PDA

Volledige versie bekijken : Q: maya > ep curve -revolve

Aneb
13 april 2004, 15:08
Waarschijnlijk een domme vraag but anyway :p

Ik ben nu een week of twee geleden begonnen met maya en na verschillende tutorials te volgen (3dbuzz, maya ple tutorials,etc) dacht is van is te beginnen met iets "moeilijker,maar nog altijd easy". Dus ben ik begonnen met deze car modelling tutorial (http://www.3dm-mc.com/tutorials/maya/car2/)

Spijtig genoeg zit ik bij een bepaalde stap al vast.

Om het wiel(velg) te maken wordt er gezegd(bij stap 2) om een ep curve profile te maken en dan te revolven. Ik weet hoe het curven en revolven werkt maar toch slaag ik er maar niet in om het zelfde resultaat te krijgen als in de tutorial.

Mijn vraag is dan vooral in welke view moet ik deze curve trekken rond het wiel?Als ik het in side view doe krijgt in wel een cirkel (na revolven op x-as) maar niks in de diepte. Doe ik het in front view krijg ik een wel min of meer nen cirkel in 3d, maar lijkt helemaal niet op tutorial resultaat. Is het soms de bedoeling om de curve in meerdere views te trekken?

Iemand dat weet wat ik fout doe,feel free to tell me :confused:

fixer187
13 april 2004, 22:53
Ik kan er niet veel uitmaken uitgaande van de screenshot maar probeer in de revolve optionbox settings resetten en volgens de x-as aanduiden. Als je niet het gewenste effect bekomtzou ik ipv de EPcurve tool te gebruiken maar een nurbs circle als het normale gewenste effect een circel was of meerdere circels en die dan daarna te loften.

LunchBox
15 april 2004, 12:43
revolve is een enkele curve rond een bepaalde as laten draaien, anders werk je met bi-rails (wat dan een aantal curves over 2 verloop-curves uittekenen inhoudt)

aangeraden is het in een side/front-view te doen, maar aangezien je een as aanduidt niet noodzakelijk. zet anders eens even een screenshot online van je curve in een bepaalde view met je revolve option-box erbij, dan kunnen we setting-pointers geven.