PDA

Volledige versie bekijken : r420 ?

[BAT] Brambo
16 april 2004, 21:48
Apparently ATI demonstrated a "next generation" GPU at a presentation they gave on Tuesday showing off 2 to 3x performance gains over their current generation cards running DX9. Of course, it was an unreleased game on unreleased hardware, we didn't get to run the benchmarks ourselves, and apparently the performance of the next gen part was just at acceptable levels.

bron: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1971&p=2

zou et kunne da da toen nen r420 was ?

en nog ...

Om het effect en nut van DX9 te tonen werd een demonstratie gegeven van Colin McRae Rally 4 (een game die intensief gebruikmaakt van shaders) op een R420 GPU. Met 100 frames per seconde zou deze twee tot drie keer zo snel zijn als andere grafische chips.

bron: http://www.tweakers.net/reviews/456?

(dit is niet als flame bedoeld dus kom ook niet flamen aub :unsure: puur informatief/ en een beetje dak wel wa meer info wil ;))

Davion
16 april 2004, 21:53
Wat ik wel al weet is dat de R420 in 3 delen zal komen :p

Radeon X800 SE : 8 pipes
Radeon X800 PRO: 12 pipes 475Mhz core clock, 900Mhz mem ( release 26 april )
Radeon X800 XT: 16 pipes (release 31 mei )

Voor de rest zouden ze gewoon verderbouwen op de huidige Radeon 9800XT ( de R360 dus ) , niets vernieuwend , dus ook geen Pixel en Vertex Shaders 3.0 , ik dnek dat ATi een zware kluif met de GeForce 6800 Ultra gaat hebben , de X800PRO zal deze niet kunnen bijhouden denk ik , de X800 XT denk ik wel , tenzij ATi weer ENORM veel 'werk' doet per clocktik zodat ze evensnel zijn als de nVidia , maar dat betwijfel ik ten zeerste !

inspiratieloos
16 april 2004, 22:16
tweakers.net

The Inquirer bericht dat ATi waarschijnlijk de X800 Pro-videokaart op 4 mei zal introduceren tijdens de System Builder Summit. In eerdere geruchten werd gesproken over 26 april als introductiedatum. De X800 Pro zal direct leverbaar zijn bij de lancering en wordt in de markt gepositioneerd als tegenhanger van de GeForce 6800 non-Ultra. De kaart krijgt volgens The Inquirer een corekloksnelheid van 475MHz en het geheugen zal en een geheugen-kloksnelheid van 900MHz. In dit bericht werden respectievelijk 450 en 800MHz nog genoemd als kloksnelheden, maar dankzij goede yields is dit naar boven bijgesteld.

De grote broer van de X800 Pro, de x800 XT, zal tien dagen later geïntroduceerd worden op 14 mei. Deze kaart zal het moeten opnemen tegen de GeForce 6800 Ultra en heeft hogere kloksnelheden dan de Pro-variant. Daarnaast heeft de X800 XT zestien in plaats van twaalf pipelines wat de performance verder verhoogd. Met de introductie van de X800 XT schuift de introductiedatum van deze kaart juist een stuk naar voren, voorheen werd 31 mei genoemd als datum. Wanneer de X800 XT in de winkels zal verschijnen wordt echter niet vermeld.

Den_John
16 april 2004, 22:17
The Inquirer :doh:
den dag allemaal van hardware land, zegt genoeg voor mij

BraveHeart
16 april 2004, 22:19
Originally posted by Den_John
den dag allemaal van hardware land, zegt genoeg voor mij

:lol:

Zalige quote ;)

[BAT] Brambo
16 april 2004, 22:21
ja kwou eilijk eerder weten of iemand concretere informatie heeft over die collin mcrae benches (of andere :p) en of iemand collin mcrae benches van den gf6800 weet staan (ik meende die erges gezien te hebben maar kvind ze nimmer :()

eniac
16 april 2004, 23:10
Originally posted by inspiratieloos
In dit bericht werden respectievelijk 450 en 800MHz nog genoemd als kloksnelheden, maar dankzij goede yields is dit naar boven bijgesteld.

Goede yields? Ik denk dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat dit naar boven is bijgesteld omwille van de GF FX6800... Dit is natuurlijk puur speculatie.

Pele
16 april 2004, 23:29
geloof me , ATi zal zich niet gewonnen geven :x

Kwertie
16 april 2004, 23:31
tweakers:
maar deze schokt in eerste instantie aan alle kanten en lijkt niet sneller te zijn dan de AGP-versie. Na wat herstarts houden de problemen aan. Met rood aanlopende wangen geven assistenten de hitte in de zaal de schuld van dit euvel.
:rofl:

kdenk idd wel dat deze keer nVidia de beste zal zijn (voor high-end welliswaar), natuurlijk mag je niet enkel op deze quote voortgaan
ma ik heb een klein voorgevoeld dat nVidia wel beter zal zijn..

het kàn natuurlijk zijn dat'k ernaast zit en dak m'n woorden ga mogen terugnemen :p

Kwertie
16 april 2004, 23:33
Originally posted by Pele
geloof me , ATi zal zich niet gewonnen geven :x
da kan ook idd, maar dat zal wat later zijn denk ik, zie maar naar de geforce fx 5950 die ze uitbrachten, da was ook om hun peil op niveau te brengen, dacht ik (gelijk met de 9800xt ong.)
nVidia did it, maybe ATi will (have to) do it

Father Goose
16 april 2004, 23:37
Originally posted by [BAT] Brambo
ja kwou eilijk eerder weten of iemand concretere informatie heeft over die collin mcrae benches (of andere :p) en of iemand collin mcrae benches van den gf6800 weet staan (ik meende die erges gezien te hebben maar kvind ze nimmer :()
http://www20.tomshardware.com/graphic/20040414/geforce_6800-37.html

:cool:

[BAT] Brambo
16 april 2004, 23:53
Originally posted by Kwertie
tweakers:
:rofl:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
op beyond3d geconfirmeerd

Just talked to Chris Evenden - the issue with the demo was a fan jammed in the PC and it overheated.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

:) sta in comments @ tweakers ;)

en die bench zal wel ongeveer alla kwaliteit van den dezen (http://www20.tomshardware.com/graphic/20040414/images/image050.gif) geweest zijn dan ? :) 2-3 keer sneller bij 120 fps(tegen 49 en 67 voor gf5950u en r9800xt), maar dan is de gf6800 wel sneller ofcourse :p