PDA

Volledige versie bekijken : mIRC virus

d2itemnet
3 april 2004, 01:26
Hier gaat ie :

Men zus klikte op zo'n link in mIRC zoals het nieuwspostje over mIRC virussen.
Nu, als ik op een kladblokbestand ofzo klik , dan springt er een doskader open; ik voeg onderaan een screenshot bij. Ik klik control alt delete en i kzie dat er wel 100 zo'n mircs openstaan. Ik heb terwijl het echte programma, mirc ervan gesmeten.
Ik weet waar de files zitten, in c:\windows\temp , ik heb ze al 5 keer weggegooid, kladblok herstart, ik blijf ze krijgen, i kkijk dan opnieuw in men temps map, ze staaner weer in, nochtans had ikze verwijderd. Ook staan ze ernog als ik ze verwijder en reboot. Hoe verwijder ik dit rotvirus en hoe kan ik terug gewone kladblokbestanden openen?

hier de foto van de dos message die ik krijg als ik kladblokbestand open :

http://users.skynet.be/fa835191/virus.png

Ry^
3 april 2004, 09:35
nooit op irc link klikken :ironic:

Marbug
3 april 2004, 09:43
probeer is met Housecall (http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp) .
En anders is het het slechte nieuws.
Er werd de laatste keer enkele virussen vermeld dat langs mIRC kwamen. Als ge dan op die link drukte (das natuurlijk een virus) dan moogde er zekers van zijn dat ge uwe HD moogt formateren. Tis te hopen voor u dat het maar een lichte virus is.
En zoals Ry^ het heeft gezegt, nooit op mIRC links drukken!

darkiee
3 april 2004, 10:50
kheb eigelijk een vraagje over die mirc-links
als het dus een virus is en je bent niet zeker, kunt ge die link dan eerst ni kopiere en plakke in vb. opera, netscape, mozilla ofzo?
want worde die virusse ni alleen uitgevoerd als ge ze me internet explorer opent?

DennisTheEagle
3 april 2004, 11:07
normaal gezien zoude da kunne probere mor kzou het risico ni neme tmoet just is een virus zijn waarbij het niet uitmaakt wel browser je gebruikt :unsure:

d2itemnet
3 april 2004, 14:28
Thx for the help dudes; pff, een format c, dat zie ik nu echt eens niet zitten he
mja; ik koop toch in augustus nieuwe pc, ik laat men zus er misschien bij zitten ;)

jarco
3 april 2004, 14:30
is er echt niets anders aan te doen.
Kan norton die nie vinden of zo?

d2itemnet
4 april 2004, 02:44
nope nix te vinden

Skeddie
4 april 2004, 14:20
is dat deze met een fix.bat erbij?
if so--> laat die fix.bat eens draaien en reboot dan.

d2itemnet
11 april 2004, 17:25
ik zie nergens fix.bat staan