PDA

Volledige versie bekijken : Sasser_D worm

RaZoR^911
7 mei 2004, 12:44
ok, ik zit dus met deze worm op mijn computer, heb gescand met norton, hijackthis, spysweeper, adaware 6.0, Spy hunter maar geen resultaat... :sad: heeft er iemand een idee hoe ik dit kan verwijderen zonder dat ik moet formatteren?

grtz

SniperSonic
7 mei 2004, 12:56
Als norton of een ander virus prog het virus niet vindt, hoe weet je dan dat het om sasser.d gaat?

Even naar de site van Symantec surfen, removal tool downen...

paff_daddy
7 mei 2004, 12:57
type eens "Sasser" in google ofzo. Ge zult wel heel veel info krijgen over deze trojan aangezien die zeer bekend is.

Renaldo
7 mei 2004, 13:11
http://vil.nai.com/vil/stinger/

RaZoR^911
7 mei 2004, 16:00
Als norton of een ander virus prog het virus niet vindt, hoe weet je dan dat het om sasser.d gaat?

Even naar de site van Symantec surfen, removal tool downen...

omda men zus "denkt" dat er een virus opzit omdat ze zo'n pop up krijgt met die informatie op, vriendelijk ofdak ben, scannek en hij vindt de kloten...

tzal wel niets zijn zeker... :ironic:

SniperSonic
7 mei 2004, 16:46
Een pop-up met die informatie op? Vraag eens welke informatie er juist opstaat en wanneer ze die pop-up krijgt en hoe hij eruit ziet.
Als dat tijdens het surfen (bij het openen van één of andere site) is, stelt het meestal niet veel voor, gewoon weer één van die honderd miljoen ambetante pop-ups.

Een melding van een virus dat gedecteerd wordt is een specifieke pop-up van je virusprogramma dat je goed herkend aan de kleuren, lettertype enz...

Zolang je je virusscanner en spyware programma's goed up-to-date houdt en regelmatig scant is de kans klein dat je geïnfecteerd raakt...

RaZoR^911
7 mei 2004, 20:48
tis zo'n blauw scherm da heel u beelscherm inneemt, met in het midden een groen venster met opschrift: SASSER_D worm has been detected on your pc, would you like to scan your pc?

dan op ok klikken, opent hij iets van: Wilt u de inhoud van "blablabla" altijd vertrouwen?

:ironic:

Skeddie
7 mei 2004, 21:12
Lijkt me gewoon weer een truc van de een of andere firma te zijn om weer wat leuke spyware op je pc te installeren... Moest je nu eens weten wat die "blablabla" zou zijn...

SniperSonic
10 mei 2004, 11:45
tis zo'n blauw scherm da heel u beelscherm inneemt, met in het midden een groen venster met opschrift: SASSER_D worm has been detected on your pc, would you like to scan your pc?

dan op ok klikken, opent hij iets van: Wilt u de inhoud van "blablabla" altijd vertrouwen?

:ironic:

Dit is dus zo één van die typische manieren om allerlei rotzooi op je pc te kunnen zetten... Het is gewoon een popup die gemaximaliseerd is met een link naar één of ander plug-in...
Dus NIET op Vertrouwen of Installeren klikken.

Voor de rest is der niets aan de hand met je pc...