PDA

Volledige versie bekijken : Wii Nintendo DS

SHIGSY
4 maart 2004, 18:00
Door de één of andere reden staat er geen grote topic meer in de sectie die volledig in het teken staat van de Nintendo DS. Enfin... Silverhawk, kan je er eentje kiezen voor de "Interessante Threads"-Topic?

Laatste Nieuwe Info:

Nintendo kondigde anderhalve maand terug de Nintendo DS aan, een nieuwe draagbare spelcomputer. Nintendo maakte bekend dat het apparaat twee schermpjes, die los van elkaar functioneren, zal hebben. Voor verdere officiele aankondigingen over de machine zelf zullen we tot de E3 beurs, mei aanstaande, moeten wachten.

CNN Money wist ons vandaag te verrassen met wat nieuwe (onbevestigde) details. Analyst P.J. McNealy van American Technology Research zegt over nieuwe informatie te beschikken over de Nintendo DS en overhandigde deze informatie aan CNN Money. Het komt kortweg op het volgende neer: op de Nintendo DS zul je films kunnen afspelen. De films kun je afspelen met een Flashcard van 128 MB en kunnen maximaal zo'n 2 uur duren. Hoewel McNealy zegt dat dit in het prototype van de DS zit, kon hij niet vertellen of het ook in de uiteindelijke versie van het apparaat zal zitten.

Verder vertelde McNealy dat de spellen voor de DS tussen de 20 en 30 dollar gaan kosten en dat er ongeveer twaalf spellen bij de lancering van de handheld beschikbaar zullen zijn.

Nintendo zelf heeft de berichten van CNN Money nog niet bevestigd. We houden je zoals je van ons gewend bent op de hoogte...

BRON (http://www.cubezone.nl/ShowContent.asp?ContentID=12419)

Spandi
4 maart 2004, 18:04
kem het ook juist op cubezone gelezen, lijkt me wel mooi, films, veel launchgames én goeiekope games, laat maar komen die handel!

(hoewel die films me ni echt een knijt kunnen schelen

gohan ssj
4 maart 2004, 18:11
ik heb hier een paar nep foto's denk toch zeker dat nep is.

pick op lik-sang (http://64.4.16.250/cgi-bin/linkrd?_lang=NL&lah=80bf77a9dc1bdb1d63ca5aac0bd9d524&lat=1078420115&hm___action=http%3a%2f%2fwww%2elik%2dsang%2ecom%2f %3fclick%3dnews%2d3293%2dalert320)

G@nonDorf
4 maart 2004, 18:12
pic werkt ni

mattie
4 maart 2004, 18:35
Originally posted by G@nonDorf
pic werkt ni
idd
pic werkt nie

SHIGSY
4 maart 2004, 18:39
De films in kwestie kunnen me dus niet schelen, dat lijkt me zo onnozel om op een DS een film te gaan kijken. De Prijs van de Games, als dat zou kloppen... One Word: Damn!

mattie
4 maart 2004, 18:46
Originally posted by SHIGSY
De films in kwestie kunnen me dus niet schelen, dat lijkt me zo onnozel om op een DS een film te gaan kijken. De Prijs van de Games, als dat zou kloppen... One Word: Damn!
da moet toch leuk zijn om films op de ds te kijken
als ze van goeie kwaliteit zijn natuurlijk
maa wa da handig zou zijn is dat voor ondertiteling is
dat die op et ééne scherm staat en et beeld op et andre scherm

rMa *tic*
4 maart 2004, 18:52
je kan daar maar over oordelen wanneer je het apparaat zelf hebt gezien om de indeling v/d schermen enz. en dan nog zou je het eigenlijk ook eens moeten proberen maar I like movies and games

Spandi
4 maart 2004, 19:38
Originally posted by mattie
maa wa da handig zou zijn is dat voor ondertiteling is
dat die op et ééne scherm staat en et beeld op et andre scherm

da lijkt mij juist verschrikkelijk onhandig, gade pecies tennis ont zien zijn, heel den tijd uwen kop over en tweer gaan

en dan nog, shigsy heeft volkomen gelijk, nintendo heeft zich altij al op pure gaming toegelegd, en khoop eigelijk wel dat da zo blijft

spijtig da de psx generatie van tegewoordig allema extraatjes wilt...

mattie
4 maart 2004, 19:43
Originally posted by Spandi
da lijkt mij juist verschrikkelijk onhandig, gade pecies tennis ont zien zijn, heel den tijd uwen kop over en tweer gaan

en dan nog, shigsy heeft volkomen gelijk, nintendo heeft zich altij al op pure gaming toegelegd, en khoop eigelijk wel dat da zo blijft

das waar,
maar als de ondertiteling eronder staat
is het ook onhandig want dan is et te klein
en ebt ge een vergrootglas nodig

FRozEN_FRoST
4 maart 2004, 19:46
Euhrm, who needs ondertiteling?

zappy
4 maart 2004, 19:52
Originally posted by FRozEN_FRoST

gaste die the simpsons voor het eerst zien

SHAME ON YOU!!!:naughty:

@topic: don't give a $h!T

mattie
4 maart 2004, 20:00
kpijs nie dat het gluid van de ds zo super gaa zijn
da ge altijd gaat verstaan wat ze zeggen
en als ge zo op de bus zit ofzo en iedereen reclameert
da u ds te luid staat kunt ge em stiller zetten en
toch nog meevolgen door de ondertiteling

Demon9k
4 maart 2004, 20:07
Als die prijs van de games kloppen, dan zou het heel interesant zijn. Die films intereseren me niet, ben geen grote film fan.

Nu nog afwachten tot op E3 wat de games gaan zeggen.

G@nonDorf
4 maart 2004, 20:19
aangezien de twee schermen boven elkaar staan zouden ze het mss zo maken dat ge uwen ds 90° moet draaien en dat de film dan over de 2 schermen wordt getoond. da zou pas vetjes zijn :D

flameboy
4 maart 2004, 20:48
woohoo, eindelijk een machientje van Ninty die aan mijn gaming- en filmnoden voldoet, tees gaak zeker kopen

Racemaniac
4 maart 2004, 23:57
ff de mensen hier geruststellen: ik heb een gp32, leuke handheld, even groot als de GBA, iets groter scherm, met hogere resolutie, 10 keer sterkere processor :)
da ding leest smartmedia kaartjes (128Mb is't grootste da bestaat), en daar kan ik divx filmkes op zetten die'k dan kan afspelen, die ondertitels zijn goed leesbaar hoor (ze zijn dan wel in de file gecodeerd hé, ni apart er bij of zo), en da's erg praktisch hoor (vooral leuk in de trein)
nooit spijt gehad van de gp32, en als nintendo hem al begint na te apen, is't toch echt wel bewijs dat het iets goed is :)

Cakeman
5 maart 2004, 10:24
Euhrm, who needs ondertiteling? Je zou ervan verschieten hoe slecht sommige mensen Engels kunnen.
Persoonlijk kan ik gerust Engelse films bekijken zonder ondertitels. Bij Franse of Duitse films (bijvoorbeeld Amélie Poulin en Das Experiment) is dat dan weer net iets moeilijker =)

SHIGSY
5 maart 2004, 13:01
Originally posted by Spandi

Spandi,

Ik denk dat Nintendo op dat gebied niet anders meer kan dan meegaan met de anderen, hoe spijtig (en hoe duur) dat uiteindelijk ook zal uitdraaien. Maar voor een Handheld? No way... Want nou ga je me niet wijsmaken dat de youngsters der gamers zomaar eventjes dat dan zullen krijgen van hun ouders.

smon
7 maart 2004, 15:22
kpijs nie dat het gluid van de ds zo super gaa zijn
da ge altijd gaat verstaan wat ze zeggen
en als ge zo op de bus zit ofzo en iedereen reclameert
da u ds te luid staat kunt ge em stiller zetten en
toch nog meevolgen door de ondertiteling
die geluidskwaliteit zal wel meevallen aangezien er op gba ook al gesproken tekst is (in metroid fusion)

flameboy
7 maart 2004, 16:42
...als ge zo op de bus zit ofzo en iedereen reclameert
da u ds te luid staat kunt ge em stiller zetten....

ooit al gehoort van oortjes die zo handig zijn dat anderen er geen last van hebben

:ironic:

mattie
7 maart 2004, 16:44
Originally posted by flameboy
ooit al gehoort van oortjes die zo handig zijn dat anderen er geen last van hebben

ja
maar mijn punt is dat er to ondertiteling zal moeten zijn
en aangezien dat de schermen boven elkaar staan
is da glijk bij ne tv dat de ondertiteling onderaan staat (dus op et onderste scherm)
en et beeld op et bovenste scherm

PiNgU
7 maart 2004, 22:30
Ondertitels of ni kope die handel:D
Zeker me zeo'n goeikope games

SHIGSY
8 maart 2004, 13:55
ja
maar mijn punt is dat er to ondertiteling zal moeten zijn
en aangezien dat de schermen boven elkaar staan
is da glijk bij ne tv dat de ondertiteling onderaan staat (dus op et onderste scherm)
en et beeld op et bovenste scherm

Hmm, denk niet dat het zo simpel is. Op een TV is het allemaal nog te doen, juist omdat het op 1 scherm is. Ik moet zelf in de Cinema altijd een beetje wennen aan de ondertiteling. Misschien een onrealistische vergelijking maar zet eens twee TV's boven elkaar en onderaan moet je de tekst volgen?

mattie
8 maart 2004, 16:35
Originally posted by SHIGSY
Hmm, denk niet dat het zo simpel is. Op een TV is het allemaal nog te doen, juist omdat het op 1 scherm is. Ik moet zelf in de Cinema altijd een beetje wennen aan de ondertiteling. Misschien een onrealistische vergelijking maar zet eens twee TV's boven elkaar en onderaan moet je de tekst volgen?
maar bj de ds zijn die schermen nu ook nie zo groot als 2 tv's onder mekaar hé
de scherme hebben maar een diameter van 6 cm ofzo

fireblaster
8 maart 2004, 16:58
ja zo'n handheld moet ik zeker hebben . Maar ik peins goeikopen games dure console

[NeO]-mtr
8 maart 2004, 16:59
Ik vraag me nog steeds af : "waarom 2 schermen?" :ironic:

mattie
8 maart 2004, 17:06
Originally posted by [NeO]-mtr
Ik vraag me nog steeds af : "waarom 2 schermen?" :ironic:
omdat nintendo vernieuwend en eigenzinnig is
en om nieuwe gameplayideeen te ontwikkelen

SHIGSY
8 maart 2004, 17:21
maar bj de ds zijn die schermen nu ook nie zo groot als 2 tv's onder mekaar hé
de scherme hebben maar een diameter van 6 cm ofzo

Volgens mij gaat het lezen van ondertiteling en TV-kijken samen omdat het op 1 scherm is. Een DS zorgt er voor dat je wel degelijk je aandacht van het ene scherm volledig moet laten gaan.

Soit, we zien wel...

Spandi
8 maart 2004, 17:38
mja, exact wa ek daarboven al bedoelde shigsy :)

bulldog567
10 juni 2004, 14:07
die geluidskwaliteit zal wel meevallen aangezien er op gba ook al gesproken tekst is (in metroid fusion)
en in mario & luigi alhoewel het onverstaanbaar italiaans is
:D

FRozEN_FRoST
10 juni 2004, 16:17
WTF? :confused: wrrm zonen gigantischen bump, djeeses...

troid
18 juni 2004, 13:58
gaat niet lang duren voor die mediakaartje voor ds gehackt zullen zijn :sad:

flameboy
19 juni 2004, 11:42
waarom ' :sad: ', ik vind da meer van :applause:

G@nonDorf
19 juni 2004, 13:48
gaat niet lang duren voor die mediakaartje voor ds gehackt zullen zijn :sad:
dat denk ik niet, als het op kopieerbeveiligingen aankomt staan ze bij nintendo wel op kop.

Phil
20 juni 2004, 13:18
als ge dus die tv tuner voor de gba hebt, dan kunt ge tegelijk naar voetbal zien en nen film zien

moest voetbal nu leuk zijn, dan zou dat een zalige functie zijn ;)

bulldog567
20 juni 2004, 13:30
late wat nu ff hebbe over de besturing hoe kunde nu
in een 3Dwereld u verplaatse me een 4puntsdruktoets :confused:

Spandi
20 juni 2004, 14:07
moest voetbal nu leuk zijn, dan zou dat een zalige functie zijn ;)

lol, so very true :p

/me herinnert zich phil zijn anti-voetbal clubje :p

underd316
20 juni 2004, 14:35
late wat nu ff hebbe over de besturing hoe kunde nu
in een 3Dwereld u verplaatse me een 4puntsdruktoets :confused:

Wat is het verschil met een stick? Het enige wat verschillend is is de vorm van dat ding :ironic:

Phil
20 juni 2004, 15:26
lol, so very true :p

/me herinnert zich phil zijn anti-voetbal clubje :p

Nja, een van mijn 100-den anti-clubjes ;)

°Roelerhond°
20 juni 2004, 18:06
:offtopic: weg met de voetbal :tongue: :offtopic:

sorry dak offtipoc ( neo ;) ) ging

FRozEN_FRoST
20 juni 2004, 18:10
Voetbal niemendal!
Weg ermee, hoepseladijee!
't Is zo stom, pompidom!
FroFro rules, da wiste we allemaal, shubedubedules!

:unsure:

Seg eey, manne, stop es me :offtopic: te gaan PLZ, 't is ier genoeg e!

bulldog567
21 juni 2004, 14:15
Wat is het verschil met een stick? Het enige wat verschillend is is de vorm van dat ding :ironic:
legt mij dan is uit hoe da ge da goe doen voo metroid prime hunters
ok ge kunt da doen me dienen bik
ma dan schiet ge toch ook en da zal goe gaan as ge missles hebt staan

underd316
21 juni 2004, 15:12
legt mij dan is uit hoe da ge da goe doen voo metroid prime hunters
ok ge kunt da doen me dienen bik
ma dan schiet ge toch ook en da zal goe gaan as ge missles hebt staan

Meh

Zoals bij elke controller, met het D-pad en de actieknoppen/schouderknoppen. Snap niet goed wat je bedoelt, zoveel verschil gaat er toch niet zijn qua besturing (stylus buiten beschouwing).

bulldog567
21 juni 2004, 17:36
Meh

Zoals bij elke controller, met het D-pad en de actieknoppen/schouderknoppen. Snap niet goed wat je bedoelt, zoveel verschil gaat er toch niet zijn qua besturing (stylus buiten beschouwing).
pakt nu XIII of omt eve welke fpshooter
daar draait ge me de analoge sticks
hoe gade da dan doen me 1 4puntsdruktoets

Spandi
21 juni 2004, 17:49
ze zijn er bij N ook achter gekomen da schieten en draaien tegelijk ni echt vlotjes gaat, normaal gaan ze daar nog verandering in brengen

Tracker
26 juni 2004, 14:35
dat ze met fps op een handheld wegblijven :applause:

Spandi
26 juni 2004, 18:19
dat ze met fps op een handheld wegblijven :applause:

correctie: fpa

FRozEN_FRoST
27 juni 2004, 14:15
correctie, op NDS ist FPS ;)

plauZ
27 juni 2004, 15:47
$h!T
zappy wordt leet :p

Spandi
27 juni 2004, 19:06
correctie, op NDS ist FPS ;)

Metroid ga nooit fps zijn...

troid
27 juni 2004, 20:15
Metroid ga nooit fps zijn...

De multiplayer filmkes die ik van hunters gezien heb zijn toch pure fps gameplayer.

Wss wordt de sp (als er 1 komt) fpa

FRozEN_FRoST
28 juni 2004, 11:37
Er komt nen SP op den DS, ma dies ook FPS :)
En MP2 op de GC wordt da heel misschien ook, ze ware daarover aant twijfele omwille van de multiplayer,