PDA

Volledige versie bekijken : Q : DVD kopieren van +- 6.7GB

BB4M
18 april 2004, 20:50
Kan er iemand da hier?

PM me dan eens ff ;)

scorpion007
18 april 2004, 20:55
wacht nog een paar maand op dual layer schrijvertjes , dan kunde ze perfect 1:1 kopiere

nu moete grief late valle en zo ...

alles wa boven de 4.7 zit , moet weg , das wel spijtig

BB4M
18 april 2004, 20:56
Ja maar misschien da iemand hier al zo'n dual schrijvertje heeft.

Moet een backup hebben van een DVD schijf die veel geld kost.En als die beschadigd word heb ik een reserve.

Diegene dat mij dien backup kan maken krijgt een mooi bedrag ;)

CyberLama
18 april 2004, 20:57
WAREZ!!

Verketter ende vierendeel hem.

Davion
18 april 2004, 21:01
Originally posted by CyberLama
WAREZ!!

Verketter ende vierendeel hem.

hé KALM Hé !, Er is tegenwoordig NIEMAND die niet doet aan kopiëren dus STFU, deze jongen vraagt het zeer vriendelijk, dus ge moet nie zo reageren !

OnT: Neen dta is niet mogelijk, binnen een maand of 2 wel , ozals al gezegd , maar nu atm nie , wat ge wel kunt doen is die volledige DVD naar uw HD zetten , zodat alle data op e hd staat en da ge uwe DVD veilig kunt opbergen !

scorpion007
18 april 2004, 21:01
Originally posted by BB4M

Moet een backup hebben van een DVD schijf die veel geld kost.En als die beschadigd word heb ik een reserve.

dual layer schrijvers zen nog nie uit ... Tschijnt da ge die liteon 8* binnekort firmware kunt update of zo , khem da ier erges gelezen :s

BraveHeart
18 april 2004, 21:04
Een DVD kan je dupliceren met tools als CloneDVD, DVD2One, maar je kan maar 4.7 GB op een single layer one sided DVD+R/DVD-R krijgen tenzij je image met de vob bestanden of een rip van vob bestanden splitst in 2 delen.
De film loopt af, en je steekt een 2de disc.
Geen ramp als je dat mooi kan afwerken met een fade out zodat je niet zomaar je beeld uitvalt op een seconde, zo doe je ook weer een fade in bij het starten van de 2de disc (kan je vergelijken met een tv uitzending van een serie die in 2 delen is waar de reclame tussen zit).

Hoeveel DVD's zullen groter zijn dan 4.7GB, dat zijn er niet veel.
Als je dan ook nog alleen het nodige er uit haalt wat film is met de juiste taal en geluidsopmaak dan bespaar je al een hoop GB's.

DVD X Copy Platinum is daar het idiaal voor of DVDShrink die dat ook kan ;)
Of je kan de hulp van TMPGENC Plus (http://www.tmpgenc.net/e_main.html) inroepen om het splitsen van vob bestanden of MPEG2 bestanden mogelijk te maken.
Films omzetten naar een DVD formaat is met TMPGenc ook mogelijk ;)

BB4M
18 april 2004, 21:06

Davion
18 april 2004, 21:06
Het is de Philips A06 die dat mss zou kunnen !

BB4M
18 april 2004, 21:07
Heb hem gewoon in een rar file op de pc gezet, zoda ik hem later terug kan uitpakken en op dvd kan (laten) kopieren.

BB4M
18 april 2004, 21:09
jah lap dubbel gepost.Ni op dat hierboven letten.
Telenet deed raar met server too busy.

En het is geen film.
Het is de navigatie-dvd van mijn gps systeem in de wagen,en ik denk niet dat ik daar stukken kan afknippen :) Het is bijna 1 grote file waar alle data opstaat.

CyberLama
18 april 2004, 21:17
Originally posted by Davion
hé KALM Hé !, Er is tegenwoordig NIEMAND die niet doet aan kopiëren dus STFU, deze jongen vraagt het zeer vriendelijk, dus ge moet nie zo reageren !

Rofl, was maar een grapje zenne :)
Dacht da het half middelnederlandse zinneke eronder dit wel duidelijk maakte, blijkbaar niet.
Sorry, ben gewend om met mensen om te gaan die mijn grapjes wél begrijpen.

inspiratieloos
18 april 2004, 21:39
kan je die data van 6.7 GB in winrar opslaan in een deel van 4.7 en een deel van 2 giga, dit kan toch ? zo zet je het op 2 dvds.

als je dit nodig hebt zet je die 2 stukken op je pc en voeg je ze terug samen ?? zo doe ik dat soms met bestanden groter dan 700 mb voor op 1 cd :confused:

CyberLama
18 april 2004, 21:47
Het gaat hem om het bekijken van films, en dan is het uiteraard belangrijk dat uw bronbestand in één stuk blijft, voor de DVD-speler.
Als je echt dringend een backup nodig hebt kan je het wel zo doen, en dan later op een dual layer/groter formaat DVD schrijven natuurlijk.

scorpion007
18 april 2004, 22:18
ik heb mij bewust nog geen dvd writer gekocht ... , ik koop er eentje als de dual layer writers een beetje ingeburgert zijn en 16* modelle onder de 180€ te vinden zijn :p

Kriz
18 april 2004, 22:37
Originally posted by scorpion007
ik heb mij bewust nog geen dvd writer gekocht ... , ik koop er eentje als de dual layer writers een beetje ingeburgert zijn en 16* modelle onder de 180€ te vinden zijn :p

Een zeer goede site met veel tutorials voor dit onderwerp:

www.doom9.org
Klik dan links op 'Guides' (kies dan DVD / miniDVD voor jouw split probleem.

Met die site moet je het zeker kunnen doen.
Er staan veel tutorials over nr divx rippen enz... alles wat je maar moet weten. Ook bevat die site al de tools die je nodig zou moeten hebben.

Let er wel op, als je begint met het kopiëren van DVD's.. copyrights :D :music: :tongue: :crazy: k k :p

Tip: als je de DVD wilt kopiëren om te draaien op een stand-alone DVD speler kan je best ff in je handleiding of op het net controleren met welke schijven die om kan. De ene speler kan dvd+r lezen, de andere dvd-r of allebei.
/Philips kan dvd+r
/Pioneer is dvd-r geloof k

CyberLama
19 april 2004, 17:09
Oja, en die DVD technologie evolueert zo rap dat het imo nogal nutteloos is van te wachten. Voor je het weet staan er weer nieuwe, snellere, betere, grotere, goedkopere standaarden voor de deur waarop je dan wéér wilt wachten :)
En zo heb je er nooit ene :)

Preske
19 april 2004, 17:44
Het is de Philips A06 die dat mss zou kunnen !

had plextor ook geen dubbele schrijver?

Freakhead
19 april 2004, 17:48
Originally posted by CyberLama
Oja, en die DVD technologie evolueert zo rap dat het imo nogal nutteloos is van te wachten. Voor je het weet staan er weer nieuwe, snellere, betere, grotere, goedkopere standaarden voor de deur waarop je dan wéér wilt wachten :)
En zo heb je er nooit ene :)

idd ze hebben nu al een nieuwe techniek, die van blue laser. Daarmee kunnen ze op 1 laag tot 25GB schrijven. En bij deze techniek kunnen ze zelfs tot 4 lagen schrijven (binnenkort slechts 2 bij dvd) wat dus in totaal 100gb oplevert!

Der is ook nog een andere nieuwe techniek die nog steeds met rode lazer werkt. Deze werkt ook totaal anders dan dvd, maar hier weet ik het fijne nie van.
Zou het een keer moeten opzoeken.

Davion
19 april 2004, 17:48
Originally posted by preske
had plextor ook geen dubbele schrijver?

Double-Layer...

Neen, voorlopig nog niet , ik hoop dat ze er snel mee komen , en de andere merken ook zodat ik kan uitmaken welke ik ga kopen , denkelijk wel de Plextor, die is meestal de betere !

Preske
19 april 2004, 17:51
Double-Layer...

Neen, voorlopig nog niet , ik hoop dat ze er snel mee komen , en de andere merken ook zodat ik kan uitmaken welke ik ga kopen , denkelijk wel de Plextor, die is meestal de betere !

woops
layer vergeten, my mistake

ik meende nochtans dat die al een double layer hadden. ff zien op de site van die winkel.

edit : het was een double format schrijver.
nevermind dus :)

GhO$T
19 april 2004, 18:29
Originally posted by BB4M
Heb hem gewoon in een rar file op de pc gezet, zoda ik hem later terug kan uitpakken en op dvd kan (laten) kopieren. beste wat je kan doen hoor, want al zijn er straks dvd's die je kan beschrijven en waar zoveel data op past; weet maar goed dat zo'n beschrijfbare dvd schijfkes mss 2 jaar meegaan, de goeikope zelfs maar 1 jaar heb ik mij laten vertellen! , als je het dan es nodig hebt en je dvd weigert dienst sta je daar ook maar hé ;)

Cisse
19 april 2004, 19:09
Originally posted by [BAT]GhO$T
beste wat je kan doen hoor, want al zijn er straks dvd's die je kan beschrijven en waar zoveel data op past; weet maar goed dat zo'n beschrijfbare dvd schijfkes mss 2 jaar meegaan, de goeikope zelfs maar 1 jaar heb ik mij laten vertellen! , als je het dan es nodig hebt en je dvd weigert dienst sta je daar ook maar hé ;)

Mja da van da jaar maar meegaan denk ik niet ze,ik kopieer nu bijna al een jaar dvdrs en ze werken allemaal nog goed, bij kameraad ook die kopieert al bijna jaar en half en ze werken allemaal nog, met merk Princo.

Als ik u mag aanraden gebruik DVD Decrypter voor de dvd naar uw HDD te zetten, deze rekent meteen ook af met copyrights enz.

Avilis
22 april 2004, 02:11
zoekt es op google naar DVD Shrink of DVD2One

daarmee lukt het bij mij toch

22 april 2004, 13:39
Originally posted by Avilis
zoekt es op google naar DVD Shrink of DVD2One

daarmee lukt het bij mij toch

tssss al die warrez

--'cron' schrijft programma namen op....-- thx

wit
22 april 2004, 17:39
Zeg, heeft iemand een idee wat die dual-layer schrijvers gaan kosten?? Ik heb mij niet echt ingehouden om enkele weken terug een gewone dvd-rw te kopen omdat ik vermoed dat de dual-layer schrijvers net zoals de gewone dvd schrijvers in het begin onbetaalbaar gaan zijn. Maar misschien ben ik fout? :)

the boogyman
22 april 2004, 19:02
en zeggen da ik alle dvd's eerst back up met dvd shrink en dan gewoon me nero op een dvd'ke brand;films met perfecte kwaliteit en geluid zo ook allemaal de extra's op schijfke van 4.7GB :woohoo:

echt,de max van een programma :applause: en freeware :bow:

WolCoM
22 april 2004, 19:41
Krijgt ge wel op een dvd van 9 giga maar die koste 20 € per stuk ofzo ...

deadkennedy
23 april 2004, 12:51
Originally posted by wit
Zeg, heeft iemand een idee wat die dual-layer schrijvers gaan kosten?? Ik heb mij niet echt ingehouden om enkele weken terug een gewone dvd-rw te kopen omdat ik vermoed dat de dual-layer schrijvers net zoals de gewone dvd schrijvers in het begin onbetaalbaar gaan zijn. Maar misschien ben ik fout? :)

Naar het schijnt komt die Philips op €169.

23 april 2004, 13:05
dat valt goed mee