PDA

Volledige versie bekijken : bf:v onspeelbaar

Darkman X1
4 april 2004, 11:59
Ik heb net het spel aangeschaft en merk dat het onlinegedeelte onspeelbaar is. Het is als een soort lag maar mijn ping is rond de 26. Ik heb alles al op medium gezet en dat probleem blijft :(. Iemand een oplossing voor dit probleem? Ik speel op servers met een goede ping,dus daar kant ni aan liggen.
Ik heb een Pentium 4 2400mhz, 512 DDR ram, Gforce 4 ti 4600 128mb

Tir'Quatill
4 april 2004, 12:02
BF: Vietnam is gewoon een laggy spel, iedereen heeft dat.

Bengie
4 april 2004, 12:18
lees de FAQ ne keer op Bengaz site (http://home.pi.be/~gregvl1)

da zal al helpen , alles updaten, .... met graka drivers experimenteren

EagleEye
4 april 2004, 15:08
Originally posted by Tir'Quatill
BF: Vietnam is gewoon een laggy spel, iedereen heeft dat. iedereen behalve ik dan toch :ironic:

op medium heb ik echt geen schokjes meer hoor op goeie servers

Fredje
4 april 2004, 15:11
Originally posted by EagleEye
iedereen behalve ik dan toch :ironic:

op medium heb ik echt geen schokjes meer hoor op goeie servers

same here

herre
4 april 2004, 17:19
idd met drivers experimenteren , kheb een dag of 2 bezig geweest maar bij ik loopt ie nu op max detail zonder maar ook 1 haperingske
en nu merk ik pas welk cool spel t is

(kheb een radeon 9800 pro met de omega 4.3 drivers , en in de settings wa geprutst):love:

dedkob
4 april 2004, 17:29
:rofl: ik heb op highest zelfs geen lag :rofl:
kheb driver die nog nie uit is, en hij werkt perfectemento:D

Darkman X1
4 april 2004, 18:23
Ik heb nu vertical sync afgelegd,en alles op medium gezet en nu speelt dat soepel. Maar is da normaal dat je maar alles kan soepel spelen op medium met een gforce ti 4600 kaartje? Dacht dat de kaart toch ietske meer power had

Fredje
4 april 2004, 18:27
Originally posted by Darkman X1
Ik heb nu vertical sync afgelegd,en alles op medium gezet en nu speelt dat soepel. Maar is da normaal dat je maar alles kan soepel spelen op medium met een gforce ti 4600 kaartje? Dacht dat de kaart toch ietske meer power had

medium is toch goed :D

ze blij da ge het al vlot kunt spelen op medium want er izjn mensen waarbij het nog lagged op low (wel ni bij mij maar ik ken er toch)

wecker
4 april 2004, 18:40
ik heb ook geen lag :applause: :p :applause:

sypro9000
4 april 2004, 23:30
licht gewoon aan dat spel sync moet je zeker niet aanzetten licht niet aan je kaartje, als ik far cry draai ( met sync ) loopt het beter dan bf: v dus ....

in bf42 moest je dat ook niet draaien in sync maarjah gewoon crapy enegines

Lord_Skul
5 april 2004, 00:02
het moet aan iet ligge
mor ik heb gene zak lag
enkel als ik op smallband zit

Monty007
5 april 2004, 12:03
ZElfs op mijn pcke draait da soepel op high

P4 2.26GhZ
512 DDR ram
Geforce FX 5600XT @ 256 RAM
Audigy kaartje

Het spel is vet als ge wa oefent en de taktieken en plekskes begint te kennen

Twister
5 april 2004, 13:34
Originally posted by Monty007
ZElfs op mijn pcke draait da soepel op high

P4 2.26GhZ
512 DDR ram
Geforce FX 5600XT @ 256 RAM
Audigy kaartje

Het spel is vet als ge wa oefent en de taktieken en plekskes begint te kennen
ja op 40 frames fzo ^^
is wel te zien welke opties je aan en af zet natuurlijk :)

dedkob
5 april 2004, 17:58
Originally posted by Twister
ja op 40 frames fzo ^^
is wel te zien welke opties je aan en af zet natuurlijk :)

Hoeveel fps hebbe jullie dan:doh:

Twister
6 april 2004, 15:44
tss 130 en 160 :/

elton
6 april 2004, 17:38
pff :rofl: :scream: :p

tha_rippa1be
7 april 2004, 19:24
zeg wa zou nen 9600xt moete kunnen trekken ?
want nu sta alles op med...
dacht dak da me die kaart toch op max zou kunne zetten.

Darkman X1
7 april 2004, 20:17
Originally posted by tha_rippa1be
zeg wa zou nen 9600xt moete kunnen trekken ?
want nu sta alles op med...
dacht dak da me die kaart toch op max zou kunne zetten.

Hm tverschil tss high en med is amper merkbaar ze ^^ wees blij als je et soepel kan spelen :)

HerrLinKinG
7 april 2004, 22:52
Originally posted by Twister
tss 130 en 160 :/

hm en jen refreshrate van jen scherm is max 85 Hz, al verloren berekeningen dus :rofl:

Twister
8 april 2004, 00:37
mijn scherm kan 125 hz aan...

HerrLinKinG
8 april 2004, 02:24
klig nog meer plat dan na mijn vorige reply :rofl: :rofl: :rofl:

oberon_sedai
8 april 2004, 10:20
Originally posted by LinKinG
hm en jen refreshrate van jen scherm is max 85 Hz, al verloren berekeningen dus :rofl:

voor de zoveelste keer, refresh rates scherm en FPS (noch de fps die in filmstd wordt gebruikt) hebben niets met elkaar te maken.

Twister
8 april 2004, 10:22
sja sommige mensen kunnen dit maar niet begrijpen he :)

hij maakt zijn eigen belachelijk ma das mijn probleem ni ^^

oberon_sedai
8 april 2004, 10:25
it's funny, cause its true. :D

Monty007
8 april 2004, 11:13
Mss een belachelijke vraag maar waarvoor dient refresh rate? Is da de FPS da uw scherm minimum weergeeft of zo? Tis mss belachelijk dak dit vraag maar tzou toch belachelijker zijn van het nie te vragen en gewoon mij van den dommen te houden niewaar.
Merci voor degene die mij iet kan bijleren ;)

oberon_sedai
8 april 2004, 11:21
Originally posted by oberon_sedai
voor de zoveelste keer, refresh rates scherm en FPS (noch de fps die in filmstd wordt gebruikt) hebben niets met elkaar te maken.

dat je die vraag steld is geen enkel probleem, maar dat je in je 2e deel weer die link wil leggen begrijp ik niet. maar soit.

graka/pc FPS : het aantal frames dat je pc -> videokaart kan berekenen en zo op je scherm toont. hoe hoger hoe beter.

Refresh rate : het aantal keren per seconde dat een CRT (monitor, TV ...) met zijn kanon, het volledig scherm kan afgaan (is maar 1 puntje, maar door de traagheid van onze ogen, blablabla...)

film FPS : het aantal frames per seconde (fototjes) die passeren voor de lens om een vloeiende beweging te bewerkstelligen. Nu is dat vastgelegd op 24, vroeger was dat iets minder (de heel oude filmpjes doen alles sneller bewegen om dat ze worden afgespeeld aan 24 ipv hun eigen rate). heeft niks met PC/graka temaken.

HerrLinKinG
8 april 2004, 13:56
wel je beeld kan dus 75 (bij mij dus) keer het scherm herschrijven in een seconde, maar je grafische kaart berekend 120 beelden voor die seconde => 45 beelden gaat hij nooit tonen, dus wat is het nut dat hij ze uitrekend?

euh en wat die noob betreft, kzou het ietsje minder rap gebruiken, meestal als ik het woord noob lees, hoor ik het uit de mond van degene die zich aangevallen voelt en zich verdedigd, probeer je te verdedigen met facts in plaats met domme woorden, zo ga je de lezers iets bijbrengen in plaats van "stoer" over te komen

(mogelijke schrijffouten mag je er ook inlaten hoor, tis de inhoud van wat ik zeg da telt, ktyp dit omdak net zelf een gevonden/verbeterd heb, maar er zitten er waarschijnlijk nog in, maar so what)

Monty007
8 april 2004, 14:18
Merci é mannen. En om te bewijzen dak het nu snap, mijn mening:
Die twee hebben in feite niks met elkaar te maken maar de combinatie van de twee is wel van belang. Ge zijt niks met nen hoge FPS als uw scherm een lage refresh rate heeft en omgekeerd. Tis dus wel van belang da ge bij alle twee hoog scoort anders zijde er toch niks mee...
Kdenk da da idee toch correct is?

Btw ik zit FarCry aan 40 fps te spelen op medium, kvin da nogal aan de trage kant maar op low ziet da er echt nie uit. Het probleem wordt echter erg als ik ergens naar binnen moet gaan. Die FPS valt ineens naar 10 schamele framekes per seconde en dan zit ge wel echt te vloeken. Dit geheel ter zijde natuurlijk. In Battlefield hangen mijn frames eind de 60 dus daar heb ik geen enkel probleem. Dan is het dus ook nutteloos da ik mijn refresh rate op hoger dan 70 zet? Als jullie theorie klopt tenminste ;)

Monty007

oberon_sedai
8 april 2004, 14:37
Originally posted by LinKinG
wel je beeld kan dus 75 (bij mij dus) keer het scherm herschrijven in een seconde, maar je grafische kaart berekend 120 beelden voor die seconde => 45 beelden gaat hij nooit tonen, dus wat is het nut dat hij ze uitrekend?

euh en wat die noob betreft, kzou het ietsje minder rap gebruiken, meestal als ik het woord noob lees, hoor ik het uit de mond van degene die zich aangevallen voelt en zich verdedigd, probeer je te verdedigen met facts in plaats met domme woorden, zo ga je de lezers iets bijbrengen in plaats van "stoer" over te komen

(mogelijke schrijffouten mag je er ook inlaten hoor, tis de inhoud van wat ik zeg da telt, ktyp dit omdak net zelf een gevonden/verbeterd heb, maar er zitten er waarschijnlijk nog in, maar so what)

omg. stop nu toch is met zeiken allemaal.

het heeft NIKS met elkaar te maken.

en wat dat noob betreft, waar ? zeg het me, waar ?

Bengie
8 april 2004, 14:50
Originally posted by Monty007
Merci é mannen. En om te bewijzen dak het nu snap, mijn mening:
Die twee hebben in feite niks met elkaar te maken maar de combinatie van de twee is wel van belang. Ge zijt niks met nen hoge FPS als uw scherm een lage refresh rate heeft en omgekeerd. Tis dus wel van belang da ge bij alle twee hoog scoort anders zijde er toch niks mee...
Kdenk da da idee toch correct is?

Kijk ,
een beweging die wordt gefilmd door een VIDEOCAMERA of wordt weergegeven door een weergavemasjien (vhs, betacam,...) is aan 25 frames (beelden) per seconde.
Ge hebt MINSTENS 16 beelden/sec nodig om een beeld vloeiend te laten lijken.
Een film die wordt weergegeven door een filmprojector is aan 24 of 25 beelden/sec.
Naargelang de instelling van de projector.
dus ne film in de cinema (24fps) duurt langer dan dezelfde film op TV (25fps)

Wroem 25 fps voor TV.

Awel da heeft allemol te maken met ons elektriciteitsnet.
220V en 50Hz = 50 keer per seconde dat die "electriciteitsgolf" positief en negatief wordt

50Hz / 2 = 25 fps , mor omda uit te leggen kan ik nog lang verder gaan

in USA hebben ze een ander videostandaard = NTSC en werken ze daar aan 30fps => 110V / 60Hz = 60/2 = 30fps

Dus om to the point te komen....

Als ge een hoge Hz hebt op uwe monitor dan wordt gewoon uw beeld zodanig veel vernieuwd door uw beeldkanon da ge gewoon den indruk krijgt da uw beeld vlotter,vloeiender,mooier is , vandaar ook de 100Hz TV's die ge nu kunt kopen

Voor de fps van uw graka/game ....
Hoe meer fps uw graka kan ontwikkelen in uw spel des te vloeiender en mooier uw game-ervaring zal zijn.

Om te verduidelijken :
Op een scherm van 85Hz moogt ge een game spelen aan 12 fps, da zal schokkerig overkomen...
een game aan 60 fps zal vloeiend lijken , omdat ge boven de 25fps zit

Die Hz van uwe monitor wordt nie berekent door uw graka hee, ge kunt wel via uw pc en de graka instellingen zeggen hoeveel Hz ge wilt, mor tis nog altij de monitor die zelf voor zijn Hz zorgt

Voor de fps in-game is uw pc en graka WEL verantwoordelijk.

Dus laat het toch zo en als Twister zijn pc aan 130 fps geraakt,wil dat zeggen da zijn pc'ke nog lang zal meegaan tegen ie een spel vindt da zijn boel doet vastlopen

*bengie out*

Darkman X1
8 april 2004, 18:20
bengie smart ^^

Wietblaadje
23 mei 2004, 15:35
Alles op vollen bak hier!
ier en daar wa schokjes.. :woohoo:

vishnusixclix
23 mei 2004, 16:23
bengie smart ^^

He's a cameraman... It's his job :)