PDA

Volledige versie bekijken : internet delen

slijpschijf
18 april 2004, 16:21
Hoe deelde best internet over 2 pc's?

Nu surf ik via een usb-modem, maar ik wil dat er 2 pc's tegelijk kunnen internetten.
Hoe doe ik da het best? Ik heb adsl.

Is dat nog mogelijk via die usb-modem, ik dacht van wel, maar dan moet de pc waar die modem is op aangeloten altijd aanstaan als er gesurft moet worden. De tweede pc wordt dan aangesloten via de netwerkkaart.
Klopt dit, ben hier niet zeker van of dit mancheert, en is dit aan te raden?

Of, Hij koopt hem een externe modem, en een router. Dit is metteen wel weer een duurdere oplossing. Wat zou dit kosten? En welke router/modem best pakken??
Een switch kan ook dacht ik.

Andere optie?

eniac
18 april 2004, 16:31
Als het slechts voor 2 PC's is zou ik ongetwijfeld voor oplossing 1 gaan. Netwerkkaart in PC1, netwerkkaart in PC2, en een UTP kabel ertussen.

Natuurlijk moet PC1 dan altijd aanstaan als PC2 wil surfen, maar dat is nu niet onoverkomelijk imho.

agent #2
18 april 2004, 16:48
Oplossing 1 is natuurlijk de goedkoopste en eenvoudigste (?).
Ik had vroeger ook zo een systeem. Op den duur werd dit niet meer handig, men moest altijd de server pc komen aanzetten (die staat op mijn kamer). Dan hebben we besloten dat het zo niet meer kon. Sindsdien hebben we een Thomson speedtouch 510 modem gekocht (model met ingebouwde 4 port switch). Deze staat altijd aan en men kan nu op het internet wanneer men wil.