevooroordeeld omdat jij bij de politie bent en hen persoonlijk kent...

Greetz
FrE

TitaTovenaartje
16 november 2004, 23:59
Bij 4 mss beter zeggen dat ik na mijn uur langs kom. :p tenzij het te ver is.
kweet het eigenlijk niet. Iemand goed antwoord op vraag 4 of een dergelijke vraag.

Bij 5 weet ik dat het zo iets zou moeten zijn.
Ken een jongen die had gezegd: "ahja, die schrijf ik op he" en de psycholoog of wat daar zit zei: "gij zijt aant liegen"
En toen hij gedaan had zei de psycholoog dat hem zo zou moeten antwoorden zoals ik gedaan heb

Mja, wie beter weet, mag altijd ff posten, kan ik mss wat uit leren he

Freke23
17 november 2004, 00:02
Mja kweet het, één juist antwoord op zulke vragen is heel moeilijk. Je moet vooral uw antwoord goed motiveren hé. Waarom doe je het zo en niet anders enz. Denk niet dat er op dit type vragen één vastgelegd antwoord is.

Je moet u gewoon wat voorbereiden over:

*De actualiteit
*Info ivm politieschool
*Structuur van de politie
*De nieuwe eenheidspolitie
*De taken van de politie enz

En dan natuurlijk het type vragen zoals hierboven vermeld.

Ikzelf ben daar bijna 1u15 a 1u30 binnen geweest, en had totaal geen goed gevoel achteraf want ze hemelen u zeker niet op. Maar dat is zeker geen slecht teken... Meestal is een kort commisiegesprek => gebuist en een lang commisiegesprek => geslaagd

Greetz
FrE

TitaTovenaartje
17 november 2004, 00:05
nee, da zal wel nie. Ieder mens is ook anders he.

Daarom dak graag es antwoorden zou zien van andere

TitaTovenaartje
17 november 2004, 00:08
De nieuwe eenheidspolitie? :wtf:

Waar kan je dat vinden? Die vragen over wat een politieman moet/mag doen

Freke23
17 november 2004, 00:18
Hier kun je al heeel veel vinden: http://www.poldoc.be/

Sorry ik bedoelde de "Geïntegreerde Politie" => Vroegere rijkswacht + politie

TitaTovenaartje
17 november 2004, 00:20
ok merci
Ga ik morgen eens op mijn gemakske lezen

Nu slaaptijd
Morgen weer een zware dag niets doen.

Slaap zacht :p
En merci

ez-roller
17 november 2004, 07:12
Bij 5 weet ik dat het zo iets zou moeten zijn.
Ken een jongen die had gezegd: "ahja, die schrijf ik op he" en de psycholoog of wat daar zit zei: "gij zijt aant liegen"
En toen hij gedaan had zei de psycholoog dat hem zo zou moeten antwoorden zoals ik gedaan heb

Mja, wie beter weet, mag altijd ff posten, kan ik mss wat uit leren he

Misschien zegt een ander lid van de jury dan wel dat ge uw plichten aan het verwaarlozen zijt nog voor ge begonnen zijt... Denk da ge best gewoon zegt da ge ze opschrijft, zorg gewoon da ge recht in uw schoenen staat, geen plotse zenuwtrekskes enzo als ze u ne leugenaar noemen ;)

Peugeotfiel
17 november 2004, 12:11
mijn vriendin heeft juist te horen gekregen dat ze mag beginnen met haar opleiding (alé, geslaagd voor haar vierde test dus)

[T-RAW]Freak
17 november 2004, 12:23
ok merci
Ga ik morgen eens op mijn gemakske lezen

Nu slaaptijd
Morgen weer een zware dag niets doen.

Slaap zacht :p
En merci

Lucker ... Kom net van school en moet zo meteen tot tien terug gaan werken :p

TitaTovenaartje
17 november 2004, 18:24
hehe
Kheb toch iets gedaan, interim belde als ik kon gaan werke.
Toch iets gedaan dan :p

Wens ze maar een dikke proficiat van mij peugeotfiel

Tita

WoDkA
17 november 2004, 18:54
ik zou mn vrouw opschrijven :) ( maar betaal dan wel samen de boete ofzo :p )

als vrouw van een politieman zou ze dan toch beke weet moeten hebben van de verkeersregels

en ik zou geen brood gaan kopen, het is je taak de mensen ook te helpen, maar dat is iets te ver vind ik.
ik zou dat vrouwtje wel begeleiden naar de dichtstbijzijnde bakker ( en eventueel dan nadien uitleggen hoe ze het best en snelst terug thuis kan geraken )

[C]NightRaver
17 november 2004, 21:53
Het antwoord op 4 is nee. Je kan dit beter niet doen, hiervoor dient de politie niet. Als je eenmaal dat vrouwtje gaat helpen is de kans groot dat ze om de 5 goed voor het kleinste probleem de politie gaat bellen, terwijl er veel belangrijker zaken zijn. Er zijn andere diensten die eenzame oude vrouwtjes moeten helpen, je kan haar beter doorverwijzen naar een sociale dienst ofzo als ze problemen heeft om naar de winkel te gaan...

diem
17 november 2004, 22:56
vraagske danek hier nog nie echt gezien heb , als ge der nie door zij , moogt ge dan nog is proberen ?

[C]NightRaver
17 november 2004, 22:58
Ge moogt 3 keer proberen, wel elke keer een jaar wachten tussenin

TitaTovenaartje
17 november 2004, 23:16
NightRaver']Het antwoord op 4 is nee. Je kan dit beter niet doen, hiervoor dient de politie niet. Als je eenmaal dat vrouwtje gaat helpen is de kans groot dat ze om de 5 goed voor het kleinste probleem de politie gaat bellen, terwijl er veel belangrijker zaken zijn. Er zijn andere diensten die eenzame oude vrouwtjes moeten helpen, je kan haar beter doorverwijzen naar een sociale dienst ofzo als ze problemen heeft om naar de winkel te gaan...

Ah merci, moet ik dan aan denken in zo'n situatie

3x met ieder jaar tussen ja
Ook altijd vanaf 0 terug beginnen geloof ik he? of is da veranderd?

Kan je eigenlijk ergens zien wat de taken precies is van de politie?

Peugeotfiel
18 november 2004, 15:57
je mag normaalgezien 3 maal proberen ja, wel niet elke test 3 maal

sommige testen krijg je een vrijstelling voor 1 jaar, andere moet je opnieuw doen, kweet wel ni vanbuiten dewelke, khoop dak er van den eerste keer door ben :p

Gamb|t
18 november 2004, 19:38
Ah merci, moet ik dan aan denken in zo'n situatie

3x met ieder jaar tussen ja
Ook altijd vanaf 0 terug beginnen geloof ik he? of is da veranderd?

Kan je eigenlijk ergens zien wat de taken precies is van de politie?

ze gaan u gewoon de 5 zuilen van de federale politie vragen:
Algemene directies:
DGJ : gerechtelijke politie (deze werken repressief)
DGM: materiële ondersteuning (sproeiwagens, NADAR hekken,...)
DGP: personeel (aanwerving)
DGS: opperationele ondersteuning (SIE, DAR)
DGA: bestuurlijke politie (deze werken preventief)

Leert die 5 maar uit uw hoofd (90% da ze da vragen)

Federaal (gans belgië) ondersteuning lokale politie
Lokaal: (enkel in de zone)
- Gerechtelijke politie: opsporen misdrijven, daders vatten, verslag uitbrengen bij de bevoegde overheden, bewijzen verzamelen
- Bestuurlijke politie: voorkomen van misdrijven, handhaving openbare orde, bescherming personen en goederen, nazicht op naleving van de wetten

Ge hebt vrijstelling voor de cognitieve proeven als je voor de 2, 3 of 4de proef nie slaagt.

TitaTovenaartje
19 november 2004, 09:06
ah ok merci (k)

TitaTovenaartje
28 november 2004, 18:08
Morgen = D-Day

hopelijk gaat het goed gaan.
Om kwart na 5 de trein al nemen :sleep:

Weet iemand wat die afkortingen betekenen in Gambit zijn post?

Inspecteur Jan
28 november 2004, 18:20
DG waarschijnlijk Directoraat-Generaal, de rest weet ik niet

dêsh'
28 november 2004, 18:38
Morgen = D-Day

hopelijk gaat het goed gaan.
Om kwart na 5 de trein al nemen :sleep:

Weet iemand wat die afkortingen betekenen in Gambit zijn post?

Hier (http://www.politie.be/police/fedpol/orga/organisatie.htm) staat de organisatie van de federale politie (5 zuilen). De afkortingen die Gambit gebruikt vind ik wel niet terug in de verschillende zuilen, maar soit het is iets :)

Veel succes alvast morgen! :niceone:

TitaTovenaartje
28 november 2004, 21:56
Merci
Kzal het nodig hebben :)

Weet iemand mss wat ze bedoelen met:
Het gaat een hele dag duren.
Van 8u tot ...?

Necrolite
28 november 2004, 22:49
Tita, laat het ons zeker weten hé ;)
wat ze je allemaal gevraagd hebben en dergelijke.
Heb mijn papieren deze donderdag ook opgestuurd.
btw heeft iemand dat *.txt bestandje nog dat zich op de eerste pagina bevindt?

edit : Kheb hier al gans die thread geleze maar je kan nooit genoeg weten eh ;)

Freke23
30 november 2004, 00:20
En hoe ist afgelopen? :)

TitaTovenaartje
30 november 2004, 14:09
Ja, gisteren niemeer online geweest.
Kvond het goed meevallen.
Maar ik kan eigenlijk nie zeggen als het goed gaat zijn of nie.
Volgende week zou ik een brief moeten krijgen

@Necrolite: voeg mij maar eens toe op msn, ik heb da bestand nog wel staan + andere

Me Boss You Not
30 november 2004, 14:38
En wat zouden de mogelijke uitkomsten (negatief & positief) zijn die in dat brief zullen staan?

TitaTovenaartje
30 november 2004, 15:29
Proficiat u bent geslaagd
U zal nog een brief verwachten wanneer de volgende proef zal doorgaan
of
Het spijt ons, u bent niet geslaagd :p
U kan het volgend jaar nog eens proberen

Me Boss You Not
30 november 2004, 15:48
Wat moest je tijdens de proef van vandaag doen??
En wat houdt de volgende proef dan in als je (hopelijk) geslaagd zijt??

TitaTovenaartje
30 november 2004, 16:23
die wat ik gisteren heb moeten dus was eerst 2 groepsproeven.

*den eerste was met een stadskern en een afrit en 9 legen vakken. iedereen in je groepje had een gebouw (winkelcentrum, CC, sportcentrum,...) en e
r waren 3 standaard gebouwen (parking, industrieterrein en een bos)
Je moest rekening houden met verschillende aspecten. bv ik had het winkelcentrum, deze moest dicht bij een afrit liggen, dicht bij het bos en dicht bij een parking, maar mocht niet dicht bij het sportcentrum zijn.
Dit zo voor iedereen (conclusie,iedereen moest toegevingen doen.) en daarna moest je dat bespreken.

*2° iedereen kreeg een tekst, je had 10min tijd om die te lezen, dingen te noteren en je eigen mening in gedachte te doen of te schrijven.
De thema"s over die teksten konden zijn van: hoofddoeken in een school verbieden, drankautomaten in scholen verbieden, rookverbod op cafés, assisenhof,...
moest je dan voorleggen aan je groepke en over ieder onderwerp discutren.

pauze
vragen op de computer die jij moest beantwoorden met A,B,C,D,E (van helemaal oneens tot heelmaal eens) per vraag waren er 6 stellingen.
en dan moest jij zeggen welke het meest en het minst bij jou paste

middag

papiereninvullen dat je met wapen rond wilt lopen, als je al in contact kwam met poltie.
ik ben....
het spijt me...
ik erger me...
...

en terwijl je die papieren invulde, kwam iemand je halen voor een gesprek (psycholoog)

einde

Freke23
30 november 2004, 17:27
... en vanaf nu elke morgen met gekruiste vingers en klamme handen de brievenbus gaan leeg maken :niceone:

Greetz FrE

Gamb|t
30 november 2004, 17:31
die wat ik gisteren heb moeten dus was eerst 2 groepsproeven.

*den eerste was met een stadskern en een afrit en 9 legen vakken. iedereen in je groepje had een gebouw (winkelcentrum, CC, sportcentrum,...) en e
r waren 3 standaard gebouwen (parking, industrieterrein en een bos)
Je moest rekening houden met verschillende aspecten. bv ik had het winkelcentrum, deze moest dicht bij een afrit liggen, dicht bij het bos en dicht bij een parking, maar mocht niet dicht bij het sportcentrum zijn.
Dit zo voor iedereen (conclusie,iedereen moest toegevingen doen.) en daarna moest je dat bespreken.

*2° iedereen kreeg een tekst, je had 10min tijd om die te lezen, dingen te noteren en je eigen mening in gedachte te doen of te schrijven.
De thema"s over die teksten konden zijn van: hoofddoeken in een school verbieden, drankautomaten in scholen verbieden, rookverbod op cafés, assisenhof,...
moest je dan voorleggen aan je groepke en over ieder onderwerp discutren.

pauze
vragen op de computer die jij moest beantwoorden met A,B,C,D,E (van helemaal oneens tot heelmaal eens) per vraag waren er 6 stellingen.
en dan moest jij zeggen welke het meest en het minst bij jou paste

middag

papiereninvullen dat je met wapen rond wilt lopen, als je al in contact kwam met poltie.
ik ben....
het spijt me...
ik erger me...
...

en terwijl je die papieren invulde, kwam iemand je halen voor een gesprek (psycholoog)

einde

Nog steeds dezelfde vragen als een jaar terug

DGJ : Direction generale justice

die zuilen slaan op hetzelfde enkel diet zijn de afkortingen

Morpheus
30 november 2004, 17:38
ik ben....
het spijt me...
ik erger me...
...

Van dit stukje snap ik helemaal niets...
Kan je even uitleggen?

TitaTovenaartje
30 november 2004, 17:52
ja op die vragenlijst waar je op moet antwoorden staan van alle soorten vragen.
*Waarom wil je bij de politie
* Hoe zie je de toekomst, wat is het belangrijkste dat je is overkomen in je leven
zo zijn er een paar en dan kom je bij een blad dat enkel bestaat uit:
Ik ben.....
Ik ben...
Ik ben...
Ik ben...
Ik ben...
Het ergert me...
het spijt me...
...
En die moet je dan gewoon aanvullen met wat jij daar wil zetten.
Dus gewoon het begin van een zin, die jij moet afmaken

Gamb|t
30 november 2004, 18:36
ja op die vragenlijst waar je op moet antwoorden staan van alle soorten vragen.
*Waarom wil je bij de politie
* Hoe zie je de toekomst, wat is het belangrijkste dat je is overkomen in je leven
zo zijn er een paar en dan kom je bij een blad dat enkel bestaat uit:
Ik ben.....
Ik ben...
Ik ben...
Ik ben...
Ik ben...
Het ergert me...
het spijt me...
...
En die moet je dan gewoon aanvullen met wat jij daar wil zetten.
Dus gewoon het begin van een zin, die jij moet afmaken

ik hoop da ge da blad ernstig hebt ingevuld omdat ze da gaan gebruiken bij de laatste proef.

TitaTovenaartje
30 november 2004, 21:58
ja kheb da wel serieus ingevuld, kwou het nog overschrijven, en had da beter gedaan. Ik dacht wel dat da zo iets ging zijn voor bij de laatste proef.
Maarja
Dan moet ik ook nog door zijn
Ben eens benieuwd

Me Boss You Not
30 november 2004, 22:40
Wat heb je dan ingevuld?
Ik ben...TitaTovenaartje
Ik ben...een groene ogre met een witte baard en een kerstmuts
...???

jerri
30 november 2004, 23:52
Ik ben erg gemotiveerd om van dit land iets beters van te maken, onmogelijk zeggen mensen mij. Het begint bij de kleine dingen zeg ik dan! Als ik 1 persoon op het rechte pad kan helpen, kan hij misschien doorverwijzen naar zijn vrienden etcet. (zodat dit exponentieel toeneemt) :)
Ik ben gedemotiveerd over het feit dat mensen alleen maar de slechte dingen over politie-agenten te weten komen terwijl ze zoveel goeds doen. Een politie-agent is iemand die iedere dag opstaat met een goed humeur en ingesteldheid om de burger ten dienst te staan. etcet
ni echt moeilijk om beetje creatief te zijn en te zeggen wat er mis is op deze wereld enzo e.

Peugeotfiel
1 december 2004, 00:54
Ik ben erg gemotiveerd om van dit land iets beters van te maken, onmogelijk zeggen mensen mij. Het begint bij de kleine dingen zeg ik dan! Als ik 1 persoon op het rechte pad kan helpen, kan hij misschien doorverwijzen naar zijn vrienden etcet. (zodat dit exponentieel toeneemt) :)
Ik ben gedemotiveerd over het feit dat mensen alleen maar de slechte dingen over politie-agenten te weten komen terwijl ze zoveel goeds doen. Een politie-agent is iemand die iedere dag opstaat met een goed humeur en ingesteldheid om de burger ten dienst te staan. etcet
ni echt moeilijk om beetje creatief te zijn en te zeggen wat er mis is op deze wereld enzo e.

en dan vragen ze op uwe laatste proef:
-gelooft gij echt in sprookjes, denk je nu echt dat als je één iemand helpt, dat je de mensheid helpt...
-laat je je zo snel demotiveren omdat men de politie enkel ziet als boosdoener, kan je er wel mee leven dat men u altijd verwijten gaat maken...
-volgens jou kan een politie-agent dus niet eens een slechte dag hebben of met tegenzin naar zijn werk gaan, bedoel je dat? dit geloof je nu toch zelf niet? je bent toch pipo de clown niet die zieke kindjes wil gaan opbeuren

pas op, ik trek het nu wel een beke in het belachelijke, maar zo een reacties mogen zeker verwacht worden voor de laatste proef, gesprek met de commissie

vraag bij mijn vriendin: zou je een dronken man helpen op straat tijdens je dienst
mijn vriendin zei van ja, waardoor een direct een felle readtie kwam van "ahzo, gij ziet de politie eerder als maatschappelijk werker ofwa?"
dan komt het er denkek wel op aan dat ge direct kunt antwoorden en niet aangeslagen blijkt door de reactie

jerri
1 december 2004, 13:54
en dan vragen ze op uwe laatste proef:
-gelooft gij echt in sprookjes, denk je nu echt dat als je één iemand helpt, dat je de mensheid helpt...
-laat je je zo snel demotiveren omdat men de politie enkel ziet als boosdoener, kan je er wel mee leven dat men u altijd verwijten gaat maken...
-volgens jou kan een politie-agent dus niet eens een slechte dag hebben of met tegenzin naar zijn werk gaan, bedoel je dat? dit geloof je nu toch zelf niet? je bent toch pipo de clown niet die zieke kindjes wil gaan opbeuren

pas op, ik trek het nu wel een beke in het belachelijke, maar zo een reacties mogen zeker verwacht worden voor de laatste proef, gesprek met de commissie

vraag bij mijn vriendin: zou je een dronken man helpen op straat tijdens je dienst
mijn vriendin zei van ja, waardoor een direct een felle readtie kwam van "ahzo, gij ziet de politie eerder als maatschappelijk werker ofwa?"
dan komt het er denkek wel op aan dat ge direct kunt antwoorden en niet aangeslagen blijkt door de reactie

Awel, dan gebruik je als laatste optie: EJ stoeme flik # CARE kzen ier weg
:d mr dan zedde wel gebuisd je crois

Freke23
24 augustus 2005, 21:05
Dit en sommige gelijkaardige topics over de politie liggen al een tijdje stil maar aangezien er toen toch wat interesse was van een paar mensen die hun testen aan het doen waren of aan de opleiding begonnen waren, vroeg ik me af hoe het met hen gaat :)

Greetz
FrE

diem
25 augustus 2005, 23:52
ik hem dinsdag toevallig just mijne tweede test gedaan :) kdenk dat nie slecht was ma ze gaan mij wel kunnen buizen op danek nie goe wist wat werk inhield volgens hun , (paar keer nie goe kunnen antwoorden op zo een vraag , maja wa voor een vragen ook :s )

TitaTovenaartje
27 augustus 2005, 12:27
Ik was toen niet geslaagd op mijn tweede test. Misschien ga ik hem overdoen, maar ik weet het nog niet.

ASHERON
27 augustus 2005, 13:09

gebt wel zoiets als het hulpkader, basiskader en officierskader..

kdenk ni dage zo makkelijk officier zijt bij de politie zenne...

Freke23
28 augustus 2005, 13:08
Mja zo super makkelijk zijn die ingangsexamens nu ook weer niet zene. Allé mss die eerste wel maar de laatste is toch een serieuse test.
Aangezien er maar 8% van het aantal personen dat meedeed aan de eerste overblijven na de laatste test...
Vorig jaar waren er iets meer dan 10000 aanvragen en mochten er maar 800 a 900 aan de opleiding beginnen.

Je hebt dus het hulpkader (hulpagent) - basiskader (inspecteur) - middenkader (hoofdinspecteur) - officierskader (commissaris en hoofdcommissaris)

En idd om daar bij te geraken moet je al een straffe gast zijn. Als je u onmiddellijk kandidaat stelt voor het officierskader moet je zowiezo een licentiaatsdiploma hebben om te mogen deelnemen aan de proef. Maar maak u maar geen illusies ;) Zo goed als alle functies worden zo ingenomen door hoofdinspecteurs die hoger op willen. En dan mag jij het wel vergeten met enkel uw diploma.
Het is net hetzelfde om bij het middenkader te geraken. Het is in THEORIE mogelijk om dat onmiddellijk te doen als je bepaalde diplomas hebt maar in PRAKTIJK is het gewoon sociale promotie van inspecteurs.

Wat ook heel logisch is, hoe kun je nu commissaris en hoofdinspecteur zijn als je geen flauw benul hebt van wat de job van inspecteur inhoudt.

Ikzelf heb ook een graduaatsdiploma, maar start toch met de basisopleiding om dan eerst enkele jaren ervaring op te doen en dan pas mijn kans te wagen voor het middenkader.

Greetz

Denzel
12 oktober 2005, 19:41
ruulleezz']"Bij die video he, is daar de gelegenheid om tijdens da filmke notities te nemen of niet?"

Zeker niet :) en veel tijd om uw verslag te schijven hebt ge ook niet, een kladblaadje (onmiddelijk als ge moogt beginnen schema schrijven) en dan een A4-blad aan beide kanten volschrijven.

"En stoppen met school zou ik ook niet doen. Ik zit nu ook op school en ga die proef doen, als je slaagt, slaag je en anders kan je altijd terug vallen op je studies, en zeker als je zegt dat je punten niet zwak zijn."

Ik bedoel maar als je de indruk wekt dat je aant studeren bent, en Politie ffe probeert dat je dan niet door bent. Ze verkiezen altijd om U verder te laten leren.

"Mja, het is niet dat ik van de domste ben hoor.. (wil helemaal niet stoeferig overkomen hoor). Ik heb met succes mijn middelbare studies beëindigd en zit nu op de Hogeschool in Leuven, studie Accountancy - Fiscaliteit wat zeker niet min is! Dus qua niveau zou het mij 'normalitair' wel moeten lukken. ...hoop ik"

Mja het blijkt dat de grootste boosdoener verveling is, zeker bij de 2de testen, niet denken van "ffe snel", zorg dadde goe slaapt ervoor en alert blijven! En het kan erger, bij het leger waren het 500+ vragen :eek: ma daar was ik wel vlotjes op door :p

EDIT:

ffe textdoc gemaakt van de 2de proeven, de psychologische dus in Brussel. Zodat ge weet wa ge kunt verwachten. BEREID U VOOR

http://users.pandora.be/Crossroads/PsychTest.txt

Niet verantwoordelijk voor eventuele wijzigingen

Hoi,

Ik ben vorige week de eerste proef gaan afleggen, heb vandaag te horen gekregen dat ik geslaagd ben :)

Mijn vraag.. Zou je vriendelijk willen zijn die txt van de 2de proef opnieuw te uploaden of me te zenden via email..
Het zou me in ieder geval een beter beeld geven op de komende testen :)

Alvast bedankt !

Denzel
6 maart 2006, 20:47
reply had hier veel geholpe zie ik

morgen eerste proef doen, wait and see...

byter
6 maart 2006, 20:48
naja veel succes in ieder geval

ik hoop wel dat je beetje voor bereid hebt op dat gesprek ( de typische vragen zoals geef 3 goede/slechte eigenschappen :d & stel jezelf voor wat iets meer moet zijn als ik ben persoon x van x en xx jaar oud )
groepsgesprek is trouwens vorig jaar wat verandert ...je moet nu een politiegebouw indelen dacht ik; daarvoor was het een gemeente (zelfde principe) en dan moet iedereen nog een artikel bespreken in groep (actualiteit)

en dan nog een deel multiple choice vragen en vragenlijst

Time
7 maart 2006, 06:25
naja veel succes in ieder geval

ik hoop wel dat je beetje voor bereid hebt op dat gesprek ( de typische vragen zoals geef 3 goede/slechte eigenschappen :d & stel jezelf voor wat iets meer moet zijn als ik ben persoon x van x en xx jaar oud )
groepsgesprek is trouwens vorig jaar wat verandert ...je moet nu een politiegebouw indelen dacht ik; daarvoor was het een gemeente (zelfde principe) en dan moet iedereen nog een artikel bespreken in groep (actualiteit)

en dan nog een deel multiple choice vragen en vragenlijst
Hij spreekt over de eerste proef, al de dingen die jij opsomt behoren tot de tweede.

Ik heb 2 weken geleden bericht gekregen dat ik erdoor ben voor de eerste. Onverwacht, want mijn verslag zoog imo.:p Kvond dat ik te weinig details had onthouden.

byter
7 maart 2006, 12:18
Hij spreekt over de eerste proef, al de dingen die jij opsomt behoren tot de tweede.

Ik heb 2 weken geleden bericht gekregen dat ik erdoor ben voor de eerste. Onverwacht, want mijn verslag zoog imo.:p Kvond dat ik te weinig details had onthouden.

nee hij vroeg een document voor de tweede proef & heeft eerder al aangegeven dat hij geslaagd was voor de eerste proef
het staat zelfs 2 replies boven mij

;s

Irtimid2001
7 maart 2006, 12:22
Ik ga vandaag of morgen mijn papieren opsturen om deel te nemen aan de proeven, ik denk er feitelijk al lang over om die ingangsexamens eens te proberen maar ik heb dan besloten om eerst nog te studeren, en nu dat ik in mijn laatste jaar zit ...
Ik ga de thread gauw ees doornemen :)

serial
7 maart 2006, 13:26
hopelijk komen er een paar van jullie naar kortrijk eens ge volledig door de opleiding zijt, want tis hier erg gesteld met ten minste 90% van die mannen...
trust me, werk in horecazaak op 100m van de flikken en ALS die al eens binnenkomen dan zijn het toevallig nooit sympathieke en heb al vaak met flikken gesproken/problemen gehad/dingen gevraagd en der zijn er maar weinig die hun job doen zoals behoren...
Wat wel opvalt is dat de jongere agenten ofwel megasympathiek zijn (grote meerderheid) ofwel totale zakken zijn...
Wat nog meer opvalt is dat de agressieve/gefrustreerde flikken nooit op hun gedrag gewezen worden door hun vriendelijke collega's, zelf al werken ze samen en doet er zich iets voor :)

tot zover mijn semi-offtopic post :p

OT: veel succes aan iedereen die aan de toelatingsexamens meedoet en denk eraan voor als ge uiteindelijk agent zijt: Een vriendelijk woord kan al veel miserie oplossen :p

Necreo
7 maart 2006, 15:08
Toch effe nog iets mededelen:
-Ik heb zelf in 2003 die toelatingsexamens gedaan, en was er ook door.
-Ben toen de opleiding begonnen en daar hebben ze mij niet doorgelaten, gevolg ontslag en daar sta je dan...

Dus het is niet omdat je door je toelatingsexamens bent dat je jezelf als mag aanschouwen als Inspecteur.

De reden van mijn niet slagen in de opleiding waren de volgende:
-Een te uitgesproken interessen voor het recherche werk
-Een niet boterende relatie tussen mij en de zonechef waar ik stage liep.
-Een te zakelijk opgestelde portfolio.

Nog even dit terzijde: ik had 82% op mijn theorie, en een totaal van 62% op het einde van de opleiding doch hebben ze mij buitengezet.

Tips:
Let op wat je doet, zegt gedurende uw opleiding
Luister en doe wat ze vragen niet tegen werken
Zorg ervoor dat je niemand tegen de schenen schopt.
Laat school of opleiding er niet voor vallen zorg dat je iets achter de hand hebt en maak dus niet dezelfde fout als mij.

Het politionele leven blijft mij intresseren, heb nu ook veel vrienden bij de politie, mensen waar ik nog dagelijks met opschiet, doch kan ik het mezelf niet meer opleggen om nogmaals de opleiding aan te vatten, ze hebben me de moed weggenomen...

Grtz

marcel
8 maart 2006, 00:32

ik ben er ook door, ook 2 weken geleden bericht gehad, en juist hetzelfde met dat verslag

V: Welke kleur had de trui van de fietser?
A: Welke fietser :rofl:

waar zijt gij geweest uw proef gaan doen?

Time
8 maart 2006, 06:17
OPAC, Mendonk.:)

En die meerkeuzevragen waren fooking moeilijk. >_< Der was daar niemand die kon zeggen dat hij van minstens de helft van zijn antwoorden zeker was. Wat voor een details ook...

Nuja, kben er toch door, was blijkbaar nog normaal.:p

Xevven
8 maart 2006, 08:45
OPAC, Mendonk.:)

En die meerkeuzevragen waren fooking moeilijk. >_< Der was daar niemand die kon zeggen dat hij van minstens de helft van zijn antwoorden zeker was. Wat voor een details ook...

Nuja, kben er toch door, was blijkbaar nog normaal.:p

twas idd hard
2de proef is nog harder
kwas er net nie door :(

Gamb|t
8 maart 2006, 15:33
En dan kan voor jullie het saaiste jaar van uw leven beginnen, de opleiding. Op het begin lijkt het tof maar dan, dan laten ze u van tijd duidelijk weten da ge MAAR AINP bent.

BTW voor diegeen geslaagd zijn en aan hun opleiding mogen is Artikel 3bis nog van toepassing??

NECREO
Ge moet vooral weten voor welke vakken je geslaagd moet zijn (theorie is maar een klein gedeelte van uw punten, het zijn die andere nutteloze zaken die meetellen, PF etc. En ben een jaar neerbuigend voor de docenten

Avilowca
8 maart 2006, 16:00
De andere drinkt graag ene mee
Zie je het verschil...

Ik snap je toch niet hier.

Iemand die de kloten heeft om zijn werk naar uit te voeren zoals het hoort is laf. Maar iemand die bezwijkt onder de groepsdruk en zijn principes ervoor langs de kant schuift is dat niet ? ? ?

Myst!Q
8 maart 2006, 16:05
Khoop voor al die personen die de flikken willen vervoegen dadde geen broekschijters zijt. Want ik als gewone burger neem het trouwens niet langer dat de flikken vol broekschijters zitten.

Alst nodig is zallek het recht in eigen handen nemen, al dan niet met vrienden en etc .. Op de flikken kon je vroeger nog rekenen, nu wachten ze 20 min om toe te komen bij een vechtpartij, en ze denken dan da ze geholpen hebben :ironic:

*trust*
8 maart 2006, 16:29
Op de flikken kon je vroeger nog rekenen, nu wachten ze 20 min om toe te komen bij een vechtpartij, en ze denken dan da ze geholpen hebben :ironic:
Das toch slim.....

Dan moet ge ni meevechten en tegen dat ze er zijn zijn die vechtersbazen moe.... :p

Ik mag den 21e men eerste proef gaan doen, Ik was op zo'n simulatie-examen en mooi door dus ik verwacht dat ook van dit eerste,

en dan ja da 2e, das chance hebben e, Kzal mezelf maar een militair kapselke aanschaffen:unsure:

knight-k
8 maart 2006, 16:41
Hoeveel verdiende als ge flik wordt?

EternalSilence
8 maart 2006, 16:46
Khoop voor al die personen die de flikken willen vervoegen dadde geen broekschijters zijt. Want ik als gewone burger neem het trouwens niet langer dat de flikken vol broekschijters zitten.

Alst nodig is zallek het recht in eigen handen nemen, al dan niet met vrienden en etc .. Op de flikken kon je vroeger nog rekenen, nu wachten ze 20 min om toe te komen bij een vechtpartij, en ze denken dan da ze geholpen hebben :ironic:

idd
van zelfde mening als Myst!Q
als ik da nog ene keer meemaak da die flikken nie ingrijpen bij vechtpartijen ofzo, ga ik eens mijn beklag gaan doen aan het bureau, en die flikken BELEEFD eens op hun daden/plichten wijzen

marcel
8 maart 2006, 16:47

khoop dan dat ge zelf geen schrikschijter zijt, anders zoudt ge u eigen nogal belachelijk maken

Stancke
8 maart 2006, 17:37
Beste,

Ik ben net 17 geworden en het is al héél m'n leven een droom om bij de politie te gaan...

Nu,je hebt fysieke proeven en psychologische proeven. Omdat ik al aan de fysieke kant kan werken ga ik gaan fitnessen en powertrainen.
Wat ik mij afvraag is of je in die fysieke proeven tot het uiterste moet gaan of dat het 'niveau' meevalt?

Kan ik na ik de politieschool heb afgewerkt mij direct inschrijven voor een opleiding bij de verkeerspolitie of moet er daar een bepaalde periode tussen zitten? Uiteraard weet ik dat ik een rijbewijs nodig heb;)

PS: Het 'maandloon' dat je ontvangt op de politieschool,bedraagt die nog altijd rond de 1000€?

*trust*
8 maart 2006, 17:43
Beste,

Ik ben net 17 geworden en het is al héél m'n leven een droom om bij de politie te gaan...

Nu,je hebt fysieke proeven en psychologische proeven. Omdat ik al aan de fysieke kant kan werken ga ik gaan fitnessen en powertrainen.
Wat ik mij afvraag is of je in die fysieke proeven tot het uiterste moet gaan of dat het 'niveau' meevalt?

Kan ik na ik de politieschool heb afgewerkt mij direct inschrijven voor een opleiding bij de verkeerspolitie of moet er daar een bepaalde periode tussen zitten? Uiteraard weet ik dat ik een rijbewijs nodig heb;)

PS: Het 'maandloon' dat je ontvangt op de politieschool,bedraagt die nog altijd rond de 1000€?
Fysiek ligt het niveau niet hoog bij die proeven. Laat ons zeggen als ge opt school goe meekunt dat ge daar ook doorkomt:unsure: (www.jobpol.be voor de exacte proeven)

Als ge gaat studeren, verdien je +- 1150 € netto (weet het exact niet meer)

marcel
8 maart 2006, 19:26
tegen mij zeiden ze tijdens de opleiding +/- 1250 euro netto

en normaal gezien is het: toelatingsproeven -> opleiding -> flik (eerste jaren in Brussel)

Freke23
9 maart 2006, 11:09
Jah zal eens beginnen met te reageren op een paar posts :)

@Serial: Ik heb momenteel stage in Kortrijk. En in mijn groep zitten zowel iets "ouderen" als personen van mijn leeftijd en heb die toestanden zoals jij ze vertelt nog niet meegemaakt :) Langs de andere kant is het natuurlijk wel logisch dat het gedrag van een 20 à 30 jarige anders is dan iemand die + 45 jaar oud is. Welk café is het trouwens? :p

@Necreo: Welke school zat je eigenlijk? Voor je uit school gezet wordt moet je toch wel al wat meer misdaan hebben dan die dingen die jij daar vermeldt.

-"Een te uitgesproken interessen voor het recherche werk" Zie niet in waren ze je daarom van school zouden gooien. Het is natuurlijk een nogal vage reden hé die je neerschrijft.
-"Een niet boterende relatie tussen mij en de zonechef waar ik stage liep" Mja als stagiair kun je u niet alles permitteren natuurlijk.
-"Een te zakelijk opgestelde portfolio" Die snap ik helemaal niet ...

@Gamb|T: "En dan kan voor jullie het saaiste jaar van uw leven beginnen, de opleiding. Op het begin lijkt het tof maar dan, dan laten ze u van tijd duidelijk weten da ge MAAR AINP bent." Spreek je uit ervaring? In mijn geval is dat helemaal niet zo. Integendeel zelfs. Heb vele nieuwe vrienden gemaakt en ook ben ik er op sportief vlak heel erg op vooruit gegaan en ook mijn omgang met mensen is veel losser geworden. Plus zijn er heel veel interessante vakken zoals schietlessen, tacktische interventies, opsporingsonderzoeken, misdrijven tov personen, enz enz.
Daarnaast heb ik nooit de indruk dat men mij ziet als MAAR een aspirant inspecteur. Op school niet en nu tijdens mijn laatste stage (2 maand) word ik perfect geïntegreerd in de groep inspecteurs. Ik word aanzien als een volwaardige tweede man en mag zoveel ik zelf wil zelf doen met de steun van een ervaren collega. Misschien had jij pech?

@Doom Dragon: Sorry maar: "moehaha"

"... , ga ik eens mijn beklag gaan doen aan het bureau, en die flikken BELEEFD eens op hun daden/plichten wijzen"

@Verstancke: Het loon tijdens de opleiding bedraagt netto 1280 euro en een klets. De sportproeven zijn niet in die mate dat je daarvoor moet gaan powertrainen. Ga gewoon wat gaan lopen, bouw wat conditie op. En doe wat buikspier oefeningen en pomp een beetje. Om 5/10 te hebben moet je de 6 km cross in het bos in 30 min doen. De 1600m moet je in 6min 50sec doen. Je moet 20 keer pompen in 30 seconden. Je moet 18 buikspier oefeningen in 30 seconden kunnen. Van die laatste twee oefening moeten die wel volledig uitgevoerd worden. Bij het pompen tot tegen de grond en armen helemaal gestrekt en een gestrekt lichaam. Bij de buikspier oefeningen moet de rug tegen de grond, armen in de nek, en helemaal tot boven komen.

Grtz

neomitochondria
9 maart 2006, 17:22
heb vorig jaar het eerste toegangsexamen geprobeerd, het was echt enorm moeilijk, vooral die meerkeuzevragen.

ik was dan ook gebuist. ik zou graag dit jaar nog eens opnieuw proberen, maar als ik zo vanalles lees over die 2e proef en het school zelf, heb ik al niet meer zoveel goesting.

maar ik zal het toch maar eens proberen, op hoop van zege...

magaman
10 maart 2006, 19:18
ik zie meer en meer mensen voor de politie k iezen, omdat ze niet slagen in hogere studies.
dan zeggen ze, ochja we gaan bij de politie/leger/brandweer....

ik vind het alarmerend dat veel van die afdankertjes de veiligheid en het welzijn van ons land zullen vertegenwoordigen.

nuja, hopelijk zijn er mensen bij zoals verstancke die al heel hun leven bij de politie willen, en die er zich ook 100% voor inzetten

Gamb|t
11 maart 2006, 13:50
@Gamb|T: "En dan kan voor jullie het saaiste jaar van uw leven beginnen, de opleiding. Op het begin lijkt het tof maar dan, dan laten ze u van tijd duidelijk weten da ge MAAR AINP bent." Spreek je uit ervaring? In mijn geval is dat helemaal niet zo. Integendeel zelfs. Heb vele nieuwe vrienden gemaakt en ook ben ik er op sportief vlak heel erg op vooruit gegaan en ook mijn omgang met mensen is veel losser geworden. Plus zijn er heel veel interessante vakken zoals schietlessen, tacktische interventies, opsporingsonderzoeken, misdrijven tov personen, enz enz.
Daarnaast heb ik nooit de indruk dat men mij ziet als MAAR een aspirant inspecteur. Op school niet en nu tijdens mijn laatste stage (2 maand) word ik perfect geïntegreerd in de groep inspecteurs. Ik word aanzien als een volwaardige tweede man en mag zoveel ik zelf wil zelf doen met de steun van een ervaren collega. Misschien had jij pech?

Van nieuwe vrienden maken op 't school geen probleem, Wel grote problemen met da ge de les krijgt van mensen die NOOIT opt straat hebben gestaan. En dat je rollenspellen krijgt waar niemand aan uit kan (realiteit?????) Ik weet nie in welke school jij hebt geweest maar bij ons werd je pas gewardeerd sins we onze pas in handen hebben gekregen. In't school bleef je maar AINP, tijdens stage was dat het geval nie (allez in de school waar ik opleiding heb gehad).

We zullen met 25 man pech hebben gehad.

En da van een paar posts boven van 1 jaar Brussel, is enkel van toepassing wanneer je tekent voor Art. 3 bis. Dan is het ineens voor 3 / 5 jaar.

Ik ben blij dat ik van 't school ben.

En magaman ik denk da ge slecht "ziet" / heel slecht geïnformeerd bent. Bij mij is 17 % slagen van de selectie geen teken dat ze zomaar iedereen nemen (der zijn der altijd die door onverklaarbare reden aan de opleding mogen beginnen, maar das voor de post onverklaarbaarheden)

Denzel
14 maart 2006, 13:59
Vandaag, precies een week later, van toen ik de proeven ben gaan afleggen.

Brief gekregen -> geslaagd 2 de proef :)

3de proef mensen?

Iemand die ervaringen wilt delen?

Medaphoar
14 maart 2006, 15:45
En magaman ik denk da ge slecht "ziet" / heel slecht geïnformeerd bent. Bij mij is 17 % slagen van de selectie geen teken dat ze zomaar iedereen nemen (der zijn der altijd die door onverklaarbare reden aan de opleding mogen beginnen, maar das voor de post onverklaarbaarheden)

2nd that

Gamb|t
14 maart 2006, 15:50
Vandaag, precies een week later, van toen ik de proeven ben gaan afleggen.

Brief gekregen -> geslaagd 2 de proef :)

3de proef mensen?

Iemand die ervaringen wilt delen?

medisch, ik denk nie da ge daarveel over kunt vertellen

Denzel
14 maart 2006, 23:01
Om 5/10 te hebben moet je de 6 km cross in het bos in 30 min doen. De 1600m moet je in 6min 50sec doen. Je moet 20 keer pompen in 30 seconden. Je moet 18 buikspier oefeningen in 30 seconden kunnen. Van die laatste twee oefening moeten die wel volledig uitgevoerd worden. Bij het pompen tot tegen de grond en armen helemaal gestrekt en een gestrekt lichaam. Bij de buikspier oefeningen moet de rug tegen de grond, armen in de nek, en helemaal tot boven komen.

Op de site van jobpol, staan zo 3 dingen
evenwicht/shuttlerun/coopertest
Er staat niets over dat pompen ofzo, of vermelden ze dat gewoon niet. Niet dat dat een probleem zou vormen, ik wil me gewoon zo optimaal mogelijk voorbereiden.

btw: Iemand ervaringen met de medische proef die lenzen of bril draagt?
Laat anders iets weten, dan priv mess. ik u of voeg me toe op msn.

Alvast bedankt.

byter
15 maart 2006, 10:48
waar freke het over heeft gaat niet over fysieke test
de jobpol site is correct; je moet alleen die 3 dingen doen

anyway ik draag lenzen en de tests voor ogen gebeuren normaal zonder correctie (dus geen bril/lenzen)
op het einde als je bij de dokter komt is er nog een oogtest waar je elk oog 1x moet afdekken en de letters moet zeggen die hij aanduidt; dit is eerst zonder correctie en daarna met correctie dus bril/lenzen aan

als je eventueel attesten hebt van dokters/specialisten kan het ook geen kwaad om daar kopie van mee te nemen

TooChé
15 maart 2006, 10:54
Excuses ,geen zin om volledige thread te lezen.

Bewijs van goede zeden en gedrag zulde nodig hebben. Papieren aanvragen in politiekantoor.

4 x Examen voor toelating :

1e = Theoretisch : Fouten uit zinnen halen, frans vertalen , wiskundige rijen oplossen, video bekijken en details kunnen vertellen.

2e = Pyschologisch : Een situatie waar ge uzelf verbaal moet verdedigen tegenover andere. Uw karakter omschrijven door middel van het aanvullen van : Ik ben een ... type. En een gesprek met een psycholoog.

3e = Fysieke test : Kan hier geen info meer over geven aangezien ik door 2e niet geraakt ben wegens nog steeds onbekende reden.

4e = uzelf verdedigen voor een commissie.

Wees er zeker nie overtuigd van da ge der zomaar door geraakt, want imo stinkt et teveel naar vriendjespolitiek als het over selectie gaat. Mja das mijn gedacht. Kheb genoeg gezien toen een niet-zo-snugger-en-magere vrouw mij vertelde dat haar nonkel politie-agent was. En kheb dan te weten gekomen dat die er wel door is geraakt, en als die wel geselecteerd wordt... amai ze , fameus veel bedenkingen bij

Oh_Yeah
16 maart 2006, 14:27
Hi all,
ik heb hier een vraagje:
Stel: Je haalt het tot de 3de proef maar je slaagt niet, moet je dan alle proeven terug opnieuw doen of gewoon een bepaalde periode misschien wachten en dan gewoon opnieuw de 3de proef proberen....
Hoe lang blijven die geslaagde proeven ongeveer geldig???

Bedankt,

neomitochondria
16 maart 2006, 14:32
ik denk dat je gewoon vanaf de derde proeg opnieuw moet beginnen, ben het niet 100% zeker, maar dacht dat het wel zo is.

byter
16 maart 2006, 16:24
elke test blijft maar een periode geldig (vind je mss ergens op jobpol)
is meestal tss 1 & 3 jaar dacht ik ?

voor de meeste proeven moet je 1 jaar wachten voor je opnieuw mag proberen
de 3de proef is natuurlijk een speciaal geval omdat dit het medisch is; definitief afgekeurd is meestal pech en op fysieke proeven mag je herkansen zo vaak je wilt voor een periode

Time
16 maart 2006, 22:42
1e = Theoretisch : Fouten uit zinnen halen, frans vertalen , wiskundige rijen oplossen, video bekijken en details kunnen vertellen.

Frans vertalen moet ge in Mendonk (O-Vl) alleszins niet doen. Wat wel moet is wat administratief werk doen. Telkens namen en getallen opzoeken in lange lijsten. Volgens mij vooral tegen mensen met dyslexie en kijken hoe snel je kan.

Bubba
16 maart 2006, 23:45
2e = Pyschologisch : Een situatie waar ge uzelf verbaal moet verdedigen tegenover andere. Uw karakter omschrijven door middel van het aanvullen van : Ik ben een ... type. En een gesprek met een psycholoog.

Psychologsiche test houd echter nog een heel stuk meer in. Je word door 2 personen CONTINU in het oog gehouden. Die twee personen verschuilen zich ergens of staan gewoon te praten ofzo zodat je niet weet welke twee het zijn. Ze bekijken alles maar dan ook écht ALLES wat je doet of laat. Als je binnenkomt en je gaat ergens alleen zitten of als je meteen contact legt met andere mensen en dit en dat. De manier hoe je in groep functioneerd. Er gebeuren een hele hoop dingen rondom je die je als persoon in kwestie niet ziet. Dat is ook de reden waarom er nogal wat mensen buizen op psychologische test.

Je gesprek en dergelijke kan dik in orde lijken, maar toch door je houding kan je gebuisd worden.

Ik ben trouwens twee keer geweest. Eerste keer gebuisd op tweede proef en de laatste keer door de commissie. Daar vallen er zovéél door de mand. Iedereen denkt van "ooh enkele vraagjes beantwoorden, daar lieg ik me wel door" maar die mensen klappen u zooo vast. Ze stellen u echt vragen van concrete situaties maar ze vragen soms 3 keer dezelfde situatie alleen dan in andere woorden verteld, als je dan 2 keer A zegt en de derde keer B kan je vertrekken. In mijn geval was ik gebuisd omdat ik een bevel negeerde. De vraag was, "stel, wij als hoger gerankte vragen u om een vrouw neer te schieten met een baby in de arm, wat doet u?". Ik antwoorde dat ik ze onder schot zou houden en gewoon zou arresteren. "Ok, bedankt we laten spoedig iets weten". Een tijd later kreeg ik de melding dat ik gebuisd was, ik bellen om uitleg te vragen: "ja we kunnen u niet laten slagen omdat u bevelen van hogerhand negeert".

Sja, daar sta je dan...

Waldorf
17 maart 2006, 19:13
Doet me denken aan die ene mop:

De CIA organiseert een examen voor nieuwe rekruten, om te zien wie koelbloedig genoeg is om CIA-agent te worden. Een honderdtal kandidaten leggen de proeven af, waarna er drie finalisten overblijven: twee mannen en een vrouw.

De eerste man wordt bij de jury geroepen.

"Mijnheer," zegt de voorzitter. "U moet nu een allerlaatste proef afleggen om aan te tonen dat U in alle omstandigheden welk bevel ook zult uitvoeren..."

"OK"

"Hier is een geladen pistool. Uw vrouw zit in het lokaal hiernaast op een stoel. Ga binnen en schiet haar neer!"

De man, heel verontwaardigd: "Mijn vrouw? Nooit van mijn leven!"

De jury buist hem.

Zelfde scenario bij de tweede kandidaat. De man zegt: "Ik zal proberen", gaat het lokaal ernaast binnen... en komt na een minuut terug buiten, tranen in de ogen. "Ik hou echt teveel van haar. Ik kan het niet...!"

Gezakt!

Nu is het de beurt aan de vrouw. Haar wordt verteld dat in het lokaal ernaast haar man zit te wachten.

De vrouw neemt het pistool aan en gaat het lokaal binnen. De jury hoort zes schoten, vervolgens geschreeuw en een hoop hels kabaal, gevolgd door stilte.

De vrouw komt terug binnen bij de jury en wrijft het zweet van haar voorhoofd. "Jullie hebben me daar wat geflikt," zegt ze. "Dat pistool was geladen met losse flodders, en ik heb hem met zijn stoel moeten doodslaan!"

Beetje off-topic, maar toch... :)

lombroso1
23 maart 2006, 14:05
hey dudes,

kreeg gisteren te horen dat ik geslaagd ben voor 2e proef. Men zegt mij dat de uitnodiging voor proef binnen 1-2 maand zal volgen. Is dit zo denken jullie?Heb eigenlijk wel wa schrik voor medische proef. Mijn rug is vb. niet perfect recht. Hoe gaat zo'n medisch test in z'n werk?
Bekijken ze u oppervlakkig of effenaf dienst radiologie?
Ik ben ingeschreven in juni voor de selecties, tzal dus meer dan een jaar geduurd hebben waarschijnlijk. Is dit normaal?

thx

-Helld0g-
24 maart 2006, 11:15
Even offtopic maar kan je een strafblad krijgen als ge minderjarig zijt en dat er een zaak pro justitia voorkomt voor iets dat mij tussen 15 en de 40 euro kan kosten (werken van een ploffer op de 100dagen)

Ik zit niet in over 15euro, maar een strafblad... mn kloten :p

Veel kan ik er niet tegen doen, want het rapport is nogal degelijk gemaakt (ze zouden anderen ondervraagd hebben die mij aangeduid zouden hebben (seuten!), waarop ik direkt bekend heb en al mn ploffers afgegeven, met de noot dat ze bedoeld waren voor op school de 100dagen te vieren.

Ik krijg 2 weken ofzo om protest aan te tekenen (en dan komt de zaak voor de jeugdrechter veronderstel ik).

Too much fuss voor mij... (in een andere stad waar ik naar school ga ben ik nog eens "gestekt" geweest, en bij volledige fouillering mocht ik ze daar gewoon afgeven zonder dat ze iets vroegen van mij... beetje unfair van die andere flikken niet :( )

Gamb|t
25 maart 2006, 23:16
hey dudes,

kreeg gisteren te horen dat ik geslaagd ben voor 2e proef. Men zegt mij dat de uitnodiging voor proef binnen 1-2 maand zal volgen. Is dit zo denken jullie?Heb eigenlijk wel wa schrik voor medische proef. Mijn rug is vb. niet perfect recht. Hoe gaat zo'n medisch test in z'n werk?
Bekijken ze u oppervlakkig of effenaf dienst radiologie?
Ik ben ingeschreven in juni voor de selecties, tzal dus meer dan een jaar geduurd hebben waarschijnlijk. Is dit normaal?

thx

Heb ook een probleem met mijne rug. Ze gaan u daarvoor weerhouden. Je moet dan naar den dokter/prof. gaan en de kromheid van uwe rug laten vaststellen. Alles opsturen en zij (politie) maken een besluit. Er is een bepaalde graad van kromheid van uwe rug toegestaan.

Ik had geluk en mocht verder gaan met de selecties.

Gamb|t
25 maart 2006, 23:23
Even offtopic maar kan je een strafblad krijgen als ge minderjarig zijt en dat er een zaak pro justitia voorkomt voor iets dat mij tussen 15 en de 40 euro kan kosten (werken van een ploffer op de 100dagen)

Ik zit niet in over 15euro, maar een strafblad... mn kloten :p

Veel kan ik er niet tegen doen, want het rapport is nogal degelijk gemaakt (ze zouden anderen ondervraagd hebben die mij aangeduid zouden hebben (seuten!), waarop ik direkt bekend heb en al mn ploffers afgegeven, met de noot dat ze bedoeld waren voor op school de 100dagen te vieren.

Ik krijg 2 weken ofzo om protest aan te tekenen (en dan komt de zaak voor de jeugdrechter veronderstel ik).

Too much fuss voor mij... (in een andere stad waar ik naar school ga ben ik nog eens "gestekt" geweest, en bij volledige fouillering mocht ik ze daar gewoon afgeven zonder dat ze iets vroegen van mij... beetje unfair van die andere flikken niet :( )

Ik hoop da ge en veroordeling krijgt, anders ga je het toch nooit leren. Tzijn mensen gelijk u ...

fuze
27 maart 2006, 09:37
Geen tijd om de hele thread te lezen, dus sorry als ik een veelgestelde vraag stel..

Ik heb even op de jobpol site gekeken overlaatst, en dit interesseerde me toch tamelijk sterk: http://www.jobpol.be/default.asp?id=18&sub=5&et=5 , de gerechtelijke zuil dus. Kan iemand me zeggen wat soort diploma ik nodig heb vooraleer ik daar zou kunnen beginnen? En is dit ook zoals die testen voor "gewone" politie? Of moet ik eerst de basistesten doen, en dan intern omgeschoold worden ofzo?
Als iemand me dat zou kunnen uitleggen, zou super zijn.. 't Is echt die gerechtelijke zuil die me interesseert.

Btw: werken op het telecommunicatiecentrum ziet me er ook nog wel interessant uit :) (http://www.jobpol.be/default.asp?id=20&sub=5&et=5 in 't midden van de pagina)

lombroso1
27 maart 2006, 13:48
je moet altijd basiskader passeren, je kan niet solliciteren voor een bepaalde operationele functie zoals vb recerche...

Zagros
22 april 2006, 12:34
hey iedereen!!!

ik heb vandaag pas een brief gekregen om volgende maand men 1ste test af te leggen,ma ik ben wel een beetje zeenuwachtig en heb wel gehoord dat het echt ni zo simpel is me al die oefeningen,heeft er iemand een eenig idee waar ik oefeningen in dien aard kan vinden op internet of dergelijke voor het 1ste proef.Of als iemand me iets kan doorsturen zou ook vriendelijk zijn.

merci grtz

Medaphoar
22 april 2006, 13:44
ik denk als ge deze thread doorleest da ge al veel te weten komt

Zagros
24 april 2006, 11:34
Hi!!

Ja ik weet wel wa ge allemaal ongeveer moet kennen ofzo ma ik weet ni juist wat dat er daar allemaal gaat gevraagt worden das mijn vraag,weet er iemand wat dat er allemaal bij proef 1, welke oefeningen allemaal ongevraagd worden of hanteren door een voorbeeld.

Het zou vriendelijk zijn om jullie reactie te horen

mercikes

Gamb|t
24 april 2006, 23:30
a/w q/p a/z

d/w s/...

a b c d e f g h i j k l m n o p .... z
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 23 13 14 15 .... 26
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
tracht dit niet op te lossen want dit is een voorbeeld. Van dit soort oefeningen krijg je er een heel deel. Eerst starten ze eenvoudig ( elk cijfer heeft bv. een verschil van 5) maar dan wordt het vrij moeilijk.

Nederlandse schrijfproef: DT en wat moeilijke woorden.
Filmpke bekijken van 8 min en er een verslag van maken. Nadien krijg je een vragen lijst over die film.

Allemaal vrij simpel

Irtimid2001
26 april 2006, 13:46
Heb vandaag mijn eerste ingangsexamen gehad, vond het op sommige momenten niet simpel, andere dingen gingen dan weer vlot.
Eerst krijg je van die oefeningen zoals hierboven staat, logica met cijfers en dan met letters, soms gaan ze hier echt wel ver in.
Nadien namen opzoeken in een een lijst en de waarde ertegen onthouden en in een bepaalde groep plaatsen.
Dan krijg je testen over de nederlandse taalkennis (deze waren niet echt moeilijk).
Nadien kijg je een film van 8minuten, daar moet je een verslag van schrijven op 1 A4 blad voor en achterzijde (pas hier wel goed mee op, want ik had te weinig plaats en heb dus dingen die ik wist niet kunnen opschrijven) en over deze film nog een multiple choise oefening maken.
Ben ook teweten gekomen van andere mensen daar dat er ver verschillende reeksen zijn, iemand heeft mij gezegt dat hij een oefening met vierkantjes enzo kreeg.

edit: die logica oefeningen zijn btw op tijd en het verslag en meerkeuzevragen ook, de nederlandse kennis is niet op tijd.

byter
26 april 2006, 14:19
Ben ook teweten gekomen van andere mensen daar dat er ver verschillende reeksen zijn, iemand heeft mij gezegt dat hij een oefening met vierkantjes enzo kreeg.

goh "reeksen" ..eerder niveau's
de oefeningen passen zich aan aan jou; heb je bijvoorbeeld 3-4 antwoorden na mekaar goed krijg je oefeningen van een niveau hoger ..maar omgekeerd ook

daarom dat je qua oefeningen/fouten/tijd moeilijk kunt vergelijken met andere personen ..wie weet zaten ze een niveau lager `-`

TooTall
26 april 2006, 16:56
Dames en heertjes.

Ik blijf maar verzoeken krijgen voor die txt die over de 2de test gaat.

*Hij is oud
*Hij is achterhaald
*De info erin klopt NIET meer!
*Ge zijt beter af zonder deze txt, ze zijn slim genoeg om degene die meer wisten over de vragen eruit te pikken!

Dit gezegt zijnde, hier volgt nog 1 keer de link naar het bestand zoals het mij is doorgegeven. Dit bestand gaat hooguit een dag online staan, en hierna verwijder ik het van mijn PC, dus vraag er mij aub niet meer achter.

http://users.telenet.be/Crossroads/Persoonlijkheidstest.doc

Time
17 mei 2006, 13:05
Vandaag brief ontvangen: geslaagd voor de tweede proef. :woohoo:
Totaal niet verwacht.

Opbouw:

- Indeling van een politiegebouw: met 5 man kreeg je elk 1 ruimte die je moet verdedigen. Ik kreeg de dienst 'slachtofferbejegening'. Moest dicht bij koffieruimte en interventieruimte zijn (en nog iets) en zo ver mogelijk van de hondenkennel. Moet je proberen je ruimte in die paar optimale vakken te krijgen en zodoende je zo goed mogelijk verdedigen. Maar ook openstaan voor de rest natuurlijk. Denk niet dat ik daar zo goede punten kreeg, ik was namelijk mijn interventieruimte vergeten verdedigen. Pas na afloop schoot mij die te binnen.
Toen de psycholoog mij achteraf vroeg hoe ik het daar gedaan heb, heb ik dat wel allemaal eerlijk gezegd, dus ik wist dat ik een fout had gemaakt. Misschien dat dat iets geholpen heeft.

- Ik denk 300 meerkeuzevragen op de computer over je karakter. Vb: Ik ben een goede leider. Moet je aanduiden of je daar neutraal over bent/eens/oneens/helemaal oneens/helemaal eens. Je krijgt ze per 5 en per 5 moet je dan nog eens aanduiden welke van de 5 het minst en het meest van toepassing is. Alle vragen keren bijna elke keer terug, maar dan anders gesteld. Ik denk dat er maar een stuk of 7 basisvragen zijn: ben je leider (soms ook 'zou je goede leider zijn', eigenlijk al totaal andere vraag), maak je je werk af, zorg je voor genoeg alternatieven, ben je spontaan (of 'vinden mensen je spontaan', kan perfect ja en nee of omgekeerd zijn), zoek je zelf gezelschap op, en nog enkele. Is allemaal al wat wazig.:p
Dat zijn denk ik 60 vensters (300/5) waar je een uur voor krijgt. 1 minuut bedenktijd per scherm dus, wat voor sommigen nipt genoeg was.

- Lezen, samenvatten en voordragen van een artikel. Na je voordracht moet je dan een discussie uitlokken. Dat uitlokken was geen probleem aangezien iedereen aan mijn tafel slim genoeg was om te weten dat hun mening gevraagd werd. -_- Ging goed, kheb over de meeste zaken een nogal uitgesproken mening en ik lees dagelijks mijn krant, dus mijn achtergrondkennis (het waren allemaal actuele artikels) kwam goed van pas.:p

- Uur lunchpauze. Stond in de brief dat we zelf in eten moesten voorzien, maar ge moogt het terrein verlaten tijdens dat uur, dus pitta gaan eten met een paar man.

- Invullen biografische vragenlijst. Het meest enerverende stuk van de dag. Veel standaard shit zoals je opleiding gegevens enzo. Maar ze vragen bv al je vakantiejobs, je moet je leven beschrijven (belangrijkste gebeurtenissen) op 10 regels o_O. Je motivatie uitleggen waarom je bij de politie wil. Daar heb ik heel uitgebreid op geantwoord (met hulp van de rest in die zaal, geen begeleiding): bv: stabiele werkgever, altijd al flik willen worden, actieve job, variëteit qua jobkeuze, burger helpen, etc...
De laatste pagina's waren de moeilijkste, namelijk je eigen karakter beschrijven. Je krijgt 7-8 keer onder elkaar: 'Ik ben..............', elke keer moet je die zin dus zelf aanvullen. Je 3 beste/slechtste eigenschappen etc etc etc... Op die laatste 2 pagina's zitten de meeste maar dan 3 kwartier te tobben. :doh:

- Tijdens het invullen wordt je weggehaald door een psycholoog. Ik denk dat hoe langer het duurt, hoe beter. Ik was voorlaatste en het was niet alfabetisch (ook al is mijn achternaam vdv), het meiske achter mij begon met een 'C'. Die vraagt u eigenlijk hetzelfde als op die biografische vragenlijst.
Daarvan is het wel handig dat je bij de laatste bent. Je hebt al meer dan een uur zitten denken op die karaktervragen, dat je ongeveer weet wat je moet zeggen bij de psycholoog ook. Moest ik eerste geweest zijn, ik was niet zo spraakzaam geweest denk ik.
Psycholoog had een nogal neutraal gezicht. Ik zag haar maar 2 keer speciaal reageren op een karaktereigenschap, namelijk dat ik zeer kalm van aard ben (positief) en soms een gebrek voor initiatief vertoon (negatief).

Soit, mensen die 1 van deze maanden nog moeten gaan, zullen hiermee wel geholpen zijn.:p

Van die meerkeuzevragen op de computer ben ik niet meer zeker wanneer het was. Dat kon evengoed tussen de lunchpauze en de biografische vragenlijst zijn. : x

neomitochondria
17 mei 2006, 14:15
merci om dit allemaal eens mooi te typen:niceone:

zou je aub wat meer uitleg kunnen geven bij dat uitlokken van een discussie; hoe heb je dat gedaan, over welk onderwerp ging het, wat moest je er zoal over zeggen...

Hiapoe
17 mei 2006, 14:24
Alé Time, ik wist nie da gij voor flik ging?! :)

Succes alleszins. De politie, mijn vriend é ;)

Time
17 mei 2006, 15:42
merci om dit allemaal eens mooi te typen:niceone:

zou je aub wat meer uitleg kunnen geven bij dat uitlokken van een discussie; hoe heb je dat gedaan, over welk onderwerp ging het, wat moest je er zoal over zeggen...

De 5 artikels waren:
-Legaliseren van prostitutie
-Vrachtwagens maximum 80km/h
-Euthanasie voor kinderen
-Schrappen van minder actieve buslijnen
-Verbieden van hoofddoeken op school

Elk artikel bestond uit 2 delen: 1 politieker die pro is met zijn resem argumenten en 1 politieker die contra is met zijn resem argumenten. Bedoeling is gewoon dat ge in het kort het artikel samenvat en besluit met uw eigen mening. Ieder van ons werd tijdens dat besluit onderbroken door iemand anders die zijn bedenkingen gaf, waaruit de discussie ontstond. Het is wel tijdsgebonden. 3 minuten krijg je dacht ik, ben wel vergeten of die ingaan vanaf je voordracht, of vanaf de start van de discussie. En die 3 minuten nemen ze stipt, ze hebben letterlijk de chronometer in de hand. In elke discussie werd midden in een monoloog plots 'stop maar' gezegd en was het gedaan.

ALLE psychologen waren vrouwen en ik moet zeggen, ik heb er geeneen ook maar even zien lachen. :unsure:

In de discussies was ik wel telkens afwachtend, ik liet iedereen telkens uitspreken (tenzij ze echt bleven tetteren), in tegenstelling tot sommige anderen.:p

neomitochondria
17 mei 2006, 16:14
ik zou ook een afwachtend type zijn, over zo'n dingen heb ik niet echt een goede mening. dit zal wss een van de mindere punten voor mij zijn... als ik aan de 2e proef zou raken natuurlijk :P

byter
17 mei 2006, 17:45
ik had een artikel over plastische chirurgie met jeff hoeybrechts -.-
er zijn nog thema's die je vaak terug ziet komen zoals opkomstplicht en wapenbezit (wat nu zeker vrij actueel is)

neomitochondria
17 mei 2006, 18:05
moest je dan gewoon dat artikel samenvatten en daarna je argumenten geven als je pro of contra was.

Irtimid2001
17 mei 2006, 19:51
Ik heb vorige week ook te horen gekregen dat ik erdoor was, in die brief stond dat ze mij iets gingen laten weten. Ik hoop in iedergeval dat het niet tijdens de exames zal vallen of niet tijdens Werchter.

@Time^-: Tnx voor de info, komt zeker van pas :D

1x dat ik door die psychologische proef ben, zal ik een stuk geruster zijn :)

Oh_Yeah
23 mei 2006, 15:58
Excuses als het al in deze thread mocht staan, maar binnnekort moet ik men eerste proef doen:) Maar hoe lang is er tussen uw eerste proef en de volgende (en de daarop volgende)??? en is dit ongeveer altijd dezelfde periode?

Grtz

byter
23 mei 2006, 18:15
zit meestal toch makkelijk enkele weken tussen elke proef - is wel afhankelijk van hoe druk ze het hebben en dus het aantal kandidaten
als het druk is staat dit wel normaal in de brief die je krijgt dat het iets langer kan duren

ik heb 2 & half weken geleden mijn medisch gedaan en moet volgende maandag al gaan voor laatste proef `-`

Time
23 mei 2006, 19:04
zit meestal toch makkelijk enkele weken tussen elke proef - is wel afhankelijk van hoe druk ze het hebben en dus het aantal kandidaten
als het druk is staat dit wel normaal in de brief die je krijgt dat het iets langer kan duren

ik heb 2 & half weken geleden mijn medisch gedaan en moet volgende maandag al gaan voor laatste proef `-`
:eek:

1-2: 3 maand
2-3: 1 maand
3-4: 2-4 maand

In Oost-Vlaanderen. Blijkbaar zitten ze in Limburg met een tekort?:p

Aardbei
1 juni 2006, 12:18
Hey hey

Ik heb in februari eerste testen afgelegd, geslaagd en nu mag ik eindelijke naar de tweede ronde ;-) volgende week woensdag de 7e juni. Zijn er nog Limburgers die vanuit hasselt richting Etterbeek vertrekken met de trein? greetz xxx Maren

byter
1 juni 2006, 12:58
Blijkbaar zitten ze in Limburg met een tekort?:p

net "antecedentenonderzoek" (had ik nog niet van gehoord maar blijkbaar moet dit ook) gehad en daar werd me idd gezegd dat er een tekort was
de nieuwe lichting die vandaag begon in genk was niet vol

en nu maar wachten op evaluatie van selectiecommissie >_<

Poppel
27 juni 2006, 12:54
Ff'kes een vraagske. Ik ben echt van plan om inspecteur te worden. Maar hoe zit het met de wiskunde?
Kheb vandaag te horen gekregen dak een herexamen heb van wiskunde en miss toch ni direct mijn beste vak.

Kzit int 5de Technische Multimedia. Wiskunde omvat Radialen, Complexe wiskunde, Veelterm Functies, Functieonderzoek en Goniometrie.

Welke wiskunde moet ge kunnen of zijnt zo eerder van die logische wiskunde vraagskes gelijk da ik al is heb gedaan toen ik voor Air-Cadet in Belgisch leger ging?

Gamb|t
28 juni 2006, 16:49
Logisch redeneren, ge gaat daar geen machten, vierkantswortels, ... krijgen

Uw wiskunde van het lager onderwijs is voldoende.

0m3g4
28 juni 2006, 19:10
Heb ook al overwogen om een job bij de Politie te zoeken (al dan niet voorlopig) maar ik heb een fundamenteel probleem, ik ben een regelmatige marihuana roker en ik zal nooit voorbij de medische tests geraken :|

Poppel
30 juni 2006, 19:25
Heb ook al overwogen om een job bij de Politie te zoeken (al dan niet voorlopig) maar ik heb een fundamenteel probleem, ik ben een regelmatige marihuana roker en ik zal nooit voorbij de medische tests geraken :|
1 oplossing: kappen met die handel :)

Na 2 maanden is dat ZEKER uit je bloed..

Typhoon
30 juni 2006, 19:27
3 maand om zeker te zijn :)

Poppel
30 juni 2006, 19:32
maar gaan ze echt je bloed op drugs testen daar? :wtf:

Want naart schijnt zijn dat tests die toch redelijk duur zijn en veel werk vragen. Als ze daar dan 1000 man moeten testen.. :p

Mr.Anderson
1 juli 2006, 02:29
Ik heb me ook ingeschreven als kandidaat om bij de politie te gaan. Na 2 weken kreeg ik al een antwoord dat ik mocht gaan voor mijn eerste test... dit was midden in de examens dus heb ik om uitstel moeten vragen, hopelijk duurt dit nu niet lang! Hebben jullie ondertussen een job gedaan (ben net afgestudeerd) want in september zit ik anders thuis?! Bij die tests: is het moeilijk om AN te spreken, aangezien er mensen zijn uit verschillende streken... hiermee bedoel ik of ze er echt op letten dat het perfect AN is? En moet je goed uw frans kunnen tijdens die tests? Of is dit alleen als je dan later kiest voor de federale politie? Want mijn frans trekt op geen kloten eigenlijk :p

Mvg Anderson

-Helld0g-
1 juli 2006, 10:39

Want naart schijnt zijn dat tests die toch redelijk duur zijn en veel werk vragen. Als ze daar dan 1000 man moeten testen.. :p

verdien je echt om bij de politie te gaan als weed-roker?

ik heb niks tegen drugs maar heb liever dat onze beschermers sober zijn :p en dat komt toch uit als je verder doet als je al flik bent

Typhoon
1 juli 2006, 11:07
Ik heb me ook ingeschreven als kandidaat om bij de politie te gaan. Na 2 weken kreeg ik al een antwoord dat ik mocht gaan voor mijn eerste test... dit was midden in de examens dus heb ik om uitstel moeten vragen, hopelijk duurt dit nu niet lang! Hebben jullie ondertussen een job gedaan (ben net afgestudeerd) want in september zit ik anders thuis?! Bij die tests: is het moeilijk om AN te spreken, aangezien er mensen zijn uit verschillende streken... hiermee bedoel ik of ze er echt op letten dat het perfect AN is? En moet je goed uw frans kunnen tijdens die tests? Of is dit alleen als je dan later kiest voor de federale politie? Want mijn frans trekt op geen kloten eigenlijk :p

Mvg Anderson

Voor de testen zelf moet ge geen frans kennen. Zelfs later als ge werkt is dit niet nodig, maar er is wel een tweetaligheidspremie ;) als ge de moeite doet voor tweetaligheidsattest.
De testen zelf zijn 4 dagen, neemt zeker 6 maand in.
En denk niet dat ze echt op AN letten hoor :)

Typhoon
1 juli 2006, 11:09

Ze testen daar alles :-p bloed/pis en zeker op drugs. Een 3/4 maand ervoor zeker stoppen is de boodschap ;)

Poppel
1 juli 2006, 12:47
verdien je echt om bij de politie te gaan als weed-roker?

ik heb niks tegen drugs maar heb liever dat onze beschermers sober zijn :p en dat komt toch uit als je verder doet als je al flik bent
natuurlijk :p Dat heb ik ook graag dat ze nuchter zijn.. Maar ik dacht gewoon omdat die testen toch veel tijd in beslag nemen en dan zo 1000 man testen.

Maar ja, goed om te weten dan. Kben nu 18 nog een jaar school te gaan en dan zullen we nog eens gaan horen bij de politie eh :)

Mr.Anderson
1 juli 2006, 12:55
Voor de testen zelf moet ge geen frans kennen. Zelfs later als ge werkt is dit niet nodig, maar er is wel een tweetaligheidspremie ;) als ge de moeite doet voor tweetaligheidsattest.
De testen zelf zijn 4 dagen, neemt zeker 6 maand in.
En denk niet dat ze echt op AN letten hoor :)

Bedankt, dit lucht echt op! Mijn frans is echt niet zo goed dus... :)

Poppel
1 juli 2006, 13:06
Bedankt, dit lucht echt op! Mijn frans is echt niet zo goed dus... :)
idem, verstaan en praten lukt nog wel hoor ik zal me wel kunnen uitdrukken als ik moet. Maar zo vloeiend frans zoals ik zie bij die mensen op bv: Patrouille lukt me toch niet :o

Mr.Anderson
1 juli 2006, 14:10
idem, verstaan en praten lukt nog wel hoor ik zal me wel kunnen uitdrukken als ik moet. Maar zo vloeiend frans zoals ik zie bij die mensen op bv: Patrouille lukt me toch niet :o

Ik kan het al met moeite verstaan en/of praten :p
Frans ligt me gewoon niet :sad:

neomitochondria
2 juli 2006, 22:35
natuurlijk :p Dat heb ik ook graag dat ze nuchter zijn.. Maar ik dacht gewoon omdat die testen toch veel tijd in beslag nemen en dan zo 1000 man testen.

1000 man testen, ik denk het niet ;)

dat is de 3e proef en tegen dan zijn er al enorm veel afgevallen van de selectieproeven :)

Mr.Anderson
6 juli 2006, 15:28
Ik mocht dus gaan voor een test, maar ik heb uitsteld moeten vragen omdat deze midden in de examens plaatsvond. Nu hebben ze nog niets laten weten voor opnieuw te gaan voor de eerste test. En omdat ik denk dat de tests maar zullen afgelopen zijn ein december ofzo, zal ik misschien best toch al beginnen kijken om ondertussen een job te zoeken? Iemand die hier ervaring mee heeft?

marcel
6 juli 2006, 15:52
1000 man testen, ik denk het niet ;)

dat is de 3e proef en tegen dan zijn er al enorm veel afgevallen van de selectieproeven :)

idd, bij mijn eerste proef waren we met 30 man ongeveer, en bij de 2de waren we met 2 van die groep (5 in totaal)

Time
6 juli 2006, 15:56
idd, bij mijn eerste proef waren we met 30 man ongeveer, en bij de 2de waren we met 2 van die groep (5 in totaal)
Die zullen dan wel verspreid gekomen zijn, het slaagpercentage van die eerste proef ligt boven de 60%.

Mr.Anderson
6 juli 2006, 19:38
Die 2de proef is het moeilijkst zeker?

Time
6 juli 2006, 21:24
Daar is NIKS moeilijks aan. De tweede proef is een loterij. Je bent eerlijk over jezelf, ze analyseren je karakter in de mate van het mogelijke en kijken of je in het profiel past.

Je maakt weinig kans om aan de 3de proef te mogen deelnemen, maar dat maakt de proeven niet noodzakelijk moeilijk.

SideShow
7 juli 2006, 15:57
Ik moet nu donderdag gaan voor mijn eerste proef, ik denk wel dat ik daar een deftige kans maak ... niet dak wil dikkenek spelen maar met een A1 diploma zou het toch moeten lukken :unsure:
Ik ben meer "bang" voor de 2de test.
En ook een stuk voor de 3de want ik ben nog maar een jaar genezen van kanker. Er staat op jobpol dat je 5 jaar genezen moet zijn, maar ik heb eens gebeld en ze zeggen dat da niet zo strict wordt genomen. En daarbij, ik zal da feit van mijn ziekte gebruiken als sterk punt juist ... meer ervaring in het leven, vechter, meer realisteitsbesef, ... hehe :p
Ook die 4de 'test' lijkt me nie zo prettig eigenlijk .. en ook nogal onduidelijk voor de moment.

Mr.Anderson
8 juli 2006, 01:22
Ik moet nu donderdag gaan voor mijn eerste proef, ik denk wel dat ik daar een deftige kans maak ... niet dak wil dikkenek spelen maar met een A1 diploma zou het toch moeten lukken :unsure:
En ook een stuk voor de 3de want ik ben nog maar een jaar genezen van kanker. Er staat op jobpol dat je 5 jaar genezen moet zijn, maar ik heb eens gebeld en ze zeggen dat da niet zo strict wordt genomen. En daarbij, ik zal da feit van mijn ziekte gebruiken als sterk punt juist ... meer ervaring in het leven, vechter, meer realisteitsbesef, ... hehe :p
Ook die 4de 'test' lijkt me nie zo prettig eigenlijk .. en ook nogal onduidelijk voor de moment.

Kzou zeggen: succes :)

neomitochondria
8 juli 2006, 11:44

ja ik dacht dat ook van de 1ste proef, maar toch was ik gebuusd :s, je mag het niet onderschatten ze

blacky
8 juli 2006, 11:55
Hmm als ik hier zo wat rond zie heb ik toch verkeerde bronnen geraadpleegd kwa proeven gang.

mij werd er verteld dat de proeven de volgende volgorde hadden.

proef 1: Testen op kennis IQ achtige testjes
proef 2: uithouding vermogen ( evenwicht, coopertest, bieptest )
proef 3: gesprek met jury

Klopt dit of zit ik tottaal verkeerd zoja zou je zo vriendelijk willen zijn om de proeven effe te beschrijven kwa volgorde

Mr.Anderson
8 juli 2006, 12:20
1ste proef: Een proef die de noodzakelijke cognitieve vaardigheden beoordeelt.
2de proef: Een persoonlijkheidsproef.
3de proef: Een fysiek-medische geschiktheidsproef.
4de proef: Een selectiegesprek met de selectiecommissie.

Eerste en vierde proef vinden plaats in Brugge, tweede en derde proef in Brussel.

SideShow
8 juli 2006, 12:21
Hmm als ik hier zo wat rond zie heb ik toch verkeerde bronnen geraadpleegd kwa proeven gang.

mij werd er verteld dat de proeven de volgende volgorde hadden.

proef 1: Testen op kennis IQ achtige testjes
proef 2: uithouding vermogen ( evenwicht, coopertest, bieptest )
proef 3: gesprek met jury

Klopt dit of zit ik tottaal verkeerd zoja zou je zo vriendelijk willen zijn om de proeven effe te beschrijven kwa volgorde

Tussen 1 en 2 is er een psychologische test
En bij '2' moet er ook nog medische test, da gaat samen. Dus in potje pissen, op de weegschaal, prikje in je arm :p

byter
8 juli 2006, 13:07
als iemand wilt testen of hij/zij "gereed" is voor de eerste proef kan je altijd eens bij cefig langsgaan
http://www.cefig.be/ndld/evaluatietest.php
ik geloof dat die in brussel vrij regelmatig die evalutatietest doen en 1x / jaar ook nog eens in elke provincie die test organiseren

www.jobpol.be ..is er een betere bron ? :unsure:

EoS^
12 juli 2006, 03:37
Ik wil graag ook bij de politie gaan , maar heb ook enkele vraagjes

1) Ik heb gehoord dat je een diploma lager middelbaar nodig hebt ( of hoger ) is dit correct ?

2) Kan je kiezen wat je wil doen ? Motard , of gwn agent ? of wordt je daar naar benoemd ?

3) En wat is de toelatingsproef van de SIE ? en kun je dan nog werken bij het gewone politie team ?

LOBO0901
12 juli 2006, 05:47
1) Minimum diploma is A2
2) en 3 ) je doet gewoon de politieschool en wordt inspecteur, specialisatie zoals CIE of motard kun je later doen na eventuele selectieproeven. CIE is by the way niet zo simpel velen zijn geroepen maar slechts zeer enkelen uitverkoren.

fuze
12 juli 2006, 09:27
SIE bedoel je :p

Speciaal Interventie Eskadron

Time
12 juli 2006, 12:06
1) Minimum diploma is A2
Onzin.
Geen diploma: hulpkader. Na 6 jaar anciënniteit mogelijkheid om op te klimmen naar het basiskader, waar de meesten beginnen.

Poppel
12 juli 2006, 12:37
Onzin.
Geen diploma: hulpkader. Na 6 jaar anciënniteit mogelijkheid om op te klimmen naar het basiskader, waar de meesten beginnen.
Mogelijkheid; de agent waar ik mee heb gepraat zei dat het weinigen zijn die ook degelijk opklimmen. Aangezien ze hulpagenten te kort hebben.

Dus kan je best zo hoogmogelijk beginnen. Een zeg nu zelf, een A2 halen is nu toch niet zo'n grote opdracht eh :)

EoS^
12 juli 2006, 12:59
Mogelijkheid; de agent waar ik mee heb gepraat zei dat het weinigen zijn die ook degelijk opklimmen. Aangezien ze hulpagenten te kort hebben.

Dus kan je best zo hoogmogelijk beginnen. Een zeg nu zelf, een A2 halen is nu toch niet zo'n grote opdracht eh :)

nee das zeker geen grote opdracht :D

Maar Wat is de Selectieproef voor de Sie ? of is daar mss enkele informatie over te vinden ?

Time
12 juli 2006, 13:07
nee das zeker geen grote opdracht :D

Maar Wat is de Selectieproef voor de Sie ? of is daar mss enkele informatie over te vinden ?
Probeer misschien eerst door die van de gewone politie te geraken, die kans is al kleiner dan 10%.:p

Mr.Anderson
12 juli 2006, 13:16
15% slaagkans bij mijn weten :p
Kheb vandaag een brief ontvangen, 3 augustus mag ik gaan voor de eerste test af te leggen.
@Time^- jij hebt die test al gedaan denkik? Kun je wat tips enzo geven, zodat ik mij wa kan voorbereiden?

Thx in advance ;)

LOBO0901
12 juli 2006, 14:28
Onzin.

Onzin, kunt na 3 jaar al opklimmen.:evil:
En inderdaad velen geraken daar niet .