PDA

Volledige versie bekijken : PC Freeze

Bolteh
14 april 2004, 23:45
laatste zomer had men pc vrij veel last van freezes, en als ik toen in bios keek bleken men temps rond de 70°c te liggen, dus ik case open en ventilator naast, dat bleek wel te lukken, dus hoera

dan ging hat lange tijd goed, maar sinds vandaag gebeurt et weer frequent, maar als ik nu naar bios zie dan ligge de temps van Power: 34°c, System: 36°c, CPU: 51°c

volgens mij is 51°c ni echt een temp om te beginne flippen, niet?, het is ook neit opm te zeggen warm geweest vandaag...

definitie freeze: geluid weg, muis en toetsenbord werke nimeer, alleen nog een beeld met laatste frame op die em toonde, ok geen hd activiteit meer, alleen rest werkt nog -_-

vandaag gebeurde het toch wel 6 keer achter elkaar, begint tegen te steken

ma kwil eerst es wete wa nog allemaal een reden kan zen voor deze freezes (meeste hardware probs geven bluescreen, niet?) voor ik fans koop voor pc

pc zelf eefd vrij slechte koeling tbh (3 fans: voeding, moederbord en gfxkaart, nog plaats voor een case fan)

is p4 2gig, 256ddr ram, gf4 ti4200

Bolteh
15 april 2004, 01:59
*bump* heb ier wel degelijk hulp nodig eh -_-

MasterOfTerror
15 april 2004, 02:03
o_O tjah heb je al eens een andere processor ventilator overwogen ?

of heb je het stof al eens uit je cooler gehaald..

ben je zeker dat het niets te maken heeft met een virus ofzo, want ik had op men oude pc een worm en deze zorgde voor regelmatige crashes, deze heb ik pas opgemerkt nadat ik mijn nieuwe had en eens een deftige virusscan had gedaan op men oude pc ...

Bolteh
15 april 2004, 02:21
eergister nog mor format gedaan, en virusscanner vind geen enkel virus

enja, heb alles al keigoe zitte kuisen

Bolteh
15 april 2004, 16:56
en nu nog es een leuke bluescreen en 4 freezes op 2 min, ookal staat fan ernaast (alles 25°c buiten cpu -> 50° :s)

bluescreen: *** STOP: 0x000000D1 (0x8A24965E, 0x00000002, 0x00000000, 0xF975CECO)

ZeroTolerance
15 april 2004, 17:08
uwen temp is zeker nie te hoog daar ligt het normaal niet aan

Shape
15 april 2004, 17:48
Hoeveel hard disks heb je ?

Iemand die ik ken heeft daar ook problemen mee gehad en bij hem was zijn 2de harddisk kapot :unsure:

Bolteh
15 april 2004, 19:00
1hd (70 gig)

MasterChief001
15 april 2004, 22:45
Wat voor een moederbord heb je?
Ik had vroeger een matsonic MS 9127C en die zorgde ervoor dat m'n pc ook regelmatig vastliep, ook al waren de temps zéér laag.

MasterOfTerror
15 april 2004, 23:21
het kan natuurlijk ook zijn da er iets kapot aant gaan is .. kweet tis zware suggestie, maar het kan zijn dat je processor/moederbord/whatever naar de kloten aant gaan is ..

kan altijd zijn eh ..

[BAT] Brambo
15 april 2004, 23:35
of misschien ist uw graka die te warm wordt ?

Bolteh
15 april 2004, 23:58
ik zou ook eerst denken da het graka is, omda ge veel gebeurt tijdens games..

ma tijdens windows doet iet het ook :s

wit
16 april 2004, 00:03
Uw cpu is 50°c in idle, maar hoe warm wordt hij als je hem intensief laat werken? 50°c is een beetje aan de hogen kant in idle, maar kan niet schadelijk zijn.

MasterOfTerror
16 april 2004, 00:08
zelfs 50°C idle is te warm voor een 2Ghz

men 3ghz had met standaard cooler 40°C idle , en 50°C stressed...

[BAT] Brambo
16 april 2004, 00:23
50° idle is ni te warm ze :/

mijne is ongeveer 51-52° idle (tis nen amd so what ... elke cpu moet da aankunne)

en wel mr 54-55° stressed dan :)
probeert toch is nekeer me ene prog de temp van uw graka af te leze ofzo ;)

BraveHeart
16 april 2004, 00:55
Ik zou een paar hardware diagnose programma's van het net plukken en deze eens op je pc loslaten.

Een test voor je geheugen
Een test voor je CPU
Een test voor je moederbord(chipset)
Een test voor je HD
Een test voor je grafische kaart (het aanspreken van adressen in het geheugen enz, niet zo zeer benchmark maar eerder een tool om uw grafka op stuk geheugen te testen).

Een 3D mark in een lus draaien kan ook al een beeld geven hoe lang uw pc het volhoud tot een freeze maar dan weet je nog niks waar het aan ligt.

Een ram lat kapot, geheugen van beeldkaart kapot, een HD die zich verslikt het zit er allemaal in en je hoeft niet direct naar de CPU temp te kijken als je PC crasht.

Bolteh
16 april 2004, 01:13
allemaal es doen dan :s

klote pc -_-

kbegin men ouders gelijk te geve
tis allemaal de schuld van dien bak :=)

fordjah
16 april 2004, 01:51
Originally posted by S-Bolt--
laatste zomer had men pc vrij veel last van freezes, en als ik toen in bios keek bleken men temps rond de 70°c te liggen, dus ik case open en ventilator naast, dat bleek wel te lukken, dus hoera

dan ging hat lange tijd goed, maar sinds vandaag gebeurt et weer frequent, maar als ik nu naar bios zie dan ligge de temps van Power: 34°c, System: 36°c, CPU: 51°c

volgens mij is 51°c ni echt een temp om te beginne flippen, niet?, het is ook neit opm te zeggen warm geweest vandaag...

definitie freeze: geluid weg, muis en toetsenbord werke nimeer, alleen nog een beeld met laatste frame op die em toonde, ok geen hd activiteit meer, alleen rest werkt nog -_-

vandaag gebeurde het toch wel 6 keer achter elkaar, begint tegen te steken

ma kwil eerst es wete wa nog allemaal een reden kan zen voor deze freezes (meeste hardware probs geven bluescreen, niet?) voor ik fans koop voor pc

pc zelf eefd vrij slechte koeling tbh (3 fans: voeding, moederbord en gfxkaart, nog plaats voor een case fan)

is p4 2gig, 256ddr ram, gf4 ti4200

:rofl: oharme toch :p

[BAT] Brambo
16 april 2004, 01:53
Originally posted by fordjah
:rofl: oharme toch :p

waauw daar issem mee geholpen :ironic:

zo'n reacties kune beter late ze :naughty:

Bolteh
16 april 2004, 01:56
hij kan er ni tegen dak zijn sexuele verleidingen ni beantwoorde op laatste clanmeeting, hij wilt niet begrijpen dzt mijn voorkeur naar het vrouwelijk geslacht gaat -_-

arme fordje, trauma en frustraties top

fordjah
16 april 2004, 01:57
hij kan er ni tegen dak zijn sexuele verleidingen ni beantwoorde op laatste clanmeeting, hij wilt niet begrijpen dzt mijn voorkeur naar het vrouwelijk geslacht gaat -_-

:sad:

no dod for you anymore biatch :tongue: :lol:

fordjah
16 april 2004, 01:58
Originally posted by [BAT] Brambo
waauw daar issem mee geholpen :ironic:

zo'n reacties kune beter late ze :naughty:

sorry :) ken die kerel die steekt mij tegen op irc :p

MasterOfTerror
16 april 2004, 13:28
euh staat er niets in de forum regels over onzinnige reply's ?!? :eek:

anyway s-bolt , heb je al enige tests gedaan ?

Bolteh
16 april 2004, 14:22
kvinner gene :s

alleen ram test, mor die wilt glijk ni werke (iets van of diskette zette, rebooten, mor da doet glijk niks)

ik heb een klein voorgevoel da het een prob is me hd, kan iemand mij een goei hd test noemen?

maybe ene moederbord/cpu test ook :s

zou extreem veel helpen :s

Bramboogie
16 april 2004, 14:31
ik gok op een ram-probleem

maar download es sysoft sandra en laat die es alles één voor één stressen, dan ziede wel of em daar ergens vastloopt

een scandisk waar em het hele surface overloopt op zoek naar fouten kan ook helpen

welke onderdelen zitten der allemaal in?
wa een voeding hebde?

Bolteh
16 april 2004, 14:34
voeding ligget zeker ni aan, das een 4w chieftech, en khad die probs al lang voor ik die voeding had

ff due sandra probere dan :O

Bolteh
16 april 2004, 14:37
voord de rest:

p4 2.0gig
256 ddr ram
nvidia geforce4 ti4200
onboard sound
onboard lan (disabled)
2 netwerk kaarten (1 gebruikt, andere vrij)
hd van 70 gig (2 partities: 60gig en 10 gig)
dvd rom
cd writer
diskette station :s
chieftech voeding 400watt
4 usb poorten (2 usb2)

das zowa alles wak er van ken :s

[BAT] Brambo
16 april 2004, 14:45
kvinner gene :s

alleen ram test, mor die wilt glijk ni werke (iets van of diskette zette, rebooten, mor da doet glijk niks)

ik heb een klein voorgevoel da het een prob is me hd, kan iemand mij een goei hd test noemen?

maybe ene moederbord/cpu test ook :s

zou extreem veel helpen :s

sta in uw bios als first boot device uw diskettestation ? anders gaat da idd ni veel kunnen doen ;)

kr15t0f
16 april 2004, 14:53
is uw voeding stabiel, hoeveel wat?
Als uw 12v ergens rond 11v ligt ofzo (overdreve) gaat uw pc ook nie stabiel zijn he.

Bolteh
16 april 2004, 15:02
http://users.pandora.be/battusai/systeemreport.txt = is main systeem report

http://users.pandora.be/battusai/moederbordreport.txt = moederbord report

kzie daar niks mis mee.. ma kzen dan ook een leek op da gebied :)

:O

alhoewel

Voltage Sensor(en)
CPU Voltage : 1.50V
Aux Voltage : 2.50V
+3.3V Voltage : 3.30V
+5V Voltage : 4.92V
+12V Voltage : 11.79V
Standby Voltage : 5.05V
Batterij Voltage : 3.36V

Bolteh
16 april 2004, 16:24
ok, i heb alles wa er te stresse valt gestressed me dien sandra... niks van foute... allemaal succesvol afgerond

nu es scandisk en graka testen :s

Bolteh
16 april 2004, 17:12
graka getest, doet ook niks :O

begin te denken da het effectief wel die voeding is ofzo.. en tis nog mor een "nieuwe" 7 maand oud ofzo :s)

Xsaron
16 april 2004, 17:16
Het kan ook zijn dat er een conflict is tussen enkele stuurprogramma's. Ik zou dit zeker eens nakijken of dat alle hardware/software wel degelijk werkt (allez, normaal werkt zalk zeggen, want windows 98 bv. da werkt nooit ni degelijk, mss ter uitzondering wel eens :D )

Bolteh
16 april 2004, 19:29
awel... ik heb onlangs die omegadrivers over de nvidia gezet (da moest zo zeiden ze, dus doenk da mor) mor die werkten nie echt naar bekoren, dus hebbek die gedelete, sindsdien zen die freezes meer frequent gebeurd... nu es alles van drivers gedelete in veilige modus en alles uninstalled enzo en dan de laatste detonators (niet forware :s) geinstalleerd

sindsdien ni echt gecrasht :s

lets hope it stays this way

Bolteh
16 april 2004, 22:02
nope, werkt ni :S

heb wel gezien da men cpu op 64°c draait als ik games aant spelen zen :S

BraveHeart
16 april 2004, 22:28
nope, werkt ni :S

heb wel gezien da men cpu op 64°c draait als ik games aant spelen zen :S

64°c :eek:

Is dat niet wat veel van het goede ?

Niet dat ik zo een beest van een CPU heb een AMD Athlon 1800+.
Deze draait max 52°c stressed al hoewel dat ook al niet langer meer voorkomt, ik geraak gewoon niet boven de 49°c .

Bolteh
16 april 2004, 22:40
mja, volgens mij zen die temps verkeerd :O

er staat eir nen ventilator (eentje da wij gebruike om ons af te koele) op maybe 3 cm van de mobo te draaie.. en da blijft zo hoog :S

apriliars50
16 april 2004, 22:53

LoL :rofl: :lol:

Bolteh
17 april 2004, 00:18
ok: het is dus zeker en vast niet de temp de em late freezen..

dernet tijdens het spelen constant de temps in het oog gehoude, en die waren: hd 42°c, cpu: 36°c, systeem: 34°c, power: 34°c

de freez kwam toen ik alt+tab dee tss gunbound (spel) en mirc :s

kr15t0f
17 april 2004, 00:44
krijgt ge dan ook dat uw speakers (of speaker in case) lawaai maken? Ik krijg dit namelijk ook vaak tijdens ALT+TAB. maar dan moet ik ff 2 seconden wachten en pc gaat voort.

Bolteh
17 april 2004, 00:48
nee, geluid stop gewoon

en soms alsk gewoon op pc zit, hoorak een geluidje van de pc die afsluit (power off) mor pc blijft wel verder gaan: het is echt het geluid als ge een pc afsluit en de stroom onderbroken wordt:

"bzzzzeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeew" mor toch kank verder doen :s

kr15t0f
17 april 2004, 00:57
strange, heb dit ook al een keer voorgehad, alle fans dat zich afzette, ma harde schijf dat blijft verderwerken. Maar dat uw pc zelf blijft werken :S

volgens mij is het een hardwareprobleem hoor.

Bolteh
18 april 2004, 15:10
heb men cpu late stressen op 20 levels (me sandra) en dien liep vast op test 18 :s

dus ik vrees da daar men problem ligt :s

kost zon cpu veel? :s

Beavis_69
17 november 2004, 13:15
Het eerste wa ik zou doen is formatten, en stap voor stap alle correcte drivers installeren. Windows updaten etc ... (the usual).

En als het zo is dat hij dan nog zo'n hoge temps aangeeft (ondanks goede koeling), dan denk ik toch dat het probleem bij u mobo ligt.

kr15t0f
17 november 2004, 15:18
Het eerste wa ik zou doen is formatten, en stap voor stap alle correcte drivers installeren. Windows updaten etc ... (the usual).

En als het zo is dat hij dan nog zo'n hoge temps aangeeft (ondanks goede koeling), dan denk ik toch dat het probleem bij u mobo ligt.

waarom haalt gij threads boven van 7 maand geleden :doh:

Wsl is diene mens zijn probleem al 6 maand en 30 dagen geleden opgelost.

Bramboogie
17 november 2004, 15:30
wss heeft em bij zijn options iets verkeerd ingesteld waardoor de thread bij hem niet op dezelfde manier gesorteerd worden...
mss komt de oudste eerst... en zoniet mag em zich idd wel met iets anders bezig houden