PDA

Volledige versie bekijken : Xbox steekt PS2 voorbij :)

bogy
10 mei 2004, 23:51
yup :)

het is zover... de tijden zijn gekeerd ...

Microsoft blijft vechten, en de aanhouder zal winnen...

Microsoft's X-Box steekt voor de eerste maal Sony's Playstation 2 voorbij (http://www.dcnet.be/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=170&mode=flat&order=0&thold=0)

bron: klik op de link hierboven + Reuters Economy

Nighty
11 mei 2004, 00:00
bijna iedereen zal ondertussen wel al een PS2 hebben zeker,
ik vraag mij af aanwie ze al die PS2's nog kwijtgraken

Rh1n0
11 mei 2004, 00:04
Ik ben blij voor Microsoft, want eerlijk gezegt vind ik de Xbox momenteel de beste console op de markt. Maar dat de verkoop hoger ligt is aan verschillende factoren te wijten volgens mij

Prijs ligt lager dan de PS2
De PS2-markt is volgens mij zowat verzadigd, xbox daarintegen heeft bijlange nog niet zoveel consoles verkocht als Sony
Exclusieve toptitels zoals Ninja Gaiden, SplinterCell, PGR2, Halo, ... zorgen voor een betere verkoop
De PS2 heeft momenteel minder te bieden (heb een PS2 gehad, maar verkocht wegens niet tevreden ...)
Momenteel heb ik een Xbox en GC, maar ben dus minder tevreden over mijn cube, hoewel ik een hevige Nintendo "fan" ben. De PS2 vind ik in zijn geheel niet zo goed ..., ik denk ook dat Sony zoveel verkoopt omdat de mondiale bevolking Sony als merknaam kent en je hebt natuurlijk een groot aantal meelopers die een PS2 hebben omdat da o zo cool is.

Nuja, dit is mijn bescheiden mening.

capt_snow
11 mei 2004, 00:31
ik ben van mij xbox en ps2 tevreden :)

als er een exclusive op ps2 of xbox uitkomt koop ik ze allebei(want zonder FF zouk nie kunne leven)

Nu met Fable en Sudeki wordt er mss weer nieuw rpg leven in de xbox gestoken en later dan KOTOR2 :woohoo:

MeTa-
11 mei 2004, 09:14
@ ]BuD[nighthawk, totaal mee akkoord

PS2 is zowa 5jaar oud, en da verkoopt nu nog,

maar de meeste die da nu nog kopen zijn oftewel, vaders voor hun kinderen, of gewoon gasten die die xbox controller te groot vinden :ironic:
ik heb nog nooit een PS2 gehad, en wil et zo houden,

josuwa
11 mei 2004, 18:12
da zegt ook ene bij ons op school : ik koop een ps2 omda de xbox zo 'raar' is dan denk ik komaan piemel probeer iets nieuws :ironic:

Zwan
11 mei 2004, 23:24
PS2 => 75+ miljoen exemplaren

Xbox => 13+ miljoen exemplaren

Dat de Xbox nu nog maar voor 1x de PS2 voorbijsteekt vind ik persoonlijk de verdienste van Sony's console, die op dit moment niet veel nieuwe titels heeft. Zal veranderen op het eind van het jaar (Jak3, Ratchet 3, Killzone, MGS3, Gran Turismo 4, GTA: San Andreas,...)

bogy
12 mei 2004, 12:22
PS2 => 75+ miljoen exemplaren

Xbox => 13+ miljoen exemplaren

Dat de Xbox nu nog maar voor 1x de PS2 voorbijsteekt vind ik persoonlijk de verdienste van Sony's console, die op dit moment niet veel nieuwe titels heeft. Zal veranderen op het eind van het jaar (Jak3, Ratchet 3, Killzone, MGS3, Gran Turismo 4, GTA: San Andreas,...)
een verdienste voor sony? jazeker, ze hadden TOT vorige maand een monopolie wat nu waarschijnlijk doorbroken is ...

xReAVeRx
12 mei 2004, 13:39
alle ze zijn daar weer zeµ. stomme consolewars XBOX ownt, ps2 ownt, gc ownt. je kiest gewoon wat het beste bij je past. kheb een xbox en een ps2 en ik vind ze alletwee evengoed.

gStar
12 mei 2004, 14:46
alle ze zijn daar weer zeµ. stomme consolewars XBOX ownt, ps2 ownt, gc ownt. je kiest gewoon wat het beste bij je past. kheb een xbox en een ps2 en ik vind ze alletwee evengoed.

idd ,

ik heb enkel Xbox .

Maat van mij heeft PS2.
Ik ga ook veel naar mijn maat om op zijn PS2 te spelen.
Kvind ze allebei goed maar vind Xbox toch iets beter

rpg_gamer
12 mei 2004, 15:12
Console war nummer 31515005050505050505056 kan beginnen.
Let the fight begin. :ironic:

xbox
12 mei 2004, 15:31
Console war nummer 31515005050505050505056 kan beginnen.
Let the fight begin. :ironic:

Dit zijn cijfers.... :)

:offtopic: Ben terug!!!! :scream:

[NeO]-mtr
12 mei 2004, 17:31
#caring lmfd :)

xbox
12 mei 2004, 19:43
-mtr']#caring lmfd :)

kwets me....

[NeO]-mtr
12 mei 2004, 22:18
kwets me....

?

zeg gewoon dat die cijferkes enzo me totaal nix interreseren, jullie wel?

Jinjitsu
13 mei 2004, 00:01
Sony kan het nu wel vergeten om marktleider te zijn. :rofl:

J!nX
13 mei 2004, 07:39
euhm, nie da het me erg boeit ofzo wie marktleider is, ma om marktleider te worden denk ik toch da xbox nog wa meer verkocht zal moeten worden zenne

Twoline
13 mei 2004, 09:29
ja dat vrees ik toch ook wel. 't is niet omdat ge een keer een maand beter verkoopt dan sony dat ge daarom marktleider wordt. Voor diegene die het interesseert, den gamecube verkocht in japan ook een tijdje beter dan PS2 en niemand die daar over kraaide. Gewoon omdat ze bij nintendo wisten dat dit af en toe wel nen keer gebeurt. Ik begrijp dat ze content zijn bij microsoft maar tis pas als ze effectief meer verkochte consoles hebben dat ze mogen roepen van een doorbroken monopolie. Maar dat zal pas mogelijk zijn bij de volgende generatie consoles. Trouwens microsoft verkoopt den xbox nog altijd met verlies dus dat zegt genoeg.

bogy
13 mei 2004, 14:57
ja dat vrees ik toch ook wel. 't is niet omdat ge een keer een maand beter verkoopt dan sony dat ge daarom marktleider wordt. Voor diegene die het interesseert, den gamecube verkocht in japan ook een tijdje beter dan PS2 en niemand die daar over kraaide. Gewoon omdat ze bij nintendo wisten dat dit af en toe wel nen keer gebeurt. Ik begrijp dat ze content zijn bij microsoft maar tis pas als ze effectief meer verkochte consoles hebben dat ze mogen roepen van een doorbroken monopolie. Maar dat zal pas mogelijk zijn bij de volgende generatie consoles. Trouwens microsoft verkoopt den xbox nog altijd met verlies dus dat zegt genoeg.
er is geen enkele console die NIET met verlies verkocht wordt, dus uw domme opmerking zegt ook genoeg...

Twoline
13 mei 2004, 18:50
Den GBA wordt anders wel met een kleine winstmarge verkocht en voor zover ik weet draait sony met den PS2 ook al een (heel) tijdje break even. En mocht ge twijfels hebben, mij maakt het niet veel uit welke console der goed verkoopt. Tzijn de spellen die de moeite moeten zijn.

capt_snow
13 mei 2004, 18:54

fanboy :angry:

bogy
13 mei 2004, 19:15
Den GBA wordt anders wel met een kleine winstmarge verkocht en voor zover ik weet draait sony met den PS2 ook al een (heel) tijdje break even. En mocht ge twijfels hebben, mij maakt het niet veel uit welke console der goed verkoopt. Tzijn de spellen die de moeite moeten zijn.
ik spreek niet over draagbare consoles, maar over de tv-consoles éh ... daar waren we toch over bezig althans...

tevens, de ps2 draait break-even...inderdaad, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat er per verkochte console niet moet worden ingeleverd... het is namelijk zo dat bij het 4e of het 5e spel dat bij een console verkocht wordt de inzet er terug is uitgehaald...

de kosten per console liggen bij xbox iets hoger, maar dat is dan ook wel duidelijk waarom: harde schijf én netwerkcontroller.

voor playstation moet je als eindgebruiker memory cards en een aparte lan-adapter kopen... bij xbox heb je zo goed als oneindig memory én reeds multiplayer mogelijkheden zonder dat je nog iets hoeft bij te kopen.

ik wil trouwens de ps2 ni afbreken, het is geen rommel ofzo, en ik heb zelf ook een gewone ps gehad toen die juist uitkwam en natuurlijk zeer veel plezier aan beleefd (wipeout 1 & 2097 + colony wars + Street Figher EX+Alpha (3d streetfighter à la tekken, japanese import) waren mijn absolute favorieten

J!nX
13 mei 2004, 20:25
voor playstation moet je als eindgebruiker memory cards en een aparte lan-adapter kopen... bij xbox heb je zo goed als oneindig memory én reeds multiplayer mogelijkheden zonder dat je nog iets hoeft bij te kopen.
aan dn andere kant moede voor dvd te kunnen zien op xbox ook dvd-kit apart kopen, en moede voor online (live dan toch) ook betalen, wa bij ps2 dan weer nie het geval is.

Chromage
13 mei 2004, 21:16
Alle consoles zullen wel hun voordelen hebben. Ik persoonlijk heb gekozen voor Xbox omdat die mij het meeste aanstond. Persoonlijk vind ik de Xbox Only games beter dan de PS2 Only, bv Halo, PGR (2), KOTOR (love that game) of Ninja Gaiden. Maar dat is mijn smaak, en ik kan goed begrijpen dat er anderen zijn die daar niet zo over denken.

En ik denk niet dat bij de volgende reeks consoles al echt het overwicht van de PS3 gaat doorbroken zijn. Er zijn volgens mij nog een hoop mensen die gewoon PS3 kopen omdat volgens hun "Xbox Stinkt", gewoon omdat het Xbox is en niet Playstation.

Maar late we hopen dat er genoeg concurrentie is, dan blijve de prijzen misschien laag

bogy
13 mei 2004, 23:05
En ik denk niet dat bij de volgende reeks consoles al echt het overwicht van de PS3 gaat doorbroken zijn. Er zijn volgens mij nog een hoop mensen die gewoon PS3 kopen omdat volgens hun "Xbox Stinkt", gewoon omdat het Xbox is en niet Playstation.
correctie:

... ps3 kopen omdat volgens hun "micro$hit" stinkt....

lolz
maar ik ken er genoeg die eens ze een paar keer gespeeld hebben op de zwarte doos dan toch toegeven dat xbox helemaal ni slecht is...

Twoline
14 mei 2004, 13:02
Ik denk dat der momenteel veel gasten zijn die genen XBox kopen omdat de dienst na verkoop zo slecht is. Eerst en vooral ken ik verschillende gasten die gewoon hetzelfde (nog steeds defecte) toestel terugkrijgen (en dat is dus genen zever!) na revisie. Ten tweede krijgde bij microsoft doodleuk te horen dat ge uw toestel niet kunt laten repareren eenmaal de garantieperiode vervallen is. Zegt dienen gast aan den tele doodleuk,"Madam ge moet u maar nen nieuwen kopen" (en dat is terug genen zever!). Dus als microsoft ooit echt wil doorbreken is DAT iets waar ze hard aan moeten werken. En aan alle fanboys die nu zowat beginnen te koken, ik heb ook nen xbox en ik hoop van harte dat er nooit wat aankomt.

bogy
14 mei 2004, 15:54
Ik denk dat der momenteel veel gasten zijn die genen XBox kopen omdat de dienst na verkoop zo slecht is. Eerst en vooral ken ik verschillende gasten die gewoon hetzelfde (nog steeds defecte) toestel terugkrijgen (en dat is dus genen zever!) na revisie. Ten tweede krijgde bij microsoft doodleuk te horen dat ge uw toestel niet kunt laten repareren eenmaal de garantieperiode vervallen is. Zegt dienen gast aan den tele doodleuk,"Madam ge moet u maar nen nieuwen kopen" (en dat is terug genen zever!). Dus als microsoft ooit echt wil doorbreken is DAT iets waar ze hard aan moeten werken. En aan alle fanboys die nu zowat beginnen te koken, ik heb ook nen xbox en ik hoop van harte dat er nooit wat aankomt.
dat is anders totaal verschillend met mijn ervaringen met de dienst na verkoop van xbox...

Ik had al een tijdje problemen met games die niet opstarten als ze in de xbox bleven zitten, en ook problemen met sommige (originele uiteraard) dvd's die ik wilde afspelen...

ik heb gebeld nr xbox, ben mijn doos in totaal 3.5 dagen kwijt geweest (van vrijdagnamiddag tot dinsdagochtend)

en er zat een nieuwe drive in want de dvd's spelen nu perfect. Tevens heb je op een xbox 2 jaar garantie, waar dit bij andere consoles nog steeds 1 jaar is.

indertijd heb ik ook iets voorgehad met mijn PS (de originele grijze platte ps), ik ben hem toen 3 weken kwijt geweest ... en moest hem ZELF binnebrengen bij game mania.

en ja, het is normaal dat als iets na garantie kapot gaat het vaak goedkoper is om ne nieuwe te kopen dan een herstelling te laten uitvoeren. Een nieuwe slimline dvd-rom kost ook iets meer dan 50 euro zenne. reken daar nog de manuren bij, transport en verpakking, en ge zit algauw aan 100-150 euro... sorry, dan geef ik ook liever 50 euro meer uit, zoda'k er joypads en een extra game bijkrijg + 2 jaar verse garantie!