PDA

Volledige versie bekijken : LAN kabel aangesloten, crosscable.. HELP :D

ReezZ
12 april 2004, 14:42
ja ik heb dus een crosscable aan 2 PCs zitten voor mini LAN.
maar hij vindt de 2de PC niet :s
waaraan zou het kunnen liggen ?
help AUB :D

Puijken
12 april 2004, 14:44
Zeker da het nen crossed is ? Branden de lampkes op alletwee de netwerkkabels ? En zegt windows dat de kabel is aangesloten ?

Als da allemaal is gebeurd dan moede nog den Netwerkwizard op beide pc's uitvoeren. Bv. één rout internet naar andere... Kunt ge allemaal instellen. Gewoon naar Netwerklocaties gaan, en dan kiezen voor een klein thuisnetwerk instellen. Dan de wizard volgen...

ReezZ
12 april 2004, 14:45
okeeeeeeee
lampkes branden nie , en hij zegt ook dat t nie aangeslote nis. Da is net het probleem

ReezZ
12 april 2004, 14:47
kunde zien of t ne cross is of nie??? want nu beginnen we toch te twijfelen hmmmm ... wizard kunne we nie doen eh ... want hij detect die kabel nieeeee

DyNaRaX
12 april 2004, 15:13
kijk hier (http://www.zytrax.com/tech/layer_1/cables/tech_lan.htm) eens

Sander H
12 april 2004, 15:17
bij straight zitten de kleuren aan beide uiteindes in zelfde volgorde, bij crossed zitten der een paar veranderd, gewoon de kopkes f naast alkaar houden en ge weet het :)

Xsaron
12 april 2004, 16:31
zow, nu weten we dus wat een crossed utp kabel is, voor zij die het nog ni moesten weten.... :doh:

1. Als een van de systemen nog draait op windows 98 en het andere bv. nog op windows xp, garantie da ge der in't begin problemen mee gaat hebben

2. Voer anders in xp de wizard thuisnetwerk installeren nog eens uit en zorg dat BEIDE pc's in DEZELFDE werkgroep zitten!

3. Volgens mij staan de instellingen nu nog op 'automatisch ip verkrijgen' ik zou dat veranderen en zelf ip's ingeven, dat helpt meestal bij een netwerkje van 2 pc's

4. zeker dat de netwerkkaarten werken?