PDA

Volledige versie bekijken : Adsl Help !!

beeumen
5 mei 2004, 18:56
Joe,

Ik word er ongeveer zot van. Enige tijd geleden kocht iemand in mijn familie een ADSL-pakket... Alles aangesloten en geïnstalleerd... ADSL werkte tot 2 à 3 minuten later hij niet meer kon surfen. Heb geprobeerd da op te lossen zonder resultaat, Belgacom help-lijn kon et ook ni, Belgacom EXPERT ;) kon et zelfs ni over de telefoon. Ik heb der al daaaaaaaaaagen aan 't klungelen enzo geweest, maar 't probleem blijft "t zelfde :cry:
Er staan geen firewall's of dergelijke op die pc aangezien hij net geformatteerd is. Ook de standaard FW van XP staat af. AAN WAT KAN HET LIGGEN ? :help:

MODEM: ETHERNET ADSL BELGACOM MODEM (model Thomson met 3 lichtjes bovenaan)

Merci

byter
5 mei 2004, 19:19
synchroniseer je ?
log je in ?

ga naar de webinterface van je modem & controleer daar alles nog eens
(bij mijn speedtouch is de webinterface : http://10.0.0.138/index.htm
maar raadpleeg hiervoor je handleiding voor exacte IP aangezien ik de 510v4 heb)
-> geavenceerd -> diagnostiek

wat staat er in systeemlog ..etc ..want nu geef je vrij weinig info :s

Le Preinz
6 mei 2004, 00:54
Ik start de pc op, hij verbindt automatisch dmv Lan-verbinding, dus moet niks meer ingeven van pass of login. De pagina die ik chekte was 10.0.0.138, daar was alles ok, maar ook na 2 à 3 minuten kon ik ook daar niet meer op. Op die vraag van synchroniseren kan ik niet direct antwoorden omdat ik daar niet zo bekend mee ben. Zal, waneer ik er de volgende keer kom, de systeemlog eens controleren, tenminste als gij mij uitlegt hoe ik da juist doe. :crazy:
merci

beeumen
11 mei 2004, 13:22
Kan er even iemand zeggen hoe ik die log opvraag en hoe ik synchroniseer aub? merci !

byter
11 mei 2004, 13:42
De pagina die ik chekte was 10.0.0.138, daar was alles ok, maar ook na 2 à 3 minuten kon ik ook daar niet meer op.

mzzz
lijkt op een modem/router crash (bv router kan x aantal verbindingen aan -> meer dan crashed hij -> symptonen die jij aangeeft)

heb je andere ADSL modem al geprobeerd ?

Kan er even iemand zeggen hoe ik die log opvraag en hoe ik synchroniseer aub? merci !

synchroniseren doet de modem normaal automatisch;
log opvragen is afhankelijk van je type modem (vaak kan dit via webinterface)

Sick`
11 mei 2004, 18:55
thomson speedtouch 510 ? :p

ook al meer tegengekomen,
indien je eentje met een USB aansluiting hebt: opnieuw installen op de goede manier, indien je de 4 poorts router hebt, probeer eens QoS uit te schakelen

beeumen
13 mei 2004, 18:25
Nee,geen Thompson. ne modem van Belgacom zelf, met 3 lichtjes bovenaan, staat nergens een type op. Heb klacht gestuurd naar belgacom om dat kosteloos te repareren.Wedden dat ze nu nog op 't einde van de maand € 40 gaan vragen, de dieven. :angry:
Alles lijkt ok, maar ERGENS moet et dan toch fout zitten :cry:

Sick`
14 mei 2004, 20:55
en terecht ook ... het is niet omdat je problemen ondervind met hardware dat bgc daar de schuld van moet dragen, is het trouwens wel hardware?

1) brand het adsl lampje?
ja -> ok
knippert -> er is geen line sync, geen adsl signaal gevonden

indien geen sync en geen full rate splitter:
- controleer of er op ELK telefooncontact een splitter staat en als eerste is aangesloten,
en geen enkele telefoon onderaan in u splitter steekt!
- zet uzelf op het eerste contact met 2 meter kabel MAX en nerges een ander toestel aangesloten, uw adsl kabel mag in principe ni eens langer dan 12 voet zijn ...
- probeer met een andere splitter en eventueel een modem van een kennis/dealer
nog steeds geen sync? -> laat een bgc techie komen of hen in de centrale naar u connection kijken

indien sync:
2) smijt die PPPoE verbinding er uit, en maak die opnieuw via de wizard aan
3) probeer eventueel ditzelfde, maar dan met een andere modem
4) probeer uw modem zelf eens te pingen ... geef hiervoor indien een IP aan u netwerkkaart in de 10.0.0.0/8 range (modem is meestal 10.0.0.1 , .2 of .138)

indien ge uw modem kunt pingen, en er sync is, maar geen verbinding krijgt ...
ZEKER eerst met een andere modem testen, werkt dat OOK niet,
dan bgc bellen en vragen of er cellen over de lijn gaan wanneer ge een pogingdoet ...

cellen -> interne bekabeling checken
geen cellen -> bgc techie moet in de centrale kijken of het path goe geconfigged is

beeumen
14 juni 2004, 12:38
Heb mijn oud ADSL-modemke, een Eicon USB ding aangesloten en alles werkt perfect. Heb Bgc gecontacteerd en die denken aan een Modem-defect. Krijg er dinsdag ne nieuwe en hoop dat alles daarmee opgelost is.

shimbayi
14 juni 2004, 17:18
Ik heb dat ook gehad toen ik mijn interne modem heb vervangen door die modem. Ik kon ook maar verbinden voor een paar minuten en dan viel hij uit. Ik heb dan uiteindelijk mijn netwerkkaart vervangen en dan was alles opgelost.