PDA

Volledige versie bekijken : Draadloos netwerk: probleem

DeSebbe
18 april 2004, 00:56
Joe,

Eerst effe snel de situatie schetsen:
-Wireless Router met DHCP enabled
-Laptop (win 2000) met pcmcia draadloze netwerkkaart (krijgt automatisch ip)
-pc (winXP) met usb draadloos (krijgt ook automatisch ip)
-(nieuwe) pc met usb draadloos (zelfde als die andere pc): krijgt 30sec ofzo een ip van dhcp-server (die router dus) maar dan krijgt die zo'n voos windows ip-adres (in den trend van 169.x.x.x)

Ik heb ondertussen al redelijk wa ervaring me netwerkskes, heb dus al geprobeerd om dhcp uit te zetten en handmatig ip toe te kennen, maar dan wilt em nog nie (kan router ni pingen, of andere pc's in netwerk, ook handmatig geconfigureerd dan). Ik dacht dan misschien da de WinSocks (WinSucks eerder) naar de knoppen waren en die dan hersteld met eenhandig tooltje (heeft me al eens uit de nood geholpen) maar ook geen resultaat. Drivers eraf gezwierd en opnieuw erop, nog nix. Het rare is dus, die pc is juist nieuw (tis nen Dell) khad nog nix gedaan en het werkt al direct nie...
Nog vreemder is dattem dus heel effe wel een juist IP krijgt (en dan ook herkend wordt door de router) maar dan bijna direct er terug afvliegt. Soms krijgt em ook gewoon direct zo'n ongeldig ip (0.0.0.0) en na nen ipconfig /release; ipconfig /renew krijgt ie dan weer da 169.x.x.x adres.

Iemand raad? Misschien één of andere instelling in de router (wat mij zou verbazen, de 2 andere hebben toch geen problemen)

greetz...

Lan
18 april 2004, 10:21
- wissel de 2 usb netwerkkaartjes eens om en kijk of het probleem blijft om met de kaartjes meegaat.

- gebruik eens een andere usb poort, het kan aan connector liggen zodat hij telkens die netwerkkaart ligt te resetten.

- zet op de pc waar het niet werkt de dhcp af, typ manueel ip adress, subnet mask en gateway in.

DeSebbe
18 april 2004, 18:17
Andere USB-poort al getest, manueel ook al. Ik ga inderdaad eens de 2 USB-sticks verwisselen en zien wat dat geeft.

Alvast bedankt!

DeSebbe
24 april 2004, 11:57
Hmz... Ondertussen ook al de USB-sticks verwisseld, werken allebei op ene pc maar nog steeds niet op de nieuwe... Zal waarschijnlijk nix anders opzitten dan (nu al) te formatteren :confused:

Als ik trouwens via draad werk (UTP heh) werkt het wel meteen...