PDA

Volledige versie bekijken : Downloadvolume veel te laag ?

Goldrusher
22 maart 2004, 20:31
Ik herinner me nog dat 5 jaar geleden, toen Telenet Internet pas begon, toen nog overal Pandora geheten.
Een downloadvolume van 10 GB was voor de meesten ruim voldoende...internet en multimedia waren beperkt in downloadgroottes en online gaming was nog in optocht.

Maar tegenwoordig is een gemiddelde demo reeds 250 tot 500 MB, foto's zijn veel groter in resolutie en bestandsgrootte, filmpjes en andere media vervangen steeds meer tekst nieuwsberichten en de opkomst van online gaming draagt ook zijn steentje bij tot een snelle overschrijding van die 10 GB.

Nu kun je wel bijkopen, maar dat wordt duur, duurder dan de concurrentie die in sommige regio's geen downloadlimiet hanteert.
Je moet maar dagelijks een paar uurtjes surfen, een messenger open, een paar demo's afhalen en een potje gamen. Gemiddeld surfgedrag et voilà, u hebt uw downloadvolume overschreden. :angry:

Je raakt tegenwoordig veel te snel aan die 10 GB, zelfs "gewone" gebruikers, want veel kinderen downloaden zonder al te veel verstand van zaken grote demos afhalen.

Ik werk nu continu aan 18 tot 20 GB downloadvolume, continu op ongeveer 80% ervan gebruikt.

10 GB was genoeg in 2000, maar niet meer in 2004.
Het standaard downloadvolume verhogen tot 25GB bvb. zou erg welkom zijn, of waarom niet onbeperkt zoals bij Skynet ADSL ?

Telenet maakt zelf reclame met hun online games, demo's en multimedia. Maar wie daar wekelijks gebruik van maakt vliegt de smallband op. :sleep: :(

Mogelijke OPLOSSING:

Wie reeds 3 jaar (of meer natuurlijk) bij Telenet is, heeft geen downloadlimiet meer.
Ik denk dat Telenet je dan als trouwe klant kan beschouwen en ze kunnen je downloadverleden natrekken en eventueel je "afschaffing downloadlimiet" weigeren.

demon326
22 maart 2004, 20:34
tja ik geef u 100% gelijk ik ben bij telebet gegaan voor de download snelheid:D

de fitnessbonk
22 maart 2004, 20:35
Mja, k'merk dat ook wel. Demo's download ik helemaal niet meer omdat ze veel te groot zijn.

Als je zo een uurtje op kicken.com wat filmpjes bekijkt heb je toch ook serieus wat mb's traffiek.

Maar ik kom nog wel toe met 10gb. Het percentage dat hun limiet echt opgebruikt is niet zo groot volgens mij.

W3sl3y
22 maart 2004, 20:37
5 jaar geleden was er toch helemaal geen download limiet?

Mikail
22 maart 2004, 20:55
jawel, ook 10GB maar ->
1 Januarie -> 0%
Stel dat je aan 110% zit op 28 Januarie, dan blijft dit constant tot 1 februari, want dan spong deze weer op 0% en zo verder.

Maar dit was heel belastend aangezien de meeeste mensen veel afhalen in de 1ste 2 weken, dus veel trager internet voor iedereen.

Dus daarmee dit zak/stijg systeem...

Maar inderdaad wat meer volume zou gratis zijn, heb nu al 8 jaar telenet ofzo :)

Unlimited zou zwaar zijn, dan zou je elke dag veel downloaden
25 Gb is goed :)

(ö)CerberuS
22 maart 2004, 20:59
Originally posted by Mikail
jawel, ook 10GB maar ->
1 Januarie -> 0%
Stel dat je aan 110% zit op 28 Januarie, dan blijft dit constant tot 1 februari, want dan spong deze weer op 0% en zo verder.

Maar dit was heel belastend aangezien de meeeste mensen veel afhalen in de 1ste 2 weken, dus veel trager internet voor iedereen.

Dus daarmee dit zak/stijg systeem...

Maar inderdaad wat meer volume zou gratis zijn, heb nu al 8 jaar telenet ofzo :)

Unlimited zou zwaar zijn, dan zou je elke dag veel downloaden
25 Gb is goed :)

Wij belasten het netwerk teveel stoute gamers :naughty:

-I-
22 maart 2004, 21:06
ik heb dit al meermaals gezegd, telenet zal geen winstgevende markt als volumeblokken zomaar weggeven om de klant een plezier te doen

THoRaXX
22 maart 2004, 21:07
Het standaard downloadvolume verhogen tot 25GB bvb. zou erg welkom zijn, of waarom niet onbeperkt zoals bij Skynet ADSL ?

ah bon, sinds wanneer is da zo?
want ik heb ier skynet en kvlieg regelmatig op smalband door die limiet :D

MeTa-
22 maart 2004, 21:08
ik wil het oude systeem terug !

dit systeem met telemeter suckt gewoon massaal ...

TH€ ON€
22 maart 2004, 21:09
bij skynet adsl hebt ge ondertussen al wel limieten spijtig genoeg :p

$p|Ne
22 maart 2004, 21:11
moest da ooit gebeuren (nadruk op ooit) zou de downloadsnelheid toch een heel stuk verminderen

aangezien er niet veel conurrentie is in belgië zal telenet niet veel doen om de klant te plezieren

ikzelf heb 12 g per maand nodig en atm staat mn telemeter op 78%, upload 24%

konohamaru
22 maart 2004, 21:12
kheb 20GiB/30d volume ... dat is 40GiB/30dagen in de nacht ... ruim voldoende voor anime, pron, games (demo's ;) )en filmkes :D

Silvericed
22 maart 2004, 21:22
idd, iets meer zou welkom zijn.. maar ik zou ook al content zijn met 15 Gb

ik heb op een kleine anderhalve maand meer dan 16 GB trafiek gehad, dus redelijk op de 'rand'
maar ik hou er wel rekening mee zodat ik net niet op smallband vlieg..

konohamaru
22 maart 2004, 21:26
ik heb verleden maand 332GB heen en weer gesleurd :p

Dekon7
22 maart 2004, 21:39
Originally posted by Goldrusher
Mogelijke OPLOSSING:

Wie reeds 3 jaar (of meer natuurlijk) bij Telenet is, heeft geen downloadlimiet meer.
Ik denk dat Telenet je dan als trouwe klant kan beschouwen en ze kunnen je downloadverleden natrekken en eventueel je "afschaffing downloadlimiet" weigeren.

Als ze bij de ene klant doen , moeten ze het bij al hun klanten doen ( oude en nieuwe) want moet dat rond gaan dat alleen klanten die al 3 j. lid zijn onbeperkte downloadlimiet krijgen denk ik dat ze rap hun nieuwe klantjes zouden verliezen.

bogy
22 maart 2004, 22:25
Mogelijke OPLOSSING:

:rofl: :rofl: :rofl:

De EEUWIGE Pandoriaanse droom ....

hahahaahahah

Hebben jullie da nu nog ni door??? Telenet beloont zijn 'trouwe' klanten niet... neen, het pest ze weg... prijsstijgingen, extra limiteringen waar vooraf niets van gezegd werd, ......

Telenet wil onwetende gebruikers, die niet met een computer kunnen werken/downloaden, en die alleen maar naar de site van "de gazet" gaan, effe met de kleinzoon _proberen_ te msn-chatten... en dan pc terug af..
maandelijks gebruik: 10% vd limiet
Powerusers belasten het telenet netwerk véél te hard...

PsyKi
22 maart 2004, 22:32
pfff, van mij is den downloadsnelheid en limiet hoog genoeg

meer mag altijd natuurlijk, maar het echte probleem vind ik den upload

750 MB upload/maand????

als ge een uurke me een paar vrienden een unreal 2 of UT2004 speelt ebde al 100 MB upload (ja ik heb et gemeten ;) )

ja, ge kunt tot 1.5 gig gaan ja, idd, maar dan moete wel al 10 volumeblokken bijkopen ook ze
ze kosten maar nen euro, maar toch

als ge dan de concurrentie een beke bekijkt: vb: adsl2fit: 35 euro/maand, hogere snelheid dan telenet!!!! (in theorie natuurlijk), ge moogt servers draaiuen, zoveel pc's aansluiten als ge wilt, geen limieten, ...

Internet is serieus aant groeien, vroeger was een site praktisch altijd tekst based, nu allemaaal flash, filmkes, muziek, ...
Game demos van 500 MB :eek:, beta's van mmorpg's van 1.2 gig :eek:

als ik de snelheid van adsl2fit ier erges in zele zou kunnen testen en da zou mij bevallen ga ik overstappen denk ik, alhoewel ik altijd redelijk content geweest ben van telenet, maar jah, ik heb nu al 4 pc's + volumeblokken bijkopen, ik wil servers draaien, ... da lukt wel me telenet, maar de kosten lopen veel te hoog op :sad:

its_just_me
22 maart 2004, 22:33
het probleem is (zoals hier boven vermeld) dat er nog teveel gebruikers zijn die hun limiet totaal niet overschrijden. dit lees je dus ook als hun reden om die limiet van 10 GB te behouden.
oplossing zou kunnen zijn: iedereen gaat maandelijks over hun limiet. iedereen begint te klagen dat dit niet meer doenbaar is en begint te vertrekken naar andere providers (adsl2fit bvb, want limietloos). dan zouden de providers wel moeten reageren, maar nee...
die mensen die in feite geen breedband nodig hebben, maar zich laten verleiden door 'het supersnelle internet :ironic: ', blijven daar maar eventjes dagelijks (zelfs nog niet) eens hun mail checken en gaan es naar een nieuws site.... tot mijn verbazing zijn dat er nog redelijk veel :(

=Phoenix=
22 maart 2004, 22:33
Ik vind dat telenet al lang met ons voeten aan 't spelen is
vroeger werd de telemeter aan het begin van elke maand gereset, waardoor ge veel meer kon downloaden
maar nu blijven altijd uw laatste 30 dagen tellen
en internet is al veel meer gegroeid, net zoals de grootte van files
ga ne keer mee me uwen tijd he
limieten zijn in sommige landen zelfs historisch, waarom moeten wij weer achterblijven
misschien kunnen de servers da ni aan awel maakt dan toch nen deftigere limiet
den uploadlimiet da's nog zo nen dikke zever
10 gb download + upload
dus eigenlijk soms 8 download
en ge kunt maar aan 15 kb/s uploaden, wa nen afgang voor de snelste provider
't wordt eindelijk ne keer tijd voor deftige veranderingen

da moest ik al lang ne keer kwijt, en 't doe goed

ps. gijle zijt nog altijd de beste, maar ge kunt nog beter

PsyKi
22 maart 2004, 22:36
Originally posted by bogy
:rofl: :rofl: :rofl:

De EEUWIGE Pandoriaanse droom ....

hahahaahahah

Telenet wil onwetende gebruikers, die niet met een computer kunnen werken/downloaden, en die alleen maar naar de site van "de gazet" gaan, effe met de kleinzoon _proberen_ te msn-chatten... en dan pc terug af..
maandelijks gebruik: 10% vd limiet
Powerusers belasten het telenet netwerk véél te hard...

idd: ik heb ook zo'n familielid: maandelijks 2 % van de limiet gebruikt, en ik kan ook zijn volume ni opgebruiken :( (tis nog ne 300 mhz me 4 gig hd, zonder cd writer of iets)
het merendeel van de telenetgebruikers gebruikt meestal nog ni eens die 10% van de limieten + telenet haalt daar nix winst uit
gevolg ==> ze gaan da nooit doen, de mensen die nu zagen dervoor zijn toch al klant, wa moeten ze daar nog meer voor doen, ze kunnen der toch geen winst meer uit kloppen

*edit*
nog iets da ik echt ni snap: België is dacht ik het best bekabelde land ter wereld, leg es uit waarom wij limieten hebben en ik praktisch geen enkel ander land ken die nog limieten heeft?
als der een plaats is waar limietloos internet doenbaar is, is het wel ons land. Maar nope: wij hebben limieten, en dure abonnementen, kijk maar es naar de prijs van een abo int buitenland, daar is internet praktisch gratis (en limietloos !!)

maar jah, wa benk weer aant zagen, tgaat toch nix opbrengen
:baard:

a happy noob
22 maart 2004, 22:40
Ik zit soms veel te rap over mijnen upload. Online gaming slorpt nogal veel op.
Maar tijdens het jaar blijf ik voor up-en download onder de 30%:applause:
Das het voordeel van internet in het studentenhuis.
Hier download ik aan vollen bak zonder limiet. :woohoo:

darmgas
22 maart 2004, 22:49
Ik heb scarlet en ben er best tevreden over.
Normaal gezien is er een limiet van 10Gb, maar hun systeem om dat te berekenen is al bijna een jaar plat, dus kan zoveel downloaden als ik wil aan zeer snelle en constante snelheden. En het ziet er niet naar uit dat ze dat snel gaan repareren.
Of hebben ze gewoon het limiet afgeschaft? Weet iemand daar toevallig meer over.

bogy
22 maart 2004, 23:22
Originally posted by darmgas
Normaal gezien is er een limiet van 10Gb, maar hun systeem om dat te berekenen is al bijna een jaar plat, dus kan zoveel downloaden als ik wil aan zeer snelle en constante snelheden. En het ziet er niet naar uit dat ze dat snel gaan repareren.
Of hebben ze gewoon het limiet afgeschaft? Weet iemand daar toevallig meer over.

ik heb xs4all .. hier zelfde systeem... geen limieten zolang er geen meter is ... en ja, ze zeggen al hééél lang "het metertje komt zo" ... :)

als morgen een metertje op de website staat, zullen er héél veel mensen plots "prijs" hebben, maar de isp's zouden toch eerst hun gebruikers moeten mailen over dit feit! en voor mij zou da betekenen; elke maand 30 - 40 GB bijkopen...

over adsl2fit kan ik helaas niet anders zeggen dan: HET ZIJN DIKKE PRUTSERS... BLIJF DAAR WEG!

50Euro
23 maart 2004, 17:17
25Gb is voor mij al teveel...
De extra Gb die je nu kunt kopen zijn wel te duur...

50Euro
23 maart 2004, 17:17
25Gb is voor mij al teveel...
De extra Gb die je nu kunt kopen zijn wel te duur...

PolletPoulet
23 maart 2004, 17:36

Dit is een VOLLEDIG VERKEERDE opmerking die mensen heel de tijd maken en argumenteren.
Toch heb ik hier het bewijs dat ADSL Skynet een limiet heeft.

http://users.pandora.be/tomb/limiet%20skynet.JPG

[NeO]-mtr
23 maart 2004, 17:42
Ik vind de 1.5 gb upload per maand te weinig.
10 gb download is nog acceptabel. (mag ook iet meer ma bon)

Ik game elke avond wel es en als ik in het weekend es wat meer uurtjes online speel zit ik daar direct over. :angry:

Atm zit ik weer op smallband omdat m'n upload op 101% staat. :sad:

zarathustra
23 maart 2004, 19:07
Originally posted by its_just_me
het probleem is (zoals hier boven vermeld) dat er nog teveel gebruikers zijn die hun limiet totaal niet overschrijden. dit lees je dus ook als hun reden om die limiet van 10 GB te behouden.
oplossing zou kunnen zijn: iedereen gaat maandelijks over hun limiet. iedereen begint te klagen dat dit niet meer doenbaar is en begint te vertrekken naar andere providers (adsl2fit bvb, want limietloos). dan zouden de providers wel moeten reageren, maar nee...
die mensen die in feite geen breedband nodig hebben, maar zich laten verleiden door 'het supersnelle internet :ironic: ', blijven daar maar eventjes dagelijks (zelfs nog niet) eens hun mail checken en gaan es naar een nieuws site.... tot mijn verbazing zijn dat er nog redelijk veel :(

wat wilt ge nu? Dat iedereen zich gaat bezig houden met gamen?

Ik speel af en toe eens RTCW : ET en voor de rest surf ik gewoon veel rond, bezoek fora, etc. Het is wel leuk dat ik iets groot kan downloaden als ik dat wil. Maar meestal zit ik op 10 à 20% op mijn telemeter. Waarom zou je geen breedband nodig hebben om gewoon even naar een nieuwssite te gaan enzo? Al eens gemerkt hoe irritant traag een 56k modem is?

fact : de meerderheid van de mensen wil gewoon snel internet. En het kan hun niks schelen hoeveel ze kunnen downloaden.

Goldrusher
23 maart 2004, 20:38
Originally posted by PolletPoulet
Dit is een VOLLEDIG VERKEERDE opmerking die mensen heel de tijd maken en argumenteren.

Dan is die beperking regionaal...ik ken mensen nabij Brussel die geen limiet hebben en dezelfde prijs betalen voor hun aansluiting als iemand in bvb. Gent of Kortrijk.
Soms 40 of 50 GB in een maand en niemand die klaagt.

Enfin, terug naar Telenet.

Als "het meerendeel van de gewone gebruikers" toch nooit de volle limiet bereiken, wat maakt het dan uit of er een 10 of 25 GB limiet is, de gewone gebruiker zal hier geen voordeel aan hebben en door hun surfgedrag zal er niks veranderen aan de snelheid van het netwerk. Het is niet omdat ze plots een verhoging van de limiet hebben, dat ze meer zullen doen dan e-mail en messenger.

Nog iets, wie absoluut wil downloaden, kan dat met de volumeblokken.
Dus dat je met een hoge (of zelfs geen) limiet het netwerk zou belasten is onzin...want wie betaalt kan wél 50GB binnenhalen. Is dat dan wél eerlijk ten opzichte van andere surfers in je buurt ?
Maar iedereen een verhoging voor iedereen kan niet ? Ik denk dat de meesten - misschien 5% van het klantenbestand - die nu 10GB overschrijven slechts tot 15GB of 20GB zullen raken, maximum, met een normaal surfgedrag. Gewone gebruikers gebruiken nu al hun volledig volume niet, dus door hen verandert er zeker niks aan de netwerksnelheden.

Wie echter 24/7 blijft downloaden met IRC, P2P, FTP, etc. is wel overdreven bezig...die personen zouden een duurder "Extreme" abo moeten kunnen nemen, zonder downloadlimiet.
Volumeblokken moeten blijven bestaan voor wie alsnog een kleine piek heeft, beperkt tot maximum 10GB extra ofzo.

Mocke-Lock
23 maart 2004, 22:42
Dan is die beperking regionaal...ik ken mensen nabij Brussel die geen limiet hebben en dezelfde prijs betalen voor hun aansluiting als iemand in bvb. Gent of Kortrijk.
Soms 40 of 50 GB in een maand en niemand die klaagt.

en welke ISP hebben die dan, ziet ge dat belangrijk detail ni over het hoofd?
brutele? chello? ...

Skynet heeft, sinds de verdrievoudiging van de snelheid, een limiet die gecontroleerd wordt

bogy
24 maart 2004, 03:46
Originally posted by Mocke-Lock
en welke ISP hebben die dan, ziet ge dat belangrijk detail ni over het hoofd?
brutele? chello? ...

Skynet heeft, sinds de verdrievoudiging van de snelheid, een limiet die gecontroleerd wordt

dat kan ik beämen :)

da's dan ook een van de redenen waarom ik daar nu nimeer zit :)

Pee
24 maart 2004, 10:39
Dat ze het schuivend venster toepassen is heel logisch, maar een tikkeltje oneerlijk.

Logisch, aangezien anders er de laatste 2 dagen massaal wordt gedownload. ho cares om over de limiet te gaan? Het wordt toch terug gereset binnen 2 dagen.
Oneerlijk, aangezien je nooit 10Gb zal downloaden, want daarvoor moet je constant aan de 100% zitten, en dat is nét iets te gevaarlijk om er dan eens per ongeluk over te gaan.

Maar, desalniettemin, dat is nu eenmaal het contract. Ik zal er dan ook niet over zagen. Jammer voor de eersten, maar zo is het nu eenmaal.

EvilTwin
24 maart 2004, 10:57
Tja, zo kunde blijven zagen he. Ik zit meestal aan een 2-4 Gig per maand. Moet ik dan beginnen jammeren dat ik betaal voor 10 Gig?

Het overgrote deel gebruikt zijn 10 Gig absoluut niet. Dus waarom zouden ze dan hun limiet aanpassen?

Een betere oplossing zou zijn : een deftig gamerspakket (10 gig, maar betere verhouding download/upload), een pakket voor mensen die veel downen (lets say 20 Gig limiet of zo) en een pakket voor de mensen die enkel wa surfen en mailen of toch nie zoveel gamen (5 gig limiet).

Dan kan iedereen kiezen wat het best bij hem past en opleggen of minder betalen dan voordien en ist gedaan met janken.

zwep
24 maart 2004, 12:31
Ik heb persoonlijk niet zoveel last van de limiet en toch reken ik mezelf onder de zware gebruikers.
Ik download iedere maand net onder de 20gb/maand.
Door de week zit ik op school dus gebruik ik het internet alleen maar voor te msn'en en wat muziek af te halen.
In het weekend haal ik de films af die ik nodig heb.
Voor ik vrijdag en zaterdag opstap ga zet ik al mijn downloads in en haal ik rond de 4-5 films per nacht af tegen de helft van het volume.
De hele week door kan ik men filmpkes kijken en ondertussen zakt mijn limiet.
Kameraad van mij heeft skynet die zit iedere maand vanaf de 15de op smallband.
Wat een miserie bij ons zakt de meter tenminste nog.
Wat de upstream betreft hebben sommigen wel een punt maar dat geldt enkel voor de laatste nieuwe spellen.
Toch komt dit vooral bij spellen voor door geknutsel met de configs om zo nog betere performance te hebben in het online gamen waardoor je zelf kiest om de upstream/downstream omhoog te gooien om de bandwith en de latency nog beter af te stellen.
Voor de rest op share progs kan je zelf je upstream beperken met de nodige software...

Voor studenten is er tegenwoordig voor 28euro per maand een oplossing bij versatel.
1mbit down & 256kbit up
geen limieten.

Goldrusher
24 maart 2004, 20:11
Wat ook nog zou kunnen is de periode van 30 dagen waarop de Telemeter je downloadvolume verspreid, inkorten naar 20 of 15 dagen.

Zo kun je meer downloaden én hebben personen die over de limiet gaan minder lang te wachten eer ze terug op breedband zitten.

visual_bAstArd
24 maart 2004, 20:52
Free ADSL Always ADSL

Maandabonnement € 0,00 € 19,90

Eenmalige activering € 75,00 € 75,00

Doe-het-zelf installatie pakket € 69,00 € 69,00
NU TIJDELIJK 0 €!

Contractduur geen 1 Jaar

Inclusief downloadvolume (niet van toepassing) 250 MB per maand

Extra data (niet van toepassing) 5 eurocent per MB
(Max 10 €, nadien gratis)*

Per minuut on line € 0,0425 ** (niet van toepassing)

Anti-virus en anti-spam Gratis Gratis

Overstap naar Always ADSL Gratis (niet van toepassing)

BraveHeart
24 maart 2004, 21:27
ADSL geen limiet ? :rofl:

Waarom denk je dat ik verbinding via belgacom analoog telefoonlijn heb buitengezwierd.

Modemke via telefoonkabel -> 56kps -> +/- 10kbps up&download.
Modemke via telefoonkabel ADSL -> 128kb/s +/- up & 12kbps down 10gb limiet
Modemke via kabel telenet -> minstens 400kb/s tot 900kbs en zelfs hoger, up 15kbs +/- 10gb limiet

Wat dacht je aan windows update windows xp SP1 binnenhalen tegen monsterdownloadsnelheid van 16kbps :rofl:
Geluk dat ik de gazet bijhad en iets kon lezen :lol:
Internet via telefoondraad = een vergif en dat weet ik uit mijn eerste avontuur wat mij 8000 bef per maand gekost heeft om wat te surfen.
Belgacom doet het nog eens over met hun adsl producten wat ik vandaag heb ondervonden bij iemand die ne pc stuk had en zich telenet heeft laten afsluiten voor een ADSL lijn, een echte die-hard downloader die zichzelf gekl**t heeft.

Ik vind ADSL mega duur voor het geen wat het voorstelt.
Ge kunt daar gewoon niks mee.

Trage verbinding, hoge uitval, inbellen als in de jaren stillekes (belgacom op zijn best) :rofl:
Helpdesksite waar ge ook kop nog staart van krijgt (mijn telenet is zo eenvoudig)

Ik besefte weer eens hoe goed dat ik het heb met telenet.

Lopende telemeter, lage upload kan mij niks schelen, de verbinding moet kwalitatief zijn en niet om de botten uitliggen en ne modem die zich iedere keer moet hersyncroniseren voor een half uur dat m het vol houdt om online te blijven :rofl:
Ik weet heel goed wat belgacom is en weet goed genoeg hoe internet wel moet zijn.

Schaf u eender welke ADSL / kabel verbinding aan, handjes af van belgacom ;)
Belgacom = vodden :p

-I-
24 maart 2004, 21:37
braveheart jij bent dan wel de enige lmet zoveel problemen zenne

BraveHeart
24 maart 2004, 21:49
Originally posted by -I-
braveheart jij bent dan wel de enige lmet zoveel problemen zenne
Die gast die telenet heeft opgezegd zit nu met een probleem, ik nie :D
Ik ben direct van analoge modum naar kabel gegaan en ik heb nog geen spijt.
ADSL kan mij gewoon niet overtuigen.
Wat download beter ? telefoondraad of kabel ?
Wat vliegt langer en sneller Papieren vliegtuigske (analoge modem) plastic vliegtuigske (Belgacom Skynet), ne boing 747 (Telenet) :D

Nee genoeg mensen hier in de buurt die belgacom hebben buitengezwikt, zo ne rommel, heel de straat heeft telenet zowel telefoon als internet en ze zijn er allemaal content van ;)

Van andere ADSL oplossingen weet ik niks, van mensen die Skynet hebben weet ik wat kl**ten op ne pc inhoudt :eek:
Belgacom is echt het stenen tijdperk als het op internet aankomt :rofl:
Als ik moet vragen aan die man, wat internet verbinding hebde gij en ik hoor een bel tja dan krijg ik direct koude rillingen :p
Maar ja zo goed zal het ook zijn hier in het genkse, ik weet nie waar gij woont met uwe ADSL -I- :)

{YA}Gr3c0
24 maart 2004, 21:59
Originally posted by darmgas

Idd here te same

Zit soms al aan me 10 gig in 1 week of zo :p

Voor mij mogen ze het zo laten : NO LIMIT RULES :D

tijgerke
25 maart 2004, 07:47

het verhogen gaat waarschijnlijk nooit gebeuren en skynet adsl heeft ook limiet, nl 10gb. je kan wel volume packs bijkopen maarja :p

grungywout
25 maart 2004, 10:19
Originally posted by BraveHeart

Modemke via telefoonkabel ADSL -> 128kb/s +/- up & 12kbps down 10gb limiet
Modemke via kabel telenet -> minstens 400kb/s tot 900kbs en zelfs hoger, up 15kbs +/- 10gb limiet

de snelheid van belgacom is al meer dan een jaar verdriedubbeld dus die 1 Mbit is niet meer van toepassing want dat is nu 3,3 Mbit = ongeveer 400 kb/sec. De upload blijft liggen op 128 kbit = 15 kb/s = telenet. Van de verbinding die uitvalt heb ik al meer dan 7 maanden ook geen last van gehad. Het enige dat nog altijd is is de reconnectie om de 36 uur maar daar til ik eigenlijk niet zo heel zwaar aan.
Als nieuwe telenetklant krijg je een modem die is gecapped op 4 Mbit (als je pech hebt)

Verschil: 700 Kbit = 87 kb. Dus zo enorm groot is het verschil nu ook al weer niet. De oudere gebruikers hebben natuurlijk iets meer geluk, maarja, daar hebben de nieuwe gebruikers natuurlijk geen boodschap aan. En wanneer iemand die nog een 10 mbits modem heeft zijn modem per ongeluk zou kapot gaan is de kans groot dat die persoon ook komt te zitten met zo'n 4Mbits modem.

Trouwens, vanaf volgend jaar komt belgacom met een nieuw systeem dat snelheden tot 50 Mbit gaat toelaten waarvan blijkbaar 5 Mbit upload.
Nog 1 belangrijk verschil: er wordt geen onderscheid gemaakt tussen upload en download. Of je nu je 15 gig bestaan aan upload of download, dat maakt niet uit. Dus ADSL is eigenlijk interesanter voor gamers.

MeTa-
25 maart 2004, 10:26
niks dan mizerie met da nieuw systeem

zitte constant op smallband en dan hebde 20gb/"maand"

ge zijt NIKS met die 20GB !i!

alleen telenet is daar iets mee ja !i!

bogy
25 maart 2004, 10:46
Originally posted by MeTa-
niks dan mizerie met da nieuw systeem

zitte constant op smallband en dan hebde 20gb/"maand"

ge zijt NIKS met die 20GB !i!

alleen telenet is daar iets mee ja !i!

beetje online halo spelen; 16 K/SEC upload!!!

idd meta- alleen telenet heeft iets aan die 20 GB... gamers moeten maar tevreden zijn met 3 GB upload

TitaTovenaartje
25 maart 2004, 13:57
ik heb ADSL skynet.
Ik moet niet inbellen (zoals er hier ene zei)
ik val nooit uit!
af en toe es reconnecten, maar mijn pc staat nooit langer aan dan 24 uur, dus da maakt mij nie uit.
En er is geen onderscheidt tss upload en download.
ik gebruik nie die site zoals hier ene ne pic liet zien, maar ISP monitor en zit momenteel aan 78% (kheb nog 2.21 GB over) is voor mij genoeg.
15 zou mss maatschappelijker zijn deze tijd :p

en int begin is er sprake dat het in het buitenland goedkoper is...
Belgie is gewoon een duur land. Wij klagen over prijzen, daar klagen ze dat ze geen geld hebben. Voor ons is het goedkoop daar. Voor de bevolking daar is het ook duur hoor.

Tita

grungywout
25 maart 2004, 14:19
Originally posted by TitaTovenaartje
ik heb ADSL skynet.
Ik moet niet inbellen (zoals er hier ene zei)
ik val nooit uit!
af en toe es reconnecten, maar mijn pc staat nooit langer aan dan 24 uur, dus da maakt mij nie uit.
En er is geen onderscheidt tss upload en download.
ik gebruik nie die site zoals hier ene ne pic liet zien, maar ISP monitor en zit momenteel aan 78% (kheb nog 2.21 GB over) is voor mij genoeg.
15 zou mss maatschappelijker zijn deze tijd :p

en int begin is er sprake dat het in het buitenland goedkoper is...
Belgie is gewoon een duur land. Wij klagen over prijzen, daar klagen ze dat ze geen geld hebben. Voor ons is het goedkoop daar. Voor de bevolking daar is het ook duur hoor.

Tita

net alsof nederland een ontwikkelings land is

:unsure:

forget i said that

morbus`
25 maart 2004, 16:47
Vroeger had ik nog de hoge snelheid als argument, om geen aDSL te nemen. Nu is mijn topsnelheid 400kB/sec, hoera!

Synopsys.coder
25 maart 2004, 17:27
Originally posted by MeTa-
ik wil het oude systeem terug !

dit systeem met telemeter suckt gewoon massaal ...

idd ! elke maand een reset zoals de vorige telemeter , welke MONG die dit systeem uitgevonden heeft willek z'n keel gvd oversnijde! :angry: :angry: :angry:

Blood_Raven
25 maart 2004, 17:42
Die vomumeblokken zijn wel handig
maar het ongeluk wilt dat mijn vader niet inziet waarom da nodig is en daarom verbied.
Mja dien speelt geen spellekes (Had origineel dan nog een 9800 kaartje in zennen 3 GHz pc :) , mak he mda geript voor broer (k hem da al))

|t3st
25 maart 2004, 17:48
Ik heb tot drie dagen geleden ook adsl skynet gehad. Tviel elke vijf voet uit. Maar ek had wel een upload en download in limiet van totaal van 15gb( plus pack). Wat dus wilt zeggen dat ik na een totale transfer van 15gb pas smallband had. Nu zit ek aan smallband na 750mb upload wat snel gebakken is sinds ek voice-communication gebruik tijdens het sporadische gamen. Denk dak ier beetje onjuist heb ingelicht en de gevolgen nu moet dragen.

Moest telenet nu al gewoon de upload en download samen op dezelfde limiet zetten zou ek al supercontent zijn.( es toch nie teveel gevraagd volgens mij)

greetz Sluttie

*trust*
25 maart 2004, 18:19
kzou zegge w8 op VDSL dat Belgacom binnen 2 jaar(denkik:wtf: ) gaat lanceren. De download snelheid gaat nar 15Mb/sec en dan zullen ze die volumelimieten wel aanpassen ze:)

zwep
25 maart 2004, 18:21
Telenet zal spijtig genoeg niks doen.
Hun tactiek is om in 2007 de eerste keer winst te maken na de jaren van verlies die ze nu nogaltijd en hebben geleden.
Belgacom zegt dat ze eind dit jaar al gaan beginnen met VDSL.
Omdat er dan geen concurrentie gaat zijn (telenet express project = bullshit) gaat de prijs hiervan zeer hoog liggen (Belgacom afzetters zoals ze altijd geweest zijn omdat ze monopolie hebben) en gaat het waarschijnlijk voor bedrijven zijn of particulieren die meer dan 200euro over hebben voor zo een snelle verbinding.
Dan gaat het wachten worden op een provider die genoeg geld heeft om in een techniek te investeren die kan concurreren met Belgacom.
Belgacom dat nu zijn adsl-netwerk deelt met andere providers (die het adsl-netwerk van Belgacom huren) heeft al in de pers geuit dat ze niet van plan zijn het VDSL netwerk waarin zij 500 miljoen euro gaan investeren te delen met andere providers.
Dit wordt dus pure monopolie.
Belgacom = staat => untouchable.
Spijtig genoeg ziet het er ook naaruit dat er geen buitenlandse bedrijven geinteresseerd zijn om in België te investeren.
Uit studie's die gebeurd zijn door het Zweedse TELE2 en andere ISP's blijkt dat België geen geschikte markt is om breedband af te leveren dit door het machtige monopolie van zowel Belgacom (die het hele telefoonnetwerk in handen heeft) en Telenet (die het hele kabelnetwerk in handen heeft).
Gelukkig woon ik dicht bij Nederland waar kpn en upc wel de markt hebben moeten vrijgeven :p

bogy
25 maart 2004, 19:05
Originally posted by zwep
Telenet zal spijtig genoeg niks doen.
Hun tactiek is om in 2007 de eerste keer winst te maken na de jaren van verlies die ze nu nogaltijd en hebben geleden.
Belgacom zegt dat ze eind dit jaar al gaan beginnen met VDSL.
Omdat er dan geen concurrentie gaat zijn (telenet express project = bullshit)

kan jij hiervan bewijs leveren?? dat het bullshit is éh ...
voor zover ik weet is er zelfs al een proefproject gestart.

gaat de prijs hiervan zeer hoog liggen (Belgacom afzetters zoals ze altijd geweest zijn omdat ze monopolie hebben) en gaat het waarschijnlijk voor bedrijven zijn of particulieren die meer dan 200euro over hebben voor zo een snelle verbinding.
Dan gaat het wachten worden op een provider die genoeg geld heeft om in een techniek te investeren die kan concurreren met Belgacom.
Belgacom dat nu zijn adsl-netwerk deelt met andere providers (die het adsl-netwerk van Belgacom huren) heeft al in de pers geuit dat ze niet van plan zijn het VDSL netwerk waarin zij 500 miljoen euro gaan investeren te delen met andere providers.
Dit wordt dus pure monopolie.

In belgie zijn er wel meerdere dsl netwerken... zoals bv Scarlet.

Belgacom = staat => untouchable.

eeermz
staatsbedrijf-af dan toch :)

Spijtig genoeg ziet het er ook naaruit dat er geen buitenlandse bedrijven geinteresseerd zijn om in België te investeren.
Uit studie's die gebeurd zijn door het Zweedse TELE2 en andere ISP's blijkt dat België geen geschikte markt is om breedband af te leveren dit door het machtige monopolie van zowel Belgacom (die het hele telefoonnetwerk in handen heeft) en Telenet (die het hele kabelnetwerk in handen heeft).

En ik zou niet weten waarom er geen bedrijven zouden willen investeren in een EIGEN vdsl netwerk... uiteindelijk is ons land in Europa wel NR1 als je gaat kijken naar het aantal dsl aansluitingen per 100 telefoonlijnen.

Gelukkig woon ik dicht bij Nederland waar kpn en upc wel de markt hebben moeten vrijgeven :p

lolz ik zou da juist héél ongelukkig noemen, want 2 kilometer verderop hebben ze "goedkoper" internet dan aan uw deur zenne ... lolz gelukkig... jaja, misschien van de lach te zien van die hollanders die u aan't uitlachen zijn... :woohoo: :woohoo:

Mocke-Lock
25 maart 2004, 19:37
Originally posted by Synopsys.coder
idd ! elke maand een reset zoals de vorige telemeter , welke MONG die dit systeem uitgevonden heeft willek z'n keel gvd oversnijde! :angry: :angry: :angry:
liever vlottende meter dan elke maand de laatste week amper kunnen surfen

elke maand reset zou ni slecht zijn, maar dan op de aansluitingsdatum of factuurdatum
liever vlottende meter dan allemaal tegelijk reset

Originally posted by |t3st
Nu zit ek aan smallband na 750mb upload wat snel gebakken is sinds ek voice-communication gebruik tijdens het sporadische gamen. Denk dak ier beetje onjuist heb ingelicht en de gevolgen nu moet dragen.

Moest telenet nu al gewoon de upload en download samen op dezelfde limiet zetten zou ek al supercontent zijn.( es toch nie teveel gevraagd volgens mij)

greetz Sluttie
750MB upload en smalband dan moet ge wel een ultra licht abonnement hebben
bij een normaal abonnement is er 15% voor upload, voor 10GB limiet is dat 1.5GB

upload en download samen zal ni gebeuren vermits upload voor kabel meer belastend is dan download

--
daarbuiten wil ik ook liever 15 of 20GB limiet, maar limiet mag blijven of de snelheid is om zeep

zwep
25 maart 2004, 21:23
kan jij hiervan bewijs leveren?? dat het bullshit is éh ...
voor zover ik weet is er zelfs al een proefproject gestart.

In belgie zijn er wel meerdere dsl netwerken... zoals bv Scarlet.

eeermz
staatsbedrijf-af dan toch :)

En ik zou niet weten waarom er geen bedrijven zouden willen investeren in een EIGEN vdsl netwerk... uiteindelijk is ons land in Europa wel NR1 als je gaat kijken naar het aantal dsl aansluitingen per 100 telefoonlijnen.

lolz ik zou da juist héél ongelukkig noemen, want 2 kilometer verderop hebben ze "goedkoper" internet dan aan uw deur zenne ... lolz gelukkig... jaja, misschien van de lach te zien van die hollanders die u aan't uitlachen zijn... :woohoo: :woohoo:

@1 Neef zit in de testzone in Gent en die vind de verbinding zeer onstabiel.
Zelfs de pings swingen de pan uit, ze zijn slechter dan zijn telenetabo dat hij ervoor had. Als hij belt naar de helpdesk zeggen ze dat het komt omdat het een proefproject is...
Alleen snachts haalt hij wel rond de 1.5mbyte/sec... (na 2)

@2 Op amateuristisch niveau dan welliswaar.

@3 Hoofdaandeelhouder Belgacom = De Belgische Staat.

@4 Not True Denemarken is...

@5 15km verder in vogelvlucht (Tilburg) is er een abonement van xs4all.nl lite abo met 1mbit/320kbit fup abo.
Dan is er verder ook demon.nl die voor 64 euro 8mbit/1mbit adsl aanbiedt (geen limiet).
ADSL Power van XS4ALL.NL 84€ per maand 150gb/maand limiet (8mbit/1mbit).
Voor een 1mbit upstream betaal je in België minstens 200€ per maand.

bogy
25 maart 2004, 22:18
@1 Neef zit in de testzone in Gent en die vind de verbinding zeer onstabiel.
Zelfs de pings swingen de pan uit, ze zijn slechter dan zijn telenetabo dat hij ervoor had. Als hij belt naar de helpdesk zeggen ze dat het komt omdat het een proefproject is...
Alleen snachts haalt hij wel rond de 1.5mbyte/sec... (na 2)

ow yeah ... wtf ... lolz
1.5 mbyte sec ... hahahaha da proefproject draait met snelheden van 20-25 mbit... waarbij downloaden kan tegen snelheden van 3mbyte/sec...

ik denk da je een verzonnen neef hebt ofzo

@2 Op amateuristisch niveau dan welliswaar.

op basis van wat noem je dat amateuristisch?
het netwerk is
a) Sneller dan belgacom's dsl netwerk
b) goedkoper tarief
c) ism andere provider dan scarlet het beste netwerk beschikbaar.

('t is ni omda scarlet slechte ip-routeringen gebruikt, dat xs4all die ook heeft éh...)

@3 Hoofdaandeelhouder Belgacom = De Belgische Staat.

@4 Not True Denemarken is...

OW NOT SO TRUE

Onlangs is dat rapport nog naar buiten gekomen... In Europa heeft Belgie het MEESTE adsl lijnen PER 100 telefoonlijnen

kijk anders ff op dcnet.be daar staat het nog eens voor u.

@5 15km verder in vogelvlucht (Tilburg) is er een abonement van xs4all.nl lite abo met 1mbit/320kbit fup abo.
Dan is er verder ook demon.nl die voor 64 euro 8mbit/1mbit adsl aanbiedt (geen limiet).
ADSL Power van XS4ALL.NL 84€ per maand 150gb/maand limiet (8mbit/1mbit).
Voor een 1mbit upstream betaal je in België minstens 200€ per maand.

hier in belgie:
44,90 EUR
8 mbit down
320 kbit up.

Fair use policy ...

ook xs4all (toevallig mijn provider)
mor soit, het ging er mij om dat je ligt te "lachen" omda je vlakbij de grens woont... maar da wil ni zeggen da ge moet lachen, want gij kunt nog steeds geen internet uit NL krijgen... dus stop daarover, het gaat hier over BELGIE... en gij woont in BELGIE

zwep
26 maart 2004, 15:51
ow yeah ... wtf ... lolz
1.5 mbyte sec ... hahahaha da proefproject draait met snelheden van 20-25 mbit... waarbij downloaden kan tegen snelheden van 3mbyte/sec...

ik denk da je een verzonnen neef hebt ofzo

op basis van wat noem je dat amateuristisch?
het netwerk is
a) Sneller dan belgacom's dsl netwerk
b) goedkoper tarief
c) ism andere provider dan scarlet het beste netwerk beschikbaar.

('t is ni omda scarlet slechte ip-routeringen gebruikt, dat xs4all die ook heeft éh...)

OW NOT SO TRUE

Onlangs is dat rapport nog naar buiten gekomen... In Europa heeft Belgie het MEESTE adsl lijnen PER 100 telefoonlijnen

kijk anders ff op dcnet.be daar staat het nog eens voor u.

hier in belgie:
44,90 EUR
8 mbit down
320 kbit up.

Fair use policy ...

ook xs4all (toevallig mijn provider)
mor soit, het ging er mij om dat je ligt te "lachen" omda je vlakbij de grens woont... maar da wil ni zeggen da ge moet lachen, want gij kunt nog steeds geen internet uit NL krijgen... dus stop daarover, het gaat hier over BELGIE... en gij woont in BELGIE

Neef werkt zelf bij Telenet in de streek rond Gent.
De testgebieden situeren zich in Mechelen, Geel en Gent.
Tot nu toe testen zo ongeveer 500 abo's.
Hij heeft zich 4maand geleden hiervoor opgegeven en de lijn is echt onstabiel en zeker geen 20mbit...
Zijn upload is ook nogaltijd 128kbit en hij heeft dezelfde limieten als ons.
Ze zijn ook continue aant prutsen aan zijn verbinding daardoor ligt deze ook nog eens regelmatig uit of werkt ie aan snelheden zoals a2f nu :(

Dat van die adsl lijnen had ik verkeerd begrepen Denemarken is wel nr1 in het aantal breedbandverbindingen.

Hoeveel abo's heeft xs4all?
Moesten ze evenveel abo's hebben als scarlet zouden er zeker problemen zijn.

Mijn broer zit op kamers in NL en ik verblijf in het weekend geregeld daar om te feesten en ik zit dus ook veel daar en hij heeft daar xs4all.nl (zalige nieuwsserver :D) ;) 1mbit upstream :p

bogy
26 maart 2004, 21:22
Neef werkt zelf bij Telenet in de streek rond Gent.
De testgebieden situeren zich in Mechelen, Geel en Gent.
Tot nu toe testen zo ongeveer 500 abo's.
Hij heeft zich 4maand geleden hiervoor opgegeven en de lijn is echt onstabiel en zeker geen 20mbit...
Zijn upload is ook nogaltijd 128kbit en hij heeft dezelfde limieten als ons.
Ze zijn ook continue aant prutsen aan zijn verbinding daardoor ligt deze ook nog eens regelmatig uit of werkt ie aan snelheden zoals a2f nu :(

Dat van die adsl lijnen had ik verkeerd begrepen Denemarken is wel nr1 in het aantal breedbandverbindingen.

Hoeveel abo's heeft xs4all?
Moesten ze evenveel abo's hebben als scarlet zouden er zeker problemen zijn.

Mijn broer zit op kamers in NL en ik verblijf in het weekend geregeld daar om te feesten en ik zit dus ook veel daar en hij heeft daar xs4all.nl (zalige nieuwsserver :D) ;) 1mbit upstream :p

wij maken gebruik van het nederlandse xs4all netwerk voor alle internationaal verkeer ...
enkel belgisch verkeer gaat via Bnix.

verder denk ik dat je mag zeggen dat xs4all een van de grootste adsl providers is van nederland.

Btw, uw neef kan niet in het proefproject zitten... de upload voor dat proefproject ligt op 3 mbit als ik me ni vergis... dus kom aub ni af met de oude tnet specs als zijnde een 'proefproject'

zwep
26 maart 2004, 22:14
wij maken gebruik van het nederlandse xs4all netwerk voor alle internationaal verkeer ...
enkel belgisch verkeer gaat via Bnix.

verder denk ik dat je mag zeggen dat xs4all een van de grootste adsl providers is van nederland.

Btw, uw neef kan niet in het proefproject zitten... de upload voor dat proefproject ligt op 3 mbit als ik me ni vergis... dus kom aub ni af met de oude tnet specs als zijnde een 'proefproject'

Ik ga uit van feiten jij van veronderstellingen.
Ik weet niet voor wie jij mij aanziet maar waarom zou ik over zoiets liegen?
Ik weet tenminste wat het telenetproefproject inhoud jij duidelijk niet of je mij nu gelooft zal me worst wezen feitelijk.
Einde discussie

Groeten

-I-
26 maart 2004, 23:32
zwep sorry hoor ma bogyy heeft gelijk, het zou me verwonderen dat de uploadlimiet niet versnelt in de testzone's en dat de dl ongeveer hetzelfde is met het verschil dat de lijnen instabiel zijn geworde :confused:

en telenet expressnet moet er wel degelijk komen anders zal tn hopeloos achter lopen op de concurrentie

slash
27 maart 2004, 00:19
nog ff iet zegge telenet word uitgedrukt in mb/s en is dus mbyte/sec
bij adsl is mb/s mbit/sec
en er gaan 8 bits in 1 byte
ale zo was da vroeger toch en nu denk ik nog want ik kan nog altijd tege 900kb/sec downloade

GuntherDW
27 maart 2004, 02:12
tis wel

mb = mbit
mB = mbyte :)

bogy
27 maart 2004, 03:27
Ik ga uit van feiten jij van veronderstellingen.
Ik weet niet voor wie jij mij aanziet maar waarom zou ik over zoiets liegen?
Ik weet tenminste wat het telenetproefproject inhoud jij duidelijk niet of je mij nu gelooft zal me worst wezen feitelijk.
Einde discussie

Groeten

ik denk eerder dat het andersom is.

a) ik heb xs4all, dus kan de routering PERSOONLIJK volgen
b) op onze dchub zijn er gebruikers met VDSL
c) ik heb ook al bezoekers met Tnet Express gehad, en ik kon van die mensen downloaden tegen 320 KB/Sec... bijna de max van mijn lijn... dat is dus al bijna 3 megabit....

grungywout
27 maart 2004, 08:47
Originally posted by slash
nog ff iet zegge telenet word uitgedrukt in mb/s en is dus mbyte/sec
bij adsl is mb/s mbit/sec
en er gaan 8 bits in 1 byte
ale zo was da vroeger toch en nu denk ik nog want ik kan nog altijd tege 900kb/sec downloade

omdat ge prolly nog een oude modem hebt die gecapt is op 10mbit = 1,25 mb/sec max
maar sommige nieuwe klanten zitten met modems die zijn gecapt op 4 mbit.

slash
27 maart 2004, 10:30
Originally posted by grungywout
omdat ge prolly nog een oude modem hebt die gecapt is op 10mbit = 1,25 mb/sec max
maar sommige nieuwe klanten zitten met modems die zijn gecapt op 4 mbit.

ja is ook zo ma ge maakt mij nie wijs da die nie bove 500kb grake

grungywout
27 maart 2004, 11:32
Originally posted by slash
ja is ook zo ma ge maakt mij nie wijs da die nie bove 500kb grake

gecapped is gecapped

Risky
27 maart 2004, 12:03
Originally posted by konohamaru
ik heb verleden maand 332GB heen en weer gesleurd :p

ik hoop zo hard dat je pc ontploft, dan sleur je niet meer voor 10 personen ;)

:doc:

killgore
27 maart 2004, 13:54
Ik download zeer regelmatig demo's, speel vaak online, werk aan sites, kortom: meer als genoeg upload-en downloadverbruik.

Toch zit ik nooit boven 80 % download, het enige dat me stoort is de 1.5 giga limiet download, daar geraak ik soms over, ma mij maakte nie wijs da ge me normaal download gebruik over 10 à 15 giga geraakt (en 5 gigabyte kost 'maar' 5€ meer in de maand e)

zwep
27 maart 2004, 15:26
gecapped is gecapped

Niks is gecapped.
Toen de nieuwe eurodocsis modems kwamen heeft telenet ze gecapped op hun netwerk.
Na aanklacht van PUB heeft telenet deze modems zelf uncapped.
Geen enkele modem bij telenet is dus gecapped.

P.S. Op 3 en 8 mei heeft PUB bedrijfsbezoeken bij Telenet kunnen regelen wie mee wilt kan zich inschrijven op pub.telenet.be ;)

grungywout
27 maart 2004, 15:46
Niks is gecapped.
Toen de nieuwe eurodocsis modems kwamen heeft telenet ze gecapped op hun netwerk.
Na aanklacht van PUB heeft telenet deze modems zelf uncapped.
Geen enkele modem bij telenet is dus gecapped.

P.S. Op 3 en 8 mei heeft PUB bedrijfsbezoeken bij Telenet kunnen regelen wie mee wilt kan zich inschrijven op pub.telenet.be ;)

met gecapped is gecapped bedoel ik dan ook dat wanneer iets is gecapped die snelheid dan ook niet op magische wijze kan overschreden worden tenzij het geuncapped wordt.

robke80
30 maart 2004, 21:52
wa zitten jullie hier allemaal te zagen, tzijn de daden die iets verrichten ni de discussies he, komaan we moeten iets doen, ikzelf heb adsl en overschrijdt ook meestal in de helft van de maand de 10 GB

bogy
31 maart 2004, 04:02
met gecapped is gecapped bedoel ik dan ook dat wanneer iets is gecapped die snelheid dan ook niet op magische wijze kan overschreden worden tenzij het geuncapped wordt.

is het ooit al eens tot u doorgedrongen, dat als men modems gebruikt met lagere specificaties, dat men die dan niet hoeft te cappen om lagere snelheid te geven in vergelijking met de oude modems,?

BART_SIMPSON416
31 maart 2004, 06:44
O kommen jullie niet toe :eek:
Ik graak toe zonder problemen.
MSN messenger hele dag surfen gamen (veel strategie spelletjes à la age of empires)
Dan nog eens met ps2 online.
Dan nog een beetje demo'tjes enz downloaden.
apache staat bijna hele dag aan.
en op de koop toe.
Ik heb nog 3GB over ongeveer iedere maand.
Hoe kan dat?

bogy
31 maart 2004, 07:20
Originally posted by BART_SIMPSON416
O kommen jullie niet toe :eek:
Ik graak toe zonder problemen.
MSN messenger hele dag surfen gamen (veel strategie spelletjes à la age of empires)
Dan nog eens met ps2 online.
Dan nog een beetje demo'tjes enz downloaden.
apache staat bijna hele dag aan.
en op de koop toe.
Ik heb nog 3GB over ongeveer iedere maand.
Hoe kan dat?

ofwel heb je geen telenet
ofwel heb je geen bezoekers op uw apache server, wat trouwens niet toegelaten is door telenet....

grungywout
31 maart 2004, 09:26
is het ooit al eens tot u doorgedrongen, dat als men modems gebruikt met lagere specificaties, dat men die dan niet hoeft te cappen om lagere snelheid te geven in vergelijking met de oude modems,?

en dan moeten ze allemaal worden vervangen als de klanten het beginnen door te krijgen :p

hebben ze dat eigenlijk niet gedaan :unsure:

bogy
31 maart 2004, 11:06
en dan moeten ze allemaal worden vervangen als de klanten het beginnen door te krijgen :p

hebben ze dat eigenlijk niet gedaan :unsure:

ge snapt het ni éh

de modems die ze NU weggeven hebben lagere specs dan de modems die men VROEGER gaf... dus NU is trager!

en neen, ze gaan die modems ni omwisselen

grungywout
31 maart 2004, 11:23
ge snapt het ni éh

de modems die ze NU weggeven hebben lagere specs dan de modems die men VROEGER gaf... dus NU is trager!

en neen, ze gaan die modems ni omwisselen

da is ook wat ik bedoelde, nu krijgt ge ne modem die maar 4 mbit kan trekken. Ok, sorry, ik gebruikte mischien het woord gecapt verkeerd omdat een modem met lage specs niet is gecapped maar uiteindelijk is het effect hetzelfde.

Maar ineens begon er hier iemand over dat telenet die modems dan blijkbaar heeft laten uncappen en tis daarmee da ik niemeer zeker was

BART_SIMPSON416
31 maart 2004, 12:57
ofwel heb je geen telenet
ofwel heb je geen bezoekers op uw apache server, wat trouwens niet toegelaten is door telenet....
Op die apache server zitten enkel mensen die ik er op wil.
:p
Ik ben bezig met een script die redelijk groot is en hem alleen testen is onbegonnen werk.
Dus vraag ik aan enkele mensen voor eens te kijken. En die staat niet de hele dag aan.
En verder.
Ik zit veel te gamen.
Dus who cares
Ik heb telenet dus wel.
En ik graak toe zonder problemen.
Enkel de eerste maand kwam het een beetje krap.
Omdat hij alle updates van windows had gedownload en dat was al meer dan je je zou willen. :(
Maar ik snap niet hoe het komt dat de sommige mensen niet toekomen.

bogy
31 maart 2004, 13:03
Originally posted by BART_SIMPSON416
Op die apache server zitten enkel mensen die ik er op wil.
:p
Ik ben bezig met een script die redelijk groot is en hem alleen testen is onbegonnen werk.
Dus vraag ik aan enkele mensen voor eens te kijken. En die staat niet de hele dag aan.
En verder.
Ik zit veel te gamen.
Dus who cares
Ik heb telenet dus wel.
En ik graak toe zonder problemen.
Enkel de eerste maand kwam het een beetje krap.
Omdat hij alle updates van windows had gedownload en dat was al meer dan je je zou willen. :(
Maar ik snap niet hoe het komt dat de sommige mensen niet toekomen.

alle updates, da's hooguit 400 MB .... ksnap ni da da zo'n grote invloed heeft op uw totaal ;....

KN-StrideR
31 maart 2004, 14:31
Ik vind gerust dat ze de downloadsnelheid mogen verlagen tot pakweg 300 kiloBYTE per seconde, op voorwaarde dat de limiet wegvalt! Ik durf al geen demo's meer te downloaden of af en toe is trailers/funnymovies te bekijken. Laat staan naar ne webradio luisteren!

+ Blizzard verdeeld nu ook nog eens zijn movies met bittorent, maw verplichte uploading. Ik zie deze trend van Bittorent ZEKER verhogen in de toekomst, aangezien dit zeer goed is voor de bedrijven!

Het idee achter Telenet(limiet) is ouderwets. De informaticawereld evolueert constant en dit zou telenet ook moeten doen! En spel is geen 450-700meg meer groot zoals vroeger, maar kan al snel 2 of 3 cd's worden.
Overlaatst nog Lineage II beta moeten downloaden (betatest), en halverwege valt telenet uit, geen resume, dus opnieuw, dat is dus 600MEG verspilt!

de uploadsnelheid bij voorkeur verviervoudigen. 16kb/s is niet meer te doen. 48-64kilobyte ten minste!

En dan nog, meestal haal ik die 16kilobyte amper!
Telenet heeft nog genoeg bandbreedte over om de mensen meer uploadsnelheid te geven. Ik weet dat, omdat ik door een vergissing van telenet ooit eens een week tegen 80kiloBYTE heb kunnen uploaden. Was wel leuk ^^

mcdavid87
31 maart 2004, 15:43
Ik heb hier chello. Ik woon in brussel!
Ik download hier aan 500 kb/s gemiddeld
ik heb GEEN downloadlimieten en internet is hier enorm snel
nu heb ik hier een mailtje van hun gekregen dat ze hun internet 3x sneller zal worden binnen een maand.

Echt mensen, ik download hier extreem veel aan enorme snelheden en ik heb hier een supersnel internet

Wat moet ne mens nog meer hebben?

visual_bAstArd
2 april 2004, 14:36
Originally posted by mcdavid87
nu heb ik hier een mailtje van hun gekregen dat ze hun internet 3x sneller zal worden binnen een maand.

Echt mensen, ik download hier extreem veel aan enorme snelheden en ik heb hier een supersnel internet

Je moet de kans hebben he :applause:

Goldrusher
8 mei 2004, 16:06
http://www.tweakable.nl/

Nieuw in Nederland, "Tweakable" kabelinternet. Geen downloadlimiet en voor de liefhebbers extra hoge snelheden verkrijgbaar (tot 2400 Kb/s download en Kb/s upload)

Waarom kan dat hier niet ? :(

Conqie
8 mei 2004, 16:39
@mcdavid87
500kb a sec snel?
da vind ek nu toch nie zoveel ze
mischien als da van die 3 maal waar is dan wel :p

-I-
8 mei 2004, 16:52
@mcdavid87
500kb a sec snel?
da vind ek nu toch nie zoveel ze
mischien als da van die 3 maal waar is dan wel :p
waar haal je die snelheden bijna nergens dus snelle dl is nutteloos

byter
8 mei 2004, 16:53
http://www.tweakable.nl/

Nieuw in Nederland, "Tweakable" kabelinternet. Geen downloadlimiet en voor de liefhebbers extra hoge snelheden verkrijgbaar (tot 2400 Kb/s download en Kb/s upload)

Waarom kan dat hier niet ? :(

100 euro voor dat / maand
wel adsl2fit heeft het geprobeerd ( & gefaald -> 40 GB limiet vanaf 15mei )
versatel kan het nog ( 512kbps / 384 kbps & geen limiet voor ~29.90 euro)

Inch
8 mei 2004, 16:55
Ligt zogezegd aan hun netwerk dat de capaciteit niet aankan en daarom al die limieten zogezegd :ironic:

in plaats van gewoon es te investeren in het netwerk en technologie zoals interactieve TV of GSM netwerken waar niemand een moer om geeft of hun stomme reclame, zouden ze véél beter hun netwerk investeren om meer bandbreedte ter beschikking te stellen.

Ik moet wel zeggen: we zitten hier thuis met 6 pc's op aangesloten en altijd rond de 80% van ons volume. Nooit geen problemen en dat schuivend venster is voor ons eerlijk gezegd een zegen dan een vloek, vroeger was dat altijd problemen op het einde van de maand. Grote downloads: spreiden met een download manager en tussen 00u00 en 10u00 binnenhalen :applause: We zijn hier allemaal powerusers, dus ik heb ergens wel zoiets van: als wij het kunnen met telenet, waarom anderen dan niet??

Bittorrent = :doh: omwille van dat upload gedoe. :(

byter
8 mei 2004, 16:56
waar haal je die snelheden bijna nergens dus snelle dl is nutteloos

ondertussen zal hij ook wel extra vloeken want chello heeft limieten ingevoerd (15GB voor classic & 25GB voor de pro)

Wimolus
8 mei 2004, 16:58

:wtf: Ik woon in heverlee en heb nog nooit 200kb/s gehaald zenne.Upc zuigt

-I-
8 mei 2004, 17:22
ondertussen zal hij ook wel extra vloeken want chello heeft limieten ingevoerd (15GB voor classic & 25GB voor de pro)
15Gb is nog altijd 50% meer (en met welk systeem)
en chello gebruikers betalen minder ...

dêsh'
8 mei 2004, 22:33
Laat je pc 's nachts opstaan en download dan al je favo demo's :unsure: . Dan geldt namelijk het nachttarief. (2GB downloaden is 1GB op je telemeter).
Zo kun je 20GB afhalen terwijl er maar voor 10GB gerekend wordt op de telemeter. En 20Gb is volgens mij toch wel genoeg voor wat jij (threadstarter)noemt, de "gewone gebruiker" met z'n demo's. :unsure:

SkullZ
8 mei 2004, 22:38
ik vind gewoon dat de telemeter sneller mag dalen :p

FlameDB
8 mei 2004, 23:11
gulle zit hier allemaal te zegge dat die nieuwe modems van telenet trager zijn, in tegendeel, ze zijn sneller. 2 maten hebben nu een nieuwe docsis modem, en die halen nu snelheden tot 1,4 MB/sec, ene heeft zelf ne keer onlangs een snelheid gehaald van 2 MB/sec vanop kazaa, nen film...
Dus van die modems trager da weet ek ni zen, is juist omgekeerd.

byter
8 mei 2004, 23:27
ene heeft zelf ne keer onlangs een snelheid gehaald van 2 MB/sec vanop kazaa, nen film...

multiple threads

bogy
8 mei 2004, 23:35
multiple threads
kan je even zeggen welke modem het juist is?

zodat wij uw GELUL kunnen controleren?

ik geloof geen bal van uw 2 mbyte/sec zolang ik geen modem heb gezien die die specs effectief heeft...

ik kan ook ligge opscheppen da mijn tante tegen 12 mbyte/sec heeft gedownload over haar 56k modem zenne...

dus, zeg ons MODEMTYPE en dan zullen wij geloven of't waar is of ni...

byter
8 mei 2004, 23:54
bogy wtf ...
ik ben niet zijn maat ..ik vind het evenveel onzin & zeker met kazaa (je zou al goeie seeds moeten vinden of zelfs server)

maar zelfs als het zo was dat er 2mb/s staat dan komt dat wssl door multiple threading

TitaTovenaartje
9 mei 2004, 01:52
Die 2 dingen kloppen toch niet samen ze

FlameDB
9 mei 2004, 08:51
kan je even zeggen welke modem het juist is?

zodat wij uw GELUL kunnen controleren?

ik geloof geen bal van uw 2 mbyte/sec zolang ik geen modem heb gezien die die specs effectief heeft...

ik kan ook ligge opscheppen da mijn tante tegen 12 mbyte/sec heeft gedownload over haar 56k modem zenne...

dus, zeg ons MODEMTYPE en dan zullen wij geloven of't waar is of ni...

Modem type : Motorola SB4200E

Hierzo (http://users.pandora.be/ijsmannetjuh/_Archive/_Fun/owned!.JPG)

Tzelfde geld voor mijnen andere maat die nog maar een maand of twee telenet heeft, die heeft zelf zitten downloaden aan 1,2 MB/sec van microsoft site. (ook een van de nieuwe modems)

bogy
9 mei 2004, 20:56
Modem type : Motorola SB4200E

Hierzo (http://users.pandora.be/ijsmannetjuh/_Archive/_Fun/owned!.JPG)

Tzelfde geld voor mijnen andere maat die nog maar een maand of twee telenet heeft, die heeft zelf zitten downloaden aan 1,2 MB/sec van microsoft site. (ook een van de nieuwe modems)
helaas pindakaas, maar ik zal u gelijk moeten geven...

deze modems hebben een max datarate van 51 mbit ... ik gok er dus op dat Telenet in bepaalde zones al met de nieuwe standaard werkt, en dus ook hogere snelheden geeft. Hopelijk hebben ze hun achterliggend netwerk deze keer wel goed genoeg voorzien zodat ze niet over een half jaar de snelheid omlaag moeten brengen

zaffah
10 mei 2004, 16:28
ik zie hier veel mensen echt klagen over te weinig downloadlimiet enz

als iedereen is eerlijk is... dan wete maar al te goe dat ge toekomt met 10 gb dl.
want hoeveel demo's download ge per maand van 500 mb? da zijn nu nog altijd maar uitzonderinge de demos die zo groot zijn.

en ge moet maar kritisch werken, niet alles downloaden maar alleen maar de beste demos of degene dieje echt wilt.

als je geen warez/mp3/... download dan kom je ZEKER toe met 10 gb

lloerdy
10 mei 2004, 17:09
Mogelijke OPLOSSING:

Wat een zever en discriminatie... ik zit al meer dan 3 jaar bij telenet, maar dit is gewoon zever

limiet mag omhoog, doch ik heb voor 3 luttele euro 3 gig meer en met dat nachtsurfen kom ik nog slechts zelden op smallband

en persoonlijk vind ik die glijdende meter super in tegenstelling tot anderen...
vroeger had ik maanden van 1,5 gig en maanden waar ik een meer dan een week op smallband zat.
nu zit ik constant rond de 80-90 en ik weet perfect hoeveel ik nog kan afhalen.

Edit: doch die limieten zijn natuurlijk niet lang meer houdbaar
met al die multimediatoepassingen die er nu zijn en die er nog gaan komen is 10 GB een kruimeltje
maar als ze die nu wegsmijten gaan we dat veel te erg zien aan de snelheid, en da's nog altijd het belangrijkste van breedband inet imo.

Forza
10 mei 2004, 18:25
Die gast die telenet heeft opgezegd zit nu met een probleem, ik nie :D
Ik ben direct van analoge modum naar kabel gegaan en ik heb nog geen spijt.
ADSL kan mij gewoon niet overtuigen.
Wat download beter ? telefoondraad of kabel ?
Wat vliegt langer en sneller Papieren vliegtuigske (analoge modem) plastic vliegtuigske (Belgacom Skynet), ne boing 747 (Telenet) :D

Nee genoeg mensen hier in de buurt die belgacom hebben buitengezwikt, zo ne rommel, heel de straat heeft telenet zowel telefoon als internet en ze zijn er allemaal content van ;)

Van andere ADSL oplossingen weet ik niks, van mensen die Skynet hebben weet ik wat kl**ten op ne pc inhoudt :eek:
Belgacom is echt het stenen tijdperk als het op internet aankomt :rofl:
Als ik moet vragen aan die man, wat internet verbinding hebde gij en ik hoor een bel tja dan krijg ik direct koude rillingen :p
Maar ja zo goed zal het ook zijn hier in het genkse, ik weet nie waar gij woont met uwe ADSL -I- :)

Gij zijt ne zagepeer zulle...

Ik heb ook adsl van belgacom skynet.

* altijd de defstige pings tijdens online shooters
* ik heb download schoon tege max 400-500 kb/s
* upload is onbeperkt, da ga gwn van u 10 gb af

=> jochei ik heb adsl van belgacom en geen probleem

:bow:

grungywout
10 mei 2004, 18:32
Braveheart loopt gewoon nog een jaartje of 2 achter, dat is alles

tijgerke
10 mei 2004, 18:35

Ik weet niet waar je dat gehaald hebt maar bij skynet heb je ook maar 10gb/maand... xs4all is nog limiet-vrij, de rest heeft allemaal limiet dacht ik

demon326
10 mei 2004, 18:59
da limit van telenet mag wel weg en hooger snelheden

ik zit nu ongeveer 1jaar bij telenet ma dien telemet is gewoom om meer geld te krijgen

bogy
10 mei 2004, 19:05
ik zie hier veel mensen echt klagen over te weinig downloadlimiet enz

als iedereen is eerlijk is... dan wete maar al te goe dat ge toekomt met 10 gb dl.
want hoeveel demo's download ge per maand van 500 mb? da zijn nu nog altijd maar uitzonderinge de demos die zo groot zijn.

en ge moet maar kritisch werken, niet alles downloaden maar alleen maar de beste demos of degene dieje echt wilt.

als je geen warez/mp3/... download dan kom je ZEKER toe met 10 gb
ja, idd ... ge moet consequent zijn met uw limiet...

dwz als je veel multiplayert da je dus jezelf moet inhouden, ook al heb je het telenet gaming pack...

voor sommige games (bv c&c Generals) voldoet de limiet hoedanook niet meer... downloaden tot daartoe, maar de upload is gewoon veel te weinig...

een 2vs2 vreet 16KB/Sec ... reken maar uit hoeveel je mag gamen voor je aan 1.5 GB zit .. ow ja, en den eerste die komt zagen van "gebruik dan het nachttarief" wil ik wel is 's nachts om 3 uur de bus zien pakken naar school omdat het dan nachttarief is ....

ow ja, voor de trage rekenwonders .. 26 uur generals per maand is Smallband... maw, je kan nog ni 1 uurke per dag online gamen... Gaming Pack of ni...

over de download ga ik me nimeer uitspreken, ik ben zelf zo iemand dat als ie 2 dingen ziet staan, ze alle 4 download, om dan achteraf 3 dingen te wissen en 1 ding te bawaren ... :p

Pele
10 mei 2004, 19:29
Gij zijt ne zagepeer zulle...

Ik heb ook adsl van belgacom skynet.

* altijd de defstige pings tijdens online shooters
* ik heb download schoon tege max 400-500 kb/s
* upload is onbeperkt, da ga gwn van u 10 gb af

=> jochei ik heb adsl van belgacom en geen probleem

:bow:

ik heb ook skynet/belgacom en ik heb juist hetzelfde en waarom ik telenet nooit zou gebruiken is voor verschillende redenen

1.uploadlimiet is gewoon weg belachelijk (theoretisch is da 10gb bij skynet als ge niks download )

2. de snelheid van de verbinding hangt af van hoeveel gebruikers er in uw buurt aan het surfen zijn.

3. telenet is onveilig ivm download , als er iemand het netwerk kraakt wat fairly simpel is voor een ervaren kraker , kan hij alles zien wat gij download (niet upload)

4. Ikzelf wil servers kunnen draaiien (webservers/smtp/whatever) en dat is niet mogelijk omdat telenet de poorten blokkeert , dankzij skynet gaat dit wel

+ mijn modem is nu al 73+ uur online zonder gereset te hebben ,normaal zou hij na 36 moeten herstarten , maarja ;_;

+ het inloggen wordt bij mij door een scriptje vlak na de boot gedaan automatisch je ziet het dialoog nog niet eens

Grayfox
10 mei 2004, 19:58
spijtig is het bij telenet eerder: "wie 3jaar of langer bij telenet zit krijgt een verneukte connectie"
het is een feit dat de oude modem lag veroorzaken omdat het oude protocol dat ze nog gebruiken gewoonweg verwaarloosd wordt door telenet en wat bij heel wat mensen tot ferme lagstoten leidt dat het gamen onmogelijk maakt

met 10gig download kom ik met gemakt toe als ik niet veel demo's download... maar mn ik zit anders wel altijd over mn upload door te gamen...
(mja, zat, nu kan ik niet meer online gamen :/ )

bogy
10 mei 2004, 22:20
ik heb ook skynet/belgacom en ik heb juist hetzelfde en waarom ik telenet nooit zou gebruiken is voor verschillende redenen

4. Ikzelf wil servers kunnen draaiien (webservers/smtp/whatever) en dat is niet mogelijk omdat telenet de poorten blokkeert , dankzij skynet gaat dit wel

+ mijn modem is nu al 73+ uur online zonder gereset te hebben ,normaal zou hij na 36 moeten herstarten , maarja ;_;

+ het inloggen wordt bij mij door een scriptje vlak na de boot gedaan automatisch je ziet het dialoog nog niet eens
servers draaien is NIET toegestaan bij skynet... ze kunnen u daarvoor van hun netwerk bannen (ik spreek uit persoonlijke ervaring!)
73 uur online... waaw... de mijne is al een maand online, ik heb nog steeds hetzelfde ip en krijg toch elke uren een disconnect, maar dat vangt mijn router wel op...

-=MAD=-Phoeni^X
11 mei 2004, 00:16
net in 6 dagen 26 :applause: gig gedownload

Pele
11 mei 2004, 00:30
bogy in mijn post staat nergens dat het toegestaan was om een server te draaiien .. Met die 70+ uur wees ik aan dat de modem in 73 uur niet was gedisconnect wanneer uwe dat om de enkele uren doet aangezien uw post.

Wimolus
11 mei 2004, 00:31
net in 6 dagen 26 :applause: gig gedownload

en.........................

bogy
11 mei 2004, 02:24
bogy in mijn post staat nergens dat het toegestaan was om een server te draaiien .. Met die 70+ uur wees ik aan dat de modem in 73 uur niet was gedisconnect wanneer uwe dat om de enkele uren doet aangezien uw post.DSL
Statistics

Line Status
Enabled

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)
128 / 3360

Uptime
33d 20:49

kBytes Tx/Rx
12658838 / 56296282

Interface
PPPoA_1

IP Addresses/Netmasks
195.144.82.109/32

Primary DNS
195.144.67.168

Secondary DNS
195.144.67.8

Echter, dit zijn de Line Stats ... als ge in de diagnostics wa verder gaat kijken naar uw huidige connectie zal die sowieso om de 36 uur een disconnect hebben... maar wat ik u wel kan zeggen is dat mijn provider kijkt naar het mac adres van de modem waarmee ik inlog, en die dus bewaart en linkt aan een ip-adres... die "bind" heeft een Time To Live van 1 uur... dus als ik mijn modem een uurtje uittrek krijg ik ander ip, als ik ZELF de verbinding uitschakel krijg ik ook een ander ip... dat is het voordeel van een provider te hebben die inzit met zijn klanten en vooral, TECHnisch goed onderlegd personeel te hebben.

mor soit, de connection stats zijn als volgt:

PPPoA_1
Connection Type = PPPoA
kBytes Tx/Rx = 3193023 / 3779725
Username = 03mijntelnr@XS4ALL
Password = ********
Last Connection Error = None
Uptime = 16:45:30

Psy
11 mei 2004, 08:27
meh ..
na x aantal jaar heb ik persoonlijk niks meer te klagen over die meter ..
ben zelf blij waar we terechtgekomen zijn na al die jaren vol gezever. (de periode waar je na 3x limiet overschrijden/jaar van het netwerk werd gegooid bv, man man, wat een stressperiode was dat)
zelf zit ik nu met 22gig/maand (x2 snachts natuurlijk) en nu ben ik tevreden met de hoeveelheid.. als je beetje rekening houd met de meter kan je da best allemaal goed onder controle houden.
toegegeven, 10gig/maand standaard is misschien wat weinig, maar voor 1euro/extra gig kunt ge nu toch ook weer niet klagen eh.
enige wat ik wel nog zou willen is een aparte verrekening van upload/download, ipv upload+totaal nu.

bogy
11 mei 2004, 09:25
meh ..
na x aantal jaar heb ik persoonlijk niks meer te klagen over die meter ..
ben zelf blij waar we terechtgekomen zijn na al die jaren vol gezever. (de periode waar je na 3x limiet overschrijden/jaar van het netwerk werd gegooid bv, man man, wat een stressperiode was dat)
zelf zit ik nu met 22gig/maand (x2 snachts natuurlijk) en nu ben ik tevreden met de hoeveelheid.. als je beetje rekening houd met de meter kan je da best allemaal goed onder controle houden.
toegegeven, 10gig/maand standaard is misschien wat weinig, maar voor 1euro/extra gig kunt ge nu toch ook weer niet klagen eh.
enige wat ik wel nog zou willen is een aparte verrekening van upload/download, ipv upload+totaal nu.in die periode waar je na 3x van het netwerk gegooid werd kon je wel een PAK meer downloaden als nu hoor... ik weet nog goed dat ze pas gingen zagen als ge echt 20 GB /week deed ... (de limiet was toen 300 MB/week, terwijl ik 0,5 tot 1 GB/dag deed in die periode)

vandaag de dag doe ik zo'n 2-4 GB/dag mor met telenet zal da ni waar zijn...

en sorry, maar dat nachttarief vindek maar een zeer lame excuus van telenet... ik wil iets kunne downloaden wanneer IK daar zin in heb. als er sebiet een nieuwe versie van BF uitkomt (patch van 300 MB ofzo) dan is da toch belachelijk da ge tot 's nachts moet wachten eer ge hem gaat downloaden en installen...

edit; ivm uw aparte berekening voor up en download... neen, da handeltje is nog corrupter dan alles wa belgacom ooit geflikt heeft... ze moeten gewoon stoppen met onderscheid te maken tussen up en download, meer nog, de upload is véél duurder dan de download (1 euro/150 MB), terwijl het voor de provider zelf goedkoper is om te uploaden naar internet dan een download te initiëren.

en het is zelfs zo erg dat het volgens mij illegaal is wat telenet doet, want als ge nu bv een hele dag gamed (C&C generals, 16KB/sec upload!) dan zitte na 26 uur al op smallband en kan je 8.5 GB van uw limiet NIET gebruiken...
maw, na 1.5 GB upload mag je zelfs niet meer van uw download proeven? dat is imo toch illegaal en NIET conform de wet, maarja, ik ben al lang afgestapt van telenet

lloerdy
11 mei 2004, 14:06
in die periode waar je na 3x van het netwerk gegooid werd kon je wel een PAK meer downloaden als nu hoor... ik weet nog goed dat ze pas gingen zagen als ge echt 20 GB /week deed ... (de limiet was toen 300 MB/week, terwijl ik 0,5 tot 1 GB/dag deed in die periode)

vandaag de dag doe ik zo'n 2-4 GB/dag mor met telenet zal da ni waar zijn...

en sorry, maar dat nachttarief vindek maar een zeer lame excuus van telenet... ik wil iets kunne downloaden wanneer IK daar zin in heb. als er sebiet een nieuwe versie van BF uitkomt (patch van 300 MB ofzo) dan is da toch belachelijk da ge tot 's nachts moet wachten eer ge hem gaat downloaden en installen...

edit; ivm uw aparte berekening voor up en download... neen, da handeltje is nog corrupter dan alles wa belgacom ooit geflikt heeft... ze moeten gewoon stoppen met onderscheid te maken tussen up en download, meer nog, de upload is véél duurder dan de download (1 euro/150 MB), terwijl het voor de provider zelf goedkoper is om te uploaden naar internet dan een download te initiëren.

en het is zelfs zo erg dat het volgens mij illegaal is wat telenet doet, want als ge nu bv een hele dag gamed (C&C generals, 16KB/sec upload!) dan zitte na 26 uur al op smallband en kan je 8.5 GB van uw limiet NIET gebruiken...
maw, na 1.5 GB upload mag je zelfs niet meer van uw download proeven? dat is imo toch illegaal en NIET conform de wet, maarja, ik ben al lang afgestapt van telenet

arf, kunt ge mij es zeggen waar ge dat vandaan haalt dat download duurder zou zijn voor telenet?
want mij maken ze altijd het omgekeerde wijs... en het zou nogal idioot zijn als ze dan een limiet op de upload zetten :\

en uhm, ge kunt nog downloaden, ge kunt die 8,5 gig nog gebruiken als ge wilt. doch op die snelheid zult ge'r niet vlug geraken nee.
en of het illegaal zou zijn zou'k toch wel eerst es willen horen van mijn goede vriend Grungywout :]
komaan, gij studeert hier toch rechten slet? :p

jefkepeeters
11 mei 2004, 14:34

ah bon, sinds wanneer is da zo?
want ik heb ier skynet en kvlieg regelmatig op smalband door die limiet :D

idd, ik be ondertussen ook al op smallband gevlogen zenne... en veel vliegen was er niet aan :sad: In ieder geval wel een leuk idee om dat te verhogen

Psy
11 mei 2004, 14:47
@bogy
gij weet nog goed hoe ze pas gingen zagen na 20gig? lol
das pure bullshit, sorry zenne. (maar bon, den één heeft al meer chance dan den ander)
ik zeg dit omdit ik & een kennis wel degelijk toen van het netwerk zijn afgevlogen (en pas terug aansluiting genomen hebben vanaf telenet gratis installaties beginnen doen is) omwille van een luttele paar MB's meer.
telenet heeft altijd enorm op die limiet gekeken, als er iets is waar ze zich veel van aantrekken zal het wel hun traffiek zijn. :/

en wees eens eerlijk, het mag dan wel een cool spel zijn, 16kb/s upstream voor nen p2p game? are you ***** kidding me? :) kzou da spel omwille van die reden alleen al sebiet terug dragen :)
al die fps games waar zoveel in gaande is gebruiken amper 5kb/s upstream :)

telenet moet zich nie aanpasse aan Westwood hun lame netcode é :lol:

Inch
11 mei 2004, 15:59
da nachttarief is er wel om een duidelijke reden:

's nachts is er véél minder gewoon verkeer van gewone users, bedrijven, etc. Het telenetnetwerk kan dan zware downloaders way beter opvangen. Ge kunt dan lekker vlot downloaden. Ze moedigen met dat nachttarief juist aan om de load over het ganse netwerk en in de tijd gelijkmatig te verdelen.

Kgeef wel toe: 't is één van de truken van de foor om toch maar geen geld teveel in het netwerk te moeten investeren...

Ergens heb ik er wel geen problemen mee, ik plan gewoon zware downloads zodat alles mooi gelijkmatig verdeeld is en via een script begin ik na 00u00 gewoon mijn ding te downloaden. 's ochtends heb ik dan mooi mijn spulletjes die ik moet hebben. Bv: vrijdagnacht patch/demo binnenhalen, zaterdagochtend staat alles klaar om te spelen met een kopje koffie erbij :)

Verder ga ik akkoord met Psy: ge moet telenet niet op de vingers tikken maar Westwood (of wat ervan overschiet) om de lame netcode.

-=MAD=-Phoeni^X
11 mei 2004, 19:09
en.........................

weet je dan niet dat je een grotere penis krijgt als je meer download.... :wtf:

bogy
11 mei 2004, 19:15
@bogy
gij weet nog goed hoe ze pas gingen zagen na 20gig? lol
das pure bullshit, sorry zenne. (maar bon, den één heeft al meer chance dan den ander)
ik zeg dit omdit ik & een kennis wel degelijk toen van het netwerk zijn afgevlogen (en pas terug aansluiting genomen hebben vanaf telenet gratis installaties beginnen doen is) omwille van een luttele paar MB's meer.
telenet heeft altijd enorm op die limiet gekeken, als er iets is waar ze zich veel van aantrekken zal het wel hun traffiek zijn. :/

en wees eens eerlijk, het mag dan wel een cool spel zijn, 16kb/s upstream voor nen p2p game? are you ***** kidding me? :) kzou da spel omwille van die reden alleen al sebiet terug dragen :)
al die fps games waar zoveel in gaande is gebruiken amper 5kb/s upstream :)

telenet moet zich nie aanpasse aan Westwood hun lame netcode é :lol:
in een fps game met voertuigen en alles erop en eraan heb je zo'n 60 entities ...

in generals kan je in een 2v2 gemakkelijk aan 500 entities komen... factor 10 verschil dus ... maw hun netcode is zeer goed...

en ja hoor, uploaden kost minder dan downloaden... Telenet legt die limieten op de upload enkel maar om hun klante tegen te houden om servers te draaien en de pings stabiel te houden ...

Goldrusher
15 mei 2004, 18:23
Internetprovider Planet Internet heeft besloten om geen datalimieten meer te hanteren voor zijn ADSL-abonnementen, in plaats hiervan zal voortaan een fair use policy (FUP) gehanteerd gaan worden. Tot nu toe was Planet streng bij twee van de vier beschikbare ADSL-abonnementen, te weten ADSL Economy en ADSL Standard: als er meer data verbruikt was dan toegestaan betekende dat dat er betaald moest worden. De internetaanbieder heeft nu besloten om ook voor deze pakketten een FUP in te stellen; voor ADSL Comfort en ADSL Advanced gold deze al. Dit betekent dat de provider voortaan pas zal ingrijpen als er buitensporig gebruik gemaakt wordt van de verbinding. Als dit wordt geconstateerd zal er eerst een waarschuwing gegeven worden, bij herhaling krijgt de abonnee het advies om over te stappen naar een hogere abonnementsvorm. Als er toch nog een derde overschrijding volgt zal de abonnee (tijdelijk) worden afgesloten. Planet volgt met deze aanpassingen de markt, eerder gingen enkele andere internetproviders de aanbieder voor met het omzetten van datalimieten in FUP's.

http://www.webwereld.nl/nieuws/18538.phtml

Ook bij Planet Internet geen datalimiet meer...als Telenet nu eens zou volgen ?

=(uFo)=KaMiKaSe
15 mei 2004, 18:27
PI is toch Scarlet niet ? nu kan ik effe nie volge ..hunne meter is juist online of is dat PI nederland ?

ah heb het al gevonde das alleen NL djuuuuuuu :p lol

bogy
15 mei 2004, 19:53
Internetprovider Planet Internet heeft besloten om geen datalimieten meer te hanteren voor zijn ADSL-abonnementen, in plaats hiervan zal voortaan een fair use policy (FUP) gehanteerd gaan worden. Tot nu toe was Planet streng bij twee van de vier beschikbare ADSL-abonnementen, te weten ADSL Economy en ADSL Standard: als er meer data verbruikt was dan toegestaan betekende dat dat er betaald moest worden. De internetaanbieder heeft nu besloten om ook voor deze pakketten een FUP in te stellen; voor ADSL Comfort en ADSL Advanced gold deze al. Dit betekent dat de provider voortaan pas zal ingrijpen als er buitensporig gebruik gemaakt wordt van de verbinding. Als dit wordt geconstateerd zal er eerst een waarschuwing gegeven worden, bij herhaling krijgt de abonnee het advies om over te stappen naar een hogere abonnementsvorm. Als er toch nog een derde overschrijding volgt zal de abonnee (tijdelijk) worden afgesloten. Planet volgt met deze aanpassingen de markt, eerder gingen enkele andere internetproviders de aanbieder voor met het omzetten van datalimieten in FUP's.

http://www.webwereld.nl/nieuws/18538.phtml

Ook bij Planet Internet geen datalimiet meer...als Telenet nu eens zou volgen ?
Er is een verschil tussen nederland en belgie éh ...

In belgie is planet internet niet meer, da's hire overgekocht door Scarlet

COOLKILLer
15 mei 2004, 21:33
Telenet is alleen geïntresseert in geld verdienen...
Dit komt voornamelijk omdat we in belgië vééééél te weinig concurentie hebben tussen de weinige providers :angry:

Ik vraag mij eigenlijk af waarom er in Nederland zovéél providers zijn met concurentie tot en met en hier in België nix, waarom komen die Nederlandse providers nie naar belgiën, ze zouden hier nogal wa kunne verdiene :) tussen al die trage, met limiet serverkes...

Dus roep die Nederlanders naar hier!! :applause: :applause: :applause:

bogy
15 mei 2004, 22:18
Dit komt voornamelijk omdat we in belgië vééééél te weinig concurentie hebben tussen de weinige providers :angry:

Ik vraag mij eigenlijk af waarom er in Nederland zovéél providers zijn met concurentie tot en met en hier in België nix, waarom komen die Nederlandse providers nie naar belgiën, ze zouden hier nogal wa kunne verdiene :) tussen al die trage, met limiet serverkes...

Dus roep die Nederlanders naar hier!! :applause: :applause: :applause:
omdat Belgacom zo hard zijn best doet op de adsl markt dat het daar bijna een monopolie heeft, én omdat er geen concurrentie toegelaten is op de kabel tot 2010

Goldrusher
3 juni 2004, 13:31
http://frontpage.fok.nl/nieuws/42367

Internetsnelheid moet in Europa naar minstens 100Mbit !

Telenet kan - als we hen moeten geloven - nog geen 1Mbit stabiel houden met een miserable 10GB downloadlimiet.

Ter informatie, 12Mbit kost in Japan 20 euro per maand.
10 Mbit (Telenet maximum) zou hier dus 10 euro moeten kosten, het kost er echter 35. Plus de downloadlimiet...
Die redenering gaat echter niet op, want voor 100Mbit (10x sneller dan Telenet, vb: 1 volledige cd data ~700MB per minuut) betaal je in Japan nauwelijks 44 euro. Opnieuw zonder downloadlimiet.

Telenet :sleep:

mingus
3 juni 2004, 15:05
zet eens een shareproggie open. zult zien dat het eigenlijk de UP is die een mens meestal de das omdoet.

Enfin, je kan wel een upl-limiter installeren, maar dan word je eigenlijk meer een leecher en dat is ook niet fair.

DGEN
3 juni 2004, 16:36
wat zijn we allemaal toch rotverwend :sleep:

vroeger toen we hier zo een pak 28k of 56k modem hadden, klaagde niemand hier, omdat da toch pokketraag ging
atm zijn we te verwend met die 'gigantische' snelheid aan informatie die we binnekrijge via inet..mja, same here, k wil da ze zowel speed als limiet verhoge ;p

we're all a bunch of verwende mensjes ;p WE WANT MORE

Time
3 juni 2004, 16:43
http://frontpage.fok.nl/nieuws/42367

Internetsnelheid moet in Europa naar minstens 100Mbit !

Telenet kan - als we hen moeten geloven - nog geen 1Mbit stabiel houden met een miserable 10GB downloadlimiet.

Ter informatie, 12Mbit kost in Japan 20 euro per maand.
10 Mbit (Telenet maximum) zou hier dus 10 euro moeten kosten, het kost er echter 35. Plus de downloadlimiet...
Die redenering gaat echter niet op, want voor 100Mbit (10x sneller dan Telenet, vb: 1 volledige cd data ~700MB per minuut) betaal je in Japan nauwelijks 44 euro. Opnieuw zonder downloadlimiet.

Telenet :sleep:
da probleem mligt meer geografisch ze:)

danze in portugal gepingraped worden en dat ze in scandinavie met t3lijne zitte heeft te make met die backbones en niet met die providers

Goldrusher
6 juni 2004, 15:02
Enfin, je kan wel een upl-limiter installeren, maar dan word je eigenlijk meer een leecher en dat is ook niet fair.

Op wat forummen, e-mail en msn na upload ik niks.

Enkel veel downloaden, +- 20GB per 30 dagen.

Ryxi
6 juni 2004, 15:22
Ik vind toch ook wel dat die upload limiet te laag licht een 2.5 GB/maand zou toch al veel handiger zijn voor de jongere gamen (zoals ik :sad:) die geen extra vollume blokken mag aankopen omdat mama/papa dat gewoon niet willen en zeker niet willen betalen.

marcel
6 juni 2004, 17:14
Dit komt voornamelijk omdat we in belgië vééééél te weinig concurentie hebben tussen de weinige providers

eerste doelstelling van een prive-bedrijf: winst maken. da heeft niks te maken met het feit dat er weinig of veel concurrentie is. zelfs al zijn er 5000 providers dan gaan ze bij telenet nog alleen geintresseerd zijn in winst maken. alleen gaan ze er dan meer zever tegenaan smijten om meer klanten te lokken.

en waarom zouden ze ons moeten plezieren? als ge bij den bakker achter een brood gaat, zegt hij toch ook niet: "en alstublieft, nog 5 croissants gratis omdat ge hier altijd uw brood komt halen". gij betaald voor een dienst en telenet levert die dienst. meer moet dat niet zijn.
maar ja, sinds Robert "Gratis" roept waar men hem kan horen, denkt iedereen dat ze recht hebben op van alles en nog wa....

bogy
6 juni 2004, 22:18
eerste doelstelling van een prive-bedrijf: winst maken. da heeft niks te maken met het feit dat er weinig of veel concurrentie is. zelfs al zijn er 5000 providers dan gaan ze bij telenet nog alleen geintresseerd zijn in winst maken. alleen gaan ze er dan meer zever tegenaan smijten om meer klanten te lokken.

ok, zeg mij dan eens hoe andere bedrijven lagere prijzen en limieten kunnen aanbieden dan telenet? Je vergeet eventjes dat telenet nog een aantal jaar het ALLEENRECHT en dus ABSOLUUT monopolie op de vlaamse kabel heeft...

er zijn slechts enkele uitzonderingen, en dat is dan omdat het over studentengemeentes gaat... en daar kan je gerust voor een paar euro een supergoeiekoop inetlijntje krijgen via de kabel.