PDA

Volledige versie bekijken : fan ofzo loskrijgen :)

Controler
11 april 2004, 16:27
Kheb dus deze (http://users.skynet.be/fa280572/IMAG0033.JPG) case. En ik moet dit (http://users.skynet.be/fa280572/IMAG0032.JPG) loskrijgen om men ander hd te kunnen plaatsen. Het is een kleine case en ik kan niet zoveel zien door al die kabels. Kheb al die twee "beentjes?" omhoog geduwd enzo maar alsek dan voorzichtig aan de fan trek blijft dat een beetje vastzitten en ik weet niet waar. Weet iemand of ik nog iets moet losmaken?? of is het iets anders

Merci voor de hulp :p

sSkoEziE
11 april 2004, 16:36
Waarschijnlijk zit er tss de heatsink en de CPU wat coolpasta en da kan een beke plakken, dus ge moogt er toch een beke aan trekken, de CPU zelf is nog steeds goed vast en ik denk niet dat je riskeert de core er af te trekken.

Kan je anders eventueel de nieuwe HD niet langs de voorkant insteken? Het lijkt mij dat de nieuwe HD dan op de plaats van een extra diskette-sattion komt dus kan je deze langs voren binnebrengen.

Controler
11 april 2004, 17:05
ma alsek dan die fan ervantrek moet ik dan nieuwe koelpasta aanbrengen?

sSkoEziE
11 april 2004, 17:15
tis altijd beter, ma dan moete wel eerst de die van de cpu (klein vierkantje op cpu) schoon maken en terug een dun laagske coolpasta der op zetten.

amdr
11 april 2004, 17:35
rofl man
kzou daar afblijve ze, da is standaard intel koeler voor u cpu, haalt ge die eraf.... dan gaater nimeer werke :)

Controler
11 april 2004, 17:44
http://users.skynet.be/fa280572/IMAG0034.JPG :ironic:
nu hangt da ding in de weg :/

wit
11 april 2004, 17:47
Originally posted by amdr
rofl man
kzou daar afblijve ze, da is standaard intel koeler voor u cpu, haalt ge die eraf.... dan gaater nimeer werke :)
Waarom denkt ge dat...? Da ga nie kapot door dt eraf te halen zenne :eek:

sSkoEziE
11 april 2004, 17:51
Originally posted by Controler
http://users.skynet.be/fa280572/IMAG0034.JPG :ironic:
nu hangt da ding in de weg :/ kunde da er ni afhalen? tis op die foto moeilijk te zien

amdr
11 april 2004, 17:55
Originally posted by wit
Waarom denkt ge dat...? Da ga nie kapot door dt eraf te halen zenne :eek: als hij het eraf haalt fikt zen cpu op

kthxggbb

Lashknife
11 april 2004, 17:58
ja duh, hij ga wel zijn hdd verwisselen dan terugsteken en dan cooler er terug opsteken voor hij terug opstart, wat had ge dan gedacht :)

vinteg
11 april 2004, 18:12
Originally posted by amdr
als hij het eraf haalt fikt zen cpu op

kthxggbb
:rofl: lol:rofl:

ik denk wel da he zo slim is om er dien achteraf terug op te zetten zenne;)

anyway normaal gewoon die twee witte clips aan de cooler omhoog doen en dan kunde dien HS der ook afnemen
als em vastplakt moet ge der wa kracht op zetten
en dan komt dien wel los
zie wel da ge geen pinnekes afbreekt:p

Controler
11 april 2004, 19:18
Dat deel vooraan vanop men laatse foto zit nergens vast met schroeven ofzo :(
tis echt een veel te kleine bak, kwist dat al van het begin.

agent #2
11 april 2004, 19:42
Opletten daarmee! Toen ik mijn stock koeler door een zalman cnps 7000cu wou vervangen, was mijn processor aan mijn heatsink geplakt door dat thermal pad. Toen ik deze dus erafhaalde, plakte de processor er vanonder aan :/. Ik had hem zowaar volledig uit de socket getrokken. Dus opletten daarmee. De meeste hebben niet zoveel geluk als mij.

kr15t0f
11 april 2004, 19:48
bij ne vriend ook voorgehad (zelfde stock koeler als gij)
Aan die heatsink hebben wij mega lang ligge prutsen, maar uiteindelijk moet je eerst die kleppen eraf halen en dan met een platte schroevendraaier 4 haakjes losmaken.

Controler
11 april 2004, 21:54
:unsure: kzou allicht beter een nieuwe case kopen zeker.

Conqie
11 april 2004, 22:08
ik had dajust iet gelijk aardig voor me ne p1 dacht oek ff cooler der is afterukke ineens zienk dak alles meeheb cpu oek. dus alles zat vast me coolpaste ;da hendelke heeft dus nie veel uitgemaakt. ma het prob was dus da da coolerke te groot was .dus da hendelke zat in de weg als da spel teug toe moest dus ik heb da moge afbreke :p

kr15t0f
11 april 2004, 22:22
loooooooooool, als ge daar wa aan prutst (voorzichtig) gaat da door wel af hoor.
alhoewel, een pentium 1. Dus nie zo erg. Maaar probeer dit nooit met uw pentium 4 ofzo :D. Bij mijn maat heb ik gewoon heatsink in frigo gezet (-20°C) en een uurtje later was die koelpasta zo hard dat wanneer ge er ff tegen duwde de koelpasta gewoon brak en de processor los was.

Als je zoiets doet zie dan zeker dat alles voor 300% waterdicht is ingepakt. plastiek zakje in cremedoos, en da nog eens in zakje. (of op andere manier)

vinteg
11 april 2004, 22:53
bij mùij zat em ook vast me zo een stock thermal pad
en daar moeste ne goeie ruk aan geven en idd die proc plekte aan de HS en da hendeltje was nog ineens ni omhoog gedaan(kan ook nooit ni als dien cpu aan de HS plakt) en men pinnekes stonden allemaal nog kaarsrecht:cool:

Drone
12 april 2004, 03:23
kunde niet gewoon "drive bay" los schroeven en naar u toe trekken of een beetje laten zakke kzien daar en schroefje op picture dus denk dat het wel mogelijk is.

Davion
12 april 2004, 11:30
Voor da ge daaraan begint => stress uwe PC eens goed , laat em maar goed warm worden , zet pc dan direct af , zorg dat case openstaat , doe die witte klips omhoog en na enkele seconden hebde uw heatsink wel inw handen zonder een proc eraan !, dan thermal paste van zowel heatsink als proc afvegen en dan nieuwe eropzetten

sSkoEziE
12 april 2004, 11:35
ziet wel da ge dan handschoenen gebruikt :p

nightwolf88
12 april 2004, 11:58
ma hij moet gwn die witte klepkes doen en dan heeft hem langs de zijkant zo die 4staafkes

die zitte zo ergens overgeklikt die klitke me iets der over en dan hebde de koeler alleen.

veel handiger toch dan heel da spul er te moete afhale.

kr15t0f
12 april 2004, 13:31
juist zoals ik zei dus, moet daarvoor platte schroevendraaier gebruike. Steekt ge in van die spletekes en dan wringt ge da een beeteke (heel lichtekes) opzij zodat da haakske losklikt.

vinteg
12 april 2004, 15:20
wat drone zegt is ook niet zo een slecht id eingelijk
maar aan den anderre kant als ge uwen cpu deraf krijgt kunt ge ineens dien thermal pad vervangen door artic silver

Xsaron
12 april 2004, 16:18
zo zou ik het eerst proberen:

kzien dat da metalen houderke waar den fdd en den hdd insteekt gewoon vastgevezen is met een vijske en da als ge da vijske (schroef, voor zij die het niet moesten verstaan) losdoet, kunde da houderke (met fdd en hdd der nog in) der normaal gewoon uit schuiven. Zorg dan wel eerst dat alle kabels er af zijn, dat vergemakelijkt het werk ;) (met da vijske bedoelk da vijske schuin boven da boxe, onderaan da houderke...)

Succes :D

nightwolf88
12 april 2004, 19:02
Originally posted by kr15t0f
juist zoals ik zei dus, moet daarvoor platte schroevendraaier gebruike. Steekt ge in van die spletekes en dan wringt ge da een beeteke (heel lichtekes) opzij zodat da haakske losklikt.

I know da get al gezegd had ma iedereen had daar persies over geleze...

en de persoon die de vraag gestelt heeft reageert nimeer...

Denk da hem het fout gedaan heeft !:D

Ciao.

Controler
12 april 2004, 19:10
Originally posted by Davion
Voor da ge daaraan begint => stress uwe PC eens goed , laat em maar goed warm worden , zet pc dan direct af , zorg dat case openstaat , doe die witte klips omhoog en na enkele seconden hebde uw heatsink wel inw handen zonder een proc eraan !, dan thermal paste van zowel heatsink als proc afvegen en dan nieuwe eropzetten
kdurf dat niet :unsure:

Psychodweep
12 april 2004, 19:13
Daar zal wel geen koelpasta opzitten, maar ne thermalpad, de winkel gaat die thermalpad nie verwijderen en koelpasta op doen hoor.
Gewoon zoals gezegd, met een platte schroevendraaier die 4 klemmetjes losmaken en dan krijg je hem wel ervan.

Davion
12 april 2004, 19:15
kdurf dat niet :unsure:

Ge moet gene schrik hebben ze !

Speel gewoon een uurtje of 2 uw favo game en doe dat dan !

Controler
12 april 2004, 19:17
Originally posted by nightwolf88
I know da get al gezegd had ma iedereen had daar persies over geleze...

en de persoon die de vraag gestelt heeft reageert nimeer...

Denk da hem het fout gedaan heeft !:D

Ciao.
Nope still here :)

*edit kheb ook geen koelpasta*

En ze verkopen da in een straal van 30 km prolly niet :). Maar kga die artic silver bestellen via internet samen met een andere voeding

One-t|M@[hINe
12 april 2004, 19:17
normaal moeje die klemmekes nog van de socket wegduwen 1 voor 1 en dan ga da

kr15t0f
12 april 2004, 19:25
Originally posted by One-t|M@[hINe
normaal moeje die klemmekes nog van de socket wegduwen 1 voor 1 en dan ga da

zoals al verschillende kere is gezegd :)

Controler
12 april 2004, 20:05
seffes nog es bekijken :),indien ik iets misdoe.
Van die artic silver, dat is dus 1 druppel (kweetnie hoe groot die druppel moet zijn??) en dan mooi egaal verdelen over het koeloppervlak met een bankkaart, correct??

kr15t0f
12 april 2004, 20:08
ongeveer de grootte van een rijstkorrel ( grootte rijstkorrel kan varieren, ma kiest de grootte van een gemiddelde rijstkorrel :D)

Controler
12 april 2004, 20:11
lol, zo klein :/ in da filmpje van toms hardware is da zon heleboel

Davion
12 april 2004, 20:23
lol, zo klein :/ in da filmpje van toms hardware is da zon heleboel

Ge pikt er weer sjieke uit als reference... :ironic:

Neen ze , zoals hier beschreven staat is juist , Ome Tom moet nog lerehn hoe ge da juist doet !

Controler
12 april 2004, 21:06
lol ok, thx allemaal voor jullie hulp :):niceone:
*edit* een rijstkorrel :/ das like 1 mm op 2 ofzo? kan je da echt helemaal verspreiden?

kr15t0f
12 april 2004, 21:12
als da uit een spuitke artic silver ofzo komt ongeveen 2.5 mm ofzo.