PDA

Volledige versie bekijken : Overstappen naar Luminus?

fast_bunny
10 mei 2004, 17:21
Vandaag is hier iemand over de vloer geweest om ons ervan te overtuigen over te stappen naar luminus. Ik had papieren van electrabel bij de hand zodat hij mij geen blaasjes kon wijsmaken maar ik we kwamen toch uit op een korting van ongeveer 116 € per jaar (abbonoments kosten en 1 malige korting van 50 € )

Nu heb ik 2 dagen bedenktijd gevraagd om eens rond te horen

Wat denk jullie ? , wat heb jullie hiervan al gehoord en gelezen ? is het de moeite om over te stappen denk je , of is er het risico dat ik me in een avontuur stort ??

ik moet altijd denken aan het feit dat ondanks de liberalisering van de telefoonmakrt , we nog altijd bij de duurste van europa horen

Greetz

Sephiroth
10 mei 2004, 17:32
kheb gehoort dat diene luminus oplichters zijn :o
gehoort eh

J3rry
10 mei 2004, 17:32
euhm ik betrouw dat allemaal niet ze,

luminus koopt electriciteit van electrabel af
dus hoe kunnen zij u die dan goedkoper aanbieden :think:

zeker dat je al de kleine letterkes gelezen hebt ?

mijn pa had ook zoiets voorgehad maar dat was vroeger met internet
bij wou weg van belgacom en ging bij planet internet
gevolg was dat hij een rekening voor internet kreeg van belgacom en planet internet

dus volgens mij ga je nog steeds facturen krijgen van electrabel en uiteindelijk komt het niet goedkoper uit

en als die gast van luminus zegt dat dat niet waar is, wa kan die gast da schelen die denkt alleen aan zijn pré en niet aan u cengen

fast_bunny
10 mei 2004, 17:58
omdat een deel van de kosten vaste kosten zijn bepaald door de netbeheerder ( electrabel en overheid ) en een deel ( abbonomentsprijs en energiekosten ) variabel zijn en vrij te bepalen door de leverancier. alleen in het laatste deel kan de leverancier zich dus onderscheiden van anderen. het is niet veel ( 116 € in mijn geval ) maar ik moet er toch nen dag voor gaan werken

bloodyboy
10 mei 2004, 17:59
dat kan dus wel limius koopt energie aan aan grote hoeveelheden en bijgevolg dus ook aan een goedkope prijs trouwens elektrabel moest energie verkopen omdat ze anders zouden worden aangeklaagd als ze dit aan een hoge prijs zouden doen zouden ze ook van monopolie worden beschuldigd dus elektrabel is verplicht om energie te verkopen aan lage prijzen die limius dus ook doorverkoopt

PinO
10 mei 2004, 18:12
paar maand geleden was er in ombudsjan een item over luminus

enorm veel mensen hadden problemen met de facturatie:
te veel aangerekend, te weinig,.....

ik zou mij toch eerst eens bevragen bij mensen die zijn overgeschakeld

Quetzacotle
10 mei 2004, 18:43
Ik ken ook mensen die bij Luminus zitten en die daar geen problemen mee hebben.

aar maand geleden was er in ombudsjan een item over luminus

enorm veel mensen hadden problemen met de facturatie:
te veel aangerekend, te weinig,.....

Dat zal wel. Luminus liep zo ver achter met hun administratie, kon niet anders dan dat er fouten gemaakt gingen worden. Nu zou dat allemaal wel opgelost moeten zijn.

Allocer
10 mei 2004, 19:05
gevolg was dat hij een rekening voor internet kreeg van belgacom en planet internet

dus volgens mij ga je nog steeds facturen krijgen van electrabel en uiteindelijk komt het niet goedkoper uit

da was prolly u pa zijn fout , ge moet u abo schriftelijk opzeggen eh , zomaar nimmer dokken werkt nie ;)

Fix0r
10 mei 2004, 19:18
da was prolly u pa zijn fout , ge moet u abo schriftelijk opzeggen eh , zomaar nimmer dokken werkt nie ;)
wat een gezeik allemaal :sleep: :music:

Rh1n0
10 mei 2004, 19:19
:offtopic:
Nee nee, als je ADSL hebt bij Planet Internet dan moet je een maandelijks bedrag aan Planet Internet betalen, maar ook aan belgacom. De factuur die je aan belgacom betaald is voor de infrastructuur (telefoonlijn, omschakeling van de lijn, etc ...)

Ik heb een abbo bij Skynet dus krijg ik twee facturen:

Skynet (provider)
Belgacom (infrastructuur)
Daarom, soms lijkt het overstappen naar een andere provider voordeliger, maar ze vertellen er wel niet bij dat je nog aan Belgacom moet betalen voor je telefoonlijn (wat logisch is).

Vlad Tepes
11 mei 2004, 13:00
luminus zie ik daar iemand luminus typen ??

omfggggggg :angry:
dat is een kutmaatschappij die graag geld "zuipt"
raad ik u niet aan, wij zijn just overgestapt naar een ander maatschappij omdat luminus oplichters zijn.

Vich
11 mei 2004, 15:04
Oneerlijke verkoopspraktijken! Ik heb zelf al mensen gehoord die zeiden dat ze een verkoper van Luminus aan de deur kregen, die hen verplichtte om over te stappen omdat ze anders geen elektriciteit meer zouden hebben.
Of Luminus verkopers die zeiden dat ze van "Electrabel" of "den elektriek" waren...

Het gaat hier vooral om oude mensen. Die verkopers zouden gewoon hele wijken afgegaan zijn met die trucjes.

Nota: Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van dit bericht. Ik ga noch ontkennen of bevestigen dat dit 100% strookt met de waarheid. Dit is volledig gebaseerd op getuigenissen van klanten waarmee ik contact had.
(om geen probs te krijgen met m'n job ;) )

Fizzl3
11 mei 2004, 15:29
Ik ken een aantal mensen die naar Nuon zijn overgeschakelt. Zeer tevreden van en net zoals luminus stukje goedkoper!

Vich
11 mei 2004, 16:06
Heel belangrijk om in acht te houden bij de keuze van een leverancier:

- wat zijn de prijzen van de stroom (duh)
- hoe is de service? (bvb: enkel via brief contacteerbaar? of ook telefonisch? wat voor kost per minuut?)
- hoe snel komen er aangetekende brieven als je eens vergeet te laat te betalen. moet je daarvoor kosten betalen? zijn die annuleerbaar voor een keer?
- de prijzen van de distributienetbeheerders zijn opgeslagen, die prijzen moet elke leverancier aanreken, dus elke leverancier gaat zijn prijzen omhoog moeten doen als ze dit nog niet gedaan hebben in de laatste maanden.
- ...
- hoe doorzichtig zijn de prijzen? weet je wat je betaalt? welke taksen, voordelen, kortingen, prijzen, etc?

[edit]En altijd goed en volledig het contract doorlezen! Er staan misschien wel heel erg interpreteerbare/onzekere dingen in (over prijzen bvb...).

Yo-Han
11 mei 2004, 17:09
heb wat miserie gahad met belgacom bij een verhuis,beetje moeilijke toestand met de meters hier,maar enfin, nu in Juli gaan ze hun prijzen aanpassen dacht ik..heeft niet iedreen die foldertjes gehad?..ging ook bij nuon gaan,maar ik wacht wel nog even...als belgacom een paar procent goedkoper word stap ik niet direct over

Vordeel van nuon is dat je wel bvb voor 3maandelijkse afrekeningen kan kiezen,dus in zomer minder gas betalen dan in de winter bvb...

P|tt@
11 mei 2004, 21:48
heb ooit s in fysica gezien da

't wel heel goed kan da't goeiekoper is, voor de elektriciteit ZELF

maar voor die bij jou thuis te brengen moet men nog altijd 't netwerk van electrabel gebruiken, stond daar iets over in in dat contract?

CFK
11 mei 2004, 22:19

d
hebben da hier ook gehad... maar was gewoon een fout...
es gebeld naar belgacom en er was iets foutgegaan bij HEN.. is nu allemaal in orde

daVinci
12 mei 2004, 09:20

maar voor die bij jou thuis te brengen moet men nog altijd 't netwerk van electrabel gebruiken, stond daar iets over in in dat contract?

het "netwerk om gas/electriciteit te leveren" is sinds de liberalisering van de energiemarkt losgekoppeld van de "eigenlijke energieleverancier". Luminus, Nuon, e.d. maken gebruiken van reeds bestaande "leidingen", en die kostprijs zit verwerkt in hun factuur. (ik geloof dat die kostprijs niet verandert als je overstapt op een andere energieleverancier, omdat die eigenlijk niet door hun bepaald wordt.)

Vraeck
12 mei 2004, 09:52
wij zijn thuis naar wattplus overgestapt, en ben er wel tevreden van. Fok electrabel met hun monopolie :tongue:

Thundrer
12 mei 2004, 10:28
heb wat miserie gahad met belgacom bij een verhuis,beetje moeilijke toestand met de meters hier,maar enfin, nu in Juli gaan ze hun prijzen aanpassen dacht ik..heeft niet iedreen die foldertjes gehad?..ging ook bij nuon gaan,maar ik wacht wel nog even...als belgacom een paar procent goedkoper word stap ik niet direct over

En wat heeft Belgacom met elektriciteit te zien?!

Niva
12 mei 2004, 10:30
omdat een deel van de kosten vaste kosten zijn bepaald door de netbeheerder ( electrabel en overheid ) en een deel ( abbonomentsprijs en energiekosten ) variabel zijn en vrij te bepalen door de leverancier. alleen in het laatste deel kan de leverancier zich dus onderscheiden van anderen. het is niet veel ( 116 € in mijn geval ) maar ik moet er toch nen dag voor gaan werken
Die mannekes die ier zitten weten nie wa da geld is hoor. Die krijgen allemaal van mammie en pappie geld hee... :doh:

Vich
12 mei 2004, 10:43

Dat is nu (en was vroeger ook) eigendom van de distributienetbeheerders. Die werden vroeger wel gefactureerd door Electrabel, maar dat was en is nog steeds een overheidsbedrijf. Vandaar dat die kosten van regio tot regio kunnen verschillen.

[edit]bah, te laat met post :/

zarathustra
12 mei 2004, 13:07
Ik ken een aantal mensen die naar Nuon zijn overgeschakelt. Zeer tevreden van en net zoals luminus stukje goedkoper!

nuon rocks :)

SAB559
15 november 2004, 11:32
Ikzelf ben een medewerker van Luminus.

Je hebt mensen die pro zijn en anderen die contra zijn.

Als "jij" in een Delhaize een pak boter koopt dat later slecht blijkt te zijn, dan gan je ook "kakken" op Delhaize....zo zitten mensen nu éénmaal in elkaar.

Anderzijds is het niet Luminus die oude mensen gaat overschakelen, hier zou een andere partij heel bedreven in zijn...wie het is en of dat al dan ook zo is laat ik aan jullie over om uit te zoeken.

Het is zo dat als een medewerker toch zou gebruik maken van niet-conforme verkoopspraktijken, dat die dan best elders werk kan zoeken want bij Luminus wordt dit niet getolereerd!

Wat de prijs betreft, het is effectief een stuk goedkoper!

Voor diegenen die een Luminus medewerker aan de deur krijgen, we zijn heel makkelijk te herkennen aan onze outfit! Vraag ook naar de badge indien deze niet zichtbaar gedragen wordt! Een Luminus medewerker zal je vertellen wat jouw voordeel is en zal samen me jou een contract opstellen. Vooraleer te tekenen gaan jullie dit contract eerst samen overlopen. Pas dan wordt er een handtekening geplaatst.
Let op : Bij het afsluiten van het contract heeft de klant altijd het recht om zijn contract binnen de zeven werkdagen op te zeggen. Dit staat dan ook heel duidelijk zichtbaar op het Luminus contract gedrukt!

Breezer
15 november 2004, 12:29
Dat is nu (en was vroeger ook) eigendom van de distributienetbeheerders. Die werden vroeger wel gefactureerd door Electrabel, maar dat was en is nog steeds een overheidsbedrijf. Vandaar dat die kosten van regio tot regio kunnen verschillen.

[edit]bah, te laat met post :/

Electrabel is geen overheidsbedrijf. Die zijn voor meer dan 50 % in handen van suez (franse energiegroep)

Het factuur: men betaalt de netkosten (de kosten dus om de energie te leveren, da is overal hetzelfde) + het procentje da Luminus mee wilt pikken.

Het gevaar bij ene switch is dat de facturen soms nablijven enzo (maakt ni uit naar wie ge gaat)

[B]Rocketeer
15 november 2004, 14:10
http://www.stroomtarieven.be/

Misschien helpt dit u verder.
Staat zelfs een berekeningsmodule online met de nodige opmerkingen enzo.

BambooZelD
9 november 2005, 12:51
heb enkele dagen geleden ook iemand van Luminus aan de deur gehad ...
Hij beweerde dat :

1. bijna iedereen overstapte naar Luminus (de enigste vlaamse leverancier)
2. ondertussen al heel de Limburg luminus had als leverancier
3. ik +/- 150 eur zo bespaard hebben op mijn factuur van vorig jaar
4. ik best zo snel mogelijk zou overstappen
5. enz ...
6. enz ...

Is er iemand onlangs overgestapt naar Luminus ?
Zoja ... goede of slecht ervaring ...

ZedKet
9 november 2005, 13:27
heb enkele dagen geleden ook iemand van Luminus aan de deur gehad ...
Hij beweerde dat :

1. bijna iedereen overstapte naar Luminus (de enigste vlaamse leverancier)
2. ondertussen al heel de Limburg luminus had als leverancier
3. ik +/- 150 eur zo bespaard hebben op mijn factuur van vorig jaar
4. ik best zo snel mogelijk zou overstappen
5. enz ...
6. enz ...

Is er iemand onlangs overgestapt naar Luminus ?
Zoja ... goede of slecht ervaring ...

Haha wat een verkoopstrucjes, das nen echte denk ik :D

Stiche
9 november 2005, 17:21
Ik ken iemand die bij Electrabel werkt (op de bureaus dus diene heeft er geen voordeel aan da elektrabel meer klanten heeft...) en die zei mij vlakaf da da gewoon ni goeiekeoper kan zijn!

Al die maatschappijen (Nuon, luminus,...) kopen stroom van elektrabel in grote hoeveelheden maar die persoon die ik ken zei da ze bijna het dubbele betalen van wa die stroom aan elektrabel kost om op te wekken! Da kan dus onmogelijk goeiekoper zijn bij die maatschappijen! Zij moeten ook nog eens betale voor het gebruik van de infrastructuur van elektrabel. Da wordt natuurlijk allemaal in de prijs gerekend...

En wa die verkopers van die andere maatschappijen veel vergeten zeggen is da ge uwen elektriciteitsteller nog altijd bij elektrabel moet huren! Maar als ge bij die andere maatschappijen zijt rekent elektrabel wel dubbel zoveel aan voor de huur van uwen teller! (100€ ipv 50€ dachtik)

Ik zou dus zeker ni overstappen!

Skylord
9 november 2005, 18:13
go nuon

Zymo
9 november 2005, 18:27
overstappen is dom, blijf waar je bent (electrabel?)

FeNiX4LiFe
9 november 2005, 18:50
lol @ luminus
we hebben hun eens een offerte gevraagt en tkwam 75 % duurder dan het basistarief van belgacom

funny them.
ok bij luminus gade wel snel electriciteit besparen :D

enkel citypower kwam lichtjes goedkoper uit. ( maar niet echt om wow te zeggen )

Handsome Hermit
9 november 2005, 19:38
go nuon
haha, dan moet ge de humo's van het laatste half jaar er is op na trekken. Ik denk dat daar zeker 25 (vijventwintig) klachtenbrieven over nuon in stonden. Die pakken systematisch te veel af. En dan antwoordde die van nuon terug dat het allemaal zo een vaart ni liep. Maar daar onder stond dan wel al een lezersbrief van een andere ontevreden klant. tss hollanders, just lek luminus.

Vroeger kont ge uitrekenen bij test-aankoop wie de goeiekoopste was. Weet ni of da da nu nog kan. Bij ons was da ecopower (belgen) en daar moest ge zelf achterlopen om daarop te kunnen overschakelen. Maar het is dan ook wel een pakske goeiekoper.

BraveHeart
9 november 2005, 21:11
Vandaag is hier iemand over de vloer geweest om ons ervan te overtuigen over te stappen naar luminus. Ik had papieren van electrabel bij de hand zodat hij mij geen blaasjes kon wijsmaken maar ik we kwamen toch uit op een korting van ongeveer 116 € per jaar (abbonoments kosten en 1 malige korting van 50 € )

Wat denk jullie ? , wat heb jullie hiervan al gehoord en gelezen ? is het de moeite om over te stappen denk je , of is er het risico dat ik me in een avontuur stort ??

ik moet altijd denken aan het feit dat ondanks de liberalisering van de telefoonmakrt , we nog altijd bij de duurste van europa horen

Greetz

Ik geef u zelf ne goeie raad, laat u niet inpalmen door aanbiedingen aan huis.
Ik ben van bedrijf x, wij leveren stroom voor zoveel minder per maand.
Ten eerste zijn het mensen van dat bedrijf ?
Ten 2de, zit je zelf met zo een zware voddenmaatchappij dat je moet overstappen ?

Ik ken dat gebel aan huis.
Ze komen aan, ze maken u alles wijs, ze draaien en keren zodat ge het gaat geloven.
Voordat je het weet geef je je privegegevens en bankgegevens aan de wild vreemde en je hoort er niks meer van.
Dan begint de allende,
Je krijgt een mengelmoes van afrekeningen per maand of ze houden rare bedragen van uw bankrekening af zonder een vaste waarde.
Telefonische support is ook betalend en als je aan de lijn bent is het amper de vraag of je snel wordt geholpen (papier werk en foute facturatie).
Zo huis aan huis verkopers kunnen u vies in de stront werken voordat je er ook erg aan hebt.
Ik zie genoeg op Kassa & Radar op NED3 & NED1 wat NUON is.
Een voddenbedrijf zoals het zoveel gemeden Essent.
Als je zelf zo met een probleemmaatschappij zit, waarom zet je zelf de stap niet naar een andere aanbieder ?
Ik begrijp niet waarom mensen altijd blindeloos vertrouwen aan huis aan huis bellers met de zogeheten verkoop praatjes ?
Wie kan garanderen dat je te maken hebt met mensen van een bedrijf als Essent, NUON, Liminus etc ?
Het kan de grootste oplichter in spé zijn verkleed als verkoper met een fardje vervalste papieren.
Je moet geen kluns zijn om ze zelf te maken, want iederen met een huis tuin en keuken pc met all-in-one printer kan zo iets klaarstomen.
Zeker als ze met een neen ik ben niet geïntreseerd antwoord geen genoegen nemen en zonder je toestemming je huis binnen stormen voor een gedwongen overstap naar bedrijf x met de zoveelste smoesjes om je gegevens eigen te maken voor misbruik.
Ook is dat meestal dat ze gewoon komen met een wagen en niet met een busje van het bedrijf zelf of helemaal geen vervoer en te voet.
Al is het maar voor een nieuwe meter voor de stroom, ik moet het niet weten en ik heb nog gelijk ook als ik het zie op TV wat mensen met zo voddenbedrijven aan de hand hebben.
Ooit eens in de krant het stuk gelezen, een vrouw die een ongelofelijke factuur mag betalen aan Essent als caféuitbaatster ?
Het zoveelste slachtoffer van een voddenbedrijf door huis aan huis verkoop.
Mensen kijken alleen nog maar naar hun budget en dat is het zwakke waar die oplichters op inspelen.
Het is voordelig, gemakkelijk (betalen via de bank), maar je beseft niet dat je je eigen doen en laten in hun handen geeft en je eigen de stront inwerkt.
Daarom betalen wij thuis nooit zo iets als de stroom en het water via een bankbetaling waar het bedrijf het geld kan afhalen, wij zijn op dat moment wel slimmer en zien wat ze ons aanrekenen en trekken ze optijd aan hun oren als er iets niet klopt.
Met een bankbetaling is dat onmogelijk omdat ze eender welk bedrag kunnen verzinnen (Essent en NUON zijn daar nogal een held in).
Deze maand 100 €, dan 120 €, dan 250 €, dan weer 80 € etc.
Dan doen ze alsof je geen stroom betaalt, of ze rekenen de stroom dubbel aan, of ze sluiten de boel gewoon af zonder dat je het beseft.
Wij hebben jaren interelectra, nog nooit een probleem mee gehad.
Zowel kwaliteit qua stroomvoorziening als papierwerk en facturatie.
Nog nooit hebben we moeten bellen voor een vreemde factuur met woekerbedragen.
Het ergste is, zit je met zo'n voddenbedrijf, kom je er zonder vies in je budget te graven er niet van af.
Beter blijven waar je bent is dan ook de boodschap !!!
Kassa & Radar hebben genoeg mensen in hun programma die u kunnen inlichten wat de ervaring is met Nederlandse energiebedrijven als NUON en Essent.
Vodden en dat voor een paar € profijt per jaar, neen dank u.
Een echt vergif is het waar veel mensen in trappen, jammer genoeg :doh:

NeoCracer
9 november 2005, 21:17
Wij hebben nu CityPower en dat is goedkoper als Electrabel...

LeSec
9 november 2005, 22:43
Wij hebben nu CityPower en dat is goedkoper als Electrabel...

Sinds wanneer hebbe wij Citypower? :wtf:
Da wetek dan ook weeral eens :/
Communicatie thuis is toch leuk \o/

Disa
10 november 2005, 00:01
ik weet niet of het al gepost is maar even voor de duidelijkheid:
Electrabel beheerde vroeger inderdaad de toevoer van stroom, dat was ook niet moeilijk er was maar 1 bedrijf namelijk electrabel zelf. Nu is electrabel echter moeten opsplitsen in 2 delen.
Enerzijds netmanagement, zij "verkopen" de energie aan luminus, citypower, ... en beheren de lijnen, distributie weet ik veel... , anderzijds is er dan het "nieuwe" elektrabel dat dan de verkoop aan klanten doet.

Is ruwe schets van hoe het ongeveer ineenzit. (Althans zo ging het er toch uitzien, tijd je uit nu)

-Disa

GhO$T
10 november 2005, 14:45

Greetzdenk toch maar 2x na als't de moeite is om over te stappen, je zit nu bij een goede maatschappij waar je geen klachten hebt (veronderstel ik toch, anders had je die klachten wel vermeld zeker) en dan zou je voor een toch eerder klein voordeel overwegen om over te stappen naar een maatschappij die u mogelijks een hoop mizerie kan brengen (ik zeg niet dat het automatisch zo gaat zijn maar de kans is er natuurlijk altijd)

Die mannekes die ier zitten weten nie wa da geld is hoor. Die krijgen allemaal van mammie en pappie geld hee... :doh:
ma jongen toch, het gaat over 116€ waarvan 50€ éénmalige korting, dus als ge het realistisch bekijkt krijgt ge jaarlijks 66€ korting in ruil voor een groot risico dat de service een hoop slechter wordt dan het nu is (afgaande op de toch vele klachten die er al gekomen zijn over luminus...)

goedkoper is niet altijd automatisch beter hé, daar moogde ook es aan denken ipv direct te beginnen over verwende kindjes.

Hiapoe
3 maart 2006, 16:27
Ok, deze thread kan gesloten worden aangezien Suez en Gaz de france nu samengaan: Electrabel is van Suez en Luminus is van Gaz de france,...

Alles is dus weer 1 pot nat :p

enZiiime
3 maart 2006, 18:40
indeed kwam hier zogezegd vele goedkoper uit, tot wij het uitrekenden, pak duurder dan electrabel

Ga niet bij luminus!

FeNiX4LiFe
3 maart 2006, 18:59
indeed kwam hier zogezegd vele goedkoper uit, tot wij het uitrekenden
ge moe gij het zelf niet uitrekenen.
ge vraagt rechtstreeks bij lumius een offerte ALLES INCLUSIEF.
en dan sturen ze da schoontjes op.
ge bekijkt het. Lacht met hun prijsbeleid en blijft waar je bent.

zon' verkoper heeft snel paar dingen vergeten zoals bv distributiekosten enzo

Jack Bones
3 maart 2006, 20:06
www.vreg.be
kunt daar zelf bekijken en uitrekenen welke maatschappij het voordeligst is voor u.

ik zelf heb vroeger nog als verkoper gewerkt bij WATTplus wat nu essent noemt.
degene die hier zitten te zeggen dat ze nog altijd de leidingen van electrabel gebruiken om de stroom tot mij u te brengen LOL....informeerd u es en zegt dan hoe het in elkaar zit hieronder een zeer mooie paint creatie die hopelijk voor velen van jullie de wereld doet opengaan .

http://img520.imageshack.us/img520/9915/uitleg7fi.jpg

dus het is idd mogelijk om goedkopere elec te maken.

op de tarieflijsten van de producent staat ok duidelijk dat alle kosten inbegrepen zijn.
enigste die dit niet deed (toen ik nog verkoper was) was electrabel.

het is ook niet (zoals velen zeggen/denken) electrabel bestaat al veel langer.....dus die zijn de beste.
dikke BS

natuurlijk het is aan u om te zeggen of ge dit intressant vind om de nodige stappen te ondernemen als ge die enkele euro's wilt uitsparen.
en idd er zitten er hier veel tussen die de waarde van zo'n euro niet kenne.

wacht maar es tot ge 2 kinderen hebt en een huis.
100 euro op elec per jaar
100 euro op autoverzekering per jaar
50 euro op iets anders
30 euro op nog iets anders en ga zo maar door

vele kleintjes maken 1 grote
dus ja ik vond het intressant om over te stappen naar essent.

tis maar als ge papa en mama niet meer hebt dat ge eens weet wat het is om te betalen.

FeNiX4LiFe
3 maart 2006, 20:34
www.vreg.be
kunt daar zelf bekijken en uitrekenen welke maatschappij het voordeligst is voor u.

ik zelf heb vroeger nog als verkoper gewerkt bij WATTplus wat nu essent noemt.
degene die hier zitten te zeggen dat ze nog altijd de leidingen van electrabel gebruiken om de stroom tot mij u te brengen LOL....informeerd u es en zegt dan hoe het in elkaar zit hieronder een zeer mooie paint creatie die hopelijk voor velen van jullie de wereld doet opengaan .

http://img520.imageshack.us/img520/9915/uitleg7fi.jpg

dus het is idd mogelijk om goedkopere elec te maken.

op de tarieflijsten van de producent staat ok duidelijk dat alle kosten inbegrepen zijn.
enigste die dit niet deed (toen ik nog verkoper was) was electrabel.

het is ook niet (zoals velen zeggen/denken) electrabel bestaat al veel langer.....dus die zijn de beste.
dikke BS

natuurlijk het is aan u om te zeggen of ge dit intressant vind om de nodige stappen te ondernemen als ge die enkele euro's wilt uitsparen.
en idd er zitten er hier veel tussen die de waarde van zo'n euro niet kenne.

wacht maar es tot ge 2 kinderen hebt en een huis.
100 euro op elec per jaar
100 euro op autoverzekering per jaar
50 euro op iets anders
30 euro op nog iets anders en ga zo maar door

vele kleintjes maken 1 grote
dus ja ik vond het intressant om over te stappen naar essent.

tis maar als ge papa en mama niet meer hebt dat ge eens weet wat het is om te betalen.
ge weet toch dat sommige in Belgie geen Kw aan electriciteit aanmaken. De stroom die ge krijgt ook al betaalde bij X is niet verplicht van oorsprong X é.

Sommige kunnen gwn stroom in grote aankope en doorverkopen.

kijk naar gsmoperatoren. Die alternatieve prutsen hebben echt geen eigen palen é. Ze kopen gwn capaciteit op en verkopen die zelf door. Door grote aankoop krijgen ze lagere prijzen.

ge kunt gerust stroom verkopen zonder maar ook 1 Kw echt te produceren. :p

dennisgodderie
3 maart 2006, 20:51
Ik heb als vertegenwoordiger bij nuon gewerkt en heb daar reële cijfers gezien van verschillende "licht brengende bedrijven".

Ik ga u 1 ding zeggen: op zich komen al die bedrijven op bijna hetzelfde eindresultaat. Er zijn er daadwerkelijk wel enkelen die tot 10% op jaarbasis goedkoper zijn, maar niet veel. Nuon is daar onderandere wel 1 van. Maar daar is de administratieve rompslomp ronduit schandalig.

Als je echt, maar dan ook echt DE goedkoopste wilt is er maar eentje: ecopower. Wij als vertegenwoordigers mochten bij elke concurrent zeggen dat nuon goedkoper was, behalve als die mensen reeds Ecopower hadden. Die hun prijs is laag, te laag om onder te komen voor eender welke leverancier.

Conqie
3 maart 2006, 21:13
ga NIET bij essent, we hebben al elke maand problemen met hun gehad
facturen van over de 100. 000 frank ect, en elke keer hetzelfde...
en omdat dat met domilciering betaald wordt duurt het altijd een eeuwigheid tot we ons geld terug hebben...

coffeelover
16 september 2009, 08:16
Wij hebben ook zeer slechte ervaringen met Luminus.
Na 3 jaar krijgen we plots een dagvaarding:confused: voor een overdracht die blijkbaar niet correct gebeurd is. Er wordt ons jaren stroom aangerekend terwijl we er niet woonden en er is nooit een herinnering gestuurd...:cry:
gegroet,

Coffeelover

ReBirTh
16 september 2009, 09:33
omg, how to bump a 3 year old topic :ironic::sop:

Massis
16 september 2009, 10:38
Wij hebben ook zeer slechte ervaringen met Luminus.
Na 3 jaar krijgen we plots een dagvaarding:confused: voor een overdracht die blijkbaar niet correct gebeurd is. Er wordt ons jaren stroom aangerekend terwijl we er niet woonden en er is nooit een herinnering gestuurd...:cry:
gegroet,

Coffeelover

damnd you! ik hier 3 bladzijden aan't lezen om der halverwege achter te komen dat't nen topic van 2006 is! *sshole!

[MNEU]Jonasis
16 september 2009, 11:40
Sinds wanneer hebbe wij Citypower? :wtf:
Da wetek dan ook weeral eens :/
Communicatie thuis is toch leuk \o/
:offtopic:
Bahaha lol dees is gieren, doet me denken aan van die FB blunders :)

*Nuon, ik zou het niet doen, je hoort er gewoon teveel slechts over.

Massis
16 september 2009, 11:45
ik ben tevreden van nuon. Klantendienst is tot nu toe altijd goed bereikbaar en behulpzaam geweest en facturatie verloopt momenteel ook geheel probleemloos. Elke maand mooi hetzelfde bedrag zoals afgesproken.

Dave_ve
22 september 2009, 11:37
Kheb overlaatst nekeer een simulatie gedaan om huidige electrabel met Lampiris te vergelijken via vreg.be dacht ik.

Wel Lampiris kwam er zeer goed uit, niet de goedkoopste maar het scheelde toch om en bij de €200 per jaar.

Dubbelpunt
2 maart 2012, 16:02
Ik heb mijn aanvraag gedaan om van Electrabel naar Nuon over te stappen (Nuon is voor mij persoonlijk de goedkoopste, berekend via vreg). Nu komt er vandaag toch wel geen verkoper aan mijn deur die zegt dat er nog extra kosten bijkomen bij Nuon? Hij zegt dat Luminus goedkoper is en dat hij dat kan bewijzen. Ik heb gezegd dat ik geen tijd heb, maar hij doet mij wel twijfelen :doh:

Tonerider
2 maart 2012, 16:09
Ik heb mijn aanvraag gedaan om van Electrabel naar Nuon over te stappen (Nuon is voor mij persoonlijk de goedkoopste, berekend via vreg). Nu komt er vandaag toch wel geen verkoper aan mijn deur die zegt dat er nog extra kosten bijkomen bij Nuon? Hij zegt dat Luminus goedkoper is en dat hij dat kan bewijzen. Ik heb gezegd dat ik geen tijd heb, maar hij doet mij wel twijfelen :doh:
Vreg is correct, dus waarom zou je twijfelen? Het zou een slechte verkoper zijn als hij zou beweren dat de anderen goedkoper zijn.

EvilTwin
2 maart 2012, 16:13
Ehm. Draadje is bijna 3 jaar oud. Die prijzen zijn niet echt meer vergelijkbaar.

Dubbelpunt
2 maart 2012, 16:19
Vreg is correct, dus waarom zou je twijfelen? Het zou een slechte verkoper zijn als hij zou beweren dat de anderen goedkoper zijn.

Hij beweerde dat Vreg de extra kosten niet zou vermelden.
Maar inderdaad, ik denk dat ik mijn aanvraag voor Nuon ga houden.

Tonerider
2 maart 2012, 16:20
Ehm. Draadje is bijna 3 jaar oud. Die prijzen zijn niet echt meer vergelijkbaar.
Als ik ze vergelijk op vreg dan zit er bij mijn verbruik toch nog veel verschil tussen de maatschappijen onderling en soms zelf tussen de verschillende contracten binnen 1 maatschappij.

evelineconsult
23 mei 2013, 14:49
Ik geef u zelf ne goeie raad, laat u niet inpalmen door aanbiedingen aan huis.
Ik ben van bedrijf x, wij leveren stroom voor zoveel minder per maand.
Ten eerste zijn het mensen van dat bedrijf ?
Ten 2de, zit je zelf met zo een zware voddenmaatchappij dat je moet overstappen ?

Ik ken dat gebel aan huis.
Ze komen aan, ze maken u alles wijs, ze draaien en keren zodat ge het gaat geloven.
Voordat je het weet geef je je privegegevens en bankgegevens aan de wild vreemde en je hoort er niks meer van.
Dan begint de allende,
Je krijgt een mengelmoes van afrekeningen per maand of ze houden rare bedragen van uw bankrekening af zonder een vaste waarde.
Telefonische support is ook betalend en als je aan de lijn bent is het amper de vraag of je snel wordt geholpen (papier werk en foute facturatie).
Zo huis aan huis verkopers kunnen u vies in de stront werken voordat je er ook erg aan hebt.
Ik zie genoeg op Kassa & Radar op NED3 & NED1 wat NUON is.
Een voddenbedrijf zoals het zoveel gemeden Essent.
Als je zelf zo met een probleemmaatschappij zit, waarom zet je zelf de stap niet naar een andere aanbieder ?
Ik begrijp niet waarom mensen altijd blindeloos vertrouwen aan huis aan huis bellers met de zogeheten verkoop praatjes ?
Wie kan garanderen dat je te maken hebt met mensen van een bedrijf als Essent, NUON, Liminus etc ?
Het kan de grootste oplichter in spé zijn verkleed als verkoper met een fardje vervalste papieren.
Je moet geen kluns zijn om ze zelf te maken, want iederen met een huis tuin en keuken pc met all-in-one printer kan zo iets klaarstomen.
Zeker als ze met een neen ik ben niet geïntreseerd antwoord geen genoegen nemen en zonder je toestemming je huis binnen stormen voor een gedwongen overstap naar bedrijf x met de zoveelste smoesjes om je gegevens eigen te maken voor misbruik.
Ook is dat meestal dat ze gewoon komen met een wagen en niet met een busje van het bedrijf zelf of helemaal geen vervoer en te voet.
Al is het maar voor een nieuwe meter voor de stroom, ik moet het niet weten en ik heb nog gelijk ook als ik het zie op TV wat mensen met zo voddenbedrijven aan de hand hebben.
Ooit eens in de krant het stuk gelezen, een vrouw die een ongelofelijke factuur mag betalen aan Essent als caféuitbaatster ?
Het zoveelste slachtoffer van een voddenbedrijf door huis aan huis verkoop.
Mensen kijken alleen nog maar naar hun budget en dat is het zwakke waar die oplichters op inspelen.
Het is voordelig, gemakkelijk (betalen via de bank), maar je beseft niet dat je je eigen doen en laten in hun handen geeft en je eigen de stront inwerkt.
Daarom betalen wij thuis nooit zo iets als de stroom en het water via een bankbetaling waar het bedrijf het geld kan afhalen, wij zijn op dat moment wel slimmer en zien wat ze ons aanrekenen en trekken ze optijd aan hun oren als er iets niet klopt.
Met een bankbetaling is dat onmogelijk omdat ze eender welk bedrag kunnen verzinnen (Essent en NUON zijn daar nogal een held in).
Deze maand 100 €, dan 120 €, dan 250 €, dan weer 80 € etc.
Dan doen ze alsof je geen stroom betaalt, of ze rekenen de stroom dubbel aan, of ze sluiten de boel gewoon af zonder dat je het beseft.
Wij hebben jaren interelectra, nog nooit een probleem mee gehad.
Zowel kwaliteit qua stroomvoorziening als papierwerk en facturatie.
Nog nooit hebben we moeten bellen voor een vreemde factuur met woekerbedragen.
Het ergste is, zit je met zo'n voddenbedrijf, kom je er zonder vies in je budget te graven er niet van af.
Beter blijven waar je bent is dan ook de boodschap !!!
Kassa & Radar hebben genoeg mensen in hun programma die u kunnen inlichten wat de ervaring is met Nederlandse energiebedrijven als NUON en Essent.
Vodden en dat voor een paar € profijt per jaar, neen dank u.
Een echt vergif is het waar veel mensen in trappen, jammer genoeg :doh:

Stimpy
23 mei 2013, 14:55
prachtig evelyne :')

evelineconsult
23 mei 2013, 14:57
hallo ik ben een consulten bij euphony: wij werken samen met luminus, maar hebben een goedkoper tarief namelijk de euNeed-IT FIX PRO. vind het een beetje erg dat je mensen die willen werken vergif noemt het is een job als een ander en het is niet omdat er misschien 1 of een paar rotte appels in zitten die misdrijf maken van hun job dat wij daarvoor allemaal zo zijn!!!! ik ga namelijk ook van deur tot deur, en ga zelfs samen met de mensen op internet om hun te tonen dat we het goedkoopste tarief hebben, en heb namelijk ook respect voor ieder klant zijn mening!!! van 1 iets wil ik u gelijk geven is dat essent en nuon de beste 2 firma's zijn die de mensen belazeren daar heb ik alledagen met mensen ook mee te maken en daarom gaan ze over bij onze firma!!! wij adviseren de mensen en rekenen alles uit aan de juiste normen en manier, wat zij dan beslissen is hun keuze niet de onze wij doen maar onze job!!!

mvg

C_X
23 mei 2013, 16:12
Staat euphony niet bekend om het belazeren van de mensen?

SusieQ
23 mei 2013, 16:19
hallo ik ben een consulten bij euphony: wij werken samen met luminus, maar hebben een goedkoper tarief namelijk de euNeed-IT FIX PRO. vind het een beetje erg dat je mensen die willen werken vergif noemt het is een job als een ander en het is niet omdat er misschien 1 of een paar rotte appels in zitten die misdrijf maken van hun job dat wij daarvoor allemaal zo zijn!!!! ik ga namelijk ook van deur tot deur, en ga zelfs samen met de mensen op internet om hun te tonen dat we het goedkoopste tarief hebben, en heb namelijk ook respect voor ieder klant zijn mening!!! van 1 iets wil ik u gelijk geven is dat essent en nuon de beste 2 firma's zijn die de mensen belazeren daar heb ik alledagen met mensen ook mee te maken en daarom gaan ze over bij onze firma!!! wij adviseren de mensen en rekenen alles uit aan de juiste normen en manier, wat zij dan beslissen is hun keuze niet de onze wij doen maar onze job!!!

mvg

Jaja tot jullie minder mondige mensen vastkrijgen, ik heb al 2x mogen maanden nabellen nadat ze mijn pa die 68 jaar oud is tot 2x toe iets laten tekenen hadden waar ie eigenlijk niets van verstond nadat ze aan de deur kwamen! Alleen toveren met de woordjes BETER en GOEDKOPER, das belangerijkste!

En dan uitleggen en blablabla, precies of iedereen snapt al die zever omtrent tarieven en verschillen zomaar. Zolang ze maar tekenen zijn jullie weer een stapje dichter bij jullie quota als deur sjoemelaars! (alez mijnheer, u pa is toch oud genoeg om zelf te beslissen durven ze dan nog zeggen)

En alleen al het feit dat je jouw werk verdedigd en wel zeker bent van de twee andere bedrijven die je opnoemt dat ze sjoemelaars zijn, enkel al met dat maak je je belachelijk!
Precies of DAT volk die DAAR louche doen zouden bij jullie niet kunnen bestaan? Haha... sure!

Pssss zijn allemaal gangsters waar je voor werkt, punt andere lijn!

Crashtestdummy
23 mei 2013, 16:55
hahah, kem zelf bij euphony "gewerkt" (dus meegegaan me mensen om te leren verkopen)

immense oplichterij, die gasten bellen naar mensen en doen hun voor als luminus verkopers terwijl ze onder euphony werken die luminis verkopen. vervolgens tonen ze de prijzen via internet of afgeprinte blaadjes vant internet met de prijzen van luminus die inderdaad goedkoper zijn dan electrabel en vele andere energieleveranciers.

maar in werkelijkheid, aangezien ze onder euphony werken komt het dus gewoonweg duurder uit dan electrabel. veel van hun medewerkers beseffen da trouwens zelf niet en lichten zo hun eigen familie en vrienden op zonder het zelf te beseffen...
die zeggen dan dat het maandelijks bedrag tzelfde gaat blijven, maar dat de jaarafrekening minder gaat zijn ofdat ze geld terugkrijgen tot ze hun jaarafrekening zien

degene die het wel beseffen zeggen gewoon hetzelfde ofwel verlagen ze het maandelijks te betalen bedrag (ze kunnen dit zelf aangeven in het contract hoeveel) maar bij de jaarafrekening zal het weeral hoger zijn en ze zijn dan zeker dat ze maandelijks hun passieve commissie ontvangen hebben.
gas just van tzelfde

en hier zijn de bewijzen:
bekijkt hier maar bij Prijzen vergelijken voor elektriciteit en aardgas - Vergelijkingsresultaten (http://www.mijnenergie.be/energie-vergelijken-3-resultaten-?e=elektriciteit&c=particulier&cp=8500&i=1-N-4|1|1-Y-------Y-----0----2)
den duursten op de lijst is goedkoper dan euphony

en hier hebt ge de tarievkaarten voor euphony: voor de niet kenners, kijk bij de prijzen van gaselwest, 99% kans dat dat uw netbeheerder is voor zowel gas als elektriciteit (waar ge niks aan kunt veranderen)
de leverancier (essent, luminus, octa, eni, etc.... kunde wel veranderen)
euNEED-IT FIX Euphony (http://www.euphony.be/site/nl/energie/energie_euneedit.php?id=)

dus eveline, rot op me uw zever, euphony is vergif van de ergste soort

sneax
23 mei 2013, 17:00
Euphony is de hmi (bestaat da nog? of ist enkel ergo nu ...) van de telecom en energie.

prosit
18 november 2013, 18:30
Ja ik heb dat ook gehoord,bedriegen, belazeren, noemt het hoe je wilt! euphony zou niet zijn wat ze beloven!
en deur aan deur gaan, mij niet gezien!

De Wouter
18 november 2013, 20:03
Luminus zijn de ergste van alle lucht verkopers! Mijn zus kon 1 maal haar rekening niet betalen, ze stelde een afbetalingsplan voor. Geen reactie hier op van Luminus uit en niet veel later daagde Luminus haar voor de rechtbank!

Wie de goedkoopste is hangt af van je verbruik en waar je woont, er is maar 1 betrouwbare plek waar je de goedkoopste kan vinden.Energieprijzen vergelijken met de V-test - VREG (http://www.vreg.be/vergelijk-doe-de-v-test-en-vind-uw-ideale-leverancier) -> zij zijn onafhankelijk (Doe de V-test)

Prijzen veranderen wel regelmatig dus af en toe (om het jaar ofzo) misschien nog eens checken en eventueel overstappen. Ik weet dat niemand graag al dat papierwerk doet maar een paar uurkes werk voor €100 uit te sparen ofzo is toch wel de moeite.

WarBlade
6 maart 2014, 23:50
Vandaag een stommiteit begaan van jewelste... Voel me echt zo achterlijk idioot en snap niet hoe ik het zover heb kunnen laten komen...

Man sprak me aan op straat, was samen met de dochter aan het fietsen... Normaal ben ik altijd zeer alert en meer achterdochtig dan een ander... Vertrouw moeilijk andere mensen en dergelijke...

Man vroeg me bij welke energiemaatschappij ik zat, direct geantwoord: "Electrabel en dat zal volgens u wel de duurste zijn, maar ik heb geen interesse in een gesprek..." Uiteindelijk toch aan de praat geraakt, man vroeg me of ik in de straat in kwestie woonde en heb hem binnengelaten, maar met de duidelijke vermelding dat ik niets onderteken... Contract van Electrabel erbij gehaald, even de prijzen vergeleken... Hij zou een document opmaken zodat ze alvast mijn gegevens hadden en dan zouden ze me binnen de maand contacteren... Ondertussen druk bezig met de dochter en kreeg ondertussen genoeg van die persoon zijn zever, doch heeft hij me toch kunnen overhalen om me mijn naam neer te pennen onder het valse voorwendsel dat dat zeker geen handtekening zou zijn, maar puur om te laten zien aan zijn baas dat hij effectief met een echt persoon contact heeft gehad en niet zomaar mijn gegevens van het internet/uit een telefoonboek gehaald zou hebben...

Echt, ik voel me serieus idioot en snap totaal niet hoe ik die kerel zelfs binnen gelaten heb... Direct naar Luminus en Electrabel gebeld:

- Bij Luminus het contract direct laten annuleren, gegevens vanop het document doorgegeven en naam en ID-nummer van de persoon doorgegeven, was niet bekend bij hen...

- Bij Electrabel alvast doorgegeven dat ik niet wens te veranderen van contract en daar de raad gekregen Luminus op de hoogte te stellen van de zaak via een aangetekend schrijven... Ben dit ook zo snel mogelijk van plan...

Ik heb psychische problemen en kan het niet anders verklaren dan dat ik een moment van zwakte had en het te druk met mijn dochter, om alert en afwijzend op die persoon te reageren... Momenteel al zoveel zorgen aan mijn hoofd, hopelijk brengt dit geen extra financiële kosten met zich mee...

Heeft me echt totaal off-guard beet genomen... Normaal lees ik alles dubbel na en zeg tegen anderen ook steeds nooit iets te tekenen zonder dat je er zelf achter gevraagd hebt... En nu doe ik zelf zoiets...

Crashtestdummy
7 maart 2014, 00:40
ge mocht hem al gewoon nie binnengelaten hebben :p