PDA

Volledige versie bekijken : windows instalatie met sata hd

Th3 aLmIgHtY
8 mei 2004, 19:24
ik zou dus deze hd kopen:MAXTOR 120GB 8MB SATA (7200/150) 6Y120M0
nu ik heb al iets gehoord da ge iets moet doen tijdens de instalatie van windows om die hardeschijf te instalere ofzo ? wa is da juist ?
(dit hoort toch op software forum dachtek ? :))

shimbayi
8 mei 2004, 19:47
Aan het begin van de installatie moet je ergens op F6 drukken om de drivers van je SATA controller te installeren. Dat staat ergens aangegeven onderaan het installatiescherm.

Th3 aLmIgHtY
8 mei 2004, 20:27
en is dat me de windows cdrom ofzo ?
want ik heb ergens geleze da ge eerst diskette moet make ofzo me de cdrom van moederbord ofzo kan da ?

[IpL]Viper_666
8 mei 2004, 21:54
Ja ge moet da gaan afhalen op de website van
de fabricant van uw MoBo/Sata controller.
Da is een speciale diskette met de driver ervoor.

Th3 aLmIgHtY
9 mei 2004, 10:26
das dan het tweed hier?:
http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=K8V%20Deluxe&Type=Latest
*edit:
kwas eigelijk van plan om geen diskette station in te steken ... gaat dit dan op een andere manier ?

[IpL]Viper_666
9 mei 2004, 14:38
Aangezien ge een Abit NF7-S MoBo hebt
moete uw ding ni gaan zoeken bij ASUS he ;)
alhoewel da mss ook zou werken hoor.

Hier kunde die driver disk hebben van bij Abit .:link (ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/fae//disk121.exe):.
Ge moet da gewoon unzippen op een lege diskette
en die dan als ge op F6 duwt in de setup derin doen.

de link komt van deze (http://www2.abit.com.tw/page/en/motherboard/motherboard_detail.php?pMODEL_NAME=NF7-S&fMTYPE=Socket%20A&pPRODINFO=Driver) page.

Th3 aLmIgHtY
9 mei 2004, 18:57
Viper_666']Aangezien ge een Abit NF7-S MoBo hebt
moete uw ding ni gaan zoeken bij ASUS he ;)
alhoewel da mss ook zou werken hoor.

Hier kunde die driver disk hebben van bij Abit .:link (ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/fae//disk121.exe):.
Ge moet da gewoon unzippen op een lege diskette
en die dan als ge op F6 duwt in de setup derin doen.

de link komt van deze (http://www2.abit.com.tw/page/en/motherboard/motherboard_detail.php?pMODEL_NAME=NF7-S&fMTYPE=Socket%20A&pPRODINFO=Driver) page.

janee tis ni voor de pc in mijn signature ... tis voor ne nieuwe pc
asus k8v deluxe ... daarmee wel bij deluxe :p

[IpL]Viper_666
9 mei 2004, 19:18
Tis idd da tweede van op uw page.

Als ge da ge-extracted hebt dan moete in
\driverdisk gaan en daar makedisk runnen
ofwel gewoon de files en subdirs van in die directory
naar een blanco diskette copieren.

veel installatie genot ;)

Th3 aLmIgHtY
12 mei 2004, 15:17
ik heb nu mijn schijf ma der sta niks op van op master te zette of op slave ofzo moet dat of niet ?

Renaldo
12 mei 2004, 15:30
neen, hoeft niet

t is trouwens F8 dat ge moet drukken tijdens installatie, nie F6 zoals hierboven vermeld

SniperSonic
12 mei 2004, 15:42
Bij SATA's heb je geen master of slave. Je kan maar 1 schijf op 1 'kanaal' (connector) aansluiten. De configuratie ervan gebeurt in de bios van je SATA controller (meestal je pc) of raid controller waarop de SATA's hangen.

'k Heb twee van die schijven in mijne pc zitten (Gigabyte GA-8KNXP). Aangesloten op de onboard SiliconImage Raid controller in Raid 0 striping. Zeker het overwegen waard als je performantie winst ziet tov 1 schijf.

Th3 aLmIgHtY
12 mei 2004, 16:07
ok thx ! :)