PDA

Volledige versie bekijken : usa psx/ps2 games op ps2

elmasacretum
4 april 2004, 13:31
Ik had me graag enkele psx usa rpg's aangekocht, maar nu vroeg ik me af is er een manier om die op je ps2 te spelen zonder dat gedoe met modchips enzo?

Dus zoiets als de freeloader voor gamecube :).
thnx

[NeO]-mtr
4 april 2004, 13:51
Nee, je hebt maar 2 mogelijkheden en die zijn:

1. Een US ps2 kopen/importen.
2. Uw ps2 laten modden.

Kiara
4 april 2004, 14:04
Als het enkel voor psone rpg's is kun je eventueel ook een amerikaanse psone kopen ipv een ps2. Is ietsje goedkoper. €65 bij DVDBoxoffice (http://www.dvdboxoffice.com/)

Tiger
4 april 2004, 15:52
Mja, je kan ook altijd zo'n beruchte slidecard kopen, maar uiteindelijk gaat dat u een pak meer kosten aangezien ge na een maand al ne nieuwe ps2 gaat mogen kopen...

BraveHeart
4 april 2004, 22:07
Originally posted by Tiger
Mja, je kan ook altijd zo'n beruchte slidecard kopen, maar uiteindelijk gaat dat u een pak meer kosten aangezien ge na een maand al ne nieuwe ps2 gaat mogen kopen...

Een slidecard helpt je PS2 loopwerk naar de knoppen na veel geswap en gepruts met het de onderdelen van de DVD-Drive.

Een pinnetje dat je moet forceren om de drive te open en dat terug sluiten en het systeem dat de lade open en dicht laat gaan door een motor kan je beschadigen door het inbrengen van objecten in de console.

Een beter alternatief voor PSone Disc NTSC op PAL consoles -> de PC !!!
Installeer een emulator en koop u niet blauw aan modkosten of inport hardware maar draai die spellen gewoon op PC zonder regiobeperkingen.
CD in PC, emulator starten, spel spelen.
Niks gepruts met scart kabels en groen beeld, TV's die geen 60Hz/NTSC aankunnen.
Door PSone schijfjes op PC te draaien vallen die beperkingen weg !!!
Goedkoopste oplossing de PC met een freeware emulator.

elmasacretum
4 april 2004, 22:57
call me old-fashioned, maar ik speel games liever op de originele consoles :).
Kzal es een zoekertje voor een modded psx of us psx moeten zetten ;).

Teknoman
5 april 2004, 21:09
Voor ps2 hebt ge ook swap magic cd's en dvd's en een fliptopcase.
Dat is een andere case voor uw ps2 die langs de bovenkant opengaat zoals bij de psone en zo kunt ge dan uw spellen swappen en moet ge niets forceren aan het loopwerk van uw ps2 zijn dvd-speler maar kunt ge toch geimporteerde games spelen.