PDA

Volledige versie bekijken : informatie over laptops

musicfania
9 maart 2004, 16:26
Ik zou graag volgende maand een laptop willen kopen. Ik ken niet veel van laptops alleen redelijk veel van pc's. Is er iets speciaals waar ik op moet letten wanneer ik een laptop ga kopen? Kunnen jullie ook is goeie merken van laptops geven en slechte merken die echt heel slecht zijn zoals compaq presario ofzo iets :p .

Bedankt

russian
9 maart 2004, 16:44
Dell heeft een goede reputatie.

Wrong forum, reported.

Radiance
9 maart 2004, 16:47
deze thread hoort op het hardware forum, waarna ik em voor deze eene keer ook zal moven

MOVED general -> HW

toch al enkele dingen waar je best op let:
- stevige Li ion batterij, een batterij levensduur van +/- 3u is geen overbodige luxe
- Intel Centrino platform of systeem met mobile Athlon XP, neem zeker geen desktop P4 ofzo als je het ding mobiel wil gebruiken
- controleer of je WLAN op je laptop hebt, super handig & zal in de toekomst ongetwijfeld meer & meer gebruikt worden (bij voorkeur 54Mbps), ook ingebouwde 10/100 Mbits NIC is handig, maar dat is op zowat elke laptop al wel standaard
- is normaal wel aanwezig op elke recente laptop, maar USB2 poortjes, om onder andere externe HD's aan te hangen

musicfania
9 maart 2004, 16:48
Ik had het precies in het foute category gepost :ironic:

Maia dan hebben de moderators ook nog is werk ;)

warzone
9 maart 2004, 16:51
Originally posted by Radiance
deze thread hoort op het hardware forum, waarna ik em voor deze eene keer ook zal moven

MOVED general -> HW

toch al enkele dingen waar je best op let:
- stevige Li ion batterij, een batterij levensduur van +/- 3u is geen overbodige luxe
- Intel Centrino platform of systeem met mobile Athlon XP, neem zeker geen desktop P4 ofzo als je het ding mobiel wil gebruiken
- controleer of je WLAN op je laptop hebt, super handig & zal in de toekomst ongetwijfeld meer & meer gebruikt worden (bij voorkeur 54Mbps), ook ingebouwde 10/100 Mbits NIC is handig, maar dat is op zowat elke laptop al wel standaard
- is normaal wel aanwezig op elke recente laptop, maar USB2 poortjes, om onder andere externe HD's aan te hangen

op een centrino of mobile van intel zit steeds wireless internet zit ingebouwd.

je moet op je scherm letten, SVGA is het beste, hoge resolutie.
3D kaart zeker 64Mb dedicated geheugen op hebben, geen shared want anders verlies je zeker al 100Mb van je RAM geheugen.

musicfania
9 maart 2004, 16:51
Ik denk beter dat ik geen wlan neem maar wel zo een PCIM slot ofzo iets waardat ik later verder kan uitbrijden naar wlan. want als ik het nu al erbij ga nemen en een jaar niet gebruik ofzo dan is het al ouderwets. en dat is niet de bedoeling.

Suicide Monkey
9 maart 2004, 18:14
Ik heb zelf een laptop van compaq die ik nog veel gebruik en zal ook de laatste keer zijn dak een compaq koop :p Behuizing is niet te stevig en doordat ik de DMA van men dvd/ cd-rw niet aankrijg vertraagd heel de boel als ik een cd aan het lezen of branden ben :/

musicfania
9 maart 2004, 18:21
Men vriend had ook is een compaq presario ofzo iets en na 1 jaar was da moederbord al kapot. Dus compaq moet ik al nie hebben. Maar Dell kan misschien wel goed zijn.

CrazyInside
9 maart 2004, 18:48
als je echt geld teveel hebt , het je niets kan schelen dat je batterij redelijk rap leeg is (dan steek je toch je adapter overal in :p )

pak je best deze

http://www.alienware.com/system_pages/area-51m.aspx

ahja ze zijn ook int blauw en grijs dus nie alleen da mislukt groen :)

pokke duur ma beestig goe voor een game laptop

musicfania
9 maart 2004, 18:55
Zoveel geld heb ik niet. En het is meer voor te werken enzo. Niet echt voor spelletjes maar da zal er ook wel op komen :p

Ik had iets gedacht van een laptop rond de €1000

Fiddler
9 maart 2004, 19:46
Wel mennen beste, mijn vriendin heeft op aanraden van mij ook een laptop gekocht. Het is een Acer Aspire 1353LC geworden, bij www.pcwarez.be kost die nu 1050€ Is helemaal niet slecht. Proper design, specs zijn ook niet slecht:
mobile amd 2400+
15" tft
40gb hd
256mb ram (256mb erbij kost 55€ dus das de moeite ni en zeker geen overbodige luxe)
64 mb shared video
dvd+ cd rw
win xp home en allerlei software
4 x USB 2.0
en ga zo maar door.

Een ideaal pc'ke hoor, kzen er zelf jaloers op :D

DXmethorphan
9 maart 2004, 20:24
Originally posted by Fiddler
Een ideaal pc'ke hoor, kzen er zelf jaloers op :D
ik veronderstel da ge werkt in die winkel da ge voor advertisered in uw sig?

en het beste da ge kunt bemachtigen is iets dat nog slechter specs heeft dan die laptop zeker? my ass jaloers....

beste laptop dat ik heb tegengekomen vandaag was de laptop in de carrefour van HP, voor €999 check it out

www.gb.be en alles zit mee :rofl:

musicfania
9 maart 2004, 20:28
Heb ik ook gezien. Maar ik heb daar nu het geld nog nie voor. Misschien binnen een maand of 2 wel.

robdeaap
9 maart 2004, 20:55
http://www.alienware.com/system_pages/area-51m.aspx

ahja ze zijn ook int blauw en grijs dus nie alleen da mislukt groen :)

pokke duur ma beestig goe voor een game laptop [/B][/QUOTE]

Kvind em er toch mooi uitzien :D
binnekort is zage voor ene nieuwe laptop:woohoo:

Fiddler
9 maart 2004, 22:51
Originally posted by DXmethorphan

en het beste da ge kunt bemachtigen is iets dat nog slechter specs heeft dan die laptop zeker? my ass jaloers....

beste laptop dat ik heb tegengekomen vandaag was de laptop in de carrefour van HP, voor €999 check it out

Ohja daar moet ge een laptop kopen :ironic:
Die mannen zijn volledig afhankelijk van de merken die ze verkopen é, als er iets mis is zijdem voor langere tijd kwijt want die kunnen da zelf ni maken. Ook effe rekening mee houden, als ge ram ofzo bijwilt, en ge gaat naar de gb :wtf: goe bezig maja :rofl:
Koop een laptop in een pc winkel, en nee ik werk daar ni, ik geef alleen goed advies. Als ge nen laptop koopt en die degelijk is koop een acer die zijn goed en bewijzen dit meermaals. Zoek maar opt net...
Laptops zijn wel niet voor te gamen, toch zeker niet die van 1000€, dan kan je beter een desktop kopen als je wil gamen.
En ja my ass is ook sjaloes op die pc :baard:

musicfania
9 maart 2004, 23:11
gamen doe ik wel op deze desktop pc. Ik wil alleen graag een laptop omdat het sjiek is, je kan het overal meenemen. Met draadloos internet ben je vrij tot 28m. Dus je hebt veel meer vrijheid. Dat is volgensmij het luike eraan.

BraveHeart
9 maart 2004, 23:36
Goede merken....

Medion (aldi verdeelt dit merk)
Packard Bell
HP
Acer
Fijitsu Siemens

Wat ik niet zou kopen en dat is door veel dingen gelezen te hebben en gezien op TV dat zijn laptops van...

Compaq
Dell

Buitenbeentje daarom niet minder goed....

Apple

Als verbruik op batterij van belang is dan zou ik kijken naar de CPU die daar insteekt, de ene Intel/AMD CPU is al beter geschikt voor werken met batterij zonder dat ge de stroom moet insteken na een uur, dan andere CPU modellen van die merken.

IGP (grafische chipset) is pas van belang als ge spellekes wilt spelen, anders is een S3/Intel/ATi meer dan genoeg.
Wilde gamen dan pakt ge ne Geforce Go series of ne Mobility Radeon series IGP.

Geluid bij laptops is onboard, dus verw8 daar geen hi-quality sound blaster Live/Audigy toestanden van, maar gewoon geluid op je portable.
De harde schijf is ook beperkt, wil je daar veel opzetten, koop u ene met een HD van 60GB of meer.
Wilde CDkes branden dan koopt ge u ene met CD-brander, als de prijs niet te hoog wordt ne combi DVD-lezer/CD-Brander of als het nog net gaat een DVD-Brander als CD-station.
Ook heel belangrijk de poorten van uwe laptop en een floppy drive, lach maar met het laatste maar je weet nooit wanneer je eens een diskette nodig hebt en ge hebt geen floppy in uw laptop steken.
Met poorten net hetzelfde.

COM/PS/2, USB 1x, USB 2.0, Firewire, VGA out/TV-Out, kijk wat ge nodig hebt en koop u een model met die aansluitingen.
USB 2.0 is pas nuttig voor webcam's en mp3spelers die ge op uwe computer kunt aansluiten, ook voor fotokes over te zetten naar een camera is een USB 2.0 poort een must.

USB 2.0 hebt ge pas als uw basis ook USB 2.0 is, een USB 1.0 poorten laptop doorlussen met een USB 2.0 hub blijft USB 1x !!!
Let daar op, als ge een zware USB gebruiker zijt dan koop u een model met ingebouwde USB 2.0 poorten !!!

Dan heb je nog bluetooth, dat is iets wat ik niemand aanraadt, die dingen verbruiken echt stroom dat het niet meer mooi is en dat is nu iets wat ge als laptop gebruiker beter niet hebt dat een component aan uwe laptop uw batterij plat laat gaan.
Bluetooth is mooi maar een probleem bij GSM's, PDA & Laptop's die veel en lang op batterij willen gebruikt worden.
Als je dan toch draadloos wil gaan ga dan voor WiFi.

Tegenwoordig hebben nieuwe draagbare computers/gsm's allemaal van die snufjes.

kingdingeling
10 maart 2004, 01:16
Originally posted by DXmethorphan

seg als ge daar toch moet zijn brengt is ne kilo pruimen mee

wie koopt nu in godsnaam ne pc tussen de groenten en het fruit :confused:

topmerk met witte producten garantie

how low can you go man :naughty:

Fiddler
10 maart 2004, 12:11
wat betreft de hd's voor een laptop, je kan vrij goedkoop (130€) een hd op usb kopen van 80gb, daar kan je dan je films, muziek etc opzetten ;)
Als je vrij wil zijn moet je, zoals hier paar posts boven, goed zien naar de cpu, beste is een mobile pakken, en als je iets dieper in je zak tast koop dan een intel centrino, liggen wel iets lager maar gaan een pak langer mee, anders koop je best een mobile amd of intel. Als ik u was zou ik zeker zien naar aantal usb 2.0 poorten. Daar zowat alle randapp zoals muis, externe hd, dvd writer etc opp usb zullen worden aangesloten is het makkelijk dat je er enkele hebt, mijn vb had er 4 en das genoeg.
Voor de rest goed uitkijken in de boekskes (koop geen compaq of dell: was onlangs op tv geweest dat die vrij slecht waren kwa service etc) daar vindt je van tijd tot tijd wel goeie kansjes. Kijk ook even op sites van pc winkels, soms hebben die promoties zoals nu heden bij pcwarez (sorry voor reclame maar tis zo) :p

musicfania
10 maart 2004, 12:19
Hoelang gaat een goeie laptop mee? hoeveel jaar. En hoelang zou de batterij moeten meegaan? Ik ga pas een laptop kopen volgende maand misschien de maand daarop aprill of mei ik denk dat de laptops dan al weer gezakt zijn van prijs.

Fiddler
10 maart 2004, 12:36
Kheb ergens vernomen dat samsung hun productie hebben opgedreven net als de andere tft fabrikanten. Dus die prijzen gaan al zeker dalen omdat de stock zal stijgen. Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat pc's enorm evolueren en ge moogt nooit schrik hebben dat ge te veer betaald voor iets want de maand erna is er alweer iets nieuws en beter en daalt de prijs van wat ge hebt gekocht. :cry:
De batterij uit mijn vb gaat ongeveer 2 - 2.5h mee maar als je bv een DVD gaat zien op je laptop gaat dit natuurlijk rapper zijn. Koop gewoon een liion batterij (peis dat ze dat allemaal hebben) en koop indien nodig een 2e batterij als je veel op de baan bent ofzo.
Klein vb: paar maand terug laptops met 20gb hd en nu is dit al 40-60gb voor dezelfde prijs.
Tip van mezelf aan u: Wacht gewoon even en zoek de geschikte pc uit (eventueel met wat extra ram, kan nooit kwaad) die aan jouw eisen voldoet, voor gewoon gebruik (geen games) is shared geheugen al voldoende, wil je dvd's schrijven of enkel cd's, je harde schijf (eventueel externe bijkopen), ...
Kijk ook goed naar de garantiebepalingen want een laptop is niet zoals een desktop, iets kapot is ni even dat nieuw kopen , steek erin en klaar, laptop is helemaal anders. Dus koop nooit een laptop in de carrefour zonder eerst te zien naar de garantie, of je moest hem een tijdje kunnen missen natuurlijk.

musicfania
10 maart 2004, 14:00
Ik hoop dat ik snel die prijzen van die winkel krijg. Dan post ik hier welke mij aanstaan en dan zeggen jullie is welke ik het beste zou nemen.

Fiddler
10 maart 2004, 14:16
Laat maar iets weten dan ;)

musicfania
10 maart 2004, 14:24
Ik laat zo snel mogelijk iets weten.

Kan iemand mij misschien zeggen wat "Centrino-technologie" is want ik heb er nog nooit van gehoort en weet nie waarvoor het dient. En is het duur?

En als ik een laptop ga kopen blijft het dan gelijk welke proccesor ik koop intel of amd. AMD valt veel uit als het warm is en een laptop is maar klein en kruipt veel warmte in dus amd :ironic:
maar kan zijn dat het in laptops anders is dan in desktop pc's.

Wie zal het zeggen :lol:

CoUnTaCh
10 maart 2004, 19:15
centrino is de laatste nieuwe processor van intel voor in de laptop.

Draait stiller, veeeel spaarzamer met de batterij, 3 uur makkelijk te doen wel, en qua prestaties redelijk goed.
ik heb p4-m, de meeste klasgenoten centrino, en ik moet zeggen dat die centrinokes goe draaien. 1300mhz zijn hun modellekes
(bij centrino liggen die cijfers altijd lager dan bij p4 enzo e, laat ons zeggen ong even snel als p4 2400 om simpel te houden...)
en zij draaien de laatste games vlotjes (bv.maxpayne2)
ze maken wel gebruik van een niet gesharede 3d kaart (belangrijk!), maar dat zal tegenwoordig wel standaard zijn (hoop ik!)

musicfania
10 maart 2004, 19:46
Bedant voor de goede uitleg :niceone:

Ironpole
10 maart 2004, 19:53
Kan je op een laptop van 500MHz RollerCoaster Tycoon 2 spelen?

musicfania
15 april 2004, 17:11
Ik heb eindelijk de prijzen van de laptops gekregen. Hier volgen ze.

Toshiba SATELLITE PRO A40 CEL-M2.6 256MB/40GB/15 /DVD-CDRW/XPP €940

Acer TRAVELMATE 244LCE CEL-2.6G 30GB 256MB 15IN DVD/CDRW WXPH €967

HP PAVILION ZE4423EA XP2400+ 30GB 256MB 15IN DVD/CDRW WXPH €969

Packard-Bell EASYNOTE C3245 ATHXP-2400+ 30GB 256MB DVD/CDRW WXPH €989

Acer ASPIRE 1355ALC ATH-2600 30GB 256MB 15IN DVD/CDRW WXPH €1027

Toshiba SATELLITE A10-131 CEL2.5G 40GB 256MB 15 DVD-CDRW XPH €1040

Acer TRAVELMATE 244LME CEL-2.6G 30GB 256MB 15IN DVD/RW WXPH €1066

Welke raden jullie mij aan? Ik wil iets dat goed is, veel CPU kan verdragen om films te converteren, om te downloaden :p en waar de batterij redelijk lang meegaat, en ik heb gehoord dat da max 3u ofzo iets is.

vinteg
15 april 2004, 19:02
hp en PB vallen voor mij persoonlijk al weg, daar hebde niks anders als gezeik mee(vooral PB dan HP valt nog mee)
maar aangezien da die HP en PB als enigste AMD pakken zou ik gaan voor de HP
die celeron's sucken plus ze zuigen nog is baterij ook aangezien da het geen mobiles zijn
dus persoonlijk kies ik HP;)
btw laat ook nog 256MB ram bijsteken;)

musicfania
15 april 2004, 21:40
En die satelite? van thosiba? Ik heb gehoord dat da ook iets goeds moest zijn.

musicfania
16 april 2004, 19:47
En acer? Is da ook geen goed merk?

Ik heb de specs URL's

Hier volgen ze:

================================================== =============

HP PAVILION ZE4423EA XP2400+ 30GB 256MB 15IN DVD/CDRW WXPH €696

http://www.hp-expo.com/be/dut/consumer/notebooks/pavilion/dk755a_tech.html

Toshiba SATELLITE PRO A40 CEL-M2.6 256MB/40GB/15 /DVD-CDRW/XPP €940

http://www.kelkoo.nl/sitesearch/go.jsp?offerId=3973223113501nl%0A%09%09%09%0939732 23-Satellite+Pro+A40+-+Cel+2.6+GHz%0A%09%09%09&orw

Acer TRAVELMATE 244LCE CEL-2.6G 30GB 256MB 15IN DVD/CDRW WXPH €967

http://www.acer.be/acereuro/page9.do?dau34.oid=2989&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=2&ctx1=BE&crc=4042798979

Acer TRAVELMATE 244LME CEL-2.6G 30GB 256MB 15IN DVD/RW WXPH €1066

http://www.acer.be/acereuro/page9.do?dau34.oid=2989&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=2&ctx1=BE&crc=4042798979

[BAT] Brambo
16 april 2004, 20:08
gewoon absoluut GENE celeron pakken die zijn echt oer ma dan ook OER slecht ;)

kzou dan dus enkel tusse deze drie kiezen:

HP PAVILION ZE4423EA XP2400+ 30GB 256MB 15IN DVD/CDRW WXPH €969

Packard-Bell EASYNOTE C3245 ATHXP-2400+ 30GB 256MB DVD/CDRW WXPH €989

Acer ASPIRE 1355ALC ATH-2600 30GB 256MB 15IN DVD/CDRW WXPH €1027

mr gene hp dus enkel de twee onderste, liever ook gene pb dus jah... :p

musicfania
16 april 2004, 20:48
Mijn vraag, heeft er iemand hier een Acer ASPIRE 1355ALC en is het echt een goeie laptop? En is een Mobile AMD Athlon™ wel goed? Het word AMD of Celeron wegens de prijs die rond de 1000 euro moet blijven. Kan iemand ook zeggen hoeveel uur dat de batterij van deze laptop meegaat?

dJeez
16 april 2004, 20:54
Originally posted by musicfania
En die satelite? van thosiba? Ik heb gehoord dat da ook iets goeds moest zijn.

Die zijn heel goed, Toshiba heeft een zeer behoorlijke reputatie op gebied van laptops.

musicfania
16 april 2004, 20:56
Maia ik zou moeten weten welke goed is, ik wil echt geen miskoop doen.

[BAT] Brambo
16 april 2004, 21:02
dan zou ik, zoals ik eerder al zei, voor een athlon mobile gaan... (of toch alleszinds niet voor een celeron)

kijk hier (http://www.hexus.net/content/reviews/review.php?dXJsX3Jldmlld19JRD03MjAmdXJsX3BhZ2U9Ng= =) of hier (http://www.hexus.net/content/reviews/review.php?dXJsX3Jldmlld19JRD03MjAmdXJsX3BhZ2U9Nw= =) (of bekijk hele de review eens :)) maar eens dan, een celeron 2800 (en de meeste in die laptops zijn 2600's) vergeleken met een amd 2500+ (en nog enkele anderen) en in die acer laptop zit een 2600+, en die is zowat overal serieus sneller ;)

edit: kkwam dees toevallig ook tege nu juist :) klikkie (http://www.vanshardware.com/reviews/2004/04/040405_efficeon/040405_efficeon.htm)

goe wa nr beneje scrolle tot ge zo staafbalkgrafieke zie :) dara sta nen celeron 2400mhz vergeleken me onder andere nen xp1800+ (dus wete goe da nen 2600+ nog een serieus stukske sneller ga zijn dan dien 1800 e :))

musicfania
16 april 2004, 22:10
Acer ASPIRE 1355ALC ATH-2600 moet kopen. Is het nodig om nog wat extra te inversteren?

Ik zal zien hoeveel geld dat ik heb misschien nog wa geld om die laptop dan te upgrade.

[BAT] Brambo
16 april 2004, 22:25
ge kunt 512 ram laten steken das altij ietske comfortabeler e ;)
ma als ge enkel ga internette of tekstverwerken dan is het niet ECHT nodig ...

musicfania
16 april 2004, 22:34
Misschien soms is een spelleke spelen. GTA ofzo maar geen battlefield ofzo want das te moeilijk voor op een laptop te spelen. Da speel ik wel op deze pc. Ik zou ook graag later draadloos internet hebben. Zodat ik buiten enzo kan internete. Een laptop is handig vind ik omdat ge overal naartoe kunt. En overal meenemen, maar daarom is het ook een laptop zeker :unsure:

[BAT] Brambo
16 april 2004, 22:40
dees zijn de specs: *klik* (http://www.backoffice.be/shop/information_extended.asp?pkga=DE6&pkgb=E1)

vo draadloos internet gade al ni bang moete zijn, mr da ga op zowa elke laptop die de laatste ?5? jaar gemaakt is al zeker :)

en bedoelde dan gta1 ? of 3 :)

musicfania
16 april 2004, 23:14
Originally posted by [BAT] Brambo
en bedoelde dan gta1 ? of 3 :)

Geen van bijde :p Maar wel GTA Vice City :p

Maia GTA 3 en VC is ook eigenlijk nie voor op een laptop maar ik bedoel dus spellekes zoals strategie ofzo zoals Age of Empires of Age Of Mythology of RA en andere spelletjes waar ge ofwel het toetsenbord gebruikt ofwel de muis. Ofwel GTA VC maar dan wel met een USB muis ofzo.

musicfania
16 april 2004, 23:22
1 year warranty is wel echt nie veel vind ik :eek:
Is da met de meeste laptops zo?

En kunt iemand mij misschien zeggen hoelang die batterij van acer meegaat (in uur) en zou het handig zijn als er ergens een stopcontact in de buurt is het stopcontact te gebruiken en niet de batterij?

Zit er al een draadloze verzender en ontvanger in die pc of een netwerkkaart? of alle bij.

Ik denk het nie kan niks terugvinden in de details maar toch maar is vragen.

[BAT] Brambo
16 april 2004, 23:48
garantie bennek ni zeker, ma bij onze wast ook zo (1 jaar)

batterij, dnow, ma ge kunt best gewoon altij als ge erges zit ofzo en der is een stopcontact in de buurt em gewoon inplugge ja... draadloze ontvanger, nee wel plaats vo zo'n kaartje, netwerkkaart: ja

musicfania
16 april 2004, 23:53
Ok bedankt

musicfania
17 april 2004, 14:05
Ik heb nu is laptops gevraagd met 512MB want das inderdaad wel beter en nu krijg ik deze prijzen,

Hier volgt een overzicht :

Toshiba SATELLITE PRO A40 P4-M2.66 40GB/512MB/15 /DVD-CDRW/XPP €1144

HP PAVILION ZE4612EA XP2500+ 40GB 512MB 15IN DVD/CDRW XPH €1187

Acer TRAVELMATE 254LCI P4-2.8G 40GB 512MB DVD-CDRW WXPP NO FDD €1199

Acer ASPIRE 1501LMI ATH-3000+ 60GB 512MB 15IN DVD-RW WXPH €1333 (met dvd schrijver)

Packard-Bell EASYNOTE E3269 ATHXP-2600+ 60GB 512MB DVD+/-RW WXPH €1335 (met dvd schrijver)

HP PAVILION ZE4615EA XP2500+ 60GB 512MB 15IN DVD+RW XPH €1386 (dvd schrijver)

HP NX9105 AMD-3.0+ 512MB 60GB WXPH 15WXGA DVD/CDRW €1394

Welke zou ik hiervan nemen? De winkel raad mij de Toshiba SATELLITE PRO A40 aan, wat raden jullie aan?

musicfania
18 april 2004, 00:38
Ik ga de Acer ASPIRE 1501 Kopen, hieronder

========================
de gegevens:

AMD Athlon™ 64bit Processor
Multilingual preload Microsoft® Windows® XP Home Edition (NL/FR/UK)
15" SXGA+ TFT LCD with 1400x1050 pixels resolution, 16.7 million colours
ATI Mobility Radeon 9600 Chip , 64MB VGA (dedicated)
512 MB DDR-333 SDRAM (2x256MB), max. 1024 MB
Internal Dual DVD-RW combo and Internal FDD
Internal HDD (4200 rpm)
Internal 56 Kbps modem V92
Ethernet 10/100/1000 LAN
Wireless Lan 802.11g, 54Mbit
S-video out, 1x PC Card slot (2x type II or 1x type III), 4x USB 2.0, 1394 IEEE, Infrared,
1x RJ-11, 1x RJ45, VGAport, Parallel port
MS DirectSound-compatible with 3D audio system with two speakers
3-in-1 card reader: Secure Digital, MultiMedia Card and Memory stick
Norton Anti-Virus®, Adobe® Acrobat® Reader®, CyberLink® PowerDVD™
NTI® CD & DVD-Maker™
ACPI compliant, Li-ion battery, 3-hour battery life;
7-hour charge-in-use, 3-pin 90 W AC adaptor
Weight: 3,4 kg
Dimensions: 32,6 (b) x 29,0 (d) x 3,86 (h) cm
Microsoft® Windows® XP Home Edition
LX.A1605.006 Aspire 1501LMi, AMD Athlon 64 bit 3000+, Microsoft® Windows® XP Home Edition, 15TFT, 512MB RAM (2x 256), 60GB HDD, Dual DVD-RW, LiIon, 56K modem, wired & wireless Lan 802.11g, AZB, 3 in 1 card , 64MB Radeon 9600, AZB

========================

Wat vinden jullie ervan? Als iemand het niet goed vind dan kan het nog zijn dat ik van gedacht verander. Maar de beeldkaart ziet er goed uit, de snelheid, de batterij, eigenlijk alles
:p

Maar ik had nog een vraag om zeker te zijn dat ik nie blind ben, Op deze ASPIRE laptop is als ik het goed begrijp draadloos internet ingebouwd (Das perfect voor later) en er is een Netwerk kaart ingebouwd zodat ik ook via die netwerkkaart kan internetten via UTP kabel? Das zit er dus allebij in volgens mij. Of moet ge kiezen? ofwel draadloos of wel een gewone netwerkkaart?

Bedankt voor iedereen zijn steun ik ben er zeker van dat het een goedekoop zal worden en geen slechte (alle zeker :ironic: bijna zeker :p :applause:

[BAT] Brambo
18 april 2004, 00:44
omai nog is ni da da ne goeie laptop is :) gade zelfs goe 3d-games op kunne spele enzo...

ivm internet, theeft netwerkkaart EN wireless aan boord

musicfania
18 april 2004, 00:54
Ok bedankt, ik heb eindelijk een review gevonden van die laptop *klik* (http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/reviewlist/577C4D80582F3555C1256DED006D56A2.htm)
en zo te zien zijn die allemaal heel tevreden, alleen staat er dat die draadloos internet een lachertje is, snap nie echt waarom maar misschien staat het er nog in.

Als iemand nog URL weet met een review van de ACER ASPIRE 1501 reeks, die zijn altijd heel hard welkom.

Nog is bedankt aan iedereen, ben de 17 april verjaard en nu ga ik denk ik (bijna zeker) een laptop kopen. Spijtig dat als ik die bestel het 2 of 3 weken duurd eer dat die er is.

PS: vinden jullie de prijzen van die laptops goed dan wil ik je altijd wel de link geven van de winkel, ik weet of als ik die hier post dat ze dat gaan zien als spam, dus stuur maar een PM als da gaat of mail en dan mail ik de site naar jullie. De winkel heeft echt redelijk lage prijzen en je kan er bijna alles kopen maar dan moet je even mailen. De plaats van de winkel is Limburg - Beringen. (20 min van hasselt)

CoUnTaCh
18 april 2004, 14:36
Das zeker ne goeie laptop, ZEKER de 3d kaart is goe. Kameraad heeft ong zelfde laptop, van uit de lidle in der tijd. Met die kaart draait hij nu zelfs farcry vlotjes op 1024, wa echt wel zot is, kzweeret u:cool:

musicfania
18 april 2004, 14:44
Ja ziet er echt gewoon super uit, en ik heb al reviews gelezen, iedereen zegt dat die laptop super is, alleen spijtig dat er winxp home opstaat maia ik heb prof hie liggen dus wa maakt het uit. En het geluid is nie zo goed voor dvd's te kijken, maar wel voor MP3 te beluisteren enzo dus das ook al goed genoeg voormij.

Ik ken dus echt nieveel van AMD maar ik denk dat een 3000+ een 1,8Ghz is, weet het nie zeker maar heb in de review zien staan dat de laptop max 1,8Ghz kan draaien. Maar da zal wel allemaal goed zijn :lol:

Nu nog bestellen en dan 2 a 3 weken wachten :sad:

visual_bAstArd
18 april 2004, 16:26
Amd 3000+ is gelijk aan een p4 3000 mhz

Die mhz zijn niet altijd van tel. Andere dingen ook.
Amd komt gewoon warmer.

Ik heb nog een kleine opmerking ik zou dien anderen nemen van Toshaba als je al een dvdwriter zou hebben.

:applause: Veel geluk met je laptop

musicfania
18 april 2004, 16:31
Ik heb nog geen dvd writer dus das ook nog is goed meegenomen :D

musicfania
19 april 2004, 21:38
Ik heb de laptop vandaag besteld maar ik had het een beetje verkeerd verstaan van die 2 a 3 weken wachten. Als alles goed zou gaan wat normaal wel is zou die er woensdag avond moeten zijn. Woensdag leveren ze daar dus als ge morgen iets besteld is het daar woensdag ook maar als ge woensdag iets besteld moet ge wel lang wachten. Dus het is een superwinkel.

ik ga de link hier toch op zetten dan kunnen jullie nog altijd zien en als de mods het fout vinden moeten ze de link van de winkel maar verwijderen.

xedos (http://www.xedoscomputers.be)

Bedankt allen voor je hulp

matn.m
26 april 2004, 18:12
Ik heb deze laptop.. En één ding ben ik zeker.. Ge gaat er zeker geen spijt van hebben.. Echt een superlaptop!!