PDA

Volledige versie bekijken : X-box rpg?

harry trippen
19 april 2004, 11:53
Weet er iemand een x-box spel dat kan tippen aan de final fantasy reeks van de ps(2)?

Qualvis
19 april 2004, 13:39
Knights of the old republic, en eventueel (niet naar mijn mening) Morrowind

capt_snow
19 april 2004, 13:40
kotor

of wachten op sudeki en fable:)

fixer187
19 april 2004, 16:08
kotor, Morrowind ( game of the year edition) voor de "traditionele" rpg's
baldurs gate 1&2, dungeon&dragons voor een hack&slash rpg

binnenkort fable, sudeki, jade empires

bogy
20 april 2004, 16:56
Originally posted by fixer187
kotor, Morrowind ( game of the year edition) voor de "traditionele" rpg's
baldurs gate 1&2, dungeon&dragons voor een hack&slash rpg

binnenkort fable, sudeki, jade empires

Jade's Empire, fable en BC .... dé 3 games waar ik op wacht

en idd, Star wars: KOTOR, gade hééél veel plezier aan beleven.

ik ben momenteel bezig met baldurs gate: dark alliance 2 en moet zeggen; écht fantastisch spel... ben het in coöp met ne kameraad rustig aan't uitspelen (elke dag een paar uurkes)
Imo is BG:DA2 véél mooier en beter dan Diablo 2, wat m'n vorige hack'n'slash favoriet was :)

btw; Kotor heb ik ook 2x uitgespeeld

xbox
20 april 2004, 21:25
Originally posted by bogy
Jade's Empire, fable en BC .... dé 3 games waar ik op wacht

en idd, Star wars: KOTOR, gade hééél veel plezier aan beleven.

ik ben momenteel bezig met baldurs gate: dark alliance 2 en moet zeggen; écht fantastisch spel... ben het in coöp met ne kameraad rustig aan't uitspelen (elke dag een paar uurkes)
Imo is BG:DA2 véél mooier en beter dan Diablo 2, wat m'n vorige hack'n'slash favoriet was :)

btw; Kotor heb ik ook 2x uitgespeeld

Baldurs gate is leuk, maar ge gaat het geen 3 keer uitspele....

bogy
20 april 2004, 21:32
Originally posted by xbox
Baldurs gate is leuk, maar ge gaat het geen 3 keer uitspele....

ik ken maar zeer weinig rpg's die je meerdere malen uitspeelt..

al is het maar omdat het zo lang duurt eer je charachter weer echt cool is

Lozerkid
20 april 2004, 22:08

Tis mss ni ne hardcore rpg(eerder Hack 'n Slash), ma Diablo 2 hebbek 3 keer uitgespeeld me den barbarian gewoon omda de tegenstanders moeilijker werden en ge nieuwe items kreeg enzo....

xbox
20 april 2004, 23:37

Morrowind, FF, zelda, kotor

Oekje
21 april 2004, 02:26
Is die baldurs gate op xbox dezelfde als die voor de pc want heb die op de pc nog nooit gespeeld en ik had gehoord dat die op de xbox slechter was

fixer187
21 april 2004, 02:41
Originally posted by Oekje
Is die baldurs gate op xbox dezelfde als die voor de pc want heb die op de pc nog nooit gespeeld en ik had gehoord dat die op de xbox slechter was

Op PC is die stukken beter maar je kan die eigenlijk niet vergelijken, want het zijn 2 verschillende wijzen van spelen. Op xbox zijn het 2 hack&slash games en op de PC zijn het 2 games met ieder zen uitbreidingen en spinoffs zoals Throon of Bhaal en Icewindale. Beiden zijn point&click rpg's met de dungeon&dragon regels.

En persoonlijk vind ik dat de PC reeks eigenlijk beter is als de FF reeks, maar het scheelt niets.

FabOne
21 april 2004, 11:08
Ik kijk uit naar Jade Empire van Bioware. Al zal dat nog even wachten zijn ... :unsure:

Oekje
21 april 2004, 12:20
Originally posted by fixer187
Op PC is die stukken beter maar je kan die eigenlijk niet vergelijken, want het zijn 2 verschillende wijzen van spelen. Op xbox zijn het 2 hack&slash games en op de PC zijn het 2 games met ieder zen uitbreidingen en spinoffs zoals Throon of Bhaal en Icewindale. Beiden zijn point&click rpg's met de dungeon&dragon regels.

En persoonlijk vind ik dat de PC reeks eigenlijk beter is als de FF reeks, maar het scheelt niets.

Maar zijn het 2 verschillende spelletje meaning dat ge geen deftig verhaal en keuze's krijgt in die xbox versie of zijn ze gewoon exact hetzelfde alleen dat de console versie meer hack en slash is door control scheme ?

xbox
21 april 2004, 14:41
Originally posted by FabOne
Ik kijk uit naar Jade Empire van Bioware. Al zal dat nog even wachten zijn ... :unsure:

eind dit jaar...

Lozerkid
21 april 2004, 15:54
Originally posted by xbox
Morrowind, FF, zelda, kotor

Zelda is eigelijk genen RPG, meer ne Action/adventure game;)

bogy
21 april 2004, 16:20
zelda is geen xbox spel...

topic was toch xbox-rpg niet?

fixer187
21 april 2004, 17:08
Originally posted by Oekje
Maar zijn het 2 verschillende spelletje meaning dat ge geen deftig verhaal en keuze's krijgt in die xbox versie of zijn ze gewoon exact hetzelfde alleen dat de console versie meer hack en slash is door control scheme ?

ze zijn verschillend als dag en nacht, op pc kan je een groep vormen van 5 man en kan je het game pauseren om je taktiek en magische aanvallen, enz te bepalen. Ook is het verhaal veel uitgebreider, heb je meer char.klassen en good/evil indelingen. Je kan tegen iedereen praten tov de box er maar vastgelegde char. zijn die je opdrachten geven ( diablo type )

Gamerke 1988
21 april 2004, 20:28
Zijn er eigelijk Turn Based RPG's op Xbox (zoals Final Fantasy)?