PDA

Volledige versie bekijken : Reboot probleem

Zibro
16 mei 2004, 10:58
Ok,
de laatste dagen komt het regelmatig voor dat mijn pc spontaan reboot.
Dit gebeurt meestal als de pc nog maar een paar minuutjes opstaat en ik net iets aan het intypen ben. De processor is dus niet stressed of te warm ofzo.
Als de pc al iets langer aanstaat, dan gebeurt het niet meer, meestal dus een paar minuutjes na het opstarten.
Ik wil dan juist iets beginnen intypen en bij de eerste toetsen die ik aanraak reboot de pc opeens.
Volgens mij ligt het probleem dus ergens aan het toetsenbord. Het is een logitech draadloos toetsenbord en de pc bolt onder windows xp. Zou het mss kunnen liggen aan de batterijen dat ze aan vervanging toezijn ofzo?
Iemand die raad heeft?

grtz

darkassassin
16 mei 2004, 11:37
Eh aan de baterijen kan dit niet liggen. Als dat het geval zou zijn zou je geen letters meer kunnen typen en dit is waarschijnlijk het geval niet. Ik denk eerder ergens de foute toetsen combinaties bij het installen van je toetsenbord. Zoek eens de cd en probeer eens de driver van je toetsenbord te herinstalleren. Of ergens in xp (ofzo) hardware toe te voegen. Probeer het eens. En laat me iets weten als het nog niet werkt.

Zibro
16 mei 2004, 13:04
Aan een foute install kan het ook niet liggen. Deze install is al ongeveer een jaar geleden en heeft altijd prima gewerkt. Het is enkel de laatste dagen dat ik het probleem heb, en dan nog niet altijd. Als de pc de ganze dag aanstaat heb ik het probleem niet, enkel dus na 5 mins opstarten ofzo.
Aan een foute toetsencombinatie kan het ook niet liggen want ik typ daar veel te traag voor :)

darkassassin
16 mei 2004, 13:50
Tjah. Kzou toch eens proberen om te herinstalleren.Ge weet nooit. Ma kga k kijken in een paar boeken van mij of dat er niets over instaat. Ik zal het je nog weten te vertellen. Kijk eens bij een of ander hardware controle of dat het toetsenbord fouten heeft. Het kan ook liggen an de toetsenbord controller. Die bij het opstarten fouten heeft maar die na een tijd zelf herstelt.Kijk anders eens op de site van de maker van het keyboard bij help of faq en zoek naar updates ofzo? Scan ook eens op spyware!!!

Tsjernobyl
11 juni 2004, 19:10
sasser virus toevallig niet?
kan niet veek kwaad maar is vervelend omdat je pc spontaan reboor.

op de m$ site kan je de patch downloaden die het sasser virus blokkeerd.