PDA

Volledige versie bekijken : PC blijft rebooten

stoffer
14 april 2004, 21:44
Het begon een aantal dagen geleden met dit bericht:
"CPU fan failed" die ik kreeg bij het opstarten, (juist bij de start, en wanneer windows werd opgestart)
Dit leidde ertoe dat mijn PC uit zichzelf terug ging gaan rebooten.
Ik heb dan maar mijn kast open gedaan, maar die CPU fan werkt perfect, voor zover ik kan zien.
Wanneer ik dan geluk had dat mijn PC opstartte keek ik met Asus Probe en zag ik dat mijn CPU fan rond de 1980 rpm werkt. (Hij kan tot 2050, dus toch redelijk goed)

Ik heb dan wat op internet gezocht en dit blijkt dus een veel voorkomend probleem te zijn op die nforce2 moederbordjes.
Opmerkingen zoals "negeren" las ik veel, maar wanneer uw PC blijft rebooten kunt ge dat toch moeilijk negeren?
Nu vandaag begon het wat extreem te worden, PC reboot als hij 5 minuten aanstaat, temperaturen liggen rond de 35 graden en alle fans werken. Dus ik heb geen idee waar het probleem zit.

Ik wou dus mijn BIOS es flashen, ik download de laatste versie van AWDflash en de laatste versie van de bios. Maak opstartdiskette, start vanuit dos awdflash, typ de naam van de bin file in en druk op enter.
Een kleine minuut lang hoor ik mijn diskette station mooi werken terwijl er "Please Wait" aan het flikkeren is. Helaas stopt het diskette station en blijft de "Please Wait" flikkeren. (Na 10 minuten heb ik de PC uitgeschakeld)
Nu krijg ik echter iets nieuws: "Memory failed" "CPU fan failed"
In de bios: Crash
PC start plots (merkwaardig genoeg) wel op maar dan in windows: "systeem is hersteld van een ernstige fout" (een 5tal keer) met een mooie reboot erna.
(Heropstarten bij fouten staat af)

Maw, ik heb geen idee wat ik met deze PC nog moet aanvangen.

MOBO: ASUS A7N8X DELUXE (NFORCE2, SERIAL ATA, AGP8X, Dual Channel 400, 5PCI, SOUND, USB2.0, Firewire, Dual LAN)
CPU FAN: PAPST 8412NGML 80mm 26.5CFM (2050RPM) RPM monitor en connector
gemonteerd op een THERMALRIGHT SLK 800A

Ik heb wel nog een cooler van mijn CPU liggen, helaas past die niet op die Thermalright, dus zou ik die er ook van moeten smijten. (maar ik heb geen coolpasta liggen dus ik denk niet dat dit een goed idee is)

Iemand enig idee hoe ik die PC terug deftig kan doen werken?
(PC is 6 maand oud)

(In de bios heb ik nergens een mogelijkheid om iets van opties ivm rebooten bij fan fail ofzo te wijzigen)