PDA

Volledige versie bekijken : Q: rendering in lightwave

joyraider
5 mei 2004, 19:40
k, ben dus paar dagen met lightwave bezig, en tis t eerste 3d-programma waar ik "iets" mee kan, dus tzal wel goe zijn zeker :)

maar kheb dus probleempje: kwil bv een wallpaper van 1600*1200 in elkaar knutselen, met een rooie blok erop. als ik dan mijn frame render, dan zie k dak maar tot 640*480 kan renderen :confused:

kzou dus graag weten hoe k op hogere resoluties kan renderen :)

grtz

BAROBA
5 mei 2004, 23:35
k, ben dus paar dagen met lightwave bezig, en tis t eerste 3d-programma waar ik "iets" mee kan, dus tzal wel goe zijn zeker :)

maar kheb dus probleempje: kwil bv een wallpaper van 1600*1200 in elkaar knutselen, met een rooie blok erop. als ik dan mijn frame render, dan zie k dak maar tot 640*480 kan renderen :confused:

kzou dus graag weten hoe k op hogere resoluties kan renderen :)

grtz

RTFM? :p
Ga in layout naar je camera, selecteer die , en druk op 'p', dit brengt je properties op van de camera.
En daar kun je dan je camera instellingen aanpassen.
Als je schaduwen enzo wil hebben moet je gaan naar je render options ( staat onder file, layout en dan bij rendering) ( die knop staat in de linkerboven hoek)
Meer uitleg hier :
http://www.newtek.com/community/tutorials.html

Good luck :)

sexymofo
6 mei 2004, 10:29
En anti-alising opzetten is ook nooit slecht ;)

grandmasterL
6 mei 2004, 23:20
en bij render option uw output file configurere, anders moet g printscreen klikke, en dasn i wa we wille hè!!

joyraider
9 mei 2004, 16:28
tnx voor de replies, t renderen lukt nu dus :)

maar nog 1 (stomme) vraag, waar k t antwoord dus echt ni op vind :wtf:

hoe zet ik anti-aliassing op :confused:

BAROBA
9 mei 2004, 16:34
[QUOTE=BAROBAGa in layout naar je camera, selecteer die , en druk op 'p', dit brengt je properties op van de camera.
En daar kun je dan je camera instellingen aanpassen.Meer uitleg hier :
http://www.newtek.com/community/tutorials.html
QUOTE]

Onder camera properties vind je halverwage AntiAliasing, met een dropdownmenu
Je kun dan instellen van Low AA tot Extreme AA.
Medium is meestal voldoende, alleen als je met HDRImappen enzo werkt, kun je meer nodig hebben.

joyraider
9 mei 2004, 16:38
tnx alot gasten, joy gaat definetely de 3d-tour op :D