PDA

Volledige versie bekijken : 5.1 met xbox

Tha Doggfather
19 april 2004, 21:21
ik heb thuis een TV met een DVD speler met 5.1 dolby surround.
ik wil graag mijn xbox aansluiten op dit systeem, maar als ik de xbox op de TV aansluit, en de TV vervolgens op de DVD speler, dan komt het geluid wel uit de 6 boxen, maar het is gewoon stereo...

hoe kan ik uit mn XBOX 5.1 geluid krijgen? ik zie maar een open uitgang op mn xbox (voor ethernet kabel van Live). en mn DVD speler werkt met van die rode en witte audio kabels (zitten nog wel andere ingangen op, maar niet zoals de xbox uitgang)

any help appreciated

j3T
19 april 2004, 22:12
Volgens mij moet de game 5.1 ondersteuning hebben, en dan ingame inschakelen als ie dat heeft.

chief_tequila
19 april 2004, 22:14
Originally posted by Tha Doggfather
ik heb thuis een TV met een DVD speler met 5.1 dolby surround.
ik wil graag mijn xbox aansluiten op dit systeem, maar als ik de xbox op de TV aansluit, en de TV vervolgens op de DVD speler, dan komt het geluid wel uit de 6 boxen, maar het is gewoon stereo...

als er al geluid enzo uitkomt uit de boxe maar dat gwoon stereo is, kun je dan niet gwoon als je je xbox opstart naar audio gaan en daar surround ofzo pakken!?
kwee het nu zelf ok ni zeker maar kzou da toch denke

Simba101
19 april 2004, 22:16
advanced scart cable koope -> en optical soundcable kope. Dan kunde da optisch van u xbox naar u soundsysteem stuure. Dus real surround

Pandoriaantje
20 april 2004, 00:04
Originally posted by Simba101
advanced scart cable koope -> en optical soundcable kope. Dan kunde da optisch van u xbox naar u soundsysteem stuure. Dus real surround
of zelf uw toslink solderen :p => goedkoper ;)

fixer187
20 april 2004, 00:20
Als je boxen gewoon op de dvd speler hebt aangesloten, denk ik niet dat je dolby kan spelen. Of er moest een optical aansluiting op je dvd speler, dan kan je mischien met een advanced scart kabel van xbox dolby verkrijgen ( don't know this for shure ).
Er is ook een verschil tussen dolby pro logic en dolby digital. Digital kan men alleen verkrijgen met een optical kabel en pro logic kan men verkrijgen met een gewone scartkabel, maar het laatste is eigenlijk een stereo signaal omgevormd naar dolby.
Ik heb zelf de surround voor xbox zelf van creative en het verschil tussen pro logic en digital is toch wel groot. Als je dit wil testen moet je zien achter op de dvd of xbox game, daar staat dolby digital symbool bij dvd's en bij een xbox game moet er tussen de features ingame dolby digital.

edit

dit moet je ook natuurlijk doen

Originally posted by sniper_warrior
als er al geluid enzo uitkomt uit de boxe maar dat gwoon stereo is, kun je dan niet gwoon als je je xbox opstart naar audio gaan en daar surround ofzo pakken!?
kwee het nu zelf ok ni zeker maar kzou da toch denke

Tha Doggfather
20 april 2004, 07:45
ja da laatste hab ik natuurlijk al gedaan, zo achterlijk ben ik nu ook weer niet :p

kzal is proberen met de andere antwoorden die ik heb gekregen.

Vraeck
20 april 2004, 11:17
Om te beginnen: ALLE xbox games zijn standaard dolby digital, maar ge hebt wel een decoder nodig anders moet ge het met gewone stereo (pro logic dus) stellen

Ge koopt een advanced scart cable, en daar plugt ge een optische kabel in die ge verbind met uw surround set. Zonder optische kabel: jamais 5.1 of zelfs DTS

ch!ppy
20 april 2004, 13:57
kunde hem ook aansluiten op een creative 3500 digital?

fixer187
20 april 2004, 14:18
Originally posted by Vraeck
Om te beginnen: ALLE xbox games zijn standaard dolby digital, maar ge hebt wel een decoder nodig anders moet ge het met gewone stereo (pro logic dus) stellen

Wrong, als ge bijvoorbeeld naar sof2, baldurs gate 1&2, Mike Tyson boxing en ik dacht zelfs doa3 ziet, staat er geen digital symbool op. Bij baldurs gate1 staat er weel een dolby symbool op en is dus een pro logic.