PDA

Volledige versie bekijken : XPLODER v4 pro(blems)???

thetrax
10 maart 2004, 11:29
nu heb ik na 1 week zoeken mijn xploder v4 pro :woohoo:
en dan krijg ik deze shit op me :cry:
ik wil mijn savegames van mijn MC naar de PC downen, maar dit lukt me ni:(
krijg altijd deze message (comms not responding!)
heeft iemand deze probs ook al gehad, zoja, kan die persoon me helpen :help: ???
van pc naar mc gaat heel goed, heb zelfs alle usb poorten gebruikt van de pc!!

joyrider
10 maart 2004, 12:13
check eens of er geen updates bestaan voor de pc software (xlink ast nog zo noemt).
Had zelfde probleempje ten tijde van ps1 en met software update wast gefixed, check ook eens of er geen 3rd party software bestaat. En of je wel de correcte usb kabel hebt (zit er normaal bij zeker ?)

btw wat kost dit, en wat zit er bij ? kun je nog steeds zelf codes zoeken via de pc en is dit hardware matig (zoals op de ps1) of software matig (cdrom). en wat je er juist allemaal mee kunt doen.

Zou graag terug beginnen met zelf codes te zoeken voor die speeltjes op men ps2, kun je ook nog screenshots nemen ed ?

Vitabis
10 maart 2004, 12:34
das rommel zone xploder, ik heb er zo 2 gehad, bij den eerste kreeg ik dezelfde fouten dan gij, protocol fouten en zo
bij den 2de zag mijne pc hem zelfs nog nie als ik die in stak
en het lag nie aan mijne pc
ik had ook ne mail gestuurd naar die makers en die zeiden da er geen nieuw drivers of updates uitkwamen
ik heb da gewoon terug laten wisselen tegen een waardebon

joyrider
10 maart 2004, 13:50
damn die kaskes waren op de psx nochtans super.

action replay beter dan voor ps2 ? wil gewoon de mogelijkheid hebben zelf codes te kunne zoeken ook via de pc, (niet via een of ander extra kaske gelijk den explorer pro op psx 1 vroeger)

thetrax
11 maart 2004, 18:32
het enigste voordeel aan de deze xploder is dat je een game accelerator hebt,en de cheats om je spellen terug speelbaar te maken en ook misschien om de MC te zippen :)

joyrider
12 maart 2004, 01:49
en is er geen kaske da ga aan pc kunt hooken om zelf cheats te zoeken ? (mem searcher) gelijk da er was voor ps1

thetrax
12 maart 2004, 14:14
neenee, het werkt allemaal via de usb kabel die erbij zat, je kunt nu de pc aan de playstation2 USB-poorten aansluiten. en daar heb ik nu problemen mee!
heeft iemand anders ook deze probleem????:help:

BraveHeart
12 maart 2004, 15:06
Ik ga zo tewerk met de PS2 op PC.

Schakel uw console uit.
Sluit de xploder software op pc af via je taakbalk van windows en start je computer opnieuw op tot je terug in windows bent doe je het volgdende.

Steek de USB doorluskabel die bij de xploder v4 Pro zat in een USB poort van je pc, laat je PC de kabel dedecteren en installeer de drivers die bij de meegeleverde PC software DISC staan.

Steek het andere stekkertje in USB poort 1 of 2 van je PS2.

Steek een geheugenkaart voor PS2 met voldoende opslagruimte in geheugenkaartslot 1.

Schakel uw console aan en w8 tot het hoofdmenu op het scherm komt.
Doe de lade open en plaats uw Xploder v4 Pro PS2 DISC.
Druk op Reset en uw console zal na enkele momenten uw xploder V4 Pro DISC opstarten, druk op X bij het taalkeuzescherm tot je in het hoofdmenu van de Xploder V4 Pro bent.
Doe dan niks meer met je console.

Belangrijk, heb je een PS2 met het modelnr SCPH 50003 dan heb je ook nog een patch nodig.
Deze patch zorgt ervoor dat de Xploder V4 Pro juist werkt op uw SCPH 50003 PS2.
Update voor SCPH-50003 PS2 consoles (http://www.xploder.net/support.htm)

Dubbelklik op het xploder icoon van de link software en w8 even, je ziet nu een kadertje met de xploder v4pro saves en de inhoud van je geheugenkaart op je scherm staan.

Voor je xploder V4Pro met al je games die je hebt te updaten gebruik de internetzoekfunctie die toelaat om je Xploder V4 Pro te upgraden naar de recentste cheats & saves voor dat spel wat je wilt spelen.

Belangrijk dat je niks aan je computer doet terwijl de software bestanden download van het internet en overzet van PC naar PS2 of omgekeerd.

Op je TV/PC-Monitor kan je het overhevelen van bestanden volgen.

Het is belangrijk dat je altijd de xploder V4Pro software op PC afsluit na iedere reboot van je PS2 met de Xploder V4 Pro DISC in de console of je krijgt geen verbinding met de PS2 op je PC en de software doet het niet.

Altijd eerst xploder opstarten in het hoofdmenu en dan pas de PC software opstarten, nooit andersom of je hangt vast ;)

thetrax
12 maart 2004, 21:23
braveheart, bedankt voor je vertaling van de handleiding, maar zo kom ik nog ni verder hoor, ik heb al deze stappen al 12 keer herhaald, maar het haalt echt geen zak uit, ik ga morgen mijn kabel omruilen, en als het dan ni lukt gebruik ik de kabel wel voor andere doeleinden, dan is mijn snelbinder probleem ook opgelost :p
ik heb zelfs naar de support gemaild, dit krijg ik dan:
vraag:
I always have this problem on my PC (xp), I can't download savegames from my MC to the PC , but I can download savegames and cheats from PC to MC, the error says comms not responding! Application must exit!

Please try to help me out of this problem!

I already used every USB-port (4 usb-ports) and other pc's

I have a playstation2 silver edition
Unit scph-50004
Browser 1.40
cd-player 2.00
playstation driver 1.11
dvd-player 3.00E

antwoord:
Hi doesn't make a lot of sense why one way and not the other unless there is a usb fault.
The only other possible problem is that the saves you are trying to move are protected ones.
try copying the Xploder V4 cheat file from the MC to the PC, if this fails I generally fail the cable, can you try swapping ends of the cable and see if the fault swaps around?

ze kunnen mijn :music: kussen

thetrax
21 maart 2004, 09:52
blijkbaar ligt het aan mijn MC:confused:

bestaan er dan ook nieuwere versies van,die ik nu heb is van toen de ps2 pas uitwas

joyrider
24 september 2004, 18:08
Ik ga zo tewerk met de PS2 op PC.

Voor je xploder V4Pro met al je games die je hebt te updaten gebruik de internetzoekfunctie die toelaat om je Xploder V4 Pro te upgraden naar de recentste cheats & saves voor dat spel wat je wilt spelen.

door uw stapkes te volgen krijg ik nu well connectie met de xlink software, maar als ik de internet optie gebruik, refererd hij men ie naar een niet bestaande site, maw kan geen updates ed afhalen.

enig idee waar ik ze tegenwoordig kan afhalen ? update software voor xlink en eventueel fixes voor men xploder V4 op men SCPH50004 ?

thanks

update:
zit blijkbaar opt verkeerde internet ding, da vraagt mij nu ne product key ed en een username & paswoord, maar der zat bij de 2de handse aankoop geen handleiding bij en geen paswoord ed.

waar kan ik die aanmake ?

thetrax
24 september 2004, 19:39
normaal moet ge bij de xplorer pack een m-card (ongeveer evengroot als uw bankkaart) gekregen hebben
daar staat de productcode in van 12 cijfers. als je deze opgeeft dan gaat de rest vanzelf

joyrider
24 september 2004, 20:06
lap zat er ni bij enigste wat ze me opgestuurd hebben waren 2 cds (ene voor ps2 & ene met de xlink software) & de xlink cable. geen handleiding of niets, kan er eens achter vragen