PDA

Volledige versie bekijken : Laptop Wifi probleem

Terror Factor
15 april 2004, 20:46
Wel euhm, ik heb laatst een laptop in de media markt gekocht, ene van "microstar",ma in de doos zitte boekskes en cd's van medion,en er staan ook progs op van medion,dus das zo een onderdeel van medion denk ik.

nu hebbe we hier thuis ook een goedkoop wifi routerke gekocht en 2 wifikaartjes(voor de 2 ander pc's, da zit ingebouwd in de laptop).
mijn laptop vindt het wifinetwerk niet maar het kaartje dat bij de router zat voor de gewone pc vindt het onmiddelijk, het 2e kaartje heb ik nog niet kunne teste.

de wifikaart in men laptop is een "PRISM 802.11g Wireless Adapter (3890)"
volgens de software en het (korte) stukje in de handleiding van de laptop zou die ook de b standaard moete ondersteune, da staat trouwens ook op de doos van de laptop.

De driver was al geinstalleerd en k heb die ook es weggedaan en opnieuw geinstald, zonder resultaat, hij vindt het netwerk dus niet,en ik heb da nog ni kunne probere bij andere netwerke.

*EDIT*: de router is van het merk sitecom en komt ook van de mediamarkt en op de handleiding staat " Wireless Network Broadband Router 11M" /*EDIT*

Wat moet ik doen of waar ligt het probleem?

thx

TF®

The Patriot
15 april 2004, 22:34
Originally posted by Terror Factor
Wel euhm, ik heb laatst een laptop in de media markt gekocht, ene van "microstar",ma in de doos zitte boekskes en cd's van medion,en er staan ook progs op van medion,dus das zo een onderdeel van medion denk ik.

nu hebbe we hier thuis ook een GOEDKOOP wifi routerke gekocht en 2 wifikaartjes.

TF®

mag ik u er eens op wijzen da ge ze zoiets niet al te goedkoop moet kopen, want dan hebde brol in huis en hebde miserie zoals dat nu bij u is, verkopers maken dezer dagen trouwens iedereen wat wijs, hebde gekeken in uw boekskes en al, hebde alles correct uitgevoerd, alsk van u was, smijt alle drivers eraf, reset router, en begint opnieuw da is de beste manier om het te doen, werk het nog nie en krijgde bepaalde meldingen komt eens trg:D

Lan
15 april 2004, 22:40
Installeer op de portable eens een programma zoals Netstumbler of Kismet om de portable automatisch alles te laten afzoeken. Deze programma's vinden namelijk alle wlan's binnen bereik en geven dan aan welke parameters ingesteld zijn.

http://www.kismetwireless.net/
http://www.netstumbler.com/

Terror Factor
15 april 2004, 22:41
kheb alles gelijk int boekje gedaan ,router al is gereset en drivers ook al s geuninstald.

ma op men broer zenne pc ga da dus direct gelijk t moe,ma be mijne ni,enk heb ook nergens een handleiding van men wifi in men laptop vo da in te stelle,ma normaal ga da allemaal automatisch,ma em vindt nog ni een t netwerk :(

kwee da ge zoiet ni goekoop moe kope,ma men ma wou der ni meer geld aan geve en be men broer werkt het,dusja,mak vin men drivers om in te stelle van men wifi wel moeilijker as be men broer.

dus,als iemand nog een ideeke heeft:)

Terror Factor
15 april 2004, 22:42
Originally posted by Lan
Installeer op de portable eens een programma zoals Netstumbler of Kismet om de portable automatisch alles te laten afzoeken. Deze programma's vinden namelijk alle wlan's binnen bereik en geven dan aan welke parameters ingesteld zijn.

http://www.kismetwireless.net/
http://www.netstumbler.com/
zoiets had k al, WinC namelijk.
kheb een pocket pc,en khad op veel forums geleze da wince e goei progske was vo de pocket,en darom hebk da ook gezocht vo menne pc,ma da vond dus niks,mak zal die 2 progskes is probere,merci:)

The Patriot
15 april 2004, 22:43
hmmmz ga eens met uw laptop naast uw router gaan zitten en kijk dan eens of ie een netwerk vindt, tis maar raar om te zeggen, maar als uw muren van zwaar beton en al zijn kant zijn da uw signaal er nie sterk genoeg doorkomt, mss een beetje ver gezocht maar probeer het eens toch eens, vind ie nog altijd niets dan ligt het mss toch aan de driver

Terror Factor
15 april 2004, 22:55
de laptop sta nu op ne meter van de router :)
en de andere pc sta gewoon tegeover de laptop(ni tss de router en de laptop e),dus da kan het ni zijn,ze store elkaar ook ni,want as de pc uitsta vindt em nog niks.
kheb netstumbler geprobeerd en die vindt ook niks:(
ja,mss toch de drivers,ma kvin er ni direct andere.
de driver is van Intersil Americas Inc.
Prism Wireless LAN

The Patriot
15 april 2004, 23:08
wtf, uw broer eeft toch genen WEP-key ingesteld he, want als hij die code nie hebt, dan kan die kaart geen verbinding maken met uwe router want ge moet dan eerste dien WEP-key ingeven

Terror Factor
15 april 2004, 23:11
nee,khad da allemaal ingesteld,niks WEP key enz!
mak heb t gevonde,me google gezocht,en kben op e duits forum terecht gekome,enk moest wifi manueel aanzette,door een combinatie me t toetsebord.ma da stond dus nergens in de handleiding ofzo,ma toch bedankt e,t werkt nu!

THX:D

The Patriot
15 april 2004, 23:12
lol hereby topic closed :p, toch raar manueel aanzetten, bij mij vond ie da automatisch :p