PDA

Volledige versie bekijken : X-box live probleem

Frustos
20 april 2004, 18:08
hallo
Ik ben vanmorgen een starterskit gaan halen, dus toen ik thuis kwam ging ik aan de slag. Ik heb een telenet mono aansluiting en wil zonder router spelen.
Ik heb eerst alle stopcontacten uitgetrokken, erna heb ik de x-box aangesloten op mijn telenet modem met een eternet kabel. Dan heb ik alle stopcontacten terug aangesloten en men modem gereset.
Toen ik x-box live koos op het beginscherm (wannneer je je x-box opstart) deed de x-box een controle van alle kabels, dit was in orde. Bij het connecten komt het probleem. Ik krijg devolgende foutmelding: DNS server not found (zoiets in die aard).
Ik druk dus op settings en vul zelf de DNS servers in. Ik ga terug en probeer te connecten. Nu krijg ik een andere foutmelding: iets over mijn PPPOE en DHPC settings. Omdat ik er niets van ken ben ik dan maar is op het internet gaan zoeken, maar na 2 uur zoeken heb ik nog altijd niets gevonden. Ik ken er ook bena niets van.
Weet er iemand wat ik moet invullen bij: IP adres, DNS server, PPPOE settings en advanced settings. Of is het een ander probleem?
alvast bedankt

Drossie
20 april 2004, 18:16
Bij PPPOE moet je je username en wachtwoord van je provider invullen.
Dan nog dnsservers invullen.

De rest staat bij mij blanco.

Frustos
20 april 2004, 19:55
onder wachtwoord staat nog iets dat ik moet invullen, server name dacht ik
wat moet ik hier invullen?
iemand anders nog een mogelijkheid?
alvast bedankt

Drossie
20 april 2004, 21:18
Originally posted by Frustos
onder wachtwoord staat nog iets dat ik moet invullen, server name dacht ik
wat moet ik hier invullen?
iemand anders nog een mogelijkheid?
alvast bedankt

Ik heb daar skynet ingevuld, maar das nie echt noodzakelijk da ge daar iets zet.

fixer187
21 april 2004, 01:13
Ik zou eens op je pc ff aansluiten en onder het netwerk status je ip(' s) noteren. Die ip('s) invullen in de live settings en derest op automatic zetten. Normaal moet dit toch lukken.

edit : maar als ge gene router hebt en win98 gebruikt kunt ge bij uitvoeren winipcfg eens proberen, in xp werkt di niet en weet ik het niet hoe dat ge het moet doen zonder netwerk status

edit : in XP onder de dos prompt c:\ipconfig intikken met je PC aangesloten op het net

bogy
22 april 2004, 14:52
allemaal nix van waar!!!!!

Als ge de kabel uittrekt, moet je een half uur tot een uur wachten eer telenet die netwerkkaart "released"

telenet's modem onthoudt welke netwerkkaart er laatst was aangesloten dmv het mac adres.
als dit verandert blokkeert tnet toegang.

In princiepe moet je dus als je telkens de kabel wil uittrekken en in de xbox wilt steken... een tijdje wachten tot telenet uw xbox een ip wil geven.

Je hoeft totaal niets in te vullen. Die PPPoE is voor DSL. Jij krijgt normaalgezien een IP adres toegewezen via de DHCP servers van telenet.

da ge dus geen access hebt is héél normaal...
btw; ik raadt u toch ten stelligste aan om een router aan te schaffen... want als ge live hebt gespeeld, en uw pa wilt op internet, zal'm een uur kunnen wachten eer dat telenet terug een ip geeft aan die "vreemde" netwerkkaart

fixer187
22 april 2004, 15:22
Originally posted by bogy
allemaal nix van waar!!!!!

Als ge de kabel uittrekt, moet je een half uur tot een uur wachten eer telenet die netwerkkaart "released"

telenet's modem onthoudt welke netwerkkaart er laatst was aangesloten dmv het mac adres.
als dit verandert blokkeert tnet toegang.

In princiepe moet je dus als je telkens de kabel wil uittrekken en in de xbox wilt steken... een tijdje wachten tot telenet uw xbox een ip wil geven.

Je hoeft totaal niets in te vullen. Die PPPoE is voor DSL. Jij krijgt normaalgezien een IP adres toegewezen via de DHCP servers van telenet.

da ge dus geen access hebt is héél normaal...

btw; ik raadt u toch ten stelligste aan om een router aan te schaffen... want als ge live hebt gespeeld, en uw pa wilt op internet, zal'm een uur kunnen wachten eer dat telenet terug een ip geeft aan die "vreemde" netwerkkaart

inderdaad het ip adres veranderd bij telenet, 1/2 kans dat ik nadat ik heb gesurfd en live wil spelen dat m geen connectie heeft. Maar als je eerst ff de ip adressen van je pc noteert ervoor en je die in de live settings invoert kan dit wel, en dus geen uur wachten ( tis wel via ne router maar dezelfde kabel als mijne pc )

Killer_Jon
22 april 2004, 16:18
Originally posted by fixer187
inderdaad het ip adres veranderd bij telenet, 1/2 kans dat ik nadat ik heb gesurfd en live wil spelen dat m geen connectie heeft. Maar als je eerst ff de ip adressen van je pc noteert ervoor en je die in de live settings invoert kan dit wel, en dus geen uur wachten ( tis wel via ne router maar dezelfde kabel als mijne pc )
gij moet ni wachten omdat ge ne router hebt......de modem onthoudt het mac adres van uw router , ni van uw PC.... dus kunt ge zoveel wisselen als ge wilt zolang ge niet de kabel die van uw router naar de modem gaat verwisselt ;)

@ den toppic starter:
ge zult, als ge ni telkens een half uur wilt wachten, ofwel een routerke moeten installeren (beste oplossing) ofwel een extra netwerkkaart in u PC moeten steken en met winproxy uwe plan trekken

bogy
22 april 2004, 17:41
Originally posted by Killer_Jon
gij moet ni wachten omdat ge ne router hebt......de modem onthoudt het mac adres van uw router , ni van uw PC.... dus kunt ge zoveel wisselen als ge wilt zolang ge niet de kabel die van uw router naar de modem gaat verwisselt ;)

@ den toppic starter:
ge zult, als ge ni telkens een half uur wilt wachten, ofwel een routerke moeten installeren (beste oplossing) ofwel een extra netwerkkaart in u PC moeten steken en met winproxy uwe plan trekken

winproxy? neen, gewoon Internet Delen is reeds voldoende, ge hebt geen extra software nodig

beste oplossing is imo een routerke

1 wan + 4 lan poorten

da kost 40-50 euro? en dan nog 10 euro voor de kabeltjes: voor max 60 euro ben je zeker gesteld.

Killer_Jon
22 april 2004, 18:12
Originally posted by bogy
winproxy? neen, gewoon Internet Delen is reeds voldoende, ge hebt geen extra software nodig
heh nog nooit ni geprobeerd
....gebruikte vroeger in win98 winproxy....daarmee. Denk niet dat de optie "Internet Delen" toen al bestond. of wel? kweeni