PDA

Volledige versie bekijken : Laptop Wifi probleem

Terror Factor
17 april 2004, 02:15
Ik had enkele dage gelede al iets gepost ivm men wifi op men laptop,mar das nu opgelost.
Wifi gaat nu,maar kheb een nieuw probleem: na een tijd valt de wifi gewoon uit,ook al e paar keer as ik e groter bestand was aant downloade(min 20 MB)

met winc vindt hij het netwerk nog,maar hij kan gewoon niet connecte en ik moet de laptop altijd rebooten om omnieuw te kunne internette,wa-geloof mij vrij- heel enerverend is.

ik heb een microstar(heeft iets te make me medion,boekjes en cd's van medion) laptop en de wifi is ingebouwd, een 802.11g wireless adapter(3890)

wat moet ik doen?

THX

TF®

Crimson
17 april 2004, 09:28
Zelf heb ik nergens last van met mijn WiFi. Ik heb wel al gelezen dat er heel wat mensen problemen hebben met een verbinding die uit valt (hoewel bij hen meestal de verbinding na enkele seconden automatisch terug komt). De oplossing blijkt het volledig uitschakelen van de zero-configuration utility in XP. Je moet dan je WiFi volledig beheren met de tool die je bij je NIC gekregen hebt en Windows achterwege laten, blijkt vaak op te lossen. Je kan eerst al beginnen met Zero-config uit te schakelen in je verbinding. Als dat het niet zou doen kan je nog een stap verder gaan en zero-config uitschakelen in het register. (zoek maar eens wat rond op got.tweakers.net en daar vind je wel heel wat informatie)

KrisM23
17 april 2004, 14:02
Ik heb lang problemen gehad met m'n wireless totdat ik windows xp sp2 beta installeerde. Nu werkt ie prima!

TomG
17 april 2004, 15:39
Ik heb nog nooit problemen gehad.

Op 2 clients met win xp (desktop & portable) draait wifi verbinding via ingebouwde mogelijkheid in win xp (apparte tool van linksys laat ik achterwege).

Voor de andere laptop met win2k gebruik ik dan wèl de meegeleverde tool omdat win2k geen draadloze netwerken ondersteund zonder 3td-party software.

Welke router/access point gebruik je? Naar het schijnt zou US-Robotics nogal wat kinderziektes in zich hebben/gehad hebben wat betreft verbindingen dien weg vielen.

Terror Factor
17 april 2004, 18:39
ik heb een router van sitecom, namelijk de wireless networdk broadband router 11m (zo sta et op de handleiding) en da is dus de WL-025

nu kan men broer ook geen verbinding meerr make me het netwerk ma ik wel,kheb nu het channel is veranderd.
nu ga t precies weer be hem, em heeft een netwerkkaart van sitecom: WL-011/WL-016 V2

ik heb op de pc en de laptop da commando al gebruikt om de ingebouwde wifidinges uit te schakele.