PDA

Volledige versie bekijken : Check: Strip

RiPoFF
20 april 2004, 15:53
Ik vraag tips en stuff over de design-art stuff ,van de story zal er nie veel van
snappe :)

Strip link (http://www.cow.be/cowforum/index.php?showtopic=437&st=0&#entry4246)

DeMoN
20 april 2004, 17:10
ik snap de lol er ni echt van, maar da zal iet tussen de warcrafters zijn zeker ;)

crits:
- tekeningen zijn goed, maar zouden beter zijn moest ge u wa baseren op referenties.
een klein beetje realitischer zou nice zen.

ff voorbeeldje gemaakt van wa ik bedoel:
http://www.omgclan.be/example.jpg

RiPoFF
20 april 2004, 18:06
is idd tss warcrafters ^^
nice nice thx for da tip :)

dp|FirMz`
20 april 2004, 18:09
Niet slecht...

Misschien in 1 taal blijven best? en idd @ DeMoN's opmerking zo dingetjes maken het wat meer cartoony en zijn prettiger om te bekijken :)

Keep up the good work ;)

GMotha
20 april 2004, 20:47
uw inkleurwerk is nogal zwakjes, de tekeningen zelf ook. En als ge echt voor online comics gaat -> maak iets waar mensen buiten de clan ook mee kunnen lachen.

RiPoFF
20 april 2004, 20:55
ok geef voorbeeld maybe?:p
btw story moete al nie oplette zei ik , alleen de art ding

grandmasterL
20 april 2004, 22:31
lijkt me mooier om eerst te schetsen op papier dan in te scanne, omzette naar grayscale en dan de lineart in te kleuren. een lijn die met de hand getekent is heeft stukke meer gevoel. Net zoals al vermeldt is, meer gebruik make van perspectief en action-sounds. een hint bij strip tekene, op het einde van elke band zou er een beweging moete zijn naar links onder, om het oog van tekening naar tekening te late "glijden". Verder mss iets meer gebruik make van close-ups (om zo te variere in beeldstandpunte) nu is het redelijk "saai" om kijke. mss ook iets meer afwijke van de kaders om wat meer stijl erin te krijge (een arm buite den kader, gekartelde tusse kader bij een actie ,...

voor de rest, keep up the good work,....

grtz GML

DeMoN
20 april 2004, 22:35
wat ook mooie resultaten geeft als je persé met muis wilt tekenen is Macromedia FlashMX.
heb ik vroeger ook wat cartoons mee gemaakt, geeft een 'smoother' look dan dat je bv. met paint of photoshop tekent.

RiPoFF
20 april 2004, 22:49
thx :) jah ik teken met paint, zal die Macromedia FlashMX is test

thx again ;)

dresse
20 april 2004, 23:20
lol, wie tekent er tegenwoordig nog met paint...
veel te moeilijk prog zenne, al die functies, geef mij maar de simpelere photoshop :)

fuze
21 april 2004, 10:43
Bwa 't is echt wel lachen imo :) maarja ik ben wat op de hoogte van de scene en alles rond de BE wc3 community hehe :) Good job rip, zeker flash eens proberen.

GMotha
21 april 2004, 12:43
Originally posted by DeMoN
wat ook mooie resultaten geeft als je persé met muis wilt tekenen is Macromedia FlashMX.
heb ik vroeger ook wat cartoons mee gemaakt, geeft een 'smoother' look dan dat je bv. met paint of photoshop tekent. met photshop kunt ge IMO mooier resultaten krijgen dan flash:)
Illustrator is ook een optie, makkelijkt e importeren naar photoshop (en photoshop is prachtig voor de inkleuringen)

DeMoN
21 april 2004, 13:39
Originally posted by GMotha
met photshop kunt ge IMO mooier resultaten krijgen dan flash :)
als ge gaat zitten painten sure, maar denkt ge nu zelf da deze gast da atm zal kunnen? :)
flashmx is gebruiksvriendelijk en doeltreffend, dus stel ik em da voor. illustrator is ook wel goe ma persoonlijk gaat menne voorkeur toch nor flash :D

GMotha
21 april 2004, 17:13
Originally posted by DeMoN
als ge gaat zitten painten sure, maar denkt ge nu zelf da deze gast da atm zal kunnen? :) boah, ge kunt er ook lijntjes mee trekken

grandmasterL
21 april 2004, 19:09
ofwel painter classic (standaard prog bij de wacom). zeer simpele interface, leuke brushen, niet te ingewikkeld que filter, opties enz. Ook zeker aan te raden voor dit soort werk, geeft een meer natuurlijke lijn door de dikte verschillen in de lijn (hoe dun ook).

grtz

-scroin
23 april 2004, 16:33
Ik doe maak meestal mijn cartoons in flash en bewerk ze in photoshop :)