PDA

Volledige versie bekijken : Gaim & Telenet proxy

eddy emmer
22 april 2004, 18:20
Telkens ik probeer te connecten met Gaim (MSN) krijg ik volgende error:

"access denied proxy server forbids port 80 tunnelling"

Ik moet echter wel een proxy ingeven anders werkt internet totaal niet. (heb een router) Zijn er mensen die Gaim gebruiken voor MSN die wel kunnen connecten met een (Telenet) proxy server ingesteld ?

Maw, ligt het probleem bij Gaim dat niet 100% bugfree code heeft ivm proxies. Of ligt het probleem aan mijn configuratie ergens.

DaWizard
22 april 2004, 19:21
9/10 ligt dat aan je configuratie.

ik vermoed dat het probleem ligt bij je router. Bij telenet is de proxy niet meer verplicht om te surfen.

Probeer eens je proxy settings te disablen en dan in te loggen met Gaim. Dan weet je meteen of het aan Gaim ligt of aan iets anders.

eddy emmer
23 april 2004, 10:57
Ik heb het probleem half kunnen oplossen. De proxy servers zijn niet meer verplicht bij Telenet, maar toch moest ik ze gebruiken, anders werkte internet niet meer. Het lag dus uiteindelijk aan mijn DNS-server-settings in m'n router. Ik had nog enkele oude DNS-servers in mijn configuratie zitten.

http://pub.telenet.be/menu_12___main_K20030911A.html

Dus nu kan ik surfen zonder proxy in te stellen. Dus werkt Kopete, Gaim heb ik nog niet getest, maar moet ook geen probleem zijn.

Hopelijk is er iemand iets mee.

PS: MSN onder Windows werkt nu ook terug feilloos. Hij melde zich na een aantal minuten telkens uit.