PDA

Volledige versie bekijken : Voorlopige troubleshooting en FAQ

Bengie
18 maart 2004, 20:38
FAQ

als de oplossing hier niet bij staat, ga dan nor de officiele site van EA/BF:V en klik door nor de message boards. Daar zitten ook veel mensen met probs en de dikwijls staat de oplossing er al tussen

:: GAMEPLAY VRAGEN ::

Waar vind ik de chinook ?
Die mega-transport helicopters vind je enkel op de maps : Operation Flaming Dart, Ia Drang Valley, en Operation Irving.
Dit gigantische voertuig kan tot 6 passagiers vervoeren ,inclusief de piloot , een co-piloot , twee side-gunners, een platform-bediener en een extra passagier.

Waar vind ik medics ?
Dat hangt af van de map en de class die je speelt. Meestal zijn de medics te vinden bij de US special forces (recon en heavy assault). Maar je kan wel verspreid over de map medicboxes vinden en ze ook droppen met je transporthelicopters,en zo je troepen in leven houden.

Ik zie maar 20 spelers in mijn team en toch zijn we met 32 in mijn team ?
Als je op TAB drukt en de playerlist ziet ,dan zal je altijd maar max 20 spelers zien in je team.
Ben jij nu speler +20, dan zal JOUW naam de 20ste zijn.

Hoe werken die booby traps en hoe kunt ge tunnels graven ?
Voorlopig kan je hier (http://www.planetbattlefield.com/bfv/game/intel/traps/) terecht. Maar we zijn volop bezig aan het schrijven van nederlandstalige guides om jullie verder te helpen.

:: TECHNISCHE VRAGEN ::

Wat zijn de systeemeisen ?
Minimum configuratie ;
Win98/ME/2K/XP, 100% compatible PC system, Pentium III 933 MHz processor, 3D accelerated GeForce3 64 MB or equivalent, 256MB RAM, 1.5GB free hard drive space, 16x CD-ROM drive, MS compatible mouse, DX9.0b.

Aanbevolen configuratie ;
Pentium III 1.2GHz processor, 3D accelerated GeForce3 64MB of gelijk, 512 MB RAM, 1.5 GB free hard drive space, 16x CD-ROM

Aanbevolen configuratie voor optimale prestaties ;
2.0 Ghz CPU,Directx 9.0b,Geforce 4 128 MB (Not MX) or equivalent DirectX9 compatible videocard,512 Megabytes of RAM,2 GB free hard drive space (additional space required for Windows swap-file and DirectX 9.0b installation),16x CD-ROM drive,Directx 9.0b Compatible Sound Card,MS compatible mouse, Keyboard .

Test je pc hier (http://www.microsoft.com/windowsxp/games/gameadvisor/default.asp)(enkel voor XP)

Ik heb een ATI 9800 graka en ik heb problemen ?
Battlefield ondersteunt sommige van de hardware features van de ATI 9800 niet. Als je merkt dat je grafische probs hebt met deze kaart, stop dan met BF:V en ga naar "beeldschermeigenschappen" > instellingen > geavanceerd > 3D. In de 3D settings voor Direct3D mag je "Use custom settings" NIET hebben aangevinkt. Als dat wel zo is, zorg dan dat "Application Preference" checkboxes voor anti-aliasing en anisotropic filtering aan staan. Gebruik ook steeds de laatste nieuwe drivers.

Ik heb veel fps-drops en mijn nVidia/ATI graka-drivers worden niet ondersteunt ?
Installeer de laatste nieve drivers voor je graka. Voor www.nvidia.com is da de 56.64 ForceWare drivers (http://www.nvidia.co.uk/object/winxp_2k_56.64) (bij BF:V steekt de 56.56 driver) en voor ATI zijn dat de 3.9 catalyst drivers.
Uninstaal eerst je oudere drivers, reboot en verwijder dan de map waar je bestanden van je drivers inzaten. bvb. : C:\NVIDIA\Win2kXP\53.03 Delete het volledige mapje Win2kXP.
Na die reboot zal je pc wss gemeld hebben dat er nieuwe hardware is gevonne. Volg de wizard en je bent vertrokken.

Mijn desktop gaat niet naar de juiste resolutie als ik BF:V afsluit?
Sommige systemen hebben problemen met het terugzetten van de juiste resolutie van het buroblad als je BF:V afsluit. Je moet dit manueel terugzetten via beeldschermeigenschappen.

Het spel wil niet starten ?
Het spel zal niet draaien als er geen soundcard in je systeem zit.
Ook moet je soundcard compatibel zijn met DirectX 9.0b.
Update je soundcard met de laatste nieuwe drivers van je fabrikant.

Ik hoor niet alles, mijn sound veroorzaakt lag ?
Het spel zal niet draaien als er geen soundcard in je systeem zit.
Ook moet je soundcard compatibel zijn met DirectX 9.0b.
Update je soundcard met de laatste nieuwe drivers van je fabrikant.
Voor eigenaars van Creative soundcards, kijk hier voor de eigenschappen van je soundcard.
Nog een tip is om de regel Game.soundbuffersize 400 toe te voegen aan \Settings\Default.con.
Gebruik geen EAX instellingen voor simpele onboard souncards maar wel de 2D optie.

Bij combinaties van meer dan 3 toetsen crashed mijn spel / reageert mijn keyboard niet ?
Dit is een probleem dat inherent is aan het type/merk van je keyboard en heeft nix te maken met BF:V. Je zal er dus mee moeten leren leven

Werkt ALT-TAB bij BF:V ?
JA , BF:V ondersteunt de feature van ALT-TABBING van Windows WEL

De text van mijn ingame chat/messages is moeilijk te lezen ?
Dit is afhankelijk van de resolutie waarin je BF:V speelt.
Het spel draait het beste met de default resolutie van 800*600*32

De Mod Development Tools (MDT) werken niet bij mij ?
BF:V draait wel onder Windows ME ,maar de MDT wordt niet ondersteunt in Windows ME

Ik geraak niet meer in mijn console ?
Als je teveel na elkaar in je console ligt te typen dan wordt dit aanschouwt als spammen en zal je een tijdje niet meer in je console kunnen.

Hoe gebruik ik de mp3 playlist optie?
In de start menu selecties voor Battlefield Vietnam (START > alle programmas > EA GAMEs > BF:V , vind je een "custom" playlist folder, de bestanden die je daar in steekt zullen dan worden gebruikt ipv de default game muziek voor de game-radios.

NOOT : Die mp3 bestanden zullen enkel op jouw pc gebruikt worden. De andere spelers zullen de standaard muziek horen. Zelfs als anderen dezelfde muziek als jij hebben...

Hoe verbeter ik mijn gameplay performance?

VIDEO SETTINGS

- Systems with 256MB of RAM should always run the game with
video and sound settings set to "LOW".

- From the Main Menu choose the "Options" menu. Then, select
the "Video" menu, select "Texture Quality" and experiment with
the slider in order to find the best setting for your computer.
You can also try lowering the "Graphics Quality" in order to
optimize for your machine's level of performance.

- Also from the "Video" menu, uncheck the "SHADOWS" check box.
This will prevent the game from creating dynamic shadows for
soldiers and vehicles and can improve performance.

- Also from the "Video" menu, uncheck the "LIGHTMAPS" check box.
This will prevent the game from adding detailed shadows on the
buildings, which can improve your performance.

- Try reducing your video resolution to 640x480 in your "Video"
menu. The lower the resolution, the easier it is for your
computer to run the game.

- From the "Video" menu you can lower your color depth from
32 to 16 bit by picking your desired resolution with the color
depth of 16 (800x600x16).

GAMEPLAY SETTINGS

- Turning the NUMBER OF BOTS slider down will improve performance
in the single-player maps. Experiment with the setting which
best suits your computer.

MODEM USERS

- Software compression can impact performance for online games.
We advise that you turn all software compression off when
playing Battlefield Vietnam over a modem.

IN GAME

- By always keeping your command interface hidden (toggle with F8)
you can improve your performance while playing. This change
will most be most noticeable on low end systems.

Mijn mouse lagged op de Bf menu en ingame ?
Ga naar Beeldschermeigenschappen > Instellingen > Geavanceerd > "graka tab" = Verticale synchronisatie AFZETTEN
Installeer ook de laatste nieve drivers voor uw mouse. En zet de gfx op LOW , no shadows, low textures ,....
Dit probleem is ook al gemeld aan de ontwikkelaars en zou worden opgelost in de eerste patch.

Ik kan in de menu PunkBuster NIET enablen ?
Waarschijnlijk heb je bij de installatie PunkBuster vergeten te installeren.
Steek CD3 in je lezer en installeer PunkBuster.

punkbuster en EAX tweak voor minder lag
http://www.forumplanet.com/planetbattlefield/topic.asp?fid=7112&tid=1325747

kort samengevat:

het lag probleem zou aan punkbuster en aan EAX liggen.
het volgende kan je best even proberen:

Load up vietnam join a punk buster server, open up your console by pressing the tilde key (`)and type pb_sleep 250 and then press enter close console continue to play, if it still is bad then open up console and type pb_sleep 500 and then play again.

wat doe je nu precies?

je zegt dat punker buster om de 250 ofwel om de 500 seconden je systeem scant, standaard staat hij op 60 ... .
Maw minder resources in gebruik, je systeem draait vlotter, geen lag!.

schakel in je sound settings EAX uit en gebruik default sounds. Dat zou je ook heel wat lag verhelpen.

je zou met deze veranderingen GEEN problemen met punkbuster mogen ondervinden, dus gekicked worden door pb zit er niet in, wees gerust :)

Error: Could not enable PunkBuster.
OK, so what have I done wrong? When I installed the game, I made sure I installed PB. I have double-checked that pb is enabled in: mods>>bfv>>settings>>PBclient and still it doesn't work

> Ga naar de PB folder op één van de CD's (CD1 of cd3,weet nie meer de welke) en klik op de setup van PB en alles zou nu wel moeten werken

GF4 Ti4200 eigenaars, lees dit ...
Het gebruiken van de 56.56 drivers maakt t voor sommige nor erger.
Gebruik dan liever de 45.33 drivers, nor t schijnt zou je dan op high detail kunnen spelen

::Strategy Guides::

redelijk basis Strategy Guide... http://www.ea.com/downloads/eagames/official/bf_vietnam/battlefieldvietnam.pdf

DE schop!

Vele weten niet waarvoor deze dient...

De schop dient om een mobiel spawn point (http://www.planetbattlefield.com/bfv/game/intel/traps/shovel.jpg) te verplaatsen. Dit kan enkel gebruikt worden door de engi van NVA. Om een terugkeerpunt bij een tunneltoegang op te graven en te verplaatsen, druk je op G als je bij het terugkerpunt staat om het op te graven. Vervolgens selecteer je op de nieuwe locatie de schop en druk je op muisknop 1 om het punt weer te plaatsen.

Hoe raap ik die mijnen op ?
Mijnen ,..... kunnen enkel opgeraapt worden door diegene die ze er heeft neergelgd.
en je kan die oprapen met de "pick up item" toets = standaard "G"

Welke boobytraps zijn er ?

Je hebt de "vallende boomstammen " ,die kan je laten vallen door het stokje dat die tegenhoudt kapot te schieten met eender welk handwapen , of leg er wat TNT en blaas dat op
Je hebt de "pungi sticks", houten spiesen die in de grond steken en met gif zijn ingesmeerd.
De persoon die er mee in aanraking komt ,sterft onmiddelijk
De "caltrops" = kraaiepoten , beschadigen voertuigen en infanterie
"wirecutters" , daarmee kan je een vijandelijk voertuig saboteren,en zodra iemand instapt en wil vertrekken ontploft de boel.
landmijnen,TNT (expacks), bouncing betties(anti-infanterie mijnen), dynamite met 10 sec timer

WORDT VERVOLGD

harriepopov
19 maart 2004, 00:41
hmmm volgens die test op vietnam sta ik heeeeeeeeeel ver boven recommended... helemaal aan t einde, maar toch loopt t niet soepel met alles op medium...
toch maar op low zetten? of alleen de graphics op medium houden?

Raven2003
19 maart 2004, 20:16
Als ik de 45.33 drivers gebruik, krijg ik vreselijke vlakken in m'n scherm. Iemand een reden? Of kun je enkel spelen met de ForecWare drivers?:unsure:

Bengie
19 maart 2004, 20:44
Originally posted by Raven2003
Als ik de 45.33 drivers gebruik, krijg ik vreselijke vlakken in m'n scherm. Iemand een reden? Of kun je enkel spelen met de ForecWare drivers?:unsure:

Ik heb al gelezen dat je de 45.33 drivers best kunt gebruiken voor de GF4 Ti4200 (en prolly ook de andere Ti-reeksen) omdat nog altijd de beste drivers zijn voor DX8.1 graka's... De ForceWare drivers zijn ge-optimaliseerd voor DX9.0b ,zijnde de FX-reeksen...

Wa voor een graka hedde gij ?

Hebt ge uw drivers correct geinstalleerd, dus eerst oude drivers uninstallen, mapke met oude drivers verwijderen en dan nieve installen

Raven2003
19 maart 2004, 20:47
GF4 Ti4200 64MB DDR

Correct uninstallen;
Bij programma's verwijderen en dan da mapke verwijderen?

Bengie
19 maart 2004, 20:56
idd

prolly t mapke C:\NVIDIA\Win2kXP

en dan via reboot zal ie zeggen dat er nieve hardware is gevonne, en volg de wizard voor t installeren van de juiste driver

Raven2003
19 maart 2004, 21:16
Probleem blijft :(

Seraph
19 maart 2004, 23:36
Originally posted by Bengie
FAQ
en voor ATI zijn dat de 3.9 catalyst drivers.

Catalyst 4.3
http://www.ati.com/support/

:)

And chinook kan op water landen, mja water is gewoon niet diep lol ;)

Z3r0Tol3ranc3
21 maart 2004, 09:47
EN HIER T VERVOLG :

Gebruik dan liever de 45.33 drivers, nor t schijnt zou je dan op high detail kunnen spelen

hehe ik gebruik die nieuwte en kan toch al op high spele, en kga da zo laten ook want anders zittek weer met andere games te kloten.

Raven2003
21 maart 2004, 12:59
T'is gelukt om de oudere drivers te gebruiken. Hielp wel bij mij. Speel nu met de 44.03 ;)

EagleEye
21 maart 2004, 15:18
EN HIER T VERVOLG :

Error: Could not enable PunkBuster.
OK, so what have I done wrong? When I installed the game, I made sure I installed PB. I have double-checked that pb is enabled in: mods>>bfv>>settings>>PBclient and still it doesn't work

> Ga naar de PB folder op één van de CD's (CD1 of cd3,weet nie meer de welke) en klik op de setup van PB en alles zou nu wel moeten werken

Gebruik dan liever de 45.33 drivers, nor t schijnt zou je dan op high detail kunnen spelen 45.33 lukte niet hier, 45.23 wel :) beter toch dan die nieuwe:woohoo: thx

didi
21 maart 2004, 18:45
Bengie heb je ergens een link met meer info over het gebruiken van die oudere drivers ?
Want ik gebruik de nieuwste en heb er geen enkel probleem mee... en t gaat ook lekker vlot moet ik zeggen...
Never change a running system zeggen ze, maar als je me wa meer info kan verschaffen, dan zou ik het wel eens proberen...

Bengie
22 maart 2004, 14:25
Originally posted by didi
Bengie heb je ergens een link met meer info over het gebruiken van die oudere drivers ?
Want ik gebruik de nieuwste en heb er geen enkel probleem mee... en t gaat ook lekker vlot moet ik zeggen...
Never change a running system zeggen ze, maar als je me wa meer info kan verschaffen, dan zou ik het wel eens proberen...

die info komt vanop de MESSAGE BOARDS van de officiele EA BF:V site.

daar staat in het topic "members helping members" , een oplossing voor 'oudere' grakas

maar als je nu vlotjes draait zou ik nix veranderen

Lemme
22 maart 2004, 16:44
:applause: :niceone: :bow: Bengie :bow: :niceone: :applause:

Butthead
23 maart 2004, 17:58
Waarschijnlijk zal de volgende release drivers van nvidia wel verbetering inhouden voor de Ti-reeks, ni?

Bengie
23 maart 2004, 18:14
Originally posted by Butthead
Waarschijnlijk zal de volgende release drivers van nvidia wel verbetering inhouden voor de Ti-reeks, ni?

naah, ik denk t ni......

Kijk t zit zo....
De huidige ForceWare drivers zijn speciaal gemaakt voor de FX reeks en DX9.0.
De Ti-reeks is nog DX8.1...
De Forceware drivers zijn wel backwards compatible, wa wil zeggen da ze nog werken met DX8.1 kaarten, die uiteraard wel met DX9.0b zijn voorzien.

Maw, het "kunnen" van die kaarten is dus eigenlijk al volledig uitgemolken en kan dus ni verder worden verbeterd. Integenstelling met de FX kaarten met DX9.0 die nog steeds kunnen worden verbeterd.

Dus ;
In theorie is voor de Ti-reeks dus beter da ge daar de laatste Detonator drivers voor gebruikt (45.33 ofzoiets) en voor de FX-reeks da ge dus de laatste Forceware drivers gebruikt (56.64).

dit is wel in theorie hee, dus voor sommigen gaat t WEL beter werken met een Ti-kaart en ne Forceware driver en vice versa ....get the point

Gewoon ies wa experimenteren is t engiste da ik u kan aanraden

*bengie out*

m4nTiS
25 maart 2004, 23:13
ok, ik zal zo snel mogelijk deze thread gaan updaten..hopelijk zondag...maar prolly eerder maandag of dinsdag...mor tgaat zeker gebeuren

Raven2003
26 maart 2004, 14:37
Tip:

Als je een probleem hebt is het altijd wel handig dat je dit meld, zodanig dat ze er rekening mee kunnen houden in de komende patches.
Problemen melden kun je zo (http://www.eagames.com/official/battlefield/vietnam/us/editorial.jsp?src=community_update_05) doen;)

mr.oben
26 maart 2004, 18:11
hluw

probleem met punkbuster

weeter iemand wat je moet doen als je ongeveer een halfuurtje aan het spelen bent enje dan opeens van de server gehaald word met de boodschap :you have been kicked for 2 minutes.........trying to update pb client

tis echt wel kut want aje tan op zo'n lekkere server zit

Bengie
26 maart 2004, 18:18
dat wilt dus zeggen dat den auto-update van PB bij u ni marcheert....

ga naar www.evenbalance.com en klik door nor de BF:V sectie en installeer/download de laatste PB versie manueel

mr.oben
26 maart 2004, 19:24
erg bedankt oor ma kan da al es geprobeerd ;p mor kuje nije precies zeggen waddak moeten downloaden want staat daar vol van die downloads :s merci op voorhand wé

Bengie
26 maart 2004, 20:24
op de homepage staat altijd de versie van de laatste nieve update.

Natuurlijk moet ge de versie van BF:V downloaden hee.

ge kunt ofwel pbweb.exe downloaden en saven in pb folder in BF:V directory of ge kunt de pbsec.htm saven en opslaan IN de pb folder in de BF:V dir

Alle uitleg vind ge daar ook zenne, kwestie van ff tijd te pakken om ies iets ne keer deftig te lezen

Night Eagle
26 maart 2004, 22:38
Nog mss handig kweetniet of het er al staat heb het zelf ondervonden.
Tegen de lag:
Verklein je kaarte rechtsboven (standaardtoets:N) en zo moet er minder dinges en ventjes op en heb je minder lag
Als hetniet werkt bij jullie das dan pech bij mij werkt et :p

mr.oben
27 maart 2004, 11:43
nja merci wé moestet nie lukken kuk altijd eens ne emailtje sturen na punkbuster me men probleem

Bengie
27 maart 2004, 14:11
in BF42 kunt ge via scoreboard een speler aanklikken die ge als buddy wilt en dan op "ADD BUDDY" klikken,

in BF:V zit dit NOG niet mor ge kunt wel doen via :

druk TAB : scoreboard,spelerslijst
zoek uw buddy, kijk in de laatste kolom bij # naar zijn ID

en typ dan in console ab 12 om speler 12 als buddy te hebben.

Hij zal dan in t groen verschijne op de minimap en zijn chattext is ook groen

mor ge kunt geen private messages sturen zenne

mr.oben
28 maart 2004, 20:00
hlo

kzou graag men bf vietnam verwijderen omdak nogal wa problemen der mee eb om em tan daarna te hereinstaleren maar kun em niet meer der afsmijten via uninstal en configuratiescherm enal.Moek nu alle mappen dak ervover vind gewoon verwijderen????keb da probleem ook al es in de tijd met mohaa gehad en tan moest je ook van die getallen verwijderen en daarom ek ne beetje schrik dak et mss voledig verkloot.kan er iemand me asjeblieft helpen? tnx

Bengie
29 maart 2004, 08:03
als ge niet kunt uninstallen met de wizard, dan moet ge REGCLEANER gebruiken....

dan is alles weg van BF:V mor wel ffkes opleten bij t gebruik van REGCLEANER da ge geen verkeerde dingen wegsmijt.

mr.oben
29 maart 2004, 10:58
nja en oe kuje daar aan geraken?

Bengie
29 maart 2004, 11:31
use the force my friend : www.google.be

downloaden, installeren en dan in de software tab , BF:V selecteren en op "remove selected" klikken

mr.oben
29 maart 2004, 12:50
ja merci ken da ier nu gedownlaod ma tnoemt regsupreme isda dan ne betere versie ofzow??

Raven2003
29 maart 2004, 14:03
Nog een tip:

Als je de kans hebt, terug overschakelen naar Win2000.
Ik had een 20-tal fps winst :applause:

Wat nog kan helpen is een kleinere firewall dan bv. Norton te draaien. McAfee is héél goe daarvoor.
:)

*edit; vraagje: wa zou'k best upgraden om nog beter te spelen? Als'k bv. vlieg dan kan m'n pc gelijk nie mee, net of dat ie delen moet opnieuw inladen => Geheugen upgraden? (Specs staan in m'n sig)

mr.oben
29 maart 2004, 14:09
me die regcleaner aje da dan opstart waar kan je die tab 'software' vinden???

Bengie
29 maart 2004, 18:02
Originally posted by mr.oben
me die regcleaner aje da dan opstart waar kan je die tab 'software' vinden???

idd, diene regcleaner is van naam verandert .....

erm, diene nieve "regcleaner" ken ik ni dus ik zou ni weten waar ge eerst moet zoeken ....

mor in den "oude" waren er tabs voor "extensies" , "software", "back up" ,....

ge moet ergens iets vinne zoals "software" en dan krijgt ge zo'n mijst net alsof in de software lijst in XP , alleen vindt ge dan in die lijst nog proggies die ge kunt uninstallen en in XP niet

Bengie
29 maart 2004, 18:03
Originally posted by Raven2003
*edit; vraagje: wa zou'k best upgraden om nog beter te spelen? Als'k bv. vlieg dan kan m'n pc gelijk nie mee, net of dat ie delen moet opnieuw inladen => Geheugen upgraden? (Specs staan in m'n sig) [/B]

schijven defragmenteren
scanne op spyware
en meer ram kopen minimum 768 MB voor een "leuke" spel-ervaring en loadingtimes

mr.oben
29 maart 2004, 19:07
ey kerel duizend keren merci voe me te helpen me die regcleaner twerkt massas goed nu alleen nog hopen da die klote punkbuster opgelost geraakt

Bengie
30 maart 2004, 09:54
Originally posted by mr.oben
ey kerel duizend keren merci voe me te helpen me die regcleaner twerkt massas goed nu alleen nog hopen da die klote punkbuster opgelost geraakt

np

wa is uw probleem met punkbuster ?????

zoek ies hier op t forum want daar heb ik ook al een paar keer op geantwoord

mr.oben
30 maart 2004, 14:29
nja keb et al es op het forum hier gezet.twas ne probleem met men updates der kwam ne berichtje van kicked via punkbuster (for 2 minutes).....trying to update pb client na een alfuurtje spelen ofzo.Keb al alle updates binnengehaald ma twerkte ook niet en ter was tan iemand die zei van dat te maken had meje firewall die enkele poorten blokeerde ma kweet niet oe daje da moe openzetten.:( ook ak de laatste tijd zo een berichtje van you have been kicked via punkbuster (for 0 minutes) general pb client authentication failure reinstal punkbuster if problem persist.Kheirinstaleren em tan en dan geeft ie weer da berichtje van kicked via pb for 2 minutes....... dus tis echt wel klote

Bengie
30 maart 2004, 14:39
hebt ge de FAQ op www.evenbalance.com al ies gelezen :

* Norton Virusscan en Firewall kunnen problemen geven = oplossing ; uninstall Norton, update PB, reinstall Norton en probs zijn weg

*Zonealarm ; geeft ook probs : zonealarm bescherming afzetten tijdens spelen of zet BF:V.exe in de TRUSTED zone

* download de pbsec.htm in de pb folder in de BF:V root directory , doe dit als pbweb.exe niet werkt bij u

oberon_sedai
7 april 2004, 12:28
Zaken die mijn BF-V van onbespeelbaar tot vrij goed bespeelbaar op hoogste settings 1024*768*32 @85 laten bollen :

FX kaart driver 56.72 (op het moment de laatste officiele) : http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_56.72

MX mouse driver versie 7.79.1 (de 9.78 veroorzaakte heel wat "lag") : http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/software/BE/EN,CRID=1792,contentid=6033

nVidia onboard Soundcards (alle modellen): drivers 4.31 (appart downloadbaar) : http://download.nvidia.com/Windows/nForce/4.31/nForce_audio_4.31_winxp2k.exe

Ik kon daarvoor zelfs niet op 800*600 medium tot low niet spelen.

oberon_sedai
7 april 2004, 12:28
Zaken die mijn BF-V van onbespeelbaar tot vrij goed bespeelbaar op hoogste settings 1024*768*32 @85 laten bollen :

FX kaart driver 56.72 (op het moment de laatste officiele) : http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_56.72

MX mouse driver versie 9.79.1 (de 9.78 veroorzaakte heel wat "lag") : http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/software/BE/EN,CRID=1792,contentid=6033

nVidia onboard Soundcards (alle modellen): drivers 4.31 (appart downloadbaar) : http://download.nvidia.com/Windows/nForce/4.31/nForce_audio_4.31_winxp2k.exe

Ik kon daarvoor zelfs niet op 800*600 medium tot low niet spelen.
Het probleem is nog niet helemaal opgelost, maar daar is prolly een patch voor zowel server als client nodig.

Boromir
12 april 2004, 15:02
yow

Ik heb gehoord van een kennis van mij da er een voice over in bf:v zit
Maar kvind die ni. :doh:
Wil iemand mij zegge of die wel bestaat en , indien die bestaat , waar ik die kan vinde?

Alvast bedankt

Bengie
14 april 2004, 11:59
Originally posted by Boromir
yow

Ik heb gehoord van een kennis van mij da er een voice over in bf:v zit
Maar kvind die ni. :doh:
Wil iemand mij zegge of die wel bestaat en , indien die bestaat , waar ik die kan vinde?

Alvast bedankt

de enige voice-over die ik ken in BFV is die Hanoi Annie , die radiostem die ge op sommige urban-maps hoort en diene Amerikaanse radioman die denkt dat hij grappig is...

Seraph
14 april 2004, 12:58
Idd, als ik die in real life is tegen kom... :crazy:

[deleted]
17 april 2004, 10:19
[deleted]

[deleted]
17 april 2004, 18:53
[deleted]

oberon_sedai
17 april 2004, 20:06
al eens gehoord van brainrot ? :eek:

Seraph
18 april 2004, 01:22
Originally posted by Osi 140
ja osi, dat gaat .. want je heb het spel zojuist gekocht en je kon ermee spelen :D

Huh? :wtf:
Don't do drugs, that shit is bad for your brain!

[deleted]
20 april 2004, 21:37
[deleted]

jochum peiper
21 april 2004, 14:04
Kort vraagske.
Ik heb de mod MingHo gedownd.
In de zip zitten naast de rfa, die wss in de levels map moet, ook nog 3 jpg.
Waar moeten die laatste ?

Bengie
21 april 2004, 15:38
Originally posted by jochum peiper
Kort vraagske.
Ik heb de mod MingHo gedownd.
In de zip zitten naast de rfa, die wss in de levels map moet, ook nog 3 jpg.
Waar moeten die laatste ?

NERGENS

prolly zijn da jpg's waardat site-admins die die mod op hun site ter beschikking stellen ,reklame mee kunnen maken....
kwestie van screenshots te kunnen posten om die mod te laten zien

Bengie
21 april 2004, 15:46
Originally posted by Osi 140
hey, ik snap het niet zo goed, bennog een noob dusja ...

Load up vietnam join a punk buster server, open up your console by pressing the tilde key (`)and type pb_sleep 250 and then press enter close console continue to play, if it still is bad then open up console and type pb_sleep 500 and then play again.

wat moet ik precies doen, leg het es uit in te nederlands, ik bedoel, wat is een console en hoe kom in erin ? moet ik typen met de button k en dan ' typen en dan enter, en dan pb_sleep 250 intypen ? of weet ik veel ???

trouwens, in sommige servers lag m'n muis, dus als ik naar ready wil in te begin van te spel, gaat soms het hele beeld mee ( de achtergrond van da spel eh .. en soms lag de muis, vet iri, maja ...

"join punkbuster server" =
er zijn servers die PunkBuster (= een anti cheat tool) op hun server hebben draaien en servers zonder , als jij op een pb server wil ,dan moet in de "multiplay-internet" menu van BFV , enable PunkBuster zijn aangevinkt.
meer info op www.evenbalance.com
PunkBuster scanned uw pc en BFV op mogelijke hax,cheats,..... ,als ge wordt gepakt met ne cheat dan wordt ge ofwel gekicked,gebanned van (alle) servers.

"open console" =
console = ingame-config-file-editor , maw ge kunt vanuit uw spel in de config files ,al dan niet tijdelijke veranderingen aanbrengen in de config files van BFV en zo ook commands geven , je opent de console tijdens een spel (niet in de menu en niet tijdens een maploading) door op de ²³ toets te drukken (boven de TAB-toets)

[deleted]
24 april 2004, 01:46
[deleted]

sypro9000
29 april 2004, 23:49
ti's al gelukt in de telenet server dankzij twister ;)
bengie zeker :p ?

[deleted]
30 april 2004, 20:25
[deleted]

F!eldy
1 mei 2004, 15:26
2 vragen

1.

heb gforce mx 440 gelijk er zoveel hebben.
Heb al verschillende drivers geprobeert. Maar telkens als ik de graphics op
medium of high zet en save. Dan springt em dadelijk terug op lowest.
Kunde met die kaart geen medium of high aan. Want andere spellen gaat alles normaal...

2.

Heb een originele key, maar heb de cd's niet. Iemand een gedacht hoe ik wel zonder cd's kan spelen. Heb no cd patch van gamecopy afgehaald maar krijgt ge die vervelende opmerking "data differs from server".
Heb ook BF1942 en die zijn no cd patch bolt gelijk niks.

anyone? tnx in advance :)

Bengie
2 mei 2004, 16:54
@ Fieldy

met diene mx440 gaat ge zeker niet op medium of high kunnen spelen , op low zult ge al content mogen zijn.
Maar wroem ie trug springt op LOw, is een bikke raar, das ni normaal

Wel key mor geen cd's ????
key gepikt in ne gameshop ?
cd's thuis laten liggen en ge zit nu op kot ?
neways, met no-cd patches kunt ge indd probs hebben ,maak beter een image en mounten met daemon tools

Memphis
12 mei 2004, 15:55
Moet ge niet op "save" duwen? :)

[deleted]
18 mei 2004, 20:14
[deleted]

jochum peiper
23 mei 2004, 09:24
Idd, als ik die in real life is tegen kom... :crazy:
Als ik niet mis ben is dat de originele stem van Adrian Cronauer (gespeeld door Robin Williams in de film "Good Morning Vietnam").
Van Annie ben ik niet zeker, maar ik weet dat er tapes en cd bestaan van het radiogebeuren in VN.
Over de latere juridische carriëre van Cronauer is er een massa data op het web te vinden.
FWIW

jochum peiper
23 mei 2004, 09:36
@ Bengie

Bij een Aldi Medion Pc (11/2002) met een Nvidia Gforce 4 Ti4200 Agp8x heb ik de gesuggereerde 45.33 driver geprobeerd. Die liet zich zelfs niet installeren.
De 56.XX drivers zijn inderdaad sh** voor die kaart.
Wat wel goed werkt is de 45.23 driver. Alles draait op high zonder rare dingen in het beeld. Er waren alleen wat schokskes als het beeld overvol geraakt met botjes.
Vanaf de versie 1.01 van BFV is dat euvel ook vrijwel weg. Ik zoek alleen nog een snelle, goedbezette server (1.01 versie) om een definitief resultaat te evalueren.

Bengie
24 mei 2004, 11:54
@ Bengie

Bij een Aldi Medion Pc (11/2002) met een Nvidia Gforce 4 Ti4200 Agp8x heb ik de gesuggereerde 45.33 driver geprobeerd. Die liet zich zelfs niet installeren.
Wat wel goed werkt is de 45.23 driver. Alles draait op high zonder rare dingen in het beeld. Er waren alleen wat schokskes als het beeld overvol geraakt met botjes.
Vanaf de versie 1.01 van BFV is dat euvel ook vrijwel weg. Ik zoek alleen nog een snelle, goedbezette server (1.01 versie) om een definitief resultaat te evalueren.

thx voor te melden jochum. :niceone:

zal het verwerken op de bengaz site

EagleEye
28 mei 2004, 07:04
Idd. 45.33 werkt niet met die Ti4200 de 45.23 is het beste (heb ik ook gedaan na enkele vruchteloze pogingen met die 45.33) en mijn werkt top! :)

SeppaR
29 mei 2004, 12:04
Mijn PC staat in m'n sig, en ik heb ook problemen met schokken en slechte beeldkwaliteit.
Alles staat op high of highest, aanpassen Bengie? of?

brammes
29 mei 2004, 12:46
Mijn PC staat in m'n sig, en ik heb ook problemen met schokken en slechte beeldkwaliteit.
Alles staat op high of highest, aanpassen Bengie? of?
je vergat wel iets essentieel, welke grafische kaart heb je?

SeppaR
29 mei 2004, 16:03
rofl, sorry, niet gezien.
Een geforce FX 5200

Bengie
29 mei 2004, 16:07
rofl, sorry, niet gezien.
Een geforce FX 5200

ik moet u jammerlijk meedelen dat een fx5200 een minderwaardige kaart is.
Ze is maar net iets beter dan een GFmx460.
Ze scoort heel slecht in diverse tests.
ik heb zelf een fx5600 is da is zelfs nog ggeen superkaartje.
ik had beter een fx5700 of ne 5900 gekocht.

Verwacht niet te veel van uw kaart.
Speel op medium of low, meer moet ge nie verwachten

[deleted]
3 juni 2004, 21:58
[deleted]

m4nTiS
4 juni 2004, 00:22
Wat een oplossing voor uw probleem is kannek zo direct niet zeggen.

Wel ff dit:

Server is sinds woensdag op max. 22 man gezet ipv op 24....zou dus zeker beter moeten zijn qua lag.

Bovendien heb ik een andere vraag aan u: al eens op andere servers getest? Zoja, daar ook die problemen?

[deleted]
4 juni 2004, 18:58
[deleted]

oberon_sedai
4 juni 2004, 19:04
sorry maar ff :offtopic:

wat is er momenteel aan de hand met het forum.
zijn de werken nog niet gedaan ?
ik krijg nog steeds "server is busy". het heeft wel een tijdje weg geweest.

again , sry voor de off-topic, maar dit is zeeeer vervelend.

greetz,,

OS

vishnusixclix
4 juni 2004, 22:16
immense populariteit... er zijn niet veel servers die dit forum vlotter doen lopen volgens mij...

:unsure:

Bengie
6 juni 2004, 15:20
Op de mirage server had ik geen problemen met de muis, dit heb ik met de telenet server
maar ik ga eens de andere servers ff uittesten ;) waaronder de EA server's

Probeer eens te testen op servers met PunkBuster en test dan ies op servers zonder Punkbuster.

Ook was er afgelopen week een PB-update, dus miss heeft die update de oorzaak geweest van die lag : je pc en inet is dan nl. bezig met die update te verwerken en dit kan voor serieuze lag zorgen.

SeppaR
24 juni 2004, 16:26
Ik heb nu juist een Radeon 9800 pro aangekocht :applause: kan ik nu dan al mijn settings op high zetten in Vietnam? :niceone:

[deleted]
24 juni 2004, 16:47
[deleted]

m4nTiS
24 juni 2004, 16:57
Deze thread is vanaf heden geen Sticky meer. Hij gaat plaats ruimen voor een andere Sticky (ge moogt er max. 3 per forum hebben...Sticky's that is)

Meeste problemen/oplossingen zijn ondertussen opgelost of gekend of staan (hopelijk) ondertussen op de Bengaz site.
Bovendien blijkt de praktijk net iets te vaak te bewijzen dat men los over deze sticky kijkt...meestal post men eerst z'n probleem in een nieuwe thread...

Ma bon, tijd voor iet nieuw dus...kzal echter wel een link naar deze thread platsen in de Server sticky.

Greetz

De crew

SeppaR
24 juni 2004, 17:17
Spijtig, was handig als Sticky.

Bengie
24 juni 2004, 17:32
erm....3 stickies en nu zijn er nog maar twee, dus ge hebt toch plaats over d8 ik zo :wtf:

mor miss zijt ge nog iets van plan...
neways geen prob voor mij.....zolang ik maar een link vindt nor die FAQ zodat ik de vragen kan blijven volgen

m4nTiS
24 juni 2004, 19:24
erm....3 stickies en nu zijn er nog maar twee, dus ge hebt toch plaats over d8 ik zo :wtf:

Hij gaat plaats ruimen voor een andere Sticky

u c... :p nieuwe staat er trouwens ondertussen...dus tzen er terug 3

en zoals ik al zei: kheb ne link naar deze FAQ's gezet in de Server + regels thread...m gaat dus ni volledig verloren

Phil
7 oktober 2004, 19:26
ff uppen :)

kan iemand de maplist ne keer posten van de telenet server aub :)

:blabla:

Bengie
8 oktober 2004, 13:16
alle maps zitten daar in behalve mappacks 1 en 2 en mods.....ook geen WWII mod

join een game op TNG , open console en typ "lm" en je krijgt de maplist van de TNGserver te zien

Phil
8 oktober 2004, 14:28
yup, kheb het al gemerkt da'k gewoon zo kan joinen

thx :)

tony-T
11 november 2004, 23:10
@ Bengie

ah ik heb ook zo'n pc :bow:

[T-RAW]Freak
12 november 2004, 00:14
ik had die ook ... Ik heb hdd en grafa overgepakt en in mijn nieuw systeem gestoke en dan de rest van die bak gebruikt voor mijn zus met een oude geforce kaart en een hdd van 40 g :p